Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Audi A6 dorazí už za dva roky. Použije zcela novou techniku

David Bureš
Diskuze (37)

Příchod elektrické verze Audi A6 již na jaře naznačil koncept A6 e-tron. Sériová verze velkého elektromobilu je ale blíže, než si mnozí mysleli.

Vedení koncernu Volkswagen Group ve velkém propaguje elektrický pohon, což se vedle mateřské značky čím dál tím více týká i ostatních členů skupiny. Platí to i pro Audi, které plánuje od roku 2028 prodávat už jen elektromobily. Dojde tak k jejich dalšímu rozvoji, a to včetně velkého modelu A6.

Právě o příchodu Audi A6 s elektrickým pohonem se spekuluje už delší dobu, což letos na jaře ještě zesílilo po prezentaci konceptu A6 e-tron dávajícího jasný důkaz o snaze elektrifikovat tento model vyšší střední třídy. Dosud se však mluvilo o tom, že se A6 dočká elektrické verze až v nové generaci. Jenže nakonec tomu bude podle všeho jinak.

Mluvčí značky americkému Roadshow mediálního webu CNET totiž potvrdil, že sériové Audi e-tron je připravováno už pro rok 2023 s tím, že představit by se mohlo už v příštím roce. Jelikož se aktuální (pátá) generace Audi A6 vyrábí teprve od roku 2018, očekává se nástupce až v polovině dekády, což by naznačovalo, že se nové A6 e-tron bude prodávat po boku stávajícího provedení. Minimálně po nějakou dobu.

Velký elektromobil přitom bude přímo vycházet z letošního konceptu A6 e-tron prezentovaného na šanghajském autosalonu. Jeho karoserie naznačuje podobu budoucích sériově vyráběných modelů značky Audi a vysílá jasné signály, jak dynamicky a současně elegantně budou vypadat elektricky poháněné vozy vyšší třídy s logem čtyř kruhů, psala automobilka v oficiální tiskové zprávě k premiéře konceptu, což naznačuje, že sériové auto mu bude mít hodně blízko.

Video se připravuje ...

V útrobách přitom bude zcela nový technický základ. Konkrétně jde o platformu PPE vyvíjenou Audi ve spolupráci s Porsche, která je určena pro velké (luxusní a sportovní) elektromobily. Jejím centrálním prvkem je sada akumulátorů v podlaze mezi nápravami, která konkrétně v případě konceptu A6 e-tron má kapacitu 100 kWh. Oproti MEB pro kompaktní elektromobily se pak liší třeba použitím 800V elektrického systému nebo vyspělejším podvozkem s pětiprvkovým zavěšením vpředu, víceprvkovým vzadu a vzduchovým odpružením.

Audi A6 e-tron bude dalším krokem v expanzi nabídky elektromobilů čtyř kruhů. Pro rok 2022 je již potvrzeno elektrické SUV Q6 e-tron, které má rovněž užít architekturu PPE. Elektrickou verzi má pak do budoucna nabídnout třeba rovněž model A4. A nějaký městský elektromobil podle všeho nahradí také A1.

Doporučujeme

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

31. 7. 2021 13:46
Re: Tak to rozjedeme
:D :D

Klidne se rozepis, jaky Audi se libi tobe. ;-)
30. 7. 2021 22:01
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Kontrolní otázka soudruhu. Pokud má AC nabíjení přes měnič ztráty kolem 5-15%, jaké budou ztráty bez měniče, tedy téměř přímo DC nabíjení do baterií?
30. 7. 2021 21:59
Re: Velký humbuk pro nic převratného
Víš proč? Protože člen dozorčí rady hytep, tedy společnost, zabývající se vodikem. https://www.hytep.cz/…izacni-struktura
30. 7. 2021 21:19
Re: Tak to rozjedeme
Ne, ani GT, ani Q4 e-tron
30. 7. 2021 13:46
Re: Konec spalovacích motorů Audi od roku 2028
Co by se za 3 až 4 roky mělo hroutit? Spalovací motory?