Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Fiat konečně chystá klíčový návrat. V roce 2023 nabídne nástupce Punta

21 komentářů

Avatar - legnaw (novy)
legnaw (novy)
v brazilii zacina fiat vyrabet maly crossover Pulse...ale pochybuju ze by s tim zabodoval na evropskem kontinentu
https😐/autobild.pluska.sk/…rope-nie-amerike
Já Prvni_1
No, asi tak.
To je v zasade pravda.
Arese
Tak ta nová platforma by byla skvělá zpráva. Protože na té současné, na které stojí nová 208 a Corsa se dá postavit ledasco, jen ne prostorné malé auto. Stačí si do těchto prťousků se směsně krátkými zadními dveřmi posadit. Proti poslední generaci Punta (Grande, Evo) jsou to o třídu menší auta! A Punto, to je přece hlavně synonymum pro fantastickou nabídku postoru na omezeném půdorysu, které Italové už od dob Una dosahují chytrým natažením karoserie na výšku! A díky tomu se do těchto aut i výborně nasedalo a vysedalo, + dobrý výhled posádky atd. A pořád to je hatchback, a nikoliv předražený crossover!
Avantime
A myslíš, že im to bude emisne vychádzať? Mild-hybridný Firefly má teraz v o triedu menšej 500-ke emisie CO2 119-127 g/km.

Keď sa pozrieme do B-segmentu, kde je predpoklad, že Stellantis predá najviac áut, tak 1,2 PureTechy majú 122-128, v C3 až 139 g/km. Taký Yaris Hybrid má 85-112 g/km a Clio E-Tech 97-100 g/km, Honda Jazz len 82 g/km.

Ale tak je možné, že to vykryjú s elektrickými modelmi, predsalen, Renault má v tej veľkosti len Zoe.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Do posledného pismena súhlas :yes:
traveldrive
Punto zas bude okukané za pár rokov, keď dostane max. facelift a súrodenci vyjdú v nových generáciách. Naopak, Fiat toho sakra veľa zmeškal a v B segmente musí začínať odznova. Hlavne potrebuje lacný hatchback, nie predražený crossover a najmä potrebuje meno Punto, ktoré má image a každý ho pozná.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Toho pulse je škoda ale majú 500x (zase ma tu ukamenuju že som si dovolil tvrdiť že je imidžová 😒] )a Tipo cross. Ale keď tak kuknem portfólio vw tam je tiež poriadne tesno, to isté h)k.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Panebože daj, aby to auto osadili motormi firefly :yes: Inak držím palce, Punto bude mať trochu výhodu oproti ostatným HB "B" Stellantisu pretože tieto už sú na trhu a budú v čase jeho príchodu už trochu okukane.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Budou to MUSET vykrýt elektrickými modely.
Malé diesely generovaly kolem 90g, to se nelíbilo, tak byly nahrazeny malými benzíny s 100 až 120 g.
Pokud ale počítají falešných 0 g CO2 na elektromobil, nemusíš jich prodat ani moc, aby ses dostal na 90 gramů.
V podstatě si automobilky vypočítaly poměr 1 elektrozkrat na 6 benzínů/dieselů.
Dealery tlačí k odběrům v tomto poměru.
Já Prvni_1
Kdyz to bude dobry auto, tak se bude prodavat klidne i jako Uno.
😄
Dokonce i jako 128!
😁
Já Prvni_1
Lidi uz davno prestali reagovat na jmena a techniku.
Rozhoduje jen uhlopricka obrazovky a rychlost pripojeni internetu.
😒
A ano, podle dostupnych informaci je soucasti dohody plosina PSA, motory GSE (Firefly).
Do maleho auta asi jen trivalce 1.0, patrne povetsinou, pokud ne vyhradne, mild hybridni. Ale jen s remenem, i kdyz 48V.
Takze asi v klidu.
Avantime
Síce sa teraz všade píše, že to bude auto na EMP1 platforme, nemusí to tak byť. Pri ohlásení investície do závodu v Trnave zazneli tri zaujímavé info: že pôjde o tri nové modely B segmentu, že budú mať úplne novú platformu (to by asi nehovorili, keď tam už nejaký ten rok vyrábajú 208-ku na EMP1) a že ich premiéry začnú o rok na jeseň. Jedno z tých áut je generačná náhrada za C3, zvyšné dve sú zatiaľ neznáme. Majú byť elektrifikované, čo však hneď neznamená elektrické. Mne to teda vychádza tak, že môže ísť o nejaký hybrid a keďže ide o malé autá, plug-in hybrid to asi nebude.

Môže to byť klasický hybrid, keďže ten Stellantis v ponuke zatiaľ vôbec nemá. Možno je to hlúposť, ale ja si nedokážem predstaviť, že by predávali o dva roky už len elektromobily, to je samovražda, hlavne pri malých Citroenoch a Fiatkách.
Já Prvni_1
Klidne muze.
V Pande / 500 je atmosfericka verze s neprimym vstrikem.
Coz neni nijak efektivni reseni, ale je to nesmrtelny.
Novy hybridy (48V) budou na turbo, neprimy vstrik a Multiar III.
Nejvyssi dostupna technika.
Takze muzou mit nizsi blaznivy emise pri podstatne vyssim vykonu.
Jen to bude neprehlednutelne drazsi, no.
😒
Já Prvni_1
Jasne, asi budou nabizet i plne elektricke, ale hadam, ze se moc prodavat nebudou.

Pisu to vys: chystaji mild hybridy podobne tem v 500/Panda, ale 48V.
Tedy jiste vykonnejsi.
Ale porad pohon remenem a zapojovani se do "hry" pro dodani tociveho momentu, kdyz bude chybet.
A tady jen litrove trivalce.
1.5 ctyrvalec pujde jen do Tipa. Ale jsem na nej zvedav. Protoze uz nemaji prostor na zvetsovani vrtani, nezbyde jim nez udelat dlouhy zdvih.
To by mohlo prinest zajimave chovani toho motoru.
😄
Arese
Stejně je to příšerná situace - nějaký psoudozelený byrokrat v Bruselu si vycucá z prstu nějaké číslo o maximální možné spotřebě (resp. emisích) zcela NEJEDOVATÉHO CO2 a vývojáři automobilek - poperte se s tím jak chcete. A nějaký zákazník? Cha chá, ten nás přece vůbec nezajímá, nemá vůbec mít zájem o něco tak pravicově individualistického, jako individuální mobilitu, a pokud má, jeho chyba a musí být co nejvíce za tuto "opovážlivost" potrestán! 😲 😲 😲 😒 :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes:
Já Prvni_1
A pritom kdyby jim slo opravdu o ekologii, tak je ten limit proste jednotnej - chces vetsi auto, vic skodis - zaplat.
Limit naopak relativne roste s hmotnosti, takze je pro automobilky rozumnejsi delat tezka SUV, nez opravdu ekolgicky ohleduplne male auto.

Proste uplny nesmysl.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano,přesně tak.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nemá firefly hybrid s filtrem pevných částic 89 CO2?
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, dobrá poznámka k té prostornosti, ve které Punto vždy excelovalo.
Ale ono to není jen o výšce auta ... první Punto mělo 1450 mm, což na tehdejší poměry bylo velmi vysoké auto, ale dnes je to standard, dnes jsou totiž skoro všecha auta velmi vysoká. Je to o celkové koncepci auta. PSA počítá s elektrickými variantami, které mají baterky v podlaze. Takže tlustou podlahu pak musí mít i obyčejné verze. Do podběhů se dnes dávají kola jako dříve do aut střední třídy. Není divu, že pak nezbyde moc místa pro posádku.
Avatar - Anonym
Anonym
V technických specifikacích musí automobilky uvádět emise CO2 podle nové WLTP metodiky.
Ale EU stanovila limity a pokuty za CO2 na základě staré NEDC metodiky.
Kupříkladu Fiat 500 1.0 Mild-hybrid má dle WLTP emise CO2 119-127 g/km, ale pro výpočet pokut EU je rozhodujících 88-90 g/km dle NEDC. Což je mimochodem pořád hodně, protože Fiat 500 má hmotnost jen kolem tuny a pro taková auta je limit někde kolem 83 g/km (90 g/km je pro průměrně těžké evropské auto).