Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat konečně chystá klíčový návrat. V roce 2023 nabídne nástupce Punta

David Bureš David Bureš 5. 8. 2021 • 01:15
39
21
Zobrazit náhledy (39)
Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo Trekking Fiat Argo HGT Fiat Argo HGT Fiat Argo HGT Fiat Argo HGT Fiat Argo HGT Fiat Argo HGT Fiat Argo HGT Fiat Argo HGT

Fiat od roku 2018 není v Evropě zastoupen v klíčovém segmentu malých hatchbacků. Konečně se to však má změnit, nástupce Punta dorazí v roce 2023.

Automobilka Fiat byla odjakživa silná hlavně v nejmenších segmentech. Jenže zatímco mezi minivozy její Panda a 500 patří mezi vůbec nejprodávanější zástupce své kategorie, třídu malých automobilů značka v Evropě trestuhodně opustila. Po letech spekulací však Fiat konečně chystá nástupce někdejšího Punta.

Vyplývá to z prezentace budoucí strategie koncernu Stellantis, jehož je Fiat dnes součástí. Vedení skupiny tak potvrdilo, že Fiat chystá návrat do segmentu B v roce 2023. Mezi malé hatchbacky se tak v Evropě vrátí po dlouhých pěti letech, model Punto skončil v roce 2018.

Italská značka přitom podle očekávání potvrdila, že chystaná novinka využije modulární platformu „common“ určenou pro malé vozy. To přitom není nic jiného než architektura CMP z dílny dřívější Skupiny PSA, známá z aktuálního Peugeotu 208 nebo Opelu Corsa. V rámci vzniku Stellantisu byla jen tato platforma přejmenována, pro sjednocení názvů jednotlivých technických základů skupiny.

Právě o CMP měl Fiat údajně velký zájem při jednání o spojení s PSA. Italské značce moderní platforma pro malé vozy chyběla, a proto v segmentu skončila. Někdejší šéf Fiatu Sergio Marchionne navíc prohlašoval, že v konkurenci nabité kategorii je složité vydělávat, a proto byl segment B stranou jeho zájmu.

Použití platformy CMP, respektive common, v nástupci Punta každopádně naznačuje, že u připravovaného vozu se počítá s nasazením elektrického pohonu. Architektura totiž umožňuje nabídnout čistě elektrickou verzi. Nabídka konvenčních variant by pak měla stát na benzinovém tříválci známém jako 1.2 PureTech, byť není vyloučeno, že Fiat architektuře přizpůsobí i některý ze svých motorů. V této oblasti je totiž italský výrobce léta silný.

I přes potvrzení příchodu nástupce Punta zatím nemáme jasno o vzhledu takového auta. Není tak jasné, zda třeba nepůjde o nový derivát řady 500 - v minulosti se totiž hovořilo o tom, že by Fiat mohl přijít s pětidveřovou pětistovkou. Navíc Stellantis hovoří o „novém zástupci segmentu B“, a tak pořád není vyloučeno, že budoucí náhrada za Punto využije třeba styl crossoveru.

Stejně tak není v tuto chvíli jasné, zda novinka ponese označení Punto, nebo zda se přejmenuje. V Jižní Americe totiž Fiat nabízí malý hatchback nazvaný Argo, který si můžete prohlédnout i v přiložené fotogalerii.

Témata
6. 8. 2021 12:52
Re: Neverím
Ano,přesně tak.
6. 8. 2021 12:45
Re: Neverím
nemá firefly hybrid s filtrem pevných částic 89 CO2?
6. 8. 2021 09:39
Re: Neverím
A pritom kdyby jim slo opravdu o ekologii, tak je ten limit proste jednotnej - chces vetsi auto, vic skodis - zaplat.
Limit naopak relativne roste s hmotnosti, takze je pro automobilky rozumnejsi delat tezka SUV, nez opravdu ekolgicky ohleduplne male auto.

Proste uplny nesmysl.
6. 8. 2021 09:15
Re: Neverím
Ano, dobrá poznámka k té prostornosti, ve které Punto vždy excelovalo.
Ale ono to není jen o výšce auta ... první Punto mělo 1450 mm, což na tehdejší poměry bylo velmi vysoké auto, ale dnes je to standard, dnes jsou totiž skoro všecha auta velmi vysoká. Je to o celkové koncepci auta. PSA počítá s elektrickými variantami, které mají baterky v podlaze. Takže tlustou podlahu pak musí mít i obyčejné verze. Do podběhů se dnes dávají kola jako dříve do aut střední třídy. Není divu, že pak nezbyde moc místa pro posádku.
6. 8. 2021 08:49
Re: Neverím
V technických specifikacích musí automobilky uvádět emise CO2 podle nové WLTP metodiky.
Ale EU stanovila limity a pokuty za CO2 na základě staré NEDC metodiky.
Kupříkladu Fiat 500 1.0 Mild-hybrid má dle WLTP emise CO2 119-127 g/km, ale pro výpočet pokut EU je rozhodujících 88-90 g/km dle NEDC. Což je mimochodem pořád hodně, protože Fiat 500 má hmotnost jen kolem tuny a pro taková auta je limit někde kolem 83 g/km (90 g/km je pro průměrně těžké evropské auto).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud