Testy
Od digitálních přístrojů ve stylu Prius, tedy uprostřed pod čelním sklem se prý upustilo, protože to "lidi nechtěli". Tady slyším na dotykové ovládání jenom nesouhlas až nadávky. Ale dělá se to pořád víc a víc, dokonce navzdory absolutní závislosti na rozmarech čínských komunistů. Prostě mi to nebere nějak moc hlava.
No tak vzhledem k tomu, že vývoj aut trvá nějakou dobu, tak je jasné, že tyto generace automobilů přichází postupně s dotykovým ovládáním a ještě přicházet chvíli budou. Na to, jak moc je to slepá ulička si musíš pár let počkat, jak budou vypadat ty další generace.
Nezabedněný manažer umí do výrobního procesu zasáhnout a změnit ho operativně tak, aby ošetřil viditelné nedostatky. Tedy buď nedostatek komponent, nebo averzi zákazníků. Kdysi se u slušných firem říkalo, že slovo "nejde" neexistuje. Ale rozumím, dnešní zlenivělé a zpovykané děti na manažerských pozicích takové ambice nemají. Dokonce ani netuší, že by je měly mít.
To se dostáváme do polemiky, jak moc to koncovému zákazníkovi vadí, ale pokud vím, tak je to strašně krátká doba, začala s tím Sklasse u MB ? A jestli se prodeje rozběhly cca někdy koncem minulého roku, tak je jasné, že už v tu dobu byla Cklasse hotova a předělat komplet infotainment a ovládací prvky kabiny prostě není tak jednoduché. Spíše to první příjde nejdřív s faceliftem, ale tipuji až s další generací... jestli to bude takový problém pro zákazníky.
Nedelam v autoprumyslu, ale trochu se bojim, ze nedokazes docenit technologickou, logistickou a financni narocnost takove zmeny. To fakt nebude stylem "od pristiho pondeli ten displej dame vic doleva a pridame par fyzickych tlacitek pro ovladani teploty".
Dovedu si představit, že vrátit tlačítka na volant by šlo poměrně snadno, ale kompletně překopat tvar a filosofii celé palubní desky, to je vyžaduje nejspíše novou generaci auta.
Myslím, že dokážu. Automobilky se v "dobrých" dobách rády zaklínaly tím, jak bezchybně musí fungovat dodavatelský řetězec. Neposlat včas kamion a zastavit linku v Boleslavi - to bylo na vyhazov a odškodné. A hle, najednou se hromadí nedokončená auta, protože "nejsou čipy" a ono je to vlastně v pořádku. Nikdo nepostaví fabriku na čipy, ale čeká se, až východní komunisté povolí Západu zase vyrábět. Takže je vidět, že když se chce, všechno jde. I zastavit linky a čekat. Natož tedy něco změnit.
U podobnych komponent je leadtime od vyrobce nejmensiho subkomponentu po hotovou ovladaci jednotku do auta klidne 12 mesicu, nezridka i vic...takze jakakoliv bezici zmena trva jak dlouho...
Ze zkusenosti muzu rict, ze zmenu ovladacich prvku automobilky zavadi v podstate jen v ramci "modelove pece".
Ze zkusenosti muzu rict, ze zmenu ovladacich prvku automobilky zavadi v podstate jen v ramci "modelove pece".
Ano, o patlání se baví všichni, všichni na něj nadávají, ale výrobci to nutí zákazníkům pořád. Milion asistentů pro bezpečnost a přitom patlání po displeji mobilu a auta je to stejné. Navíc nemám rád displeje nezapracované do palubky.
Protože diskuzní žvanilové a hateři jsou jiná skupina lidí než reální zakaznici.
Někdy však jejich názory silně korelují.
Nissan Primera (design exteriéru i interiéru), facelift Opel Astra K (výhradně tříválcové motory), Fabia RS druhé generace (design, převodovka DSG) ... to je jen několik typických příkladů, kde "diskuzní hateři" odhadli chování reálných zákazníků mnohem lépe než marketingoví specialisté automobilek.
Já si na svém autě z roku 2017 cením právě skvělou ergonomii ovládání a nový model s dotykovým ovládáním klimatizace si určitě nekoupím.
Nissan Primera (design exteriéru i interiéru), facelift Opel Astra K (výhradně tříválcové motory), Fabia RS druhé generace (design, převodovka DSG) ... to je jen několik typických příkladů, kde "diskuzní hateři" odhadli chování reálných zákazníků mnohem lépe než marketingoví specialisté automobilek.
Já si na svém autě z roku 2017 cením právě skvělou ergonomii ovládání a nový model s dotykovým ovládáním klimatizace si určitě nekoupím.
Korelace je právě jen korelace, ne nutně shodná příčina.
Pokud hateři hatují všechno, pak se zákonitě občas trefí...
Pokud hateři hatují všechno, pak se zákonitě občas trefí...
To potom ale není korelace.
V klasickém pojetí korelace neznamená závislost.
Korelace neznamená závislost, akorát nevím proč mi to vysvětluješ. Aha zapomněl jsem, Roman Horký je známý trouba, hlupák. nevzdělanec a majitel nízkého IQ.
Emel: Korelace je právě jen korelace, ne nutně shodná příčina.
Rohor: To potom ale není korelace.
Emel: V klasickém pojetí korelace neznamená závislost.
Rohor: Korelace neznamená závislost, akorát nevím proč mi to vysvětluješ.
...nevím, zdálo se mi, že s tou tezí, že korelace neznamená shodnou příčinu, nesouhlasíš... ale možná jsme se nepochopili.
Rohor: To potom ale není korelace.
Emel: V klasickém pojetí korelace neznamená závislost.
Rohor: Korelace neznamená závislost, akorát nevím proč mi to vysvětluješ.
...nevím, zdálo se mi, že s tou tezí, že korelace neznamená shodnou příčinu, nesouhlasíš... ale možná jsme se nepochopili.
To neřeš. Já jsem reagoval správně a ty sis vybral špatnou část svého příspěvku. Psal jsi toto a na to jsem reagoval: Pokud hateři hatují všechno, pak se zákonitě občas trefí...
Ale fakt to neřeš, jistým lidem se nemá odporovat neboť to nemá smysl.
Ale fakt to neřeš, jistým lidem se nemá odporovat neboť to nemá smysl.
Však já se nehádám a klidně si to nechám vysvětlit.
K téhle části se mi to nehodilo, protože jsi psal o té korelaci... ale jo, jasně... hatovat všechno a v půlce případů se trefit, to korelace není.
Což jsme asi u jádra toho, na co jsem upozorňoval na začátku u Tycoona - pokud Tycoon řekne, že se hateři třikrát trefili, když prorokovali neúspěch... tak to zdánlivá korelace mezi haterskou prognózou a tržním výsledkem je... ale jen pokud by tu nebyly další případy, kdy se naopak netrefili.
K téhle části se mi to nehodilo, protože jsi psal o té korelaci... ale jo, jasně... hatovat všechno a v půlce případů se trefit, to korelace není.
Což jsme asi u jádra toho, na co jsem upozorňoval na začátku u Tycoona - pokud Tycoon řekne, že se hateři třikrát trefili, když prorokovali neúspěch... tak to zdánlivá korelace mezi haterskou prognózou a tržním výsledkem je... ale jen pokud by tu nebyly další případy, kdy se naopak netrefili.
Ano, pouze korelace, však jsem to proto napsal. A není pravda, že hateri kritizují všechno. Ve výsledku mají IMHO lepší korelaci s reálnými zákazníky než marketingoví specialisté automobilek. To ti vymýšlejí Primery P12, VelSatisy, Mondea 1.0 Ecoboost, dotykové ovládání klimy apod.
Nevím, jak moc se hatoval Vel Satis... naopak myslím, že diskusní komunita byla nadšenější než kupci... a tutově to platilo u Avantime.
Naopak třeba čtyřoká Octavia to schytala unisono, aniž by to na prodejích zanechalo nějaké následky.
Litrové Mondeo - ty máš nějaké podklady k tomu, že to byl neúspěch - krom opět diskusních ohlasů?
Naopak třeba čtyřoká Octavia to schytala unisono, aniž by to na prodejích zanechalo nějaké následky.
Litrové Mondeo - ty máš nějaké podklady k tomu, že to byl neúspěch - krom opět diskusních ohlasů?
Tak třeba na mobile.de jsem našel cca 1300 Fordů Mondeo z let 2015 až 2018. Jen 5 z nich má pod kapotou litrový Ecoboost.
Facelift Octavie se mi taky nelíbil, ale nebyl pro mě překážkou koupě, tím pro mě byla cena. Prostě byla drahá, což je taky hejt, ale podmíněný 😄
Facelift Octavie se mi taky nelíbil, ale nebyl pro mě překážkou koupě, tím pro mě byla cena. Prostě byla drahá, což je taky hejt, ale podmíněný 😄
Zlícovanie kapoty a predného nárazníka „prémiovej“ triede zrovna nezodpovedá, viď jedna z foto.
Myslis tuhle fotku?
https😐/www.auto.cz/…d-revoluce-shora?…
To bude spíše optický klam. Na jiných fotkách to sedí.
https😐/www.auto.cz/…d-revoluce-shora?…
To bude spíše optický klam. Na jiných fotkách to sedí.
Týmto motorom sa dosť obmedzuje význam plugin hybridov z hľadiska úspornosti a ekológie.
Na parametrov, na ktoré nedosiahne väčšina plugin hybridov stačí testovaný spaľovací motor bez potreby nabíjania a komplikovanej techniky.
Na parametrov, na ktoré nedosiahne väčšina plugin hybridov stačí testovaný spaľovací motor bez potreby nabíjania a komplikovanej techniky.
Zalezi co je komplikovaná technika. Takovou RAV4 PHEV bych za komplikovanou neoznacil, v porovnani s timhle dieselem.
Nechtel jsi misto plug-in hybridu napsat "full hybridu" ?
Nechcel 😉 .
Tento diesel dosiahne pri bežnej prevádzke lepšiu ekológiu ako priemerný užívateľ PHEV.
Tento diesel dosiahne pri bežnej prevádzke lepšiu ekológiu ako priemerný užívateľ PHEV.
Hele nechapej me spatne. Je skvele, ze tohle auto dokaze v nafte zrejme jezdit bezne cca do peti litru. Nic proti tomu, spis naopak.
Jen nechapu ty tvoje anonymni vykriky. Bez dat, bez jakychkoli argumentu, jen nahodne vykriky do prostoru.
Jen nechapu ty tvoje anonymni vykriky. Bez dat, bez jakychkoli argumentu, jen nahodne vykriky do prostoru.
Nechápem aké anonymné výkriky a bez dát a argumentov. Asi si ma s niekým mýliš. Pozri sa ako sme predtým diskutovali, prípadne moje predchádzajúce príspevky? Myslím, že dát je tam viac ako u priemerného diskutéra.
Ale ok, nebaví ma to, nebudem tu diskutovať, nemá to cenu.
Každý čo má iný názor je hneď označený za extrémistu, človeka s viacerými nickmi, ... a keď uvedie data tak to je aj tak jedno.
Citujem Tvoju reakciu v diskusii k EQS: Neni. Podle poslednich informaci bude varovny trojuhelnik v povinne vybave z ebonitovych tyci a hlavove operky budou ozdobene liscim ohonem.
Ale ok, nebaví ma to, nebudem tu diskutovať, nemá to cenu.
Každý čo má iný názor je hneď označený za extrémistu, človeka s viacerými nickmi, ... a keď uvedie data tak to je aj tak jedno.
Citujem Tvoju reakciu v diskusii k EQS: Neni. Podle poslednich informaci bude varovny trojuhelnik v povinne vybave z ebonitovych tyci a hlavove operky budou ozdobene liscim ohonem.
Tak ta sva data klidne zopakuj.
Ja je taky nevidim.
A nemusis se hned urazet. 😉
Jirka jako majitel PHEV nesouhlasi s tvym tvrzenim.
Znas jeho prumernou spotrebu?
Vis Prius jezdi i bez nabijeni za 4.
A s nabijenim...
Tim to nechci porovnavat s timhle Mercedesem.
Ale trochu to odporuje tvemu vyroku v uvodu tohoto vlakna😒br /> "Týmto motorom sa dosť obmedzuje význam plugin hybridov z hľadiska úspornosti a ekológie." 😉
Ja je taky nevidim.
A nemusis se hned urazet. 😉
Jirka jako majitel PHEV nesouhlasi s tvym tvrzenim.
Znas jeho prumernou spotrebu?
Vis Prius jezdi i bez nabijeni za 4.
A s nabijenim...
Tim to nechci porovnavat s timhle Mercedesem.
Ale trochu to odporuje tvemu vyroku v uvodu tohoto vlakna😒br /> "Týmto motorom sa dosť obmedzuje význam plugin hybridov z hľadiska úspornosti a ekológie." 😉
Jeho spotrebu poznám. Pred týždňom sme tu rátali jeho emisie z jeho recenzie.
Vyšlo, že sú vyššie, príp. rovnaké ako sú u tohto dieselu (vrátane elektriny z electricity map org) ale na to hneď mal nejaký komentár, že nechápe.
Kvitujem, že je tu ako jeden z mála diskutérov zrejme pod svojim vlastným menom. A Toyota mi imponuje.
Ale vypisovať tu, že anonymné výkriky a pod. Na to nemám chuť.
Vyšlo, že sú vyššie, príp. rovnaké ako sú u tohto dieselu (vrátane elektriny z electricity map org) ale na to hneď mal nejaký komentár, že nechápe.
Kvitujem, že je tu ako jeden z mála diskutérov zrejme pod svojim vlastným menom. A Toyota mi imponuje.
Ale vypisovať tu, že anonymné výkriky a pod. Na to nemám chuť.
Tu diskuzi jsem asi nezaznamenal.
Nejaky odkaz?
Ty emise je vzdy dost obtizne vycislit.
Kolik energie jste pocitali pro vyrobu 1l dieselu?
"Anonymni" vykriky ja chapu jako "nepodlozeny". To jiste nebyla narazka na to, ze tu nejsi pod vlastnim jmenem...
Nejaky odkaz?
Ty emise je vzdy dost obtizne vycislit.
Kolik energie jste pocitali pro vyrobu 1l dieselu?
"Anonymni" vykriky ja chapu jako "nepodlozeny". To jiste nebyla narazka na to, ze tu nejsi pod vlastnim jmenem...
Skúsil som pohľadať, ale staršie príspevky neviem hľadať.
A úprimne, už sa mi nechce. Myslím, že to bolo 2,7 CO2 per kg diesel a elektrika z electricity map. org aktuálna.
Sú tu ľudia, čo dokážu zmeniť môj názor a majú zaujímavé štatistiky, to ma tu bavilo. Ale v poslednom čase sa to tu radikaliuje, čas odísť.
A úprimne, už sa mi nechce. Myslím, že to bolo 2,7 CO2 per kg diesel a elektrika z electricity map. org aktuálna.
Sú tu ľudia, čo dokážu zmeniť môj názor a majú zaujímavé štatistiky, to ma tu bavilo. Ale v poslednom čase sa to tu radikaliuje, čas odísť.
Heled, zrovna v Jirkovo pripade mi ta radikalizace nejak nesedi.
Jen nesouhlasi s tvym nazorem. To je treba oddelit. 😉
Diesel muze byt pro tebe lepsi. Jestlize jezdis hodne po dalnici.
Ja sam jsem velky fanousek hybridu a zadny nevlastnim. 😄
Jen nesouhlasi s tvym nazorem. To je treba oddelit. 😉
Diesel muze byt pro tebe lepsi. Jestlize jezdis hodne po dalnici.
Ja sam jsem velky fanousek hybridu a zadny nevlastnim. 😄
Ja si tu diskuzi pamatuji. Jirka tam hodil, že má nějakých 12kwh a 2.1l spotřebu, nebo kolik to bylo přesně. Z toho mu vypocital co2, které je vyšší než u moji corolly při spotřebě 4.5l. Ale už jaksi zapomína na emise WTT ( well-to-tank ) při zpracování ropy a dopravy. Prostě počítal s tím, že nafta se objeví/vyroste na benzince a nic k tomu není potřeba jiného.
Ja jsem nikde nepsal, ze nesouhlasim s jeho tvrzenim. Jen jsem si chtel overit, ze opravdu myslel plug-in hybridy a ne klasick full hybridy (HEV). Prave proto, ze spotreba plug-in hybridy je tezko uchopitelna a ta spotreba uvadena v clanku by spis odpovidala klasickym HEV.
Neslo o nesouhlas, jen o doplnujici otazku.
Neslo o nesouhlas, jen o doplnujici otazku.
"Tento diesel dosiahne pri bežnej prevádzke lepšiu ekológiu ako priemerný užívateľ PHEV. " - tohle ja povazuju za "anonymni vykrik" - bez jakychkoli odkazu na data, zdroje informace, cokoli. Proste jen nejake tvrzeni/nazor. Nevime, jestli jsi to dlouze studoval a propocitaval, nebo se ti jen udelal nazor pri cteni bulvarnich clanku nekde na webu autoforum.cz apod.
Ty phev mají tabilulkouvou hodnotu zase nižší než tohle C.
Tabuľkovú áno a zrejme aj tabilulkouvou :-!
Nahodne jsem si vzpomnel na BMW 3er, abych porad neporovnaval s Toyotou. V plug-in verzi ma na spritmonitor.de prumer 4,8 litru na 100 v benzinu. Prumer tam navic tahne nahoru 7 aut (ze 135), co jsou schopni s tim jezdit za 9 a vic litru. Cca 40% aut tam ma spotrebu pod 4 litry.
S cim porovnavas ty?
S cim porovnavas ty?
S ridicem, co jezdi 2x tydne 1000km po nemecky dalnici. 😁
Ano, tam je PHEV asi zbytecny.
Pro vetsinu ridicu, kteri jezdi denne trasy okolo 50km PHEV smysl dava.
Nehlede na to, ze technika spalovaku Toyoty v PHEV bude mnohem jednodussi, nez tenhle diesel se slozitou prevodovkou a silenym cistenim spalin.
A elektricky taky uplne jednoduchy neni, kdyz ma navic mild-hybridni 48V sit...
PS Tohle je pro me KO😒br /> "Drobnou připomínku máme k fungování systému stop-start. Ve městě se stávalo, že motor vypnul těsně před zastavením, ale v momentě, kdy už řidič chtěl opět zrychlovat. Prodleva pak působí u jinak hladce sladěného pohonu trochu rušivě." Ale ja stejne nejsem cilova skupina pro diesel, jelikoz jezdim hlavne po meste.
Ano, tam je PHEV asi zbytecny.
Pro vetsinu ridicu, kteri jezdi denne trasy okolo 50km PHEV smysl dava.
Nehlede na to, ze technika spalovaku Toyoty v PHEV bude mnohem jednodussi, nez tenhle diesel se slozitou prevodovkou a silenym cistenim spalin.
A elektricky taky uplne jednoduchy neni, kdyz ma navic mild-hybridni 48V sit...
PS Tohle je pro me KO😒br /> "Drobnou připomínku máme k fungování systému stop-start. Ve městě se stávalo, že motor vypnul těsně před zastavením, ale v momentě, kdy už řidič chtěl opět zrychlovat. Prodleva pak působí u jinak hladce sladěného pohonu trochu rušivě." Ale ja stejne nejsem cilova skupina pro diesel, jelikoz jezdim hlavne po meste.
ved to robi kazde auto, ked sa dobrzduje do krizovatky a zrazu treba pridat a auto nejde. okrem elektromobilu 😄
4,88 ale to nemůžeš počítat když prvních pár jezdí za 1l/100km a poslední za těch 9l a pak ti na středu. Třeba plugin MB C už jezdí v průměru za skoro 6l a tdi přes 7litru.
A ty vis, jak to majitele dobijeji? To je ten problem, je uvadena jen cast spotreby a nedozvime se, jaka.
Je klidne mozne, ze bez dobijeni jezdi podstatna cast z nich. A nebo taky jen vyjimky. Bez osobni zkusenosti tezko hadat.
Je klidne mozne, ze bez dobijeni jezdi podstatna cast z nich. A nebo taky jen vyjimky. Bez osobni zkusenosti tezko hadat.
jen si dovolím upozornit že výhodou PHEV jsou kromě skvělé dlouhodobé spotřeby také😒br />
- nulové emise ve městech (pokud to teda nemá imbecil co nenabíjí)
- menší hluk ve městech
- menší emise bordelu z brzd
- a taky je potřeba brát v úvahu že na litr nafty jsou emise CO2 cca o 10% vyšší.... takže prostě jezdit za 5 v benzínu je ekologičtější než jezdit za 5 v naftě....
jinak nic proti naftě, na to abych projel Evropu napříč ve 150kmh nic lepšího není....
- menší hluk ve městech
- menší emise bordelu z brzd
- a taky je potřeba brát v úvahu že na litr nafty jsou emise CO2 cca o 10% vyšší.... takže prostě jezdit za 5 v benzínu je ekologičtější než jezdit za 5 v naftě....
jinak nic proti naftě, na to abych projel Evropu napříč ve 150kmh nic lepšího není....
a taky že to narozdíl od R4 uchrochtanýho dieselu bude mít normální zátah, nebude člověk muset furt čekat na blbej startstop a snášet nenafoukanej netáhnoucí motor. Jako R4 nafta a benzínovej PHEV v podobně 330e fakt není co rešit.
edit😒br /> tohle je taky zajímavá možnost😒br />https😐/fdrive.cz/…-konkurenci-7497
edit😒br /> tohle je taky zajímavá možnost😒br />https😐/fdrive.cz/…-konkurenci-7497
Ahojte, vie mi prosím niekto poradiť, ako sa dá vypnúť to prekliate automatické spúšťanie videí?
Ideálne aj tie vyskakovacie okná v pravom dolnom rohu, v ktorom sa video spustí opäť.
Vďaka
Ideálne aj tie vyskakovacie okná v pravom dolnom rohu, v ktorom sa video spustí opäť.
Vďaka
.... jako takhle, mě se Céčko zvenku líbí, sedím na zadku ze spotřeby a věřím že to jezdí krásně. Ale vnitřek je škaredý, ergonomie příšerná a je v tom málo místa. V Giulii si dobře sednu i se svými +190cm a vzadu můžu sedět taky, pokud je vpředu menší řidič.
Giulia jezdí božsky, interiér je ergonomicky na jedničku, žádné pr*ání s dotykáčem, vše je na tlačítko a funguje to. Při nákupu patrně nějakých 100-200 tisíc ušetříš, možná i víc a navíc tam nebudeš mít kotel výbavy, kterou nechceš (všechny ty elektronické pí*oviny, které stejně vypínáš když do toho sedneš).
Pokud člověk rád řídí a chce sedan střední třídy, prostě ta Alfa má pořád co nabídnout.... i po těch letech (nebo možná právě proto, že je příjemně morálně zastaralá) :yes😒br />
Jo a tohle RWD "C" váží 1755kg, Giulie v naftě s RWD 1445kg! co těch 300 kilo (ani tomu nemůžu uvěřit) udělá s agilitou a zábavností auta tady asi nemusíme řešit, že....
Giulia jezdí božsky, interiér je ergonomicky na jedničku, žádné pr*ání s dotykáčem, vše je na tlačítko a funguje to. Při nákupu patrně nějakých 100-200 tisíc ušetříš, možná i víc a navíc tam nebudeš mít kotel výbavy, kterou nechceš (všechny ty elektronické pí*oviny, které stejně vypínáš když do toho sedneš).
Pokud člověk rád řídí a chce sedan střední třídy, prostě ta Alfa má pořád co nabídnout.... i po těch letech (nebo možná právě proto, že je příjemně morálně zastaralá) :yes😒br />
Jo a tohle RWD "C" váží 1755kg, Giulie v naftě s RWD 1445kg! co těch 300 kilo (ani tomu nemůžu uvěřit) udělá s agilitou a zábavností auta tady asi nemusíme řešit, že....
Je to o pribehoch, ked ludia vedia, ze Alfy su kazive a budu sa zdravit v servisoch, tak si to nekupia, aj keby to nebola pravda. Podla dalsieho pribehu je mercedes mercedes, aj keby prehrdzavel za par rokov 😄
neřeším marketing a kecy kolem.... řeším to, jak si za svoje peníze zajezdím.... 😉 ale chápu že takto už skoro nikdo neuvažuje.... proto se Giulií prodá v EU tak 1000 měsíčně 😒]
ale zase je to "bych". Realne clovek, ked ma tolko penazi, kupi Mercedes. Okrem tej tisicky ludi v celej EU 😄 Ja osobne som tiez neriesil marketing, ked som kupoval Renault a ludia sa mi smiali, co to mam na kapote. A nakoniec sa ukazalo, ze "na kazdem sprochu pravdy trochu".
Čísla se mi hledat nechce, ale pro čtyřčlennou posádku je Giulia celkem slim-fit... tipuju, že céčko bude o kus větší.
Hele, já se docela do zadu vešel, rozhodně o nic horší, než třeba 3er, jasně, Superb je XXL
V giulii při mých 180 cm naprosto ok. Zrovna minulý týden jsem ji měl půjčenou. Nejlepší svezení. Jinak nechápu jak to Céčko může být tak těžké. Giulia Veloce 4x4 měla 1600kg
Ok to asi je, ale že by v Céčku bylo málo místa jak píše Murphy a v Giulii ho bylo hodně... céčko je o 11cm delší, má o 4,5cm delší rozvor...
Toto je auto mojich snov ale pri statickom pozretí som bol prekvapený dvoma vecami.Za prvé že je dosť nízke a za druhé základná cena aspoň u nás je o dobrých 12 000 € drahšia ako základ predošlej generácie a takže cena od 47 000 € je totálne prestrelená.Dať za auto tejto kategórie ani nie s 200 k takmer 50 000 € je hlúposť aj keď je to Medveď.Je jasné že za posledné povedzme tri roky ceny áut vzrástli ale čo robí s cenami na SK Mercedes je neskutočné.Takže sny sa rozplynuli.
===
Systém hlídání jízdních pruhů se podařilo vyladit tak, že zbytečně nepanikaří při přiblížení se k čáře a zasahuje skutečně až tehdy, když se ocitnete na ní. Jeho vypínání tak není vždy nutnost, pro deaktivaci však případně stačí jednoduchá dvě kliknutí.
===
Není podstatné, jak snadno se to dá vypnout (resp. dnes již platí spíše "jak málo nesnadné"), ale jestli si to nastavení zapamatuje po restartu!
Systém hlídání jízdních pruhů se podařilo vyladit tak, že zbytečně nepanikaří při přiblížení se k čáře a zasahuje skutečně až tehdy, když se ocitnete na ní. Jeho vypínání tak není vždy nutnost, pro deaktivaci však případně stačí jednoduchá dvě kliknutí.
===
Není podstatné, jak snadno se to dá vypnout (resp. dnes již platí spíše "jak málo nesnadné"), ale jestli si to nastavení zapamatuje po restartu!
vzdy jsem tihnul k MB, ale v poslednich letech ho v mych ocich jasně prekonava BMW. ten interier je des. ja jen doufam, ze bmw si udrzi svoje aktualni interiéry, který porad připomínají auto, a ne vlhkej sen mileniala.
Ad tabulka😒br />
Zajímavé srovnání stejných motorizací, kde Superb, který je lehčí, dává stovku znatelně pomaleji, ale ještě zajímavější je srovnání totožných motorizací u Superbu a Passatu, kdy Passat dá stovku za 7s a Superb za 7,9s se stejným motorem, stejnou převodovokou a jen o cca 100kg vyšší váhou?
zajímavé....
Takže s těžším 4x4 má lepší 0-100 ? To je zajímavé, vždy se s 4x4 udávala nižší dynamika, tedy u těch běžných aut, ale třeba je to i jinak zpřevodované, netuším.
edit: Máš pravdu, Škodovka opravdu uvádí u 4x4 Superba jak píšeš, 7,2 vs 7,9 u FWD verze, nicméně v katalogu Passatu údaj o akceleraci u všech motorizací chybí, nebo jsem slepej 😁
Namátkou vezmu jiná auta.
Insignina 2.0 CDTi 128kw
FWD vs 4x4 - plichta 8,9s (Váha o sto kilo více u 4x4)
Mondeo 2.0 Ecoblue 140 kw
FWS vs AWD - 9.0 vs 9.2 (Váha o sto kilo více u 4x4)
A4 2.0 TDI 140kw
FWD vs AWD - 7,7 vs 7,4s (Váha o sto kilo více u 4x4)
BMW 3er 320i
RWD vs AWD - 7,1 vs 7,6 (Váha asi o 60kg vyšší u 4x4)
BMW 3er 320d
RWD vs AWD - 6,8 vs 6,8 (Váha asi o 80kg vyšší u 4x4)
Zajímavost - Mazdu 6 AWD jsem už nikde nenašel, přestali ji dělat? Nějak jsem nepostřehl (ani v německém konfigurátoru není). Mondeo zmizelo z českého konfigurátoru, data jsou z německa... RIP
Kedze je to VW tak by ma neprekvapil ani klamlivy marketing v tabulkach.
BEST ISLAM OR NOTHING - DAIMLER AG = košer automobilka....
Ano, 4x4 vyskočí rychleji, ale většina aut né tak, aby na stovku za sucha a na dobrých pneu (věřím, že snad neměří automobilka na mokru 😁) takto brutálně deklasovala FWD verzi stejného auta na stovku, tedy rozhodně ne u takto "slabých" aut do 200 koní.. to by ten trojkovej Superb musel hrabat jako blázen 😁 . Mrkni na tabulku, ani u Audi A4 není ten rozdíl tak propastný jako u Superbu. Škoda, že Škodovka nemá přeměřeny nové Oktávie pro srovnání...
Většina aut má dynamiku FWD vs 4x4 uváděnou velmi podobnou
Podle mě je finta v tom, jak agresivní dokáže převodovka být na rozjezdu. Třeba HDM v Insignii tam žádnej velkej výkon nepustí, na launch control ti nechá max 2000 otáček. Ale DSG v Superbu umí bejt mnohem ostřejší... nevím jak v naftě, ale u benzínu startuje na 4000
https😐/www.youtube.com/watch?…
Pokud ne, no tak nemáš problémy s trakcí, protože tam prostě auto víc Nm nepustí 😉
A kontrolka trakce nebliká, takže asi moc nereguluje. Zahlédl jsem ji asi 3x na zlomek sekundy.
Chci říct, že trakce je prostě OK. Pneu a rozložení hmoty na tom má svůj podíl. Rovněž naladění DQ381 v režimu D.
Jistě, že to jde rozjet se rychleji, ale v reálu tu potřebu prostě nemám. Spíš mě zajímá, jak si dám pár kamionů v dlouhým táhlým.
Kdo prostě chce a nebo potřebuje denně stokrát vystřelit na kostkách do křižovatky a nebo nemůže žít bez brutálních rozjezdů, tak určitě v pásmu 0-50 ušetří "cenné" desetinky a metry.
Někdo zase jezdí zcela odlišně a nepotřebuje mít těžší, dražší, užranější a hlučnější auto a ocení to pružné zrychlení nad 50, 90, nebo 130 km/h, kde je předohrab už jasně lepší.
Řeč je o suchu, na nem to automobilky snad i měří.
Passat jsem teď v rychlosti nenašel... na autoweek.nl je 7,4s, ale na ty údaje není vždycky spoleh.