Snad ta převodovka bude dobrá, nicméně důvěryhodnst testu sráží podivné informace. Například údaj o max.výkonu 130kW/3500 ot. se vylučuje s maximem momentu 400Nm/1500-3500 ot.
Rozsah momentu bych bral za chybu tisku, kdyby ho autor nezopakova výslovně v textu - "...při kterých začíná vrchol točivého momentu 400 N.m a drží se až do 3500/min...." ,,
A dále by mě zajímalo, proč v režimu POWER motor netočí ty třiapůl tisíce, ale končí už někde pod 3000 to.- viz "...Rázem se využívaná oblast otáček motoru posunula o cca 1000/min výše a maximální otáčky motoru stoupaly k hranici tří tisíc ..."
Znamená to že ani v režimu POWER nelze dosáhnout maximum výkonu ?? Jak teda, jde to jen v manuálním režimu nebo snad vůbec ??
A taky autor vůbec nepíše co se stane při překročení otáček max. výkonu v manuálu, přeřadí to samo nebo podrží kvalt ?
KANKUNEN
2
Tak si udělal z autora hlupáka, 400 Nm při 3500 ot odpovídá 147 kW.
Othello
2
Hlupáka z nikoho dělat nechci ale u autora tak podrobného testu bych očekával alespoň základní znalosti fyziky. A těch třiapůl tisíc je přece už na první pohled podezřele moc
KANKUNEN
2
Ono to ještě vypadá, že autor porovnává převodovku s HDM 30 let starým nebo si plete HDM s planetovou převodovkou v Priusu.
Othello
0
Tak aspoň že udělal podrobnou fotokumentaci. Z těch 75 fotek v galerii není převodovka zobrazena ani na jedné. :no:
Michal220
0
Kolik výkonu v kw je teda 2300Nm při 1100-1300ot?
V článku je celková hmotnost 4,6t to mysleli i z vozejkem nebo jinou verzi dodávky s dvojmontáží vzadu..
bory_neto
1
Tím myslí celkovou technickou hmotnost, ne celkovou povolenou, ta je 3.500kg. Jde o součet technicky možných zatížení na nápravy. Existují však i verze s celkovou povolenou hmotností 4.050kg a i ty mají jednomontáž. Dvoumontáž je pouze u zadokolek (Sprinter, Crafter, Transit, Daily...), Ducata / Jumpery / Boxery jsou předokolky.
KANKUNEN
1
289 kW při 1200 ot.
Othello
1
265-313 kW
Michal220
0
K a O jsem tu kalkulačku našel.Ten výkon se spočítat moc nedá když u mého tsi je dle výrobce 350nm při 1500(reál tak 2200)-4500 a aby vyšel výkon musím počítat ty 4500ot.
Othello
0
Ano, výkon samozřejmě závisí i na otáčkách
Anonym
0
Spíše je to o důveryhodnosti Fiatu, protože těch 400 Nm v rozmezí 1500 až 3500 otáček mají uvedeno v oficiálním ceníku. V technické specifikaci ale mají 400 Nm v 1500 otáčkách pro manuální převodovku a 450 Nm v 1500 otáčkách pro automatickou. Tak si prostě vyber.
Co se týče otáček motoru, je to prostě automat. Rozhoduje se podle nějakých algoritmů a je nadřazen řidicí jednotce motoru i řidiči, když se rozhodne, že přeřadí před otáčkami maximálního výkonu, tak to udělá. ... řidič může přesunout páku do manuálního režimu, pomačkat všechna tlačítka Power a zpívat italskou hymnu ... ale o momentu přeřazení nikdy nerozhodne.
Othello
0
Uvedený rozsah otáček je na první pohled nesmysl. Jestli někdo dělá dvoudílný podrobný test převodovky a motoru, nemůže přece tohle přehlidnout.
Ale autor místo aby se zeptal ve Fiatu kdo to u nich takhle zmastil a kolik teda je správně, akorát ten blud bez uzarděni zopakuje. Co si máme o tom myslet, je to lenost nebo diletantismus?
Anonym
0
To je otázka, no 😄
jaro62
0
Automat 9HP bylo možné v ČR pořídit už v létě roku 2019, tedy před více než dvěma roky a nikoliv až v loňském roce. Jinak to ostatní mi nepřijde jako bludy
Rozsah momentu bych bral za chybu tisku, kdyby ho autor nezopakova výslovně v textu - "...při kterých začíná vrchol točivého momentu 400 N.m a drží se až do 3500/min...." ,,
A dále by mě zajímalo, proč v režimu POWER motor netočí ty třiapůl tisíce, ale končí už někde pod 3000 to.- viz "...Rázem se využívaná oblast otáček motoru posunula o cca 1000/min výše a maximální otáčky motoru stoupaly k hranici tří tisíc ..."
Znamená to že ani v režimu POWER nelze dosáhnout maximum výkonu ?? Jak teda, jde to jen v manuálním režimu nebo snad vůbec ??
A taky autor vůbec nepíše co se stane při překročení otáček max. výkonu v manuálu, přeřadí to samo nebo podrží kvalt ?
V článku je celková hmotnost 4,6t to mysleli i z vozejkem nebo jinou verzi dodávky s dvojmontáží vzadu..
Co se týče otáček motoru, je to prostě automat. Rozhoduje se podle nějakých algoritmů a je nadřazen řidicí jednotce motoru i řidiči, když se rozhodne, že přeřadí před otáčkami maximálního výkonu, tak to udělá. ... řidič může přesunout páku do manuálního režimu, pomačkat všechna tlačítka Power a zpívat italskou hymnu ... ale o momentu přeřazení nikdy nerozhodne.
Ale autor místo aby se zeptal ve Fiatu kdo to u nich takhle zmastil a kolik teda je správně, akorát ten blud bez uzarděni zopakuje. Co si máme o tom myslet, je to lenost nebo diletantismus?