Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BYD začne příští rok vyrábět (hybridní) elektromobil

Některé čínské automobilky sice ještě před pár lety vyráběly něco jiného než automobily, avšak v některých případech to není na škodu. Příkladem může být automobilka BYD, která dnes využívá svého dlouholetého know-how ve výrobě dobíjecích baterií.
Zpět na článek
22. 10. 2007 11:35
neregistrovaný "ipc"
22. 10. 2007 21:36
neregistrovaný "pallas_"
23. 10. 2007 13:56
22. 10. 2007 20:27
22. 10. 2007 21:53
neregistrovaný "kyklop"
23. 10. 2007 16:38
neregistrovaný "hahaha"
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2007 08:36
Antikonzervativní
V Číně jim půjde změna pohonu mnohem líp než v Evropě. Je třeba si uvědomit, že z benzínu žije stát a kdyby se jezdilo na vodu, tak budeme platit větší daně.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ipc"
22. 10. 2007 11:35
Elektrina
V článku sa mi páčila zmienka o tretinových nákladoch... Len sa obávam toho, z akej ceny elektriny sa vychádzalo :-) Elektrický pohon je určite najekologickejší (ak sa nezarátava výroba elektriny ako takej 8-s), no o ekonomickosti nie som zatiaľ presvedčený... Mohli by sa udávať aj nejaké spotreby, nech si to človek môže spočítať...

Btw, ako počítam, tak počítam, ale za 20 min. plne nabitý aku nebude určite z bežnej zásuvky :-) Pri pomere cien benzínu a elektriny 10:1, predpokladaných tretinových nákladoch pri el. pohone a akčnom rádiuse 300km je kapacita aku približne 80kWh. Nabitie za 20 min. znamená dobíjací prúd 1 kA ! To aby som si našiel nejakú trafostanicu >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "pallas_"
22. 10. 2007 21:36
Re: Elektrina
V Pekingu na autosalone nevystavovali samotne auto, ale kompletny projekt. Na dobitie akumulatorov urcite nepostaci bezna el. zasuvka v domacnosti - resp. z nej baterie nenabijes za taku kratku dobu. BYD ma v plane zaviest standard v tejto oblasti - a preto postavil v Shenzhene prvu elektrostanicu - nieco na sposob benzinovej pumpy ake pozname u nas, ale namiesto natankovania benzinu majitel pripoji auto na nabijaci stojan.

Ze to nie je hudba dalekej buducnosti, o tom som presvedceny. Po zakaze skutrov a motocyklov so spalovacim motorom v niektorych mestach (napr. Peking, Hangzhou, prov. Kanton) pouzivaju Cinania ako dopravny prostriedok elektricke bicykle, mopedy a skutre.
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2007 13:56
Re: Elektrina
Elektrický pohon je ekologičtější i když výrobu elektřiny započítáme. Protože, stejně jako elektřina, i ty ostatní pohonné látky se musí nějak vyrobit a tedy bychom je měli započítat stejně, jako výrobu elektřiny. Tedy energii spotřebovanou na výrobu např. benzinu a připočíst k tomu jeho spálení. A rázem elektřina vyjde ještě výhodněji.
22. 10. 2007 20:27
Hm,hm,hm....
...v cine benzin tak levny a presto do baterek?? ;-\ Nu,co-snaha se ceni,u cinskych automobilek dvojnasob.Mozna ze misto toho mohli zapracovat na bezpecnosti-ale co.Kdo to koupi,ten s tim pocita.
P.S.Jestli to bude jako treba,,walkmany"(cim min energie-tom mensi rychlost(v tomto pripade))hmmm.......... ;-\ ;-\ :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2007 14:04
Re: Hm,hm,hm....
S klesajícím nabitím akumulátoru bude omezená především dynamika vozidla, protože prudké akcelerace vyžadují více energie na kolech, než jízda trvalou rychlostí. Podle rozměrů a hmotnosti vozidla je rozdíl deseti a vícenásobný. Takže skoro vybitý akumulátor asi nedovolí předjíždění (taky z bezpečnostních důvodů).
neregistrovaný "kyklop"
22. 10. 2007 21:53
.....
zaujimava myslienka, skoda, ze nikde sa nepise o predajnej cene.
Bude zaujimave porovnat, ak sa dostanu prve kusy do predaja.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "hahaha"
23. 10. 2007 16:38
fuj
Neznasam cinske automobilky, hlavne tie co kopiruju. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0