On je rozdíl mezi automatem a DSG (Das Sagt Greta) :)
Klasický šestistupňový hydroměnič v mém starém BMW e90 325i nechá motor nadechnout, přeřadí až kolem tří tisíc otáček, a při "kickdownu" jen pokrčí rameny, řekne "proč ne", hodí tam čtyřku a vytočí motor na 7 000 otáček.
DSG bude tříválcový šicí stroj dusit na co nejvyšší převod při 1 500 otáčkách, protože jinak by se Greta zlobila a "nemušeme přese sabijet ledni medfědy, ja". Při kickdownu se musí nejdřív podívat do Excelové tabulky co zrovna Eurokomisaři schválili, deset vteřin o tom přemýšlí a pak mooožná podřadí o jeden stupeň - ale jen než se vytočí nad 2 000, pak hned zase zpátky...
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
jako ze by nejaka strana zacala vyrabet manual, nebo prikazala vyrobci, ze kazda varianta auta musi byt i s manualem?
ta doba, kdy strana ridila vse je bohudik pryc
A i vyznavači manuálu si nepřiznají že je to nebaví to řazení, potom jsou agresivní pokaždé, když musí přeřadit a v kolonách nechávají mezery na 5 aut, přece nebude furt řadit tu jedničku :-[]
Na zelenou to těmto "řidičům" trvá takže místo 5ti aut na zelenou projedou 2...
Prostě to už pochopte, prádlo taky neperete na valše takže AUTOMAT DO KAŽDÉHO AUTA!!!!!! :-[]:-[]:-[]
Hlavním problémem VW je, že jim nedochází, že automobilka má vyrábět auta, jaká chtějí jejich zákazníci - a nikoli "vychovávat a cepovat spotřebitele směrem k celoplanetárnímu dobru"
A to říkám jako příznivce automatické převodovky, se kterýma mám nalítáno cca 3/4 milionu km
A co tím jako básník chěl říci? Je přece úplně jedno, jak se zákázník s manuálem cítí! Prioritním cílem každého výrobce aut by mělo hlavně být, aby takový zákazník byl spokojen a nešel ke konkurenci!!!
jedinej duvod je, ze na automatu vydelaj mnohem viuc nez na manualu
priplatek 40tis u fabie, 50-60tis o okty a 65 u supu je kralovskej
navic vyrobni pracnost automatu vetsi nez manualu, takze presne opak nez tvrdej
a spotreba u manualu je velmi casto nizsi nez automatu
u supu ve 100%, u okty ma automat nizsi spotrebu jen u e-tec, kterej s manualem neni
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Hanba by měla fackovat strany, které se označují jako konzervativní. Proč se takto označují je mi záhadou, když žádné konzervativní hodnoty neochraňují.
Slovo svoboda bylo vždy velmi spojováno s automobily. Nejsou automobily, není svoboda :no:
Chápu co jsi chtěl napsat. Jen dodám, že za to co jsi popsal u DSG nemůže převodovka, ale SW nastavení koncernu. Teoreticky se úplně stejně může chovat i klasická hydromenicova převodovka.
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Xylo, doporučuji konzervativní stranu s názvem TRIKOLORA, ta se jasně vymezila proti jakémukoli šílenství ze strany EU, co se týče zákazů spalovacích motorů.
Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Dneska jsem procházel seznamy stran a hnutí pro následující volby a byl jsem poněkud zklamán, že jsem tam nenalezl nějakou, která by zachránila výrobu stávajících aut nebo alespoň manuální převodovky nebo ruční ovládání parkovací brzdy nebo naftový motor. Strany/hnutí, které chtějí normalizaci poměrů do předpandemického stavu, jsou na seznamu (asi) tři.
Tak to nevím, takhle jsem na tím nepčemýšlel :-!
Rozdíl je docela velký. U manuálu určuje zařazený převod řidič, u naprosté většiny automatů jen a pouze řidicí jednotka automatu. U DSGéčka můžeš pádlovat, jak chceš, ale není to manuální režim, vždy řadí podle sebe. Klasicky třeba nikdy nedovolí vytočit motor k omezovači otáček, vždy nejpozději na začátku červeného pole přeřadí.
Měl jsem samozřejmě na mysli dotyková tlačítka světlometů (místo osvědčeného otočného ovladače) a zabordelení ovládání klimatizace do dotykového menu na centrálním displeji, resp. pod něj.
Jejich digitalizovaná přístrojová deska je OK, možná si to pleteš s displejem infotainmentu.
To jen tak pro pořádek.
Jinak k převodce. Automatická převodovka se lépe slaďuje se všemi možnými asistenty. Holt je nová doba. Doba neřidičů.
A kromě toho, je z ní větší marže.
vono hodne zalezi co mas v aute za motor a jak velky a tezky to auto je
velky auto se slabym motorem znamena, ze musis porad radit
kdyz mas rezervu vykonu, pruznej motor, tak zas tak casto neradis
turbobenziny jsou v tomhle lepsi nez atmosfery nebo chrochty.
zadnej automat ti nepodradi z setky na trojku jeste predtim nez zacnes predjizdet, takze rychlejsi predjeti s automatem je jen iluze
kdyz to teda umis
Len ci ten klacek nechcu v ruke drzat len 4%ni - zvyk je zvyk :)
Lebo nie je ziadny rozdiel voci manualnemu radeniu na automate vtedy, ked je to "nutne". Ci uz dsg klackom, alebo padlami.
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Xylo tak přesně pro tebe je nová fabia jak s ručkou tak manuálem a pro naftu pomale už teď do bazaru.Za 3-4-5let bude jen plugin a EV a tam bude vše co nechceme ;-\ už v základu a ani Babiš s tím nic nesvede.
Pokud jste spokojen, tak je vše OK. Ale zrovna v Cupre by mohlo být velmi zábavné akcelerovat přes červené pole až do zásahu omezovače otáček motoru. Myslím si, že ani v Cupre to DSG nedovolí a přeřadí.
No vsak logicky. A keby sa to prenieslo aj sem, vyzeralo by to uplne rovnako a manual by si vybralo promile ludi. A to aj v pripade, ze by sa zan nepriplacalo.
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Své Mitsubishi Lancer (s manuálem, ručkou a benzínem) jsem prodal někdy v květnu 2021 poté co jsem si pořídil ojetého Smarta ForTwo Electric Drive a jsem velmi spokojen. ;-)
Ty asi nevíš, kde se v autě nachází řadící páka, že? Ale jo, já jsem tu tvou na obě nohy kulhající teorii pochopil. Jen mi prosím pověz, to zase nevím já, s automatem se neřadí?
Tam je ale manuál dostupný víceméně jen pro muscle cars, pro velmi úzkou cílovou skupinu zákazníků, pak pro některé Civiky a podobně. Ono je pak jasné, že malosériový manuál pro vysoký točivý moment, který si automobilka musí koupit u specializované firmy, vyjde dráž, než automat, který si ve velkých sériích vyrábí sama. U běžného spotřebního auta by si tam manuál asi nikdo nekoupil, ať by vycházel levněji, či dráž.
Kazdej automat moderniho strihu ti podradi z sestky na trojku mnohem rychleji, nez ty a tim padem predjedes stejne rychle. Popripade si proslapnes plyn dopredu, naucis se to rychle a mas vzdy pripraveno vystrelit. A pak je tu sekvence vsech druhu…
To, že ty si ochoten si připlatit za mizerný automat (DSG a CVT) neznamená, že to chtějí všichni :D
Automobilky by manuály rády dělaly, ale nejde to - automat má fiktivní emise CO2 nižší a pak je automat potřeba k asistentům.
Překvapivě v USA počet manuálů roste (ano, podíl je malý, ale roste).
PS: a než začneš opět blábolit nesmysly, tak já mám v autě automat ;-)
Automobilky už dávno nedělají to, co si zákazník zaplatí nebo co by zákazník chtěl. Dělají to, co jim nařizuje EU.
Kdyby ty automaty byly HDM, nemám s tím vůbec problém.
Jenže podívej se na trh, v Evropě nabízejí japonci pouze CVT a to je hrůza.
Koncern a podobní pak různé dvouspojky (DSG, PowerShift, ...). Což je o něco menší hrůza.
HEV a PHEV jsou většinou s eCVT.
HDM najdeš většinou pouze u prémie. Nebo také u aut, kde se očekává tažení těžších přívěsů.
Na těch křižovatkách na zelenou projedou jen dvě auta místo pěti hlavně díky automatům DSG, které neumí rozjezdy. Buď to auto skoro nejede, nebo vystřelí jak z praku.
Když jsem se s těmi skvělými DSG svezl, tak jsem se rozhodl, že na ostatní řidiče, co se neumí v křižovatce rozjet, už nebudu nadávat. Oni za to nemohou, to je díky DSG.
Reco, pleteš si to právě ty. Dejme příklad u BMW, sposusta lidí by vzala manuál např. 340i (šestivál), ale v nabídce je jen 318d a 320i s manuálem, zákazník nechce sociální volbu a tak vezme 340i s automatem, protože mu nic jiného nezbývá.
U DSG v manuálním S-režimu vytočíš motor až do omezovače. Ale kdo by to proboha běžně dělal ? Vždyť to auto pak nejede !!!!.
Např. max. výkon u 140kw benzínu je v rozmezí 4100-6000. Pak jde výkon rapidně dolů. Když vytočíš do 6500 tak už máš jen 100kw.
Červená barva na otáčkoměru přeci neříká, jak to auto skutečně jede. To snad řidič vnímá ne ? A je jedno jestli kvrdlám klackem nebo pádlama pod volantem.
Když jsem viděl na YT videa, jak na manuální DSG režim "trápí" motor v červeným, tak jsem si udělal vlastní test do kopce na dálnici (kde jezdím denně).
První pokus byl, že jsem nechal čtyřku trápit v červeným, než při cca. 6400 DSG přeřadila na 5. Konečná rychlost na kopci byla tacho 190.
Druhá jízda byla v automatickém D-režimu. DSG přeřadila něco kolem 6000 tis. Vysledek ? Na kopci tacho 205.
Jako kam přes červené pole? Ten motor není K20. Max. výkon má při 5500ot/min. DSG přeřadí automaticky při 6500ot/min. Nemá smysl ten turbomotor hnát dál.
Při předjíždění toho "samovolného" řazení v manuálním módu naopak využívám - manuálně si podřadím až na dvojku (třeba), a pak už nechám ať si DSG přeřadí nahoře samo.
Moj mily je to presne naopak. Zaujem o manual klesa preto, lebo ludia preferuju automat. V 100% autach, ktore som si sukromne kupil som za automat priplacal nemaly peniaz. Naozaj by si niektori mali vytiahnut tu hlavu zo zadku a zacat sa pozerat na realne data s vyvojom v case a nerobit si nazor na vzorke 5 kamaratov.
Ano, podíl automatů stoupá a stoupat bude. I jsem ti ocitoval proč.
A že to ne všichni zákazníci chtějí, to je také fakt. Ale holt se musí přizpůsobit.
Budeš se divit, ale hodně fleetů jede automat z toho důvodu, že spoustu lidí jezdí s odpuštěním jako prase (zvlášť se služebním autem) a manuál by zničili. Zvlášť u aut, kde se točí různí řidiči. Proto se tam dává automat s výhledem toho, že se ušetří na servisu.
U nás jsou všechna fleetová auta v automatu. Já byl poslední bílá vrána.
Nebudu tu informaci na googlu hledat, ale automobilky sami přiznaly, že škrtají manuální převodovky ne z důvodů nezájmu (příplatek za automat je zvlášť u malých a střeních aut moc vysoký v poměru k ceně auta), ale z důvodů, že jízdní asistenti (adaptivní tempomat, parkovací systémy, ...) vyžadují automat. Viz Subaru a vozy vybavené EyeSight systémem.
Navíc DSG pomáhá snižovat CO2 emise (alespoň na papíře, skutečnost je bohužel jiná).
U automatů má navíc dost lidí obavu ze servisních nákladů. Proto raději volí jednodušší manuální převodovku.
Problém je, že 75% prodejů aut jsou fleetové vozy (v ČR dokonce více jak 80%), a tam fleet manažeři valí automaty.
Automobilka ti velmi rada preda auto, ktore zaplati dostatok ludi napriek nariadeniam EU - pokial sa pokuta premietne na zakaznika a ten to zacvaka, automobilka nema ziaden dovod ti to nepredat. Avsak tipnem si, vyrobcovia maju svojich zakaznikov odhdanutych lepsie a nikto nechce platit naviac, takze rozhodnutia su logicke. NAdavat sa na EU moze, ale vecsinu ma na svedomi zmena preferencii zakaznikov, nie nariadenia EU.
No to je prave ta kravina. Robis si vzorku na zaklade svojich kamaratov a nepozeras na realne cisla. Nie dnesne, ale tie v minulosti, kedy sa rozhodovalo co s tym. Zaujem padal, tak ho zarezali. Druha vec, je samotna fyzika a kolko ludi by realne zvladlo 340i s manualom aby neposielali spojku do automobiloveho neba co par mesiacov.
Manualy sa stracaju uz aj v mainstreame a ten je dnes tam, kde s predajmi automatom bmw a spol v minulosti. Jednoducho volba zakaznikov je tam ovela silnejsia, tych par manualistov ziadneho vyrobcu z biedy nevytrhne, to nepokryje ani homologizaciu, nie ze vyvoj.
Netrafil si ani v jednom pripade - nemam ani DSG ani CVT, ale to nie je ani predmetom diskusie. Podiel automatov sa zvysuje kazdym rokom - realne tvrde data, nie kecy od stola co si myslis ty a tvoj kamarat. Automobilky budu robit to, co zakaznik zaplati. To, ze nieco nie je, je dosledok, nie pricina.
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Xylo zase nečekám že s tím jezdíš někam dál třeba v létě do Hr,I a v zimě do Alp.Těch 20km do práce něco po městě a co 2dny doma pomalu nabíjíš na to se tohle pidi hodí.Co 2roky napíchnout a zkontrolovat baterku ať máš čas se toho zbavit.
To co povazujes ty svojou optikou za obycajneho cloveka nekoresponduje s realnymi predajmi. Ono ja nemusim vysvetlovat vlastne vobec nic, staci sa na tie cisla pozriet a je uplne jedno co tvrdim ja alebo ty, realita je taka, ze podiel automatov stupa.
Oficiální data v Evropě: 60% nových vozů má manuální převodovku.
Další citace:
Ukazuje se totiž, že manuální převodovky nejsou většinou schopny být kompatibilní se všemi dnes tak hojně používanými bezpečnostními systémy či hybridními pohonnými jednotkami. V případě hybridů je sice faktem, že automobilky jsou schopny manuál do hybridu použít, je to pro ně ale drahé a tedy ne úplně rentabilní. Přidejme k tomu postupný nástup elektromobilů, kde manuál není možné použít a je jasné, že s klasickou řadicí pákou a manuálně řazenými rychlostními stupni se opravdu budeme muset rozloučit.
Velmi zly a ucelovy priklad. Co si uviedol je typicky segment B, kde sa setri na vsetkom a kupci tejto kategorie nie su ochotni priplacat ani farbu natoz automat. Preco? Lebo su to auta zvecsa ako druhe do rodiny na poskakovanie a priorita je cena. Velmi male % to kupuje ako hlavne rodinne auto a ked uz, tak presne z rovnakeho dovodu - hlboko do kapsy. Uviedol som ti typicky mainstreamoveho vyrobcu aj model, kde podiel fleetu nie je tak zasadny ako u skody ci VW - tam mas realnu odozvu trhu.
Nedokážeš vysvětlit, proč by si obyčejný člověk (kupující auta do 15k€) měl připlácet 2k€ za automat.
A ani to nedělají.
Ty si udělal závěry na základě prodeje aut, co si kupují firmy (viz ta tvoje 3008 nebo 5008).
Nemusis mi hladat nic, pretoze narozdiel od teba som si uz davnejsie dal namahu a pracne dohladane predajne cisla hovoria napriklad takeho pezotu 3008, ze 50% predajov je 1.5HDi s automatom. A to hovorime o iba jednom motore. Dalsie % v prospech automatu su dalsie motorizacie. U 5008 to napriklad bolo viac ako 92% automatov celkovo. U benzinov bol automat dokonca v 96%. Ano, dnes uz niektore motorizacie s inym ako automatom nekupis, ale to je ako hovorim dosledok, lebo v case zistovania tychto informacii tam manualne prevodovky na vyber boli.
Ze to ma aj dalsi aspekt ohladom asistentov sice rozporovat nebudem, ale rozhodne to nie je primarny dovod, ked trend smeruje k automatom bezohladu na asistentov.
Druha teoria, ktora nieze kriva na obe nohy, ale uz potrebuje invalidny vozik ohladom fleetu je, ze 100% fleetu asi nebudu manazeri s velkym budgetom a automat je znacny priplatok stale. A uz vidis fleetmanazerov, ktori len tak z pleziru zvysuju nakupnu cenu auta, len preto aby sa "ti nizsie" vozili s automatmi.
PS: obavu z automatu prvomajitel nema, toto su obavy druho a tretomajitelov, ale ti neurcuju smerovanie trhu.
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Docela pohoda, až budu potřebovat něco většího tak si to koupím. Pořád tady běhají nějaké reklamy na Golfy za 6 tisíc a Passaty za 8 900 Kč, to mi nepřipadá jako nedosažitelná cena :-[]
Bohužel auta typu Octavia, Golf a výše (tedy včetně tvé 3008 a 5008) si nekupují soukromníci. Alespoň ne u nás v ČR. Když z oficiálních statistik vyhodíš služební auta, rázem žebříček prodejnosti modelů vypadá úplně jinak a v čele jsou Fabia, Dacia, Hyundai (překvapivě i i30). A světe div se, většinou s manuálem.
A je to logické s ohledem na nákupní cenu.
Cena, ta hraje roli. Chápeš?