Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen možná začne odepisovat manuální řazení už od roku 2023

Automobilka by měla zjednodušením nabídky ve prospěch DSG šetřit na příchod doby elektrické, ve které už budou řadicí páky stejně zbytečné.
Zpět na článek
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2021 16:36
Re: Šaltpáka patří do kamen či do totálního lowcostu
Na cestách se pohybují za volantem řidiči a neřidiči. Neřidičům automatická převodovka stačí, stejně neumí řídit.
30. 8. 2021 16:27
Není automat jako automat...
On je rozdíl mezi automatem a DSG (Das Sagt Greta) :)

Klasický šestistupňový hydroměnič v mém starém BMW e90 325i nechá motor nadechnout, přeřadí až kolem tří tisíc otáček, a při "kickdownu" jen pokrčí rameny, řekne "proč ne", hodí tam čtyřku a vytočí motor na 7 000 otáček.

DSG bude tříválcový šicí stroj dusit na co nejvyšší převod při 1 500 otáčkách, protože jinak by se Greta zlobila a "nemušeme přese sabijet ledni medfědy, ja". Při kickdownu se musí nejdřív podívat do Excelové tabulky co zrovna Eurokomisaři schválili, deset vteřin o tom přemýšlí a pak mooožná podřadí o jeden stupeň - ale jen než se vytočí nad 2 000, pak hned zase zpátky...
Avatar - dominik00768
30. 8. 2021 16:54
Re: Šaltpáka patří do kamen či do totálního lowcostu
Přesně 😀😀😀
30. 8. 2021 17:30
Re: Šaltpáka patří do kamen či do totálního lowcostu
Jasně s šaltpákou se při jízdě po městě špatně píšou SMSky.
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2021 17:06
Re: Není automat jako automat...
Každý automat je dobrý pro neřidiče
30. 8. 2021 16:57
Re: Šaltpáka patří do kamen či do totálního lowcostu
To bude skôr o tom, že v časoch, keď si ty šoféroval a ešte ako tak vedel, čo sa okolo teba deje, bolo na cestách päť a pol auta.
30. 8. 2021 18:00
VW se prostě snaží...
...maximálně n.a.s.r.a.t. své zákazníky! :'-( :no: :no: :no: Průser s jeho digitalizovanou přístrojovou deskou jim zjevně nestačí! :-O :no: :-(
30. 8. 2021 17:15
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
jako ze by nejaka strana zacala vyrabet manual, nebo prikazala vyrobci, ze kazda varianta auta musi byt i s manualem?
ta doba, kdy strana ridila vse je bohudik pryc
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2021 16:34
Re: Není automat jako automat...
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - WD-40
30. 8. 2021 17:11
Re: Není automat jako automat...
Správně! Nepotřebuji televizi s dálkovým ovládáním, když k ní můžu dojít a přepnout si program sám :-[]
Avatar - Allo
30. 8. 2021 17:36
Manuál je stejně přežitek
A i vyznavači manuálu si nepřiznají že je to nebaví to řazení, potom jsou agresivní pokaždé, když musí přeřadit a v kolonách nechávají mezery na 5 aut, přece nebude furt řadit tu jedničku :-[]
Na zelenou to těmto "řidičům" trvá takže místo 5ti aut na zelenou projedou 2...
Prostě to už pochopte, prádlo taky neperete na valše takže AUTOMAT DO KAŽDÉHO AUTA!!!!!! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 20:57
Hlavním problémem VW je
Hlavním problémem VW je, že jim nedochází, že automobilka má vyrábět auta, jaká chtějí jejich zákazníci - a nikoli "vychovávat a cepovat spotřebitele směrem k celoplanetárnímu dobru"

A to říkám jako příznivce automatické převodovky, se kterýma mám nalítáno cca 3/4 milionu km
30. 8. 2021 19:01
Re: Háčkovanie
A co tím jako básník chěl říci? Je přece úplně jedno, jak se zákázník s manuálem cítí! Prioritním cílem každého výrobce aut by mělo hlavně být, aby takový zákazník byl spokojen a nešel ke konkurenci!!!
30. 8. 2021 18:08
Re: VW se prostě snaží...
jedinej duvod je, ze na automatu vydelaj mnohem viuc nez na manualu
priplatek 40tis u fabie, 50-60tis o okty a 65 u supu je kralovskej
navic vyrobni pracnost automatu vetsi nez manualu, takze presne opak nez tvrdej
a spotreba u manualu je velmi casto nizsi nez automatu
u supu ve 100%, u okty ma automat nizsi spotrebu jen u e-tec, kterej s manualem neni
Avatar - WinDiesel
30. 8. 2021 16:36
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Hanba by měla fackovat strany, které se označují jako konzervativní. Proč se takto označují je mi záhadou, když žádné konzervativní hodnoty neochraňují.
Slovo svoboda bylo vždy velmi spojováno s automobily. Nejsou automobily, není svoboda :no:
30. 8. 2021 17:20
Re: Není automat jako automat...
ala manualne to tlacitko zmackout musis
nebo si myslis, ze v manualu prstava prehazujes kolecka ??
30. 8. 2021 18:14
Re: Není automat jako automat...
Chápu co jsi chtěl napsat. Jen dodám, že za to co jsi popsal u DSG nemůže převodovka, ale SW nastavení koncernu. Teoreticky se úplně stejně může chovat i klasická hydromenicova převodovka.
30. 8. 2021 20:29
Re: Šaltpáka patří do kamen či do totálního lowcostu
No tak v zatáčkách člověka nes.re i volant, furt s ním musí točit.
30. 8. 2021 19:17
Re: Háčkovanie
Profesionální motoristický sport je jedna věc ... zatínci zážitek z řízení auta je úplně něco jiného.
Avatar - dominik00768
30. 8. 2021 16:58
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Xylo, doporučuji konzervativní stranu s názvem TRIKOLORA, ta se jasně vymezila proti jakémukoli šílenství ze strany EU, co se týče zákazů spalovacích motorů.
30. 8. 2021 16:29
Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Dneska jsem procházel seznamy stran a hnutí pro následující volby a byl jsem poněkud zklamán, že jsem tam nenalezl nějakou, která by zachránila výrobu stávajících aut nebo alespoň manuální převodovky nebo ruční ovládání parkovací brzdy nebo naftový motor. Strany/hnutí, které chtějí normalizaci poměrů do předpandemického stavu, jsou na seznamu (asi) tři.
30. 8. 2021 18:30
Re: Manuál je stejně přežitek
Allo pračka ale není Aladin a musí se několik úkonů udělat manuálně než se prádlo dostane do a z ní :-)
30. 8. 2021 18:15
Re: Šaltpáka patří do kamen či do totálního lowcostu
Ace já řadím i levou rukou a kolenem volant-je to trochu krkolomné ale dá se ale né v zatáčkách.Mě to řazení taky někdy štve.
30. 8. 2021 21:45
Re: Háčkovanie
Tak to nevím, takhle jsem na tím nepčemýšlel :-!
Rozdíl je docela velký. U manuálu určuje zařazený převod řidič, u naprosté většiny automatů jen a pouze řidicí jednotka automatu. U DSGéčka můžeš pádlovat, jak chceš, ale není to manuální režim, vždy řadí podle sebe. Klasicky třeba nikdy nedovolí vytočit motor k omezovači otáček, vždy nejpozději na začátku červeného pole přeřadí.
Avatar - WuDu
30. 8. 2021 16:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 8. 2021 03:56
Re: Šaltpáka patří do kamen či do totálního lowcostu
Buď tak hodný a dej sem tu statistiku, ze které vycházíš ;-)
30. 8. 2021 21:57
Re: VW se prostě snaží...
Měl jsem samozřejmě na mysli dotyková tlačítka světlometů (místo osvědčeného otočného ovladače) a zabordelení ovládání klimatizace do dotykového menu na centrálním displeji, resp. pod něj.
Avatar - Beefcake
30. 8. 2021 21:11
Re: VW se prostě snaží...
Tak to isto nie je jediny dovod.
Avatar - Typhoon
30. 8. 2021 19:51
Re: VW se prostě snaží...
Jejich digitalizovaná přístrojová deska je OK, možná si to pleteš s displejem infotainmentu.
To jen tak pro pořádek.
Jinak k převodce. Automatická převodovka se lépe slaďuje se všemi možnými asistenty. Holt je nová doba. Doba neřidičů.
A kromě toho, je z ní větší marže.
30. 8. 2021 19:06
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Díky za doporučení. Jezdím už pár měsíců vozem poháněným elektřinou z baterií a hodně si to užívám ;-) .
30. 8. 2021 17:52
Re: Manuál je stejně přežitek
vono hodne zalezi co mas v aute za motor a jak velky a tezky to auto je
velky auto se slabym motorem znamena, ze musis porad radit
kdyz mas rezervu vykonu, pruznej motor, tak zas tak casto neradis
turbobenziny jsou v tomhle lepsi nez atmosfery nebo chrochty.
zadnej automat ti nepodradi z setky na trojku jeste predtim nez zacnes predjizdet, takze rychlejsi predjeti s automatem je jen iluze
kdyz to teda umis
Avatar - dokopy
30. 8. 2021 18:57
Háčkovanie
Niekto sa cíti s manuálom veľmi športovo, aj keď sa v poriadnych motoristických športoch háčkovalo naposledy v minulom tisícročí.
Avatar - Jerry.Gunman
30. 8. 2021 23:15
Re: Hlavním problémem VW je
V americe je brán automat jako "standard" a kvedlačka je za příplatek - a podle toho vypadá struktura prodejů
30. 8. 2021 21:59
Re: Hlavním problémem VW je
Přesně tak. Nedávná likvidace nové Fabie Combi je klasickým příkladem, pro Čechy mimořádně bolestivým! :-O :no:
Avatar - Allo
30. 8. 2021 20:30
Re: Manuál je stejně přežitek
Do auta taky musíš nastoupit, nastartovat a přestav si to i dokonce ho musíš manuálně řídit :-[]
31. 8. 2021 00:30
Re: Háčkovanie
Jezdím s Cuprou často v manuálním režimu, problém se samovolným řazením DSG nemám. Řadím kolem ca. 6000
Avatar - Beefcake
30. 8. 2021 21:17
Re: Háčkovanie
Len ci ten klacek nechcu v ruke drzat len 4%ni - zvyk je zvyk :)
Lebo nie je ziadny rozdiel voci manualnemu radeniu na automate vtedy, ked je to "nutne". Ci uz dsg klackom, alebo padlami.
30. 8. 2021 20:40
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Xylo tak přesně pro tebe je nová fabia jak s ručkou tak manuálem a pro naftu pomale už teď do bazaru.Za 3-4-5let bude jen plugin a EV a tam bude vše co nechceme ;-\ už v základu a ani Babiš s tím nic nesvede.
31. 8. 2021 07:26
Re: Háčkovanie
Pokud jste spokojen, tak je vše OK. Ale zrovna v Cupre by mohlo být velmi zábavné akcelerovat přes červené pole až do zásahu omezovače otáček motoru. Myslím si, že ani v Cupre to DSG nedovolí a přeřadí.
31. 8. 2021 00:26
Re: Manuál je stejně přežitek
Tak řadím s manuálem přímo 6 -> 3 s meziplynem. O moc pomalejší než DSG nejsem...
30. 8. 2021 22:25
Re: Hlavním problémem VW je
Kdyby byl automat gratis, dalo by si do auta manuál asi tak promile kupujících…
30. 8. 2021 20:51
Re: Manuál je stejně přežitek
No vidíš těch ostatních úkonů je mnohem více vs jen řadit.Nejraďeji telefonuji za jízdy-to si z té trasy nic nepamatuji a vše probíhá automaticky. ;-)
31. 8. 2021 07:48
Re: Hlavním problémem VW je
No vsak logicky. A keby sa to prenieslo aj sem, vyzeralo by to uplne rovnako a manual by si vybralo promile ludi. A to aj v pripade, ze by sa zan nepriplacalo.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 09:32
Re: Hlavním problémem VW je
Souhlas.

Zájem o manuální převodovky klesá, protože je automobilky nenabízejí. A tak mají důvod říct, že to nikdo nechce a škrtají je dál.

Na druhou stranu automobilky chápu, když chtějí nabízet všechny ty "asistenty", tak k tomu je potřeba automat.
31. 8. 2021 08:23
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Své Mitsubishi Lancer (s manuálem, ručkou a benzínem) jsem prodal někdy v květnu 2021 poté co jsem si pořídil ojetého Smarta ForTwo Electric Drive a jsem velmi spokojen. ;-)
Avatar - Roland Von Wagen
31. 8. 2021 09:22
Re: Není automat jako automat...
Ty asi nevíš, kde se v autě nachází řadící páka, že? Ale jo, já jsem tu tvou na obě nohy kulhající teorii pochopil. Jen mi prosím pověz, to zase nevím já, s automatem se neřadí?
31. 8. 2021 09:05
Re: Hlavním problémem VW je
Tam je ale manuál dostupný víceméně jen pro muscle cars, pro velmi úzkou cílovou skupinu zákazníků, pak pro některé Civiky a podobně. Ono je pak jasné, že malosériový manuál pro vysoký točivý moment, který si automobilka musí koupit u specializované firmy, vyjde dráž, než automat, který si ve velkých sériích vyrábí sama. U běžného spotřebního auta by si tam manuál asi nikdo nekoupil, ať by vycházel levněji, či dráž.
Avatar - Ozzman
30. 8. 2021 18:31
Re: Manuál je stejně přežitek
Kazdej automat moderniho strihu ti podradi z sestky na trojku mnohem rychleji, nez ty a tim padem predjedes stejne rychle. Popripade si proslapnes plyn dopredu, naucis se to rychle a mas vzdy pripraveno vystrelit. A pak je tu sekvence vsech druhu…


Manual ano, do aut pro zabavu ci aut na rozpocet.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 09:51
Re: Hlavním problémem VW je
To, že ty si ochoten si připlatit za mizerný automat (DSG a CVT) neznamená, že to chtějí všichni :D
Automobilky by manuály rády dělaly, ale nejde to - automat má fiktivní emise CO2 nižší a pak je automat potřeba k asistentům.
Překvapivě v USA počet manuálů roste (ano, podíl je malý, ale roste).

PS: a než začneš opět blábolit nesmysly, tak já mám v autě automat ;-)
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 10:29
Re: Hlavním problémem VW je
Automobilky už dávno nedělají to, co si zákazník zaplatí nebo co by zákazník chtěl. Dělají to, co jim nařizuje EU.

Kdyby ty automaty byly HDM, nemám s tím vůbec problém.
Jenže podívej se na trh, v Evropě nabízejí japonci pouze CVT a to je hrůza.
Koncern a podobní pak různé dvouspojky (DSG, PowerShift, ...). Což je o něco menší hrůza.
HEV a PHEV jsou většinou s eCVT.

HDM najdeš většinou pouze u prémie. Nebo také u aut, kde se očekává tažení těžších přívěsů.
31. 8. 2021 09:40
Re: Hlavním problémem VW je
Stejně to za už jen pár let dojde tak proč to řešit.Takové Subaru má automat ve všem už pár let a od té doby jsem imprezu neviděl a to ani v Ch
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 09:31
Re: Manuál je stejně přežitek
Na těch křižovatkách na zelenou projedou jen dvě auta místo pěti hlavně díky automatům DSG, které neumí rozjezdy. Buď to auto skoro nejede, nebo vystřelí jak z praku.
Když jsem se s těmi skvělými DSG svezl, tak jsem se rozhodl, že na ostatní řidiče, co se neumí v křižovatce rozjet, už nebudu nadávat. Oni za to nemohou, to je díky DSG.
Avatar - Coronavirus
30. 8. 2021 16:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dominik00768
31. 8. 2021 11:45
Re: Hlavním problémem VW je
Reco, pleteš si to právě ty. Dejme příklad u BMW, sposusta lidí by vzala manuál např. 340i (šestivál), ale v nabídce je jen 318d a 320i s manuálem, zákazník nechce sociální volbu a tak vezme 340i s automatem, protože mu nic jiného nezbývá.
31. 8. 2021 09:36
Re: Háčkovanie
U DSG v manuálním S-režimu vytočíš motor až do omezovače. Ale kdo by to proboha běžně dělal ? Vždyť to auto pak nejede !!!!.

Např. max. výkon u 140kw benzínu je v rozmezí 4100-6000. Pak jde výkon rapidně dolů. Když vytočíš do 6500 tak už máš jen 100kw.
Červená barva na otáčkoměru přeci neříká, jak to auto skutečně jede. To snad řidič vnímá ne ? A je jedno jestli kvrdlám klackem nebo pádlama pod volantem.

Když jsem viděl na YT videa, jak na manuální DSG režim "trápí" motor v červeným, tak jsem si udělal vlastní test do kopce na dálnici (kde jezdím denně).
První pokus byl, že jsem nechal čtyřku trápit v červeným, než při cca. 6400 DSG přeřadila na 5. Konečná rychlost na kopci byla tacho 190.
Druhá jízda byla v automatickém D-režimu. DSG přeřadila něco kolem 6000 tis. Vysledek ? Na kopci tacho 205.
31. 8. 2021 09:17
Re: Háčkovanie
Jako kam přes červené pole? Ten motor není K20. Max. výkon má při 5500ot/min. DSG přeřadí automaticky při 6500ot/min. Nemá smysl ten turbomotor hnát dál.

Při předjíždění toho "samovolného" řazení v manuálním módu naopak využívám - manuálně si podřadím až na dvojku (třeba), a pak už nechám ať si DSG přeřadí nahoře samo.
31. 8. 2021 09:42
Re: Hlavním problémem VW je
Moj mily je to presne naopak. Zaujem o manual klesa preto, lebo ludia preferuju automat. V 100% autach, ktore som si sukromne kupil som za automat priplacal nemaly peniaz. Naozaj by si niektori mali vytiahnut tu hlavu zo zadku a zacat sa pozerat na realne data s vyvojom v case a nerobit si nazor na vzorke 5 kamaratov.
31. 8. 2021 11:49
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Smart ForTwo je podle mého názoru úplně super auto :*) .
Avatar - dominik00768
31. 8. 2021 11:35
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
😂😂😂 hlouběji muž (řidič) klesnout nemůže.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:45
Re: Hlavním problémem VW je
Ano, podíl automatů stoupá a stoupat bude. I jsem ti ocitoval proč.
A že to ne všichni zákazníci chtějí, to je také fakt. Ale holt se musí přizpůsobit.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:04
Re: Hlavním problémem VW je
Najdi si Škodu Fabia. Kolik tam je automatů?
To samé Rapid nebo Clio, 208. To jsou auta, co kupují soukromé osoby.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:02
Re: Hlavním problémem VW je
Budeš se divit, ale hodně fleetů jede automat z toho důvodu, že spoustu lidí jezdí s odpuštěním jako prase (zvlášť se služebním autem) a manuál by zničili. Zvlášť u aut, kde se točí různí řidiči. Proto se tam dává automat s výhledem toho, že se ušetří na servisu.
U nás jsou všechna fleetová auta v automatu. Já byl poslední bílá vrána.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 14:12
Re: Hlavním problémem VW je
Nebudu tu informaci na googlu hledat, ale automobilky sami přiznaly, že škrtají manuální převodovky ne z důvodů nezájmu (příplatek za automat je zvlášť u malých a střeních aut moc vysoký v poměru k ceně auta), ale z důvodů, že jízdní asistenti (adaptivní tempomat, parkovací systémy, ...) vyžadují automat. Viz Subaru a vozy vybavené EyeSight systémem.
Navíc DSG pomáhá snižovat CO2 emise (alespoň na papíře, skutečnost je bohužel jiná).
U automatů má navíc dost lidí obavu ze servisních nákladů. Proto raději volí jednodušší manuální převodovku.

Problém je, že 75% prodejů aut jsou fleetové vozy (v ČR dokonce více jak 80%), a tam fleet manažeři valí automaty.
31. 8. 2021 12:24
Re: Hlavním problémem VW je
Automobilka ti velmi rada preda auto, ktore zaplati dostatok ludi napriek nariadeniam EU - pokial sa pokuta premietne na zakaznika a ten to zacvaka, automobilka nema ziaden dovod ti to nepredat. Avsak tipnem si, vyrobcovia maju svojich zakaznikov odhdanutych lepsie a nikto nechce platit naviac, takze rozhodnutia su logicke. NAdavat sa na EU moze, ale vecsinu ma na svedomi zmena preferencii zakaznikov, nie nariadenia EU.
31. 8. 2021 12:22
Re: Hlavním problémem VW je
No to je prave ta kravina. Robis si vzorku na zaklade svojich kamaratov a nepozeras na realne cisla. Nie dnesne, ale tie v minulosti, kedy sa rozhodovalo co s tym. Zaujem padal, tak ho zarezali. Druha vec, je samotna fyzika a kolko ludi by realne zvladlo 340i s manualom aby neposielali spojku do automobiloveho neba co par mesiacov.
Manualy sa stracaju uz aj v mainstreame a ten je dnes tam, kde s predajmi automatom bmw a spol v minulosti. Jednoducho volba zakaznikov je tam ovela silnejsia, tych par manualistov ziadneho vyrobcu z biedy nevytrhne, to nepokryje ani homologizaciu, nie ze vyvoj.
31. 8. 2021 10:03
Re: Hlavním problémem VW je
Netrafil si ani v jednom pripade - nemam ani DSG ani CVT, ale to nie je ani predmetom diskusie. Podiel automatov sa zvysuje kazdym rokom - realne tvrde data, nie kecy od stola co si myslis ty a tvoj kamarat. Automobilky budu robit to, co zakaznik zaplati. To, ze nieco nie je, je dosledok, nie pricina.
1. 9. 2021 06:57
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Xylo zase nečekám že s tím jezdíš někam dál třeba v létě do Hr,I a v zimě do Alp.Těch 20km do práce něco po městě a co 2dny doma pomalu nabíjíš na to se tohle pidi hodí.Co 2roky napíchnout a zkontrolovat baterku ať máš čas se toho zbavit.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:44
Re: Hlavním problémem VW je
Najdi si to sám, s Googlem asi umíš.
Mě už tato diskuze přestala bavit. Hezký den
31. 8. 2021 15:41
Re: Hlavním problémem VW je
Poprosim link na "oficialne" data
31. 8. 2021 15:41
Re: Hlavním problémem VW je
To co povazujes ty svojou optikou za obycajneho cloveka nekoresponduje s realnymi predajmi. Ono ja nemusim vysvetlovat vlastne vobec nic, staci sa na tie cisla pozriet a je uplne jedno co tvrdim ja alebo ty, realita je taka, ze podiel automatov stupa.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:37
Re: Hlavním problémem VW je
Oficiální data v Evropě: 60% nových vozů má manuální převodovku.

Další citace:
Ukazuje se totiž, že manuální převodovky nejsou většinou schopny být kompatibilní se všemi dnes tak hojně používanými bezpečnostními systémy či hybridními pohonnými jednotkami. V případě hybridů je sice faktem, že automobilky jsou schopny manuál do hybridu použít, je to pro ně ale drahé a tedy ne úplně rentabilní. Přidejme k tomu postupný nástup elektromobilů, kde manuál není možné použít a je jasné, že s klasickou řadicí pákou a manuálně řazenými rychlostními stupni se opravdu budeme muset rozloučit.
31. 8. 2021 15:32
Re: Hlavním problémem VW je
Velmi zly a ucelovy priklad. Co si uviedol je typicky segment B, kde sa setri na vsetkom a kupci tejto kategorie nie su ochotni priplacat ani farbu natoz automat. Preco? Lebo su to auta zvecsa ako druhe do rodiny na poskakovanie a priorita je cena. Velmi male % to kupuje ako hlavne rodinne auto a ked uz, tak presne z rovnakeho dovodu - hlboko do kapsy. Uviedol som ti typicky mainstreamoveho vyrobcu aj model, kde podiel fleetu nie je tak zasadny ako u skody ci VW - tam mas realnu odozvu trhu.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:28
Re: Hlavním problémem VW je
Nedokážeš vysvětlit, proč by si obyčejný člověk (kupující auta do 15k€) měl připlácet 2k€ za automat.
A ani to nedělají.
Ty si udělal závěry na základě prodeje aut, co si kupují firmy (viz ta tvoje 3008 nebo 5008).
31. 8. 2021 15:25
Re: Hlavním problémem VW je
V principe mi je uplne jedno comu veris, ale to co tvrdis su kraviny.
31. 8. 2021 14:28
Re: Hlavním problémem VW je
Nemusis mi hladat nic, pretoze narozdiel od teba som si uz davnejsie dal namahu a pracne dohladane predajne cisla hovoria napriklad takeho pezotu 3008, ze 50% predajov je 1.5HDi s automatom. A to hovorime o iba jednom motore. Dalsie % v prospech automatu su dalsie motorizacie. U 5008 to napriklad bolo viac ako 92% automatov celkovo. U benzinov bol automat dokonca v 96%. Ano, dnes uz niektore motorizacie s inym ako automatom nekupis, ale to je ako hovorim dosledok, lebo v case zistovania tychto informacii tam manualne prevodovky na vyber boli.

Ze to ma aj dalsi aspekt ohladom asistentov sice rozporovat nebudem, ale rozhodne to nie je primarny dovod, ked trend smeruje k automatom bezohladu na asistentov.

Druha teoria, ktora nieze kriva na obe nohy, ale uz potrebuje invalidny vozik ohladom fleetu je, ze 100% fleetu asi nebudu manazeri s velkym budgetom a automat je znacny priplatok stale. A uz vidis fleetmanazerov, ktori len tak z pleziru zvysuju nakupnu cenu auta, len preto aby sa "ti nizsie" vozili s automatmi.

PS: obavu z automatu prvomajitel nema, toto su obavy druho a tretomajitelov, ale ti neurcuju smerovanie trhu.
31. 8. 2021 13:23
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Docela pohoda, až budu potřebovat něco většího tak si to koupím. Pořád tady běhají nějaké reklamy na Golfy za 6 tisíc a Passaty za 8 900 Kč, to mi nepřipadá jako nedosažitelná cena :-[]
Avatar - Coronavirus
31. 8. 2021 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:43
Re: Hlavním problémem VW je
Viz můj post výše ohledně počtu manuálů a důvodů.

Bohužel auta typu Octavia, Golf a výše (tedy včetně tvé 3008 a 5008) si nekupují soukromníci. Alespoň ne u nás v ČR. Když z oficiálních statistik vyhodíš služební auta, rázem žebříček prodejnosti modelů vypadá úplně jinak a v čele jsou Fabia, Dacia, Hyundai (překvapivě i i30). A světe div se, většinou s manuálem.
A je to logické s ohledem na nákupní cenu.
Cena, ta hraje roli. Chápeš?
Avatar - Coronavirus
31. 8. 2021 13:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.