Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen možná začne odepisovat manuální řazení už od roku 2023

Ondřej Mára
Diskuze (81)

Automobilka by měla zjednodušením nabídky ve prospěch DSG šetřit na příchod doby elektrické, ve které už budou řadicí páky stejně zbytečné.

Manuální převodovky to v poslední době nemají jednoduché. Automaty jsou rychlejší, často i úspornější a zákazníci je volí stále častěji. Není tedy divu, že je mnohé automobilky postupně vyřazují z nabídky a sází stále více na automaty. Ostatně nadcházející doba elektrická už pro manuály stejně nemá místo.

S postupným vyřazováním manuálních převodovek z nabídky se přitom údajně chystá začít i značka Volkswagen, jak naznačují kolegové z německého magazínu Auto Motor und Sport. A důvod je přitom velmi jednoduchý a opět souvisí s elektrifikací.

Vývoj nových elektromobilů, přestavba závodů a plynulý přechod na čistě elektrickou budoucnost – to vše vyžaduje masivní investice, jenže poslední roky automobilce příliš nepřály. Stač si vzpomenout na kauzu Dieselgate i uplynulý rok, který vlastně nepřál automobilovému průmyslu obecně. A současný nedostatek čipů situaci taky neprospívá.

Ve snaze ušetřit více finančních prostředků by tak automobilka měla postupně zjednodušovat nabídku nových modelů. A jednou z priorit má být sázka na převodovky DSG namísto klasických manuálů. S jejich postupnou eliminací by přitom automobilka mohla začít s příští generací nových modelů – tedy zhruba od roku 2023.

Právě v roce 2023 se totiž očekává příchod nové generace kompaktního SUV Tiguan, které by sice stále mělo být dostupné se zážehovými i vznětovými motorizacemi, ovšem už bez možnosti manuální převodovky. A podobný osud by podle německých kolegů mohl potkat také novou generace modelu Passat, jejíž příchod se očekává v tom samém roce.

Podle Auto Motor und Sport by pak manuální převodovky mohly kompletně vypadnout z nabídky značky Volkswagen do konce tohoto desetiletí. Ostatně v příštím desetiletí už by beztak evropská nabídka značky měla výrazně spoléhat na elektrifikaci a čistě elektrické modely.

Video se připravuje ...

Nabízí se ovšem otázka, jak postupné vyřazování manuálních převodovek z nabídky značky Volkswagen ovlivní nabídky dalších koncernových značek, zejména pak Škody a Seat. Příkladem přitom může být už nová Škoda Superb, která má být vyvíjena a vyráběna společně s novým Passatem v bratislavském závodu Volkswagen.

Automobilka už navíc přislíbila i devátou generace modelu Golf, který už ale zřejmě také nenabídne manuální převodovku. Je tak poměrně vysoká šance, že ani příští generace Octavie a Leonu nebudou mít tři pedály. Zatím jde však pouze o spekulace a do jejich potvrzení zbývá ještě několik let.

Ondřej Mára
Diskuze (81)

Doporučujeme

1. 9. 2021 06:57
Re: Ochrana "normálních" aut a jejich "normálních" součástí
Xylo zase nečekám že s tím jezdíš někam dál třeba v létě do Hr,I a v zimě do Alp.Těch 20km do práce něco po městě a co 2dny doma pomalu nabíjíš na to se tohle pidi hodí.Co 2roky napíchnout a zkontrolovat baterku ať máš čas se toho zbavit.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:45
Re: Hlavním problémem VW je
Ano, podíl automatů stoupá a stoupat bude. I jsem ti ocitoval proč.
A že to ne všichni zákazníci chtějí, to je také fakt. Ale holt se musí přizpůsobit.
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:44
Re: Hlavním problémem VW je
Najdi si to sám, s Googlem asi umíš.
Mě už tato diskuze přestala bavit. Hezký den
Avatar - DoubleSix
31. 8. 2021 15:43
Re: Hlavním problémem VW je
Viz můj post výše ohledně počtu manuálů a důvodů.

Bohužel auta typu Octavia, Golf a výše (tedy včetně tvé 3008 a 5008) si nekupují soukromníci. Alespoň ne u nás v ČR. Když z oficiálních statistik vyhodíš služební auta, rázem žebříček prodejnosti modelů vypadá úplně jinak a v čele jsou Fabia, Dacia, Hyundai (překvapivě i i30). A světe div se, většinou s manuálem.
A je to logické s ohledem na nákupní cenu.
Cena, ta hraje roli. Chápeš?
31. 8. 2021 15:41
Re: Hlavním problémem VW je
Poprosim link na "oficialne" data