Mladoboleslavská automobilka se pochlubila výrobou prvních 100.000 elektrifikovaných vozidel s označením iV, jubilejním vozem byl čistě elektrický Enyaq iV.
Spíše vyhrožuje rozšířením elektrické nabídky ne? To není nic na co se normální člověk těší. To je jak slibovat, že ubere maso v dalších klobásách :D , nic co by člověk chtěl, ale nebude mít na výběr (zaměstnanci VW v Neměcku vědí, ty už přišli i o ty klobásy :D )
S čísly se dá žonglovat, že? Vždycky se použijí ty které se zrovna hodí. A teď se prostě hodí vyrobená vozidla, ze kterých až 40 000 stojí někde na odstavném parkovišti či letišti, což prásknul nejvyšší odborář ze Škody Auto..
Jaká náhoda !!! že to vyšlo zrovna na zkratovůz Eňák :-)
Jinak pravdu díš, a když to nepůjde silou, půjde to větší silou.
Jenže EK nikdy nemusí čelit rozzlobené veřejnosti. A tak se kvůli takovým zkratům a podobným tématům dost pravděpodobně rozpadne EU. Moc plakat nebudu, jakkoli jsem ji velmi vítal.
Mily clovece, on do sveta nevstoupil, nybrz byl politicky urcen. To je velky rozdil, neni to tudiz evoluce autoprumyslu jak je prezentovano, ale politicky diktat, stejne jako v totalitnim rezimu.
...pro vice nez 900 dodavatelu dilu v CZ... tenhle sber politickych ekobodu nas pravdepodobne citelne zasahne. Vsechny. Ten nastup elektromobility je prilis nasilny a radikalni. Zpomalte sakra a trochu uvazujte... nejsem odpurce, ale prijde mi, ze mi nekdo neustale nuti nedovarenou bramboru.
Pro tve info, v lonskem roce Tesla vyrobila auta se ztratou 456 miliomu USD, ALE prodala limity za 1,58 miliard USD. Takze az zadne CO2 odpustky nebudou, z ceho ze to zaplati??
A ty jako myslis, ze cipy na EV jako budou? Proto stoji VW vsude mozne tisice aut po odstavnych plochach vid a vsecko ID modely. Dej si facku a premejslej, kdyz nejsou cipy na klasicky auta tezko budou na EV... Boze do ceho jsi dusi vrazil?
Nie len zdrazovanie aut ale vsetkeho co je s tym spojene. Ja som mal pri predch. baraku poplatok parkovneho na rok £250 na jedno auto. Lebo dizel na rok to bude £600...Nastastie som sa prestahoval a pred barak dam zadarmo 2 auta a ak zrusim polku predneho travnika tak tam nasukam 4 auta + v pohode eko zasuvka na electricku popelnicu...Zavadzaju po Londyne Eko dane a budu zvysovat cestnu dan, lebo electricke popelnice neplatia cestnu dan, neplatia parkovne a maju danove ulevy. Zhrnute mi im na tie Tesly potichucky prispievame a oni sa usmievaju. Ide to cele spatnym smerom :-(
Jednou? Ha ha ha ........ neslyšeli jsme to samé před 10 lety.
A jak může zlevnit něco čeho je nedostatek, po čem je poptávka a do čehož suroviny neustále zdražují?
Čekáš na Godota, kámo, ale ten nepřijde. :-!
Ty to stále ještě nechápeš :D:D
Evoluce v automobilovém průmyslu přece probíhá takto:
(1) shromáždíme lidi, kteří o věci samotné nevědí ani prd
(2) vybereme to nejhorší možné řešení, které je tu už přes 150 let a nikdy pořádně nefungovalo
(3) námi vybrané řešení budeme masivně podporovat
(4) začneme masivně omezovat ta řešení, které obstojně fungují
(5) poté, co zjistíme, že lidi ty námi podporované vergly stále ještě nechtějí, vrátíme se k bodu (3)
a jede se dál, močálem černým podél bílých skal - až do úplného konce
Nikdo žádnou kapacitku nechce, kapacita je lidem ukradená. Oni chtějí naprosto jednoduchý parametr "DOJEZD" . To že na to aby elektro někam dokodrcalo v pravém za polským kamionem potřebuje vážit jak tank Sherman kvůli velkému množství baterií je věc druhá.
Ten pokles ceny je krásně vidět na ceně elektro, za dva rohlíky a půl chleba z Kauflandu máte skoro jedno elektro...nebo počkat....ono se vlastně nic takvého neděje ;-\
To je mozna pravda 😂, jenze bez tech emisnich povolenek by ty jejich kramy staly takovou raketu, ze by byly neprodejny. Tohle je proste politickej diktat a ne zadna evoluce v autoprumyslu..
Tyto obavy s tebou sdílím... Pracovně se pohybuji mezi výrobci v rámci segmentu automotive - a u nich tak zarputilé nadšení pro elektromobilitu, jak zde u některých PRO eko-elektro-EU bojovníků, skutečně moc nevidím
Poslední "velký" business, ve kterém byla Evropa špičková, byl právě automotive. A toho se posledních 10 let sami a dobrovolně vzdáváme, za jásavého řevu aktivistů. Prakticky veškerý průmysl jsme už "outsourceovali" do Číny a tím jsem si sami a dobrovolně vytvořili postupně sílící ekonomickou velmoc, která nás už teď válcuje. A téhle sebevražedné strategii máme (povinně) tleskat??
Ale fuj, takové ošklivé věci tady psát... ;-);-);-)
Elektromobilita je přece kchůůůůůůůůl a Tesla je úplně nejvíc - a kdo o tom pochybuje, je zlojed, asociál, rozvraceč a volič Babiše, SPD a Přísahy
Jako bys to nevěděl ;-);-) https://www.novinky.cz/…reditum-40349851
Ceny baterií za kWh jdou zcela nepopiratelné dolů a to rychlým tempem. Rok 1991 - 7500 USD/kWh, 2011 - 931 USD/kWh, 2015 - 381 USD/kWh, 2020 - 131 USD/kWh. Po roce 2025 se budeme blížit k ceně cca cca 80 USD/kWh.
Tesla tvrdila, že se dostane roku 2020 pod 150 USD a slib splnila. Další slib je rok 50 USD na rok 2030.
Problém neklesající ceny je navyšování kapacity. Dřív měly baterie teoretickou kapacitu do 30 kWh a dnes chce každý minimálně 70 kWh využitelné kapacity.
Jj, manželka byla s dětmi v muzeu ŠA v MB, i s průvodcem a ten jí nadšeně vysvětloval u baterioveho bloku že to je mnohem vyspělejší a složitější věc než ten nejsložitější motor s převodovkou DSG co do těch vehiklu v MB dávají protože články se skládají z mnoha části, Chlazeni, čidla, balancery, to vše dělá bateriový modul mnohem sofistikovanější částí než ICE. Na otázku co se stane když něco selže už tak sdilny nebyl a už se prý k nim tak neměl. Asi se blbě zeptala.
Protože pro těžbu, zpracování, transport surovin na vyrobu BEV byla použita energie z fosilních zdrojů. Pro výrobu EE v EU se stále používá EE z fosilních zdrojů a s vypnutím JE ta potřeba jen stoupne. Pro rozšiřování infrastruktury potřebujeme opět fosilní zdroje. Na lithium z Argentinskych solných plání potřebujeme na každou získanou tunu znehodnotit tisíc tun pitné vody. Každý zastánce elektromobilismi v jeho současné podobě je pro mě prachsprosty nicitel Země a života na ní.
Donedávna byla Evropa 2. největší ekonomikou světa- a dnes jsme třetí. Takže zaostáváme a navíc demokratická podstata EU bere poměrně velmi rychle za své
Lisabonská strategie, která měla ze zemí EU učinit do roku 2010 „nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomiku světa založenou na znalostech, schopnou udržitelného hospodářského růstu, vytváření více kvalitních pracovních příležitostí a zachovávající sociální soudržnost“ - tak ta selhala na celé čáře
A NE, nesypat prachy do vývoje řešení, která existují POUZE, JENOM a VÝLUČNĚ na základě politicky vyfutrovaných podpor, to skutečně NENÍ chyba.
Ach jo, zase ta zlá EU... Rozvinutých zemí, kde se neplánuje přechod na elektromobilismus moc není. A každým rokem je jich čím dál méně. Už jsem tu nedávno uváděl, které to jsou a které ne. Zaostalejší pouze o něco později následují vyspělejší země. Teď je poměrně aktuální zakázání vjezdu dieslových aut do velkých měst i v téměř rozvojových zemích. Za pár let to bude na těch samých místech zákaz spalovacích motorů.
Problém EU je především zdroje elektřiny a ne fakt, že plánuje elektromobily. S elektromobily se bude potýkat každá země, s nedostatkem a nočním vykrývání elektřiny především EU.
Západní Evropa také "zaostávala" v implementaci komunistických myšlenek - a dokud se tohoto "zaostávání" držela, hospodářsky se jí vedlo mnohem lépe, nežli "pokrokovému světu"
Tak prozatim jsem zadne kamenovani nezaznamenal. Nejsem odpurcem elektromobility. Jsem odpurcem predcasne elektromobility, kterazto se stala zaminkou pro ziskani moci. Vybuchy emoci mne vsak miji. Beru vsechny diskusni bojovniky s rezervou, s vedomim, ze dopatrat se v tom mnozstvi ruznych statistik, predikci, nazoru atd nejake skutecne fakticke pravdy je temer nemozne. Ceho se vsak obavam, tak dopadu kroku vedeni VW na ekonomiku CZ, protoze soucasny automobility (drive automotive) prumysl je vyznamnou casti prijmu tohoto statu a zrychlena elektromobilita by nas mohla dostat kdyz ne na kolena, tak do bolestiveho podrepu. Obavam se, ze s nadiktovanym politickym tempem se nestaci podstatna cast prumyslu vcas preorientovat. Ale rad bych se mylil.
Na druhou stranu Tesla je majitelem/provozovatelem největšího počtu nabíjecích stanic (asi 2500) a nečekala až je začnou pro jejich auta stavět jednotlivé státy nebo výstavbu budou dotovat. Modely S a X mají stále nabíjení zdarma bez omezení, takže provoz Superchargerů určitě zatím nepokrývá vložené investice, což bude jeden z hlavních důvodů akumulované ztráty z minulých let. Někdy příští rok možná budou Superchargery otevřené i EV ostatních značek.
Tielmane, dobře zvaž svá slova... Nejásat nad vnucovanou elektromobilitou se zde považuje za VELIKÉ kacířství - a zdejší letka elektrofilů-teoretiků tě bude proklínat :D
A za slova jako "zpomalte a uvažujte", to už tě budou chtít rovnou ukřižovat