Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda už vyrobila 100.000 elektrifikovaných vozů iV a slibuje rozšíření nabídky

Mladoboleslavská automobilka se pochlubila výrobou prvních 100.000 elektrifikovaných vozidel s označením iV, jubilejním vozem byl čistě elektrický Enyaq iV.
Zpět na článek
1. 9. 2021 16:45
1. 9. 2021 16:47
1. 9. 2021 17:18
1. 9. 2021 17:51
1. 9. 2021 17:26
1. 9. 2021 17:54
1. 9. 2021 19:21
2. 9. 2021 15:22
1. 9. 2021 17:24
1. 9. 2021 17:56
2. 9. 2021 11:51
1. 9. 2021 20:57
2. 9. 2021 09:49
1. 9. 2021 21:33
Avatar - kari.laz
1. 9. 2021 16:05
slibuje rozšíření nabídky
Spíše vyhrožuje rozšířením elektrické nabídky ne? To není nic na co se normální člověk těší. To je jak slibovat, že ubere maso v dalších klobásách :D , nic co by člověk chtěl, ale nebude mít na výběr (zaměstnanci VW v Neměcku vědí, ty už přišli i o ty klobásy :D )
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2021 16:14
Re: slibuje rozšíření nabídky
Jaká náhoda !!! že to vyšlo zrovna na zkratovůz Eňák :-)

Jinak pravdu díš, a když to nepůjde silou, půjde to větší silou.

Jenže EK nikdy nemusí čelit rozzlobené veřejnosti. A tak se kvůli takovým zkratům a podobným tématům dost pravděpodobně rozpadne EU. Moc plakat nebudu, jakkoli jsem ji velmi vítal.
Avatar - Jerry.Gunman
1. 9. 2021 16:12
Hezké je, že je vyrobila...
Hezké je, že je vyrobila - ale kolik jich také prodala?
A kolik z toho si koupili obyčejní, tedy nekorporátní zákazníci?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2021 16:16
Re: Hezké je, že je vyrobila...
S čísly se dá žonglovat, že? Vždycky se použijí ty které se zrovna hodí. A teď se prostě hodí vyrobená vozidla, ze kterých až 40 000 stojí někde na odstavném parkovišti či letišti, což prásknul nejvyšší odborář ze Škody Auto..
Avatar - Retrowave
1. 9. 2021 16:45
iV IQ
Událost roku žádá důstojnou reakci.

Jsme svědky historického zlomu, do světa fosilních aut vstoupil razantně ten, který v tom konečně udělá pořádek, Koncern VW, potažmo Škoda Auto. Končí epocha bárboidních a medvídkovských naivností, kudrlinek pro vkusově roztěkané jedince, končí prostě éra naivních aut. Pro toto desetiletí nastupuje elektřina jako pohon, designová kvalita a styl jak břit.
Bárbinovsko-medvídkovská stylizace padá nyní definitivně propadlištěm dějin do náručí nenáročných, v estetických potřebách povrchních jedinců. Neboť budoucí svět patří ekologickému pohonu, čistým, funkčním tvarům, tvarům, které definují svůj účel, nikoliv snad, jako tomu bylo dosud, kdy vizuální definici produktu přebíjela především povrchní podbízivost, laciná líbivost a cingrlátková přitažlivost.
Evropu v tichosti oživí EV, (VW, Škoda, Seat) které ve třídě nemají svým vyspělým, bohatým obsahem, svojí dokonalou estetickou nadstavbou obdoby. Svým výrazem jde o zcela dospělé produkty, určené k tomu aby vytvořily novou tvář evropských měst. Nezbývá, než si přát, aby generační a elektrifikační obnova započala co možná nejdříve. Země, kde lze však od sebe obtížně odlišovat majitele padesátiletého vraku od jeho aktuální EV reminiscence, tam je nutno vyčkat.
Speciálně nás všechny jistě těší, že naše Škoda, v dokonalém souručí s Volkswagenem bude ta, která Evropě nabídne důstojné, nádherné, kvalitní a v komplexu špičkové elektromobilní portfolio.

Upřímné, zřetelné a doslova nadšené BRAVO ŠKODA – BRAVO IV– BRAVWO :yes:
Rozbalit vlákno
17
1. 9. 2021 16:47
Re: iV IQ
Doporučuju ti zahájit urychlenou léčbu. Třeba elektrošoky! Jinak se těch trapných pokusů o napodobení GTIho nezbavíš :-[]
Avatar - Jerry.Gunman
1. 9. 2021 17:00
Re: iV IQ
Retrowave obdivuje styl jak břit
to, co napíše, je však hrozný shit
S těmi elektrošoky by to už fakt neměl odkládat - ani den ;-) ;-) ;-)
1. 9. 2021 17:18
Re: iV IQ
Je to nezmar, čtyři nebo pět banánů a stále je zde opět s novým nikem a nemá dost.
Ale dnes je to tedy síla. Nezodpovědný zřízenec asi nepodal léky.
1. 9. 2021 17:26
Re: iV IQ
Mily clovece, on do sveta nevstoupil, nybrz byl politicky urcen. To je velky rozdil, neni to tudiz evoluce autoprumyslu jak je prezentovano, ale politicky diktat, stejne jako v totalitnim rezimu.
1. 9. 2021 17:54
Re: iV IQ
Přesně tak. Pokud by se elektrokřápy prosadily ve férové soutěži na trhu, nikdo by proti nim neřekl ani popel! :-O
Avatar - Amaterasu
1. 9. 2021 19:21
Re: iV IQ
to chce být EXTRÉMNĚ věci NEZNALÝ = napsat TAKOVOUHLE krávovinu!

tak znova ZAPNI MOZEK (na úroveň 2. stupně ZŠ) a odpověz SI pako nepoučitený

1. na kolik let máme asi tak ropu?
2. kolik let asi tak bude trvat celosvětová výměna aut na ne na ropu?

Napovím ti když není pandemie a jsou čipy = tak vyrábíme skoro 100 mio vozů ročně. Na planetě je asi 2 tisíce milionů aut. Malá bohatá vyspělá zem typu Rakousko = to zvládne do roku 2040 (vyhlásili že potom tam nesmí jezdit vozy se spalovacími motory)

Tak a JEN O TOM TO CELÝ JE = všechno co tady plácáš (-te) jsou JEN CANCY PLKY BLÁBOLÁNÍ = já to chci postaru (a NIC jinýho NEVÍM nic jinýho mě NEZAJÍMÁ :*) :-!
1. 9. 2021 19:32
Re: Re: iV IQ
A ty jako myslis, ze cipy na EV jako budou? Proto stoji VW vsude mozne tisice aut po odstavnych plochach vid a vsecko ID modely. Dej si facku a premejslej, kdyz nejsou cipy na klasicky auta tezko budou na EV... Boze do ceho jsi dusi vrazil?
Avatar - Amaterasu
1. 9. 2021 19:39
Re: Re: iV IQ
Jo já myslim. Viz co si teď napsal = ty bohužel ne = takže na dotaz: Bože do čeho jsi duši vrazil? On "Do Brmbalíka" odpověděl :-)

Zkus si to přečíst eště jednou a NEJDŘÍV MYSLET a pak něco napsat = a dělej to tak vždycky ;-)
1. 9. 2021 20:59
Re: Re: Re: iV IQ
Pro tve info, v lonskem roce Tesla vyrobila auta se ztratou 456 miliomu USD, ALE prodala limity za 1,58 miliard USD. Takze az zadne CO2 odpustky nebudou, z ceho ze to zaplati??
Avatar - Jerry.Gunman
1. 9. 2021 23:18
Re: Re: Re: iV IQ
Ale fuj, takové ošklivé věci tady psát... ;-) ;-) ;-)
Elektromobilita je přece kchůůůůůůůůl a Tesla je úplně nejvíc - a kdo o tom pochybuje, je zlojed, asociál, rozvraceč a volič Babiše, SPD a Přísahy
Jako bys to nevěděl ;-) ;-)
https://www.novinky.cz/…reditum-40349851
2. 9. 2021 09:52
Re: Re: Re: Re: iV IQ
To je mozna pravda 😂, jenze bez tech emisnich povolenek by ty jejich kramy staly takovou raketu, ze by byly neprodejny. Tohle je proste politickej diktat a ne zadna evoluce v autoprumyslu..
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 10:21
Re: Re: Re: Re: iV IQ
Ty to stále ještě nechápeš :D :D
Evoluce v automobilovém průmyslu přece probíhá takto:
(1) shromáždíme lidi, kteří o věci samotné nevědí ani prd
(2) vybereme to nejhorší možné řešení, které je tu už přes 150 let a nikdy pořádně nefungovalo
(3) námi vybrané řešení budeme masivně podporovat
(4) začneme masivně omezovat ta řešení, které obstojně fungují
(5) poté, co zjistíme, že lidi ty námi podporované vergly stále ještě nechtějí, vrátíme se k bodu (3)

a jede se dál, močálem černým podél bílých skal - až do úplného konce
2. 9. 2021 11:10
Re: Re: Re: Re: iV IQ
Na druhou stranu Tesla je majitelem/provozovatelem největšího počtu nabíjecích stanic (asi 2500) a nečekala až je začnou pro jejich auta stavět jednotlivé státy nebo výstavbu budou dotovat. Modely S a X mají stále nabíjení zdarma bez omezení, takže provoz Superchargerů určitě zatím nepokrývá vložené investice, což bude jeden z hlavních důvodů akumulované ztráty z minulých let. Někdy příští rok možná budou Superchargery otevřené i EV ostatních značek.
2. 9. 2021 11:01
Re: Re: Re: iV IQ
Máš špatně tu údajnou ztrátu - Tesla udělala zisk na úrovni EBITDA za loňský rok skoro 6 miliard USD (5 817 milionů). Zdroj: https://tesla-cdn.thron.com/…hable_LVA2GL.pdf?…
Co je EBITDA - viz https://www.patria.cz/…/195/ebitda.html
2. 9. 2021 18:46
Re: Re: Re: Re: iV IQ
To je ztrata za vyrobu, samozrejme je v zisku, diky CO2 povolenkam, ktere prodava... Kolik by vydelala kdyby se neprodavaly?
Avatar - Barrichello
2. 9. 2021 15:22
Re: iV IQ
At žije Avtomobilnoje Moskovskaje Občestvo - Závod Imeni Lichačeva :-) :-) :-)

Bravo! BRAVISIMO :-) :-)
1. 9. 2021 16:46
Typická elektropropaganda - hnus!
Takové irelevantní zprávy normální lidi nezajímají! Ti chtějí novou Fabii Combi! :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Amaterasu
1. 9. 2021 17:06
Re: Typická elektropropaganda - hnus!
No tu přece ZAKÁZALA ZLÁ EU = a místo toho VW přikázala vyrábět... to na čem má větší zisk :D :-!
Avatar - Tielman
1. 9. 2021 17:09
Urcite radostna zprava...
...pro vice nez 900 dodavatelu dilu v CZ... tenhle sber politickych ekobodu nas pravdepodobne citelne zasahne. Vsechny. Ten nastup elektromobility je prilis nasilny a radikalni. Zpomalte sakra a trochu uvazujte... nejsem odpurce, ale prijde mi, ze mi nekdo neustale nuti nedovarenou bramboru.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Jerry.Gunman
1. 9. 2021 22:51
Re: Urcite radostna zprava...
Tielmane, dobře zvaž svá slova... Nejásat nad vnucovanou elektromobilitou se zde považuje za VELIKÉ kacířství - a zdejší letka elektrofilů-teoretiků tě bude proklínat :D
A za slova jako "zpomalte a uvažujte", to už tě budou chtít rovnou ukřižovat
Avatar - Tielman
1. 9. 2021 23:21
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Tak prozatim jsem zadne kamenovani nezaznamenal. Nejsem odpurcem elektromobility. Jsem odpurcem predcasne elektromobility, kterazto se stala zaminkou pro ziskani moci. Vybuchy emoci mne vsak miji. Beru vsechny diskusni bojovniky s rezervou, s vedomim, ze dopatrat se v tom mnozstvi ruznych statistik, predikci, nazoru atd nejake skutecne fakticke pravdy je temer nemozne. Ceho se vsak obavam, tak dopadu kroku vedeni VW na ekonomiku CZ, protoze soucasny automobility (drive automotive) prumysl je vyznamnou casti prijmu tohoto statu a zrychlena elektromobilita by nas mohla dostat kdyz ne na kolena, tak do bolestiveho podrepu. Obavam se, ze s nadiktovanym politickym tempem se nestaci podstatna cast prumyslu vcas preorientovat. Ale rad bych se mylil.
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 07:35
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Tyto obavy s tebou sdílím... Pracovně se pohybuji mezi výrobci v rámci segmentu automotive - a u nich tak zarputilé nadšení pro elektromobilitu, jak zde u některých PRO eko-elektro-EU bojovníků, skutečně moc nevidím
Poslední "velký" business, ve kterém byla Evropa špičková, byl právě automotive. A toho se posledních 10 let sami a dobrovolně vzdáváme, za jásavého řevu aktivistů. Prakticky veškerý průmysl jsme už "outsourceovali" do Číny a tím jsem si sami a dobrovolně vytvořili postupně sílící ekonomickou velmoc, která nás už teď válcuje. A téhle sebevražedné strategii máme (povinně) tleskat??
2. 9. 2021 07:58
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Evropa ve vývoji ev zaostává.
Čekat až nás svět přejede je řešení?
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 09:29
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Západní Evropa také "zaostávala" v implementaci komunistických myšlenek - a dokud se tohoto "zaostávání" držela, hospodářsky se jí vedlo mnohem lépe, nežli "pokrokovému světu"
3. 9. 2021 00:32
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Tak zase jen trollíš. Na otázku si neodpověděl.
Ale zase hodil jednu z troll hlášek.

Evropa jako celke je globálně 3. nejvetší ekonomika a jejjí podstata je demokracie.
Avatar - Jerry.Gunman
3. 9. 2021 10:47
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Donedávna byla Evropa 2. největší ekonomikou světa- a dnes jsme třetí. Takže zaostáváme a navíc demokratická podstata EU bere poměrně velmi rychle za své

Lisabonská strategie, která měla ze zemí EU učinit do roku 2010 „nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomiku světa založenou na znalostech, schopnou udržitelného hospodářského růstu, vytváření více kvalitních pracovních příležitostí a zachovávající sociální soudržnost“ - tak ta selhala na celé čáře

A NE, nesypat prachy do vývoje řešení, která existují POUZE, JENOM a VÝLUČNĚ na základě politicky vyfutrovaných podpor, to skutečně NENÍ chyba.

Pochopil?
3. 9. 2021 11:37
Re: Re: Urcite radostna zprava...
Takže chceš, aby EU následovala cestu číny a nesvobody?
Avatar - Jerry.Gunman
3. 9. 2021 13:59
Re: Re: Urcite radostna zprava...
A z kterépak mojí věty jsi tuto štěpnou myšlénku odvodil? ;-)
1. 9. 2021 17:18
Enyaq - největší marže
EV májí největší marže, protože jsou jednoduchá a ceny baterek klesají.

Se složitýma a tedy i drahýma spalovákama už to nikdo nevytrhne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Amaterasu
1. 9. 2021 17:21
Re: Enyaq - největší marže
:yes: ;-)
1. 9. 2021 17:56
Re: Enyaq - největší marže
Jako ironie dobrý. :-) Ale smutný. :-(
1. 9. 2021 17:24
Zlatý důl
Při poklesu baterek pod 100USD/kWh budou jednoduchá EV ZLATÝ důl.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
1. 9. 2021 17:53
Re: Zlatý důl
Jednou? Ha ha ha ........ neslyšeli jsme to samé před 10 lety.
A jak může zlevnit něco čeho je nedostatek, po čem je poptávka a do čehož suroviny neustále zdražují?
Čekáš na Godota, kámo, ale ten nepřijde. :-!
1. 9. 2021 17:56
Re: Zlatý důl
Přesně. Proto jediné, co v neomarxistické EU příjde, je brutální zdražování normálních aut. :-O :-O :-O
Avatar - Amaterasu
1. 9. 2021 18:53
Re: Zlatý důl
že docela složitým (i ekonomickým) jevům co probíhají nerozumíš = není problém

že PROTOŽE NEROZUMÍŠ (a jak bys taky mohl? na základě čeho?) plácáš o NEO MARXISTECH = je fakt HLOUPÝ

jo všechno zdraží = i auta. si představ že PROTO KLIKA že EV = protože ty jsou za stejných podmínek LEVNĚJŠÍ než auto se spalovacím motorem. Sranda co?
jak platí Vaculíkovo pravidlo = že když NEVÍŠ NEZNÁŠ NEROZUMÍŠ tak (jen Bůhvíproč;) realitu netrefíš tak nějak půl na půl ale VĚTŠINOVĚ přesný OPAK :-)

no prostě = díky EV to zdražení aut (z dlouhodobějšího hlediska) nebude až tak zlé
Navíc FURT je tu ta ZŠ a co ses tam učil = a je NUTNÝ přejít na něco co nebude ropa (což ten přechod je na SAKRA HODNĚ DLOUHOu dobu = takže ne že to jde MOC RYCHLE ale asi spíš PŘÍLIŠ POMALU :D :-!
Avatar - Londonbridge
1. 9. 2021 20:02
Re: Zlatý důl
Nie len zdrazovanie aut ale vsetkeho co je s tym spojene. Ja som mal pri predch. baraku poplatok parkovneho na rok £250 na jedno auto. Lebo dizel na rok to bude £600...Nastastie som sa prestahoval a pred barak dam zadarmo 2 auta a ak zrusim polku predneho travnika tak tam nasukam 4 auta + v pohode eko zasuvka na electricku popelnicu...Zavadzaju po Londyne Eko dane a budu zvysovat cestnu dan, lebo electricke popelnice neplatia cestnu dan, neplatia parkovne a maju danove ulevy. Zhrnute mi im na tie Tesly potichucky prispievame a oni sa usmievaju. Ide to cele spatnym smerom :-(
Avatar - Jerry.Gunman
1. 9. 2021 22:54
Re: Zlatý důl
To zdražování je posledních pár let už velmi zřetelně viditelné :-( :-( :-(
2. 9. 2021 11:51
Re: Zlatý důl
Ach jo, zase ta zlá EU... Rozvinutých zemí, kde se neplánuje přechod na elektromobilismus moc není. A každým rokem je jich čím dál méně. Už jsem tu nedávno uváděl, které to jsou a které ne. Zaostalejší pouze o něco později následují vyspělejší země. Teď je poměrně aktuální zakázání vjezdu dieslových aut do velkých měst i v téměř rozvojových zemích. Za pár let to bude na těch samých místech zákaz spalovacích motorů.

Problém EU je především zdroje elektřiny a ne fakt, že plánuje elektromobily. S elektromobily se bude potýkat každá země, s nedostatkem a nočním vykrývání elektřiny především EU.
1. 9. 2021 20:57
Re: Zlatý důl
Ceny baterií za kWh jdou zcela nepopiratelné dolů a to rychlým tempem. Rok 1991 - 7500 USD/kWh, 2011 - 931 USD/kWh, 2015 - 381 USD/kWh, 2020 - 131 USD/kWh. Po roce 2025 se budeme blížit k ceně cca cca 80 USD/kWh.
Tesla tvrdila, že se dostane roku 2020 pod 150 USD a slib splnila. Další slib je rok 50 USD na rok 2030.
Problém neklesající ceny je navyšování kapacity. Dřív měly baterie teoretickou kapacitu do 30 kWh a dnes chce každý minimálně 70 kWh využitelné kapacity.
Avatar - kari.laz
2. 9. 2021 08:28
Re: Zlatý důl
Nikdo žádnou kapacitku nechce, kapacita je lidem ukradená. Oni chtějí naprosto jednoduchý parametr "DOJEZD" . To že na to aby elektro někam dokodrcalo v pravém za polským kamionem potřebuje vážit jak tank Sherman kvůli velkému množství baterií je věc druhá.
Ten pokles ceny je krásně vidět na ceně elektro, za dva rohlíky a půl chleba z Kauflandu máte skoro jedno elektro...nebo počkat....ono se vlastně nic takvého neděje ;-\
Avatar - Jerry.Gunman
2. 9. 2021 09:30
Re: Zlatý důl
Kari, nedobře se na to díváš, nebudeš pochválen :D :D
2. 9. 2021 09:49
Re: Zlatý důl
Aha a já měl za to, že kapacita baterie = plus minus dojezd. Fyzika se ošulit nedá.
Avatar - Jerry.Gunman
1. 9. 2021 22:53
Re: Zlatý důl
Jednoduché elektromotory? Ano
Jednoduché baterie?
Zlatý woči, kámo...
3. 9. 2021 16:15
Re: Zlatý důl
Jj, manželka byla s dětmi v muzeu ŠA v MB, i s průvodcem a ten jí nadšeně vysvětloval u baterioveho bloku že to je mnohem vyspělejší a složitější věc než ten nejsložitější motor s převodovkou DSG co do těch vehiklu v MB dávají protože články se skládají z mnoha části, Chlazeni, čidla, balancery, to vše dělá bateriový modul mnohem sofistikovanější částí než ICE. Na otázku co se stane když něco selže už tak sdilny nebyl a už se prý k nim tak neměl. Asi se blbě zeptala.
1. 9. 2021 21:33
model?
v 1,13 co to je za model?
Rozbalit vlákno
0
3. 9. 2021 16:10
Všichni zastánci elektromobility jsou pokrytci
Protože pro těžbu, zpracování, transport surovin na vyrobu BEV byla použita energie z fosilních zdrojů. Pro výrobu EE v EU se stále používá EE z fosilních zdrojů a s vypnutím JE ta potřeba jen stoupne. Pro rozšiřování infrastruktury potřebujeme opět fosilní zdroje. Na lithium z Argentinskych solných plání potřebujeme na každou získanou tunu znehodnotit tisíc tun pitné vody. Každý zastánce elektromobilismi v jeho současné podobě je pro mě prachsprosty nicitel Země a života na ní.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud