chinan (ten komunistickej) ale vyrobu chipu pod palcem moc nema, jestli 20% celosvetove, tak to je hodne.
3/4 chipu vyrabi celosvetove taiwanskej tsmc a jihokorejskej samsung.
a prinejmensi tsmc americkou a holanskou technoligii
vis co to je chinskej system prace 996 ???
107kW + cvt + 7 mist, tak to bude raketa.
skoro 12 litru papirova spotreba kompenzovana ale vetsi nadrzi hahaha
u kadaku benzinu 140kW+ uvadu spritmonitor v realu 9.3 a to to je ctyrkolka
Ale tak jo, vypadá to docela hezky (s tou maskou z titulky), a vnitřek taky. Cena asi taky není úplně mizerná, i když zázraky se teda nedějí.
S podivem je 11,85l na sto dle WLTP... krom toho že to je hodně to taky je 275g CO2... tj. pokuta řádově půl míče za auto... no, asi to hodlají nahnat na těch EV.
Takže to vypadá na stejnou nabídku jako na Slovensku - viz https://dfmotor.sk/modely/ . Doufám, že brzy dorazí i menší elektrifikovaná auta za ceny více ušité na míru českému nepodnikatelskému prostředí.
Ale kupci se najdou, tomu věřím :-( Necháváme se unést mamonu konzumu žene. Lidi pořád nechápou co je Čína zač a tak nějak nechápou princip fungování ekonomiky. Poskytovat služby a prodávat to, co Čína prodá levněji, to fakt ekonomiku nepodrží.
A to není o politicích. Mám příklad v rodině. Moje teta zemřela na čínskej virus a bratránek (její syn), který ztratil místo a byl v bytě zavřeny se dvouma děckama snad rok a dělal pomalu domácího učitele, to nepochopil. Kupuje čínské respirátory, předtím čínské roušky, doma má čínskou desinfekci, mobil Xiaomi,...Jsem mu říkal, zda docvaklo, co se stalo. Proč jeho teta zemřela a proč máme zruinovanou ekonomiku a proč sedí doma na bobku. No, nedocvaklo. Je mu to fuk.
tedy budou mít diesel, manuální převodovku a ruční brzdu, lidi si je koupí. Ovšem benzínový motor, převodovka CVT a navijáková parkovací brzda jejich prodej spolehlivě zablokuje. :no:
A píšeš to z mobilu nebo počítače made in China, zatímco prdíš do trenek made in Bangladéš a žereš u toho instantní nudlovou polívku made in China. Si akorát do huby nevidíš ty hrdino. :-!
A píšeš to z mobilu nebo počítače made in China, zatímco prdíš do trenek made in Bangladéš a žereš u toho instantní nudlovou polívku made in China. Si akorát do huby nevidíš ty hrdino. :-!
Všichni tady (alespoň částečně) žijeme z toho, že tu máme úspěšný průmysl s přidanou hodnotou, který je schopný se prosadit i ve světě. A nese to své ovoce, podívej se například, jaké platí Škoda daně. I Ty si tím nepřímo zvýhodnován.
A k mému principiálnímu NE - skrývá se v tom ta hořkost, že jako západní civilizace jsme pustili Číně to nejcennější, a sice jsme jim ukázali (na společné výrobní lince, ve společném vývoji) evropský způsob myšlení a přístup. Jinými slovy, ztratili jsme konkurenční výhodu a v důsledku toho v budoucnosti nejspíše přijdeme o náskok v životní úrovni. Ale s tím firemní ukazatele (orientované na zvýšení zisku v příštím roce) neoperují...
Tohle beru jen jako pokus dostat se na EU trh. Automobilka neměla koule jít sem napřímo a vybrala si firmu, která nemá žádnou historii ani zkušenosti s prodejem a servisem aut. Pošle sem 3x nanicovatá SUV s designem někde mezi VW a Renaultem s podprůměrným motorem a nasadí na to cenu od 600tis Kč :-[] Navíc řekněme si to upřímně, on chce mít někdo doma Dongfeng Fengon? ;-) Jsem zvědav na počet registrací …
... Čerpá zkušenosti ze společných výrobních podniků Dongfeng Nissan, Dongfeng Honda... nemůžou rovnou napsat, že to know-how ukradli? Sídlo ve wuchanu, sakra ve mně už tyhle informace budí tolik negativních emocí, že bych si to nikdy nekoupil.
Já mám ruční brzdu elektronickou, motorek je na třmenu, ty máš veterána a klacek mezi sedadly? Ty auta jsou podle mě drahá a nikdo neví jestli tá firma zaručí náhradní díly a auto splnuje normy pro evropu.. Vzpomente si na autobusy yutong....Ano stále jezdí, ale třeba pro čelní sklo je tři týdny odstaven.