akorát je to zvýšený o baterky v podvozku... nic nového se neděje, přitom absence klasického pohonu dává designerům tolik možností zlepšit využití vozu...
Tou stošedesátkou stejně skoro nikam nedojedeš! V praxi s tím budou jezdit tak do 120 km/h a kdo ví jestli. Prostě energetická bída, jako u všech elektrozkratů! :-[]:no:
A kdo určuje, co je "dezinformace? A co je "politicky nekorektní"?! Snad né ti pseudozelení vypatlaní extrémisti, co demonstrují před branami autosalonů a podávají nesmyslné žaloby na automobilky? :-[]
A co bys proboha po proporční stránce chtěl nového? Nějaké jednoprostorové vajíčko? Nebo hranáč ve stylu Tesly pic-up? Takové hrůzy by nikdo nekupoval, masové automobilky se prostě musí držet všeobecně přijímaného a líbivého designu, to znamená i víceméně klasické proporce! :-!
Jako chápal bych výtku, že link na ten článek je offtopic. Ale to už i běžní zaměstnanci škodovky dostali takový výplach, že dělat si srandu z EV znamená dezinformaci?
Něco je dané konstrukčně - základem je prostor pro cestující, řidič zatím pořád auto ovládá, je tady bezpečnost (chodců i cestujících) - a s tím související vhodnost umístění baterií v podlaze, je tady aerodynamika.
Jsou věci, které jedou tak nějak ze setrvačnosti - klasický příklad je přední maska, ale třeba i ty fake výfuky v nárazníku.
Každopádně... tohle je už EV platforma, tj. je to designované pro baterky, ne jako CitiGo iV apod.
No jistě, rudozelení levičáci tak označí všechno, co se jim nelíbí nebo nehodí do krámu! :-O:no: Nejraději by zavedli cenzuru i na sociálních sítítch! :-O:no:
Myšlenka je asi v tom, že tu vlastně byla dřív ta "kupé" varianta než ta klasická... tj. střecha není u kupé seříznutá, ale naopak u Enyaqu "nastavená".
Ostatně... ne každý si to pamatuje, ale na začátku byla studie Vision iV, která právě měla liftbackovou siluetu https://cdn.skoda-storyboard.com/…iew-1440x960.jpg
O to ani tak nejde. Spíš o to, že úroveň autofora šla obecně do kopru a tenhle článek je toho jen dalším důkazem... mimo jiné protože:
1) v tiskové zprávě se o dojezdu vůbec nemluví, naopak je to spíš o designu a efektivitě (https://www.media.volvocars.com/…-electric-future)
2) technické detaily zatím nejsou, nicméně Volvo cílí na dojezd 1000km... a to už by fakt asi stačilo (spolupracuje s Northvolt, jak to dopadne se uvidí... prostě je to koncept)
Takže typická autoforum žurnalistika posledních let - malá dávka skutečných informací, doplněná sadou dezinformací, které pak autor zpochybní.