akorát je to zvýšený o baterky v podvozku... nic nového se neděje, přitom absence klasického pohonu dává designerům tolik možností zlepšit využití vozu...
A co bys proboha po proporční stránce chtěl nového? Nějaké jednoprostorové vajíčko? Nebo hranáč ve stylu Tesly pic-up? Takové hrůzy by nikdo nekupoval, masové automobilky se prostě musí držet všeobecně přijímaného a líbivého designu, to znamená i víceméně klasické proporce! :-!
Něco je dané konstrukčně - základem je prostor pro cestující, řidič zatím pořád auto ovládá, je tady bezpečnost (chodců i cestujících) - a s tím související vhodnost umístění baterií v podlaze, je tady aerodynamika.
Jsou věci, které jedou tak nějak ze setrvačnosti - klasický příklad je přední maska, ale třeba i ty fake výfuky v nárazníku.
Každopádně... tohle je už EV platforma, tj. je to designované pro baterky, ne jako CitiGo iV apod.
Myšlenka je asi v tom, že tu vlastně byla dřív ta "kupé" varianta než ta klasická... tj. střecha není u kupé seříznutá, ale naopak u Enyaqu "nastavená".
Ostatně... ne každý si to pamatuje, ale na začátku byla studie Vision iV, která právě měla liftbackovou siluetu https://cdn.skoda-storyboard.com/…iew-1440x960.jpg
A kdo určuje, co je "dezinformace? A co je "politicky nekorektní"?! Snad né ti pseudozelení vypatlaní extrémisti, co demonstrují před branami autosalonů a podávají nesmyslné žaloby na automobilky? :-[]
No jistě, rudozelení levičáci tak označí všechno, co se jim nelíbí nebo nehodí do krámu! :-O:no: Nejraději by zavedli cenzuru i na sociálních sítítch! :-O:no:
Jako chápal bych výtku, že link na ten článek je offtopic. Ale to už i běžní zaměstnanci škodovky dostali takový výplach, že dělat si srandu z EV znamená dezinformaci?
O to ani tak nejde. Spíš o to, že úroveň autofora šla obecně do kopru a tenhle článek je toho jen dalším důkazem... mimo jiné protože:
1) v tiskové zprávě se o dojezdu vůbec nemluví, naopak je to spíš o designu a efektivitě (https://www.media.volvocars.com/…-electric-future)
2) technické detaily zatím nejsou, nicméně Volvo cílí na dojezd 1000km... a to už by fakt asi stačilo (spolupracuje s Northvolt, jak to dopadne se uvidí... prostě je to koncept)
Takže typická autoforum žurnalistika posledních let - malá dávka skutečných informací, doplněná sadou dezinformací, které pak autor zpochybní.
Tou stošedesátkou stejně skoro nikam nedojedeš! V praxi s tím budou jezdit tak do 120 km/h a kdo ví jestli. Prostě energetická bída, jako u všech elektrozkratů! :-[]:no: