Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

761 koní a z nuly na sto za 3,4 sekundy. Mercedes představuje AMG EQS 53 4Matic+

59 komentářů

Avatar - Midlosek
Midlosek
Tak ono těch téměř 800 kg nadváhy asi potřebuje k rozpohybování nějaký krouťák a jízdní vlastnosti ta hmotnost vozu jistě nijak negativně neovlivní :D:D:D
webpaja
Záleží co od daného druhu auta chceš, EV má pro mě výhody hlavně město a příměsto. Udělat test na jedno nabití, tak určitě ušetříš stříhání videa. ;-)
Většina nectností EV se řeší slovy "až bude...". A to píšu s vědomím, že beru EV jako dobrou alternativu z některých pohledů, ne však jedinou možnost pro budoucnost.
Arese
...která je asi schopna párkrát potrápit krční páteře posádky (než si vyšťaví baterii), ale to je tak všechno. O žádné skutečné radosti z jízdy u takovýchto těžkých elektropřepravníků vůbec nelze hovořit! :-( :no:
Othello
Není asi tajemství že zveřejňováním takových hodnot krouťáku cílí výrobci na ty technicky slabší, kteří moc nerozumí o co vlastně jde. A jak je vidět nese jim to to ovoce
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Elektro by bylo super jako doplnek ke klasickemu pohonu. Pokud jezdis 20km do mesta do prace na nakupy super, pri dostatku nabijecek. Ale tlacit to jako jedinou variantu prepravy, kdy denne najezdis 200km a pak jeste cekas u nabijecky hodinu mi prijde jako zhovadilost.. Sorry
Othello
Myslím že poněkud bloudíš. Pokud chceš otázku Nm/kW řešit seriózně, porovnej totožná auta. Taková co se vyrábějí zároveň jako TB i TD. Jinak mícháš zase hrušky s jabkama

například Octavia TSI vs.TDI, oboje 6Q manuál:
1,5 TSI 110 kW/250 Nm
max.rychlost 231
zrychlení 8,2

2,0 TDI 85 kW/300Nm
max.rychlost 212
zrychlení 10,3

i když TSI asi bude trochu lehčí, ta čísla jsou dost výmluvná
krouťák je prd platný, o dynamice rozhoduje výkon

https://www.skoda-auto.cz/…/octavia/octavia
Othello
Ač s Migem často nesouhlasím, tady mu dávám zapravdu. Třeba v hale s elektromotokárami si člověk užije taky pěkný adrenalin a vůbec nevadí že u toho neřvou výfuky
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Mozna proto, ze ma pravdu.?
Arese
Othello
Chybný příklad, porovnáváš start RWD proti 4x4
Nic rozumnějšího nemáš ?
Avatar - Karlos_inzenyr
Karlos_inzenyr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
MrBeranek
Nebo kosmická loď? To je displej jak se Startreku! :) A s takovým výkonem a točivým momentem bych čekal zrychlení pod 3 vteřiny. Inu, asi daň za hmotnost nosorožce.
freferg
vypadá děsně. Proč by to auto nemohlo být bez masky? Opravdu to vypadá divně. Jinak design asi OK, ale automobilky dále pokračují v nepraktičnosti velkých dotykových displejů. Kdo sakra potřebuje tak velký displeje? Nejvíc se mi líbí Audi TT, kde je digitální přístrojový štít a to bohatě stačí.
Mig_35
Nelogickym videem - kroutak vs výkon
https://m.youtube.com/watch?…
Mig_35
Kroutak o dynamice nic nevypovídá? Samozřejmě ano :yes:
Postavim vedle sebe turbodiesel s nižším výkonem a vyšším točivým momentem a atmosféru benzin, auto s vyšším točivým momentem vyrazí rychleji a auto s vyšším výkonem ho dojede a předjede - o tom všem vypovídá točivý moment a výkon !
Othello
O dynamice vypovídá výhradně výkon. Krouťák má podružný význam snad u spalovacích motorů, u elektriky je to ale dost zbytečný údaj. Zvláště když se jedná o laický součet hodnot dvou samostatných elektromotorů, tedy hrušek s jabkama

mimochodem, co pojede líp:
- 150 kW/300 Nm turbobenzín
- nebo 120 kW/400 Nm turbodiesel ?
webpaja
Chudák "GTI" jestli čte to znásilňování fragmentů jeho výstavních příspěvků.
stealth01
Já jen nechápu, proč to musíš vždycky komentovat. Dokážu pochopit, že tě elektromobily neberou (i když netuším proč a co ti udělaly), ale proč psát pod EV autem nějaký koment, který nemá hlavu ani patu? Mohl bys mi to objasnit? Jestli to je nějaký odboj nebo tak, pak je to úplně zbytečné a ztrácíš jen energii. Elektromobily se budou prodávat i kdyby tady bylo dvacet podobných příspěvků. Zbytečně si ničíš duševní zdraví… :-)
Avatar - Retrowave
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Ne, chyba tam není

dyť jsem dal už dva příklady konkrétních elektromobilů, které mají verze s různými výkony při stejném momentu, Kona a Honda-e. Údaje si můžeš ověřit sám v jejich technických datech

Uved jsem i parametry Octavie TSI a TDI, kde výkonnější motor má dokonce menší moment než ten slabší, což je v reálném světě zcela běžné. Máš to včetně odkazu. Je to pro tebe taková novinka ?

Nečekal jsem že se zasekneš už na tak jednoduché věci. Myslím že tomu fakt nerozumíš a plynou z toho i všechny tvoje omyly
Mig_35
Podle mého je tam chyba. Silnější motor nemůže mít stejný točivý moment.
Othello
Dobře, tak urči jaký průběh výkonu má elektromotor s parametry
100 kW / 395 Nm

a porovnej to se
150 kW / 395 Nm
Mig_35
Já donekonečna opakuju, ze kroutak sám o sobě nic neznamená - a ze je to doplňující údaj k vykonu. A ze se podle nej dá určit prubeh vykonu. Ještě něco?
Othello
Irelevantní? Vůbec ne, to jen ty nechápeš o co jde.

Honda-e se taky dělá ve dvou výkonových verzích 100 a 113 kW, a při nachlup shodném krouťáku 315 Nm má ta výkonnější lepší zrychlení (ipřes vyšší hmotnost). Pro tebe je to zajisté taky irelevantní, že ?
https://www.auto.cz/…u-vybavou-132842

A tady máš porovnání několika elektromobilů. Honda-e má má s přehledem nejvyšší krouťák, přesto disponuje nejhorší dynamikou ze všech:
https://www.auto.cz/…i-po-svem-134791
Irelevantní ? Ne, jen jsi v koncích se svými teoriemi !
Mig_35
A proto model 3 Performance porazil na okruhu M3
Mig_35
Tesla model 3 má jiný točivý moment u různých výkonových variant. Takže co má Ioniq je irelevantní
Othello
Jo to je sice pravda, ale není to téma. Na začátku byla řeč o elektromobilu a tam to opravdu funguje jinak. Proto jsem zmínil tu Konu a chtěl od tebe vysvětlení. Pokud bys to uměl vysvětlit, uznal bych že problematice rozumíš, teda aspoň trochu. Takhle nemůžu. pořád ti uniká hlavní pointa
Mig_35
Já jsem argumentoval tím, ze na tom, jak se drag race vyvíjí je krasne vidět, co je točivý moment a auto, které je v půlce první může na konci prohrát - jenže život není drag race a proto muze být točivý moment užitečnější než velký výkon. Když mám zatáčku, za ni sto metru rovinku a znovu zatáčku, muze auto s vyšším výkonem prohrát, protože než ho zužitkuje, bude auto s lepším točivým momentem už za tou zatáčkou. Obecně se většině lidi, s přeplňovaným motorem jezdí lip než se stejně výkonnou atmosférou. Proste pro každý den je vysoký točivý moment lepší.
Ano, motor, který táhne odspodu je lepší a to je asi tak všechno.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Ano, teziste je nizko, ale hmotnost je velika a to bude ten problém..
Othello
Ok, čekal jsem že si s tím neporadíš. Už jak jsi kličkoval abys odpovědět nemusel. Přitom správné vysvětlení je velice snadné, kdybys tématu aspoň trochu rozuměl, byla by to pro tebe hračka.


Mimochodem, když pro tebe není "žádný parametr že je něco rychleji na stovce", proč jsi vůbec argumentoval tím drag race ?? Dokonce několikrát ? :-)
Mig_35
Ano. Nad moje síly. Na nesmyslné otázky - co pojede lip, neumím odpovědět. Ze je něco rychleji na stovce v přímém směru pro me není žádný parametr.
Othello
zapomněl jsi na moje otázky ?
odpovědi jsou přece velmi jednoduché, opravdu jsou nad tvé síly ?
Mig_35
Nebyl. Lžeš. A hotovo.
Tvrzení proti tvrzení ;-)
Mig_35
Neojebeš. Jenže baterky už teď jsou hodně nízko a v budoucnosti budou tvořit šasi a půjdou ještě niz. Takže je dost možné, ze těžiště elektromobilu bude niz, než těžiště nějakého supersportu…
Mig_35
Nejdřív píšeš, ze kroutak o dynamice nic nevypovídá, pak píšeš, ze kroutak samozřejmě vypovídá o průběhu vykonu. Piseme oba totéž, jen ty slovickaris, chytas me na slovíčka… elektromotor má nejvyšší výkon na začátku, přeplňovaný motor uprostřed a atmosféra na konci. O tom vypovídá točivý moment - stačí si srovnat výkonové křivky jednotlivých “závodníků”. Kde na světě má všechno jenom pozitiva? Vždycky je něco za něco a nic není černé nebo bile.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
To s tebou souhlasim, v primce to bude legrace na kazdejch svetlech... Ale pak to nebude legrace v pneuservisu. Ale, ze by tohle tezky monstrum bylo hbity v zatackach a vyvolavalo emoce v nich tomu moc neverim. Fyziku neoje.bes...
Othello
Napřed zodpověz moje otázky, pak zodpovím já tvoje. Já je položil dříve. Utíkáš od nich jako bys odpověďi opravdu neznal

ale jestli se ptáš tak moment můžou mít oba motory klidně stejný. Třeba litr TSI má 200 Nm a 85 kW, stejně výkonný atmo dvoulitr bude mít těch 200 Nm taky. Zbytek až po tobě
Mig_35
Mas přeplňovaný a atmosférický motor o stejném vykonu. Kdo má vyšší točivý moment? A kdo na startovní výstřel zareaguje větším zrychlením? Výkon je stejný - takže pojedou nachlup stejně, ne? Kroutak nic nezmění - mám pravdu?
Nemas, díky…
Othello
Výkon je v nulových otáčkách nulový. Jestli chceš tohle rozporovat, doporučil bych návrat do sedmé třídy ZDŠ. Točivý moment stojícího elmotoru je vysoký, výkon je ale nula. V tom článku píšou něco jiného ?

To jen ty jsi tvrdil zcela nesmyslně že:, ocituju:
"Protože má nejvyšší točivý moment, výkon už od nuly. "

Jinak zůstávají ti nezodpovězené otázky co jsem ti dal.
- které z obou aut z mého příkladu pojede lépe a proč ?
- Z čeho podle tebe vyplývá vyšší výkon kony 150 kW při stejném momentu jako má slabší verze ?
Mig_35
Tady si přečti, co jsi před hodinou označil za nesmysl
https://www.autoforum.cz/…v-nula-otackach/
Arese
Až na to, že meleš nehorázné nesmysly. Zrovna minulý týden jsem si na jedné akci vyzkoušel celou řadu hybridů a taky EV a jen jsem se utvrdil v tom, že nic takového mi nesmí přes práh! :-O
Othello
.....Když mají dva elektromobily s různým výkonem stejný točivý moment, znamená to, že v poměru k maximálnímu vykonu mají ve stejném okamžiku dostupný výkon jiný, ten s vyšším výkonem ho má vyšší, samozřejmě. .....

Správně ses vrátil k názoru že rozhoduje výkon, i tak ale nemáš plnou pravdu.. Z čeho podle tebe ten vyšší výkon vyplývá ? Moment mají motory stejný, proč si myslíš že se liší okamžitým výkonem (třeba při nějaké nízké rychlosti) ?

Správnou odpověď znám, ale ptám se jestli to víš i ty.
Mig_35
Když mají dva elektromobily s různým výkonem stejný točivý moment, znamená to, že v poměru k maximálnímu vykonu mají ve stejném okamžiku dostupný výkon jiný, ten s vyšším výkonem ho má vyšší, samozřejmě.
Proto když vedle sebe postavis elektromotor, přeplňovaný a atmosférický motor, se stejným výkonem, elektromotor vyrazí nejdřív, přeplňovaný druhy a atmosféra poslední, což nemusí znamenat, že elektromotor vyhraje…
PS nikdy jsem nepsal, ze točivý moment rozhoduje !!! Napsal jsem, ze rozhoduje o prubehu! Je to doplňující informace!
Othello
Potácíš se mezi trochu jasnými chvilkami a pády do beznaděje. Napřed řekneš že je důležitý krouťák, pak že okamžitý výkon, pak zase že závod povede krouťák ale vyhraje výkon, Tesla zvítězí díky krouťáku ale nakonec je zas důležitý výkon. Jednou je krouťák hlavní, pak zase jen doplňkový údaj. Máš v tom fakt dobrý chaos

Zopakuju otázky :
- které z obou aut z mého příkladu pojede lépe a proč ?
- Proč je 150 kW Kona rychlejší než 100 kW, když mají obě stejný krouťák a ty tvrdíš že hodnota krouťáku rozhoduje ?

Dokážeš konečně napsat jasnou logickou odpověď, nebo je to fakt nad tvoje síly ?
Mig_35
Točivý moment he doplňující informace k vykonu! A neznamená to, ze stejný točivý moment znamená stejný výkon, ten údaj je vždy v souvislosti s výkonem!
Othello
Mimochodem, jak bys se svou teorií vysvětlil, proč například Hyundai Kona electric ve verzi 150 kW je mnohem rychlejší, než 100 kW verze, když mají obě nachlup stejný krouťák 395 Nm? Ta silnější verze je navíc o dost těžší protože tahá vetší akumulátor, přesto zrychluje o dvě vteřiny líp.
Jsem zvědavý co vymyslíš :-)

https://www.hyundai.cz/…na-ev-010818.pdf
Othello
Obávám se že máš mezery v úplných základech fyziky. Těžko může mít elektromotot výkon od nuly když je v té chvíli nulový. Jestli Tesla na dragrace vyrazí jako rpvní, není to věc krouťáku ale možná reakční doby nebo synchronizace a plynulosti celého procesu. Zrychlení nevytváří krouťák na motoru, ale krouťák na kolech, přesněji obvodová hnací síla. A tu může mít spalovák díky lehčímu zpřevodování přes vícestupňovou převodovku i vyšší.

A neodpověděl jsi na můj příklad
Mig_35
Proč má elektromotor tak drtivé zrychlení, od nuly? Protože má nejvyšší točivý moment, výkon už od nuly. Pust si kterýkoliv drag race na YouTube, Tesla vždycky vystřelí jako první. Protože točivý moment. I kdyby v cílové čáře byla druhá za výkonnějším benzinem. Tvrdit, že nemá smysl řešit točivý moment… blázen
Othello
Aha tak jsem tě přechválil. Říkáš že celý závod bude vpředu auto s vyšším krouťákem, ale cílovou pásku najednou protne to druhé díky vyššímu výkonu ? Trochu to postrádá logiku, že ?

Tak si to ujasněme ať už přestaneš bloudit - neřešíme tady průběh výkonu který na průběhu krouťáku samozřejmě závisí, ale čistě význam maximálních hodnot. Abysme to zjednodušili, srovnejme dvě stejná auta s podobným průběhem výkonu, s těmito parametry:

TB: moment 300 Nm/2000-4000 ot. - výkon 125 kW / 4000 - 5600 ot.
TD: moment 350 Nm 1500-3000 ot. - výkon 110 kW / 3000 - 4200 ot.

které z nich pojede líp a proč ?
(neřeš jestli taková zrovna existují ani zaokrouhlování hodnot, otázka je teoretická a má zcela jasnou a jednoznačnou odppvěď)
Mig_35
Točivý moment vypovídá o průběhu toho vykonu. Výkon rozhoduje o tom, kdo bude první v cílové care, točivý moment o tom, kdo bude vést v prubehu závodu. Říct, ze točivý výkon nemá žádný význam je hloupost. Na trati, kde je hodně zatáček může být točivý moment velmi důležitý.
Pro denní ježdění je vyšší točivý moment možná důležitější než výkon.
Othello
Ano konečně jsi k tomu došel, správně píšeš že rozhoduje vyšší momentální výkon.
Plně souhlasím, výkon je to co hýbe autem. Moment je podružný, protože jeho vliv se mění zpřevodováním.
Trochu ti to trvalo ale už tomu snad rozumíš
Mig_35
Kroutak vypovídá o průběhu vykonu. V dejme tomu druhé sekundě od startu bude mít motor se stejným výkonem ale vyšším točivým momentem dostupný vyšší momentální výkon. V desáté sekundě už to může být naopak.
Othello
A dovedl bys své tvrzení i podpořit nějakým logickým argumentem ? Například jaký je vztah mezi hnací silou kol - která jediná uděluje zrychlení - a krouťákem motoru, v porovnání TB a TD ?
Mig_35
Ale Arese nejel ani na elektrokolobezce…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechápu, proč si ten člověk musí vytvářet jeden účet za druhým a plevelit jimi diskuse.
Mig_35
Takže Subaru 2,5 cvt by taky jelo rychleji než ta Vette? Nemyslím si ;-)
stealth01
Nevím, jestli majitel EV auta řeší ekologickou stopu svého vozu. Spíše ne.
V těch studiích je pokaždé zmíněno, že cesta by mohla být technicky a technologicky zlepšovat benzinové nebo naftové motory.
Jenže kdo se proboha chce vrátit k naftovému nebo benzinovému motoru? Vibrace, hluk, těžkopádnost při akceleraci, otravné škubání převodovky… toto už fakt nechci. Pro mě elektromobil představuje klid, relaxaci, pohodu a ticho a k tomu instantní reakci na pohyb pedálu “plynu”. Strávil jsem před několika dny 40 hodin v Ioniq5 a pak se vrátil do své SQ7 a fakt mi to auto vadilo. Bylo divné, hlučné a špatně akcelerovalo. Nenutím, jen mluvím o své zkušenosti.
Mig_35
Má pravdu? Zkušenost mám velmi krátkou a ne s extra výkonným elektromobilem, ale že by to neprodukovalo emoce se rici nedá. Když jedes na horské draze a žaludek se ti opře o páteř, neprodukuje to emoce? U me rozhodne ano. A nijak to nesouvisí se zvukem. Zrychlení, přetížení - to rozhodne emoce vytváří.
Ales Chocholousek
Takže horší zrychlení než Tesla zato asi větší cena :-)