Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

761 koní a z nuly na sto za 3,4 sekundy. Mercedes představuje AMG EQS 53 4Matic+

Jan Zajíc
Diskuze (59)

Mercedes odhalil ostrou verzi velkého elektrického sedanu EQS.

Novinka nese označení Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ a o její pohon se starají dva elektromotory, které poskytují kombinovaný výkon 484 kW a točivý moment 950 N.m. Už tato čísla vypadají působivě, může však být ještě lépe.

Pokud si zákazník připlatí za balíček Dynamic Plus, dostane v jízdním režimu Race Start až 560 kW a 1020 N.m. V tomto módu pak 2.655 kilogramů vážící limuzína zrychlí z klidu na stovku za 3,4 sekundy, o čtyři desetiny rychleji než standardní provedení.

Liší se také maximální rychlost: výchozí verze se rozjede nejvýše na 220 km/h, s paketem Dynamic Plus zvládne až 250 km/h.

Energie je uložena v 400V baterii s kapacitou 107,8 kWh, dojezd se podle Mercedesu pohybuje mezi 526 až 580 km. Pro zajímavost: běžné EQS podle výrobce zvládne až 770 km.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ je standardně vybaven pohonem všech kol, natáčením kol zadní nápravy, adaptivním vzduchovým podvozkem, výkonnějšími brzdami (za příplatek karbon-keramickými) a specificky naladěným šasi, které má zajistit lepší ovladatelnost.

V AMG se zaměřili také na zvuk a ostřejší elektrické EQS vybavili věcí, které říkají AMG Sound Experience. Nastavitelný systém umožňuje měnit zvuk, který putuje nejen do kabiny, ale také do vnějšího světa.

Video se připravuje ...

Uvnitř najdeme obrovskou obrazovku Hyperscreen, infotainment MBUX se specifickými AMG funkcemi, dále sportovní sedadla, sportovní pedály a kožené čalounění.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ by měl k zákazníkům dorazit příští rok, ceny zatím neznáme.

Jan Zajíc
Diskuze (59)

Doporučujeme

11. 9. 2021 09:00
Re: Daimler jede!
Ne, chyba tam není

dyť jsem dal už dva příklady konkrétních elektromobilů, které mají verze s různými výkony při stejném momentu, Kona a Honda-e. Údaje si můžeš ověřit sám v jejich technických datech

Uved jsem i parametry Octavie TSI a TDI, kde výkonnější motor má dokonce menší moment než ten slabší, což je v reálném světě zcela běžné. Máš to včetně odkazu. Je to pro tebe taková novinka ?

Nečekal jsem že se zasekneš už na tak jednoduché věci. Myslím že tomu fakt nerozumíš a plynou z toho i všechny tvoje omyly
11. 9. 2021 08:05
Re: Daimler jede!
Podle mého je tam chyba. Silnější motor nemůže mít stejný točivý moment.
10. 9. 2021 15:24
Re: Daimler jede!
Dobře, tak urči jaký průběh výkonu má elektromotor s parametry
100 kW / 395 Nm

a porovnej to se
150 kW / 395 Nm
10. 9. 2021 12:59
Re: Daimler jede!
Já donekonečna opakuju, ze kroutak sám o sobě nic neznamená - a ze je to doplňující údaj k vykonu. A ze se podle nej dá určit prubeh vykonu. Ještě něco?
10. 9. 2021 03:03
Re: Daimler jede!
Irelevantní? Vůbec ne, to jen ty nechápeš o co jde.

Honda-e se taky dělá ve dvou výkonových verzích 100 a 113 kW, a při nachlup shodném krouťáku 315 Nm má ta výkonnější lepší zrychlení (ipřes vyšší hmotnost). Pro tebe je to zajisté taky irelevantní, že ?
https://www.auto.cz/…u-vybavou-132842

A tady máš porovnání několika elektromobilů. Honda-e má má s přehledem nejvyšší krouťák, přesto disponuje nejhorší dynamikou ze všech:
https://www.auto.cz/…i-po-svem-134791
Irelevantní ? Ne, jen jsi v koncích se svými teoriemi !