Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík a přísady do motorových olejů: Mají smysl, nebo škodí?

41 komentářů

jam2015
je odborník na všetko ;-)
webpaja
Čekám, kdy na nás vyskočí s obhajobou nebo negací třetí dávky vakcinace. ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na druhou stranu, z tohoto videa jsme se dozvěděli, že máme měnit olej. :-[]
webpaja
To je velmi cenná připomínka, na kterou bychom určitě zapomněli. ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
jj, naprosto přesně ;-)
Avatar - Dinar
Dinar
Já si naopak myslím, že tohle je přesně to, čemu by se měl Vaculík věnovat a v čem je dobrý, ty rozbory tech. řešení jednotlivých aut z hlediska výdrže, údržby, teď něco k olejům atp. To mu jde, na rozdíl od snah o celková hodnocení aut nebo jejich srovnání, v tom plave a často je to spíše než recenze humorná vložka, protože plave s vážným výrazem na tváři vodborníka. ;-)
webpaja
Mám obavu, že se občas snaží o nadsázku, ale ta mu extrémně nevychází.
jam2015
Na skutočnú Stand-up Comedy ešte nedorástol ;-)
Mig_35
Ale tak se nestyd a dej konkrétní podnět, co te tak pobavilo! Třeba se taky zasmejem :yes:
jiras_
Na tohle nemusíš být odborník. To jem v ČR lidé pořád věří na zázračné vodičky, spasitele a podobné kraviny. Přitom stačí opravdu kupovat kvalitní olej a měnit v rozumném intervalu. Proč zase vynalézat kolo postupným zaoblováním čtverce?
Mig_35
Všechno evidentně tak jednoduché není.
Výrobci si stoji za používáním long-life olejů s intervalem výměny oleje až 40 tis km. A někteří experti jim to vyvraceji - a jiní ne.
renda4
Když už vyřešil otázku přísady do olejů tak co přísady do paliv ?
Avatar - Đawson
Đawson
Do paliv proč ne, vzhledem ke kvalitě naší nafty :) Benzíny jsou ve směs ok.
gil54
I u benzínů to má smysl v každém motoru. Zejména však u přímého vstřiku, jako jeden z kroků pro minimalizování karbonizace. Ve zkratce - buď přidávat aditiva nebo kupovat benzíny, kde jsou již z výroby.

Do nafty vždy.

Já dávám přednost VIFu, poměrem cena/výkon patří k těm lepším, myslím.
moan78
Ja tankujem len omv premiovu naftu a kazdych 5000 davam Protec. 160000km a emisie jak detatko. Otazka je ci by to bolo inak, keby som tankoval obyc naftu. Mozno aj nie, ale svedomie nepusti. Do oleja nedavam nic, ale menim po 7.500. Motor je “problematicka” 1.6 ehdi psa. Co som si vsimol, ze po prechode z intervalu 15.000 na 7.500 prestalo slzit turbo, o com mi tvrdili, ze je u toho turba vlastnost, nie zavada (ofiko reklamacny protokol). Len dodam, ze vyrobcom predpisany interval vymeny je 20.000 km
gil54
Kvalitní palivo event. aditivum primárně emise prakticky neovlivňuje. Má na ně ale pozitivní vliv sekundárně tím, že udržuje čisté a dobře funkční systémy a díly jako sací systém, ventily, vstřiky, vstřik. čerpadlo, spalovací prostory, písty a pod.
Mig_35
tankujem iba prémiovu naftu a emisie mám jak detatko
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
:yes:
Avatar - Adminisrator
Adminisrator
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
moan78
Mozes prosim rozpisat svoju teoriu? Ja zijem v tom, ze proces horenia ovplyvnuje vyrazne kvalita paliva.
Mig_35
Emise se u nafty týkají CO2 a oxidů dusíku, které potlacis močovinou. Kvalita paliva je důležitá pro vstrikovace. S emisemi moc ne.
moan78
To dava zmysel. V tom pripade suhlasim, ze sekundarne. Ale pri 160.000 uz aj primarne, lebo by tie tebou spominane komponenty boli zlym palivom nevativne poznacene.
Mig_35
špatná nafta zanese vstřikovače a zničí je. emise ale budou pořád cajk, na to to nemá vliv.
moan78
Ako potom vysvetlis, zle emisie prakticky novych aut (dieselov)?
brk77
Před časem tu byl nějaký článek, kde ukazovali motor - přímovstřikový benzín, co jezdil na prémiové palivo a byl zakarbonovaný podstatně míň, něž motor, co jezdil na běžný prací prostředek, teda běžný benzín. ;-)

Fotky byly sice docela přesvědčivé, ale člověk z nich prd pozná, jestli to bylo palivem, jízdním stylem majitele, nebo ještě něčím úplně jiným.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No právě. Ono staci vzít jeden motor co jezdí dálky a druhý co skáče po městě. Osobně věřím, že kvalitnější benziny mají lepší čisticí vlastnosti, ale jestli je to takový rozdíl....
jam2015
Ja by som to mesto nedramatizoval. Aspoň ho vytáčaš pri rozbiehaní.
Problém budú mať skôr tí leňochodi, čo jazdia po okreskách na najvyšší stupeň a pri nízkych otáčkach kvôli úspore paliva! ;-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
No podle mne se tedy moc nevytaci. Ale s manuálem jsem nejel už hodně dlouho, tak možná se v kolonach motor vytoci
Mig_35
ty máš Toyotu, ne? používání nějaký ten kombinovaný systém přímého a nepřímého vstřikování, které na karbonizaci netrpí...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nejdřív pro město hybrid s nepřímým vstřikem, a teď už druhej hybrid s kombinací obou.
Avatar - Zetti
Zetti
Nejaky jednovalec, motorka, pilka, sekacka a rozdil poznas hned po natankovani. Mam 4kolku Yamaha 660 Grizzly uz vic nez 16 let a Verva 100 s ni dela dodneska psi kusy.
Mig_35
psal jsem to už dřív, MX a enduro, rally, nikdo na nich jiného nejezdí.
ale to se bavíme o výkonu. řeč bylo o tom, jestli prémiové paliva zabrání karbonizaci. legrační. každý prodejce ti řekne: tankujte prémiový benzín, zabráníte u přímovstřiku karbonizaci. a když to pak uděláš, najde někdo, kdo se zeptá: myslíš, že to opravdu může mít nějaký vliv? :-)
no s tím to asi vyvinuli, ne? aby to pomohlo...
Avatar - Zetti
Zetti
Tak to taky nevim, ale 16 let u toho menim jen olej a jeste ne kazdy rok. Nebylo to nikdy v servisu, ma puvodni vsecko s vyjimkou baterky. Ani svicka se nemenila. A dostava slusnej zahul, mam ji do lesa a odtahne i tunovej vozik.
moan78
Poviem ti o rok, dva. Zene som kupil do mesta priamovstrek turbo. To auto sa nad 2000 pozrie len nedopatrenim a z mesta sa dostane tak 1xza dva roky. Predchadzajuce auto nepriamovstrek to vydrzalo 12 rokov bez akykolvek problemov (100.000 km). Olej a sviecky som na tom menil vzdy po zime. Este aj akumulator je povodny (dobijany pred a po zime)
Mig_35
kupovat prémiové paliva, na servisu nechat propláchnout, stojí to cca 2000 u BMW, jinde to bude určitě levnější.
moan78
Preplachnut co, palivovy system?
GeekStar
Já si večer otevřu lahvinku vína, pan Vaculík lahvinku motorového oleje. :-) :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Došel proviant od Škodovky....
TondaSverak
oceňuji, že mám opravdu široký záběr, rozumí prostě všemu, od konstrukce zadních náprav až po oleje...
Mig_35
nevím, jestli mluvíš ironicky, nebo vážně.
Ono je takový kolorit mít posměšné poznámky k Vaculíkovi, ale pusť si autosalon nebo cokoliv podobného v českých luzích a hájích, a pak mi řekni, kdo je tady výrazně lepší. Viz poslední recenze Land Cruiseru, dokáže o autě mluvit 45 minut a říct spoustu zajímavého a podstatného.
Rozsah zdejších recenzí je sedm minut čteného textu s famózními závěry typu - jede to - nejede to - nejede to zas tak moc...
moan78
Presne tak. Ten chalan je technik co robi zurnalistiku. Ostatni su nadsenci s humanitnym vzdelanim, co sa snazia pisat o autach. Takze zatim , co vaculik chape principy ostatni chalani cituju co citali a pridavaju svoje pocity. Pre beznu populaciu staci aj humanitny motozurnalista, pre technicky vzdelaneho petrokheda je lepsi p. V.
Mig_35
No ono to vidíš v diskusi. Pošklebovat se umí každý, ale napsat věcně, jakou hloupost dotyčný řekl, na to už tomu trochu musíš rozumět. Ale ani bych se nedivil, kdyby si to video ani nepustili a měli jasno...