Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vyznáte se v novém štítkování pneumatik? Je to zmatek, ale v zájmu ekologie!

63 komentářů

Tom Pro
Ekologie, jdeme do řádné řitě.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Viz já 18:04
ryccardo
Ale vubec ne. To stitkovani je v poradku. Vis ze mas koupit gumu co ma velky valivy odpor, aby dobre drzela na suchu a na mokru ma idealne Acko. Ja tohle znaceni vitam, jen se jim ridim jinak nez EU zamyslela, kdyz chtela, aby zakaznici volili bio eko reseni. Ja ale nechci gumy, ktery mi maji snizovat spotrebu. Ja chci gumy, ktery drzi bezvadne na silnici 😁
Avatar - Retrowave
Retrowave
Proč vlastně potřebujeme speciální pneumatiky pro elektrické vozidlo?
Individuálně navržené pneumatiky pro elektromobily nejsou poctou módě ani snahou výrobců vydělat si peníze navíc, to je skutečná potřeba, navržená tak, aby zajistila zvýšenou bezpečnost cestování a umožnila nám plně využít všechny výhody řízení elektromobilu. Pneumatiky na moderních elektrických vozidlech se opotřebovávají mnohem pomaleji než na automobilech s tradičním spalovacím motorem. Důvodem je dobrá kontrola trakce. Asistenční systémy prostřednictvím rychlého přizpůsobení výkonu elektromotoru snižují míru prokluzu. Tento systém je mnohem rychlejší než u vozidel se spalovacím motorem, kde je založený na brzdění a omezení otáček motoru,

7 důvodů „PRO“ použití takové pneumatiky😒br /> • Významné snížení spotřeby energie.
• Zvýšená rezerva chodu na jedno nabití.
• Snížení hluku od kol.
• Poskytuje opravdu rychlé zrychlení.
• Vynikající manévrovatelnost za obtížných povětrnostních podmínek.
• Významné snížení brzdné dráhy.
• Odolnost proti opotřebení.

BRAVO MICHELIN Pilot Sport EV :yes:
gil54
MICHELIN Pilot Sport EV 255/45 R19 104W - 9 576 Kč
MICHELIN Pilot Sport 4 255/45 R19 104Y XL - 5 852 Kč

Stejný prodejce.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No dyť jo = měly by bejt dražší protože se lepší pro těžší EV + běžnejch pneu se prodá(vá zatím) daleko víc = takže logicky nižší vyšší cena
gil54
Pokud se vyznáš ve značení pneumatik, tak ti jistě neuniklo, že obě pneumatiky mají stejný nosnostní index. Takže argument těžší EV je jaksi mimo.

A pochopit správně slovní spojení "logicky nižší vyšší cena" je, jak praví klasik, takový překladatelský oříšek.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Ne to není to je jen má ne vhodná formulace = víš že ten rozdíl je v tom že EV pneu sou vhodnější = víc vydrží = právě tu vyšší hmotnost a trochu jiný fungování elektrickýho pohonu

Prostě i pneu se (trochu z)mění = jako všechno nový a v menším počtu vyráběný jsou (zatím) drahý

Já teď bouchám šampáňo že to u nás (narozdíl od Slovenska) trvalo 32 let než KSČm vypadlo ze Sněmovny + BEV tipuju až tak na přespříští auto = takže momentální relativně o dost vyšší cena pneu mě moc nebere 😄
Avatar - Retrowave
Retrowave
1. :yes:
2. :yes: :yes:
3. :yes: 😄 :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Tvé příspěvky se mi

1. libí 😉
2. velmi líbí 😄
3. velelíbí :😉
gil54
Mám-li dva automobily, jeden EV a druhý ICE, kteří mají stejnou hmotnost a stejný poměr hmotnosti na přední a zadní kola se stejnou poháněnou nápravou, tak požadavky na pneumatiky z hlediska životnosti jsou totožné.

Elektrický pohon funguje prakticky stejně, jako pohon s ICE motory. Motorem se pohání hnací kola, která uvádí danou hmotu do pohybu. Jak s ICE tak s EV lze jezdit šetrně k pneumatikám, tak je lze odrbat za pár dnů. Při stejných hmotnostních a výkonových parametrech jde jen o pravou nohu řidiče, kolik vydrží gumy a je šumák, o jaký jde pohon.

EV není pro socky, tak za EV gumy mohou vyndat z kapsy skoro jednou tolik za gumu a možná s nimi ujedou o 5 km dál na jedno nabití. Možná.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No právě že požadavky totože nejsou = stejně jako nejsou stejný u podobně těžkých aut jednoho výkonu 50 a druhýho 500 koní (ten výkon je jen příklad😉

Možná o pár km dál = na jedno nabití
Určitě o hodně km víc = celkově
gil54
Sorry, výkon samozřejmě také totožný, zapomněl jsem. (Idea snad je jasná.) Nakonec přece ve druhém odstavci o stejných výkonových parametrech píšu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Ach jo = tak nic

tak EV funguje stejně jako spalovák = a má stejný nároky na pneu

NE to teda NEMÁ = ale ty to prostě nechceš vědět slyšet 😄
Avatar - Beefcake
Beefcake
Plno kecov ako vzdy, ale stale si nenapisal, v com su tie naroky ine.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
hele KDO TI vysvětlil jak to je se Symmetrical All-Wheel Drive nějakýho SUBARU = kecy jako vždy? :😉 :-!

když NEVÍŠ v čem je rozdíl mezi autem na ropu a na elektřinu (a z toho vyplývající rozdíl v nárocích na pneu) PROČ se hádáš? rsp. proč zpochybňuješ ŽE je?
zatimco u aut je změna NE NA ROPU docela velká (revoluce) u pneu nejde o převrat (jen evoluce) = ale trochu jiný se hoděj (a vydrží víc = ne na jedno nabití i když tam taky ale hlavně celkově)
je to jako vždycky všechno = když nevíš neznáš CHCEŠ dál VŠECHNO POSTARU 😒

Přitom už Neruda věděl https😐/citaty.net/citaty/12955-jan-neruda-kdo-chvili-stal-jiz-stoji-opodal-den-zadny-dvak/

viz já 9:26 poslední odstavec 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Aspergerovi treba asi zopakovat😒br /> Plno kecov ako vzdy, ale stale si nenapisal, v com su tie naroky ine.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Aspergerovi??

Co ten Neruda = a ty?

Co ten Symmetrical All-Weel Drive = a ty (a já? :😉

rozdíl sem napsal = dokonce už OPAKOVANĚ 😉

tak JAKEJ je (VELKEJ) rozdíl v chování elektromotoru a spalovacího motoru = nápověda https😐/www.auto.cz/…y-edition-128296 že na elektromotůrek AURISu (Corolly) potřebuješ Alfu Giulii V6 (od Ferrari)? :-!
Avatar - Beefcake
Beefcake
Na tvoje "vtipne" odkazy klika len blb.
Aky mas problem s AWD, ked si ho hned na zaciatku vytiahol ako klasicky ubohy Red Herring, ked nie su ine argumenty ? Sa ti nieco v hlave pomotalo ?

Takze si to napisal opakovane, ze ? 😊
"právě tu vyšší hmotnost a trochu jiný fungování elektrickýho pohonu"
toto ma byt ono ? Vyssiu hmotnost ti vyvratili (vyssiu ako Q7, ci Gcko?), to je jasne dane indexmi pneu.
Konkretne, ake ine fungovanie ? Moment ? Blbost.
Jaj sorry, druhykrat si to napisal ako Retrowave.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Ty si dneska VOŽRALEJ nebo co to furt MELEŠ za debilnosti? Jednou asperger teď vtipné??????????

Odkazy na NOVÉ věci = stejní lidé jako ty zpochybňují o neznají

CO si NEpochopil na tom co sem napsal já a a dal odkazY a co mikesus????

si fakt TAK PITOMEJ že sis teď vymyslel že JÁ sem Retrowave? 😁 😒]

pitomej zjevně si = když si nepochopil ani to ŽE JINÝ PNEU JINEJCH ROZMĚRŮ sou na STEJNĚ TĚŽKÝ BEV = než na Géčko nebo Q7 = zkus používat mozek NE na VYMÝŠLENÍ si ale na pochopení (a podívej se na to STEJNÝ ZPOCHYBŃOVÁNÍ nového = stejně u hifi jako u aut 😁

Zkus mozek POUŽÍVAT = ale NE na VYMÝŠLENÍ si (blbokravin = a že si jich dneska vymyslel 😐
a ne že KDYŽ TY něco nevíš neznáš nerozumíš = je to (automaticky) BLBOST (neexistuje to😉
gil54
Ale Mikesus není arbitr pravdy, pokud vím. V jediném řádku o třech holých větách se dopustil čtyř až pěti nepřesností - nejasností. Jeho příspěvek je pouze obecný plk. Ani lež, ani pravda.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
když je to ryccardo vs mikesus = tak skoro ANO :-!

ale ty ses právě prezentoval jako věci (dost nadprůměrně) znalý = tak BUĎ arbitr pravdy 😄
gil54
Poslední pokus.

Není podstatné o jaký druh pohonu se jedná. Podstatné jsou hodnoty výkonu a kr. momentu, které je nutné přenést pneumatikou na vozovku. Upřesním výkonu a momentu na kolech.
Není důležité, jestli má pneumatika označení EV nebo nemá. Jaké požadavky jsou na pneumatiku kladeny jsem uvedl v 11:24 a pneumatice je jedno, o jaký motor se jedná a jakým médiem je pohon realizován.

A je i jedno, jestli jsem nebo nejsem popírač a kolik :no: dostanu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
No to máš pravdu = a trochu výkonnější BEV (jak snad každej taddy ví) má náběh výkonu a krouťáku = jako supersport

takže tvými slovy = pneu jako pro superporty do běžné Tesly 3
navíc úsporný městský BEV mají a budou mít sice taky velmi JINÝ RYCHLEJŠÍ náběh elektromotoru (než běžnýho spalovacího motoru) ale navíc menší a užší pneu
gil54
Pouhá demagogie. Ne, mými slovy.

Mými slovy - na běžné silniční vozidlo patří pneumatiky, které jsou uvedeny v TP. Tak je to prosté. Volba typu, výrobce, dezénu a ...... v rámci schváleného údaje je ve svobodné kompetenci každého majitele.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
CO konkrétně je demagogie??

to fakt probíráme že na auto patří pneu z techničáku?

Tesla 3 510 koní 660Nm a náběh výkonu = prostě elektromotor (vs spalovák viz odkaz Diskutéři proti diskutérům)

Lamborghini Huracán 610 koní 560Nm a náběh výkonu = prostě (sice supervýkonný ale) spalovák

prostě na běžný BEV je POTŘEBA trošku jiný pneu než než běžnej odpovídající spalovák (jen s trochou nadsázky jako na supersport = ale užší = takže prostě TROCHU JINÝ

proč s tím má zase spousta lidí problém = no viz odkazy na TO SAMÝ v hifi
gil54
Demagogie je - "takže tvými slovy = pneu jako pro superporty do běžné Tesly 3"

To fakt probíráme, když to někdo neví a montoval by na T3 pneu ze supersportů.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
510 PS 660Nm
610 PS 560Nm

Jedno je celkem tuctový nenápadný auto střední třídy (v Praze je už docela vídáš) druhý dodnes výjimečné ne zrovna denně vídaný supersport V10

na běžný BEV se používají spíš užší menší pneu = ale přenášej výkon a krouťák který měly doteď silně nadprůměrný auta se spalovacími motory + navíc viz mikesus

svět nezešílel že k nim začíná nabízet odpovícající pneu = co říct k těm co popírají nový věci z (digitálního) hifi nebo tohle = nevím :😉

co budete dělat za pár let? https😐/www.autozive.cz/…rovska-revoluce/
ryccardo
To že používají na BEV užší menší je otázka módy. Je potřeba nízký valivý odpor, aby ten pekáč někam dojel, tak tam dávají užší, ale o tom řeč vůbec nešla. Otázka je jestli třeba majitel takovýho auta nebude preferovat spíš větší adhezi než dojezd. Takže znova. Pokud budeš mít stejný rozměr gumy o stejném hmotnostním a indexu (rychlostní můžeme asi pominout, protože EV jezdí do 200 km/h, takže tam stačí z tohoto pohledu jakákoliv guma), tak není nutný připlácet si za dražší označenou jako pro EV, protože je to nesmysl. Jestli to nechápeš, tak je to čistě tvůj problém.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Asi máš problém s chápáním = viz mikesus včera 23:46

a viz tvý obvyklý bláboly (dnes o pekáčích) nejen s pochopením pneu https😐/fdrive.cz/…t-do-zivota-7836

Ty už si to někdy ujel v kuse? https😐/www.novinky.cz/…l-teslu-40372360#…

Nechápeš vhodnější pneu pro EV = není divu = hádáš se O VŠEM = včetně toho že objemová hmotnost je nesmysl že nic takovýho není (dík za potvrzení že můj pocit že nemůžeš mít JAKO VĚČNÝ KRITIK VŠECH OBORŮ VŠ = zvlášť humanitních😉 ani maturitu = si opakovaně zdůrazňoval 😄

tebe prostě BAVÍ shazovat zpochybňovat urážet = všechny nad tebou = takže fakt HODNĚ z nás 😉
ryccardo
Hele v pořádku. On trh je v určitých segmentech založenej na tom, že existují pitomci, kteří si za luxusní zboží rádi připlatí, byť přidaná hodnota je nula. Jestli to výrobcům gum budou zákazníci žrát, tak proč ne. Chytří si nejdřív zjistí za co že to platí a jestli je to skutečně nutný 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
PŘESNĚ TAKHLE argumentují "znalci" tvého typu i na hifi o hifi = zvláště u nových JIM neznámých JIM nepochopitelných ŽE by to mohlo mít vliv (digitálních) věcí 😄

Kdyby si měl dostatek znalostí (alespoň nějaké😉 JISTĚ by si zkoušel zpochybňovat i ty :😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
u EV je potřeba přenést okamžitý vysoký výkon. To u ICE není.Tam je nástup pozvolnější.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
no jasně že ty to víš 😄

plus často OBŘÍ až GIGAntický krouťák = jen MĚ furt dokola fascinují popírači = viz hifi tam je to samý. Nevím neznám neslyšel sem neměl sem možnost porovnat = takže URČITĚ KECÁTE 😁
Avatar - Beefcake
Beefcake
Neviem, ci je to v tomto genialnom dizajne fora reakcia na mna, ale budiz.
To nie je az tak pravda. Bavme sa autach rovnakej kategorie, kedy bezne TDI dechtomety s prednym pohonom nemaju problem gumovat pri kazdom druhom rozjazde a maju rovnake stovky Nm ako EV. A to maju tazsi predok ! A pneu su ok, resp,. take, ake su. Tuto teticka na jednu stranu napise , ze maju "GIGANTICKY kroutak" a sucasne vehementn suhlasi s "Retrom", ze vedia lepsie davkovat moment, tak nech sa sakra rozhodne.
Bezne EV nemaju zdaleka take zazracne momenty, vykony a ich priebehy ako by sa zdalo.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
hele tobě to dneska fakt NEJDE = na KOHO by to asi tak bylo = mikesus TOBĚ

já doplnil = že má SAMOZŘEJMĚ PRAVDU (o tom byl předtím i ten můj ODKAZ a OTÁZKA = co si na tom nepochopil??

takže nevymýšlej kraviny = BEZNE TDI DEHTOMETY = a podívej se na odkaz a MĚŘENÍ (žádnej dehtomet si ani neškrtne = potřebuješ V6 od Ferrari = ty si za ta léta NIKDY NEVIDĚL ŽÁDNEJ srovávák třeba Lambo V12 vs Tesla???????????????????????

hele PROČ tak zoufale bojuješ proti spešl pneu pro BEV? tak o tom nic nevíš = a taky si do konce života nemusíš koupit ani tu pneu ani to auto na který patří
Ptám se PROTOŽE stejně jako ty to neumí vysvětlit ani ty ODPŮRCI POPÍRAČI novinek v hifi = vše nové JE ŠPATNÉ a PODVOD a pak když začneš zjišťovat co o tom ví a jestli to zkusili a tak = tak NIC vždy NULA

Nevím neznám neslyšel jsem = ale CHÁPU že výrobce je PODVODník 😊))
a je to fakt TAKHLE ÚCHYLNÝ a(ž) ABSURDNÍ 😄
ryccardo
Já proti nim nebojuju. Jen poukazuju na to, že je to předražená zbytečnost.
ryccardo
Aha takže myslíš, že u ICE není potřeba přenést okamžitý výkon? Kam na takový nesmysly chodíš? Možná to bude pro tebe překvapení, ale pro většinu aut není problém pustit na kola takový výkon, že ty ho nedokáží přenést na vozovku a prostě se začnou protáčet. A je šuma fuk jestli to realizuješ s EV nebo s ICE. Slabej článek je vždycky adheze mezi gumou a asfaltem. Myslet si že EV přenese na vozovku větší výkon než ICE je dost naivní. Takže jak u ICE tak u EV je potřeba přenášet okamžitý výkon na vozovku a u obou variant pohonu jsou stejný limity - pneumatika a její aktuální adheze.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
no a TAKHLE ti to (ne)MYSLÍ furt = chceš se hádat? tak s někým jiným vše k tématu bylo napsáno = jestli TI to na pochopení nestačí = tak si ryccardo tak jak tě znám :😉

hele celoročky ti (po pár letech = zdá se) došly = tak třeba jednou za pár let..
ryccardo
No ber to tak, ze ta drazsi varianta gumy oznacena jakoze pro EV je pro pitomce co tomu nerozumi a jsou ochotni zaplatit vyrazne vic za to same 😁 jestli myslis ze dostanes gumu vhodnejsi pro EV tak se mylis 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
a ryccardo se NIKDY NIKDY NIKDY NEmýlí = krom situací kdy někdy i několikrát za den

a v pneumatikách SE VYZNÁ = vysvětloval tu v diskuzích jak blbej je šéfredaktor AutoBildu co vysvětloval PO TESTU co a jak včetně (a protože to v hlavě ryccarda bylo tak nějak NAOPAK = tak je blb šéfredaktor
prostě ten (z různých míst z víc zdrojů) naměřenej kilometrovej nájezd NENÍ MOŽNEJ = protože ho ryccardova hlava NEBERE = tak PROTO (je to SPIKNUTÍ)

no a to navíc není jedinej šéfredaktor co tomu svýmu NEROZUMÍ 😄

hele rada: Co si furt nevymýšlet a nepostupovat podle hesla CO JÁ nevím CO JÁ nechápu = to (na 100 procent) NEEXISTUJE. Co nešlo by to?
je to jen doporučení = prostě MOHLO by být že NE VŠEMU rozumíš (a třeba něco jako objemová hmotnost FAKT EXITUJE)
ryccardo
Takže si myslíš, že na EV je nutný kupovat předražený gumy označený jako "BEV only"? Že není možný si koupit normální gumy se stejným hmotnostním a rychlostním indexem, který budou za půlku a nepřeplácet zbytečně jen za značku, že je to pro EV?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ten nosnostní index je kolik pneu unese, néé kolik váží.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To su ale strasne marketingove kecy tych 7bodov, ktore sa daju velmi lahko vyvratit. Pripadne polovica hovori o tom istom.
A ktore si aj niektore priamo odporuju.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mám na autě zimní Savy Made in Germany, jsou parádní, ale před tím jsem měl Barum Made in Romania, běhoun praskl a sjely se kraje i když jsem foukal víc. Na tureckých Goodyearech auto cestuje po cestě ze strany na stranu. V zimě tam pošleš Fuldy a je klid.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Mám letní zimní DUNLOPy a oboje :yes: :yes:

Na druhym autě zimní Nokiany a letní https😐/www.megamax24.cz/…en-azenis-kf510/ :yes: :yes:
Avatar - VDC
VDC
Prcam na ekologii, od pneumatiky chci dobrý jízdní vlastnosti.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
První část TVÝ věty DEBILita = ta druhá už dobrý
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a poznáš ty dobrý jízdní vlastosti v dnešním provozu? Pneu musí být tichá a dobře brzdit na mokru, jiné jsou jen vhodné do diskuzí.
jam2015
Tiché ako tiché.
Meria sa vonkajší hluk. To, ako ti to hučí/hviždí vo vnútri je však vecou frekvencií a odhlučnenia interiéru 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Co ma tichost s dobrymi jazdnymi vlastnostami , ked si to dokonca uviedol ako prve ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
hele i tohle si pochopil blbě = nepochopil. Nemusí mít společnýho NIC = krom toho že je FAJN když oboje pneu zvládá (stejná😉

Tichost u pneu pro elektromobil je důležitější než u chrochty = protože auto je výrazně tišší

Mimochodem nedávný test netety a nestrejdy = podivně HLUČNÝ je ve vyšších rychlostech Porsche = jinak výborný auto (prý) s fantastickými sedačkami a celkově super. Jen tohle = nějak nechápali. Dalšího příbuzného ani (elektrický) SUV BMW https😐/www.auto.cz/…se-pockat-139784 takhle hlučný není = fakt divný (co to Porsche mělo za pneu nevím = asi holt NE VHODNÝ na BEV :😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Si si zabudol prepnut ucet ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
hele to ze sebe nic lepšího nevyplodíš?
Avatar - Beefcake
Beefcake
Strata casu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
to už fakt přeháníš = co si doteď nepochopil = viz i mikesus???

nebo si myslel S TEBOU vysvětlovat TI že je ZTRÁTA ČASU?
brk-smrk-frk
Nekrmte trolla ❌ Jerry Beef Barikello
gil54
...na pneumatiku pro běžný silniční provoz jsou známé a shodné pro všechna auta. Je to souhrn vlastností, které v kombinaci plní základní účel - přenos sil vozidla na silnici za různých podmínek.
Jsou to😒br /> Kromě základních požadavků plynoucích ze zadání - řekněme nosnost, rozměry, rychlostní limit to jsou dále 😒br /> záběrové schopnosti
brzdné schopnosti
schopnosti přenosu bočních sil
schopnosti přenosu těchto sil na vodě
odolnost proti akvaplaningu - schopnost odvádět vodu ze styčné plochy
nízká hlučnost
nízký valivý odpor
vysoký kilometrový výkon - trvanlivost - opotřebení
komfort jízdy - schopnost pohlcovat nerovnosti
odolnost proti stárnutí
odolnost proti UV záření
odolnost proti mechanickému poškození - průraz, píchnutí, defekt
vlastní hmotnost
ochrana ráfku
ekologická zátěž - recyklovatelnost
cena
Upřednostnit některou vlastnost z tohoto, nějak obecně stanoveného a léty vykrystalizovaného, mixu požadavků má většinou příčinný důsledek ve zhoršení některých jiných parametrů.

Označení EV u pneumatik je jen nová, moderní příležitost, jak zdůvodnit téměř dvojnásobnou cenu za pneumatiku s lehce sníženým valivým odporem.
Avatar - Beefcake
Beefcake
"Označení EV u pneumatik je jen nová, moderní příležitost, jak zdůvodnit téměř dvojnásobnou cenu za pneumatiku s lehce sníženým valivým odporem." - zhrnul si to presne.
Tichsia, cize tvrdsia, cize nizsi valivy odpor = jemnejsia vzorka, horsi odvod vody, atd.
A to sme este nepresli k zimnym pneu pre EV 😒] Som zvedavy, co marketing vymysli tam, ake specialne vlastnosti. Okrem toho, ze v Micheline uz maju jasno, ze vsade patri univerzalna guma.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
To si zjevně NEPOCHOPIL vo čem sou zimní a letní stejně jako vo čem vhodnější pro EV :-!

Jinak souhlas že začíná větší éra celoroček = zdaleka NEJEN Michelin = nejdál je nejspíš Goodyear (výbornej je i Vredestein a nový Hanook

Jj další věc co se (z)mění = daleko víc se šíří a rozšíří celoroční
Avatar - Beefcake
Beefcake
Stale cakam na vysvelenie od jedineho vseveduceho.
Povedz co mas este na srdci, vecer ides opat na HL.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Můžeš přestat ŽVANIT BLÁBOLY vševědoucí a Asperger? CO to máš za úchylku? hele to se TAK BOJÍŠ FAKTů = že HL? 😄

je to (přesně naopak = o lidech jako ty co ODMÍTAJÍ co NEZNAJÍ) prostě FURT DOKOLA o zpochybňovačích (čehokoliv NOVÉHO)
Když TY (a nejen ty😉 NEVÍŠ neznáš nerozumíš nemáš praxi ZPOCHYBŃUJEŠ = jedno jestli "bridge" https😐/www.hifi-voice.com/…353-emm-labs-ns1 nebo zrovna aktuálně https😐/www.hifi-voice.com/…h-omega-ethernet když nechápu ZPOCHYBŃUJU 😐

nikdo TĚ nenutí kupovat si BEV a už vůbec ne pro ně pneumatiky = můžeš do konce života jezdit na tuctovejch matadorkách a jezdit na naftu benzín plyn
Zajímavá vaše POTŘEBA cokoliv jiného nového ZPOCHYBŇOVAT
Všechno tu už padlo = otázka je PROČ (nejen) TY s tím tak bojuješ? Je to asi jako hysterie že sou auta s elektronickým omezením na 180 km/h = což je ZÁSADNÍ DŮVOD k hysterii = i když většina těch HYSTERKŮ asi rok(y?😉 vyšší rychlostí nejela :😉

Nápověda z 11:49 byla MÁLO? :😉
Jinak tu vše k tomu že a proč BEV potřebují trochu jiné pneu (i rozměry) padlo = ale tady asi každej jezdí denně přes 200 a řeže zatáčky (daleko) rychlejš než já (a zrovna já v nich většině aut dnes a denně ujedu 😄