Novinky

Zpět na článek

Vyznáte se v novém štítkování pneumatik? Je to zmatek, ale v zájmu ekologie!

63 komentářů

Tom Pro
Ekologie, jdeme do řádné řitě.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ale vubec ne. To stitkovani je v poradku. Vis ze mas koupit gumu co ma velky valivy odpor, aby dobre drzela na suchu a na mokru ma idealne Acko. Ja tohle znaceni vitam, jen se jim ridim jinak nez EU zamyslela, kdyz chtela, aby zakaznici volili bio eko reseni. Ja ale nechci gumy, ktery mi maji snizovat spotrebu. Ja chci gumy, ktery drzi bezvadne na silnici 😁
Avatar - Retrowave
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
MICHELIN Pilot Sport EV 255/45 R19 104W - 9 576 Kč
MICHELIN Pilot Sport 4 255/45 R19 104Y XL - 5 852 Kč

Stejný prodejce.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Pokud se vyznáš ve značení pneumatik, tak ti jistě neuniklo, že obě pneumatiky mají stejný nosnostní index. Takže argument těžší EV je jaksi mimo.

A pochopit správně slovní spojení "logicky nižší vyšší cena" je, jak praví klasik, takový překladatelský oříšek.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Retrowave
Retrowave
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Mám-li dva automobily, jeden EV a druhý ICE, kteří mají stejnou hmotnost a stejný poměr hmotnosti na přední a zadní kola se stejnou poháněnou nápravou, tak požadavky na pneumatiky z hlediska životnosti jsou totožné.

Elektrický pohon funguje prakticky stejně, jako pohon s ICE motory. Motorem se pohání hnací kola, která uvádí danou hmotu do pohybu. Jak s ICE tak s EV lze jezdit šetrně k pneumatikám, tak je lze odrbat za pár dnů. Při stejných hmotnostních a výkonových parametrech jde jen o pravou nohu řidiče, kolik vydrží gumy a je šumák, o jaký jde pohon.

EV není pro socky, tak za EV gumy mohou vyndat z kapsy skoro jednou tolik za gumu a možná s nimi ujedou o 5 km dál na jedno nabití. Možná.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Sorry, výkon samozřejmě také totožný, zapomněl jsem. (Idea snad je jasná.) Nakonec přece ve druhém odstavci o stejných výkonových parametrech píšu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Plno kecov ako vzdy, ale stale si nenapisal, v com su tie naroky ine.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Aspergerovi treba asi zopakovat😒br /> Plno kecov ako vzdy, ale stale si nenapisal, v com su tie naroky ine.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Na tvoje "vtipne" odkazy klika len blb.
Aky mas problem s AWD, ked si ho hned na zaciatku vytiahol ako klasicky ubohy Red Herring, ked nie su ine argumenty ? Sa ti nieco v hlave pomotalo ?

Takze si to napisal opakovane, ze ? 😊
"právě tu vyšší hmotnost a trochu jiný fungování elektrickýho pohonu"
toto ma byt ono ? Vyssiu hmotnost ti vyvratili (vyssiu ako Q7, ci Gcko?), to je jasne dane indexmi pneu.
Konkretne, ake ine fungovanie ? Moment ? Blbost.
Jaj sorry, druhykrat si to napisal ako Retrowave.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Ale Mikesus není arbitr pravdy, pokud vím. V jediném řádku o třech holých větách se dopustil čtyř až pěti nepřesností - nejasností. Jeho příspěvek je pouze obecný plk. Ani lež, ani pravda.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Poslední pokus.

Není podstatné o jaký druh pohonu se jedná. Podstatné jsou hodnoty výkonu a kr. momentu, které je nutné přenést pneumatikou na vozovku. Upřesním výkonu a momentu na kolech.
Není důležité, jestli má pneumatika označení EV nebo nemá. Jaké požadavky jsou na pneumatiku kladeny jsem uvedl v 11:24 a pneumatice je jedno, o jaký motor se jedná a jakým médiem je pohon realizován.

A je i jedno, jestli jsem nebo nejsem popírač a kolik :no: dostanu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Pouhá demagogie. Ne, mými slovy.

Mými slovy - na běžné silniční vozidlo patří pneumatiky, které jsou uvedeny v TP. Tak je to prosté. Volba typu, výrobce, dezénu a ...... v rámci schváleného údaje je ve svobodné kompetenci každého majitele.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
Demagogie je - "takže tvými slovy = pneu jako pro superporty do běžné Tesly 3"

To fakt probíráme, když to někdo neví a montoval by na T3 pneu ze supersportů.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
To že používají na BEV užší menší je otázka módy. Je potřeba nízký valivý odpor, aby ten pekáč někam dojel, tak tam dávají užší, ale o tom řeč vůbec nešla. Otázka je jestli třeba majitel takovýho auta nebude preferovat spíš větší adhezi než dojezd. Takže znova. Pokud budeš mít stejný rozměr gumy o stejném hmotnostním a indexu (rychlostní můžeme asi pominout, protože EV jezdí do 200 km/h, takže tam stačí z tohoto pohledu jakákoliv guma), tak není nutný připlácet si za dražší označenou jako pro EV, protože je to nesmysl. Jestli to nechápeš, tak je to čistě tvůj problém.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Hele v pořádku. On trh je v určitých segmentech založenej na tom, že existují pitomci, kteří si za luxusní zboží rádi připlatí, byť přidaná hodnota je nula. Jestli to výrobcům gum budou zákazníci žrát, tak proč ne. Chytří si nejdřív zjistí za co že to platí a jestli je to skutečně nutný 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
u EV je potřeba přenést okamžitý vysoký výkon. To u ICE není.Tam je nástup pozvolnější.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Neviem, ci je to v tomto genialnom dizajne fora reakcia na mna, ale budiz.
To nie je az tak pravda. Bavme sa autach rovnakej kategorie, kedy bezne TDI dechtomety s prednym pohonom nemaju problem gumovat pri kazdom druhom rozjazde a maju rovnake stovky Nm ako EV. A to maju tazsi predok ! A pneu su ok, resp,. take, ake su. Tuto teticka na jednu stranu napise , ze maju "GIGANTICKY kroutak" a sucasne vehementn suhlasi s "Retrom", ze vedia lepsie davkovat moment, tak nech sa sakra rozhodne.
Bezne EV nemaju zdaleka take zazracne momenty, vykony a ich priebehy ako by sa zdalo.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Já proti nim nebojuju. Jen poukazuju na to, že je to předražená zbytečnost.
ryccardo
Aha takže myslíš, že u ICE není potřeba přenést okamžitý výkon? Kam na takový nesmysly chodíš? Možná to bude pro tebe překvapení, ale pro většinu aut není problém pustit na kola takový výkon, že ty ho nedokáží přenést na vozovku a prostě se začnou protáčet. A je šuma fuk jestli to realizuješ s EV nebo s ICE. Slabej článek je vždycky adheze mezi gumou a asfaltem. Myslet si že EV přenese na vozovku větší výkon než ICE je dost naivní. Takže jak u ICE tak u EV je potřeba přenášet okamžitý výkon na vozovku a u obou variant pohonu jsou stejný limity - pneumatika a její aktuální adheze.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
No ber to tak, ze ta drazsi varianta gumy oznacena jakoze pro EV je pro pitomce co tomu nerozumi a jsou ochotni zaplatit vyrazne vic za to same 😁 jestli myslis ze dostanes gumu vhodnejsi pro EV tak se mylis 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Takže si myslíš, že na EV je nutný kupovat předražený gumy označený jako "BEV only"? Že není možný si koupit normální gumy se stejným hmotnostním a rychlostním indexem, který budou za půlku a nepřeplácet zbytečně jen za značku, že je to pro EV?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ten nosnostní index je kolik pneu unese, néé kolik váží.
Avatar - Beefcake
Beefcake
To su ale strasne marketingove kecy tych 7bodov, ktore sa daju velmi lahko vyvratit. Pripadne polovica hovori o tom istom.
A ktore si aj niektore priamo odporuju.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mám na autě zimní Savy Made in Germany, jsou parádní, ale před tím jsem měl Barum Made in Romania, běhoun praskl a sjely se kraje i když jsem foukal víc. Na tureckých Goodyearech auto cestuje po cestě ze strany na stranu. V zimě tam pošleš Fuldy a je klid.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a poznáš ty dobrý jízdní vlastosti v dnešním provozu? Pneu musí být tichá a dobře brzdit na mokru, jiné jsou jen vhodné do diskuzí.
jam2015
Tiché ako tiché.
Meria sa vonkajší hluk. To, ako ti to hučí/hviždí vo vnútri je však vecou frekvencií a odhlučnenia interiéru 😉
Avatar - Beefcake
Beefcake
Co ma tichost s dobrymi jazdnymi vlastnostami , ked si to dokonca uviedol ako prve ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Si si zabudol prepnut ucet ?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Strata casu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
brk-smrk-frk
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gil54
...na pneumatiku pro běžný silniční provoz jsou známé a shodné pro všechna auta. Je to souhrn vlastností, které v kombinaci plní základní účel - přenos sil vozidla na silnici za různých podmínek.
Jsou to😒br /> Kromě základních požadavků plynoucích ze zadání - řekněme nosnost, rozměry, rychlostní limit to jsou dále 😒br /> záběrové schopnosti
brzdné schopnosti
schopnosti přenosu bočních sil
schopnosti přenosu těchto sil na vodě
odolnost proti akvaplaningu - schopnost odvádět vodu ze styčné plochy
nízká hlučnost
nízký valivý odpor
vysoký kilometrový výkon - trvanlivost - opotřebení
komfort jízdy - schopnost pohlcovat nerovnosti
odolnost proti stárnutí
odolnost proti UV záření
odolnost proti mechanickému poškození - průraz, píchnutí, defekt
vlastní hmotnost
ochrana ráfku
ekologická zátěž - recyklovatelnost
cena
Upřednostnit některou vlastnost z tohoto, nějak obecně stanoveného a léty vykrystalizovaného, mixu požadavků má většinou příčinný důsledek ve zhoršení některých jiných parametrů.

Označení EV u pneumatik je jen nová, moderní příležitost, jak zdůvodnit téměř dvojnásobnou cenu za pneumatiku s lehce sníženým valivým odporem.
Avatar - Beefcake
Beefcake
"Označení EV u pneumatik je jen nová, moderní příležitost, jak zdůvodnit téměř dvojnásobnou cenu za pneumatiku s lehce sníženým valivým odporem." - zhrnul si to presne.
Tichsia, cize tvrdsia, cize nizsi valivy odpor = jemnejsia vzorka, horsi odvod vody, atd.
A to sme este nepresli k zimnym pneu pre EV 😒] Som zvedavy, co marketing vymysli tam, ake specialne vlastnosti. Okrem toho, ze v Micheline uz maju jasno, ze vsade patri univerzalna guma.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Stale cakam na vysvelenie od jedineho vseveduceho.
Povedz co mas este na srdci, vecer ides opat na HL.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.