Nechlazená baterie u EV je dnes fakt velká blamáž. Vždyť chlazení a vyhřívání baterie má dneska i kdejaký PHEV (RAV4 například), kde to není zdaleka tak důležité.
Takže další bezpohlavní EV crossover? Kdybych si chtěl koupit EV, tak co nejaerodynamičtější, ne ošklivý gazík. Přitom R-N se chlubí nejtenčí baterií, super no. Leaf mohl být klasický dostupný elektrický kompakt, stačilo jej vybavit aktuální EV technikou. S takovou budou nejspíš jediná rozumná kompaktní EV ta od Peugeotu na ICE platformě.
Vadí to vždy. Stačí auto nechat na slunci a baterka je úplně nažhavená. Nebo při nabíjení se velmi rychle přehřeje a musí se nabíjet pomaleji. Jiná auta baterku klidně chladí okruhem klimatizace / tepelného čerpadla. Mimochodem, už i Honguang miniEV, nejprodávanější elektromobil v Číně má aktivně chlazenou baterku a to je auto za 100 tisíc v přepočtu. https://www.auto.cz/…ile-hitem-135696