Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nissan Leaf
Nissan Leaf 3.Zero e+
Nissan Leaf 3.Zero e+
Nissan Leaf 3.Zero e+
18 Fotogalerie

Nissan Leaf čeká zásadní změna. Promění se v crossover

Elektrický kompakt Nissanu se v druhé generaci více přizpůsobil cílové klientele. Na zákazníky má ještě více myslet i chystaná třetí generace.

Nissan Leaf je nepochybně jeden z průkopníků elektrického pohonu. První generace dorazila na trh už v roce 2010, kdy jiné značky o elektromobilech teprve začínaly uvažovat. Druhá generace z roku 2017 už těžila z dosavadních zkušeností, a tak se více přiblížila cílové klientele. Jelikož už nebyla takovým průkopníkem, změnila styl, který už byl konvenčnější, aby oslovila vícero zákazníků. Podobná změna čeká i chystanou třetí generaci.

Třetí generace Nissanu Leaf má dorazit v roce 2025 a podle zákulisních zpráv se radikálně změní. Jestliže stávající dvě generace byly vždy kompaktním hatchbackem (byť jinak tvarovaným), novinka se promění v crossover.

Je to v podstatě logická volba. Crossovery jsou mezi veřejností dnes nadmíru oblíbené, Nissan se navíc na taková auta v Evropě v poslední době specializuje. A co víc, zvýšená stavba je pro elektromobil obecně ideální - kvůli bateriím v podlaze je auto s elektrickým pohonem obvykle vyšší.

Šéf evropské divize značky Guillaume Cartier již potvrdil, že i třetí generace Leafu se bude pro starý kontinent vyrábět v britské továrně Nissanu v Sunderlandu. Právě nový Leaf je součástí masivní investice do tohoto závodu ve výši jedné miliardy liber, která byla oznámená letos v červenci.

Technický základ pak podle všeho poskytne nově vyvinutá alianční platforma CMF-EV určená pro vozy s elektrickým pohonem.

Nový Leaf přitom bude klíčovou součástí budoucí nabídky Nissanu v Evropě, která se primárně zaměří na elektrifikované pohony. „Pokud investujeme do Euro 7, odhadované náklady jsou zhruba polovina marže na auto, zhruba 2.000 eur (cca 51.000 Kč) bychom tak museli přenést na zákazníka,“ vysvětluje Cartier, proč Nissan sází na elektrifikaci. Věří totiž, že postupně technika elektroaut zlevní, což sníží jejich cenu.

I proto značka odhaduje, že do roku 2030 budou 80 % jejích evropských prodejů tvořit elektromobily. Do roku 2025 pak chce všechny své vozy nabídnout v elektrifikované formě, ať už jako hybrid nebo elektrovůz. I proto je další budoucnost sportovních Nissanů na starém kontinentu značně nejistá. Značka navíc razí cestu bateriových elektroaut, s vodíkovým pohonem nepočítá.