Mnohé moderní turbodiesely vyžadují kvůli emisním normám pro svůj provoz kapalinu AdBlue. Aktuální nedostatek syntetické močoviny tak pro ně může být zásadní problém.
On cenu adblue někdo reguluje? Vždyť to stojí nula nula prd... Když stoupne cena desetinásobně, tak je to pořád jen 10 x nula nula prd a nevěřím, že se to pak firmám nevyplatí vyrábět...
Stačí když stát zajistí dodávky kritické infrastruktuře ( IZS, kamiony, busy ) a zbytek ať si to zajistí jak chce. Kdyz by docházel benzin ( např v době války), tak osobní doprava ke taky až ta posledni. Tak prostě nebude adblue.
A viděl bych hned, jak by stát vydělal, stačí kontrolovat za pár měsíců každý diesel a to by se videlo, kolik je technicky nezpůsobilých k provozu, že jim nefunguje systém řízení emisí.
Už se ví dlouho, že diesely mají problém s NOx. Nikoho nenapadlo, že adblue nebude, ale je to riziko u každého spotřebního zboží, že někdy může chybět.
A proč do šrotu? chvíli jezdit nebude moct, tak si bude muset poradit. A příště už si dá větší pozor, co kupuje.
Je to úplně stejné, jako když za války chyběly základní věci jako oblečení, benzín atd. Prostě chvíli to není, tak s tím člověk bude muset počítat. Když by se omezil benzín, tak lidé taky s tím musí počítat, a někdy to klidně i přijde.
Kdyby stát nastavil spotřební daně normálně (a křížově nedotoval smrdutou naftu), tak to u aut do 3,5t nemusíme vůbec řešit, protože by byli kolenovrti orientováni automaticky jiným směrem.
polovinu nafty projedou osobaky
ty nejstarsi chrochty mocovinu nepouzivaj, 3 roky a starsi emise NOx ojebavaj, takze az tak velkou spotrebu mocoviny nemaj, ty novejsi, ktery ujedou nejvic kilometru, spotrebujou na litr nafty cca stejne mocoviny jako nakladak
Aspoň konečně přiznání, že nafta je dotovaná. První krok uznání skutečnosti.
Kdyz by nebylo tolik dieselů v osobacich, nebude tak brzy nedostatek adblue. Neříkám že nebude, ale určitě by to bylo mírnější.
Treba adblue opravdu pár měsíců bude chybět, aspoň se uvidí jaký to má vliv na ovzduší, pokud se bude striktně hlídat, kdo to má elektronicky odpojené.
Souhlas! :yes:
Dle VŠECH logických parametrů by měla být nafta více zdaněná než benzin (můžeme přitom diskutovat o kolik a jestli měřit v litrech nebo gramech), to že je tomu (poměrně výrazně) naopak, je skandál, blamáž a ostuda všech vlád, co se na to podíleli EU nevyjímaje.
elektromobil jede 200 km a potom hledá kde se přicucnout
za měsíc je po problémech, močovinu zdraží a zase se bude vyrábět
cena močoviny byla směšně nízká, zvýšení cen není problém jako u elektrozkratů :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
vyroba mocoviny souvisi s vyrobou hnojiv
a zatimco zdrazeni mocoviny treba na petinasobek problem neni, zdrazeni hnojiv treba jen na dvojnasobek problem je.
tedy kdyz se nebudou vyrabet hnojiva, nebude ani mocovina
tech 200 elektrickych km naprosty vetsine lidi na denni najezd staci, spouste lidi staci i na tydenni najezd
jak dlouho asi bude trvat, nez postavej linku na vyrobu mocoviny?
rok, dva, pet??
a zvladnou to bez dotace???
adnderj urcite ne.
nema nahadou StBak andrej danovy porazdniny na 10 roku v ty svy vyrobne hnojiv a mocek na slovensku ????
To je takovej zmatek v pojmech.
Nafta se nedotuje, jen ma nizsi spotrebni dan, ale porad jejim nakupem ty dotujes stat.
Jediny, co se opravdu dotuje, jsou elektromobily, a ani tak nestoji za tu cenu.
Nicmene, tady jsou hlavni problem kamiony. Kdyz ty se zastavi, tak mame vsichni smolika.
analýza je ta, že v rámci Green dealu budou z lidí žebráci, budou muset mít 3 práce, bude desetitisíce blackoutů, střední třída zcela zmizí, budou jen elity a chudina a dojde k masovým nepokojům a rozvratu.
Motor hlídá zbytkové NOx a zbytkový NH3 a podle toho dávkuje močovinu
Voda nepomůže, zato tato situace vyvolaná EK/EU donutí řidiče shánět emulátory emisí.
Ty jsou ve velkém používány polskými a dalšími truckery.
Děkujeme EK za to že zase dosáhne pravý opak toho o čem snila a co tak tlačila :no::no::no::no::no:
při prvních typech to šlo, nalils vodu, odpojils čerpadlo. Tam to hlídalo množství ad-blue. Policie nebo celníci to poznají pohledem na výfuk. Když to přidává ad-blue, tak okraj výfuku je jakoby od solanky
Jo firmy už se předzásobují ................. dodávky a trucky potřebují mnohem víc močoviny než osobní auta.
Já tankuji močovinu u své značky, mají dost. Dražší ale dost. Za rok najedu 45 000, mám tedy na půl roku a tím pádem se Vám směju do ksichtu, topteni, amatéři, smrdutí barrylyndoni :-[]:-[]:-[]:-[]
Věřte mi že zkratovozy budou zastaveny dříve než diesely :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Už stříháte metr, jen o tom nevíte.
A víte co je směšného na PHEV? Zdražují jim benzín i elektřřynu :-):-[]:-[]:-[]
Tak na dřevostavby je pořád drahý. Konstrukční sádrovlákno, které nahradí OSB stojí kolem 130 bez DPH (Rigidur) a OSB PD obyčejných 12 mm horko těžko pod 190 Kč bez DPH. Neberu v potaz levný šmejd, ale Krono nebo Egger. Solidní firmy stejně používají pouze tyhle výrobce. Docela populární se stává třeba W.551 resp modifikace s adekvátními materiály od levnějších výrobců a to kvůli drahému OSB. A to nemluvím o OSB 4 15 resp spíš 18 mm na brzdu, to je dnes pasé. Lepší plast a sádrovlákno.
Mno, benzín je dražší, elektřřyna je dražší, kudy z té pasti ven? :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Ani benzíny nebudou jezdit levně - vyšší spotřeba, vyšší cena ...
No a zkratowozy? Levné domácí nabíjení je minulostí a zanedlouho jim to spočítají i u stojanů :-)
Rvačky u nabíjecích míst se stanou běžnou záležitostí. Už dnes se rvou, blokují stání aby jim nikdo část silné elektřiny neodčerpal, parkují u stání i když nenabíjí ... Dobrej chaozz.
Videa s frontami Tesel u nabíjecích míst jsou již legendární.
K tomu nám elektrozkraty stále častěji vybuchují a berou sebou okolní vozy ...
To je ten krásný nový elektrický swět.
Odborníci na zelenou agendu volají po snížení odběrů elektřtiny, ale jak to safra udělat když chtějí prodávat miliony EZ? :-[]:-[]:-[]:-[]
no píše reálné, ne normované.
Já se přidám, ukaž mi 2.2t SUV pro 7 s 240 koňmi, které v kombinaci včetně dálnic ( cca 30% ) zvládne překonat 6,4 benzinu?
Průměrná cena benzinu pro zjednodušení je 36, nafty 35, adblue nepočítám, to stejně za chvíli nebude, takže vlastně provoz dieselového auta bude nejvýhodnější, nic neprojedeš :D
Tedy ekonomicky adekvátní může nafťák jet za 6,6l.
Když by chtěl někdo šťourat, tak benzin 37 a nafta 35, to máme závratných 6,8l. S jakým dieselem pod tuhle hranici se ve stejně velkém autě dostaneš v normálním provozu?
A to nemluvím o emisích a ostře sledovaných CO2, aby diesel měl stejné, musel by mít cca 5,8l spotřebu.
Takže v případě nedostatku chcánek hrozí totální kolaps všeho, protože bez dopravy jsme nahraní. A přesto se najdou ichtylové, kteří z toho snad mají radost a škodolibě se smějí. Pořád jsou lidi, pro které je největším štěstím, když sousedovi chcípne koza.
zda se, ze resenim neni upnout se na jeden jedinej druh pohonu, kdyz ve vsem co do toho musis nalejt nejsi sobestacnej.
a cim vic ruznejch tekutin do toho musis nalejt aby se to rozhejbalo, tim hur
Co to plácáš? Ty jsi soběstačnej s benzínem? Nebo s elektrikou? I když můžeš mít na střeše fotovoltaiku, co lidi v panelácích? A co jsi myslel tím "zda se, ze resenim neni upnout se na jeden jedinej druh pohonu" ? Ty máš pocit, že nafta je jediný druh pohonu? A co tyhle pindy znamenají pro kamiony, MHD, sanitky a pod? Že mají jezdit na tvůj milovaný benzín?
P.S. Pomíjím, že ty bys měl být šťastný za AB, čistí to spodiny a nemusel bys tu psát svý dojemný příběhy, jak jsi čuchal něčí dým.
karliku karliku, do benzinaku me staci lejt jen benzin, do naftaku musis naftu i mocovinu. kdyz neni nafta nebo mocka, mas problem.
do elektromobilu potrebuju elektriku. tu vezmu v garazi v zasuvce nebo v nabijecim stojanu nebo u znamyho v jiny vesnici nebo z FVE na strese a kdyz bude nejhur, koupim si elektrocentralu na benzin nebo naftu nebo lpg nebo cng a elektriku si vyrobim paklize bude benzin nebo nafta nebo lpg nebo cng.
kdyz nebude ani jedna z tehle moznosti, ma nase civilizace hodne velkej problem.
ty s naftakem mas problem uz v okamziku kdy neni mocovina.
kazdopadne v pripadne nejaky krize sem s elektromobilem mnohem min zranitelnej nez ty s dyzlem
:yes::yes: Jo, hlavně ten výsměch dieslovým motorům je kolikrát zcestný, protože tím neuškodí sousedovic koze, která vždycky močovinu nepotřebuje, ale i té své, protože nejvíc to postihne dopravu nákladní a hromadnou.... a blbečkovi s ekomozkem a elektromotorem v tužbě nevysvětlíš, že MHD je daleko nejeekologičtější způsob dopravy, protože své emise roztříštíš s desítkami lidí na jedné cestě i kdyby to byla stará Karosa a ty si jezdil jen úžasným elektrovehiklem, který nemá baterky získané ekologicky čisou těžbou drahých kovů a tankuješ ekologicky získanou energii z uhelných elektráren.... MHD je ekologické, když už a to potřebuje močovinu.
MHD prudce dotujeme
Nákladní dopravu prudce zdaňujeme (mýto, silniční daň)
Proč ale k tomu všemu ještě "dotujeme" naftu, aby se spolu s MHD a nákladní dopravou parazitovali na systému miliony osobních dieselových smradláků?
O tom, že ani Praha není schopná zavést pro osobní dopravu (přitom pro nákladní kupodivu ano) nízkoemisní zóny darmo mluvit.
Za tu nevraživost si mohou dieselofilové sami a nemíří to na MHD (byť ta by na naftu fakt být nemusela) a nákladní dopravu.
Zatím byli inchtylové právě ti v dieselových smradlácích, jezdíce s pocitem vrchních vyjebávčů. Teď se jim to krátkodobě vrací... ;-) . Není to o koze, ale o tom, že soused chová v chlívku přímo u vašeho plotu smrdutého skunka... :-[]
A ještě ve městě musí cichat ten smrad.
Ja bych byl pro, aby stát adblue na chvíli regulovat a umožnil prodej je kritické infrastruktuře. Pak by se videlo, co způsobuje moderní, údajně čistý, diesel za emise.
Ale je vtipné, jak tu brečí lidi s dieslama, ale že letí cena i benzinu nahoru, to je jim fuk, protoze se to nikoho z netýká. A nevšiml jsem si, ze by tu lidi brečeli, že je benzin o 10kc dražší než před pár lety.
Kdyz by lidi nervali diesel kam nepatří, adblue bude dost pro ty, kteří se bez něj neobejdou, tedy dopravce.
Takze ano, radost z toho mám, protoze ubyde lidi, kteří budou pořizovat nový diesel do osobaku a tím pádem ubyde ojetých a smradlavych dieselů.
Navíc se nebojím, že by adblue došlo. Teď vyletí cena, a tím pádem se již vyplatí ho vyrábět přímo, ne jako odpad.
to nešlo vymyslet vůbec, ale prostě vůbec. To se dokonce nedá vůbec, ale vůbec pochopit. Není snad *** chcanek všude plno, jenom je do něčeho sesbírat????? Lidi zkuste se konečně nějak vzpamatovat.
Protože výroba prkaticky nejde, babišovci tvrdí, že čím víc budou vyrábět, tak že tím víc budou generovat ztrátu, takže to omezili na minimum, údajně jedou na 30% výroby. :-):-)
No nevím, například pro naši značku benzinek vozí palivo kamiony, které AB nepoužívají. A troufnu si tvrdit, že z těch pleček, co tady jezdí, ho nepoužívá většina. Takže bych to neviděl zase tak černě. Lidi teď jen blázní, kvůli pár zprávám vykoupí všechno AB, co máme, ale pak ti stejní kupovat nic nebudou muset, takže se zase zásoby udělají a až se situace uklidní, bude to v pohodě.
Cena AdBlue překročí 100 Kč za litr, spíš víc. Nicméně u nafťáku se spotřebou 5 - 6 litrů se cena provozu navýší o cca 5 % (palivo + AdBlue). To si myslím není mnoho.
Problém, který nám oznámil dodavatel je ten, že AdBlue dost možná opravdu nebude vůbec a v takovém případě ta cena vystřelí klidně i na 200 Kč a víc. Koupili jsme do zásoby 1500 litrů, což vydrží něco přes půl roku a vedení uvažuje, že zásoby ještě navýší.
"...Důvodem nedostatku AdBlue je nedostatek plynu..."
To je samozrejme nezmysel. Plynu je dost, akurat ze vysoka cena zemneho plynu sa "stretla" s este vyssou cenou za elektrinu. To je dovod, preco napriklad slovenska firma "Duslo Sala" (najvacsi vyrobca AdBlue v EU) obmedzilo vyrobu. Dodavaju uz len to na co maju dlhodobe zmluvy. Novych odberatelov odmietaju.
„Keby sme išli na plný výkon, generovali by sme stratu desiatok miliónov mesačne," opísal dôvody obmedzenia výroby šéf spoločnosti Duslo, Petr Bláha. V hre je dokonac aj uplne zastavenie vyroby...
Možná jsem až moc velký konspirátor, ale může se stát, že AdBlue bude tak drahé a nebo téměř nebude a Andrejko vyleze z díry a začne plantat něco o tom, že nemá peníze na nákup drahého plynu a fungování provozu a proto potřebuje na strategickou suroviny (strategickou zopakuje tak 10x) dotaci od státu. Namastí si kapsu jak na daňových poplatnících tak, ještě jednou, i na běžných občanech.
kdyby nebylo Babiše, tak asi ztoho trefí. Ale já bych mu poradil, nevyrábět, nechat pracovníky DUSLO na 90% doma, stejnak vyrábí jen komponent pro adblue a nechat to fialce, on by si s jurečkou poradil.
Věřím tomu, že množství produkce AdBlue pokleslo. Zajímalo by mě ovšem, do jaké míry to byl aktuálně reálný problém do chvíle, než se o něm začalo psát a tak ho lidé raději vykoupil do zásoby, protože prý nebude.
Produkce možná poklesla, ale úmyslně. Těžko díky dražšímu plynu stojí AdBlue z 10 na 100 Kč (bude to mnohem mnohem víc), to je fakt absurdní. To je prostě lhaní a kalkul. A jelikož někdo nevyhrál volby, tak musí rychle namastit dokud to jde. Těm, co volí jistého pochybného podnikatele (a budou volit prezidenta), těm to nedojde a nebo jim jejich bůh vymazal hlavu. Tím pádem si ten jejich bůh může před volbami takové kšefty dovolit. A opět, jak minule, za pláštíkem koronaviru páchají levotu a okrádají stát. A jistý pán podnikatel už před národem úkoluje minstra zdravotnictví a řeší hlavně koronavirus a mezi tím si především honí kšefty. Lidi bude primárně řešit zda smějí na pivo s průkazem nebo bez, než aby odkrývali pravdu o drahém AdBlue a tahání peněz ze státu.
Tohle nemá nic společného s Babišem. Několik dalších evropských továren přerušilo výrobu dusíkatých hnojiv (močovina je primárně dusíkaté hnojivo, jako Adblue se začalo používat až v posledních letech) dříve než Duslo Šala.
To, že cena AdBlue vzrostla desetkrát, zatímco zemní plyn jen 2,5 krát, to není absurdní, to je prostě trh. Když je někdo ochoten to za desetinásobek koupit, proč by prodávající neměl dát desetinásobnou cenovku?
Fandím tomu, chtěli jste to mít, tak to máte. Nechcete aby agrofert měl dotace na modernizaci chemickýho průmyslu, tak prosím nejezditee a nejezte ani tousty z penamu a čekejte na fialový chleba. Včil ještě budou zrušeny slevy na vlak a autobus a můžeme si říci, že před volbama bylo dobře.
která země není zadlužená?
Nejhorší je tady, že tu fialovou drahotu nepoznají v praze, že zbytek republiky bude dotovat prahu. My tady jsme poznali co je ods a kdu-čsl. Ty uroky jdou na pokyn fialové drahoty, my nemajetní umíme šetřit a vydržíme do voleb.
děti země a další spolky volili ANO? Vláda mohla za nastrčené teroristy? Kdo chtěl pořád po EU aby stopla všechny posílané dotace do čr? Nebyla to ods a piráti co byli proti ANO aby ti odpurci platili zálohy na soud?
Pražský okruh se zastavil, neboť vláda nechtěla financovat MK Prahy, proč by babička z dolní měla financovat pražáky a sama nemá ani v obci nízkopodlažní vlak?
co furt meleš o praze, ty podporuješ pragocentralismus. Proč by se měl stavět okruh prahy, když dálnice nevede ani do zlína. Kolik je ti let, kdo bude platil tvoje vzdělání? prapravnouče to bude platit jak, když na faře ho zprzní? Proč praze nedá peníze jurečka, nebo ty dotace projedl a dotovanou naftu použil pro sebe?
voni jako diesely pro fungovani potrebujou jesteneco jineho nez naftu?
trosku to nabourava ty vypocty kde lidi pocitaj kolik jim zere diesel na kilometr a zapomenou tam pripocist i nejakych 10-15 haleru na kilak za tuhle mocku, tak lidi hura do modernich mockodieselu dokud je jeste vyrabej :-[]
No a za pár let, až se budou kupovat ojetiny s mocovinou, nikdo je chtít nebude, protože ví co může přijít. Poté se sníží nabídka, neboť lidi začnou přecházet na něco jiného než naftu a konečně na silnicích začne ubývat smradů.
Zajímavé, nejčtenější článek, diskuze jak kráva, ale rychle byl schován na za články starší a téměř bez diskuze. Probírají se tu nepříjemné věci, které se politikovi nehodí do krámu, že?
a proč se mu nehodí do krámu, s dodávkou močoviny budou odpůrci muset počkat, až bude nová vláda a Babiš nebude mět střet zájmů. Za drahotu můžou předvolební levárny, i poslanci ods toho fialu mají plné zuby, zjistili, že nemovitost ve francii nebylo praní peněz.
Všechno podražilo, benzín, nafta, elektrika i plyn. Konečně státy i obyvatelstvo zjistí jak chutná strategická závislost a budou si přát nezávislost. Lidi koupí solární panely a budou jezdit na svou elektriku a ňákej drahej benzín nebo nafta jim můžou bejt u zadele. Ještě na to musí přejít i nákladní doprava aby byl i levnej rohlík. :yes::-!
p.s. Akorát že ty solární panely už jsou taky vyprodaný. :D:D:D
Víc dementní věc tě nenapadlo? To ze se někdo narodil jinde ohrožuje zdraví a životní prostředí lidi ve městě? Na rozdíl od dieselu nikoliv.
Zdravi obyvatel i jednotlivce je prednejsi než někoho chuť jezdit s dieselem, u kterého se za posledních 10 let už konečně studiemi ukázalo, že je jedovatý pro své okolí.
Akorát že ty solární panely v zimě nic nedávaj a FAKT NEUTAHNOU zároven ledničku, pračku, myčku, sušičku, 4 kompy, 6 nabíéječek, topení, a nabíjení 2 aut. To je těžká bolševická utopie :-):-):-)
Nezávislost znamená postavit 10 SMR nebo 4 klasické bloky VVER 1200 :-)
Super, budeme mít všichni panely na střeše, ale nebude mít co jíst.
Ono si to hodně lidí neuvědomuje, ale zemní plyn je základní surovina pro výrobu všech dusíkatých hnojiv a to nejen močoviny, která se zároveň používá jako činidlo AdBlue. Tahle planeta dokáže uživit 8 miliard lidí jen díky uměle vyráběným hnojivům.
A ten rohlík se taky sám neupeče, taky se většinou peče díky zemnímu plynu.
Ne, tím chci říct něco jiného. Dosavadní blahobyt lidstva je postaven na snadno dostupných a levných fosilních palivech. Hnojiva, potraviny, ocel, cement, všechny tyto základní věci se vyrábějí levně jen díky tomu, že se pri jejich výrobě používají snadno dostupná a levná fosilní paliva a další neobnovitelné suroviny. I na výrobu toho solárního panelu padne velké množství fosilních paliv a dalších surovin. Tahle planeta nemůže udržitelně uživit 8 mld. lidí, to je fikce vyznavačů zelené víry. Přemnožené lidstvo žije jen díky tomu, že drancuje přírodní zdroje.
No a proto se snaží, aby lidi umrzli, zdechli hlady, pobili je migranti, nebo se pomátili mezi sebou až budou nepokoje blackouty + pár milionů zdechne na 12tou vakcínu, krevní sraženiny atd atd
Od dob, kdy se na zeměkouli objevil první živý organizmus, tak úplně každý žil a žije vždy jen díky tomu, že drancoval a drancuje přírodní zdroje. Od nejjednoduššího jednobuněčného organizmu až po člověka. Nevím však, jak mají drancování planet vyřešeno mimozemšťané. :-)
Musím potěšit Hammunu, včera když sem byl na pumpě pro LPG (už zdražili na 14,60, ale proti benzině furt zlatý), stály přede mnou dvě Toyoty Auris touring (kombíky), úplně stejný, chlap ženská. Jednak Fasinace, že Toyota jezdí na LPG, to čumíš vid hammuno a jednak jak si může někdo koupit dvě naprosto stejný auta, i barvy :-):-):-):-):-)