Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Prodej elektroaut prudce roste, v EU už tvoří skoro desetinu trhu. Stejně jako plug-in hybridy

201 komentářů

Othello
nejspíš prudce zlevňuje elektřina
traveldrive
Táto štatistika je ešte veľmi hrubá, všetky EV v jednom vreci, to dáva len hmlistú predstavu. Mňa by zaujímalo, aké autá sa s tým nárastom predajov spájajú - či sú tomalé EV do mesta, kompakty na bežné denné používanie, alebo veľké drahé Tesly, elektrické Audiny, Porsche a podobné autá.
S ohľadom na skutočnosť, že EÚ drží spaľováky pod krkom, je zvýšenie predajov EV možné brať pozitívne - väčšie rozšírenie znamená väčšie možnosti pre ďalších záujemcov. Teda malo by. Európsky trh je už taký pokrútený a tak málo odzrkadľuje realitu, že k očakávanému vôbec nemusí prísť.
Šimpanz
Nejprodávanější EV a PHEV v srpnu 2021😒br /> Volkswagen ID.3 - 8 025
Tesla Model 3 - 7 878
Volkswagen ID.4 - 4 844
Renault ZOE - 4 065
Ford Mustang Mach-E - 3 743
Skoda Enyaq iV - 3 674
Ford Kuga PHEV - 3 666
Mercedes-Benz GLC PHEV 300e/de - 3 654
Kia Niro EV (e-Niro) - 3 601
Tesla Model Y - 3 543
Takže určitě ne velké a drahé, ale spíše menší a střední třídy aut.
gutex
Top models year-to-date😒br /> Tesla Model 3 - 76,440
Volkswagen ID.3 - 44,625
Renault ZOE - 38,872
Volkswagen ID.4 - 33,543
Ford Kuga PHEV - 32,507
...
Europe: Plug-In Car Sales E😜and By 60% In August 2021
https😐/insideevs.com/…ales-august2021/
traveldrive
Šimpanz, gutex, ďakujem.
Takže prednostne kompaktné a menšie autá na bežné každodenné používanie. To, myslím si, znamená, že potreba "vlajkonosičov" v podobe Tesly S a ďalších super dokonalých a tiež super drahých EV klesá. Ľudia pochopili plusy a mínusy EV a preferujú ich na účel, na ktorý sú najvhodnejšie - na bežné denné používanie, do mesta a na kratšie trasy. Globálne ekológii veľa nepomôžu, ale pomôžu nášmu zdraviu, keď nebudeme musieť dýchať splodiny so paľovacích motorov, ktoré máme v mestách priamo pod nosom. O smogu sa posledné roky už veľmi nehovorí, ale to neznamená, že zmizol. Takže v tomto smere je trend podľa mňa v poriadku a prechod na EV môže plniť svoj účel napriek tomu, že značná časť elektriny pochádza z nie veľmi čistých elektrární.
Čo sa týka diaľkovej prepravy, teda áut strednej triedy a vyššie, autobusov, kamiónov, tam som dosť skeptický. Prechod na elektrinu v týchto oblastiach mi príde nesmierne nákladný a z ekologického hľadiska úplne zbytočný. Zrušením spaľovákov sa nedosiahne vôbec nič. naopak, zmrazením súčasných emisných noriem by sa vývoj moho posunúť vpred, pretože emisné limity, ktoré sa neustále sprísňujú, nedávajú vývoju čas na zdokonalenie sa a potom vznikajú podobné excesy ako dieselgate, keď výrobca uprednostní klamstvo namiesto enormne nákladného vývoja.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase. Někdo napíše argument, a ty jsi úplně mimo. Kompaktní a menší auta???

Vesměs to jsou auta nad 4,5m. Jediné opravdu městské je ZOE! I id.3 není ryze městské, ale více příměstské.

Tesla 3 délka 4,7m
Id.4 délka 4,6m
Kuga 4,6m
traveldrive
Ty vieš vôbec, čo je kompakt? Áno, sú to autá bežne v dĺžkach 4,3-4,7 metra. Pritom nejde primárne o rozmery, ale o použitú techniku. ID.3 podľa teba kompaktné nie je? Jasne, prímestské auto, gratulujem, vymyslel si novú kategóriu. Tesla 3 je podľa teba stredná, nie kompaktná trieda? Chlapče už sklapni, píšeš jednu koninu za druhou. Hlavne byť v opozícii, je jedno ako, že?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zakladni Golf se spalovákem je v Norsku dražší než EV.

Přitom cena na volném trhu je taková že Golf stojí polovinu toho co EV.

V takovéto situaci je jakákoliv statistika i prodejích EV jen důkazem toho, jak se daří plnit hrůzný politický projekt EV mobilty a absolutně nic nevypovídá o zájmu a poptávce zákazníků.
DonVito
Ty jsi mluvcim vsech zakazniku?

Neco jako ovci Mluvcacek.
😁

Bylo by fajn, kdybys mluvil za sebe.
A kdyby sis nekdy vyzkousel EV.
A zjistil skutecne naklady.
Misto pleveleni diskuzi.
😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jako Mluvčáček tady funguješ ty, popleto.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
no my co nemáme ty EV, tak doplácíme jim na elektřinu nebo ti nedošlo, že babička z vesnice platí za kW 5kč a ti **co mají EV platí za kW1,50kč. Tak místo abys někomu něco přikazoval si dej předsevzetí, že zjistíš proč tá babička neplatí elektřinu stejně jak ty. Za chvilku stejnak se budou krást EV pro kovy a budu rád, když začnou u tebe. Vejtaho.
DonVito
Co to meles?
Tohle je tak laciny, jako lziva kampan ANO.

Znas ceny energii v prumyslu?
Chces rict, ze babicka dotuje prumysl???
pogo26
Mluví i za mě. A pokud by byly stejné podmínky pro prodej všech aut, tak by zákazník rozhodl o co má zájem.
Arese
Líp bych to neřekl! 😄 :yes:
traveldrive
Na všetko by sa malo ísť hlavne s rozumom. Dopyt zákazníkov nie je jediné kritérium rovnako ako by diktát verejných a globálnych záujmov nemal byť taký tvrdý aký je. Máš svoju pravdu rovnako ako druhá strana. Logicky najlepším riešením by mala byť nejaká tá prostredná pravda, pretože jak spaľováky, tak EV majú aj plusy aj mínusy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, já jsem velkým příznivcem pokroku. Ale pokroku, který vyplývá z přání zákazníků, potřeb trhu a možností daných dostupnými technologiemi.

EV mobilita v současné podobě je jen důsledkem politických zvrácených představ a naprostým popřením trhu a udržitelného rozvoje.

A ty dopady na život běžných lidí v EU budou drakonické... 😲 😒 😒 :-!
Avatar - xxc
xxc
Euro 6 norma je určite prianím zákazníkov, rovnako, ako bola svojho času norma euro 4 a pod. 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Typický pseudoargument.

Norma je jen prostředek. Dá se využít stejně jako se dá zneužít. Dnešní politika emisní normy zneužívá.

Pokud norma nerespektuje technologické možnosti a mantinely fyzikálních možností, tak to prostě není nic jiného než zneužití normy.

Je to asi stejné jako kdybych normou stanovil maximální hmotnost osobního vozu na 1t a dojezd min. 800 km. Ale vůbec bych nezakazoval elektromobily že...
Avatar - xxc
xxc
Ale norma tiez nevyplynula z priani zakaznikov. Technologicke moznosti celkom su, stavim sa, ze aj v euro 7 budu dostupne spalovacie auta s dlhym dojazdom. Pri kazdej novej norme sa narieka a potom ju vsetci splnia. A tam je ten pokrok.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysl. Jaký je pokrok v tom, že norma zvýhodňuje velká těžká SUV proti malým vozům??? Naprosto žádný!

Euro7 není nic než nepřiznaný zákaz vozů se spalovacím motorem. Už euro6d diesely vypouštějí čistší vzduch než nasávají!!

Sdružení německých automobilek VDA doufá, že v Bruselu budou mít rozum: „Dosud známá doporučení pro novou normu Euro 7 jsou nerealistická. To, co tato norma navrhuje, je prakticky nemožné splnit. Očekáváme, že Ursula von der Leyenová tento neproveditelný návrh v komisi nepřijme.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Timmermans jí to vysvětlí :no:
ReMe
Zase ten čistý vzduch z dieslů.
Zajímavé je, že si to teda nikdo nepořídí jako čističku vzduchu že :-!
Avatar - pradeda777
pradeda777
Já si koupím auto na baterky až bude umět dávat takové skvělé meziplyny jaké dává nová Audi RS3 v dynamic mode, se kterou jsem se projel minulý pátek..... :-! :yes: https😐/img28.rajce.idnes.cz/…11022_163739.jpg?…
Avatar - Anonym
Anonym
Nevadí ti, že TM3 by ti ujela a k tomu navíc uplne potichu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Jízda s TM3 je jak jist suchý rohlík.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ticha si užiju až umřu v.o.l.e...... 😒]
ericn
To sedlo 😒] :yes:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
ta audina nemá synchrony, že se musí dávat meziplyn?
IPace
ty ve rozhoduje pri koupi auta podle toho jaka je aktualni cena paliva pro nej? predpokladam ze ne a spise se budes soustredit na dlouhodobejsi vyhled, a prave dlouhodobejsi vyhled spalovacim motorum nenahrava a tedy se pro ne rozhoduje sice stale nejvice zakazniku ale postupne nekteri zacinaji migrovat, treba flotilovej zakaznik ktery kupuje auta na urcite casove obdoby a hlavnim kriteriem bejva TCO tak proste zohlednuje uplne jina kryteria nez to jak se zrovna vyspal a ze mu nekdo v hospode u pulitru nabulikoval ze s dieselem nejvic usetri

mame ve firme 12 osobaku, 5 benzinaku, 2 hybridy(benzin), 1 plug-in hybrid(benzin) a 4 elektriky, a co se TCO na 4 roky a najezd 120-150 tisic km tyce, tak elektriky vychazi nejlepe i presto ze byli vyrazne drazsi, diesely jsem zrusili uplne, protoze i benzinaky vychazeli v TCO na dane najezdy lepe nez diesely, a do 4 let pocitam nebude ve firme jedine auto bez elektrifikace proste proto, ze to cenove pro firmu vychazi nejlip s elektrikou, a to ze mudrcove v diskuzich to videj jinak je jejich nazor, ale nas zajimaj jen cisla co nam to po zkusenostech prineslo, a ze prvni elektrika se porizovala do firmy pred 6 lety a je nejstarsim autem ve firme a porad slouzi velice dobre i s najezdem prez 250 tisic km, jakykoliv ICE s takovym najezdem by jiz firmu kazdorocne stahoval o desitky tisic na servisu a pravdepodobne by mel rocne treba i mesic prostoj prave kvuli servisu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolik EV jste z firmy už prodali??
IPace
zadne, vsechny dosud slouzi a plni presne to co se od nich ceka, tedy jezdi pro firmu, a ja osobne prodal Teslu S kterou jsem jako ojetou i kupoval a Nissan Leaf ktery jsem taktez kupoval jako ojety

elektromobil totiz trozku meni i mysleni firem ohledne flotil, bez vetsich problemu ty auta muzou slouzit delsi dobu a tam kde by ICE jiz potrebovalo relativne drahy servis mimo zaruku, tam elektromobily slouzi o nejake ty roky dele neb ten servis nemaji
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže reálná zkušenost o reálné zůstatkové hodnotě nula... Takže TCO v rovině teorie. :-! Ok, díky za vysvětlení.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Hahaha......jak strmě stoupá cena elektřiny, tak pokud nebudete mít ve firmě brzy svoji elektřinu, tak se z té TCO pro EV p.o.s.e.r.e.t.e :-!
traveldrive
Tak to aby si začal budovať nejakú malú privátnu rafinérku, lebo ako pozerám na rast cien benzínu a nafty, tak z nich sa zakrátko tiež zoserieš. 😉
IPace
tak to nevim proc, protoze cena paliv stoupa umerne cene elektriny a plynu 😉 v procentech to vychazi na dana obdoby velice podobne at cena elektriny je 2 nebo 4 tisice za MWh a nebo zda litr paliva stoji 30 nebo 35 korun za litr 😉

psal jsem to nekde tady na auto.cz, i kdybych mel elektrinu za 8 korun za kWh, stale budu jezdit co se pliva tyce paliva levneji nez nekdo, kdo ma diesel se spotrebou 6 litru na 100km, a ze ja osobne mam elektrinu s vyrobnimy naklady pri 10 letech investice do fotovoltaiky na cca 200 korunach za MWh, a ve firme mame na pristi 2,5 roku fixovanou elektrinu od CEZ na cca 1800 za MWh a fotovoltaika na strese garazi a dilen nam rocne produkuje cca 75% nasi spotreby 😉 takze ne fakt se z toho neposerem, pokud by nam pri konci fixace nabidli nesmysl, neni zadnej problem fotovoltaiku a baterie rozsirit a snizit si rezervovany prikon ve firme natolik , aby jsme byli na uplne stejnych cislech s vyhledem treba na dalsich 5-10 let
pogo26
Pokud nebudeš chtít, aby ti tu fotovoltaiku a baterky někdo platil, tak proč ne.
IPace
a proc by nam je nekdo mel platit? ani na baraku ani na firme nam na to nikdo nedal ani korunu, ato z jednoducheho duvodu, dotovane fotovoltaiky v CR jsou jen ongrid a hybridni reseni, tedy ty kde jsi omezen na 10kWp a spousty papirovani, coz je jak pro muj dum tak pro firmu znacne nedostatcne malo vykonu

a potesim te, do site nedodavam a nedodavame ani watt

pokud by ale elektrina dal zdrazovala nekam k 10000 za MWh, tak bych asi zacal o licenci na dodavky elektriny do site uvazovat a licenci pro dodavani elektriny do site si zaridil, neb ceny za OZE jdou porad dolu a tak by se investice do dalsich panelu a baterek vratila pomerne hodne rychle, opet bez dotaci
pogo26
Neptej se mě proč. To já nevím. Jen vím, že jde o miliardy ročně. A část toho dávám já.
IPace
to platis prevazne CEZu, to je dnes vlastnik vetsiny oneh OZE elektraren z let 2009-2011 kdy byli stedre vykupni ceny az 16000 za MWh zafixovane nesmyslne na celou dobu zivotnosti OZE elektrarny, CEZ to postupne skoupil od tech solarnich baronu, ti kdo si fotovoltaiky stavej dnes a to i s dotaci, tak maji vykupni ceny za MWh pod 1000 korun (aktualni cena na burze je cca 4350 korun za MWh) a tu dotaci na vystavbu a to zase jen do 10Wkp (na vetsi fotovoltaiky ma dotaci jen CEZ a to z Bruselu) jim proplaci zelena usporam, kde jsou penize ktere stat utrzil za prodeje emisnich povolenek
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podíl se zvyšuje JEN kvůli dotacím.

Podíl se zvyšuje díky krutému pádu celého trhu.

Podíl se zvyšuje kvůli absirdnimu omezování nabídky a výroby spalovacích vozů.

Podíl je takový jaký uvádí jen díky nesmyslným statistikám podle toho co statistika považuje za EV.

Jinak řečeno - další zelená lež uprostřed bílého dne!!!
DonVito
Klidne poskytni svoji pravdu o rustu spalovaku a dieselu.
😁 😁 😁
Arese
Elektrodemagog promluvil... 😲 :no:
traveldrive
V tomto prípade si vyjadrenie demagóga vypustil ty. Keby si za niečo stál, tak diskutujete a uvediete nejaké relevantné argumenty. Či už Ty alebo rohYpnol. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Argumenty jsou jasně popsány v těch článcích.

Tady se nikdo nezmůže na to, aby cokoliv rozporoval. Jen klasiké lži na úrovni to je AF... To je to nejděsivější!!! Eurohujeři nemají absolutně nic, žádný reálný koncept. Žádnou dlouhodobiu udržitelnost. Jen lži.

Ale takový je dnešní svět. Stačí jen lhát a opakovat lež do nekonečna. Tím se lež stane pravdou. Důkazem je Babiš. Důkazem je Zeman a jeho okolí. Důkazem je EV mobilita, důkazem je celá současná EU.
traveldrive
No tak tie svoje argumenty napíš a neodkazuj stále na nejaký popis v článkoch. Nech sa bavíme o reálnych veciach. Okrem prvej vety tiež len hejtuješ.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Máš to v těch článcích popsané. Stačí číst.
Pokud máš pocit že něco je jinak, můžeš na ro věčně reagovat.
traveldrive
Takže smutne konštatujem, že si skutočne len hejter. Iba sa rozkrikuješ a argumenty nula. Aj keď z DonVitom niekedy nesúhlasím, tentoraz má pravdu. Strata času.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Proč ti mám vypisovat něco co je srozumitelně a věcné popsáno v článcích na které odkazují?

Nechápu, nerozumím. 😒 :no: Předpokládám že umíš číst. Pokud ne, tak mě kvůli tomu nepravem neobviňuj z toho že jsem hater :-!
traveldrive
Asi po sebe nečítaš. Tvoje výkriky ničím iným nie sú.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Chceš se bavit věcně. Ale nejsi schopný vůbec reagovat na jednotlivé konkrétní argumenty a fakta!
Hendly
Začni teda reagovat na fakta a argumenty ty.
Jak se zvedá kilometrovy nájezd v Norsku?
Avatar - Anonym
Anonym
Norsko 😊

Energetický mix, jaký má Norsko je pro střední evropu UNREAL!!!!

Dokážeš to pochopit, zelený probruselský panáku???
DonVito
@travel: Ztrata casu...
Arese
Rohypnole, na komoru! 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Argument😒br />
Prodáno 1000 vozidel, 100 elektrických, podíl 10%.
Nyní prodáno vymýšlím si 500 vozidel, 100 zkratů, podíl 20%.
Takhle nějak to je, je to opravdu velmi jednoduché.
Jsou to statistiky které EK velice umně využívá. :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak.
pogo26
Až se vše zakáže, tak bude podíl 100%. Pár posledních EVfanatiků bude jásat.
Avatar - Anonym
Anonym
Neboj, žádná auta nebudou, ani elektro, nebude je z čeho vyrábět 😄

https😐/echo24.cz/…oku-dojde-hlinik

Predikce je, že ojetiny zdraží příští rok o 25-70% 😄 😄 😄 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Elektrozkraty nebudou, potřebují víc hliníku a hořčíku !!!!! :-! :-! :-! :-! :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ono nebude ani to české lithium...
traveldrive
zdá sa, že v bohnickej liečebni bola amnestia... 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
traveldrive
Načo sem tie sralce odkazuješ? Nikto so zdravým mozgom to už nečíta.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsem rád že jsem se zde dozvěděl, kdo jediný má rozum.
A to představitel národa, který je na světě nejvíce zblblý hoaxy a dezinformacemi ohledně COVIDu.
Promiň ale myslím si že to je dobrý základ k pochybám o tvém zdravém rozumu. ;-\ ;-\ ;-\
traveldrive
Tvoje pochybnosti ma naozaj nemajú prečo trápiť. 😉
Hendly
Nevolas tady po volném trhu?
Proč odkazuje na článek o požadavků zastoupení cen paliv?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
DonVito
Znas ceny za nabijeni v CR?
Za kolik je kWh u CEZu?
https😐/www.futurego.cz/…uvy-cenik-a-opse
Vikendovy ridic (pausal 200Kc mesicne) ma kWh za 5,50Kc.
Umis to vynasobit sestnacti, nebo klidne dvaceti?
Ne?
To je 5,50Kc/kWh x 20kWh = 110Kc na 100km za nabijeni na verejnych stanicich. :yes:
Kdyz budes jezdit za 5l benzinu za 35Kc, tak je to 175Kc. 😲

Ty umis jen kopirovat hloupe odkazy...

PS Realita je takova, ze mas kWh za domaci nabijeni mnohem levnejsi. Jezdis za 15kWh na sto a s benzinovym autem (pokud nemas Toyota hybrid) fakt nejezdis za pet...
Avatar - Jaros71
Jaros71
Jasný.... a nynější nárust cen elektřiny a plynu o 100 i 200% tobě nic neříká???
A bude asi i hůř..
Problémy se zásobováním , kdyby se nejezdilo na naftu?
To by se lidi zbláznili ...to by bylo podobné 100 % zdražení potravin a hospod. :no:

Je možnst jak to zvrátit , defenestrovat ekomaniaky v Bruselu a elektromobiliti zakázat 😄
nebo dobře , nedotovat....on to pak nikde nikdo nekoupí !
A vyrábět se ty el.sekačky přestanou.
Hendly
A jak je možné, že ceny plynu a elektřiny stoupají všude na světě nemají tam Brusel?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože čína nemá uhlí, díky povodním, zpřísněním těžby a svým krokům vůči Austrálii, která jim uhlí odmítá dodávat.

A Zároven stoupá cenna plynu, protože rusáci šponují ceny jako odvetu za sankce + tlačí na spuštění NordStream 2.

A k tomu nefouká jak zelený bolševik čekal, takže OZE sou k ho*nu 😄 😄 😄
IPace
obcasny vykyv naruztu ceny elektriny te jako trapi proc, jsi snad bejvalej zakaznik Bohemky a ted platis za elektrinu asi o 2 kacky vic, nebo proc ti vadi ze se v zime zveda obcas cena za elektrinu o 2-3 kacky na kWh vejs?

a v lete az zas bude cena elektriny obcas i v zaporu budes tvrdit co?

ja mam barak sice co se elektriky postaveny ostrovne, ale mam jisteni hlavne na zimu prave prez BezDodavatele kde mam ceny uctovane aktualni po hodinach, a kdys byl letosni rekord na EU burze s elektrinou tak bych cenu nakupoval za 7800 za MWh, tedy 7.8 kacky za kWh, porad bych tedy i s Taycanem jezdil levnejc nebo za stejnou cenu jako nekdo s dieselovou Fabkou kde ma mozna spotrebu tech diskuznich 5/100 😉 prumernou cenu mam ale u nich za tento rok zatim na 3.6 korunach za kWh i s poplatky, a to mam klasicky tarif D01d protoze rocni odber mam smesne malej a rocne se ze site nedostavam nad 1.2MWh,a diky uctovani po hodinach jsou dokonce v lete hodiny kdy mam elektrinu ze site jen za poplartky distribuce 😉

a doporucuju se podivat na to jak rostou ceny elektriny treba v UK nebo v Cine ci Indii, i bez EU tam maji vykyvy nasobne vetsi nez jake jsou ted na cenach v EU 😉 a je to jednoduche, v REU cenu urcuji nejdrazsi zdroje, a tema jsou v EU plynove elektrarny, to jsou posledni spinane zdroje v siti, a diky cene plynu jsou v soucasnosti ty nejdrazsi v EU siti, takze v hodinach kdy se musi zapojit i plynove elektrarny proste cena kratkodobe stoupa, ..... je to jako se spotrebou auta, pri rozjezdu zere hodne, pri plynule jizde mene a pri brzdeni zpravidla nic, ale na konci jizdy taky neberes jako prumernou cenu tu nejvyzsi dosazenou,a le tu prumernou 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Plynové elektrárny a špinavý zdroj???

Tvl... vytáhni si tu hlavu ze zadku už!
Plynové elektrárny jsou jediná možná relativně čistá budoucnost pro zemi s našimi přírodními podmínkami!!!
IPace
a jak to jako ovlivnuje to, ze v soucasnem energetickem mixu EU jsou plynovky proste nejdrazsim zdrojem elektriny, proste jsou a tvoje hovadiny na tom nic nezmenej 😉 o tom jestli je cista nebo neni jsem nenapsal ani pismenko, napsal jsem "spinane", tedy ty co se zapinaj az jako posledni 😉 v soucasnosti jsou proste diky vysoke cene plynu nejdrazsim vyrobbnim zdrojem elektriny v EU a diky nim je cena elektriny ovlivnena z cca 75-80% , a myslim ze o tom vim celkem dost kdys v tom mam nainvestovano a mam z toho nemale zisky a ty grafy sleduju kazdy den abych spravne nastavil nakupy a prodeje a vydelal na tom 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
spinane... ok. To jsem špatně přečetl. Četl jsem špinavé.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Plynové nejdražší... v zásadě souhlas, i když nevím jak vychází jádro.

Bohužel ale EU jde právě cestou plynových elektráren. Cena elektrické energie proto bude růst zcela jednoznačně.
pogo26
A jak nahradíš 100 miliard na daních z paliv? Chceš větší dluh? Ale tobě to bude, dle toho, co píšeš, asi jedno.
Hendly
A jak nahrazuješ deficit finační bilance spojený s nákupem ropy?
Avatar - Anonym
Anonym
A jak nahrazuješ deficitit obchodní bilance s čínou? Kdy plácnu čína sem vyveze produkty za 40 miliard a my dodáme do číny produkty za 2,5 miliardy.

To je krásnej deficit vid 😄 😄 😄
pogo26
Asi dovezu z Číny soláry a baterky. Ale seriózně. Za peníze z ropy si v normální době zase od nás koupí něco, co umíme my.
Avatar - Anonym
Anonym
a když budeš jezdit za 6 litrů LPG za 14,60 tak je to 88 Kč vid 😄 😄 😄
IPace
6 litru s LPG? za to jezdi nejakej Fiat Panda?
Avatar - Anonym
Anonym
Kombinovaná spotřeba, takže klidně cokoliv do 1,4 objemu 😄 Kam jde dát lpg samo
Bojkas
Citovat autoforum. 😁 😁 😁 😁 Nemáš tam ještě parlamentní listy, nebo SputnikNews? Články, co se vejdou do dvou odstavců, tak z toho tam dělají 2 normostrany, od roku 2017 neměli auto na jakoukoliv recenzí, nebo test. 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Viz výš. Odmítám tyhle tvé totalitní praktiky! :-! :no: :no: :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Není to horší než citovat eklektickevozy.cz, garáž nebo fdrive. :no: :no: :no:
Arese
Přesně! 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
https😐/www.autoforum.cz/…nomicke-realite/


Norsko rozšiřuje těžbu ropy o nová pole, ropa zde bude nejmíň na dalších 50 let!!!

Takto Norslo řeší Green New Deal!!! Nechutné pokrytectví!!! Ostatním diktuje EV zatímco samo podporuje těžbu ropy!
velitel mesta bugulmy
Prosím tě, AF sem nepostuje, to je něco jako Parlamentní listy pro auta. Odpad.

A za druhý, to s tím Norskem je asi stejný pokrytectví, jako když se Česko chlubí tím, že je jednou z nejmírovějších zemí na světě, a přitom prodává do celýho světa mraky zbraní. Chceš mít v Česku mír? Chceš, co? A chceš mít prachy za prodej CZ kvérů a jiných zbraní, nebo chceš ty fabriky zavřít? Vidíš, těžký to zavírat. Tak nebuď překvapenej, že to Norové dělaj stejně. Doma chtěj mít čisto, ostatním klidně ropu prodaj, když je poptávka a jsou z toho chechtáky. My bychom to dělali úplně stejně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Naprosto typický argument lháře. To přeci napsalo AF tak to nemůže být pravda... Viz to řekl kulak... to řekl Žid... To napsalo AF...

Jo, přesně tohle jsou totalitní praktiky!!! Už jen začít zastrašovat...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Hele veliteli, Norskou přestalo vystavovat certifikáty dodávek čisté elektřiny, nějak jim došla.
JAK JE TO JEN MOŽNÉ ???
Ale ropu a plyn budou vesele dodávat dál, POKRYTCI neomarxističtí.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Můžeš mít argumenty, které nejdou napadnout. Počty lidí, kterým připadá v pořádku vypínání elektráren a tlačení elektroaut pořád rostou. Led je tenčí a tenčí a dokud se neokoupou nepochopí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přínos EV mobility na omezení závislosti na ropě je absolutně mizivý. Je to prostě jen další zelená LEŽ gréty.

https😐/www.autoforum.cz/…islosti-na-rope/
DonVito
Promin, ale pouzivas mozek alespon trochu, nebo jen nekriticky konzumujes clanky AF?

Ja vim, odstranis zdroje znecisteni, ale na vzduch ve meste to nema zadny vliv. Stuttgart 2020 behem pandemie..

A nyni odstranis spotrebu v Norsku.. a zase to nema zadny vliv.
Neni ti to divny?

https😐/www.ceicdata.com/…/oil-consumption

Ja tam ten pokles vidim... ty ne. :-!
https😐/www.ssb.n👋en/energi-og-industri/olje-og-gass/statistikk/sal-av-petroleumsprodukt

PS Kdyz se bavime o autech, doporucuji nezahrnovat cisla z letecke dopravy. 😉

PPS Jak si proboha vysvetlujes, ze prechod na elektromobilitu nema vliv na spotrebu ropy, kdyz osobni doprava tvori asi ctvrtinu jeji spotreby???
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
On mozek používá, ty žádný nemáš. Takže 1:0 pro něj.
DonVito
Neco qeci?
Ne?
Tak se do toho neplet.

Tady mas neco od cesty😒br /> https😐/electrek.c👋2021/10/22/tesla-tsla-reaches-new-all-time-high-900-billion-valuation/
:yes😒br />
Kdy ze jsi naposled psal, ze TSLA zkrachuje?
😁 😁
traveldrive
Prínos EV na zmiernenie globálneho otepľovania je mizivý.
Prínos EV na obmedzenie závislosti na rope je citeľný.
Ekologický prínos EV voči spaľovákom je alebo bude citeľný v mestách a husto osídlených oblastiach.
Čiže prínos EV tu rozhodne je, bez ohľadu na to, či sa ti to páči alebo nie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Chceš se bavit věcně?

Tak si přečti ten odkaz. Spotřeba (SPOTŘEBA, ne těžba) ropy Norska navzdory výraznému podílu EV v prodejích neklesá, spíše roste!!!

A na tento věcný argument ty napíšeš- přínos EV na omezení závislosti na ropě je citelný. OMG to jako myslíš vážně??? O čem se pak chceš bavit, když absolutně popíráš fakta??
traveldrive
Nórska ropa je jediný zdroj na výrobu palív na svete? Jediná, z ktorej sa vyrába palivo? Kričíš niečo o faktoch ale tlačíš tu samú demagógiu a účelovo neúplné informácie.
Ale máš pravdu. Nechcem sa o tom baviť. S tebou nie, to nemá žiadny zmysel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
??? Ty se nejsi schopný věcné vůbec bavit! To je ten problém.

Kde píšu ze Norská ropa je jediný zdroj??? Nikde. Vůbec nikde. Já udávám jasný příklad toho, že EV mobilita nijak významně nesnižuje závislost na ropě!!! Proč roste podíl EV v Norsku ale spotřeba ropy v Norsku neklesá???
Hendly
Tak si třeba vem graf spotřeby ropy a porovnej s počtem aut a ujetými kilometry.

Pak začni s tím kdo lze.
Na autoforum tohle nenajdeš, tam najdeš jen clanky pro odpůrce. Chcete to číst, tak vám to pisou....
pogo26
Přínos je citelný. Lidé zchudnou a nebudou mít auto. Také budou mít menší spotřebu. Ekologický přínos bude značný. Jen to lidem ještě nikdo neřekl. Kdo by jim to taky chtěl říct?
Hendly
Tak ale tohle je to co tu dlouhou dobu říkají zastánci ev.
Přechod od ropy bude trvat ještě dlouho. Takže jestli se chceme závislosti na ropě která jednou dojde zbavit. Musíme začít co nejdříve.

Kde vidíš lež?

Problém je jestli je ještě čas...
Každý kdo použije rozum vidí, že se ritime proti zdi.

Ropa prostě není budoucnost.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Máš dobře vymytý mozek, to Tě musím pochválit. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Hendly
Klidně svůj názor opustíme, když mi představís dlouhodobou vizi společnosti založené dal na fosilnich palivech.
Avatar - Anonym
Anonym
Plynu je na 200 let, uhlí na 500-600, ropy na 100, vše při dosud znamých a těžených naležistích, nejsou v tom netěžené a neobjevené.

Dál bioLPG nic, snytetická paliva nic, jádro nic vid.

Oze nefungují jak si měl možnost vidět, kdybys neměl zelené kalpky na očích. proto je takový Boom uhlí, ČD Cargo nestíhá opravovat a pronajímat vagony a v uhlených skladech stojí ve frontě 40 kamionů za sebou. Divný co

ČEZ dokonce spustil černouhlenou elektrárnu Dětmarovice, jede skoro na plný výkon, naopak plynovky utlumil na minimum, v noci jedou na nejnižší možné minimum a ve dne jen jak je potřeba na vykrytí spotřeby, jinak taky naprosté minimum.
Hendly
Takže horizont je kolik? 100, 200 let a pak co?

A to beru v úvahu jen zásoby. Co způsobuje to množství emisí že spálení pomijim i když je to podstatnější.
Avatar - Anonym
Anonym
Ročně padá na podporu solárů 30 miliard korun. Kdyby se tyto zdroje dávaly do jaderné energetiky, už bychom ty nové jaderné elektrárny měli.
😄 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Něco pro hamunu

Marek: Není řídký názor, že než stavět velký jaderný zdroj, je lepší počkat na menší modulární reaktory SMR. Je to realistický přístup, nebo je to spíš obezlička, jak jadernou energetiku odstavit na vedlejší kolej a vyhnout se výstavbě Dukovan, případně dalším blokům v Temelíně?

Zásadním problémem je, jak dlouho budeme čekat na průmyslové nasazení SMR. My musíme řešit období mezi lety 2030 – 2040. Principy a konstrukce SMR jsou známy již od šedesátých let minulého století. Standardně se používají v ponorkách, na letadlových lodích či ledoborcích. V podstatě tam, kde se na cenu nehledí. Jediný v současnosti průmyslově nasazený SMR je ruský RITM 200, umístěný na pontonu v sibiřském Peveku. V místě, kde by jinak elektřinu získávali s pomocí dieselagregátů. Takže cena dvakrát až třikrát vyšší, než běžná, je v tomto místě výhrou. Je zřejmé, že současný velký zájem o nasazení SMR bude korunován úspěchem, mnoho projektů je v pokročilé fázi vývoje, americký NuScale má již licenci jejich jaderného úřadu. Domnívám se však, že mluvit o větším využití SMR je možné až na horizontu roků 2045 – 2050. To je v našem případě téma pro akademiky.
gil54
Za 100 za 200 let ? To vím zcela přesně. Konečně budou ty slavné SSB aplikovatelné do aut.

Ale bude to stejně k prdu, protože auta už nebudou žádná a ti noví zelení uvědomělí euroekolidé budou chodit zásadně pěšky v botách z borové kůry a lopuchovým listem okolo beder. A jejich zásahem nezemře jediný živý tvor.

Budou zodpovědní a proto ropy bude stále dostatek - k ničemu -, protože se používat nebude, aby náhodou za dalších 200 let nedošla.

Jako já, mám plnou lednici žrádla, ale ne, nejím ho, chodím do lesa a žeru borový šišky a kořínky, aby mi to jídlo neubývalo. A vnuci mých vnuků budou mít co jíst.
Hendly
Takže názor "kašlu na budoucnost" už tu máme, někdo něco dalšího?
gil54
Tak polopatě pro méně bystré.

Ne "kašlu na budoucnost", chtěl jsem jen poukázat, že zabývat se dnes dvousetletou perspektivou lidstva v diskuzi na Auto.cz považuji za absurdní, zvlášť když třeba pozítří zakážou např. otevřený oheň.

Nevíme, co bude zítra a jaké budou podmínky a nové technologie a poznatky, ale to nám nebrání už horečně plánovat budoucnost za 200 let. To jsem chtěl říct, když jsi to evidentně - ne úplně - pochopil. Lidstvo vždy využívalo dostupných zdrojů a současně s tím hledalo nové cesty. To já pokládám za rozumné.
Avatar - Anonym
Anonym
Cokoliv přesahující horizont nejlbižších 20 let je těžká utopie, nikdo neví co bude a všechno je to cobykdyby.

Ale utopie bolševikům jdou jak známo. ABC 1965 "Milý mladý pionýre, až ti bude 30, poletíš na dovolenou na Mars". Pionýrovi je dneska 70, pokud ještě žije a nikdy se na Mars nepodívá. Takže asi takhle.

Známe to moooc dobře. Kdo se z historie nepoučil, je nucen si jí zopakovat 😄 😄 😄
gil54
No, jestli ten pionýr hodně našetřil, tak ho Elon posadí do Tesly a vystřelí ho tam raz dva. Tak +/- za 9 měsíců je tam, bohužel One Way Ticket. 😄
Hendly
Možná se pletu, ale nejsi zrovna ty zastánce atomové energie kde i doba plánování a výstavby dalece přesahuje 20 let?
Avatar - Anonym
Anonym
A on někdo neumí za 20 let postavit elektrárnu? 😄 😄 😄

SMR sou věc původem ze 70. let, že dodneska jedinou takovou mini elektrárnu maj v komerčním provozu rusové (Akadamek Lomonosv) je věc druhá....
Hendly
Nikdo neplánuje budoucnost 200 let dopředu.
Jde jen o úvahu jestli mají fosilní paliva nějakou budoucnost. Je jich omezené množství, jejich spalováním vypouštíme do ovzduší škodlivé látky a CO2 a jejich spotřeba se nejspíše vzhledem k počtu obyvatel a zvedání životní úrovně bude rapidně zvedat.

Když tohle zvážím nevypadá to jako něco co by bylo dlouhodobě udržitelné.
gil54
Omezené množství - současné známé zásoby vzhledem k současné spotřebě jsou na několik generací. Majitelé současných ložisek záměrně mlží o jejich množství z důvodů cenové obchodní politiky, takže množství současných zásob lze určit jen rámcově. Ve hře jsou nová, stále objevovaná, naleziště. A konečně dosud se vědečtí pracovníci stále nedohodli, zda se ropa stále tvoří či nikoliv.

Spalováním vypouštíme do ovzduší škodlivé látky a CO2 - vypouštění škodlivých látek je již dnes u spalovacích motorů poměrně úspěšně potlačeno a v poměru k jiným zdrojům škodlivin na světě, nízké. Například jedna aktivní sopka a lodě, rakety, letadla ....... . Ale ano, je to jisté byť malé, ale nepopiratelné negativum. Produkce CO2 je na diplomovou práci a automobilová doprava se na ní podílí jen zlomkem. Větší problém než produkce je trvalá a masivní likvidace přirozených prostředků eliminace CO2 v přírodě.

Spotřeba se nejspíše vzhledem k počtu obyvatel a zvedání životní úrovně bude rapidně zvedat - je však otázka o jakém horizontu hovoříme, jaké v tom horizontu budou podmínky, předpisy, nové poznatky a technologie a nakonec co si kdo představuje pod pojmem rapidně.

....nevypadá to jako něco co by bylo dlouhodobě udržitelné - opět otázka horizontu, co je dlouhodobě. A jak zodpovědně predikovat co bude, řekněme, za 50 let, když nevíme, co bude zítra.
pogo26
Lidí je moc a mají moc velkou spotřebu. Je třeba, aby nás bylo méně a byly jsme chudší. Jiné řešení asi není. Snad jen změna systému a hledání jiných hodnot.
Hendly
Zkus si najít souvislost mezi životní úrovní, vzděláním a přírůstkem populace.

Proč si místo přemýšlení nad problémem volíš cestu strachu?
pogo26
Počet obyvatel a spotřeba poslední dobou hodně roste. To je realita a ne strašení. Životní úroveň a vzdělání se těžko měří a porovnává.
Avatar - Anonym
Anonym
Je potřeba se podívat kde ten počet lidí neustále roste a kde ty snahy o osvětu a vzdělání SE UZ 50 LET zcela míjejí účinkem, že 😄 😄 😄

Evropa vypouští 8% světových emisí, ta to fakt nevytrhne
Hendly
Teď tomu nerozumím, sám píšeš, že spotřeba fosilních paliv i počet obyvatel hodně roste, ale to teda znamená, že dostupnost limitovaných fosilních zdrojů je problém. Tedy přesně co se tu snažím naznačit.

Zivotní úroveň, vzdělání a porodnost je naopak snadno měřitelné a existuje spoustu volných zdrojů kde si to můžeš dohledat. Pak zjistíš, že nárůst populace je s tím přímo provázaný.

Zkus Japonsko..
Avatar - Anonym
Anonym
Že se ta životní úroven a vzdělanost nedaří za těch 50 let osvěty a trilionů korun finanční pomoci v té Africe, Jižní americe a Asii + části arábie pozvednout, výsledky kde nic tu nic, jen se stále množí jak králíci... A natahují stále ruku a chtěj se všichni nakýblovat do Evropy nebo USA
😄 😄 😄
pogo26
Podle mě je to seriózně těžko měřitelné. Ale věřím, že se o to hodně lidí pokouší a živí se tím. Ale i tak jsem rád, že jsi pochopil, že svět za poslední roky brutálně zchudnul.
Hendly
Globální HDP podle posledních dat stále roste.

Ano, je spousta lidí co se živí sledováním statistických údajů a vytvářením analýz a prognóz. Je to jeden z mnoha respektovaných a celkem "tvrdých" oborů.

Je nějaký důvod proč je nepovažuješ za důvěryhodné?
pogo26
Jen jsem ti chtěl naznačit, že by tedy měl klesat počet obyvatel. Jseš dost chytrej na to, aby jsi to pochopil.
pogo26
Psal jsem o spotřebě, ne o spotřebě fosilních paliv. Jseš připraven ty a tvoje rodina výrazně snížit svou spotřebu?
Hendly
A co nemá základ ve fosilních palivech?
To je to hlavní. Dnes fosilní paliva vstupují takřka do všech odvětví.

PS: Ano já svou spotřebu snažím snižovat neustále. Problém je, že ty co to nedělají mají např v ČR výhodu. A to je to co se snaží EU narovnat.
Hendly
Takže spoléháme na to, že nám majitelé ropných zásob lžou..?

Jde o celou spotřebu fosilních paliv, ne jen o auta. Opět, zkus najít odvetví kde se dopad na ekologii neřeší.

Stav je ten, že jen malé pokusy jak se totální závislosti na fosilních palivech zbavit je tu provázen nepochopením a odmítáním - příklad jsou třeba tvé příspěvky.

A jak dlouho bude trvat odklon od fosilních paliv?

Produkci co2 spalováním fosilních paliv považuješ za malý problém?
Avatar - Anonym
Anonym
Malé pokusy?

Ty si koumik, zákaz výroby spalovacích aut, zákaz dokonce provozu ojetin se spalovacími motory v některých zemích, zákaz uhelných elektráren nebo dokonce plynových kotlů a topením dřevem a uhlí + snížení zemědělské produkce v EU sou malé pokusy 😄 😄 😄 😄

Co budou ty velké pokusy? Zhdechnutí lidí hladem a umrznutí? 😄 😄 😄
Hendly
Opět zakladní věc - opravdu chceš Rakušanům zakazovat to co si demokraticky zvolí?

PS: Nic takového ještě není rozhodnuto.
gil54
ad 1 - demagogie
ad 2 - jsme na webu o autech a primárně zde jde o auta
ad 3 - slovo totální není na místě a jinak není důvod se zbavovat možnosti využívat fosilní zdroje, mé příspěvky špatně vyhodnocuješ
ad 4 - jak můžeš vůbec po celé této diskuzi položit tak demagogickou otázku
ad 5 - ano, z hlediska automobilů ano

Pořád se mě jen ptáš a já se snažím zodpovědně podle mého názoru odpovídat. Nediskutuješ, jen využíváš mé odpovědi k dalším otázkám, zlehčování, překrucování a demagogii. V další diskuzi proto nebudu dnes pokračovat. No co, zase jsem to zkusil, ze začátku to vypadalo nadějně, ale brzy jsi opět sklouzl ke svému standardu.
Hendly
Já nechci nikoho zlehčovat a nebo překrucovat jeho názory.

Chci jen znát představu jakou budoucnost mají fosilní paliva. Nic víc..

Já přemýšlím jak dlouho nám může vydržet droga jménem fosilní paliva na které jsme totálně závislí a potřebujeme jí čím dál více a tempo spotřeby se zrychluje. Podívej se jen co způsobuje jen jedno zdražení plynu, jak velké má dopady a to je jen zdražení.

Můj názor je, že teď máme ještě fosilní zásoby a nějaký čas přejít na něco jiného. Začít vymýšlet co bude dál až vše dojde asi není to nejlepší řešení.

Zkus si spočítat jak dlouho by trvalo v ČR přejít jen u aut na nefosilní paliva i když by se začlo hned dneska.. To jsou desítky let..


A to vůbec neuvádím dopad spalování na klima který je jasný. Jak to řešit když spalování fosilních paliv jen zrychluje?
pogo26
Řešením je zavřít funkční jaderné elektrárny a další nestavět.
Hendly
Teď míříš kam? Do německa? Je to jejich demokraticky zvolené rozhodnutí. Nehceš ho respektovat? Každá demokraticky zvolená strana tohle jasně prohlašuje a lidi s tím tedy souhlasí.

Chceš jim vzít právo o tom rozhodovat?

ČR si může postavit tolik atomových elektráren kolik jen chce..
Avatar - Anonym
Anonym
Německo svými kroky ovlivnuje celou Evropu, její energetickou bezpečnost a i ceny na Evropském trhu energií.

Takže, ne není to jejich rozhodnutí.

Pokud je, at se laskavě odpojí od zahraničíních sítí a jedou si tam sami na svoje OZE. Uvidíme jak dlouho jim to vydrží, než tam nastane kolaps a 50 000 blackoutů ročně, respektivě, jeden velký z kterého už se nevyhrabou.
Hendly
Někdo ty okolní státy nutí být napojeny na společnou evropskou síť?

Vše je samozřejmě daleko složitější, společná evropská energetická síť fakt není jednoduché téma.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄
NA KOMORU.

Když ti plácalové podepsali před 30 lety Kjotský protokol a další různé dohody, tak měli okamžitě začít stavět jádro, paroplynovky atd a nechat odsířit všechny uhelky do doby než postaví tyhle náhradí zdroje a mohli mít nižší emise o miliony tun.

ale kde nic tu nic, jen kecali, podepisovali papíry a pak jim vyšlo, že nejlepší bude zavřít i jádro a stavět OZE. Pak přišli na to, že v zimě je to k ničemu, akumulace do baterek je funkční tak na 2 dny a dál konec, vodík je utopie v nebližšších 15 letech a tak jim zbyl plyn z Ruska.

Z toho Ruska, na které uvalují sankce a neustále mu vyhrožují a pak po něm chtěj plyn, a to ještě někde - ako u nás ani ty plynové elektrárny fyzicky nestojí, takže pak nepoužitelný i ten plyn.

Dost smutný vid 😄

31 let jenom kecali a ted to chtěj dohánět stylem vypneme všechno i když nemáme náhradu.
U nás v Kocourkově, Level 3,0 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Problém, že , že jsi stále nepochopil, že jim nejde o to, aby přešlo 100% současných aut na EV, ale o to, že si 60% současných majitelů aut to auto nebude moc dovolit 😄
Takže reálně bude přecházet MAXIMALNE 40% současných aut na elektřinu nebo vodík.

Všecihni sotatní budou natlačení do MHD, vlaků a busů nebo na kola 😄

Protože budou ti lidé rádi, že budou mít na nesmyslné daně, na elektriku, plyn, na rekonstrukce domů, jídlo a obolečení a léky a pojistky.
Hendly
A jak si přišel na tohle tvrzení?
Avatar - Anonym
Anonym
Stačí umět číst mezi řádky a sledovat co se chystá a jak to funguje, a jak dokonale má navíc Čína a Rusko Evropu v hrsti 😄 😄

Navíc jí dokonale vyšachují ze všech mimoevropských trhů, kde nabídnou srovnatelné produkty za nižší ceny, protože tam nepojedou tuhle sebezničující politiku emisních daní, cel, povolenek a omezení produkce 😄

Takže proč by Mexiko, Brazlíe, Arábie, Nový Zéland atd kupovali něco z EU, když jim to dodá čína, rusko a spo. o 40% levněji 😄 😄 😄 tím tu logicky zkrachují místní výrobci a lidi přijdou o práci a ty výrobce pak za pakatel čína , rusko, indie, usa zkoupí a maj to ovládnutý 😄
Hendly
Tak to je zase příspěvek plný strachu.

Rusko na e😜ortu surovin staví svou ekonomiku. Rozhodně to není tak jednoduché jak se snažíš naznačit.

Čína má ohledně emisních povolenek, podpoře EV a výstavbě OZE náskok před EU.
Avatar - Anonym
Anonym
Čína zavedla povolenky loni 😄 😄
emisní cla na výrobky odjinud nemá žádný, enomezeuje těžbu uhlí, naopak jí navyšuje a neomezuje ani zemědělskou produkci a nezakazuje auta na spalovací motory. Indie nemá ani povolenky 😄

To asi bude mít těžko náskok a navíc vyrábí 50% energie z uhelek a dlaších 10% z jádra a vody.

Takže kolik sou ty OZE? 40%, když dost svítí a fouká, jinak s bídou tak 30% vid 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko umí vyrábět samozřejmě i koncové produkty, taky je e😜ortuje. A to nenejn jaderné reaktory a věci kolem toho.

V Chile velmi frčí buchanka, letošní prodejete tam sou větší o 300% jak za celý rok 2020 😄
Vyváží se i kamazy, motorky Ural, Lady, traktory Kirovec a sklízecí mlátičky Rostelmash, lokomotivy, vagony, bagry a budlozery, vojenská a civilní letecká technika atd

Samozřejmě součanés ceny opy a plynu Rusku vyhovují, zalepí snadno díry v rozpočtu z lonského a předlonského roku 😄
pogo26
U Číny je to logické. Oprorti autům jsou v EV a OZE lkonkurenceschopní.
pogo26
Lepší je stavět ekonomiku na e😜ortu surovin (pokud je máš) než na dluzích.
Avatar - Anonym
Anonym
tohle už je naprostý vrchol
https😐/echo24.cz/…i-uhlikove-stopy
pogo26
Já proti veřejné dopravě nic nemám. Jen bych ty peníze směřoval na její podporu a zkvalitňování. Pokud bude kvalitní veřejná doprava, tak mnoho lidí rádo autem přestane jezdit.
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/echo24.cz/…ernou-energetiku

Někteří dostali rozum a už jsou taky pro jádro.
https😐/atominfo.cz/…lnem-financovan/
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Dej už pokoj s tou masáží... že jsou EV jedinou alternativou je jen zbožné přání těch, co do toho investovali. A vlastně to není pravda ani v náznaku, protože i ta elektřina se vyrábí z fosilních paliv.

Ano, je třeba chránit plánetu, a je třeba hledat náhradu za fosilní paliva, protože tahle civilizace je na zdroji energie přímo zavislá.
takovou cestu ale může najít jen vývoj a výzkum. Ne rozhodnutí úředníka.
Hendly
A nejde se snad směrem vývoje a výzkumu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mírně upravím - ne rozhodnutí šíleného politika. Ani ne povrchní úvahy naivniho dítěte - Gréty.
traveldrive
Každá minca má dve strany a žiadna pravda nie je absolútna. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže fakta jsou fakta.

Podíl EV v Norsku rychle roste. Spotřeba ropy neklesá.
Hendly
To je ale přece ten nejpadnejsi důvod pro ev. 😄
To nechápeš?

I tam kde je velký podíl prodeje ev spotřeba ropy neklesá. Zvětšuje se totiž počet aut a nájezd.
Jak by vypadala spotřeba ropy když by nebyl takový podíl ev?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Průměrný roční nájezd v Norsku - POKLES!
Podíl EV v Norsku roste.

Přesto spotřeba ropy Norska neklesá!
Hendly
A počet aut?
DonVito
Cim si to asi rohypnol vysvetluje?
Ubyde spotreba, presto spotreba neklesa. Rohypnoluv paradox.
😁 😁 😁

https😐/cleantechnica.com/…ar-death-spiral/

500 million gallons of gasoline being displaced by electric vehicles in 2020
😲
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No konečně jsi se vrátil do reality, takových jako ty je tady málo.
traveldrive
Tak prečo sedíš lenna jednej strane mince, keď vieš, že je tu aj druhá a pravda je niekde uprostred na tej hrane? Len ju vybalancovať.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protože zatím přínos EV mobility je vzhledem k negativním dopadům naprosto marginální.

A ani se neblýská na lepší časy. Naopak je čím dál jasnější, že EV mobilita je jen zrůdný politický projekt malé skupiny fanatiků, kteří bohužel ovládají především EU. Je to slepá cesta, která bude mít nevratné a nedozírné negativni dopady na životy každého z nás.
Avatar - Anonym
Anonym
Stejně jako eko zemědělství a omezení potravinové soběstačnosti EU s tím, že se bude dovážet. Jenže až se jinde neurodí, ceny vystřelí raketově nahoru nebo sem ty země nic nepošlou, aby měly dost pro sebe a bude hladomotr.

Prostě SSSR v praxi a Trofim Lysenko. Díky němu byl hladomor na Ukrajině 😄 😄 😄
Hendly
Ano, a proto investice do ev jsou v mnoha zemích větší než v EU...
Dává to logiku?
Avatar - Anonym
Anonym
v kterých konkrétně? čína staví vše, jádro, uhelky i oze.
Avatar - Anonym
Anonym
Pozdravuje tě Křeček, ekonom BH Securities, abyste tady zas nemohli s hamunákem, alias zeleným Nashem plkat cinty o nevzdělancích.

cituju "V energetice jde o národní bezpečnost. Proto o ní musí rozhodovat lidé, kteří jí rozumí. Jenže nyní je to tak, že právo rozhodovat si přisvojili ti, kteří o oboru nic nevědí. Jejich názory dnes už úplně převážily názory skutečných odborníků. Což je energetická sebevražda. To musí skončit"

Ten to trefil na komoru, vid chlapec.

https😐/iuhli.cz/…yrazne-nezlevni/

To přibývá vzdělanců, co kritizují EU a Green deal a varují před katastrofou, Kovanda, Křeček, Páral atd
Všichni maj základku vid.

Takže ted už Vám zbyde jen to, že sou to agenti kremlu a zpátečníci a důchodci, jenže zrovna Kovandovi je 41 a Křečkovi nebude víc.... tak smůla co
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
:yes: :yes: :yes:
pogo26
Opravdové počty se ukážou až dojde na placení těchto nesmyslů. Zatím to je vše na dluh.
Avatar - Jaros71
Jaros71
Strčte si tu elektrode.bilitu do zádele... 😄
Jsme zvědavý na statistikz po zdražení elektřiny a plynu na konci roku..
Navíc nyní jsou normální auta bez čipů skoro nekoupitelná. 😄
Demonstrace ve Francii jim napravují hlavu , ještě Německo a Itálie...a s ekomaniaky bude konec.
Hendly
A benzín a nafta nezdrazuji?
Avatar - Anonym
Anonym
zdražují kvůi tomu, že jd drahý plyn a uhlí a alektrika a někteří zas začli na topení používat topnou naftu.

Kámoš s s tím přitápí taky.

A zroven se ve velkém začla pašovat topná nafta (ta červená) z Helmutstánu 😄 😄 😄
Hendly
Jojo, je tu ještě někdo kdo si myslí, že světová cena ropy jde nahoru z důvodu toho, že barikuv kámoš s tím začal pritapet?
Rohypnol, ARES, rycardo?
Avatar - Anonym
Anonym
Zas sis z toho vytáhl jen to, co se ti demagogicky hodilo do krámu vid.

Psal sem že celosvětově stoupnul zájem o topné oleje a naftu + další důvody proč ropa zdražuje, viz výše.
Hendly
Co třeba začít úplně jednoduchým slovem OPEC?
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/iuhli.cz/…a-poradny-balik/

Pozdravuje vás Voloda, prej se mu kvalitně plní státní rozpočet 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Poslední zajímavostí je stanovení limitů i pro emise mimo výfukové plyny, konkrétně na otěr z brzd. Zatím přitom není stanovena metodika, jak intenzivně by vozidlo mělo ve zkušebním cyklu brzdit. Mezi návrhy řešení se objevil i vysavač instalovaný ke každému kolu.

EK a EU se úplně odtrhla od reality a vymýšlí absolutní zvěrstva!!! Je to šílené. Je to šílené...
https😐/zpravy.aktualne.cz/…8380cc47ab5f122/
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Karosérie zkratů jsou vylehčovány ve velké míře hliníkem a hořčíkem.
Čína prakticky zastavila výrobu, Evropa je závislá z 95% ne Číně.
Elektrozkraty potřebují více čipů než ICE.

Kupujte zkraty nebudou !!! Jouvajs !!! 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]

Konečně si zhůvěřilé automobilky jako Renault a VW hrábnou na dno finančních rezerv ! :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Otázka jestli není nebo se nechce aby bylo...

Čína mohla rozehrát ideální hru na ekonomickou likvidaci EU. Dnes už není třeba Evropu dobývat. Stačí jí nechat prostor a ona se zničí sama!
Robert Hlavaty
Už ten název článku, je tak senzační, že jsem o tom "prudkém" nárůstu ani nedočetl....
traveldrive
Bingo!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Zájem o EV roste!

Teda, ony všechna "normální" auta nejdou koupit, objednací doba je v letech... ale k mávání o zvyšování zájmu to stačí.

Já už fakt začínám věřit tomu, že chipů je v podstatě dost.
Jen "hlavy" v EK došly k závěru, že nejlépe donutí lidi kupovat EV, když jim prostě neumožní koupit nic jiného.

Jak jsem tak ukrutně rád, že jsem sithnul ta Tipa.
Arese
A já jsem zase šťastný, že jsme včas pořídili Karoqa! 😄
Avantime
Minulý rok bol pre limity flotilových emisií prechodný, tento rok sa už ide na ostro, takže budú lietať mastné pokuty. Ja tým rečiam o nedostatku čipov už tiež neverím. Problém tam je, ale skôr to vnímam ako mediálnu agendu automobiliek. Spoločnosť sa bude hnevať na nejaké čipy a nie na úrady a ani na automobilky.
Ak je s čipmi naozaj problém, je logické, že ich dávajú prednostne do áut, ktoré im nenavýšia pokuty za prekročené emisie. Čo tam po tom, že sused onedlho oslávi rok od objednania Octavie, mal si predsa kúpiť Enyaq a už by dávno mohol veselo nabíjať.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejsmysluplnější EV Škodou bylo Citio iV. Auto, které je určené do města. Tedy tam kde má EV alespoň nějaký přínos. Auto, kterému úplně stačí dojezd těch pár set km. Auto, které ze své podstaty minimalizuje negativa v podobě velkých a těžkých baterií.

A co vyrábí VAG?? Velké těžké SUV/crossovery, které se velikosti do měst absolutně nehodí. Auta, která potřebuji pro dojezd velké a těžké baterie. Auta, která staví na negativních vlastnostech EV mobility!!!

A nikomu z místních diskusních EV eurohujerů to vůbec nepřijde divné a k zamyšlení... Proč právě nové emisní normy a EV mobilita zabíjí právě malé, lehké a levné automobily vhodné do města, které jsou z hlediska ekologie nejcennějším zbožím na trhu!!!
Hendly
Odpověď na tohle jsi tu dostal mockrát. Proč tedy píšeš, že se nad tím nepřemýšlí?

Schválně, proč bylo ABS nejdříve u nejdrazsich modelu když by neprinosnejsi bylo u velkoseriovych modelu?
Avatar - Anonym
Anonym
První ABS měl v roce 1971 Imperial (luxusní značka Chrysleru).

Dál to měl Ford, Cadillac a později další

to opravdu nebyly nejdražší vozy světa, akorát jako tradičně byla Evropa 400 let za vopicema 😄 😄 😄
https😐/blog.auto.cz/…l-opravdu-prvni/

Její luxusní značky Mercedes, BMW, Porsche, Jaguar, Ferrari, Maserati a dokonce i Bentley, Rolls Royce měly v roce 1971 akorát velký kulový a ne ABS 😄 😄

Ještě můj RR žádný ABS nemá.... aspon má kotoučové brzdy ne všech kolech s dvěma třmeny na kotouči. To pravda moc aut nemělo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
První EV (soudobé) Škody byl nejmenší model Citigo.
První EV (soudobé) Renaultu bylo Zoe.

Tj. vůbec nejde o koncept který musí prošlapat luxusní segment a propadne dolů. To opravdu napadne jedině ... :-!

Vlastně je to úplně opačně. První EV masový bylo Mitsubishi i-MiEV a Peuveot iON.
Přesto rozmach malých EV nepřišel. Ani je nikdo příliš vyrábět nechce. I když je město naprosto nejvhodnější prostředí pro EV.
Avatar - Anonym
Anonym
Strašně jednoducý, abych na těch malých EV něco vydělali, musí tam naplaáti šílenou cenovku ala 650-750 litrů, za to to nikdo bez dotace nekoupí.

Kdežto u luxusních suv a sedanů za 2 mega+ se to ztratí....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jasně. Jde jen o to že tam není problém nákladosti nové technologie, jejíž vývoj se zaplatí na drahých vozech a následně výrazně zlevní.
Xylo
Vidím problém spíše v zhýčkanosti výrobců. Byly zvyklí, že komponenty koupí za pár šušnů a zbytek nákladovosti je Výzkum/vývoj 😉 . Když se podíváš do tzv. netržního hospodářství, tak nejúspěšnější jsou malé-levné EVs ala https😐/www.auto.cz/…-nabizeji-135366 .
Avantime
Ja stále nerozumiem, ako sa počítajú tie superkredity za každý registrovaný elektromobil. Má Citigo-e iV rovnakú hodnotu ako Enyaq?
V každom prípade uvidíme čo tá Dacia Spring, či bude na trhu tiež tak krátko a potom potichu zmizne ako elektrické Citigo. Inak v auguste bolo v Európe zrazu registrovaných vyše 3000 e-Upov. 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Doporučuji přečíst mj. tohle

https😐/dfens-cz.com/…odu-fabii-combi/
Hendly
Sorry, ale ty tomuhle věříš?

Vždyť je to přesně o tom co je základ nepochopení ev. Uvažuje o tom co tam čteš?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ať se fiat naučí dělat motory. Já mám u benzinu v 2.2t těžkém aute 120g dle nedc a 140dle wltp. Takze pořád méně než ten chcipak od fiatu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle napíše opravdu jedině bezmozek. Vůbec nejde o žádný Fiat. Jde o tu absurditu šílené normy.
Avatar - xxc
xxc
Co je take hrozne na tom, ze auto je tazke? Co je take negativne pri beznom pouzivani, ze auto nema 1500 kg, ale ma 2000 kg? Odkedy su lacne auta dobre pre ekologiu?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hmotnost je vždy negativní faktor vzhledem ke všemu. Snad vyjma pohodlí svým způsobem a bezpečnosti svým způsobem. Ale ani tam to není přínos v pravém slova smyslu.
gil54
Co je take hrozne na tom, ze auto je tazke? To se opravdu ptáš ???

Tak si každé ráno dej na záda ruksak s padesáti kilama kamení a celej den s ním až do večera všude choď. Rozdíl "co je take hrozne" poznáš hned.

U auta to znamená vyšší požadavky na pneumatiky, na brzdy, robustnější konstrukci zejména podvozkových komponent, horší dynamiku, horší ovladatelnost, horší brzdou dráhu a vyšší spotřebu.
pogo26
Pokud vše ostatní v podstatě zakážu, tak se EV budou prodávat. A stejně tak raketově poroste zadlužování. Až do nějakého bodu zlomu, který časem přijde.
Avatar - Anonym
Anonym
Nějak to helmutům nefunguje
https😐/www.idnes.cz/…651_automoto_fdv

A stále to nějak neumí hasit