Novinky
To je děs.
Vozí se sem nafťáky starší 15ti let.
Není nad to, když Vám v zimě pustí nafťák pod oknama, to si hned všichni uzavírají i ventilačky.
"Více než 21 procent dovážených ojetin přitom tvořily vozy starší 15 let."
Vozí se sem nafťáky starší 15ti let.
Není nad to, když Vám v zimě pustí nafťák pod oknama, to si hned všichni uzavírají i ventilačky.
"Více než 21 procent dovážených ojetin přitom tvořily vozy starší 15 let."
Chybná dedukce. Dnes se tomu tendenčně a módně říká "nepochopení psaného textu".
No tak já bych auta starší 15ti let nedovážel.
Ale tady jsou lidi Pro.
Ale tady jsou lidi Pro.
A proč bys je nedovážel? Spousta takových aut slušně jezdí a dokonce i velmi slušně ekologicky.
slusne smrdej
starej srot to je
starej srot to je
Kdyby mi nekdo pritahl hezkou e46 m3, nebo 997 carreru S, oboje starsi 15 let a pritom hodne vysoko, ne-li nejvys na mem "to bych chtel mit v garazi" sezname, vubec bych se nezlobil a uz teprve se nestydel za to, ze zvedam prumerny vek dotazenych ojetin nad 15 lety prumer. 😉
Nejvíc zahnívají tvoje předsudky.
2005 znamená Octavia II, Superb II, Passat B6. Auta, které při troše péče jsou úplně v pohodě.
2005 znamená Octavia II, Superb II, Passat B6. Auta, které při troše péče jsou úplně v pohodě.
problém je to poslední co píšeš. Při troše údržbě. Ale kdo musí kupovat dané auto, ve většině na údržbu, hlavně složitějšího dieselu už nemá, která dost převyšuje hodnotu těch vraků.
Přesně tak a ty co nemají 500 000 na mírně jeté auto a dalších 100 000 na preventivní údržbu ať chodí pěšky :yes: 😁
Ty v zimě máš otevřené okna? Zřejmě máš na zahradě termální pramen...
Minimálně mikroventilaci máme i přes zimu. Co je za problém?
Tak nastartování studené TDI je nejen cítit, ale i slyšet přes půl ulice.
čím déle si necháme jedno auto tím se chováme ekologičtěji 😁
Vzhledem k ekofašistické Evropě nás čeká budoucnost Kuby.
Dovezme sem co nejvíc vraků z celé EU dokud to jde. Díky tomu budeme aspoň mít ND na dobu, kdy v západní a severní bohaté Evropě budou mít v garáži EV s prázdnými bateriemi o hmotnosti dvou palet dlažby a budou se chodit modlit do mešity, aby začalo foukat!
Životnost německých prémiovek MY 2005 je při náležité péči nekonečno. Při nedostupnosti nových dílů a jejich nahrazení z vraků klesne jejich životnost na půl nekonečna. Takže už to chce jen vyžehlit vztahy s Ruskem a nemám strach o budoucnost české mobility :-!
Dovezme sem co nejvíc vraků z celé EU dokud to jde. Díky tomu budeme aspoň mít ND na dobu, kdy v západní a severní bohaté Evropě budou mít v garáži EV s prázdnými bateriemi o hmotnosti dvou palet dlažby a budou se chodit modlit do mešity, aby začalo foukat!
Životnost německých prémiovek MY 2005 je při náležité péči nekonečno. Při nedostupnosti nových dílů a jejich nahrazení z vraků klesne jejich životnost na půl nekonečna. Takže už to chce jen vyžehlit vztahy s Ruskem a nemám strach o budoucnost české mobility :-!
Zajímavé je, že jsem jinde použil stejnou věštbu. Asi na tom něco bude. Jsme už minimálně dva. 😉
Middlefinger
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Lidé si teď zvolili Eurobolševické slepence a tedy Green Deal. Takže s drahou energií, elektroauty a zdražením všeho, problém nemají.
Zase jsi čerpal info na sputniku?
Popsal realitu.
Hele soudruhu, jak se ti líbí že Německo aktuálně vyrábí nejvíce energie u ughlí od roku 1990, vČR topí nejvíce domácností uhlím od roku 1999 😄 😄 😄 a ČEZ utlumil veškeré plynové eletrárny na minimu, naopak spustil na plný výkon i černohelnou elektránu DĚTMAROVICE!!!
USA má nejmenší uhelné zásoby od roku 1997 😄
Kde je ta výroba energie z větrníků a fotovoltaiky? Jakotože už helmut nazavřel všechny uhelky a nezvýšil výrobu z OZE o 3700%?
Co ty na to, zelený neobolševický utopisto?
Nějak se ti to hrouztí co. Čína aktuálně poptává o 1200% více uhlí než v roce 2020 😄 😄 😄
USA má nejmenší uhelné zásoby od roku 1997 😄
Kde je ta výroba energie z větrníků a fotovoltaiky? Jakotože už helmut nazavřel všechny uhelky a nezvýšil výrobu z OZE o 3700%?
Co ty na to, zelený neobolševický utopisto?
Nějak se ti to hrouztí co. Čína aktuálně poptává o 1200% více uhlí než v roce 2020 😄 😄 😄
....Více než 21 procent dovážených ojetin přitom tvořily vozy starší 15 let.....
Taky šlo napsat že 79% těchhle dovozů tvořily mladší auta ! 😄
Taky šlo napsat že 79% těchhle dovozů tvořily mladší auta ! 😄
Kolik z těch 21% sou veteráni stačí 30 let? To by nám mohli pánové sdělit.
I když dle tabulek SDA to jde trošku laicky spočíst, SDA.
SDA teda uvádí jen kategori nad 15 let, tj starší 15 let a den v době registrace😒br /> 1-9/2021
vypíchnu nemasové značky
Alfa Romeo - 193
Alpina - 7
Aston Martin - 6
Austin - 11
Bentley - 3
Cadillac - 9
Daewoo - 22
Dodge - 9
GMC - 4
Chevrolet - 98
Jaguar - 96
Jeep - 229
Lamborghini - 2
Lincoln - 7
Lotus - 6
Maserati - 7
MG - 25
Pontiac - 10
Rolls Royce - 3
Rover - 32
Tatra - 12
Trabant - 21
a další spousty nemasových značek co maj 1-4 ks
Abyste veděli o co maj lidi zájem i kromě levných pleček na cestu do práce nebo pro manželku co s tím jezdí někam 10 km na vlak.
z Masově zastoupených značek TOP 10 s nejvyšší registrací nad 15 let😒br />
1) VW - 5995
2) Škoda - 5091
3) BMW 2288
4) Mercedes - 1859
5) Ford - 1596
6) Audi - 1561
7) Peugeot - 1079
😄 Opel - 1017
9) Renault - 953
10) Toyota - 745
I když dle tabulek SDA to jde trošku laicky spočíst, SDA.
SDA teda uvádí jen kategori nad 15 let, tj starší 15 let a den v době registrace😒br /> 1-9/2021
vypíchnu nemasové značky
Alfa Romeo - 193
Alpina - 7
Aston Martin - 6
Austin - 11
Bentley - 3
Cadillac - 9
Daewoo - 22
Dodge - 9
GMC - 4
Chevrolet - 98
Jaguar - 96
Jeep - 229
Lamborghini - 2
Lincoln - 7
Lotus - 6
Maserati - 7
MG - 25
Pontiac - 10
Rolls Royce - 3
Rover - 32
Tatra - 12
Trabant - 21
a další spousty nemasových značek co maj 1-4 ks
Abyste veděli o co maj lidi zájem i kromě levných pleček na cestu do práce nebo pro manželku co s tím jezdí někam 10 km na vlak.
z Masově zastoupených značek TOP 10 s nejvyšší registrací nad 15 let😒br />
1) VW - 5995
2) Škoda - 5091
3) BMW 2288
4) Mercedes - 1859
5) Ford - 1596
6) Audi - 1561
7) Peugeot - 1079
😄 Opel - 1017
9) Renault - 953
10) Toyota - 745
Průměrné stáří nemovitostí, nábytku nebo třeba nádobí? A přitom je to cca stejně (ne)důležité, jako stáří aut.
to není vůbec pravda ale. U nemovitostí máš maximálně energetické hodnoty, které rekonstrukcí můžeš o něco zlepšit. Auto nebudeš předělávat na novější emisní normu, že? Naopak ještě více restrikcí na staré normy. Viz třeba Německo. Zelenou plaketu zvládne dostat benzín s Euro1, diesel až s Euro4
Myslím si, že hodně k údaji o stáří provozovaných vozidel přispívá i mánie "sběratelství" různých ne příliš starých vozítek. Mám překvapivě mnoho známých ve své sociální bublině, kteří hlavanehlava skupovali vrakové ojetiny socialistických aut nebo 30-40 let staré auťáky, které obdivovali ve svých dětských letech. Jeden známý má "sbírku" asi 80 kusů mopedů italské produkce.
Já jsem v dětských letech obdivoval vždy ty západní produkty, ať už auta, či elektroniku nebo oblečení. Určitě jsem neslintal po Š110. Nostalgie je hezká věc, ale po komunistických sračkách se mi nestýská.
Teď jsem se díval, že motocykly mají svojí kategorii, kde průměrně stáří je 33,8 let .... To je opravdu na pováženou, jak potom vypadáme před vyspělým světem. To už i traktory máme "mladší", tak je jen 32,7 let 😁
Je třeba si uvědomit, že to číslo 15,5 rapidně zvyšují veteráni, např. na jednoho veterána se stářím 90 let potřebujete 6x jednoleté auto, aby jste se průměrově dostali nad hranici 15,5. Vzhledem k tomu. že jsem ráj veteránistů a je jich tu spousta, bylo by potřeba auta 30 let vyškrtnout ze statistiky. Je dost nefér do statistiky počítat auta která se takřka z 99% nepoužívají k dennímu ježdění.
A nejsou náhodou už vyškrtnuta? Existují Veteránské značky, takže by to teoreticky mohli zveřejňovat už očištěné.
spousta lidí má veterány na klasických značkách. Leckdy proto, že s nimi podnikají, případně mají nedobové úpravy, které vylučují veteránskou testaci.
Já mám VW T2 1973 také na klasických značkách a to zejména kvůli tomu, že až nám zakáží spalovat benzin, tak to předělám na elektriku. Auto na klasických značkách by nemělo být extrémně problematické předělat, auto na veteránských takto předělat nelze. Plus, mám resp. budu tam mít nedobové úpravy, jako třeba moderní vestavbu kuchyně, postele atp.
Jinak u mne je vozový park 5, 20, 27, 48 let starý, tedy průměr 25 let. A reálně jezdím jen tím nejmladším, Teslou
Já mám VW T2 1973 také na klasických značkách a to zejména kvůli tomu, že až nám zakáží spalovat benzin, tak to předělám na elektriku. Auto na klasických značkách by nemělo být extrémně problematické předělat, auto na veteránských takto předělat nelze. Plus, mám resp. budu tam mít nedobové úpravy, jako třeba moderní vestavbu kuchyně, postele atp.
Jinak u mne je vozový park 5, 20, 27, 48 let starý, tedy průměr 25 let. A reálně jezdím jen tím nejmladším, Teslou
Nesmysl. máme tu přes 6 mil vozů.
Kolik veteránů ve stáří 90 let tu je? Jednotky kusů. Většina veteránů jsou poválečné, spíše 70+ roky. A těch veteránů v celkovém počtu mnoho není.
Kolik veteránů ve stáří 90 let tu je? Jednotky kusů. Většina veteránů jsou poválečné, spíše 70+ roky. A těch veteránů v celkovém počtu mnoho není.
Veterán je dneska všechno starší roku 1991 😄
to vše jde přihlásit na vetenoty a splnuje to klasifikaci FIVA.
Za dva měsíce 1992 a starší.
Tj i Lada 2107 z roku 1992 po dědečkovi jde v lednu přihlásit na veterána. (za tři roky a 2 měsíce půjde na veterána přihlásit i moje první auto co sem měl - Stratus. letí to)
to vše jde přihlásit na vetenoty a splnuje to klasifikaci FIVA.
Za dva měsíce 1992 a starší.
Tj i Lada 2107 z roku 1992 po dědečkovi jde v lednu přihlásit na veterána. (za tři roky a 2 měsíce půjde na veterána přihlásit i moje první auto co sem měl - Stratus. letí to)
tak to jsi mimo, je to už nějaký pátek, kdy jsem se díval do registru osobních aut a bylo tam přes půl milionu aut starších 30let. Což mi nepřijde jako zanedbatelné číslo. Vycházelo to na přibližně 9% všech osobáků v ČR.
A i na to 30 leté "spotřebuješ" jedno nové, aby jsi se dostal aspoň na 15 let průměru.
A to jde jen o "veterány" v běžném registru osobních aut, pak tu jsou ještě veterány v extra registru.
A i na to 30 leté "spotřebuješ" jedno nové, aby jsi se dostal aspoň na 15 let průměru.
A to jde jen o "veterány" v běžném registru osobních aut, pak tu jsou ještě veterány v extra registru.
Země s nejvíce vyrobenými auty na hlavu jich kupuje nejméně. Kovářova kobyla....
Samozřejmě většina registrovaných vraků stojí zaparkovaných v garážích na dědině či rezaví v ulicích na sídlištích. Horší je, když někoho napadne s tím vyrazit na silnici. Ještěže máme ty euro normy. Představa, že by v současném počtu jezdily 120ky, žigulíci, LIAZky a nedej bože wartburgy a trabanti. To by nám ani plynové masky nepomohly.
Samozřejmě většina registrovaných vraků stojí zaparkovaných v garážích na dědině či rezaví v ulicích na sídlištích. Horší je, když někoho napadne s tím vyrazit na silnici. Ještěže máme ty euro normy. Představa, že by v současném počtu jezdily 120ky, žigulíci, LIAZky a nedej bože wartburgy a trabanti. To by nám ani plynové masky nepomohly.
LIAZky potkávám obden minimálně dvě 😄
Pořád slouží, hasiči, sklápečky, autojeřáby, kontejnery, kropičky (taky poslední LIAZy už byly EURO 3, motory vlastní M1.2C nebo Steyr nebo Detroit Diesel)
Z ostatních jmenovaných už jen Lady, většinou hranaté 210x, Nivy a vyjimečně Piroru, 110 nebo staré 1200/1500/1600.
Wartas vídám jen jeden který je v provozu a Trabose, 120 už sem neviděl hodně dlouho.
zato potkávám pravidelně favority, tatry 148 a 815, Pragy V3S, staré Avie A 30/31; A60/75, multikáry, 90kové Lubliny, občas potkám i VW Passat B4, 90kové Transity, tuhle sem viděl i dvě TAZ 1203 resp. TAZ 1500
Jezdí různé věci
Pořád slouží, hasiči, sklápečky, autojeřáby, kontejnery, kropičky (taky poslední LIAZy už byly EURO 3, motory vlastní M1.2C nebo Steyr nebo Detroit Diesel)
Z ostatních jmenovaných už jen Lady, většinou hranaté 210x, Nivy a vyjimečně Piroru, 110 nebo staré 1200/1500/1600.
Wartas vídám jen jeden který je v provozu a Trabose, 120 už sem neviděl hodně dlouho.
zato potkávám pravidelně favority, tatry 148 a 815, Pragy V3S, staré Avie A 30/31; A60/75, multikáry, 90kové Lubliny, občas potkám i VW Passat B4, 90kové Transity, tuhle sem viděl i dvě TAZ 1203 resp. TAZ 1500
Jezdí různé věci
nebo NE???
nekdo ten populistickej raut po StBakoj, sosanech a komousich bude muset zaplatit.
jen sekyra za 3 roky po StBakoj pres 1 bln. inflace nebude pod 5 procent. hypoteky ze 2 na 4 procenta, coz napr. z 2mio hypo bude jen na urocich o 40tis vic rocne nez pred rokem. uroky ze staniho dluhu pres 2%, tedy minimalne 60mld na urocich rocne, atd atd.
bude hur romiku, pocitej s tim
nez ti jednoho dne na dvirka zaklepe exekutor
pozor na to romiku
A jediné řešení, které z toho vyplývá, je měnová reforma. A ta nastane právě tehdy, až věřitelé pochopí, čeho se účastní a že mejdan skončil...
Koneckonců možná i to je úlohou kryptoměn. Lidi v tom utopí žvotní úspory a jednoho krásnýho dne se řekne sorry, bitcoin má hodnotu psího lejna... A peníze co digitálně byly, rázem nebudou...
To co se stalo s financemi, a od současné vlády se ještě plánuje na příští rok, je naprostá katastrofa.
Funkční a správné řešení je krizí se proinvestovat, to si může dovolit zkušený leader, jako Babiš, a potom to funguje.
Nová vláda se na nic jiného než na tupé škrty a dupání na krk obyčejným lidem, nevzmůže. Čeká nás recese, v lepším případě, v příštích volbách vyhraje Babiš a bude to tady zase dávat do pořádku.
A to Babišova vláda zvládala výborně, buď přihazovat dotace jeho firmám nebo uplácet voliče před volbami. Dále zaklekávat konkurenci atd.
Po příchodu Babiše se to začalo měnit, asi někdy od 2013. Za poslední roky jsem jediné zkorumpované výběrko zažil na Praze 6, tam mě to nepřekvapilo. Pak takové malé příspěvkové organizace, které dělají výběrka jednou za čas, a nemocnice, tam si ti doktoři do toho nenechají sáhnout a nikdo nemá odvahu s tím něco dělat. Ale to je tak max 10%, zbytek je ok.
Takže sdělení, že se "strašně krade" je nesmysl, anebo tím bylo myšleno něco jiného.
Nebo nějaký konkrétní příklad, jak nastratoval Andrej ekonomiku za 8 let ve vládě ? Ta sekera tu byla už před Covidem.
Na dotacích není postavena jen EU, schválně, jestli víš, která země na světě má největší dotace, třeba právě do toho zemědělství ?
Jak Andrej hospodařil se dozvíme v příštích 3 letech, to je pravý výsledek, ekonomika se měří zpětně.
Tohle to přesně vystihuje
https😐/www.facebook.com/…879171125522709/
Tedy přichází čas bídy a žebráků, bohužel 😄
Další tisíce lidí topí dřevem, protože maj vlastní les nebo někde z zády kousek lesa, kde na to majitel jebe, stromy padaj a tak si ukradnou, že....Leckde i s tichým souhlasem majitele, kterej je rád, že mu ty popadne někdo zlikviduje a nemusí za to platit nebo smybolické dohody, typu dej mi 1500 a vem si těch 10 stromů co spadly. Znám takových lidí asi 40 😄
To nikomu nevadí, že.
Lepší vyjetej olej z komína nebo uhlí v kamnách typu Kaborky nebo navlhlé dřevo, než odsířená uhelka typu Počerady 😄 😄 😄
Neobolševická ekologie v praxi 😄
Jen já už sem dal kamarádům za svůj život tak 130 litrů vyjetého oleje 😄 😄 😄 Slíbili že ho ekologicky zlikvidují 😄 😄
Dalšíma 15 litry sem natřel panty vrat a spodek jedný dřevený boudy, aby nehnila 😄 😄
https😐/energozrouti.cz/…e-ho-chce-omezit
Pak si dal odkaz na článek který o zákazu spalování dřeva nic neříká, je o tom, že se chystá regulace podpory biomasy.
PS: jak dojdeš k názoru, že za skoro vše může EU a pak až hledáš jak to vlastně teda je opravdu?
Ano může za to EU. To je taky zmíněný v tom článku. Umíš ty vůbec číst? V Bruselu se líhnou tyhle nesmysly, takže kdo jiný by za to asi mohl?
"Jakým způsobem bude Evropská unie do budoucna tento druh paliva omezovat zatím není úplně jasné."
To je v článku - nic konkrétního. Pokavaď sleduješ dění kolem biomasy řeší se hlavně její udržitelnost. např: https😐/oenergetice.cz/…yuzivani-biomasy
To že svůj názor stavíš na jednom neurčitém článku je možná vysvětlení mnoha tvých názorů.
Proč nechceš vědět jak to opravdu je a místo toho hledáš bič na EU?
Ten článek je ve výsledku o tom co nejen tady mnoho odpůrců EU po EU chce, zamezit drancování původních porostů na biomasu.
A ještě by mě zajímalo, co vozí ty lodě zpět z Británie do Kanady 😄 😄
Tak pálením dřeva emitujeme CO2, jehož vypouštění zelený mozky chtějí za každou cenu limitovat. Jak to zapadá do termínu udržitelnost spalování biomasy si popravdě neumím představit. Takže chceme redukovat emise CO2 nebo ne? O drancování původních porostů na biomasu nemusíme vést diskuze. Jsem jednoznačně proti, ale tohle smrdí tím, že nám za 5-10 let EU zakáže "jakože" doma topit dřevem (protože to produkuje CO2) bez ohledu na to jestli pálíš spadlou soušku nebo si v národním parku uřízl památný strom. A proto taky nadávám na EU.
Emise CO2 je snaha regulovat. Ale uhlíková neutralita neznamená nulové emise CO2. Jde o to vypouštet jen tolik CO2 co se zas dokáže navázat do rostlin atd.
Splálením dřeva vyprodukuješ jen tolik CO2 kolik bylo ve dřevě během růstu zachyceno. Je to normální koloběh. To co je problém je spalování fosilních paliv tzn. přidávat do koloběhu CO2 další CO2.
O tom je změna klimatu. Během velice krátké doby jsme do oběhu přidali CO2 které bylo vázáno v přírodě po milióny let. To tempo je velice rychlé a dopady to prostě má. Můžem se dohadovat jak velké, ale to je na jinou a daleko složitější diskuzi.
Tomuhle tématu se věnuje tisíce vědců kteří se na závěrech většinou shodují a z toho vychází snaha o omezení vypouštění CO2.
Celá civilizace teď jede na droze zvané fosilní paliva. Je na té droze totálně zavislá a teď nastupuje celosvětová snaha se té závislosti alespoň malinko zbavit. A zbavování závislosti je vždy těžké.