Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Průměrné stáří aut v Česku za dva roky stouplo o půl roku na 15,5 roku

127 komentářů

topten
ANO??
nebo NE???
Avatar - Anonym
Anonym
Teď je Babišova drahota, ale za pár dnů to vezmou do ruky fachmani a ceny poletí raketově dolů. Co přesně se ti zase nelíbí vztekloune?
PowerHouse
Zase politické žvásty, tedy nic pro mě.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to si musíš jít stěžovat k Topíkovi, nevím proč to píšeš jako reakci na mne.
topten
bude hur romiku
nekdo ten populistickej raut po StBakoj, sosanech a komousich bude muset zaplatit.
jen sekyra za 3 roky po StBakoj pres 1 bln. inflace nebude pod 5 procent. hypoteky ze 2 na 4 procenta, coz napr. z 2mio hypo bude jen na urocich o 40tis vic rocne nez pred rokem. uroky ze staniho dluhu pres 2%, tedy minimalne 60mld na urocich rocne, atd atd.
bude hur romiku, pocitej s tim
Avatar - Anonym
Anonym
Takže za Babiše fakt bylo líp, jsem rád, že to přiznáš.
topten
kdyz zijes na dluh, tak se chvili mas lip
nez ti jednoho dne na dvirka zaklepe exekutor
pozor na to romiku
Avatar - Anonym
Anonym
Chlape, ty máš asi hrozné životní zkušenosti, já tohle neznám.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No záleží, jestli sis bral půjčku o které jsi věděl, že nemůžeš splatit.
Avatar - Anonym
Anonym
No ale já nejsem stát. Mě by mohli věřitele znicit. Stát se věřitelům vysměje, natiskne peníze a jede dál.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale takhle to nefunguje. Víš co znamená tisknout vic peněz? Ze roste inflace, peníze ztrácí hodnotu a stát ztrácí věřitele, kteří mu půjčí. A pak to končí v extrému bankrotem a věřitele ho také zničí.
Avatar - Anonym
Anonym
V této zemi zažije každá generace jednou či vícekrát totální rozklad státu, či devastaci měny, či obojí. Není žádný objektivní důvod, aby to najednou bylo jinak.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak ono je veřejným tajemstvím, že celá západní Evropa žijící na dluh ten dluh nikdy nesplatí že...

A jediné řešení, které z toho vyplývá, je měnová reforma. A ta nastane právě tehdy, až věřitelé pochopí, čeho se účastní a že mejdan skončil...

Koneckonců možná i to je úlohou kryptoměn. Lidi v tom utopí žvotní úspory a jednoho krásnýho dne se řekne sorry, bitcoin má hodnotu psího lejna... A peníze co digitálně byly, rázem nebudou...
pogo26
Popsal jsi, jak funguje celej Západ, náš vzor. My jsme v tom to směru troškaři.
adamzprahy
Bohužel potvrzuješ co si o aktuální situaci myslím, tj. že běžný člověk tomu nerozumí. Fakt nic proti. Ale tady nejde o "věřitele", ale právě o to tisknutí peněz. Kam to vede se podívej ve Venezuele.

To co se stalo s financemi, a od současné vlády se ještě plánuje na příští rok, je naprostá katastrofa.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Tak to je dobře. Přesto ti to topten vysvětlil v kostce správně. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bylo líp, to je logické, akorát za to nemohl Babiš, ale vlády před ním a kola ekonomiky, která nastartovala konjunkturu. On nešetřil a neinvestoval, jen rozhazoval bez účelu (jo, za účelem koupit si voliče), tak se teď budeme mít hůře... ekonomika má zkrátka větší setrvačnost, takže za hříchy končící vlády bude platit ta nová a bude velmi nepopulární, protože lidi jsou blbí a nechápou tenhle základní princip.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bohužel většina to nechape, třeba takový Brofsky.
pogo26
Pokud se po listopadu 89 zvedla životní úroveň. tak to bylo díky komunistům? Chápu to dobře?
Avatar - Ozzman
Ozzman
A měříš to ke kterému datu ? Nemyslím si, že hned v roce 1989-1990 se zvedla ze dne na den běžnému pracujícímu člověku nějak úroveň. Navíc nemůžeš srovnávat dva odlišné režimy, kdy ten první zakazoval podnikat a co nejvíce osekával soukromé vlastnictví, takže tam jen samotný fakt, že bylo umožněno soukromé podnikání způsobil růst živ. úrovně...
JosefBrofsky
Takhle to není, to je taková tupá matematika pana žinženýra Kalouska, která se zapsala do učebnic ekonomie, jako bezpečný způsob, jak prodloužit hospodářskou krizi o několik let.

Funkční a správné řešení je krizí se proinvestovat, to si může dovolit zkušený leader, jako Babiš, a potom to funguje.

Nová vláda se na nic jiného než na tupé škrty a dupání na krk obyčejným lidem, nevzmůže. Čeká nás recese, v lepším případě, v příštích volbách vyhraje Babiš a bude to tady zase dávat do pořádku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nemám nic proti investicím na dluh, ale proti přidáváním dávek a důchodů na dluh.
A to Babišova vláda zvládala výborně, buď přihazovat dotace jeho firmám nebo uplácet voliče před volbami. Dále zaklekávat konkurenci atd.
pogo26
Nebyl spíš problém ve snížení daní pro lidi s vysokým příjmem? Proč je tady zvyk vše házet na důchodce?
ryccardo
Jedno s druhým. A do toho se strašně krade. Nicméně valorizovat důchody je holt nutnost. Ovšem s mírou. Tohle kupování hlasů důchodců co předvedl soudruh Babiš je už za hranou.
JosefBrofsky
Krade se nejméně co se kdy kradlo. Před příchodem Babiše nebylo možné získat státní zakázku, byla to mafie a kdo nebyl členem, neměl šanci.

Po příchodu Babiše se to začalo měnit, asi někdy od 2013. Za poslední roky jsem jediné zkorumpované výběrko zažil na Praze 6, tam mě to nepřekvapilo. Pak takové malé příspěvkové organizace, které dělají výběrka jednou za čas, a nemocnice, tam si ti doktoři do toho nenechají sáhnout a nikdo nemá odvahu s tím něco dělat. Ale to je tak max 10%, zbytek je ok.

Takže sdělení, že se "strašně krade" je nesmysl, anebo tím bylo myšleno něco jiného.
ryccardo
Hochu to jsi moc velký idealista. Za Babiše se krade v miliardách.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne valorizace nevadí a souhlasím s ní. Ale jednorázové příspěvky před volbami v době krize je nesmysl. Pokud jsme v konjuktuře a státu se daří, tak ať jim přidají. To samé se socialnimi dávkami obecně.
ryccardo
Presne tak :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zkušený Leader Babiš je opravdu profesionál, takže své firmy přisál na prs státních dotací, seřízl kosty a investice jedou jen za státní či za zvýhodněných podmínek, daňových úlev a pobídek, které platíme my... jako člen vlády udělal jen to, že všechny tyhle postupy zlegalizoval, když ohnul pravidla. Jo, v tomhle je dobrej, ale platíš to i ty.

Nebo nějaký konkrétní příklad, jak nastratoval Andrej ekonomiku za 8 let ve vládě ? Ta sekera tu byla už před Covidem.
pogo26
Na dotacích je postavená EU a Babiš se pohybuje v prostoru, který nevymyslel. Je pro tebe ideální politik, který nikdy nic nedělal, nepodnikal?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je pro mne ideální politik, který není ve střetu zájmů - tzn nevlastní média a firmy, které mají přímý užitek z toho, že jejich majitel určuje pravidla pro rozdělování dotací.

Na dotacích není postavena jen EU, schválně, jestli víš, která země na světě má největší dotace, třeba právě do toho zemědělství ?
Avatar - Anonym
Anonym
Jsou dva druhy politiků. Jedni jsou ve střetu zájmů. O těch druhých se to zatím ještě veřejně neví. Takhle jednoduché to je 😄 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Od toho jsou volby, abychom si mohli rozhodnout, kdo je dle nás už v moc velkém střetu zájmů a že Andrej byl v obrovském za novodobou historii ČR, o tom asi není pochyb.
ryccardo
Trefně napsáno :yes:
ryccardo
No čoveče nevím jestli máš tak úplně pravdu, ale rád bych sdílel tvůj optimisumus. S tím Kalouskem souhlas. Škrty jsou ale bohužel potřeba. Vůbec by bylo fajn, kdyby se tak nekradlo, což se i za Babiše krade přímo grandiózně. Bojím se ale, že nás stáhne ke dnu zelená sebevražda (jak to nazval správně Babiš) celý EU. Tyhle jejich nesmyslný nápady, na který zbytek světa kašle, nás stáhnou ke dnu a budeme jen spolek nekonkurenceschopných států a zbytek světa nás převálcuje.
TondaSverak
Pamatuješ Paroubka? Měl sekyru 800 mld, Kalousek končils 1600 mld....je třeba vidět kontext. Nákjlady na privatizaci (cpo zaplatil sát krachujícím bankám) byly v roce 2005 MF vyčísleny na 720 mld kč...to jsou fakta, jak s nima kdo naloží je už další věc..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kalousek ale ministroval za komplexního propadu ekonomiky, to se pak krásně Andrejovi ukazují ta čísla, kdy jeden se hrabal z bahna a díky němu se druhý chlubí cizím peřím.

Jak Andrej hospodařil se dozvíme v příštích 3 letech, to je pravý výsledek, ekonomika se měří zpětně.
JosefBrofsky
Ano, lidé živící se prací zažili nejlepší čtyři roky v historii ČR. Teď to bohužel půjde všechno do wc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
když se prožerou peníze ve 4 letech na dalších 8 let, tak se žije dobře, to je jasné. Ale co bude za další 4 roky, když ty peníze už se prožrali?
Tohle to přesně vystihuje

https😐/www.facebook.com/…879171125522709/
JosefBrofsky
A jak je možné, že Babiš a potom Schillerová snižovali státní dluh? Než přišel kovid. Babiš lidem dal peníze, které si předtím rozkradli tradiční politické strany. Takže žádné prožírání nebylo, naopak, splácely se dluhy po Kalouskovi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Snizovali státní dluh? Fakt? Který rok?
Avatar - Anonym
Anonym
bude hůř, přichází Green deal a fit for 55 😄 😄 😄

Tedy přichází čas bídy a žebráků, bohužel 😄
ryccardo
Bohužel máš pravdu. Zbytek světa se bude řezat smíchy jak se EU stává nekonkurenceschopnou díky klackům, který jsme si sami dobrovolně naházeli pod nohy. Hamuna sice blábolí jak je to celosvětový snažení, ale to mi nějak nekoresponduje s tím co dělá Rusko, Indie a Čína. No a pak samotná příroda, která si klidně vypouští skleníkový plyny do ovzduší a kašle na naše Green dealy 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Čína jede všechno co může na uhlí a shání ho kde sá dá, ostatní to samý nebo topí dokonce LTO a naftou nebo vyjetým olejem, btw tady to dělaj lidi taky, co maj levný přístup k naftě, lto nebo maj servisy a dílny a přístup k vyjetému oleji 😄
Další tisíce lidí topí dřevem, protože maj vlastní les nebo někde z zády kousek lesa, kde na to majitel jebe, stromy padaj a tak si ukradnou, že....Leckde i s tichým souhlasem majitele, kterej je rád, že mu ty popadne někdo zlikviduje a nemusí za to platit nebo smybolické dohody, typu dej mi 1500 a vem si těch 10 stromů co spadly. Znám takových lidí asi 40 😄

To nikomu nevadí, že.

Lepší vyjetej olej z komína nebo uhlí v kamnách typu Kaborky nebo navlhlé dřevo, než odsířená uhelka typu Počerady 😄 😄 😄

Neobolševická ekologie v praxi 😄
ryccardo
Tohle se bude dít vždycky. To jen dementi v Bruselu si myslí, že zavelí a lidi snad přestanou topit dřevem a ucpou si komíny 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tak tak.

Jen já už sem dal kamarádům za svůj život tak 130 litrů vyjetého oleje 😄 😄 😄 Slíbili že ho ekologicky zlikvidují 😄 😄
Dalšíma 15 litry sem natřel panty vrat a spodek jedný dřevený boudy, aby nehnila 😄 😄
ryccardo
Tak ono ale když topíš vyjetým olejem a máš vyladěný spalování, tak to hoří čistě. Kamarád s tím taky topí v garáži kde provozuje pneuservis a cítit to kolem není vůbec. Zbytečně se to démonizuje 😉
Hendly
Sorry, ale to že topení dřevem je jen oběh uhlíku snad dost zřejmě a respektuje to i EU. Proč tedy svou neznalost směřujes jako nenávist Bruselu?
Avatar - Anonym
Anonym
Takže mokré dřevo, co sotva hoří nemá emise, jasně 😄 😄 😄 😄
ryccardo
Pockej bavime se o CO2.
ryccardo
Hendly
Ano, článek na který odkazuje je o tom jak dřevo, konkrétně se uvádí v článku spíš biomasa, vzniká a kde je jeho puvod.
ryccardo
Takze chces rict ze zadna radoby regulace spalovani dreva a peletek ze strany EU nehrozi?
Hendly
Nevím o tom. To co se řeší je původ dřeva. Aby se nepalilo v EU dřevo z pralesa atd.
ryccardo
O tom se v clanku nepise. Kde si na to prisel?
Hendly
Začal jsi opět s nadáváním na Brusel, z mého pohledu neprávem.
Pak si dal odkaz na článek který o zákazu spalování dřeva nic neříká, je o tom, že se chystá regulace podpory biomasy.

PS: jak dojdeš k názoru, že za skoro vše může EU a pak až hledáš jak to vlastně teda je opravdu?
ryccardo
Neprávem? O čem se píše v tom článku? Biomasa a DŘEVO!!! Ty to tam nevidíš? Mimochodem dřevěný peletky jsou jen jiná forma dřeva.
Ano může za to EU. To je taky zmíněný v tom článku. Umíš ty vůbec číst? V Bruselu se líhnou tyhle nesmysly, takže kdo jiný by za to asi mohl?
Hendly
"využívání dřeva jako obnovitelného zdroje zpřísnit. To by tak v budoucnu mohlo omezit některé dotační politiky."
"Jakým způsobem bude Evropská unie do budoucna tento druh paliva omezovat zatím není úplně jasné."
To je v článku - nic konkrétního. Pokavaď sleduješ dění kolem biomasy řeší se hlavně její udržitelnost. např: https😐/oenergetice.cz/…yuzivani-biomasy
ryccardo
Výborně tak jsme se posunuli, takže nápad ze strany EU je. Jen ještě nevědí jak ten klacek pod nohy lidem hodit.
Hendly
Takže znova, EU v současnosti řeší udržitelnost spalovaní biomasy ne její zákaz.
To že svůj názor stavíš na jednom neurčitém článku je možná vysvětlení mnoha tvých názorů.
Proč nechceš vědět jak to opravdu je a místo toho hledáš bič na EU?

Ten článek je ve výsledku o tom co nejen tady mnoho odpůrců EU po EU chce, zamezit drancování původních porostů na biomasu.
Avatar - Anonym
Anonym
Halvně by se mělo zamezit tomu, aby se biomasa vozila z kanady do britských elektráren. To je totiž ekologie jak cyp.

A ještě by mě zajímalo, co vozí ty lodě zpět z Británie do Kanady 😄 😄
ryccardo
Kefalín a čo vy si tak predstavujetě pod takým výrazom Biomasa?

Tak pálením dřeva emitujeme CO2, jehož vypouštění zelený mozky chtějí za každou cenu limitovat. Jak to zapadá do termínu udržitelnost spalování biomasy si popravdě neumím představit. Takže chceme redukovat emise CO2 nebo ne? O drancování původních porostů na biomasu nemusíme vést diskuze. Jsem jednoznačně proti, ale tohle smrdí tím, že nám za 5-10 let EU zakáže "jakože" doma topit dřevem (protože to produkuje CO2) bez ohledu na to jestli pálíš spadlou soušku nebo si v národním parku uřízl památný strom. A proto taky nadávám na EU.
Hendly
Biomasa rozhodně není jenom dřevo.
Emise CO2 je snaha regulovat. Ale uhlíková neutralita neznamená nulové emise CO2. Jde o to vypouštet jen tolik CO2 co se zas dokáže navázat do rostlin atd.

Splálením dřeva vyprodukuješ jen tolik CO2 kolik bylo ve dřevě během růstu zachyceno. Je to normální koloběh. To co je problém je spalování fosilních paliv tzn. přidávat do koloběhu CO2 další CO2.

O tom je změna klimatu. Během velice krátké doby jsme do oběhu přidali CO2 které bylo vázáno v přírodě po milióny let. To tempo je velice rychlé a dopady to prostě má. Můžem se dohadovat jak velké, ale to je na jinou a daleko složitější diskuzi.
Tomuhle tématu se věnuje tisíce vědců kteří se na závěrech většinou shodují a z toho vychází snaha o omezení vypouštění CO2.

Celá civilizace teď jede na droze zvané fosilní paliva. Je na té droze totálně zavislá a teď nastupuje celosvětová snaha se té závislosti alespoň malinko zbavit. A zbavování závislosti je vždy těžké.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Sorry na tuhle diskuzi nemáš. Jdi si povídat někam jinam.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PowerHouse
To je děs.
Vozí se sem nafťáky starší 15ti let.
Není nad to, když Vám v zimě pustí nafťák pod oknama, to si hned všichni uzavírají i ventilačky.

"Více než 21 procent dovážených ojetin přitom tvořily vozy starší 15 let."
Avatar - Anonym
Anonym
Chybná dedukce. Dnes se tomu tendenčně a módně říká "nepochopení psaného textu".
PowerHouse
No tak já bych auta starší 15ti let nedovážel.

Ale tady jsou lidi Pro.
Avatar - Anonym
Anonym
A proč bys je nedovážel? Spousta takových aut slušně jezdí a dokonce i velmi slušně ekologicky.
topten
slusne smrdej
starej srot to je
Avatar - fOE
fOE
Kdyby mi nekdo pritahl hezkou e46 m3, nebo 997 carreru S, oboje starsi 15 let a pritom hodne vysoko, ne-li nejvys na mem "to bych chtel mit v garazi" sezname, vubec bych se nezlobil a uz teprve se nestydel za to, ze zvedam prumerny vek dotazenych ojetin nad 15 lety prumer. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nejvíc zahnívají tvoje předsudky.

2005 znamená Octavia II, Superb II, Passat B6. Auta, které při troše péče jsou úplně v pohodě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
problém je to poslední co píšeš. Při troše údržbě. Ale kdo musí kupovat dané auto, ve většině na údržbu, hlavně složitějšího dieselu už nemá, která dost převyšuje hodnotu těch vraků.
Rezna
Přesně tak a ty co nemají 500 000 na mírně jeté auto a dalších 100 000 na preventivní údržbu ať chodí pěšky :yes: 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono lze najít ojetiny, které nepotrebuji drahou údržbu. Ale to by nesměli lidi lpet na imidž při nákupu olitaneho vraku a koupit neoc jednoduchého. Ale proč nekoupit starou A6 za pakatel, že?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že u aut, které Rohypnol jmenuje je jediná možná volba, aby to nebyla finanční sebevražda právě diesel (1.9TDI byť s PD), protože jinak to jsou kasičky na peníze... jo, možná ještě 1.6MPI, ale všechny TSI a větší TDI jsou průserové.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale pak je to smradlavej vrak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Passat B6 je největší Werk od VW, co kdy byl a jeho údržba je naprosto nerentabilní, to je snad nejhorší ojetina své doby, viz pan Vaculík 😁
Avatar - Anonym
Anonym
auta starší 15 let sou třeba i veteráni typu Aston, Bentley, Rolls, jaguar, Lincoln, Cadillac, Bugatti atd

to se taky nesmí dovážet, soudruhu? 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty v zimě máš otevřené okna? Zřejmě máš na zahradě termální pramen...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Minimálně mikroventilaci máme i přes zimu. Co je za problém?
Hendly
Tak nastartování studené TDI je nejen cítit, ale i slyšet přes půl ulice.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ono je slyšet často i z podzemní garáže
Avatar - Ozzman
Ozzman
V sobotu jsem byl v šoku, když nový Superb TDI odpálil z místa, hluk se vyrovnal odlétajícím letadlu 😁 Snad byl jen studený, ale jiné diesly takhle hlučné nebývají.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Už to konečně pozoruješ taky, jakej kravál dělají? Teď už jen teď pozorovat ten smrad.
Avatar - Anonym
Anonym
Nemáš mít okna 3 metry vod ulice, soudruhu 😄 😄 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to nemám soudruhu. Mám tam ještě značný kus zahrady pod okny.
Hendly
Smrad nejen studeného diselu je výrazný a při bezvětří zůstává dlouho.
Avatar - narona
narona
čím déle si necháme jedno auto tím se chováme ekologičtěji 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Moje řeč.
moan78
V globale mas pravdu. Ale si predstav, ze by napr. vsetky nakladaky boli v3s, 148cky, 815tky, avie.
Avatar - narona
narona
Tak je to myšleno s určitou nadsázkou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vzhledem k ekofašistické Evropě nás čeká budoucnost Kuby.

Dovezme sem co nejvíc vraků z celé EU dokud to jde. Díky tomu budeme aspoň mít ND na dobu, kdy v západní a severní bohaté Evropě budou mít v garáži EV s prázdnými bateriemi o hmotnosti dvou palet dlažby a budou se chodit modlit do mešity, aby začalo foukat!

Životnost německých prémiovek MY 2005 je při náležité péči nekonečno. Při nedostupnosti nových dílů a jejich nahrazení z vraků klesne jejich životnost na půl nekonečna. Takže už to chce jen vyžehlit vztahy s Ruskem a nemám strach o budoucnost české mobility :-!
jirik_kirij
Zajímavé je, že jsem jinde použil stejnou věštbu. Asi na tom něco bude. Jsme už minimálně dva. 😉
Avatar - Middlefinger
Middlefinger
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
JosefBrofsky
Lidé si teď zvolili Eurobolševické slepence a tedy Green Deal. Takže s drahou energií, elektroauty a zdražením všeho, problém nemají.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A za které vlády by se nezdražovalo? Koho jsme tedy měli volit ?
JosefBrofsky
Babiše, nikdo lepší tady nebyl, není a dlouho nebude.
Hendly
Zase jsi čerpal info na sputniku?
pogo26
Popsal realitu.
Hendly
Popsal své vnímání reality. Pokavad informace o světě bere ať už že sputniku a nebo podobných zdrojů je jeho vnímání dost zkreslené.

Ono stačí zůstat u aut. Které německé prémiový z roku 2005 bys koupil a udržoval? Jejich provoz rozhodne nebude laciný.
Avatar - Anonym
Anonym
Hele soudruhu, jak se ti líbí že Německo aktuálně vyrábí nejvíce energie u ughlí od roku 1990, vČR topí nejvíce domácností uhlím od roku 1999 😄 😄 😄 a ČEZ utlumil veškeré plynové eletrárny na minimu, naopak spustil na plný výkon i černohelnou elektránu DĚTMAROVICE!!!

USA má nejmenší uhelné zásoby od roku 1997 😄

Kde je ta výroba energie z větrníků a fotovoltaiky? Jakotože už helmut nazavřel všechny uhelky a nezvýšil výrobu z OZE o 3700%?

Co ty na to, zelený neobolševický utopisto?

Nějak se ti to hrouztí co. Čína aktuálně poptává o 1200% více uhlí než v roce 2020 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
https😐/www.tydenikhrot.cz/…a-nema-nikdo-rad

A včera senilní Joe usnul na klimatickém kongresu 😄 😄 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
... jaj, prospal jsem klimatický kolaps Země... 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
tak tak, navíc je v USA velmi oblíbený, všichni ho doslova žerou 😄 😄
nobody67
A bude hůř.... :no:
Othello
....Více než 21 procent dovážených ojetin přitom tvořily vozy starší 15 let.....

Taky šlo napsat že 79% těchhle dovozů tvořily mladší auta ! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik z těch 21% sou veteráni stačí 30 let? To by nám mohli pánové sdělit.

I když dle tabulek SDA to jde trošku laicky spočíst, SDA.
SDA teda uvádí jen kategori nad 15 let, tj starší 15 let a den v době registrace😒br /> 1-9/2021
vypíchnu nemasové značky
Alfa Romeo - 193
Alpina - 7
Aston Martin - 6
Austin - 11
Bentley - 3
Cadillac - 9
Daewoo - 22
Dodge - 9
GMC - 4
Chevrolet - 98
Jaguar - 96
Jeep - 229
Lamborghini - 2
Lincoln - 7
Lotus - 6
Maserati - 7
MG - 25
Pontiac - 10
Rolls Royce - 3
Rover - 32
Tatra - 12
Trabant - 21
a další spousty nemasových značek co maj 1-4 ks

Abyste veděli o co maj lidi zájem i kromě levných pleček na cestu do práce nebo pro manželku co s tím jezdí někam 10 km na vlak.

z Masově zastoupených značek TOP 10 s nejvyšší registrací nad 15 let😒br />
1) VW - 5995
2) Škoda - 5091
3) BMW 2288
4) Mercedes - 1859
5) Ford - 1596
6) Audi - 1561
7) Peugeot - 1079
😄 Opel - 1017
9) Renault - 953
10) Toyota - 745
Avatar - Anonym
Anonym
Průměrné stáří nemovitostí, nábytku nebo třeba nádobí? A přitom je to cca stejně (ne)důležité, jako stáří aut.
Avatar - Mikesus
Mikesus
to není vůbec pravda ale. U nemovitostí máš maximálně energetické hodnoty, které rekonstrukcí můžeš o něco zlepšit. Auto nebudeš předělávat na novější emisní normu, že? Naopak ještě více restrikcí na staré normy. Viz třeba Německo. Zelenou plaketu zvládne dostat benzín s Euro1, diesel až s Euro4
Avatar - Anonym
Anonym
Nejsem vůbec proti novému. Ale vadí mi tendenční PR zájmových skupin, které se snaží vzbudit dojem, že je něco špatně, aby na tom mohly vydělat.
Xylo
Myslím si, že hodně k údaji o stáří provozovaných vozidel přispívá i mánie "sběratelství" různých ne příliš starých vozítek. Mám překvapivě mnoho známých ve své sociální bublině, kteří hlavanehlava skupovali vrakové ojetiny socialistických aut nebo 30-40 let staré auťáky, které obdivovali ve svých dětských letech. Jeden známý má "sbírku" asi 80 kusů mopedů italské produkce.
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem v dětských letech obdivoval vždy ty západní produkty, ať už auta, či elektroniku nebo oblečení. Určitě jsem neslintal po Š110. Nostalgie je hezká věc, ale po komunistických sračkách se mi nestýská.
Xylo
Teď jsem se díval, že motocykly mají svojí kategorii, kde průměrně stáří je 33,8 let .... To je opravdu na pováženou, jak potom vypadáme před vyspělým světem. To už i traktory máme "mladší", tak je jen 32,7 let 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Protože tyto "statistiky" dělá někdo, komu se jejich výsledek hodí. Třeba za účelem vytvoření nátlaku na politiky, aby se zavedl nový penězovod.
Rezna
Je třeba si uvědomit, že to číslo 15,5 rapidně zvyšují veteráni, např. na jednoho veterána se stářím 90 let potřebujete 6x jednoleté auto, aby jste se průměrově dostali nad hranici 15,5. Vzhledem k tomu. že jsem ráj veteránistů a je jich tu spousta, bylo by potřeba auta 30 let vyškrtnout ze statistiky. Je dost nefér do statistiky počítat auta která se takřka z 99% nepoužívají k dennímu ježdění.
adamzprahy
A nejsou náhodou už vyškrtnuta? Existují Veteránské značky, takže by to teoreticky mohli zveřejňovat už očištěné.
Avatar - eLzyx
eLzyx
spousta lidí má veterány na klasických značkách. Leckdy proto, že s nimi podnikají, případně mají nedobové úpravy, které vylučují veteránskou testaci.
Já mám VW T2 1973 také na klasických značkách a to zejména kvůli tomu, že až nám zakáží spalovat benzin, tak to předělám na elektriku. Auto na klasických značkách by nemělo být extrémně problematické předělat, auto na veteránských takto předělat nelze. Plus, mám resp. budu tam mít nedobové úpravy, jako třeba moderní vestavbu kuchyně, postele atp.

Jinak u mne je vozový park 5, 20, 27, 48 let starý, tedy průměr 25 let. A reálně jezdím jen tím nejmladším, Teslou
Avatar - Anonym
Anonym
Británie třeba pouští do londýna auta starší roku 1981. Pokud toto zavedou i další země, bude zajímavé jestli se budou řídit jen tím, jaký je rok výroby nebo tím, že má auto veteránské RZ.

Já mam ROLLS taky na bílých.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nesmysl. máme tu přes 6 mil vozů.

Kolik veteránů ve stáří 90 let tu je? Jednotky kusů. Většina veteránů jsou poválečné, spíše 70+ roky. A těch veteránů v celkovém počtu mnoho není.
Avatar - Anonym
Anonym
Veterán je dneska všechno starší roku 1991 😄
to vše jde přihlásit na vetenoty a splnuje to klasifikaci FIVA.
Za dva měsíce 1992 a starší.

Tj i Lada 2107 z roku 1992 po dědečkovi jde v lednu přihlásit na veterána. (za tři roky a 2 měsíce půjde na veterána přihlásit i moje první auto co sem měl - Stratus. letí to)
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak to jsi mimo, je to už nějaký pátek, kdy jsem se díval do registru osobních aut a bylo tam přes půl milionu aut starších 30let. Což mi nepřijde jako zanedbatelné číslo. Vycházelo to na přibližně 9% všech osobáků v ČR.
A i na to 30 leté "spotřebuješ" jedno nové, aby jsi se dostal aspoň na 15 let průměru.

A to jde jen o "veterány" v běžném registru osobních aut, pak tu jsou ještě veterány v extra registru.
Avatar - Anonym
Anonym
......
johny555
Země s nejvíce vyrobenými auty na hlavu jich kupuje nejméně. Kovářova kobyla....
Samozřejmě většina registrovaných vraků stojí zaparkovaných v garážích na dědině či rezaví v ulicích na sídlištích. Horší je, když někoho napadne s tím vyrazit na silnici. Ještěže máme ty euro normy. Představa, že by v současném počtu jezdily 120ky, žigulíci, LIAZky a nedej bože wartburgy a trabanti. To by nám ani plynové masky nepomohly.
Avatar - Anonym
Anonym
LIAZky potkávám obden minimálně dvě 😄
Pořád slouží, hasiči, sklápečky, autojeřáby, kontejnery, kropičky (taky poslední LIAZy už byly EURO 3, motory vlastní M1.2C nebo Steyr nebo Detroit Diesel)

Z ostatních jmenovaných už jen Lady, většinou hranaté 210x, Nivy a vyjimečně Piroru, 110 nebo staré 1200/1500/1600.

Wartas vídám jen jeden který je v provozu a Trabose, 120 už sem neviděl hodně dlouho.

zato potkávám pravidelně favority, tatry 148 a 815, Pragy V3S, staré Avie A 30/31; A60/75, multikáry, 90kové Lubliny, občas potkám i VW Passat B4, 90kové Transity, tuhle sem viděl i dvě TAZ 1203 resp. TAZ 1500

Jezdí různé věci