Ekonomika
rohYpnol
Nedostatek čipů??
Tak se na to podivejme.
Škoda má:
5 ks skladových Octavií
237!!! skladových Enyaqů
Takže se opravdu su není čemu divit, když tlačí EV, a čipy narvou a utopí ve složitých a na elektroniku náročných EV.
Korejci rostou proto, že jsou schopni udržet výrobu. Hyundai nezrušil žádnou směnu. Takže opravdu čipy nejsou???
Škoda evidentně neříká věci tak jak jsou, skladových Kodiaqů a Karoqů je taky dostatek, řádově kolem 200. Skladových Superbů je kolem 100ky.
Tak se na to podivejme.
Škoda má:
5 ks skladových Octavií
237!!! skladových Enyaqů
Takže se opravdu su není čemu divit, když tlačí EV, a čipy narvou a utopí ve složitých a na elektroniku náročných EV.
Korejci rostou proto, že jsou schopni udržet výrobu. Hyundai nezrušil žádnou směnu. Takže opravdu čipy nejsou???
Škoda evidentně neříká věci tak jak jsou, skladových Kodiaqů a Karoqů je taky dostatek, řádově kolem 200. Skladových Superbů je kolem 100ky.
Brmbalik
Ale vyrabet neco co se nekupuje misto toho aby uspokojovali potreby zakaznika je taky divny. A auta ktery stoji venku cely rok a cekaji na dokonceni, to bude provozni lahudka. Ani gratis bych to pak nechtel
rohYpnol
To vyjádření mi přijde dost zvláštní. Člen představenstva řekne, že není znam přesný počet a odhad je 30 až 50 tis. ?
To mi skoro zní jak kdyby vůbec netušili co dělají...
To mi skoro zní jak kdyby vůbec netušili co dělají...
WinDiesel
No Schade vydělává na elektrodotacích, to je jasné.
Schade ale velice riskuje že ji opustí zákazníci které měla "jisté".
Schade a VW už nevyrábí pro lidi ale jen a pouze pro zisk.
Schade do jisté míry vždy reflektovala potřeby českého zákazníka, to absolutně skončilo, Schade už dělá jen to co ji nadiktuje Vlkohrad.
Ta poslední výměna šéfa se povedla, ti před ním byli "buřiči", tento je "hodnej" a Vlkohradu se nevzpírá.
Naši lidi potřebují cenovky jako nabízí Ssangyong, a proto jeho prodeje letí raketově nahoru.
A v čipech to opravdu není, VW a Schade mají prapodivnou výrobní a prodejní strategii. Oni chtějí dosáhnout na zisk "bez výroby". Zatím se jim to daří, tak uvidíme co řekne budoucnost.
Schade ale velice riskuje že ji opustí zákazníci které měla "jisté".
Schade a VW už nevyrábí pro lidi ale jen a pouze pro zisk.
Schade do jisté míry vždy reflektovala potřeby českého zákazníka, to absolutně skončilo, Schade už dělá jen to co ji nadiktuje Vlkohrad.
Ta poslední výměna šéfa se povedla, ti před ním byli "buřiči", tento je "hodnej" a Vlkohradu se nevzpírá.
Naši lidi potřebují cenovky jako nabízí Ssangyong, a proto jeho prodeje letí raketově nahoru.
A v čipech to opravdu není, VW a Schade mají prapodivnou výrobní a prodejní strategii. Oni chtějí dosáhnout na zisk "bez výroby". Zatím se jim to daří, tak uvidíme co řekne budoucnost.
rohYpnol
NE. Podnikání je sostavná činnost za u účelem dosažení zisku. Nepochybně.
Ale pak je taky třeba rozlišovat nějaký morální aspekt. Příkladem jsou třeba respirátory. To, že se prodávaly za 700k+/ks určitě byl ekonomicky skvělý obchodní tah některých firem. Byla to i blbost a neschopnost státu. Ale bylo to založeno na zneužití situace na trhu. Vydělávat na takovýchto excesech prostě považuji za nemorální. Další příklad- zdražování stavebnin na jihu Moravy po tornádu... Každý má právo na přiměřený zisk, Nepochybně.
Ale spekulativní zisk za mě není slušné podnikání. Resp. výroba a prodej automobilů neřadím mezi spekulativní podnikání.
Ale pak je taky třeba rozlišovat nějaký morální aspekt. Příkladem jsou třeba respirátory. To, že se prodávaly za 700k+/ks určitě byl ekonomicky skvělý obchodní tah některých firem. Byla to i blbost a neschopnost státu. Ale bylo to založeno na zneužití situace na trhu. Vydělávat na takovýchto excesech prostě považuji za nemorální. Další příklad- zdražování stavebnin na jihu Moravy po tornádu... Každý má právo na přiměřený zisk, Nepochybně.
Ale spekulativní zisk za mě není slušné podnikání. Resp. výroba a prodej automobilů neřadím mezi spekulativní podnikání.
Emel
To je typické autoforum posledních let, bohužel.
Nějaká fabulace o propadu firemních prodejů, na kterou budou hateři slyšet, protože přece škodovka se nekupuje, ale jen ji fasujou hňupové... a z toho vyvozené nesmyslné závěry.
Tak předně... podíl "firemních" aut u nás je za 1-10/2018-21 72,17%, 72,25%, 72,74% a 76,13%... letos nejvyšší za celou dobu, co je statistika k dispozici. Takže ne, tohle jádro problému fakt není. A pak jsou samozřejmě špatně i všechny závěry z tohoto předpokladu odvozené.
Nějaká fabulace o propadu firemních prodejů, na kterou budou hateři slyšet, protože přece škodovka se nekupuje, ale jen ji fasujou hňupové... a z toho vyvozené nesmyslné závěry.
Tak předně... podíl "firemních" aut u nás je za 1-10/2018-21 72,17%, 72,25%, 72,74% a 76,13%... letos nejvyšší za celou dobu, co je statistika k dispozici. Takže ne, tohle jádro problému fakt není. A pak jsou samozřejmě špatně i všechny závěry z tohoto předpokladu odvozené.
Josef-Kratochvil
Vîš, co je nejhorší? Že mu tady vysvetluješ, co a jak, jaký píše kraviny a je to úplně zbytečný. Jak čte tvůj text, už zaujatě vymyslí proč a kde nemůžeš mít pravdu. I když vymyslí blbosti. Ve finále zbyde jen tupý výraz ve tváři, mozek neschopný přijmout jakykoliv argument a po všech snahách napíše zítra v další diskuzi úplně stejný kraviny, které mu tady vyvracis. Jediným přínosem je, že další čtenáři diskuze pochopí, že je zaťatý blb.
rohYpnol
Ano. Pak se ukáže že je vlastně jednodušší zneužít situaci a vyrábět mnohem míň. A zvýšit marže s navýšením ceny.
Akcionářům přeci jde o zisk, ne o vyrobené kusy... Není to nic než zneužití situace na trhu. Navíc méně vyrobených aut znamená menší CO2 výpalné... Bravo. Vytvořili jsme si skvělou tržní situaci....
Akcionářům přeci jde o zisk, ne o vyrobené kusy... Není to nic než zneužití situace na trhu. Navíc méně vyrobených aut znamená menší CO2 výpalné... Bravo. Vytvořili jsme si skvělou tržní situaci....
Emel
Hmmm... ono zdražení nemá přispět k bitkám, spíš bitky umožňují zdražení - aneb proč si neříct za auto víc, když i tak prodám všechno, co jsem schopný vyrobit?
Barrichello
čínani a rusáci zkoupí vše, i tebe, Budš rád, že jim můžeš čistit boty zelený neobolševický soudruhu :-):-):-):-):-)
Emel
Škodovka nemá aktuálně problém prodat cokoli co vyrobí, na všechno jsou čekačky.
Rok nikde nic nestojí, ta auta se tam obměňují (auto se odstaví a pak se třeba za měsíc-dva dobastlí a pošle do světa)... ale že to obecně tomu autu nesvědčí je asi pravda. Ale neboj, on ti to nikdo gratis dávat nebude, zákazníci se při současných čekačkách na nový auta (nejen od Škodovky, je to všude) poperou.
PS: soused čeká na Rifter... měl být koncem srpna... možná bude v únoru... a nebo taky v dubnu, nikdo neví.
Rok nikde nic nestojí, ta auta se tam obměňují (auto se odstaví a pak se třeba za měsíc-dva dobastlí a pošle do světa)... ale že to obecně tomu autu nesvědčí je asi pravda. Ale neboj, on ti to nikdo gratis dávat nebude, zákazníci se při současných čekačkách na nový auta (nejen od Škodovky, je to všude) poperou.
PS: soused čeká na Rifter... měl být koncem srpna... možná bude v únoru... a nebo taky v dubnu, nikdo neví.
rohYpnol
Ano. Napsal jsem že je 5 skladových Octavií. Což blbost není.
Vypsal jsem počty Škodovek na sklad. A nikdy jsem nenapsal že jich je dostatek!!!! Počty jsem uvedl proto, abych poukázal na to, že skladových EV je dostatek a přitom je nikdo nechce. Zatímco ostatní nejsou.
Napsal jsem že Hyundai udržel výrobu, takže vyrábět i v dnešní době evidentně lze.
Bohužel špatně chápeš psaný text. Ale popsat dokážeš i roli toaletního papíru to jo :-!
Vypsal jsem počty Škodovek na sklad. A nikdy jsem nenapsal že jich je dostatek!!!! Počty jsem uvedl proto, abych poukázal na to, že skladových EV je dostatek a přitom je nikdo nechce. Zatímco ostatní nejsou.
Napsal jsem že Hyundai udržel výrobu, takže vyrábět i v dnešní době evidentně lze.
Bohužel špatně chápeš psaný text. Ale popsat dokážeš i roli toaletního papíru to jo :-!
Emel
Zneužití... to je možná trošku moc negativní. Automobilky taky nejsou primární "viníci" situace, do úplně stejné situace se klidně můžou dostat třeba výrobci počítačů... a nebo třeba pekaři, pokud jim drůbežárna nedodá vejce. A rada mít vlastní chov slepic není univerzálně použitelná.
Jeden výrobce by to udělat nemohl, protože by ostatní s radostí jeho zákazníky "klofli". Pokud se to ale týká všech... no, tak holt musí manévrovat tak, aby z toho vyšly co nejlépe. Finančně... ale i udržením tržního podílu, protože automobilky jsou si dobře vědomé toho, že tržní podíl se snáz ztrácí než získává - pokud si někdo místo Golfa koupí Ceeda, tak to příště může klidně udělat znova.
Jeden výrobce by to udělat nemohl, protože by ostatní s radostí jeho zákazníky "klofli". Pokud se to ale týká všech... no, tak holt musí manévrovat tak, aby z toho vyšly co nejlépe. Finančně... ale i udržením tržního podílu, protože automobilky jsou si dobře vědomé toho, že tržní podíl se snáz ztrácí než získává - pokud si někdo místo Golfa koupí Ceeda, tak to příště může klidně udělat znova.
Midlosek
Dnešní zdražení kompletního portfolia Škodovky moc k těm bitkám nepřispěje. Octavia myslím že o 20 000,-, Superb a Kodiak 45 000,-, Enyak snad 35 000,- Kč nahoru.
To už nejsou úplně drobné. Za Superb co jsem objednal koncem letošního února bych dnes dal už skoro kilo navíc.
To už nejsou úplně drobné. Za Superb co jsem objednal koncem letošního února bych dnes dal už skoro kilo navíc.
Emel
Škodovka měla taky problém s funkčností nového infotainmentu při uvedení Octavie 4... to je ale něco jinýho než chybějící čipy, tam se čekalo na softwarové řešení problému pokud vím. 10 měsíců ta krize s čipama ještě ani netrvá, ne?
Emel
GMC jede jako dráha... 1ks... nechce se mi to hledat, o kolik procent je to nárůst proti 2020?
WinDiesel
wow !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nebeský úspěch, tovarišči makaj !!! :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
rohYpnol
Ano. 100ky vozů na sklad je relativní dostatek vzhledem k okolnostem. Počty skladových vozuů Škody byly vždy v řádu set i v době před dvěma třemi lety.
Ano, takový počet Enyaqů je presyxenost vzhledem k době. Vůbec nevím kde jsi přišel na to, že každý prodejce snad má mít k dispozici skladový Enyaq. Absolutní nesmysl.
Ano, takový počet Enyaqů je presyxenost vzhledem k době. Vůbec nevím kde jsi přišel na to, že každý prodejce snad má mít k dispozici skladový Enyaq. Absolutní nesmysl.
VII
Ano je 5 skladových Octavií III. generace, která se už rok a půl nevyrábí. Jak to je relevantní pro dnešní dobu?? Octavií IV generace je skladem 227.
Vtipné, že píšeš něco o nechápání textu. Napsal jsi přesně tohle:
Škoda evidentně neříká věci tak jak jsou, skladových Kodiaqů a Karoqů je taky DOSTATEK, řádově kolem 200. Skladových Superbů je kolem 100ky.
Taky tam vidíš to slovo dostatek u Karoqu a Kodiaqu??
Opravdu je 237 Enyaqu na 187 dealeru přehlcení trhu modelem co nikdo nechce?? Asi ne, pouze další tvůj konstrukt.
A ano Hyundai vyrábí, protože není postižený výpadkem dodavatelů. Na tom se shodneme.
Vymýšlíš si ho.na a když ti pak člověk argumentuje, tak sám sebe usvědčíš ze lži a přidáš ještě další nesmysly.
Vtipné, že píšeš něco o nechápání textu. Napsal jsi přesně tohle:
Škoda evidentně neříká věci tak jak jsou, skladových Kodiaqů a Karoqů je taky DOSTATEK, řádově kolem 200. Skladových Superbů je kolem 100ky.
Taky tam vidíš to slovo dostatek u Karoqu a Kodiaqu??
Opravdu je 237 Enyaqu na 187 dealeru přehlcení trhu modelem co nikdo nechce?? Asi ne, pouze další tvůj konstrukt.
A ano Hyundai vyrábí, protože není postižený výpadkem dodavatelů. Na tom se shodneme.
Vymýšlíš si ho.na a když ti pak člověk argumentuje, tak sám sebe usvědčíš ze lži a přidáš ještě další nesmysly.
rohYpnol
Sorry, ale napíšeš 1000 slov a vůbec nereaguješ na to co jsem napsal?? Smutné. Hodně Smutné.
Psal jsem 5 skladových Octavií!!! Atd. Než vůbec něco vypustíš z huby, tak si přečti ny co reaguješ. Děkuji.
A ostatní kecy opět úplně o ničem. Nikdo neříká že musely objednávat víc čipů. Podstata je je totiž úplně jinde v dané situaci - a to u koho ty čipy objednávají a jaké čipy vyžadují. O tom to celé je.
Když mě kůrovec sežere smrk, tak můžu na pile dalších 50 let marné poptávat smrkové řezivo a brečet že není. Nebo se můžu zamyslet a začít vyrábět z borového dřeva odjinud .
Psal jsem 5 skladových Octavií!!! Atd. Než vůbec něco vypustíš z huby, tak si přečti ny co reaguješ. Děkuji.
A ostatní kecy opět úplně o ničem. Nikdo neříká že musely objednávat víc čipů. Podstata je je totiž úplně jinde v dané situaci - a to u koho ty čipy objednávají a jaké čipy vyžadují. O tom to celé je.
Když mě kůrovec sežere smrk, tak můžu na pile dalších 50 let marné poptávat smrkové řezivo a brečet že není. Nebo se můžu zamyslet a začít vyrábět z borového dřeva odjinud .
Barrichello
Travelka už se tu prodává
Tahaj to se hlavně Strakonice (Autogas Strakonice)
https://www.sauto.cz/…a/niva/151894544
https://www.sauto.cz/…a/niva/151993126
Tahaj to se hlavně Strakonice (Autogas Strakonice)
https://www.sauto.cz/…a/niva/151894544
https://www.sauto.cz/…a/niva/151993126
Emel
Na tom je něco divného? Pokud máš omezené množství čipů a musíš si vybrat co vyrobíš, pak je logické, že upřednostníš výrobu dražších aut s vyšší marží. Škodovka přesně tohle říká - nemáme čipy, budeme preferovat Enyaq a další dražší modely.
200 skladovek, wow... pro srovnání - kvůli nedostatku čipů má Škodovka cca. 50.000 nedokončených aut na odstavných plochách.
200 skladovek, wow... pro srovnání - kvůli nedostatku čipů má Škodovka cca. 50.000 nedokončených aut na odstavných plochách.
fOE
Zadne zneuziti, to je jak za komara, ale proste vyuziti. Uz si jednou provzdy uvedomme, ze automobilky nejsou charita, samozrejme je zajima zisk (resp. je mohou zajimat i jine veci, jednodude podle prani akcionaru). Donutit je zlevnit muze jen konkurence, trh.
Emel
1) Proč vyrábí auta, která jsou pak odstavená? No aby linka nestála a lidi neseděli na zadku. Bude s tím nějaká práce navíc v budoucnu, ale ne tolik, kolik by stálo udělat celé to auto od nuly
2) Dělají to i jiní? Ano
3) Proč někdo má a někdo ne? Všichni se více čí méně potýkají s nedostatkem, je jen pár výjimek - Tesla, která jako mladá automobilka nemá tolik historického balastu... možná Hyundai. Mluvilo se i o Toyotě, ta ale teď hlásí stejné výhledy jako ostatní. Už jsme probírali Peugeot, kde je u Rifteru zpoždění dodávek přes půl roku a nikdo není schopný říct, kdy auto vlastně bude.
Jinak jak už jsem psal... Škoda v prodejích ztrácí až za říjen, za 1-9 si vedla slušně a naopak zvýšila svůj tržní podíl (oproti poslednímu "normálnímu" roku). To teda byla ještě ta nabídka dobrá?
2) Dělají to i jiní? Ano
3) Proč někdo má a někdo ne? Všichni se více čí méně potýkají s nedostatkem, je jen pár výjimek - Tesla, která jako mladá automobilka nemá tolik historického balastu... možná Hyundai. Mluvilo se i o Toyotě, ta ale teď hlásí stejné výhledy jako ostatní. Už jsme probírali Peugeot, kde je u Rifteru zpoždění dodávek přes půl roku a nikdo není schopný říct, kdy auto vlastně bude.
Jinak jak už jsem psal... Škoda v prodejích ztrácí až za říjen, za 1-9 si vedla slušně a naopak zvýšila svůj tržní podíl (oproti poslednímu "normálnímu" roku). To teda byla ještě ta nabídka dobrá?
rohYpnol
Ano asi budeš mít pravdu. No pokud je to až tak tak si neumím představit tu logistiku pro dokončovací práce...
kuk
Protože Hjundaj má vlastní továrnu na čipy a to teď rozhodlo. ;-) VW koncern spoléhal na Malajzii a to se mu těžce vymstilo. Štestí přeje připraveným, zvláště v krizi. Nikdo neví co bude zejtra.
Barrichello
Dodge - 11
GMC - 1
Chevrolet - 3
Chrysler - 2
Lincoln - 2
RAM - 12
Tesla - 23
Explorer - 1
Mustang - 13
Compass - 8
Gladiator - 2
Renegade - 6
Wrangler - 7
GMC - 1
Chevrolet - 3
Chrysler - 2
Lincoln - 2
RAM - 12
Tesla - 23
Explorer - 1
Mustang - 13
Compass - 8
Gladiator - 2
Renegade - 6
Wrangler - 7
Johnn
Kdo chce, tak jasně vidí proč Škoda ztrácí v prodejích.(nápověda: porovnání s konkurenční nabídkou)
Stejně kdo nechce vidět určité selhání, tak ho bude obhajovat do nekonečna, ale nic vlastně relevantního neřekne.
Proč vyrábí auta, která jsou pak někde odstavená? Dělají to i jiní? Nebo umí výrobu organizovat lépe? Proč tedy má někdo díly a jiný ne?
Není to chyba ve strategických rozhodnutích?
Ono "nemají problém prodat cokoliv vyrobí" je pouze hospodská fráze, bez jediného argumentu.
Stejně kdo nechce vidět určité selhání, tak ho bude obhajovat do nekonečna, ale nic vlastně relevantního neřekne.
Proč vyrábí auta, která jsou pak někde odstavená? Dělají to i jiní? Nebo umí výrobu organizovat lépe? Proč tedy má někdo díly a jiný ne?
Není to chyba ve strategických rozhodnutích?
Ono "nemají problém prodat cokoliv vyrobí" je pouze hospodská fráze, bez jediného argumentu.
Emel
No tak se rozepiš, jaké jsou ty důvody...
Škodovka vyrábí, nikdo neříká že ne... také registruje auta, u nás i v Evropě. Jenom méně, než kdyby měla dílů dostatek. Aktuálně skončila dvoutýdenní odstávka a odbory hlásí, že udrží výrobu do konce listopadu a pak... no, pak se uvidí.
Lepší marže Škodovky jsou dané převážně nižší cenou práce v ČR. Ale to neznamená, že je pro koncern lepší, když se fláká Ahmed v Německu než Vasil v Boleslavi, stejně je musí oba platit (respektive... no, tohle by bylo na delší elaborát).
Evropská čísla za 1-9 nejsou na velké jásání... ale ani na ručník do ringu. Škodovka je mezi značkama osmá, to je její slušný standard. Za rok 2019, který se považoval za hodně úspěšný, měla 4,8% trhu, teď má za 1-9 5,2%... ale ano, teď bude hůř, říjen je horší.
Škodovka vyrábí, nikdo neříká že ne... také registruje auta, u nás i v Evropě. Jenom méně, než kdyby měla dílů dostatek. Aktuálně skončila dvoutýdenní odstávka a odbory hlásí, že udrží výrobu do konce listopadu a pak... no, pak se uvidí.
Lepší marže Škodovky jsou dané převážně nižší cenou práce v ČR. Ale to neznamená, že je pro koncern lepší, když se fláká Ahmed v Německu než Vasil v Boleslavi, stejně je musí oba platit (respektive... no, tohle by bylo na delší elaborát).
Evropská čísla za 1-9 nejsou na velké jásání... ale ani na ručník do ringu. Škodovka je mezi značkama osmá, to je její slušný standard. Za rok 2019, který se považoval za hodně úspěšný, měla 4,8% trhu, teď má za 1-9 5,2%... ale ano, teď bude hůř, říjen je horší.
Johnn
Proč nemá tedy Škoda stejně dobré dodavatele jako Hyundai? To je tedy jasná chyba Škody.
Proč klesají Škodě prodeje i vůči jiným značkám koncernu (v Evropě), používajícím stejné komponenty (i když má lepší marže a měla by mít tedy přednost)?
A proč jsou vůbec skladové vozy, když na sklad Škoda přece nevyrábí.
Sám jsem nedávno vybíral auto a myslím že ty důvody znám zcela přesně.
Proč klesají Škodě prodeje i vůči jiným značkám koncernu (v Evropě), používajícím stejné komponenty (i když má lepší marže a měla by mít tedy přednost)?
A proč jsou vůbec skladové vozy, když na sklad Škoda přece nevyrábí.
Sám jsem nedávno vybíral auto a myslím že ty důvody znám zcela přesně.
Emel
Tak to jistě bude, taky jsou registrace za říjen 600 Octavií a 30 Enyaqů... ale pokud prodáš oboje, tak je lepší přijít o jednoho zákazníka na Octavii než o jednoho zákazníka na Enyaq.
Emel
To chápu jinak... 30-50 jsou nezávislé odhady, taky se to asi dost mění. Člen představenstva v červnu řekl, že víc než 55t není únosných... mimo jiné proto, že by to nebylo kam dávat... a výroba se teď skutečně pozastavuje, z čehož soudím, že se tohle číslo dosáhlo/přiblížilo.
https://zpravy.aktualne.cz/…7d80cc47ab5f122/
https://zpravy.aktualne.cz/…7d80cc47ab5f122/
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Barrichello
za rok 2021 zatím GMC 14 ks
za celý rok 2020 2 ks
Slušný ne :-):-):-)
To samé další značky
Lincoln - celý rok 2020 - 2 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chrysler 2020 - 7 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chevrolet 2020 - 9
1-10/2021 - 36
Vůbec žádný meziroční nárůsty vid :-):-):-)
za celý rok 2020 2 ks
Slušný ne :-):-):-)
To samé další značky
Lincoln - celý rok 2020 - 2 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chrysler 2020 - 7 ks
1-10/2021 - 6 ks
Chevrolet 2020 - 9
1-10/2021 - 36
Vůbec žádný meziroční nárůsty vid :-):-):-)
VII
Takže po 150té opět vypustíš do světa ten stejný sr.nec, když ti to tady už několik lidí vysvětlovalo, všude se o tom píše, vysvětluje to i automobilka, ale zkusím to tedy ještě jednou.
Začnu tvou totální perlou.
Škoda má pro celou republiku 95 skladových Superbů wooooooow :-O :-O :-O . Tak to je mazec. Škoda má u nás cca 180 prodejních míst, takže to vychází přes 0,5 Superba na dealera. Přece nemusí mít každý dealer předváděčku nebo vystavené auto, na co taky???? Ale pozor, ono jich je 15 rezervovaných, takže vlastně jich je 80.
A 227 Octávek, kterých se za běžné situace v ČR prodá 1500-2000měsíčně, tak to mají zásobu na celé cca 4 dny, proč chtít víc. Těch 5 Octávií staré generace, jsi zřejmě vytáhl záměrně, aby ten poměr vypadal víc fantasticky, ale nevadí ;-) .
Sorry, ale tohle jsi nemyslel vážně že ne?? Za normální situace má Škodovka v ČR okolo 5-6 tisíc skladových vozidel. Ještě v srpnu jich bylo okolo 4000, teď jich je 1837- z toho je jich spousta již rezervovaných, takže Škoda evidentně ríká věci tak, jak jsou. Má mnohem míň skladovek než normálně, což odpovídá situaci.
Tvoje další teze o utopení čipů v EV, je samozřejmě mylná. Nebo si představuješ, že Enyaq má těch čipů 150 000ks a Octavia 25ks?? Ten poměr je asi 2:1 elektro vs spalovák, záleží na výbavě.
To, že budou preferovat výrobu Enyaqu proti spalovákům, hlásila Škoda už někdy v sprnu a taky to tak pak bylo.
A nakonec po 150té čipy. Ano Hyundai nemá problémy a vyrábí téměř bez přerušení, protože má jinou dodavatelskou siť, kterou nezasáhly lockdowny, požáry výrobních hal, mráz v Texasu atd.!!!!
Ten nesmysl, že oni si objednali a ostatní ne, je totální blbost. Už v červneci 2020 došlo k masivnímu oživení a všichni začali poptávat nadstandartní množství dílů. A i kdyby si jich VW, Mercedes, PSA a další kdo mají problémy, objednali 2x tolik než potřebovali, tak by je prostě stejně nedostali, protože ti dodavatelé byli přetížení a letos na jaře a v létě na několik týdnů až měsíců zavření.
Celý VW je teď v ***i kvůli Malajsii, kde 3 měsíce nesměly firmy vyrábět. I kdyby si na červenec-září 2021, objednali miliardu čipů, tak jim je prostě nikdo nemohl vyrobit, chápeš už to?
Do toho celkový kolaps námořní dopravy, zavřené přístavy, krachující dodavatelé bez peněz atd.
Takže prosím už přestaň psát tyhle nesmysly, že si to automobilky vymýšlí, že jenom nemají zakázky, že je baví ztrácet miliardy €, že je baví platiti zaměstnance, kteří nepracují apod.
Oni ti dealeři se opravdu nedomluvili na tom, že budou všichni všem lhát a tvrdit jim, že čekačky na auta jsou klidně 10-12 měsíců, protože nechtějí prodávat auta.
Nebo myslíš, že chtějí taky být ve ztrátě, protože zisk už jim přišel po těch letech fádní???
Začnu tvou totální perlou.
Škoda má pro celou republiku 95 skladových Superbů wooooooow :-O :-O :-O . Tak to je mazec. Škoda má u nás cca 180 prodejních míst, takže to vychází přes 0,5 Superba na dealera. Přece nemusí mít každý dealer předváděčku nebo vystavené auto, na co taky???? Ale pozor, ono jich je 15 rezervovaných, takže vlastně jich je 80.
A 227 Octávek, kterých se za běžné situace v ČR prodá 1500-2000měsíčně, tak to mají zásobu na celé cca 4 dny, proč chtít víc. Těch 5 Octávií staré generace, jsi zřejmě vytáhl záměrně, aby ten poměr vypadal víc fantasticky, ale nevadí ;-) .
Sorry, ale tohle jsi nemyslel vážně že ne?? Za normální situace má Škodovka v ČR okolo 5-6 tisíc skladových vozidel. Ještě v srpnu jich bylo okolo 4000, teď jich je 1837- z toho je jich spousta již rezervovaných, takže Škoda evidentně ríká věci tak, jak jsou. Má mnohem míň skladovek než normálně, což odpovídá situaci.
Tvoje další teze o utopení čipů v EV, je samozřejmě mylná. Nebo si představuješ, že Enyaq má těch čipů 150 000ks a Octavia 25ks?? Ten poměr je asi 2:1 elektro vs spalovák, záleží na výbavě.
To, že budou preferovat výrobu Enyaqu proti spalovákům, hlásila Škoda už někdy v sprnu a taky to tak pak bylo.
A nakonec po 150té čipy. Ano Hyundai nemá problémy a vyrábí téměř bez přerušení, protože má jinou dodavatelskou siť, kterou nezasáhly lockdowny, požáry výrobních hal, mráz v Texasu atd.!!!!
Ten nesmysl, že oni si objednali a ostatní ne, je totální blbost. Už v červneci 2020 došlo k masivnímu oživení a všichni začali poptávat nadstandartní množství dílů. A i kdyby si jich VW, Mercedes, PSA a další kdo mají problémy, objednali 2x tolik než potřebovali, tak by je prostě stejně nedostali, protože ti dodavatelé byli přetížení a letos na jaře a v létě na několik týdnů až měsíců zavření.
Celý VW je teď v ***i kvůli Malajsii, kde 3 měsíce nesměly firmy vyrábět. I kdyby si na červenec-září 2021, objednali miliardu čipů, tak jim je prostě nikdo nemohl vyrobit, chápeš už to?
Do toho celkový kolaps námořní dopravy, zavřené přístavy, krachující dodavatelé bez peněz atd.
Takže prosím už přestaň psát tyhle nesmysly, že si to automobilky vymýšlí, že jenom nemají zakázky, že je baví ztrácet miliardy €, že je baví platiti zaměstnance, kteří nepracují apod.
Oni ti dealeři se opravdu nedomluvili na tom, že budou všichni všem lhát a tvrdit jim, že čekačky na auta jsou klidně 10-12 měsíců, protože nechtějí prodávat auta.
Nebo myslíš, že chtějí taky být ve ztrátě, protože zisk už jim přišel po těch letech fádní???
fOE
Ja te az obdivuju, ze mas ten elan to tu vysvetlovat porad dokola dalsim a dalsim anebo, a to uz bohuzel taky pomerne casty jev, i porad tem stejnym. :yes:
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
JirkaVejrazka
Sousedovi nedavno pry volali ze mu ten objednany Rifter, na ktery uz par mesicu cekal, ani nevyrobi.
Brmbalik
Nerikam, ze je to konkretne Skoda, ale VW sraly ID3 kvuli nefunkci elekronice u, tusim, Berlina cca 10 mesicu. A to je dost
Emel
Myslím že nechtěl. Jestli máš nějaký bližší info, napiš... určitě ho to bude zajímat.
rohYpnol
Rifter je průser. Ať ani nečeká. Zvlášť jestli chtěl křídlové dveře - nejsou, nebudou.
Emel
Třeba: https://www.autozive.cz/…astaveni-vyroby/
(ale psalo se o tom skoro všude):
"Nyní se v této automobilce pustí do dokončování rozdělaných vozidel, jimž kvůli nedostatku čipů chybí některé součástky. Není známo přesné číslo rozpracovaných aut, jež jsou odstavena na letištních plochách, ale odhaduje se počet okolo 30 až 50 tisíc aut. Pokud se firma dostane k 55 tisícům nedokončených vozidel, bude muset úplně zastavit výrobu. Víc aut se už na pronajaté plochy nevejde. Tuto informaci sdělil Michael Oeljeklaus, člen představenstva automobilky zodpovědný za výrobu a logistiku."
Nejde o přesné číslo, spíš o ty řády... že 200 skladových Kodiaqů není "moc"
(ale psalo se o tom skoro všude):
"Nyní se v této automobilce pustí do dokončování rozdělaných vozidel, jimž kvůli nedostatku čipů chybí některé součástky. Není známo přesné číslo rozpracovaných aut, jež jsou odstavena na letištních plochách, ale odhaduje se počet okolo 30 až 50 tisíc aut. Pokud se firma dostane k 55 tisícům nedokončených vozidel, bude muset úplně zastavit výrobu. Víc aut se už na pronajaté plochy nevejde. Tuto informaci sdělil Michael Oeljeklaus, člen představenstva automobilky zodpovědný za výrobu a logistiku."
Nejde o přesné číslo, spíš o ty řády... že 200 skladových Kodiaqů není "moc"
Brmbalik
Staci se podivat na letiste Bochoř u Přerova, kolik jich tam maji vyrovnanych...
Barrichello
Nejsou auta, viz Jeep a Ford. Prodeje šly rapidně dolů. Naopak ostatním se daří, Dodge, RAM, Lincoln, GMC, Chrysler šlapou
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
VII
Ok, obětuju ještě pár minut života, abych ti to vysvětlil.
Reagoval jsem na tvůj nesmysl Octávka skladových 5ks, což jsi napsal a je to blbost.
Reagoval jsem na tvůj nesmysl o skladových zásobách, kde jsi tvrdil, že jich má Škoda dostatek, což není pravda ani trochu.
Reagoval jsme na tvůj nesmysl o nedostatku čipů, které podlě tebe VW utopil v čipově náročných EV, kdežto Hyundai dle tebe udržel výrobu, protože vyrábí něco jiného???? Prostě opět mimo.
Tvoji jinou podstatu jsem nějak nepochopil. Objednávají, jako všichni od několika výrobců na světě, kteří ty čipy vyrábí a používají úplně stejné čipy, jako celý automotive. Nebo tím chceš říct, že Hyundai používá na ovládání oken drahý a složitý čip za 100€, protože pochopil, že ty levné za 1€ nejsou budoucnost :no: :no:
A tvůj hlod o borovém dřevu... koukni prosím na nějaké video a třeba pochopíš rozdíl mezi borovým dřevem, které je všude na světě stejné, a něčím tak složitým a komplexním, jako je výroba čipů. Nejspíš si tím chtěl říct, že všichni ti ***i co teď mají problém s čipy se měli hned přeorientovat na jiného dodavatele a do měsíce začít odebírat díly od jinud. Nebo rychle postavit fabriku na čipy, jak to navrhují všichni chlapi debatující v hospodě.
Reagoval jsem na tvůj nesmysl Octávka skladových 5ks, což jsi napsal a je to blbost.
Reagoval jsem na tvůj nesmysl o skladových zásobách, kde jsi tvrdil, že jich má Škoda dostatek, což není pravda ani trochu.
Reagoval jsme na tvůj nesmysl o nedostatku čipů, které podlě tebe VW utopil v čipově náročných EV, kdežto Hyundai dle tebe udržel výrobu, protože vyrábí něco jiného???? Prostě opět mimo.
Tvoji jinou podstatu jsem nějak nepochopil. Objednávají, jako všichni od několika výrobců na světě, kteří ty čipy vyrábí a používají úplně stejné čipy, jako celý automotive. Nebo tím chceš říct, že Hyundai používá na ovládání oken drahý a složitý čip za 100€, protože pochopil, že ty levné za 1€ nejsou budoucnost :no: :no:
A tvůj hlod o borovém dřevu... koukni prosím na nějaké video a třeba pochopíš rozdíl mezi borovým dřevem, které je všude na světě stejné, a něčím tak složitým a komplexním, jako je výroba čipů. Nejspíš si tím chtěl říct, že všichni ti ***i co teď mají problém s čipy se měli hned přeorientovat na jiného dodavatele a do měsíce začít odebírat díly od jinud. Nebo rychle postavit fabriku na čipy, jak to navrhují všichni chlapi debatující v hospodě.
kuk
Chaos kolem COVID pandemie jen zarazil další hřebík do rakve spalovacích popelnic, některejch automobilek a koncernů. :-! Co zdechne, to skoupěj Číňani. :-!
Jak jsem před pěti, sedmi lety odmítal Hyundai už jen z principu kvůli PR pana Vošického, tak teď musím uznat, že stejně odporný mi přijde celý VAG.
Jejich pohrdání zákazníkem a politický aktivismus Green Dealu je až nechutný.