Je to tak, že nad cenou Ferrari 250 GTO se vůbec nepozastavím. Nad pěknou E30 - nejlépe emko - také ne. Ale 105 nebo i 110R a nebo Jawa 500 OHC za milión není pro mě úměrná cena.
Ferrari bylo mimořádné, zdařilé, výkonné a bylo a je jich málo. V menší míře se to dá říct částečně i o tom BMW. Ale erko nebo Jawa 500 neznamenaly, kromě ČSSR, nikde ve světě prakticky nic ať už technicky nebo i designově. Cenu mají jen u nás, právě u nostalgicky zaslepených pacientů. Přeji jim to, ať si ty, s prominutím, sajrajty dosyta užijí. Já si svých peněz vážím a ani nostalgie mě nezaslepí, abych za některé mé bývalé oblíbené káry dal neúměrnou cenu. Ale chápu, že někdo, kdo našel prachy někde na hnoji za barákem a tam i končí jeho přehled - rozhled, si to koupí.
Jedinou českou - vlastně slovenskou - věc, kterou jsem kdy měl byla Jawa 90 cross, protože šoupátko, pětikvalt a bylo mi 17 let a neměl jsem prachy ani rozum. :-)
Souhlasím. Největší cenový úlet je, z mého pohledu, ten půllitr. A to ani neberu v úvahu, že mu chybí táhlo zadní brzdy a má "tuningově" pochromovanou zadní lampu.
Áno, na Jawkách sme vyrastali a jazdili a možno preto nechápem tú cenu, spomienky síce pekné ale furt bolo s tým treba niečo robiť. Po 4ks 350 som kúpil MZ 250 a to bola celkom "raketa" :D .
Moje prvé auto bola 110R a kľudne by som si ju z nostagie kupil, ale pri týchto cenách?? No ani náhodou a to platí aj pre moju srdcovku BMW e30.
Ako píšem vyššie , keď niekto vysolí za to tie dengy tak má k tomu asi iný vzťah.
Jediné za co bych je dal jsou Volha 23 (V8) , Volha 24/3102 taky s V8, čajky, zily jinak z veteránů jen ameriky nebo británie. Možná ještě něco z itošky, třeba DeTomaso, Ferrari nebo švýcarské Monteverdi, ale tam sou trošku jiné cenovky díky malému počtu vyrobených i dochovaných aut.
Ešte 10 rokov a za to, čo mám v garáži si kúpim menší domeček :-) Nechápem tie ceny, ničím výnimočné stroje, väčšina z nich skôr technicky zaostalá v porovnaní s dobovou konkurenciou. Ja to mám doma, lebo som s tým vyrástol a mám tie jawy rád, ale jednoducho okrem peráka a MB1000 to boli všetko zastaralé krámy. Kývačke začínal utekať vlak, panelka už bola pozadu a 634 so 105S nemali uzrieť svetlo sveta ....