Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jawa 500 OHC se v aukci vydražila za 905 tisíc korun. A co Škoda 105 s 684 km?

Jan Zajíc
Diskuze (6)

V sobotu se na výstavišti v Lysé nad Labem uskutečnila akce jménem Retro Garáž. Součástí programu byly také aukce několika zajímavých aut a motorek.

Retro Garáž je především velká burza a prodejní výstava zaměřená zejména na historická vozidla, její součástí ale bývají také dražby. V sobotu se tímto způsobem nabízelo 20 strojů - 14 motorek, jeden tříkolový Velorex a 5 automobilů. Až na Fiat 600D byly všechny kusy československé produkce.

Za největší sumu se nakonec vydražila vzácná Jawa 500 OHC z roku 1954 (typ 15/01), za níž noví majitelé, otec se synem, zaplatili 905 tisíc korun. Rezerva přitom byla stanovena na 800 tisíc.

Druhá nejvyšší částka se pak objevila u zřejmě nejsledovanějšího objektu dražby: Škody 105 v základním provedení S. Jde sice o auto, které samo o sobě není vyloženě zajímavé, sběrateli vyhledávané nebo vzácné, tento konkrétní exemplář si ovšem zaslouží pozornost díky jedinečnému stavu.

V případě "stopětky" se dá dokonce mluvit o prakticky novém voze, auto z roku 1979 dosud najezdilo pouhých 684 kilometrů. "Současný majitel ji koupil od dědice prvního vlastníka. První majitel s autem skoro nejezdil a pak ho z nějakého důvodu uložil na špalky do suché garáže bez oken. I proto vypadá jako nové, lak je jak z fabriky," popisoval ještě před aukcí organizátor Retro Garáže Pavel Kočí.

Škoda 105 v základním provedení S strávila v garáži 42 let. Do dražby zamířila po oživovacím servisu spočívajícím v kompletním vyčištění vozidla a palivové soustavy, výměně gumových hadic, kontrole a repasi brzdového systému, vyměně provozních kapalin a olejů. Škodovka je plně pojízdná, po technické kontrole a má slovenské doklady. Nový majitel k autu dostane také originální dokumenty jako původní fakturu a záruční list.

Aukce se nakonec zastavila na částce 605 tisíc korun. Vůz koupil slovenský sběratel, který mimochodem už v létě na Retro Garáži vydražil Škodu 100 de Luxe za téměř dva miliony korun.

A další stroje? Výsledky aukce si můžete prohlédnout v tabulce.

Výsledky aukce
Model Cena
Jawa 555 13.000 Kč
Babetta 210 20.000 Kč
Jawa 20 Pionýr 52.000 Kč
Jawa 555 31.000 Kč
Stadion S11 50.000 Kč
Stadion S22 45.000 Kč
ČZ 175/501 67.000 Kč
ČZ 175/502 128.000 Kč
Manet M-90 128.000 Kč
Jawa 350/634 188.000 Kč
Jawa 350/633 Bizon 175.000 Kč
Velorex 16/250 199.000 Kč
Jawa 250 Pérák 179.000 Kč
ČZ 175 "jednovýfuk" neprodáno
Jawa 500 OHC 15/01 905.000 Kč
Fiat 600D 190.000 Kč
Škoda 1000 MB 119.000 Kč
Škoda 1000 MB neprodáno
Škoda 1201 Sedan neprodáno
Škoda 105 S 605.000 Kč
Jan Zajíc
Diskuze (6)

Doporučujeme

16. 11. 2021 17:04
Re: Trochu
Je to tak, že nad cenou Ferrari 250 GTO se vůbec nepozastavím. Nad pěknou E30 - nejlépe emko - také ne. Ale 105 nebo i 110R a nebo Jawa 500 OHC za milión není pro mě úměrná cena.

Ferrari bylo mimořádné, zdařilé, výkonné a bylo a je jich málo. V menší míře se to dá říct částečně i o tom BMW. Ale erko nebo Jawa 500 neznamenaly, kromě ČSSR, nikde ve světě prakticky nic ať už technicky nebo i designově. Cenu mají jen u nás, právě u nostalgicky zaslepených pacientů. Přeji jim to, ať si ty, s prominutím, sajrajty dosyta užijí. Já si svých peněz vážím a ani nostalgie mě nezaslepí, abych za některé mé bývalé oblíbené káry dal neúměrnou cenu. Ale chápu, že někdo, kdo našel prachy někde na hnoji za barákem a tam i končí jeho přehled - rozhled, si to koupí.
Jedinou českou - vlastně slovenskou - věc, kterou jsem kdy měl byla Jawa 90 cross, protože šoupátko, pětikvalt a bylo mi 17 let a neměl jsem prachy ani rozum. :-)
Avatar - Barrichello
16. 11. 2021 12:26
Re: Trochu
Lidi sou ujetý, když dá někdo mega za škodovku, místo aby si radši koupil RR Silver Cloud II, jeho boj.
https://upload.wikimedia.org/…9vot_%283%29.jpg

Já bych za to ty peníze nikdy nedal.

Jediné za co bych je dal jsou Volha 23 (V8) , Volha 24/3102 taky s V8, čajky, zily jinak z veteránů jen ameriky nebo británie. Možná ještě něco z itošky, třeba DeTomaso, Ferrari nebo švýcarské Monteverdi, ale tam sou trošku jiné cenovky díky malému počtu vyrobených i dochovaných aut.
Avatar - speedfred
16. 11. 2021 10:25
Re: Trochu
Áno, na Jawkách sme vyrastali a jazdili a možno preto nechápem tú cenu, spomienky síce pekné ale furt bolo s tým treba niečo robiť. Po 4ks 350 som kúpil MZ 250 a to bola celkom "raketa" :D .
Moje prvé auto bola 110R a kľudne by som si ju z nostagie kupil, ale pri týchto cenách?? No ani náhodou a to platí aj pre moju srdcovku BMW e30.
Ako píšem vyššie , keď niekto vysolí za to tie dengy tak má k tomu asi iný vzťah.
16. 11. 2021 08:43
Re: Trochu
Ešte 10 rokov a za to, čo mám v garáži si kúpim menší domeček :-) Nechápem tie ceny, ničím výnimočné stroje, väčšina z nich skôr technicky zaostalá v porovnaní s dobovou konkurenciou. Ja to mám doma, lebo som s tým vyrástol a mám tie jawy rád, ale jednoducho okrem peráka a MB1000 to boli všetko zastaralé krámy. Kývačke začínal utekať vlak, panelka už bola pozadu a 634 so 105S nemali uzrieť svetlo sveta ....
15. 11. 2021 22:43
Re: Trochu
Souhlasím. Největší cenový úlet je, z mého pohledu, ten půllitr. A to ani neberu v úvahu, že mu chybí táhlo zadní brzdy a má "tuningově" pochromovanou zadní lampu.