Do flotily velkého online supermarketu míří čínský užitkový model Maxus eDeliver 3. Pohání ho elektromotor s výkonem 90 kW využívající baterie s kapacitou až 52,5 kWh.
Ježiš no jasně, protože procházet se v supermarketu je úplný vrchol zdravého pohybu a k tomu super společenská událost. Rozhodně není lepší věnovat tu hodinu, co bych strávil v obchodě, času s rodinou, přáteli, nebo sportováním.
Asi zajímavá by byla informace, kdo a za kolik jim tato auta dodal. Dle článku z března 2018 (https://www.auto.cz/…do-evropy-120313 ) - "Maxus, který na vybraných trzích i nadále figuruje pod britskou značku LDV, ve spolupráci s německou leasingovou společností Maske Fleet zahajuje svůj vstup na evropské trhy".
Dám si veliký pozor abych u vás omylem někdy něco neobjednal. Půjdu si na uklidnění před barák zatúrovat Pežota. Škoda, že nemá diesel. A nepleťte se, nepohoršuje mě to, že chcete jezdit elektromobily. Ale to, odkud je nakupujete.
Konečně nebudou tolik smrdět před domem nastartovaný starý diesely těchto rozvážkových dodávek. :yes::yes::yes:
Poslední zkušenost z minulého týdne - starší Mercedes.
To je tak slozity, ze z toho neni patrne to sdeleni.
Jsou situace, kdy pouziti elektra ma vyhody?
Ano.
Je spravne narizovat elektroauta jako univerzalni reseni?
NE.
Je omluvitelne nakupovat cokoliv v Cine?
NE.
No tak je rozdíl procházet se třeba po Albertu, Penny nebo Lidlu a pak třeba po Globusu.
Nevím jak rohlik.cz, tam sem nikdy nic nekupoval, ale proti Kosiku má Globus v některých potravinách asi tak 120x větší sortiment :-):-):-):-) a mají i nepotravinářské zboží.
A to ještě z toho co má Košík pravidelně nemaj cca 10-25% skladem :-):-):-)
Takže já si do toho Globusu vždycky rád zajedu. Ta ztracená půlhodina, max 45 minut mi za to stojí. A samozřejmě maj povětšinou i lepší ceny.
čínské elektro. Tak to už od nich nic nechci, za prvé z principu (Evropských elektro je dost, když už experimentují s elektro) a za druhé nebudu čekat pořád na telefon, že se jim to někde po*dělalo a čeká na náhradní dopravu.
PS: kolik tu bylo popíračů, že Čína nemá v Evropě šanci? Jeden Rohlík jaro nedělá, ale další budou následovat a Evropský automobilový průmysl půjde ještě více do kopru, než jde teď.
Čo je lepšie - starší diesel "domácej" európskej výroby, alebo EV z Číny? Tá prvá možnosť to nie je, a po úvahe ani tá druhá - ale samozrejme z celkom iných dôvodov.
neni odpirac jako odpirac
urcite sis vsimnul, ze vlada uz netvrdi ze ockovany nikoho nenakazi a konecne se nebude snazit bezhlave proockovat vsechny, ale hlavne ty nejrizikovejsi, tedy 60+.
a dnesni statistika je takova, ze za posledni mesic z neockovanych 60+ lezelo na jipkach 729 lidi, coz je 40% vsech co bylo na JIP, a neockovanych 60- (16-59roku) lezelo na JIP 467, coz je 25%.
a kdyz vezmes, ze neockovanych 60- je 2.4 mega zatimco ockovanych 60+ je 520 tis, tak riziko, ze se jako neockovany 60+ dostanes na JIP je 7x vyssi, nez jako neockovany 60-, takze vlade konecne docvaklo, ze nema moc vcelky smysl presvedcit mlady odpirace, ale naopak zasadni smysl ma presvedcit starsi odpirace.
a jak pises, hazeni viny za epidemii na neockovany je kontraproduktivni, kdyz hlavne ti mladsi vedi, ze vlada demagogicky nemluvi celou pravdu
a podobny to je s elektromobilama. nema smysl presvedcovat tocvolanta, co prej denne nalita 1000km po nemeckych autobahnech aby si koupil EV, ale pro nekoho, kdo rozvazi rohliky nebo jezdi okolo komina to smysl mit muze a bude mit cim dal vetsi.
jedina kanka na tom rohlikoj je, ze vsadil na auta s komunisticky ciny, ktera chce znicit Zapadni svet
Jsou to auta vyráběná automobilkou, jejíž vlastník je přímo sama Čína. To znamená že koupí tohoto vozidla podporujete komunistický režim a veškeré jeho aktivity. Na jedné straně tady pokládáme kytice za padlé během obdobi komunismu, nedáváme na bývalé komunisty a odsouzujeme že porušují lidská práva, a na druhé straně jim cpeme peníze hlava nehlava.
U rozvozových dodávek na krátké trasy z A do B, městská tága co nevyjedou za město nebo městské busy, to všechno at je klidně na elektriku. Tady to Dává smysl.
U ničeho co jezdí i delší trasy nebo je to auto pro zábavu NE.
Vždyť jde jen o peníze. Koupil to v Číně proto, že to dostal za zlomek ceny evropský elektrický dodávky a navíc bude jim dělat reklamu. Zvracel bych :-(
Rohlík u mě skončil už dávno, díky kvalitě ovoce a zeleniny a teď tohle, humus...
No ale ta cinska volba aspon nenici zdravi me a mych deti.
A na zdravi lidi v okoli uhelnych elektraren to bude mit vliv minimalni, bo ty pojedou stejne.
Jinak taky doufam, ze priste to bude treba Renault.
PS Vyhybat se cinskym vyrobkum je obdobne obtizne, jako vyrobkum agrofertu.
Oboji spousta lidi (by rada... ) odmita a presto kupuje.
No tuhle mi Rohlík přivezl jídlo, a zvuky který to vydávalo byly zajímavé, něco mezi prděním a blitím :-)
Jo pokrok muší bejt.
Mimochodem, KOŠÍK dává na výběr (chytré). Rohlík na výběr nedává takže u mne skončil. Taková drobná pomsta :-)
Je to jako s odpírači očkování - nutí je do toho tak odmítají. Každá akce je následována reakcí. tak aby nebili překvapeni...
S tím Applem jseš si jist? Já mám na krabici s iPhonem napsáno: "Designed in California. Assembled in China".
Rohlík na výběr neměl. Dle vyjádření jsem pochopil, že jeho požadavek zněl: "Potřebujeme 42 aut do konce roku". Z evropských automobilek jim nikdo nebyl toto schopen splnit, tak šáhli po Číně, která jim byla schopna dodat všechna auta už teď. Jelikož na konci roku končí covidová pobídka vlády, že koupené nové auto můžeš odepsat ne během klasických 5 let, ale 2 let, tak je plně chápu.
iphone a ipad se dela na taiwanu, pocitac jsem vyrobil (teda sestavil) u me v pracovne :) Spousta jednotlivejch komponent ale asi bude z ciny…
Vim na co narazis. Ja jsem to schopnej akceptovat tam, kde nemame moc na vyber - prestoze se snazim systematicky preferovat veci, ktery se vyrabeji v evrope nebo aspon US - nicmene Rohlik mel na vyber. Treba takovy eNV200 se dela ve Spanelsku. Nemci urcite taky nejaky dodavky delaj. Pokud chceme mit vysokou zivotni uroven a hodne penez, tak nekdo musi nase produkty kupovat. Kdyz nakoupime vsechno z ciny, budem mit ho…
I kdyby v Číně, což tak být nemusí, pořád vidím rozdíl v produkci továrny zahraniční firmy na čínském území, nebo čínského soukromého partnera, a v produkci čínského státního podniku. Druhá věc potom je, že u telefonu skoro nemáš na výběr, u auta nepochybně ano.
Že cena ropy jde dolů a usa a Kanada navíc ve velkém startují těžbu a zpracování břidlic. Ktreých má Kanada, pokud by je používala čistě pro svojí současnou spotřebu zásoby na 500 let :-):-):-)
Já bych spíše věřil Rohlíku, že když přišli za dealerem evropské automobilky a chtěli dodat do konce roku 42 elektrododávek, tak se pak společně zasmáli, podali si ruce a rozloučili se.
V tom článku máš jasně napsáno, že nikdo jiný nenabídl pouhých 42 aut. Tak těch evropských elektrododávek asi tolik nebude, že...
A co se týče podělání, u nás elektro má menší poruchovost než spalovák. Ale líbí se mi, že absolutně nevíš, jak to bude fungovat, ale už víš, že se to podělá. :-)
S tím P.S. souhlas. Pokud evropské automobilky se nechytnou za nos a nezačnou makat, tak skončí jako Nokia. Lidé a firmy si zvyknou na čínská auta a budou je normálně kupovat jako dneska kupují Škodovky.
TCO si určitě spočítají oni sami nejlépe, rozhodně to nevychází nějak jednoznačně. Evidentně dospěli k tomu, že na rozumný výsledek se dostanou s čínským zgerbem, po spalovacím Dóblu. Tomu, že je zajímá hluk a emise, nevěříš ani ty sám.
"fšechno" přivézt pod nos a lidi ani nepotřebují nožičky. Jen budou kynout na gauči a čumět do telky nebo na PC. To ale bude "skvělý" smutný život mezi čtyřmi zdmi...