Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Rohlik.cz vsadí na elektrické dodávky z Číny
Rohlik.cz vsadí na elektrické dodávky z Číny
Rohlik.cz vsadí na elektrické dodávky z Číny
Rohlik.cz vsadí na elektrické dodávky z Číny
17
Fotogalerie

Největší flotila elektromobilů u nás se rýsuje. Rohlik.cz vsadí na elektrické dodávky z Číny

Do flotily velkého online supermarketu míří čínský užitkový model Maxus eDeliver 3. Pohání ho elektromotor s výkonem 90 kW využívající baterie s kapacitou až 52,5 kWh.

Elektromobilita zatím na českém trhu láká hlavně firmy, které jsou primárními provozovateli elektrických aut u nás. I tak jsou taková vozidla zatím spíše stranou zájmu, protože na českém trhu jsou elektromobily minimálně zvýhodněny, alespoň prozatím. I tak se však nyní rýsuje jedna obří firemní flotila elektroaut. Buduje ji online supermarket Rohlik.cz.

Ten oznámil, že do roku 2025 bude rozvážet objednávky zákazníků výhradně prostřednictvím elektromobilů. Z tohoto důvodu už do konce roku bude ve své flotile pro rozvoz nákupů používat 42 elektrovozů, do konce roku 2022 jich hodlá nakoupit celkem 400. Jde tak o největší záměr svého druhu v českém prostředí.

„Jsem přesvědčený, že příští rok budeme mít největší flotilu elektrických aut v Česku a asi i v celé střední Evropě,“ říká k plánům šéf Rohlik.cz Olin Novák, který převzal vedení tuzemské pobočky firmy teprve minulý měsíc.

Video placeholder
Hyundai Kona a Martin Vaculík • auto.cz

Rohlik.cz přitom zvolil v českém prostředí opravdu netradiční řešení. Do flotily totiž míří původem čínská dodávka Maxus eDeliver 3 z dílny koncernu SAIC. Ve verzi SWB jde o 4.555 mm dlouhý vůz, schopný pojmout náklad až o objemu 4,8 m3. Pohání ho elektromotor o výkonu 90 kW, který se spoléhá na baterie s kapacitou 35 kWh nebo 52,5 kWh podle verze. Ty postačí k dojezdu až 243 km podle metodiky WLTP. V městském prostředí pak podle metodiky WLTP City mají ujet až 344 km.

Takový dojezd má firmě postačovat. Denně její kurýrní vozidla ujedou až 250 km. Hlavním důvodem pořízení čínských vozidel není ani tak v bohaté výbavě, ale hlavně ve faktu, že byly okamžitě k dispozici, ze skladových zásob dovozce. Na jiné modely by Rohlik.cz musel dlouho čekat, kvůli výrobním potížím způsobených nedostatkem výrobních komponentů.

Firma každopádně nevylučuje, že se její firma do budoucna promění. Rohlik.cz totiž testuje rovněž elektrický Renault Kangoo Z.E., přičemž vyzkoušet hodlá i jeho novou generaci chystanou pro rok 2022. Otestuje rovněž Opel Vivaro-e nebo Mercedes-Benz eVito a do budoucna i chystaný Volkswagen ID.Buzz Cargo.

Rohlik.cz navíc vedle budování flotily elektromobilů myslí i na potřebnou síť nabíječek. Ve svých skladech v Praze a Brně tak plánuje vybudovat na 400 dobíjecích míst pro své elektromobily. Pomůže s tím energetická společnost E.On.

„Dodávané řešení je speciálně připravené přímo pro Rohlík a zajistí, že všechna vozidla budou na další směnu plně nabita, aniž by došlo k překročení možnosti příkonu dané lokality. Vše bude on-line, aby měl manažer flotily kompletní přehled o dobíjení jednotlivých vozidel, a to jak v reálném čase, tak formou reportů,“ doplňuje k tomu vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Martin Klíma.

Rohlik.cz dlouhodobě buduje image firmy využívajících vozidel s alternativním pohonem. Už dnes hojně využívá dodávky s pohonem na CNG. Ve flotile firmy jsou také elektrokola, která jsou primárně užívána pro rozvozy ve městech. Společnost ze skupiny Tomáše Čupra se tím ale připravuje také na hrozící dobu, kdy bude do center měst zakázán vjezd vozidlům s vysokými emisemi.