Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Největší flotila elektromobilů u nás se rýsuje. Rohlik.cz vsadí na elektrické dodávky z Číny

David Bureš David Bureš 24. 11. 2021 • 09:34
17
84
Zobrazit náhledy (17)
Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3 Maxus eDeliver 3

Do flotily velkého online supermarketu míří čínský užitkový model Maxus eDeliver 3. Pohání ho elektromotor s výkonem 90 kW využívající baterie s kapacitou až 52,5 kWh.

Elektromobilita zatím na českém trhu láká hlavně firmy, které jsou primárními provozovateli elektrických aut u nás. I tak jsou taková vozidla zatím spíše stranou zájmu, protože na českém trhu jsou elektromobily minimálně zvýhodněny, alespoň prozatím. I tak se však nyní rýsuje jedna obří firemní flotila elektroaut. Buduje ji online supermarket Rohlik.cz.

Ten oznámil, že do roku 2025 bude rozvážet objednávky zákazníků výhradně prostřednictvím elektromobilů. Z tohoto důvodu už do konce roku bude ve své flotile pro rozvoz nákupů používat 42 elektrovozů, do konce roku 2022 jich hodlá nakoupit celkem 400. Jde tak o největší záměr svého druhu v českém prostředí.

„Jsem přesvědčený, že příští rok budeme mít největší flotilu elektrických aut v Česku a asi i v celé střední Evropě,“ říká k plánům šéf Rohlik.cz Olin Novák, který převzal vedení tuzemské pobočky firmy teprve minulý měsíc.

video

Rohlik.cz přitom zvolil v českém prostředí opravdu netradiční řešení. Do flotily totiž míří původem čínská dodávka Maxus eDeliver 3 z dílny koncernu SAIC. Ve verzi SWB jde o 4.555 mm dlouhý vůz, schopný pojmout náklad až o objemu 4,8 m3. Pohání ho elektromotor o výkonu 90 kW, který se spoléhá na baterie s kapacitou 35 kWh nebo 52,5 kWh podle verze. Ty postačí k dojezdu až 243 km podle metodiky WLTP. V městském prostředí pak podle metodiky WLTP City mají ujet až 344 km.

Takový dojezd má firmě postačovat. Denně její kurýrní vozidla ujedou až 250 km. Hlavním důvodem pořízení čínských vozidel není ani tak v bohaté výbavě, ale hlavně ve faktu, že byly okamžitě k dispozici, ze skladových zásob dovozce. Na jiné modely by Rohlik.cz musel dlouho čekat, kvůli výrobním potížím způsobených nedostatkem výrobních komponentů.

Firma každopádně nevylučuje, že se její firma do budoucna promění. Rohlik.cz totiž testuje rovněž elektrický Renault Kangoo Z.E., přičemž vyzkoušet hodlá i jeho novou generaci chystanou pro rok 2022. Otestuje rovněž Opel Vivaro-e nebo Mercedes-Benz eVito a do budoucna i chystaný Volkswagen ID.Buzz Cargo.

Rohlik.cz navíc vedle budování flotily elektromobilů myslí i na potřebnou síť nabíječek. Ve svých skladech v Praze a Brně tak plánuje vybudovat na 400 dobíjecích míst pro své elektromobily. Pomůže s tím energetická společnost E.On.

„Dodávané řešení je speciálně připravené přímo pro Rohlík a zajistí, že všechna vozidla budou na další směnu plně nabita, aniž by došlo k překročení možnosti příkonu dané lokality. Vše bude on-line, aby měl manažer flotily kompletní přehled o dobíjení jednotlivých vozidel, a to jak v reálném čase, tak formou reportů,“ doplňuje k tomu vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Martin Klíma.

Rohlik.cz dlouhodobě buduje image firmy využívajících vozidel s alternativním pohonem. Už dnes hojně využívá dodávky s pohonem na CNG. Ve flotile firmy jsou také elektrokola, která jsou primárně užívána pro rozvozy ve městech. Společnost ze skupiny Tomáše Čupra se tím ale připravuje také na hrozící dobu, kdy bude do center měst zakázán vjezd vozidlům s vysokými emisemi.

Související články

Témata
26. 11. 2021 09:18
Re: Čína
S tím Applem jseš si jist? Já mám na krabici s iPhonem napsáno: "Designed in California. Assembled in China".

Rohlík na výběr neměl. Dle vyjádření jsem pochopil, že jeho požadavek zněl: "Potřebujeme 42 aut do konce roku". Z evropských automobilek jim nikdo nebyl toto schopen splnit, tak šáhli po Číně, která jim byla schopna dodat všechna auta už teď. Jelikož na konci roku končí covidová pobídka vlády, že koupené nové auto můžeš odepsat ne během klasických 5 let, ale 2 let, tak je plně chápu.
26. 11. 2021 08:15
Re: Čína
iphone a ipad se dela na taiwanu, pocitac jsem vyrobil (teda sestavil) u me v pracovne :) Spousta jednotlivejch komponent ale asi bude z ciny…

Vim na co narazis. Ja jsem to schopnej akceptovat tam, kde nemame moc na vyber - prestoze se snazim systematicky preferovat veci, ktery se vyrabeji v evrope nebo aspon US - nicmene Rohlik mel na vyber. Treba takovy eNV200 se dela ve Spanelsku. Nemci urcite taky nejaky dodavky delaj. Pokud chceme mit vysokou zivotni uroven a hodne penez, tak nekdo musi nase produkty kupovat. Kdyz nakoupime vsechno z ciny, budem mit ho…
25. 11. 2021 17:57
Re: Čína
U auta také ne, pokud ti evropské automobilky řeknou, že i pouhých 42 aut ti nejsou schopni dodat do konce roku.
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2021 17:25
Re: Čína
I kdyby v Číně, což tak být nemusí, pořád vidím rozdíl v produkci továrny zahraniční firmy na čínském území, nebo čínského soukromého partnera, a v produkci čínského státního podniku. Druhá věc potom je, že u telefonu skoro nemáš na výběr, u auta nepochybně ano.
Avatar - twistedTSD
25. 11. 2021 17:21
Re: Konečně
TCO si určitě spočítají oni sami nejlépe, rozhodně to nevychází nějak jednoznačně. Evidentně dospěli k tomu, že na rozumný výsledek se dostanou s čínským zgerbem, po spalovacím Dóblu. Tomu, že je zajímá hluk a emise, nevěříš ani ty sám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud