Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Accord Coupe 3,0 V6 – Born in the USA

V USA vyráběná dvoudveřová verze Accordu se vnějším, ani vnitřním designem prakticky vůbec neshoduje s v Evropě vyráběnou a prodávanou čtyřdveřovou verzí. Nehledě na stejný název, jde o zcela samostatný model v nabídce Hondy.
Zpět na článek
Avatar - fOE
28. 11. 2021 10:18
Lip uz bylo?
Rok 1999
Clovek mohl mit za 1,1mil 200k vicevalcovou predokolku s archaickym automatem, zerouci 12-14L benzinu, ktery stal 23Kc / litr. Jenze prumerna mesicni mzda byla 12800Kc.
Takze na to auto clovek potreboval 86 mesicu, nebo si za 1 mzdu mohl koupit 9,3 sedesatilitrovych nadrzi.

Rok 2021
Honda uz "toho lepsiho" dnes moc nenabizi, ale to nevadi, zalovime jinde... co treba takove BMW M550i stojici 2,5mil. Jsme o tridu vys, o 2 valce vys, s premiovym znackem na kapote, kazdodenne pouzitelne lepe nez ona honda (velikost, xDrive, vybava az na pudu), s 530k pod kapotou a zrychlenim 3,8s na sto. Kdyz uz jsme u toho vykonu, rok 1999 byl rok debutu Zondy. A ano, dnes si za ty 2,5mil clovek poridi auto se zrychlenim lepsim nez plakatove sny roku 1999, at uz ona Zonda (4,0s), nebo tehda aktualni 360 z Maranella (4,6s). V tomhle absolutnim srovnani to asi ani nemohlo dopadnout jinak, ale i relativne to nevychazi pro Hondu dobre. Tech 2,5mil vas dnes totiz dostane na 1s dohled od plakatovych snu dneska, kde accord zaostaval 3-4s.
Cela tahke zabava pak diky pokroku sezere cca stejne benzinu na 100km jako ona honda. Benzinu, ktery dnes ale stoji rekneme 37Kc / litr. Prumerna mzda je 38300Kc.
Secteno, na takove auto clovek potrebuje 65 mezd, anebo z jedne si dnes muze dovolit az 17,3 nadrzi. Oboje vyrazne lepsi cisla.

Neni libo M550i? Dejte si tam M4, RS5, Mustang nebo jine ameriky... Ve skutecnosti na tom ani nezalezi, slo by totiz jen o to jak moc dostane ta honda nalozeno. I kdyz to neni fer, tady nedostava nalozeno honda, tady dostava nalozeno minulost. Minimalne ve srovnani s nasi dnesni prosperitou zcela urcite.
28. 11. 2021 11:29
Re: Lip uz bylo?
Souhlas, taková okénka do minulosti hezky ilustrují, jak nízkou kupní sílu jsme ještě na přelomu tisíciletí měli. A dá se to uplatnit v podstatě na jakékoliv spotřební zboží. Bohužel, mladým rodinám (moje kategorie :)), to na druhé straně "kompenzují" náklady na bydlení.
Avatar - white label
28. 11. 2021 11:32
Re: Lip uz bylo?
Co se cen aut týče, tak lépe bylo před pár lety, nikoli před 22 lety.
Avatar - Mikesus
28. 11. 2021 11:26
Re: Lip uz bylo?
přesně tak, lépe asi nikdy nebylo.
Avatar - fOE
28. 11. 2021 17:40
Re: Lip uz bylo?
Slo mi spis o to poukazat na fakt, ze dnes se tomu aktualnimu topu priblizis bliz a bude te to stat mnohem min nez jak tomu bylo treba v case testu teto hondy.
Souhlasim, ze auta jsou dnes jina, obecne se asi da rict ze v souctu budou lepsi, ale na kazde 2 kroky kupredu prisel bohuzel i jeden krok zpet. Ten tvuj vycet klidne podepisu, u me by ale bylo na prvnim miste rizeni a na druhem asi zvuk motoru, ne vyfuku, motoru za cim si umim postesknout.
Avatar - Mikesus
28. 11. 2021 21:54
Re: Lip uz bylo?
Ani to si nemyslím. Od r.2008 kupuju každý rok do firmy nové auto a průběžně je odměňujeme. Kdyz porovnám stejne výbavy s adekvátní motory, tak jsou auta stále levnější. Jen zmizely ceny "od" holobytů. Tedy v případě, že člověk neměl na vybavene auto, měl možnost stále mít třeba i nejvýkonnější motor. To dnes nejde. Ale pokud srovnam výbavu, tak jsou ceny stejné nebo hodne podobné, jen ty platy jsou vyšší.
Avatar - kari.laz
28. 11. 2021 12:38
Re: Lip uz bylo?
Co do popisu cen to tak je, ale jak píše white label, nejlépe bylo před pár lety, teď už je situace zase na zhoršující se vlně.
Ale co není úplně fér je porovnání parametrů dnešních aut s těmi z devadesátek. Zkrátka jiná doba a to co bylo top dřív je dneska pomalu standard. Na druhou stranu ta auta měla jiná kouzla a vlastnosti a často si po nich povzdechnu. Točivé atmo neuškrcené limity, lehká auta, výběr modelů...