Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda Accord Coupe 3,0 V6 – Born in the USA

Tomáš Zajíček
Diskuze (7)

V USA vyráběná dvoudveřová verze Accordu se vnějším, ani vnitřním designem prakticky vůbec neshoduje s v Evropě vyráběnou a prodávanou čtyřdveřovou verzí. Nehledě na stejný název, jde o zcela samostatný model v nabídce Hondy.

Zaměření na zhýčkaného amerického zákazníka je evidentní při pohledu do interiéru, který poskytuje již v základní výbavě maximální komfort. Mezi hlavní zbraně v boji o zákazníka patří automatická klimatizace, kožené čalounění a vyhřívání sedadel, motor V6 s automatickou převodovkou, ABS, elektricky ovládané střešní okno, atd. Překvapivě však chybí boční airbagy, které nelze ani přiobjednat. Také regulace prokluzu poháněných předních kol by se zvláště v zimním období hodila.

Drobné chybičky na kráse však bohatě vyvažuje relativně nízká cena. Testovaný Accord Coupé V6 3,0 totiž stojí 1.124.000 Kč, což je v porovnání se srovnatelnou konkurencí suverénně nejnižší cena (porovnání cen si můžete vyzkoušet). Navíc pokud se zájemce o toto atraktivní kupé spokojí s dvoulitrovým čtyřválcem a manuální převodovkou, zaplatí ještě o 250 tisíc korun méně.

Interiér je díky barevné kombinaci béžové a černé velmi elegantní. Pochvalu zaslouží „plnohodnotná sedadla vepředu i vzadu. Místo vzadu je pro osoby do 180 cm přijatelné. Že jde opravdu o pětimístný automobil dokazují vzadu tři tříbodové pásy.

Ovládání vozu je i v extrémních situacích snadné. Velkou zásluhu na výborných jízdních vlastnostech má náročně řešený podvozek s dvojicí pomocných rámů, lichoběžníkovými závěsy předních kol a pětipaprskovými závěsy zadních kol. Když tak vzpomínám, ještě jsem neřídil Hondu, která by se špatně řídila. Ne nadarmo nazývají někteří lidé Hondu „japonským BMW".

Zavazadlový prostor je na kupé relativně prostorný, ale dojem z nakládání zavazadel kalí jeho vysoká hrana. Pod ním se skrývá nouzové dojezdové náhradní kolo.

Třílitrový zážehový šestiválec s nejvyšším výkonem 147 kW pohání přes čtyřstupňovou automatickou převodovku přední kola. Díky proměnnému časování ventilů VTEC, má motor dostatečný tah odspodu i maximální výkon. Navíc je chod motoru v celém spektru otáček velmi kultivovaný. Hluk pronikající od motoru do interiéru je minimální. Navíc zvuk šestiválce bývá vždy „zajímavější , než zvuk běžného čtyřválce.

Čtyřstupňová automatická převodovka s řídící elektronikou Grade Logic se dokáže přizpůsobit momentálnímu stylu jízdy řidiče. Vůbec poprvé jsem u automatické převodovky pozoroval „inteligentní brzdění motorem při jízdě z kopce, když při mírném sešlápnutí brzdy došlo k podřazení o jeden rychlostní stupeň dolů.

Ani moderní motor s moderní automatickou převodovkou však nedokáží zabránit vyšší spotřebě, která se během testu pohybovala okolo 12-14 l na 100 km.

Přestože dvoudveřové automobily u nás nejsou právě prodejním hitem, dokáží svou přítomností výrazně zatraktivnit prostory autosalónů a nepřímo zvýšit prodejnost běžných rodinných vozů ...

Tomáš Zajíček
Diskuze (7)
Cena základní sestavy 0 Kč
Cena testované sestavy 0 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 4700 - 4700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15 / 8.2 / 10.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 467 / 0
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1470 / 450
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4767
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1396
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1555
f) rozchod vzadu (mm): 1535
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - Mikesus
28. 11. 2021 21:54
Re: Lip uz bylo?
Ani to si nemyslím. Od r.2008 kupuju každý rok do firmy nové auto a průběžně je odměňujeme. Kdyz porovnám stejne výbavy s adekvátní motory, tak jsou auta stále levnější. Jen zmizely ceny "od" holobytů. Tedy v případě, že člověk neměl na vybavene auto, měl možnost stále mít třeba i nejvýkonnější motor. To dnes nejde. Ale pokud srovnam výbavu, tak jsou ceny stejné nebo hodne podobné, jen ty platy jsou vyšší.
Avatar - fOE
28. 11. 2021 17:40
Re: Lip uz bylo?
Slo mi spis o to poukazat na fakt, ze dnes se tomu aktualnimu topu priblizis bliz a bude te to stat mnohem min nez jak tomu bylo treba v case testu teto hondy.
Souhlasim, ze auta jsou dnes jina, obecne se asi da rict ze v souctu budou lepsi, ale na kazde 2 kroky kupredu prisel bohuzel i jeden krok zpet. Ten tvuj vycet klidne podepisu, u me by ale bylo na prvnim miste rizeni a na druhem asi zvuk motoru, ne vyfuku, motoru za cim si umim postesknout.
Avatar - kari.laz
28. 11. 2021 12:38
Re: Lip uz bylo?
Co do popisu cen to tak je, ale jak píše white label, nejlépe bylo před pár lety, teď už je situace zase na zhoršující se vlně.
Ale co není úplně fér je porovnání parametrů dnešních aut s těmi z devadesátek. Zkrátka jiná doba a to co bylo top dřív je dneska pomalu standard. Na druhou stranu ta auta měla jiná kouzla a vlastnosti a často si po nich povzdechnu. Točivé atmo neuškrcené limity, lehká auta, výběr modelů...
Avatar - white label
28. 11. 2021 11:32
Re: Lip uz bylo?
Co se cen aut týče, tak lépe bylo před pár lety, nikoli před 22 lety.
28. 11. 2021 11:29
Re: Lip uz bylo?
Souhlas, taková okénka do minulosti hezky ilustrují, jak nízkou kupní sílu jsme ještě na přelomu tisíciletí měli. A dá se to uplatnit v podstatě na jakékoliv spotřební zboží. Bohužel, mladým rodinám (moje kategorie :)), to na druhé straně "kompenzují" náklady na bydlení.