Jenže tady se dostáváš k takovému letitému sporu, co je tedy lepší ? U závodních aut určitě ta dvouspojka, tam tu rychlost prostě chceš, ale když se jedná o limuzínu střední třídy, je nutné být z místa na stovce rychlejší (což u takových aut nepopužíváš asi zrovna často), nebo mít dostatek síly a komfortu při jízdě ? Osobně mi u srovnávaných aut dává smysl právě to druhé, protože ta rychlost z místa je pak jediným argumentem nevhodného typu převodovky u Superbu, zvláště když sám píšeš, že za jízdy je to srovnatelné.
No, fakt nevim co fantikum brani pouzit krasnou 1.3 "svetlusku" .
Mozna cekaji na letosni 1.5, vypada, ze bude jeste lepsi.
Ostatne pro novou 208 avizuji "motory s retezem" , coz na svetlusku ukazuje.
Přesně tomu auto chybí klasický benzinový čtyřválec alá 1.6THP. Koncern má zdařilou 1.5TSI 96/110kW a to proště autům od Stellantisu chybí. Mají 1.2PT 114kW i 1.6THP 133kW, tak proč tam alespoň jeden z nich proboha nedají? 2L mohou zastoupit v klidu Hybridy, jen by jim měli dát rozumnější ceny, viz P308 ;-)
Príde mi trochu paradoxné, že plný objem kufra dostanem len pri trojvalcoch a pri najsilnejších motorizáciách mám kufor menší o 60 litrov. Teda ak mám ten objem a viem preniesť viac záťaže v kufri, mám k dispozícii len slabšie trojvalce a ak mám výkonný motor, tak mám zase obmedzený kufor. ;-\
kba.de má podrobný statistiky dle motorizací
Elektro je 6,7% trhu, PHEV 6,9%, HEV 11%... tj. bez elektrifikace je nějakých 75%, 3/4.
Tady je statistika výkonu dle paliva https://www.kba.de/…22/fz22_2020.pdf?…
Podívej se na nejprodávanější značky - VW, Mercedes, BMW, Audi - v tomto pořadí. U D3 asi není takový problém najít motory přes 150kW.
Já ti jen vyvracím tu teorii s tím, že průměrný výkon v Německu je 130k - není, už pár let ne, loni to bylo 165. I bez EV to bylo přes 160. Není potřeba v tom hledat další kličky. Co se Astry týče - já bych třeba zkusil ten PHEV, ale chápu názor, že tam chybí nějakej normální silnější motor - i korejci mají 1.5TGDI a 1.6TGDI, v eNku i dvoulitr... Opel i Peugeot mají jen ten PHEV a je to škoda.
Víc objemu, a proto líp jede... no, taky je i v 96kW variantě. Jako takhle, důsledně projetý to nemám... ale z testů vychází ta 1.2 taky dobře.
THP 1.6 nekoupíš... bez hybridu. Jeho konkurent je u Octavie 2.0TSI 140kW a ten bych určitě radši... jen ho zase nekoupíš bez DSG a 4x4 :'-( ... a pokud DSG a 4x4 nepotřebuješ, tak už je lepší koupit RS.
Tak z týchto dvoch za mňa jednoznačne 308.Na Astre sa mi nepáči ani predok a ani prístrojovka / presne ako pri G VIII / použitelný motor je momentálne len štvorválec 1.5 HDI s manuálom pretože nepochopitelne tomu vylepšenému 1.6 THP dopriali kábel pritom v 5008 ho stále ponúkajú ako čistý turbobenzín.Uvidíme či tam neskôr nasadia ten pripravovaný štvorvalcový 1.5 T Firefly MHEV 160k.
To přece není pravda - VW má PHEV taky, 150 a 180kW myslím. Ale vedle toho si můžeš vybrat (v kompaktu) i 96-110-140-180-235kW v čistém benzínu. Tohle je plus... pro někoho, kdo má rád silnější auta.
Jo, nejprodávanější je 101-110, to je ta spotřebka... a druhý nejprodávanější je 150+ pro ty, co v tom hledají něco navíc. Já osobně se i v budoucnu hodlám pohybovat výlučně v týhle kategorii... kdo chce jezdit tříválcem, ať klidně jezdí. BTW, nejprodávanější objem je 1800-2000. https://www.kba.de/…ng_tabellen.html?…
Zkus si to spočítat... i kdyby byla půlka registrovaných aut EV (což není) a průměr byl 169 za EV a 165 celkem, tak by to znamenalo, že průměr spalováků je 161k. Kdyby bylo EV pětina, pak by průměr spalováků byl 164k. Je to vážený průměr, to je asi jasný, ne?
Není to obří nárůst, je to vytrvalý dlouhodobý nárůst, viz ten druhý odkaz.
Posun do strednej triedy? Kde? ;-)
Dĺžka úplne priemerných 4,64m, kufor v triede obvyklých 608 litrov, slovom nič, čo by sa vymykalo z triedy. Stredná je niekde úplne inde (netreba chodiť ďaleko, Insignia kombi meria takmer 5 metrov, presne 4986 mm).
A to radšej pomlčím o motoroch.
Já nenapsal, že ti dá HDM více, ale ty si napsal, že při jízdě to proti DSG takovej rozdíl není, proto píši dostatek. Já s pár DSG jel, nebylo to nic extra hrozného, ani nic extra plynulého, taky záleží s jakým motorem je to spárováno a tak, ale z principu je to jak píši, dvouspojka je spíše na rychlost, HDM spíše na komfort... v autě D segmentu bych radši to druhé :)
Můžeš se prosím pro JEDNOU bavit o spalovácích když je tu řeč o spalovácích?
Až bude něco o elektro tak se budeme bavit o elektro ty končící efektivito :no:
A můžeš být v klidu, z principu nejsou elektrozkraty prostě schopny nahradit spalováky, předpoklad je max. 35% v globálu.
Nejsem si jistej, ale myslím si, že starší Astra má ještě jinej motor... snad se řešilo, že to ještě nejsou motory od PSA.
1.0TSI je určitě fajn motor, ale 20% objemu navíc by hlavně v tom sbírání z nízkejch otáček bez zátěže mělo bejt znát.
přímý posun do střední třídy. Předpokládám ceny za nějakou normální výbavu a motor budou od 700 tisíc+. Tohle už vážně nemá nic společného s Astrou 1./2.g. a výrazně překonává i Vectru. Co bude s Insigniou, skončí?
Tak toto sa podarilo. Veľmi pekné kombi. Línia zadných bočných okien a tvar svetiel síce pripomína Golf Variant, ale ten je zrazu oproti tomuto dizajnovo dosť ťažkopádny. Dobrá práca. :yes:
Je zbytočné sa baviť vecne s miestnym trollom, on ti na fakty postne iba ďalších 20 nesúvisiacich odkazov.
Btw. keď sa bavíme o tom priemere, tak tie trojvalce v Astre (pomerne veľkom kombíku) vyzerajú o to horšie. Slušných 608 litrov, k čomu dostaneš maximálne trojvalec. :-(
Mno, dizajnovo je to jednoduché, až strohé, ale ako už píšu chalani vyššie, je to ťažké na zadok, a na mňa aj predná časť pôsobí dosť mohutne. Hlavne mi chýba nejaké to odľahčenie, napr. nejaká lišta v spodnej časti, ktorá by plnila aj praktickú funkciu.
Interiér na prvý pohľad OK, ale prístrojový štít vyzerá, ako keby patril do iného auta a sem ho dali na poslednú chvíľu. Ovládanie klímy cez displej sa už prestalo kritizovať, asi si zvykáme, každopádne u mňa to má mínus. Mimochodom, výduchov klímy somnapočítal nejako málo. V strede vyzerá, že je iba jeden, ktorý nenastavíš zvlášť pre vodiča a pre spolujazdca, vodič má vľavo od volantu druhý - a to je tak všetko. Že by spolujazdec utrel hubu? Mohol by byť skrytý v mriežke na palubke, ale že veľmi nenápadne. Ak tam je, jeho možnosti nastavenia budú mizerné.
Podle mě dělá Opel se zadním sloupkem úplně tu samou chybu jako Golf Variant... tak masivní sloupek je ok u hb, kde "sedí" na zadním kole, ale u kombíku pak působí těžkopádně - a nemám pocit, že by se s tím Opel popasoval nějak líp než VW.
Pro mě to není zobecnitelný na typ převodovky. Kdybych si mohl vybrat co chci, tak bych si vybral HDM od ZF asi... a určitě bych se vyhnul CVT a robotům.
Jinak ale jde dvouspojka i HDM udělat dobře i špatně a spíš bych řešil tu kvalitu provedení než technologii.
PS: když už bych teda musel mít automat...
1.2 PT 114 kW tam měl být. Nad tím by se dalo přivřít oči, že je to lepší než Focus a na úrovni třeba 1.5 T-GDi. Asi se snaží agresivně tlačit PHEV, nebo už fakt nevím.
Nezapomeň, že tohle jsou pořád promo fotky, na velkých kolech, v dvoubarevném laku a tak... on Golf Variant na promo fotkách vypadal taky dobře (a teda ta poslední generace fakt lepší je, ten problém byl spíš u G7 Variant).
Jako celek za mě docela dobrý, ale ten zadek se mi z fotek nezdá, třeba tady https://img.auto.cz/…pbWc/7360264.jpg?…
Mimochodem, byl jsem měnit olej a okukoval Mokku... stejnej případ jako Corsa, na hezkých kolech a v dvoubarevný verzi cool, v základu o dost slabší.
A kdo ti nakukal, že s výkonným motorem toho uvezeš víc ? ;-) Ještě jsem na stránkách Peugeotu nenašel ceník bratříčka 308 SW ale myslím, že údaje hatchbacku postačí.
PT 110 - užitečná hmotnost 441 kg
PT 130 - 457-487 kg
1.5 HDI - 452-504 kg
Hybrid 180 - 442 kg
Hybrid 225 - 412 kg
No, já ten pocit mám. Není to zrovna propastný rozdíl, ale o něco lepší než u VW to podle mě je. Ale hlavně je to o asi milion procent lepší než předchozí Astra kombi s tou zhovadilou lištou, takže ve výsledku mi to prostě připadalo jako pick-up s hardtopem.
Když nepotřebuješ, tak nesprintuješ.
Jo, hele... každýmu dle jeho gusta, já jen píšu, že mě ten Aisin uživatelsky úplně nenadchnul. Žádný drama to není, auto jsem s ním koupil a věděl jsem do čeho jdu, měl jsem to důkladně projetý... ale jsou i lepší převodovky.
Že asi bude líp servisovatelný, to beru... ale při jízdě mi přijde lepší DSG.
"Je nutné být z místa na stovce rychlejší (což u takových aut nepopužíváš asi zrovna často), nebo mít dostatek síly a komfortu při jízdě?"
HDM ti určitě nedá při jízdě víc síly. Komfortu... nevím, to se tak říká, ale já s komfortem u mokrého DSG u benzínu žádnej problém nemám.
Jo, souhlas, 0-100 není tak klíčový a jinak ten rozdíl není až tak velikej, možná je HDM líp servisovatelná... nic dramatickýho to není, ale za sebe bych určitě nenapsal, že je ten Aisin nějaká výhra.
Insignia 2.0T... ale jezdil jsem s tím i jinde.
Vyloženě problém s ní nemám, plynulá je... až až... prostě je proti DSG pomalá. Když se podíváš, jak se umí rozjet dvoulitrový Superb a jak dvoulitrová Insignia, tak je to rozdíl třídy... pak při jízdě už to takovej rozdíl není.
Když to bereš jako GTčko, tak je všechno v pořádku.
Rozumím, ale když se podívám do tabulek, tak starší Astra má (dohledal sem jen HB) stovku za 10.5, Oktávka 4. 1.0 TSI kombík to má taky tak, takže by to byl zajímavý test. Tu novou Astru jsem nedohledal.
Ceny se asi dají odhadnout podle sesterské 308 (o článek vedle), tam to není taková hrůza.
Normální motor, hm... pokud ti nestačí 1.2 96kW, tak máš problém... pokud jo, tak asi dobrý.
O Insignii se v další generaci mluví jako o sesterském modelu 508... v té současné je technicky i prostorově bezpečně nad tím, co nabízí Astra.
Na základě vlastnictví auta s tím 8AT Aisinem a srovnání s DSG v konkurenčních modelech.
Nevím jaký viz, mně by se dvoulitr líbil. V benzínu... ale třeba i ta podladěná 85kW nafta má svoje kouzlo.
výjimečně zcela souhlasím dsg = horrrror
standardní režim je dobrý tak maximálně pro homologaci, musí se jezdit v režimu sport a stejně se to chová divně
AISIN = báječné automaty
testoval jsem 8-stupeň Hyundai v Rextonu, taky báječný
podla mna to je prvoplan, dost tazke na zadok, velmi rychlo to v oku zostarne, interier sa neda nazvat inak ako dizajnersky bordel. Jedine co sa da od oplu kupit momentalne je insignia kombi gsi a zafira life. mam realnu skusenost s 1.6 biturbo cdti a to je masaker. Neviem ci len zly kus, ale sype sa v jednom kuse od nova