Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Sedmimístná Toyota Highlander hýří prostorem i luxusem. Seznamte se

Nové sedmimístné SUV Highlander znovu zaparkovalo v redakční garáži, tentokrát v rámci dlouhodobého testu. Jaké jsou první videopoznatky?
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
13. 12. 2021 09:05
To je pohon,
ono to nežere elektriku ze zásuvky, ale jen tu co si samo vyrobí. Tohle je pro mě ekologie a ne podvod s výpočtem jako u PHEV.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 10:22
Re: To je pohon,
A proto se hodí na dálnici na přepravu vyšším tempem na dlouhou trasu a naloženého auto, jak píšu, jenže Topten argumentuje uplně mimo...
Avatar - KANKUNEN
13. 12. 2021 09:53
Re: Toto je hovadismus PHEV
Tak to vozí spalovák jen na výlety, že. Měl si koupit tedy raději EV.
Avatar - KANKUNEN
13. 12. 2021 09:21
Toto je hovadismus PHEV
Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Avatar - WinDiesel
13. 12. 2021 09:56
Re: To je pohon,
diesel začíná wotroubku, zrovna Toyota má nový 6-válec a asi ho použije i v tomto autě.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:12
Re: To je pohon,
Mimo mísu, sorry Hamuno, ale odpovídáš na jablko hruškami, tohle nikdo nezpochybňoval... radši to ukončeme..
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 09:17
Re: To je pohon,
Jede to hezky, k Toyotě to tak nějak sedí, sice by se v tom pro někoho určitě mohl zalíbit i velký diesel, protože to auto je praktické, naložíš vše + zapřáhneš karavan, jachtu, cokoliv a jedeš, ale na to je tu hodně konkurence, tak proč to nabízet v EU. Jinak k tomu PHEV, mne by se tam líbil ten pohon z Ravky, né kvuli ekologii na papíře, ale kvuli peněžence a výkonu.

Po městě můžeš jezdit na elektřinu více km, tankuješ si doma ze zásuvky, takže ty něco uspoříš, máš větší výkon a když dojde šťáva, tak jedeš pořád a pořád tam, kde jsou benzínky a z tohoto pohledu to beru jako lepší volbu, než čisté EV. Lokální emise to taky sníží, protože po tom městě budeš radši jezdit na EV, když je to "free".
Avatar - Dinar
13. 12. 2021 13:59
Re: To je pohon,
Ríkáš, dnes, tedy čerstvě ze Spritmonitoru, zadáno BMW 5er od rv 2019.
Průměry:
530d - 7,38
530i - 9,44
540i - 9,96

A to bez zohlednění faktu, že motorizace 530d je většinou xdrive, kdežto 530i jsou většinou zadokolky, alespoň podle toho, co vyjede ve spritmonitoru.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 10:16
Re: To je pohon,
Nafta má větší účinnost než benzín... a čím víc toho od ní budeš chtít, tím víc se budou nůžky rozevírat. Tohle pořád +- platí:
https://i.auto-bild.de/…83cfecf5d962.jpg
Avatar - WinDiesel
13. 12. 2021 09:59
Re: vsimate si kluci a holki ???
Tys opravdu nemocný, běž se léčit (jestli už se tedy neléčíš). :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Toyota nasadí nové šestiválce a potom si to povíme, už v roce 2022.
13. 12. 2021 09:47
Re: To je pohon,
dyzl konci ozzy
od 2023 konci zvyhodnovani nafty
tedy na stojanu cena o 5kc nahoru
snad se toho opravdu doziju
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 10:17
Re: To je pohon,
Já o voze a ty o koze.

Ekvivalnentem dvoulitrové nafty je nějaký 1,4-1,5 turbo a v disciplíně jízdy na dlouho vzdálenost po dálnici, kdy musíš neustále přidávat, v kopcích i na rovinkách a zase brzdit, pak rozdíl ve spotřebě je klidně 1-2 litry (vyzkoušeno), navíc diesel naložený má díky lepšímu kroutícímu momentu více síly a nemusíš točit motor. Opět opakuji, mluvím o čistě dlouhé trase vyšším tempem a běžných mainstreamových autech. V tomto režimu ani ten hybrid naftu nepřepálí spotřebou.

Proč do toho pleteš ekologii a ceny PHM? Já mluvím o charakteru motoru a komfortu.

Pro všechny jiné použítí auta je dnes už diesel překonán...
Avatar - iudex
13. 12. 2021 12:29
Re: To je pohon,
To sa ešte do tej doby načakáme. :D :-[] :-[]
Avatar - Emel
13. 12. 2021 11:14
Re: To je pohon,
No protože na highway jezdí pomalu a benzín mají za hubičku
Avatar - Amaterasu
13. 12. 2021 11:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
13. 12. 2021 09:49
Re: Toto je hovadismus PHEV
Měřil bych to měřením. Např. 12kWh + 4,5 litru/100km.
13. 12. 2021 09:44
Re: Toto je hovadismus PHEV
manzelka pri soucasnym rezimu - tedy skola/skolka/nakup/kaficko s holkama - jen baterka = spotreba 0
13. 12. 2021 09:14
hybrid a zastrcka
absolutny suhlas, ak hybrid tak urcite bez zastrcky. ak zastrcku tak bez spalovacieho motora. kombinacia nedava moc zmysel, mozno v nejakych tabulkach. anyway. len jednej veci nerozumiem. preco sa v tych lepsie vybavenych toyotach (to iste Land Cruiser) drizia kozenych sedaciek je pre mna nepochopitelne. uz aj Mercedes si viem objednat s alcantarou alebo latkou aj do najlepsiech aut. mna toto neuveritelne odpudzuje. zasa v nizisich vybavach bez koze chybaju veci co v aute potrebujem.
Avatar - WinDiesel
13. 12. 2021 09:58
Re: Toto je hovadismus PHEV
Chovanci ústavů pro duševně choré si auta koupit nemohou. Ani EV, ani žádné.
Avatar - Barry Lyndon
15. 12. 2021 18:19
Re: vsimate si kluci a holki ???
Hlavní problém dieselů je, že jich jsou plná města, jako třeba Praha a v tomhle počasí se tam prakticky nedá vyjít na ulici, je to k poblití (paradoxně je lepší jen autem, kde si člověk veze vlastní vzduch). Při průměrném stáří českého vozového parku (i v té Praze je každé druhé auto 15-20 let starý krumpl) nic jiného než zákazy a (alespoň rovné) daně nepomůže, dieselidioti totiž ničemu jinému nerozumí.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 12:39
Re: To je pohon,
To teda, ale ještě do minulého měsíce jsem měl naději, že až nastane ten rok 20236, bude se stále vyrábět to původní Mitsubishí ASX :D
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:05
Re: To je pohon,
Další zaseklá deska ? Jak to ovlivní charakter motoru a jeho spotřebu ? Nijak.... I kdyby stála nafta 10x tolik, pořád to auto pojede tak, jak pojede v tomto režimu... nic jiného neřeším.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:04
Re: vsimate si kluci a holki ???
Cena paliva má nějaký vliv na průběh výkonu a kroutícího momentu motoru? Odkdy :-O
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 10:36
Re: To je pohon,
Po třetí se ti pokusím připomenout, asi už marně, že se bavím o režimu dálnice a dlouhé trasy, že dvoulitrové TDI umí jezdit v určitém režimu za 9-10 jsem si vyzkoušel na hodně autech a to především ve velkém městě v dopravní špičce....

Ještě něco mimo téma chceš dodat, a nebo začneme diskutovat o tom o čem jsem psal původně a na co jsi reagoval ? Hm ?
Avatar - JirkaVejrazka
13. 12. 2021 11:20
Re: Toto je hovadismus PHEV
Ale Mlho, vzdyt o tom jiz dobrou ctvrthodinu hovorime! ;-)
13. 12. 2021 11:37
Re: To je pohon,
... ukaz mi nejakej dnesni dvoulitrovej naftak s klasickejma 140kW v cene 140kW dvoulitrovyho benzinu ...
Avatar - Amaterasu
13. 12. 2021 11:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 10:43
Re: To je pohon,
Je to fousatej graf, ale ty poměry se nijak nezměnily... pořád to bude nějak takhle, jen oba ty grafy budou o kus níž.
Těch 10-15% záleží na tom, kde a jak s tím autem jezdíš.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 10:20
Re: vsimate si kluci a holki ???
To Topten není schopen pochopit, viz výše vlákno...

otázka druhá je ale ta, že drtivá většina dieslů se nepoužívá jen na ty dlouhé dálniční přesuny..
Avatar - Emel
13. 12. 2021 12:23
Re: To je pohon,
Víš co... 2.0TSI 140kW je pro Oktávku super motorizace, s víceprvkem vzadu a trošku výkonu navíc, při rozumné spotřebě... to všechno je fajn. Problém je povinné DSG a 4x4. Bez toho by byla cena 680, což je pořád hodně, ale už se o tom dá uvažovat.

2.0TSI 140kW 4x4 DSG Sportline je 929t, 2.0TDI 147kW DSG RS je 924t jako FWD nebo 974t jako AWD... jenže RS je líp vybavený... takže v tomhle konkrétním srovnání je výhodnější nafta.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 10:52
Re: To je pohon,
Proč si nekoupit dvoulitrový benzín? Protože ho spousta aut ani D segmentu nenabízí (508, Mondeo atd.)... a tam kde jo se často nedoplatíš - Octavia 2.0TSI již od 784.900, Octavia 2.0TDI již od 569.900 - jasně, nejsou to ani vzdáleně srovnatelné konfigurace, ale prostě dvoulitrové benzíny jsou dneska dost exkluzivní zboží, pokud už je někdo výjimečně vůbec v nabídce má.
Avatar - Amaterasu
13. 12. 2021 11:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 12. 2021 11:00
Re: To je pohon,
no jasne - 2.0tdi 85kW za 569, to uz mas mnohem lepsi 1.5tsi 110kW za tu samou cenu v ty samy konfiguraci.
kdyz se budeme u chrochta bavit aspon o 110kW, tak ses na 684 a v okamziku, kdyz chces jeste vic, tak minimnalne na 924 za 147kW.
to tech 784 za benzinou ctyrkolku 2.0tsi 140kW je privetiva cena.
Avatar - Barry Lyndon
15. 12. 2021 18:29
Re: Bohužel malé velké auto
Tohle jsou věčné debaty lidí, co mají sice oba 190 cm,ale jeden má dlouhé nohy a druhý dlouhé tělo. Jejich vnímání prostoru v autě se diametrálně liší. Mám přes 190 cm a dlouhé nohy, které se mi pohodlně nevejdou prakticky do žádného japonského auta (v evropských jsem bez problému), ale s výškou trupu naopak nemám problém nikdy i když třeba sedadlo ani není výškově nestavitelné a auto ubírá x cm střešním oknem (typicky místo spolujezdce v RAV4 PHEV VIP). :-)
Avatar - Mikesus
14. 12. 2021 18:45
Re: Chcem sa spýtať
Dík za tip, ale mne to nevadí. Kdyz bych měl řešit každého zavistivce, tak neřeším skoro nic jiného. Od toho tu jsou kamery, kdyz by se něco muselo řešit. Aspon můžeš někdy přijet na návštěvu, i když je to spíš víc pracovní místo než "bydlící" ;-)
Jo corolla ma o dost víc výhod, to naprosto souhlasím. Tohle je zas o dost víc pohodlnější, někdy až dost houpavé. A po Praze jak slon v porcelánu. :-[]
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 21:57
Re: Bohužel malé velké auto
protože ve 2.řadě je místo dost i pro větší lidi než 190cm
:-[]
13. 12. 2021 21:43
Re: Bohužel malé velké auto
Peta asi myslel, ze mluvis o treti rade.
:-)
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 12:17
Re: To je pohon,
Protože je to nejčastější motorizace takových dieslů, 140kw TDI v nižší střední není běžné a má to snad jen Škodovka.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:42
Re: To je pohon,
Tak se vrať zase na začátek diskuze, kde mluvím o základních dvoulitrech, ještě jsem psal schválně plebejských autech a průměrném výkonu.

To je tak těžký bez vytáček uznat, že na dálnici dvoulitrová stokilowattová nafta, které je konkurentem nějaké 1,5turbo, jede za méně a příjeměji, protože má lepší kroutící moment ? NA DÁLNICI! JEN A POUZE TAM

A jinak, třeba Insignia má za podobné ceny 2.0 CDTi 128kw vs 2.0T 125kw, rozdíl 10 tisíc.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:32
Re: To je pohon,
Ano... a každej osmiválec ještě líp... ukaž mi nějakej dnešní dvoulitrovej benzinák kolem těch klasických 100kw a ceně podobně výkonného turbodieslu. Třeba proti 85-110kw TDI. Třeba ti pak dojde, že to není bohužel konkurent a pochopíš, co ti já a Emel celou dobu píšeme...
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:09
Re: vsimate si kluci a holki ???
Co má toto společného s průběhem výkonu a kroutícího momentu při jízdě na dálnici ?
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:06
Re: To je pohon,
Opět srovnáváš nesrovnatelné, hele to nemá smysl... až tu budu moct koupit v Oktávce šestiválcovej třílitr v benzínu, pak se můžeme bavit o stejném komfortu a síle na proplutí německé dálnice... akorát ti tady už poleze nahoru i ta tebou omílaná ekonomika
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 10:55
Re: To je pohon,
Dobře, zkusím to naposledy, možná si už přečteš, co ti píšu ! Začínám být mírně rozladěn z toho, jak vůbec nereaguješ na psaný text a meleš si svou, dokonce i věcmi, které sám píšu.

1. - neřeším, jestli má či nemá nafta budoucnost, nejsem toho hoden
2. - nejde jen o spotřebu
3. - mluvím o konkrétním použití auta, jen na ty dlouhé cesty
4. - nehaním 1.5 benzín, ale jen v té jedné disciplíně je horší, než TDI
5. - dvoulitrovej turbobenzín benzín není konkurenten dvoulitrové nafty, je většinou mnohem výkonnější a i dražší, než 100kw nafta +/- a nebo se nenabízí vůbec.
6. - sám bych si do dalšího auta koupil primárně benzín, protože se odvolám zpět na bod. číslo 3, protože NEJEZDÍM JEN DÁLKY, taky používám na příměstský a městký provoz benzín

Už chápeš? Nebo pořád nic ? Je mi fuk, jakej je trh, jaký jsou dotace a ekologie.. o tom vůbec nepíšu... řeším komfort pohonu malé nafty v přísně vymezeném spektru použití.
13. 12. 2021 21:15
Re: Highlander
V Indianě se vyrábí pro celý svět. Tohle je normální EU/CZ verze koupená tady.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 13:35
Re: To je pohon,
Pokud nahradíš tu R6 atmosféru foukaným dvoulitrem, tak to bude v těhle rychlostech ještě horší.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 12. 2021 13:16
Re: Toto je hovadismus PHEV
Ano, ale u PHEV je ten problem, ze to jedne "trasy" a jednoho vysledneho cisla schovavas dva ruzne pohony. Muzes mit PHEV s malou baterkou, ktere po jejim vybiti jedou usporne na benzin. A obracene auta, ktera maji baterku vetsi, ale po jejim vycerpani je spotreba spatna, az tragicka (treba stary Opel Ampera/Chevrolet Volt). A to z jednoho WLTP (ani NEDC) cisla nedokazes ani priblizne poznat. Vyjde ti nejake hausnumero jako 1,9l/100km, ktere ti ale v realu nic nerekne.
Avatar - xxc
13. 12. 2021 12:45
Re: Toto je hovadismus PHEV
nie je nahodou wltp standardizovany test, kde kazde auto jazdi rovnaku trasu a z toho sa vypocitavaju spotreby?
Avatar - Amaterasu
13. 12. 2021 11:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 12. 2021 10:45
Re: To je pohon,
ozzy, kdybys byl investor, a mel se rozhodnout, jestli vrazis balik penez do vyroby naftaku nebo benzinaku, pro co se rozhodnes?
evropskej trh je pokrivenej nekolikadesitiletou preferenci naftaku, ktera vedla k zaostavani benzinaku, ktera se v posledni dobe dohnala.
letitej bonmot, ze naftakem k mori za 6 a benzinakem za 9 uz davno neplati, jestli teda vubec nekdy platil.
basnis tady o 2 litrovy nafte a hanis 1.5benzin. ale proc bych se do auta treba velikosti oktavky nebo supa nemel koupit spis dvoulitrovej benzin?
ja ti taky nenutim 1.6tdi
a snad u vetsiny znacek je u osobaku bezin to nejvykonnejsi co muzes koupit
13. 12. 2021 19:54
Bohužel malé velké auto
To auto tak hýří prostorem, že dozadu se při výšce 190cm nikdo z rodiny doslova nevejde. Leda s totálně vyvrácenou hlavou.
13. 12. 2021 11:09
Re: Toto je hovadismus PHEV
Ako v USA. Kde udavaju EV dojazd a spotrebu s vybitou baterkou. To mi povie ovela viac ako nejake 0,9litra na 100 za neznamich podmienok.
13. 12. 2021 16:59
Re: Highlander
Můj Highlander už je snad někde v kontejneru na cestě z Indiany. Bílá, executive, glazed caramel interiér. Jsem na to v provozu moc zvědavej (hlavně Praha a průmyslový města v Severním Porýní), testovací jízda byla fajn, ačkoliv velikost je fakt značná.
Avatar - woody-alien
13. 12. 2021 13:47
Re: Highlander
Akorát tankem prostě vezmeš roh baráku, sesype se na tebe pár stovek cihel a jedeš dál. Jak je na tom Highlander v tomto ohledu ? :-[] ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
13. 12. 2021 09:59
Re: Toto je hovadismus PHEV
V tom se shodneme - uz leta pisu, ze by se mely udavat spotreby v elektrickem rezimu a v hybridnim rezimu nezavisle, jako v USA.

Jinak ja mam s plug-inem dlouhodou spotrebu cca 2,5. Koukal jsem na spritmonitor.de a tam se vetsina majitelu stejneho auta vejde mezi 1,6 a 3,2. Deklarovana spotreba je tusim 1,0 podle metodiky.
Avatar - Amaterasu
13. 12. 2021 10:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 10:13
Re: vsimate si kluci a holki ???
Narovnání zdanění je v pořádku... ale důsledek je růst ceny o nějakých 14%, to pořád ve svém dálničním revíru bude nafta výhodnější.
13. 12. 2021 10:18
Re: vsimate si kluci a holki ???
kdyz pocitas jen palivo, tak ano, bude stale lehce vyhodnejsi
celkove pochybuju
13. 12. 2021 10:11
Re: To je pohon,
doba legendarni 1.9tdi, kdy tehdejsi benzinovej ekvivalent byla 1.6mpi, coz vlastrne zadnej ekvivalent nebyl, protoze ten chrocht si ten benzinak kdykoliv podal za o tretinu menzi spotrebu, je davno pryc.

moderni naftak ma o 10-15% mensi litrovou spotrebu nez ekvivalentni moderni benzinak, ale nafta vypusti o 10% CO2 na litru vic nez benzin a nafta ma o 10% vyssi vyhrevnost nez benzin, takze vpodstate nula od nuly pojde.

v okamziku, kdy ceny benzinu a nafty budou ekvivalentni (litr nafty bude o 10% drazsi nez litr benzinu), tak nebude mit zadnej velkej smysl preferovat naftu proti benzinu. samozrejme za predpokladu, ze v nabidce budou i normalni benzinove motory, tedy ze do velkyho auta kopis i velkej benzinovej motor jako treba 5.7 hemi
13. 12. 2021 09:55
Re: Toto je hovadismus PHEV
kdyz budes jezdit denne 1000km jen po autobahnu, tedy bez elektriky ??
nebo jen par km kolem komina ted bez benzinu ??
13. 12. 2021 09:10
Klimatizace sedadel
Za mě je fajn, když lze pustit vyhřívání i ventilaci najednou, klidně jen na první stupeň. Je daleko příjemnější, když fouká teplý vzduch než když jen "pálí" sedadlo.
Bohužel, některá auta, potřebují k chlazení i trochu přítopit, jinak vám fouká ledový vzduch přímo na bedra. Myslím, že Volvo nebo Superb toho jsou příklady (u Volva ale nevím, zda to jde, tam jsem si jako spolujezdec jen okamžitě ventilaci zase vypnul, abych ještě někdy vůbec vstal).
13. 12. 2021 09:42
vsimate si kluci a holki ???
ne uplne maly auticko a - pouze benzinak.
zadnej naftak.
a od 2023 jeste pritvrdi, protoze se prestane zvyhodnovat nafta na ukor benzinu, coz bude znamenat "upravu cen" nafty o 5kc nahoru pri stavajicim zdaneni jako je u benzinu.
bohuzel ale jeste 15-20 roku tady smradlavej dyzl jezdit bude
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 17:27
Z outsidera premiant
Ještě při příchodu a představení jsem si říkal, že to je dost slabota.

Jenže evropské automobilky v diktátu šílené EU vytváří paskvil za paskvilem. Rázem se tak ukazuje, že v podstatě stačí vyrábět to, co dřív, a úspěch přijde sám.

Je zde cítit amerika a úplně jiný přístup. Tohle prostě JE pořádný AUTO a ... ono to vlastně dnes úplně stačí. Pořádný neošizený auto s normálním motorem.

Nedivím se tomu úsměvu. Ano, chápu... :yes: ;-)
Avatar - rohYpnol
17. 12. 2021 17:21
Re: Bohužel malé velké auto
190 cm do třetí řady nedá v podstatě žádné evropská produkce. Do úvahy by přicházelo leda T6.1, možná V-class.
Avatar - reign88
17. 12. 2021 13:17
Za mna palec dole ....
Mal som auto zapozicane na tyzden a jedina vec, ktoru by som oznacil za dobru je hybridny pohon a spotreba v meste. Pocinajuc infotanmentom, cez lacny plastovy interier a rany od prednej napravy pri prejazde cez nerovnosti. Musel by som byt velmi velky fanusik Toyoty, aby som Highlanderu toto vsetko odpustil.
Avatar - hugino
14. 12. 2021 20:11
Re: Chcem sa spýtať
Highlander je fakt kus auta majestátne čiže naj v ponuke tak tie žiarovky si mohli fakt odpustiť lebo ono to trochu kazí dojem.V tomto videu ho už vychválili tak som zvedaví ako dopadne dlhodobý test ale už teraz si myslím že to bude napriek maličkostiam kladné hodnotenie.
Avatar - hugino
14. 12. 2021 19:56
Re: Chcem sa spýtať
Nie nie som ale vďaka za ponuku.Všetko dobré a hlavne zostante všetci zdravý to je najpodstatnejšie. :-) Tak je tam Galaxy,Touran,Octavia .....a až potom Touareg.
Avatar - petr petrumr
14. 12. 2021 19:22
Re: Chcem sa spýtať
Jsou tam bezpaticové 21W oranžové vpředu i vzadu, jinak všude jsou taky bezpaticové jenom sufitka je v zadní lampičce.
Avatar - petr petrumr
14. 12. 2021 19:00
Re: Bohužel malé velké auto
tys to napsal, že nikdo z rodiny se tam nevejde, tudíž jsem pochopil, že je vás 7, jestli ne, tak napiš důvod proč ten nejvyšší bude sedět ve třetí řadě.
Avatar - Mikesus
14. 12. 2021 18:55
Re: Chcem sa spýtať
Jinak o touaregu v okolí nevím,nicméně podle google jsi relativne kousek. Ještě aby ne, když tam je napsaná ulice. Mám stavit na kafe? Ještě pracuji :-[]
Avatar - hugino
14. 12. 2021 18:27
Re: Chcem sa spýtať
OK.Dík ale je to fakt zaujimavé že Yaris /ináč biely s čiernou strechou vyzerá super/ to má a topka HL nie.A keď sme pri tvojej recenzii oni ťa fakt nenahnevali ako ti namontovali ťažné ?Mna by piclo keby mi to takto na novom aute sfušovali.A ešte ak môžem poradiť vymaž si niektoré fotky v recenzii / tam kde máš interiér s navigáciou v podzemných garážach/ lebo hneď vidno kde bývaš ja som si to už na Google mapách pozeral /ak je na vašej ulici Touareg tak som sa trafil / lebo ludia sú svine.Bez urážky ale tvoja Corolla sa mi páči viac ako HL aj keď rozumiem že si potreboval auto pre tri detské sedačky.Tak nech HL slúži k spokojnosti.
Avatar - Mikesus
14. 12. 2021 16:46
Re: Chcem sa spýtať
Ano, mám to v recenzi. Směrovky jsou žárovky. Mlhovka a couvačka též. Vnitřní osvětlení je také zarovkove.
I Yaris ma vše v LED, HL ne.
Avatar - hugino
14. 12. 2021 16:05
Chcem sa spýtať
Minule som ho videl parkovať pri OC a zdalo sa mi že zadné blinkre mal žiarovkové a nie LED.Takisto vo videu sa mi zdá že vnútorné osvetlenie je žiarovkové.Má s tým niekto skúsenosti a vie mi to potvrdiť alebo vyvrátiť.Lebo RAV 4 a aj C-HR majú myslím zadné blinkre LED.Preto sa pýtam či je to tak lebo ak sú naozaj blinkre žiarovkové tak to je pri aute za 45 000 € + dosť divné ale asi to skôr bude tým že bolo konštruované pre Americký trh a tam si na to nepotrpia.Nie som "hnidopich" ale sú to také detaili ktoré ma zaujímajú.Ináč pekný kus auta ale viac sa mi páči v tmavej farbe aké som nedávno videl.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 22:45
Re: Highlander
To bych odhadl, že budeš tak na 7-7.5.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 22:26
Re: Highlander
nejčastěji kolem 130, to jsou ty se střední zátěží. s velkou zátěží většinou lehce pod omezovačem. Ale s takovým autem stejně moc dlouho rychle jet nechceš.
Při 130 počítej mezi 8 a 9 litry. teď v zimě obecně spotřeba skočila o 0,5-1l nahoru, je to vidět i na tom spritmonitoru, že to leze výš.
Problém je v tom, že si dám 135 tempomat a po chvíli zrychluju a zrychluju, protože nechci zdržovat ty, co mě pustí, až nakonec tam mám na tempomat třeba 160. Nicméně pro mně dálnice jsou kolem 20% z celkového provozu.
Třeba Praha-Nitra a zpět jsem dojel za nějakých 6,5, kdy jsem se střídal za volantem s manželkou a na dálnici normálně 130, jinak podle provozu.
Jako nejpohodlnější ( subjektivně ) pro to auto je rychlost do těch 140
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 22:17
Re: Highlander
aha. to mi uniklo, že chvíli po novém MY to umožnili tohle. No uvidíš. Mně se docela taky líbí, kromě těch hnědých plastů. Pokud tam nebudou, tak tím lépe.
Rozhodně to bude unikát tady
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 22:16
Re: Highlander
glazed caramel ale v nabíce v CZ u toyoty není. Jen černej nebo šedej.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 22:00
Re: Highlander
bílá se hnědým iteriérem? ten se tu nenabízí, to máš neoficiální dovoz?
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 21:58
Re: Highlander
všechny HL pro Evropu jsou americký. jak psal xtalker, vlastně pro celý svět jsou americký.
jo a rádio hraje, i česky.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 21:55
Re: Bohužel malé velké auto
myslíš jako do 3. řady? to bys tam fakt chtěl posadit v jakémkoliv 7místném SUV takhle velkého člověka? Mám tedy 186cm jen, ale 2. řada je úplně v pohodě a třetí na nějaké kratší, zatím osobně vyzkoušeno do 2,5h, taky v rámci možností. nad hlavou tedy problém nebyl, to spíš s těma nohama.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 14:31
Re: Highlander
Zalezi ma rychlosti, pár cihel by to vzalo taky, ale o moc dal už by to určitě nedojelo :-[]
Ale taky proto to u tanku tolik nevadí, jestli ten roh neodhadnes o pár cm.
A co ty a proace? Budeš objednávat?
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 14:30
Re: Highlander
Můžu říct, že lahůdka to je. Nedivím se, že hasiči nadávají, už jsem narazil na problém, že jsem nemohl mezi auty projet ani já.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 13:43
Re: Krasne auto
Optikou košického sídliště to prostě není tak hrozný, jako X5! :D
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 13:39
Re: Highlander
Nedávno se tu psalo, že je Toyota platí, to si nepamatuješ? :D Tedy, psalo se to v diskuzi :D

To auto je v Praze dobré jen ve chvíli, kdy popojíždí v koloně/jede plynule na víceprodovce... jinak je to takovej slon v porcelánu, uličky staré Prahy musí být lahůdka :-[]
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 13:32
Highlander
Překvapuje mne, že vám půjčili jen střední výbavu Prestige. Málo vychvalujete Toyotu? :-[] :-[]
Škoda, že nemáte 18" kola, abych mohl srovnat s mými 20".
Ale zajímalo by mne, jak se vám s tím jezdi po Praze, kdyz to nemá 360° kamery a je z toho vidět asi tak jako....no nechci urážet výhled z tanku. To musí být parkování jedna radost.
Avatar - Mikesus
13. 12. 2021 13:28
Re: Krasne auto
A přední světla máš výš než většina aut zrcátka.
A na stejnou délku ani vedle sebe
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 13:04
Re: vsimate si kluci a holki ???
Přesně tak to je... určitě bych také dnes volil radši 2.0turbo benzín, než turbodiesel, ale to nejsou bohužel konkurenti a hlavně u hodně aut ani takový benzinový motor není.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 11:12
Re: To je pohon,
Ne, to ty vymejšlíš, jak mi vecpat něco, co jsem neřekl. Nafta na dálnici má z pohledu spotřeby a komfortu cestování jistou výhodu, protože to je dáno koncepcí pohonu.

Takovou sílu a komfort ti nabídne buď velká atmosféra, která bude hodně žrát a nebo turbobenzín, který bude dražší a silnější.

Nic jiného jsem nenapsal. Co je více či méně ekologické, co je více, či méně dotované, to je mi fuk, to neřeším. Stejně jako píšu ,že drtivá většina lidí diesel používá na uplně jiné režimy provozu a tam výhody tohoto pohonu přestávají platit a jsou tam spíše nevýhody - ekologie a zakarbonování...
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 10:56
Re: Krasne auto
Highlander je opulentní tak, že z něj nevidíš na délku tvého Pola před sebe :-!
13. 12. 2021 23:12
Re: Toto je hovadismus PHEV
nojo ale pak vyjede o víkendu na výlet nebo chalupu…nebo v týdnu na pracovní cestu po dálnici. A mince se obrací. Plus těch ušetřených pár set tisíc korun… na tohle dneska bohužel neexistuje ideální řešení.
13. 12. 2021 22:36
Re: Highlander
ok, super, díky za info. já mám dálnice cca 70% provozu, ale často mimo CZ, kde je striktní omezení na 110 nebo 120. diesel by byl asi pro tento typ zátěže výhodnější, ale zase mi občas komplikuje život s vjezdem do některých měst, HL bude takovej kompromis.
13. 12. 2021 22:22
Re: Highlander
ano, černé plasty s hnědou kůží by byla nějlepší kombinace. ale může se stát cokoliv asi:)
mimochodem, koukal jsme na tvoji spotřebu na spritmonitoru a ty čísla mi přijdou naprosto úžasný. jak moc a jak rychle jezdíš dálnice?
13. 12. 2021 22:15
Re: Highlander
oficiální dovoz. prý to šlo pár dní v létě objednat a zastoupení jeden HL vzalo, tak jsem si ho zarezervoval - a jsem zvědav, co vlastně dorazí:) glazed caramel by měl mít i černou stropnici a sloupky, hnědé dvěře atd.
taky je v CZ i pár béžových interiérů, které nejdou normálně nakonfigurovat. ale ta béžová je skoro bílá, na to bych neměl nervy to udržovat.
13. 12. 2021 21:21
Re: Bohužel malé velké auto
Já mám 195 a na druhou řadu se vejdu celkem v pohodě, resp do verze bez střešního okna úplně v pohodě, s oknem mi zbývá pár cm nad hlavou.
13. 12. 2021 21:03
Re: Bohužel malé velké auto
Proč 7? Něco takového jsem psal? Já se do druhé řady nevejdou při 190cm, synové se tam nevejdou. Co mám jako dělat? Nevím, co je na tom tak exotického?
Avatar - petr petrumr
13. 12. 2021 20:14
Re: Highlander
jaký je v tom rozdíl koupit americkou verzi, radia už jsou evropský?
Avatar - petr petrumr
13. 12. 2021 20:04
Re: Bohužel malé velké auto
Vás je doma 7 o výšce 190cm.? Který auto včil používáte? Tohle je tedy oříšek a měli by ste si zažádat na uřadě práce o zvýšený příspěvek na auto.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 17:14
Re: To je pohon,
To s tou vypiplanou R6 je taky možný.
Když se vrátíme zpět k pointě - downsizovaly se benzíny i nafty, ten poměr mezi benzínem a naftou se podle mě ale tolik nezměnil... pořád bude ta stará 30i jeden z motorů, který se svému naftovému soupeři dokázal spotřebou přiblížit spíš víc než míň... tj. pokud by sis dal dneska práci a udělal podobný graf pro srovnatelné motorizace v benzínu a naftě, pravděpodobně bys viděl podobný výsledek - jak se nůžky rozevírají s rostoucí rychlostí víc a víc.
Avatar - speedfred
13. 12. 2021 17:13
Re: Krasne auto
No neviem ktorú X5 myslíš ale z môjho pohladu HL dizajnovo nedosahuje ani po blatníky terajšej X5.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 15:44
Re: To je pohon,
Zase na druhou stranu, většina motorů má nějaký svůj sweet spot... otáčky 2500-3000, střední zátěž. Třeba ten 2.5 atmo od Toyoty má v ideálním režimu efektivitu 40%, což je víc, než mají malá turba o srovnatelném výkonu.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 14:43
Re: To je pohon,
Podle mě se změní to, že v těch vysokých rychlostech poletí spotřeba menšího turba s obdobným výkonem nahoru ještě rychleji... ale tvrdá data na to nemám.
Avatar - Emel
13. 12. 2021 13:52
Re: To je pohon,
Jo, můžeš tomu říkat čtyřválcový paradox... to turbo je prostě více závislé na zátěži - v nižší zátěži umí být úspornější než velká atmosféra, která má větší "režii"... ale při větší zátěži se ten rozdíl stírá... a v některých případech otáčí, i když tohle je těžký nějak zobecnit - jsou lepší i horší turba stejně jako lepší i horší atmosféry. Ty jsi dost těch bavorskejch motorů jezdil... nemáš taky takovou zkušenost?
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 13:37
Re: vsimate si kluci a holki ???
No je to velká bída, osobně by mi nevadil ani hybrid v dalším autě.

U mne diesel až tak nevadí, protože to auto používám méně často a na delší cesty, na krátké mám benzín = ekologický :D Ale i tak to naftové auto až budu měnit, tak diesel vyhledávat primárně nebudu, pokud by byla alternativa a těch je méně a méně a SUV nechci... snad nebudu muset.

Aut jako Megane GT už je ještě méně, něco takového, silnější kompakt, kombík, vidím dnes už jako ideál, bohužel to skoro nikdo nevyrábí a nebo to bude elektrifikované a pekelně drahé.

Vedle je test Leonu 1.5TSI 96kw a srovnávají ho cenově s 2.0 TDI 85kw, tam by bylo zajímavé demonstrovat to, o čem píšu, žen a dálnci to TDI bude prostě příjemější volba i s nižší spotřebou, bez ohledu na všechno okolo.
Avatar - Ozzman
13. 12. 2021 09:59
Re: To je pohon,
Dyzl neni jen o ceně, ale i o charakteru a k velkému SUV se prostě hodí, stejně jako do nákladní dopravy.

Nerozporuji velké benzíny, sám už další auto budu vybírat s preferencí benzínu, protože jsem zjistil, že nejsem tak chudej a ani tolik nenajedu, abych neuživil +2 litry navíc (ostatně už teď mám 1x benzin a 1x diesel a rozdíl ve spotřebě je u mých konkrétních aut skoro +3-4 litry pro benzin),

Jenže nemůžu upřít ten komfort v plebejských autech, kdy ti obyčejnej turbodiesel prumerného výkonu a objemu i se čtyřmi válci umožní jet dlouhé trasy se slušnou spotřebou, komfortem a dostatkem síly na dálnici, jak se říká kopec nekopec a i s "ledničkou a pračkou " na palubě. Bude se mi tu argumentovat velkými benziny, turbobenziny, jenže na tuto disciplínu - dálkové trasy jsou benzinové motory obdobného výkonu většinou menšího objemu a s naloženým autem už roste i spotřeba a kroutící moment pro tu plynulost pohybu je nižší. Tenhle revír prostě patří dieslum.

Ber v potaz, že řeším konkrétní použití auta.
13. 12. 2021 16:31
Re: To je pohon,
no tam je milion proměnných, protože nelze napsat "motor", třeba to 540i vs 530i lze spekulovat o tom, jestli třeba šestiválec není výkladní skříň vypiplaná k dokonalosti a čtyřválec pouhá konfekce, se kterou si tolik nevyhráli... obecně si ale myslím - čistě můj názor - že prostě downsizing dává - i když samozřejmě ne donekonečna - smysl, že menší motor s přeplňováním je lepší než větší atmosféra -
na druhou stranu, v tom testu Rangeru dosáhli při tažení těžkého přívěsu s dieselem spotřebu 19-20 litrů, což jak ti potvrdí tady Speedfred, takovou spotřebu má von, když tahá s HEMI a Ramkou, což je taky trochu na zamyšlení:)
13. 12. 2021 13:58
Re: vsimate si kluci a holki ???
Hybrid jsem i zhoušel. Když já mám s tím automatem problém a to už by muselo bejt. :-)

Benzín vychází při mém způsobu užití jako jasný vítěz, ani těch 800km v kuse jednou za dva měsíce po autobahnu to nezmění.

Jo, auta jako GT už v podstatě neexistují. Vtipné je, že jejich "náhrady" obvykle mají o cca 50 hp méně a žerou stejně, ne li víc. Je to smutné.

To srovnání Leonů by bylo fajn ;-)
13. 12. 2021 13:32
Re: vsimate si kluci a holki ???
Proto jsem si hodně myslel na Megane GT s tím, že bych překousl i automat (s těžkým srdcem teda). Ta benzínová 1.6 od Nissanu jela skvěle, po dálnici to umělo +/- za 7...


Mno, takové nabídky už v podstatě nejsou. Vyřešil jsem to tak, že jsem na autech začal hledat jiné klady. ;-)
13. 12. 2021 12:22
Re: vsimate si kluci a holki ???
Vyjadřuješ se zcela jasně a naprosto rozumím, co chceš říci, od Tvého prvního příspěvku (a souhlasím).

Ale někomu to nevyvětlíš a nevysvětlíš, i kdyby ses přeskočil ;-)

Pozn. Je fakt, že od jistého výkonu a hlavně krouťáku to začíná být jedno. Jen většina z nás takové motory v autě nemá.A většina těhle benzínů fakt nejezdí po highway za 7 ;-)
13. 12. 2021 12:13
Re: To je pohon,
ja si jako zakladni dvoulitr predstavuju 140kW, ty jen 100kW.
porad nechapu, proc dvoulitr srovnavas s 1.5.
na tom je srovnatelny snad jen to, ze oba maj 4 valce
Avatar - Emel
13. 12. 2021 11:12
Re: To je pohon,
Hele já bych si vybral taky benzín (i jsem si ho vybral), ale je to holt otázka priorit. 800t přívětivá cena není...
13. 12. 2021 11:08
Re: To je pohon,
a jakej naftak v oktavce dnes koupis, aby byl ekvivalentem 3 litrovyho benzinovyho 6valce ??
uz vymejslis pi*coviny ozzy
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2021 10:47
Krasne auto
Asi 2 krat som uz highlandera videl v premavke zblizka... a musim priznat ze na mna posobil neuveritelne majestatne ale zaroven som tam z neho necitil tu hluchu opulentnost a la x5 a pod... skratka ma sympaticke vyzarovanie ... kusok mi to v tomto pripomina rextona ktory tiez napriek svojim masivnym rozmerom je velmi svojsky a sympaticky zjav v premavke....
13. 12. 2021 17:44
Re: To je pohon,
co se změnilo s downsizingem bylo, že benzíny dostaly přeplňování, což předtím nebylo. předtím většina výrobců dělala atmosférické benzíny...
teď se dívám, že třeba 530i s atmosférickým motorem 3,0 jezdila lehce pod deset, takže je to spíš evoluce, než revoluce, rozdíl je ovšem podstatně lepší dynamika...
Avatar - petr petrumr
13. 12. 2021 15:51
Re: Highlander
to stačí na usměv, podívej se zpomaleně na video, jak Standa je štastný a profesionálně to chce zakrýt. Nezávidím novinářům, že musí asi losovat, tohle je Standova třetí toyota za krátkou dobu.
Avatar - petr petrumr
13. 12. 2021 15:47
Re: Highlander
máš tam asistenci, radary a čidla a mikrovlnky, tank to nemá.
13. 12. 2021 15:09
Re: To je pohon,
spotřeba jsou především vnitřní odpory, větší motor, větší odpory, proto třeba 530d vs 540d není prakticky žádný rozdíl, naopak třeba srovnání
Ranger v extrémních podmínkách - tažený těžký přívěs - 3,2ka bere o fous víc, než novější dvoulitr...
https://www.youtube.com/watch?…
o necelý litr sice, ale přece - na konci videa

Dinar: od roku 2020 jsou MHEV všude takže toto srovnání už moc nedává smysl, nicméně uznávám, litr to není, je to míň.
13. 12. 2021 11:28
Re: To je pohon,
ane emele, amici nemaj zvyhodnenou naftu proti benzinu jako u nas
ale tohle zvyhodneni v 20236 konci
13. 12. 2021 10:30
Re: To je pohon,
tohle je uz hodne fousatej graf
podivej se na realny spotreby treba na spritmonitoru
u novejch aut je rozdil 10-15%
13. 12. 2021 10:26
Re: To je pohon,
pred par lety jsme se znamym porovnavali moji starou atmosferickou 150k 2 litrovou benzinou 4kolku a jeho starou 140k 2 litrovou oturbenou naftovou 4 kolku, auta stejny kategorie.
ja za 10, on za 9, podobnej rezim.
ja ticho a cisto, on kadla-kadle a smrad

eko a cena paliva ma vliv na to, jestli se motor bude vyrabet a jestli o nej bude vubec zajem
13. 12. 2021 14:07
Re: To je pohon,
Ne teď mluvim o 2litrovem a 3litrovem přeplňovaném motoru. Atmosféra má nízkou účinnost vždy - stačí si vsimnout, ze napr i turbo benzin topí v zimě po delší době, než atmosféra. A podle toho, jak v tom grafu letí spotřeba nahoru tak se nic nezmění ani ve vysokých rychlostech.
13. 12. 2021 13:48
Re: Toto je hovadismus PHEV
Tvoji stížnost bereme v potaz. Snad tedy časem :-|
13. 12. 2021 13:41
Re: To je pohon,
Tohle je čistě akademická debata. Nicméně proč by měl úspornější motor za většiny podmínek brát najednou v nějakém pásmu víc? To je nějaký “čtyřválcový paradox”?
13. 12. 2021 11:04
Re: To je pohon,
i amici to videj jinak
tem i do velkejch aut na krizovani kontinentu staci normalni benzinak
nemyslim si, ze by ceskej pepik byl dal nez oni
Avatar - JirkaVejrazka
13. 12. 2021 09:29
Re: Toto je hovadismus PHEV
Jak bys tu spotrebu meril ty? U pohonu, kde extremne zalezi na tom, jake trasy s nim ridic bezne jezdi.
13. 12. 2021 13:26
Re: To je pohon,
to je především srovnání přeplňovaného dieselu s archaickým atmosférickým motorem. a ukazuje na to, jak se zvyšuje spotřeba v rychlostech, které nejsou příliš legální v naší kotlině...
530d dnes průměr 8,5 litru, 540i 9,5 litru... a 530i 8,5
13. 12. 2021 11:31
Re: To je pohon,
snad jakejkoliv dnesni dvoulitrovej benzinak v aute nizsi stredni zvlada dalnici bez problemu a mnohem lip, nez naprosta vetsina dnesnich dvoulitrovejch naftaku