Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní.
Jede to hezky, k Toyotě to tak nějak sedí, sice by se v tom pro někoho určitě mohl zalíbit i velký diesel, protože to auto je praktické, naložíš vše + zapřáhneš karavan, jachtu, cokoliv a jedeš, ale na to je tu hodně konkurence, tak proč to nabízet v EU. Jinak k tomu PHEV, mne by se tam líbil ten pohon z Ravky, né kvuli ekologii na papíře, ale kvuli peněžence a výkonu.
Po městě můžeš jezdit na elektřinu více km, tankuješ si doma ze zásuvky, takže ty něco uspoříš, máš větší výkon a když dojde šťáva, tak jedeš pořád a pořád tam, kde jsou benzínky a z tohoto pohledu to beru jako lepší volbu, než čisté EV. Lokální emise to taky sníží, protože po tom městě budeš radši jezdit na EV, když je to "free".
Nafta má větší účinnost než benzín... a čím víc toho od ní budeš chtít, tím víc se budou nůžky rozevírat. Tohle pořád +- platí: https://i.auto-bild.de/…83cfecf5d962.jpg
Tys opravdu nemocný, běž se léčit (jestli už se tedy neléčíš). :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Toyota nasadí nové šestiválce a potom si to povíme, už v roce 2022.
Ekvivalnentem dvoulitrové nafty je nějaký 1,4-1,5 turbo a v disciplíně jízdy na dlouho vzdálenost po dálnici, kdy musíš neustále přidávat, v kopcích i na rovinkách a zase brzdit, pak rozdíl ve spotřebě je klidně 1-2 litry (vyzkoušeno), navíc diesel naložený má díky lepšímu kroutícímu momentu více síly a nemusíš točit motor. Opět opakuji, mluvím o čistě dlouhé trase vyšším tempem a běžných mainstreamových autech. V tomto režimu ani ten hybrid naftu nepřepálí spotřebou.
Proč do toho pleteš ekologii a ceny PHM? Já mluvím o charakteru motoru a komfortu.
Pro všechny jiné použítí auta je dnes už diesel překonán...
absolutny suhlas, ak hybrid tak urcite bez zastrcky. ak zastrcku tak bez spalovacieho motora. kombinacia nedava moc zmysel, mozno v nejakych tabulkach. anyway. len jednej veci nerozumiem. preco sa v tych lepsie vybavenych toyotach (to iste Land Cruiser) drizia kozenych sedaciek je pre mna nepochopitelne. uz aj Mercedes si viem objednat s alcantarou alebo latkou aj do najlepsiech aut. mna toto neuveritelne odpudzuje. zasa v nizisich vybavach bez koze chybaju veci co v aute potrebujem.
Hlavní problém dieselů je, že jich jsou plná města, jako třeba Praha a v tomhle počasí se tam prakticky nedá vyjít na ulici, je to k poblití (paradoxně je lepší jen autem, kde si člověk veze vlastní vzduch). Při průměrném stáří českého vozového parku (i v té Praze je každé druhé auto 15-20 let starý krumpl) nic jiného než zákazy a (alespoň rovné) daně nepomůže, dieselidioti totiž ničemu jinému nerozumí.
Další zaseklá deska ? Jak to ovlivní charakter motoru a jeho spotřebu ? Nijak.... I kdyby stála nafta 10x tolik, pořád to auto pojede tak, jak pojede v tomto režimu... nic jiného neřeším.
Po třetí se ti pokusím připomenout, asi už marně, že se bavím o režimu dálnice a dlouhé trasy, že dvoulitrové TDI umí jezdit v určitém režimu za 9-10 jsem si vyzkoušel na hodně autech a to především ve velkém městě v dopravní špičce....
Ještě něco mimo téma chceš dodat, a nebo začneme diskutovat o tom o čem jsem psal původně a na co jsi reagoval ? Hm ?
Je to fousatej graf, ale ty poměry se nijak nezměnily... pořád to bude nějak takhle, jen oba ty grafy budou o kus níž.
Těch 10-15% záleží na tom, kde a jak s tím autem jezdíš.
Víš co... 2.0TSI 140kW je pro Oktávku super motorizace, s víceprvkem vzadu a trošku výkonu navíc, při rozumné spotřebě... to všechno je fajn. Problém je povinné DSG a 4x4. Bez toho by byla cena 680, což je pořád hodně, ale už se o tom dá uvažovat.
2.0TSI 140kW 4x4 DSG Sportline je 929t, 2.0TDI 147kW DSG RS je 924t jako FWD nebo 974t jako AWD... jenže RS je líp vybavený... takže v tomhle konkrétním srovnání je výhodnější nafta.
Proč si nekoupit dvoulitrový benzín? Protože ho spousta aut ani D segmentu nenabízí (508, Mondeo atd.)... a tam kde jo se často nedoplatíš - Octavia 2.0TSI již od 784.900, Octavia 2.0TDI již od 569.900 - jasně, nejsou to ani vzdáleně srovnatelné konfigurace, ale prostě dvoulitrové benzíny jsou dneska dost exkluzivní zboží, pokud už je někdo výjimečně vůbec v nabídce má.
no jasne - 2.0tdi 85kW za 569, to uz mas mnohem lepsi 1.5tsi 110kW za tu samou cenu v ty samy konfiguraci.
kdyz se budeme u chrochta bavit aspon o 110kW, tak ses na 684 a v okamziku, kdyz chces jeste vic, tak minimnalne na 924 za 147kW.
to tech 784 za benzinou ctyrkolku 2.0tsi 140kW je privetiva cena.
Tohle jsou věčné debaty lidí, co mají sice oba 190 cm,ale jeden má dlouhé nohy a druhý dlouhé tělo. Jejich vnímání prostoru v autě se diametrálně liší. Mám přes 190 cm a dlouhé nohy, které se mi pohodlně nevejdou prakticky do žádného japonského auta (v evropských jsem bez problému), ale s výškou trupu naopak nemám problém nikdy i když třeba sedadlo ani není výškově nestavitelné a auto ubírá x cm střešním oknem (typicky místo spolujezdce v RAV4 PHEV VIP). :-)
Dík za tip, ale mne to nevadí. Kdyz bych měl řešit každého zavistivce, tak neřeším skoro nic jiného. Od toho tu jsou kamery, kdyz by se něco muselo řešit. Aspon můžeš někdy přijet na návštěvu, i když je to spíš víc pracovní místo než "bydlící" ;-)
Jo corolla ma o dost víc výhod, to naprosto souhlasím. Tohle je zas o dost víc pohodlnější, někdy až dost houpavé. A po Praze jak slon v porcelánu. :-[]
Tak se vrať zase na začátek diskuze, kde mluvím o základních dvoulitrech, ještě jsem psal schválně plebejských autech a průměrném výkonu.
To je tak těžký bez vytáček uznat, že na dálnici dvoulitrová stokilowattová nafta, které je konkurentem nějaké 1,5turbo, jede za méně a příjeměji, protože má lepší kroutící moment ? NA DÁLNICI! JEN A POUZE TAM
A jinak, třeba Insignia má za podobné ceny 2.0 CDTi 128kw vs 2.0T 125kw, rozdíl 10 tisíc.
Ano... a každej osmiválec ještě líp... ukaž mi nějakej dnešní dvoulitrovej benzinák kolem těch klasických 100kw a ceně podobně výkonného turbodieslu. Třeba proti 85-110kw TDI. Třeba ti pak dojde, že to není bohužel konkurent a pochopíš, co ti já a Emel celou dobu píšeme...
Opět srovnáváš nesrovnatelné, hele to nemá smysl... až tu budu moct koupit v Oktávce šestiválcovej třílitr v benzínu, pak se můžeme bavit o stejném komfortu a síle na proplutí německé dálnice... akorát ti tady už poleze nahoru i ta tebou omílaná ekonomika
Dobře, zkusím to naposledy, možná si už přečteš, co ti píšu ! Začínám být mírně rozladěn z toho, jak vůbec nereaguješ na psaný text a meleš si svou, dokonce i věcmi, které sám píšu.
1. - neřeším, jestli má či nemá nafta budoucnost, nejsem toho hoden
2. - nejde jen o spotřebu
3. - mluvím o konkrétním použití auta, jen na ty dlouhé cesty
4. - nehaním 1.5 benzín, ale jen v té jedné disciplíně je horší, než TDI
5. - dvoulitrovej turbobenzín benzín není konkurenten dvoulitrové nafty, je většinou mnohem výkonnější a i dražší, než 100kw nafta +/- a nebo se nenabízí vůbec.
6. - sám bych si do dalšího auta koupil primárně benzín, protože se odvolám zpět na bod. číslo 3, protože NEJEZDÍM JEN DÁLKY, taky používám na příměstský a městký provoz benzín
Už chápeš? Nebo pořád nic ? Je mi fuk, jakej je trh, jaký jsou dotace a ekologie.. o tom vůbec nepíšu... řeším komfort pohonu malé nafty v přísně vymezeném spektru použití.
Ano, ale u PHEV je ten problem, ze to jedne "trasy" a jednoho vysledneho cisla schovavas dva ruzne pohony. Muzes mit PHEV s malou baterkou, ktere po jejim vybiti jedou usporne na benzin. A obracene auta, ktera maji baterku vetsi, ale po jejim vycerpani je spotreba spatna, az tragicka (treba stary Opel Ampera/Chevrolet Volt). A to z jednoho WLTP (ani NEDC) cisla nedokazes ani priblizne poznat. Vyjde ti nejake hausnumero jako 1,9l/100km, ktere ti ale v realu nic nerekne.
ozzy, kdybys byl investor, a mel se rozhodnout, jestli vrazis balik penez do vyroby naftaku nebo benzinaku, pro co se rozhodnes?
evropskej trh je pokrivenej nekolikadesitiletou preferenci naftaku, ktera vedla k zaostavani benzinaku, ktera se v posledni dobe dohnala.
letitej bonmot, ze naftakem k mori za 6 a benzinakem za 9 uz davno neplati, jestli teda vubec nekdy platil.
basnis tady o 2 litrovy nafte a hanis 1.5benzin. ale proc bych se do auta treba velikosti oktavky nebo supa nemel koupit spis dvoulitrovej benzin?
ja ti taky nenutim 1.6tdi
a snad u vetsiny znacek je u osobaku bezin to nejvykonnejsi co muzes koupit
Můj Highlander už je snad někde v kontejneru na cestě z Indiany. Bílá, executive, glazed caramel interiér. Jsem na to v provozu moc zvědavej (hlavně Praha a průmyslový města v Severním Porýní), testovací jízda byla fajn, ačkoliv velikost je fakt značná.
V tom se shodneme - uz leta pisu, ze by se mely udavat spotreby v elektrickem rezimu a v hybridnim rezimu nezavisle, jako v USA.
Jinak ja mam s plug-inem dlouhodou spotrebu cca 2,5. Koukal jsem na spritmonitor.de a tam se vetsina majitelu stejneho auta vejde mezi 1,6 a 3,2. Deklarovana spotreba je tusim 1,0 podle metodiky.
doba legendarni 1.9tdi, kdy tehdejsi benzinovej ekvivalent byla 1.6mpi, coz vlastrne zadnej ekvivalent nebyl, protoze ten chrocht si ten benzinak kdykoliv podal za o tretinu menzi spotrebu, je davno pryc.
moderni naftak ma o 10-15% mensi litrovou spotrebu nez ekvivalentni moderni benzinak, ale nafta vypusti o 10% CO2 na litru vic nez benzin a nafta ma o 10% vyssi vyhrevnost nez benzin, takze vpodstate nula od nuly pojde.
v okamziku, kdy ceny benzinu a nafty budou ekvivalentni (litr nafty bude o 10% drazsi nez litr benzinu), tak nebude mit zadnej velkej smysl preferovat naftu proti benzinu. samozrejme za predpokladu, ze v nabidce budou i normalni benzinove motory, tedy ze do velkyho auta kopis i velkej benzinovej motor jako treba 5.7 hemi
Za mě je fajn, když lze pustit vyhřívání i ventilaci najednou, klidně jen na první stupeň. Je daleko příjemnější, když fouká teplý vzduch než když jen "pálí" sedadlo.
Bohužel, některá auta, potřebují k chlazení i trochu přítopit, jinak vám fouká ledový vzduch přímo na bedra. Myslím, že Volvo nebo Superb toho jsou příklady (u Volva ale nevím, zda to jde, tam jsem si jako spolujezdec jen okamžitě ventilaci zase vypnul, abych ještě někdy vůbec vstal).
ne uplne maly auticko a - pouze benzinak.
zadnej naftak.
a od 2023 jeste pritvrdi, protoze se prestane zvyhodnovat nafta na ukor benzinu, coz bude znamenat "upravu cen" nafty o 5kc nahoru pri stavajicim zdaneni jako je u benzinu.
bohuzel ale jeste 15-20 roku tady smradlavej dyzl jezdit bude
Ještě při příchodu a představení jsem si říkal, že to je dost slabota.
Jenže evropské automobilky v diktátu šílené EU vytváří paskvil za paskvilem. Rázem se tak ukazuje, že v podstatě stačí vyrábět to, co dřív, a úspěch přijde sám.
Je zde cítit amerika a úplně jiný přístup. Tohle prostě JE pořádný AUTO a ... ono to vlastně dnes úplně stačí. Pořádný neošizený auto s normálním motorem.
Mal som auto zapozicane na tyzden a jedina vec, ktoru by som oznacil za dobru je hybridny pohon a spotreba v meste. Pocinajuc infotanmentom, cez lacny plastovy interier a rany od prednej napravy pri prejazde cez nerovnosti. Musel by som byt velmi velky fanusik Toyoty, aby som Highlanderu toto vsetko odpustil.
Highlander je fakt kus auta majestátne čiže naj v ponuke tak tie žiarovky si mohli fakt odpustiť lebo ono to trochu kazí dojem.V tomto videu ho už vychválili tak som zvedaví ako dopadne dlhodobý test ale už teraz si myslím že to bude napriek maličkostiam kladné hodnotenie.
Nie nie som ale vďaka za ponuku.Všetko dobré a hlavne zostante všetci zdravý to je najpodstatnejšie. :-) Tak je tam Galaxy,Touran,Octavia .....a až potom Touareg.
tys to napsal, že nikdo z rodiny se tam nevejde, tudíž jsem pochopil, že je vás 7, jestli ne, tak napiš důvod proč ten nejvyšší bude sedět ve třetí řadě.
Jinak o touaregu v okolí nevím,nicméně podle google jsi relativne kousek. Ještě aby ne, když tam je napsaná ulice. Mám stavit na kafe? Ještě pracuji :-[]
OK.Dík ale je to fakt zaujimavé že Yaris /ináč biely s čiernou strechou vyzerá super/ to má a topka HL nie.A keď sme pri tvojej recenzii oni ťa fakt nenahnevali ako ti namontovali ťažné ?Mna by piclo keby mi to takto na novom aute sfušovali.A ešte ak môžem poradiť vymaž si niektoré fotky v recenzii / tam kde máš interiér s navigáciou v podzemných garážach/ lebo hneď vidno kde bývaš ja som si to už na Google mapách pozeral /ak je na vašej ulici Touareg tak som sa trafil / lebo ludia sú svine.Bez urážky ale tvoja Corolla sa mi páči viac ako HL aj keď rozumiem že si potreboval auto pre tri detské sedačky.Tak nech HL slúži k spokojnosti.
Minule som ho videl parkovať pri OC a zdalo sa mi že zadné blinkre mal žiarovkové a nie LED.Takisto vo videu sa mi zdá že vnútorné osvetlenie je žiarovkové.Má s tým niekto skúsenosti a vie mi to potvrdiť alebo vyvrátiť.Lebo RAV 4 a aj C-HR majú myslím zadné blinkre LED.Preto sa pýtam či je to tak lebo ak sú naozaj blinkre žiarovkové tak to je pri aute za 45 000 € + dosť divné ale asi to skôr bude tým že bolo konštruované pre Americký trh a tam si na to nepotrpia.Nie som "hnidopich" ale sú to také detaili ktoré ma zaujímajú.Ináč pekný kus auta ale viac sa mi páči v tmavej farbe aké som nedávno videl.
nejčastěji kolem 130, to jsou ty se střední zátěží. s velkou zátěží většinou lehce pod omezovačem. Ale s takovým autem stejně moc dlouho rychle jet nechceš.
Při 130 počítej mezi 8 a 9 litry. teď v zimě obecně spotřeba skočila o 0,5-1l nahoru, je to vidět i na tom spritmonitoru, že to leze výš.
Problém je v tom, že si dám 135 tempomat a po chvíli zrychluju a zrychluju, protože nechci zdržovat ty, co mě pustí, až nakonec tam mám na tempomat třeba 160. Nicméně pro mně dálnice jsou kolem 20% z celkového provozu.
Třeba Praha-Nitra a zpět jsem dojel za nějakých 6,5, kdy jsem se střídal za volantem s manželkou a na dálnici normálně 130, jinak podle provozu.
Jako nejpohodlnější ( subjektivně ) pro to auto je rychlost do těch 140
aha. to mi uniklo, že chvíli po novém MY to umožnili tohle. No uvidíš. Mně se docela taky líbí, kromě těch hnědých plastů. Pokud tam nebudou, tak tím lépe.
Rozhodně to bude unikát tady
myslíš jako do 3. řady? to bys tam fakt chtěl posadit v jakémkoliv 7místném SUV takhle velkého člověka? Mám tedy 186cm jen, ale 2. řada je úplně v pohodě a třetí na nějaké kratší, zatím osobně vyzkoušeno do 2,5h, taky v rámci možností. nad hlavou tedy problém nebyl, to spíš s těma nohama.
Zalezi ma rychlosti, pár cihel by to vzalo taky, ale o moc dal už by to určitě nedojelo :-[]
Ale taky proto to u tanku tolik nevadí, jestli ten roh neodhadnes o pár cm.
A co ty a proace? Budeš objednávat?
Nedávno se tu psalo, že je Toyota platí, to si nepamatuješ? :D Tedy, psalo se to v diskuzi :D
To auto je v Praze dobré jen ve chvíli, kdy popojíždí v koloně/jede plynule na víceprodovce... jinak je to takovej slon v porcelánu, uličky staré Prahy musí být lahůdka :-[]
Překvapuje mne, že vám půjčili jen střední výbavu Prestige. Málo vychvalujete Toyotu? :-[]:-[]
Škoda, že nemáte 18" kola, abych mohl srovnat s mými 20".
Ale zajímalo by mne, jak se vám s tím jezdi po Praze, kdyz to nemá 360° kamery a je z toho vidět asi tak jako....no nechci urážet výhled z tanku. To musí být parkování jedna radost.
Přesně tak to je... určitě bych také dnes volil radši 2.0turbo benzín, než turbodiesel, ale to nejsou bohužel konkurenti a hlavně u hodně aut ani takový benzinový motor není.
Ne, to ty vymejšlíš, jak mi vecpat něco, co jsem neřekl. Nafta na dálnici má z pohledu spotřeby a komfortu cestování jistou výhodu, protože to je dáno koncepcí pohonu.
Takovou sílu a komfort ti nabídne buď velká atmosféra, která bude hodně žrát a nebo turbobenzín, který bude dražší a silnější.
Nic jiného jsem nenapsal. Co je více či méně ekologické, co je více, či méně dotované, to je mi fuk, to neřeším. Stejně jako píšu ,že drtivá většina lidí diesel používá na uplně jiné režimy provozu a tam výhody tohoto pohonu přestávají platit a jsou tam spíše nevýhody - ekologie a zakarbonování...
nojo ale pak vyjede o víkendu na výlet nebo chalupu…nebo v týdnu na pracovní cestu po dálnici. A mince se obrací. Plus těch ušetřených pár set tisíc korun… na tohle dneska bohužel neexistuje ideální řešení.
ok, super, díky za info. já mám dálnice cca 70% provozu, ale často mimo CZ, kde je striktní omezení na 110 nebo 120. diesel by byl asi pro tento typ zátěže výhodnější, ale zase mi občas komplikuje život s vjezdem do některých měst, HL bude takovej kompromis.
ano, černé plasty s hnědou kůží by byla nějlepší kombinace. ale může se stát cokoliv asi:)
mimochodem, koukal jsme na tvoji spotřebu na spritmonitoru a ty čísla mi přijdou naprosto úžasný. jak moc a jak rychle jezdíš dálnice?
oficiální dovoz. prý to šlo pár dní v létě objednat a zastoupení jeden HL vzalo, tak jsem si ho zarezervoval - a jsem zvědav, co vlastně dorazí:) glazed caramel by měl mít i černou stropnici a sloupky, hnědé dvěře atd.
taky je v CZ i pár béžových interiérů, které nejdou normálně nakonfigurovat. ale ta béžová je skoro bílá, na to bych neměl nervy to udržovat.
Proč 7? Něco takového jsem psal? Já se do druhé řady nevejdou při 190cm, synové se tam nevejdou. Co mám jako dělat? Nevím, co je na tom tak exotického?
To s tou vypiplanou R6 je taky možný.
Když se vrátíme zpět k pointě - downsizovaly se benzíny i nafty, ten poměr mezi benzínem a naftou se podle mě ale tolik nezměnil... pořád bude ta stará 30i jeden z motorů, který se svému naftovému soupeři dokázal spotřebou přiblížit spíš víc než míň... tj. pokud by sis dal dneska práci a udělal podobný graf pro srovnatelné motorizace v benzínu a naftě, pravděpodobně bys viděl podobný výsledek - jak se nůžky rozevírají s rostoucí rychlostí víc a víc.
Zase na druhou stranu, většina motorů má nějaký svůj sweet spot... otáčky 2500-3000, střední zátěž. Třeba ten 2.5 atmo od Toyoty má v ideálním režimu efektivitu 40%, což je víc, než mají malá turba o srovnatelném výkonu.
Podle mě se změní to, že v těch vysokých rychlostech poletí spotřeba menšího turba s obdobným výkonem nahoru ještě rychleji... ale tvrdá data na to nemám.
Jo, můžeš tomu říkat čtyřválcový paradox... to turbo je prostě více závislé na zátěži - v nižší zátěži umí být úspornější než velká atmosféra, která má větší "režii"... ale při větší zátěži se ten rozdíl stírá... a v některých případech otáčí, i když tohle je těžký nějak zobecnit - jsou lepší i horší turba stejně jako lepší i horší atmosféry. Ty jsi dost těch bavorskejch motorů jezdil... nemáš taky takovou zkušenost?
No je to velká bída, osobně by mi nevadil ani hybrid v dalším autě.
U mne diesel až tak nevadí, protože to auto používám méně často a na delší cesty, na krátké mám benzín = ekologický :D Ale i tak to naftové auto až budu měnit, tak diesel vyhledávat primárně nebudu, pokud by byla alternativa a těch je méně a méně a SUV nechci... snad nebudu muset.
Aut jako Megane GT už je ještě méně, něco takového, silnější kompakt, kombík, vidím dnes už jako ideál, bohužel to skoro nikdo nevyrábí a nebo to bude elektrifikované a pekelně drahé.
Vedle je test Leonu 1.5TSI 96kw a srovnávají ho cenově s 2.0 TDI 85kw, tam by bylo zajímavé demonstrovat to, o čem píšu, žen a dálnci to TDI bude prostě příjemější volba i s nižší spotřebou, bez ohledu na všechno okolo.
Dyzl neni jen o ceně, ale i o charakteru a k velkému SUV se prostě hodí, stejně jako do nákladní dopravy.
Nerozporuji velké benzíny, sám už další auto budu vybírat s preferencí benzínu, protože jsem zjistil, že nejsem tak chudej a ani tolik nenajedu, abych neuživil +2 litry navíc (ostatně už teď mám 1x benzin a 1x diesel a rozdíl ve spotřebě je u mých konkrétních aut skoro +3-4 litry pro benzin),
Jenže nemůžu upřít ten komfort v plebejských autech, kdy ti obyčejnej turbodiesel prumerného výkonu a objemu i se čtyřmi válci umožní jet dlouhé trasy se slušnou spotřebou, komfortem a dostatkem síly na dálnici, jak se říká kopec nekopec a i s "ledničkou a pračkou " na palubě. Bude se mi tu argumentovat velkými benziny, turbobenziny, jenže na tuto disciplínu - dálkové trasy jsou benzinové motory obdobného výkonu většinou menšího objemu a s naloženým autem už roste i spotřeba a kroutící moment pro tu plynulost pohybu je nižší. Tenhle revír prostě patří dieslum.
no tam je milion proměnných, protože nelze napsat "motor", třeba to 540i vs 530i lze spekulovat o tom, jestli třeba šestiválec není výkladní skříň vypiplaná k dokonalosti a čtyřválec pouhá konfekce, se kterou si tolik nevyhráli... obecně si ale myslím - čistě můj názor - že prostě downsizing dává - i když samozřejmě ne donekonečna - smysl, že menší motor s přeplňováním je lepší než větší atmosféra -
na druhou stranu, v tom testu Rangeru dosáhli při tažení těžkého přívěsu s dieselem spotřebu 19-20 litrů, což jak ti potvrdí tady Speedfred, takovou spotřebu má von, když tahá s HEMI a Ramkou, což je taky trochu na zamyšlení:)
Proto jsem si hodně myslel na Megane GT s tím, že bych překousl i automat (s těžkým srdcem teda). Ta benzínová 1.6 od Nissanu jela skvěle, po dálnici to umělo +/- za 7...
Mno, takové nabídky už v podstatě nejsou. Vyřešil jsem to tak, že jsem na autech začal hledat jiné klady. ;-)
Vyjadřuješ se zcela jasně a naprosto rozumím, co chceš říci, od Tvého prvního příspěvku (a souhlasím).
Ale někomu to nevyvětlíš a nevysvětlíš, i kdyby ses přeskočil ;-)
Pozn. Je fakt, že od jistého výkonu a hlavně krouťáku to začíná být jedno. Jen většina z nás takové motory v autě nemá.A většina těhle benzínů fakt nejezdí po highway za 7 ;-)
ja si jako zakladni dvoulitr predstavuju 140kW, ty jen 100kW.
porad nechapu, proc dvoulitr srovnavas s 1.5.
na tom je srovnatelny snad jen to, ze oba maj 4 valce
Asi 2 krat som uz highlandera videl v premavke zblizka... a musim priznat ze na mna posobil neuveritelne majestatne ale zaroven som tam z neho necitil tu hluchu opulentnost a la x5 a pod... skratka ma sympaticke vyzarovanie ... kusok mi to v tomto pripomina rextona ktory tiez napriek svojim masivnym rozmerom je velmi svojsky a sympaticky zjav v premavke....
co se změnilo s downsizingem bylo, že benzíny dostaly přeplňování, což předtím nebylo. předtím většina výrobců dělala atmosférické benzíny...
teď se dívám, že třeba 530i s atmosférickým motorem 3,0 jezdila lehce pod deset, takže je to spíš evoluce, než revoluce, rozdíl je ovšem podstatně lepší dynamika...
to stačí na usměv, podívej se zpomaleně na video, jak Standa je štastný a profesionálně to chce zakrýt. Nezávidím novinářům, že musí asi losovat, tohle je Standova třetí toyota za krátkou dobu.
spotřeba jsou především vnitřní odpory, větší motor, větší odpory, proto třeba 530d vs 540d není prakticky žádný rozdíl, naopak třeba srovnání
Ranger v extrémních podmínkách - tažený těžký přívěs - 3,2ka bere o fous víc, než novější dvoulitr... https://www.youtube.com/watch?…
o necelý litr sice, ale přece - na konci videa
Dinar: od roku 2020 jsou MHEV všude takže toto srovnání už moc nedává smysl, nicméně uznávám, litr to není, je to míň.
pred par lety jsme se znamym porovnavali moji starou atmosferickou 150k 2 litrovou benzinou 4kolku a jeho starou 140k 2 litrovou oturbenou naftovou 4 kolku, auta stejny kategorie.
ja za 10, on za 9, podobnej rezim.
ja ticho a cisto, on kadla-kadle a smrad
eko a cena paliva ma vliv na to, jestli se motor bude vyrabet a jestli o nej bude vubec zajem
Ne teď mluvim o 2litrovem a 3litrovem přeplňovaném motoru. Atmosféra má nízkou účinnost vždy - stačí si vsimnout, ze napr i turbo benzin topí v zimě po delší době, než atmosféra. A podle toho, jak v tom grafu letí spotřeba nahoru tak se nic nezmění ani ve vysokých rychlostech.
Tohle je čistě akademická debata. Nicméně proč by měl úspornější motor za většiny podmínek brát najednou v nějakém pásmu víc? To je nějaký “čtyřválcový paradox”?
to je především srovnání přeplňovaného dieselu s archaickým atmosférickým motorem. a ukazuje na to, jak se zvyšuje spotřeba v rychlostech, které nejsou příliš legální v naší kotlině...
530d dnes průměr 8,5 litru, 540i 9,5 litru... a 530i 8,5
snad jakejkoliv dnesni dvoulitrovej benzinak v aute nizsi stredni zvlada dalnici bez problemu a mnohem lip, nez naprosta vetsina dnesnich dvoulitrovejch naftaku