Testy
TEST Ford Puma 1.0 EcoBoost (114 kW) ST-Line X – Nadchne sportovní jízdou, zklame tuhostí
54 komentářů
KANKUNEN
8
Hezky sepsáno, ještě k tomu je to vykulenec v šedé jako základ na plot.
Přejít do diskuze
Kdyby to bylo o Skodovce, tak je tady plno hejtu na cenu. Nevim, kolik dava Ford slevy, ale 600t za litrovyho pindika na chudach, mi teda prijde strasny.
Přesně tuhle specifikaci pumy s 92 kW na devatenáctkách s dvojspojkou jsem zkoušel nedávno při výběru malého skokana, a musím říct, že juke, který nakonec vyhrál, mi přišel jako lepší auto ve všem, co redaktor v testu zmiňuje jako úžasné fordí vlastnosti. 84 kW motor v juke nejel hůř než 92 kW v pumě a je výrazně lépe odhlučněn, na devatenáctkách juke nedrncal, resp. podvozek se chová výrazně odladěněji, a přitom je to super agilní auto, puma určitě není řidičtější. A stejně tak dvojspojka, ta v juke není žádný superrychlík, ale naprosto standardně fungující převodovka, která ani nezmatkuje, ani necuká, zatímco dvojspojka v pumě prostě ucukaná je, a to jsem k projevům dvojspojek obecně velmi shovívavý. Interiery bych viděl z hlediska kvality nastejno, kufr má puma větší, juke je zase hezčí auto, takže za mě, puma není žádná superpecka mezi auty tohoto segmentu.
Rozsednutá nasraná žába, tvrdá jak prkno, s tříválcem a v barvě rezavého plotu natřeného Hammeritem? Za třičtrvrtě mega? Shut up and take my money!!! :-!
Dat male zvysene auto s kratkym rozvorem na tuhe pruziny a velka kola, tak je jasny, ze bude tvrde. Na takovem rozvoru nejde udelat auto komfortni a zaroven tuhe a sportovni. To jsou protiklady. Sam jsem jezdil slabsi 92kw verzi ST line a ta šlupka od zadni napravy na retarderu mne jeste ted strasi ve snech.
Jinak se to ridilo hezky, ale je to presne odraz nesmyslnnosti a urcite bipolarnosti pozadavku zakaznika. Chtit sportovni auto a zaroven SUV , ktere by asi melo byt komfortni je hovadina.
Mne jeste na testovane verzi vadily jizdni rezimy, na nektere byl agresivni SS, na sport to melo na mokru porad tendenci hrabat a kdyz se to chytlo, letelo to silene vpred. Co je tam za skrin ? To je ten suchej powershift dvouspojka ? Nebo neco jineho ?
Rizeni bylo presne , proste Ford, ale kdyz bych uz musel chtit male SUV, jako fanousek znacky bych Pumu ozelel a sel zkusit treba Captur, nebo 2008.
Jinak se to ridilo hezky, ale je to presne odraz nesmyslnnosti a urcite bipolarnosti pozadavku zakaznika. Chtit sportovni auto a zaroven SUV , ktere by asi melo byt komfortni je hovadina.
Mne jeste na testovane verzi vadily jizdni rezimy, na nektere byl agresivni SS, na sport to melo na mokru porad tendenci hrabat a kdyz se to chytlo, letelo to silene vpred. Co je tam za skrin ? To je ten suchej powershift dvouspojka ? Nebo neco jineho ?
Rizeni bylo presne , proste Ford, ale kdyz bych uz musel chtit male SUV, jako fanousek znacky bych Pumu ozelel a sel zkusit treba Captur, nebo 2008.
... aneb jediné co je na této novinářské verzi "cajk" je motor (sic! 3válec), všecko ostatní jeví se býti toliko přebytečný "peňezolap". Nastěstí se dá Puma kofigurovat ve verzi Titanium s (prý) ne tak sportovním = natvrdlým podvozkem, a s manuálem, na 17" kolech a nějakou tou "smart edicí" - pak to auto dává jakžtakž smysl. Tož tak. 😉
co to má znamenat. Dva lidi tady vedou mezi sebou diskuzi a oba mají jen palce dolů, to na to máte automat nebo co. A nešlo by ty mínusáře rozkliknout, abychom viděli, že to dělá jeden a ten samý pořád dokola.
Zapomněl jsi na věhlasné automobilové designéry. Těch je tady taky už pomalu víc než na Turínském autosalónu. O slavných mnohdy už mrtvých legendách WRC a F1 nemluvě 😄
Doporučoval bych ten hodnotící systém zrušit, když nedokážou zobrazovat nicky. Beztak bysme tam viděli samé legendární filmové a seriálové policejní vyšetřovatele. Na vyšetření by měl jít hlavně majitel toho mega-multi-nicku.
On chce někdo ( krom Dacia fanoušků) dneska ještě manuál? Já osobně mám už dávno odkvedláno a nechtěl bych ho ani zadarmo.
To je pravda, ale vidím ich jazdiť dosť čo sa vcelku čudujem pri tých cenách. Mne sa to auto ale vcelku páči.
Pozri vedľa článok ako nám podražil aj T-Roc ;-\
Pozri vedľa článok ako nám podražil aj T-Roc ;-\
A predstav si tých volov, čo si kúpili tie kosoštvorce už 3x skoro za sebou a nič im nevŕzgalo 😒] 😒] 😒] 😒]
Takze Nissan lepe odladil podvozek? To bych nečekal
Juke se mi tedy designové vůbec nelíbí, to už spíš tahle rozsedlá žába, ale budu ho muset jít vyzkoušet. S Pumou to bylo utrpení, a to hodně bolestivé ( dávám to za vinu ozzmanovi 😒] )
Juke se mi tedy designové vůbec nelíbí, to už spíš tahle rozsedlá žába, ale budu ho muset jít vyzkoušet. S Pumou to bylo utrpení, a to hodně bolestivé ( dávám to za vinu ozzmanovi 😒] )
Som dosť prekvapený že jeden z najpredávanejších Fordov súčasnosti dostal len priemerné hodnotenie.V ST-line sa mi celkom páči dokonca aj v tejto farbe ale asi by som už skôr išiel keby to muselo byť do Taigo R-line a samozrejme s 1.5 tsi za " parádnych " 651 900 kč.Akurát som si ho na VW.cz nakonfiguroval a aj s dvojfarebnou strechou a 18" kolesami + navi,Beat sound system atď vyšlo 750 000 kč.Tak tá Puma je teda dosť drahá.To už radšej Focus po facelifte ten vyzerá dobre.
Mně se ta relativně velká maska víc líbí bez chromu... určitě v barvách jako je červená nebo i zelená, šedá.
Mozno testovacie kusy. Testovacie kusy vyrobia rucne lepsie, lebo neverim, zeby sa im testovaci jazdci nestazovali, ze su s tym problemy. Lenze ako mi vysvetlovali v servise, to nie je chyba to vrzganie, ale konstrukcna vlastnost. Tak je auto navrhnute, skonstruovane a vyrobene.
Už predali, kúpili toyoty. Bolo ich pár na fóre Renaultu, stále kupovali Renaulty, až doteraz 😄 Ja môj nepredávam, neviem si predstaviť, kto by to chcel. Existujú ľudia, ktorým také veci nevadia, alebo si nevedia predstaviť, že auto môže byť aj pohodlné, nemusí hučať a vŕzgať.
Uz se vyselektuji jen srdcari, podivej na XXC, ten kdyby si nekoupil Renault, nemohl by si chodit porad stezovat do diskuze a nenasel by si tady kamarady 😁
Vždyť taky padají. To co měli před 10 lety, tak teď jsou o nějakých 40%dole. Kdo by to chtel, vid? 😒]
Veru, brutalne to vrze, ciastocne riesenie je vozit len tak autosedacku vpredu. Mozno je nova platforma lepsia, nie je mozne, aby produkovali take auta a prezivali na trhu 😄
Ja som tento tyzden vytiahol renaulta z garaze, po parkovani v zime nesla uvolnit rucna brzda. Zdriftoval som dole ulicou, uz som aj zacal rozmyslat, ci volat do servisu, alebo to rovno nejak dostat na srotovisko. Nastastie po restarte sa uvolnila, akoby nic, cize zamrznuta nebola a auto funguje dalej. Verim, ze bude fungovat dlho 😄
Ahá, to je EDC od Renaultu, či něco jiného ? Myslel jsem, že pro ty litrové TCe jsou jen CVTčka, no to jsou mi novinky 😊
Protože je to Renault 😁 To má své výhody i nevýhody, ale zase věřím, že to bude i s těmito chybkami jezdit docela dlouho 😁 Proto frantíky lidi nesnáší, nebo milují, vyber si 😁
Takže je to ta slavná suchá dvouspojka, kvůli kterým dříve bývaly velké problémy, myslel jsem si to. Mne převodovka nepřišla ucukaná, ale spíš zmatkovala a obrovský vliv na její funkci měl jízdní režim. Na ten ekorežim to bylo váhavé nejvíce, nechtělo se jí řadit, rozjíždět, nic. Na sport zase zbrklá. Vůbec se to nedá srovnávat s větším powershiftem olejovým, či s hladkým HDM, co dávají od Fokusu výše, to jsou alespoń automaty trochu na úrovni mainstreamu.
Juke má CVT, ne ? Jinak ten motor je 1.0TCe, žejo? To jsem jezdil a přišlo mi to jako skvělý malý motor, v některých Renaultech je i nepřímovstřikový, nevím jak u Nissanu a to je ještě lepší zpráva pro životnost na krátké trasy.
Juke má CVT, ne ? Jinak ten motor je 1.0TCe, žejo? To jsem jezdil a přišlo mi to jako skvělý malý motor, v některých Renaultech je i nepřímovstřikový, nevím jak u Nissanu a to je ještě lepší zpráva pro životnost na krátké trasy.
Ani ja by som to necakal, pricom Puma sa predava 2x lepsie ako Juke. Inak celkom hit, predat 118 000 pum v krizovom roku nie je az take zle. Juke mal predaje 58 000 v 2020.
Mel by to byt mokry Getrag, teoreticky v podstate ten samy co ma/mu al Mercedes pro 1.33tce
Corolla byla vyrobena v UK a problém jsem v tom neviděl.
Spis bych se bál o ty polské převodovky
Spis bych se bál o ty polské převodovky
Mně bylo celkem jedno, co se koupí, ten juke se mi po projetích jevil nejlíp.
Jiná věc je, že po 1,2 tis km už dvakrát nějaká závada, nejdřív dvakrát nefunkční infotainment (po restartu ok), pak jednou po studeném startu kolísání otáček a chybová hláška. Po ujetí deseti km a opětovném nastartování ok. Každopádně auto půjde ještě v týdnu na diagnostiku. No, úplně mě to nadšením nad japonskou kvalitou nenaplňuje. 😉
Jiná věc je, že po 1,2 tis km už dvakrát nějaká závada, nejdřív dvakrát nefunkční infotainment (po restartu ok), pak jednou po studeném startu kolísání otáček a chybová hláška. Po ujetí deseti km a opětovném nastartování ok. Každopádně auto půjde ještě v týdnu na diagnostiku. No, úplně mě to nadšením nad japonskou kvalitou nenaplňuje. 😉
Když to ST-Line vypadá o dost líp... není to až takovej rozdíl jako u Focusu (před FL), ale rozdíl to je.
Na to je jednoduche vysvetleni: Nejkvalitnejsi auta jsou auta japonska, a nejnekvalitnejsi auta jsou auta japonska vyrobena v UK. 😄
Mel jsem doma dva a z japonska to melo jen design a cenu (takze vse co nechces), ale po legendarni japonske kvalite ani slechu. 😁
Mel jsem doma dva a z japonska to melo jen design a cenu (takze vse co nechces), ale po legendarni japonske kvalite ani slechu. 😁
Tož to jest otázka vkusu (každého soudruha), mi se třeba to oplastování u verze Titanium líbí http😐/www.youtube.com/watch?… spokojím se v klidu i s klasickýma "budíkama" BTW Titanium X nám, tak nějak v tichosti, z ceníku zmizelo (a není se ani proč a čemu divit, že).
Mne vzhled neva, v ST line mu to i sekne, v tehle kategorii je to stejne vse kompromis a vylozene hezke Bsegmentove SUV asi nenajdu.
Za mna jeden z trojice top crossov segmentu ( a popri tom krasne a zaroven aj prakticke auto ) ... spolu s mokkou a yarisom cross topka segmentu :yes:
Ne jen, že neva, ale s přehledem nejhezči ne SUV krabice, ale crossover, ktery vypada až stylově. Jen tu barvu novodurove trubky, kterych v posledni době vidam na cestach dost často bych určitě nezvolil. A pro zajimavost ona se da puma i konfigurovat a neni nutne volit pro par masochistu st-line na 19".
A osobně mi stejně jako u fiesty schazi 1,5EB u běžnych variant a to v manualu.
A osobně mi stejně jako u fiesty schazi 1,5EB u běžnych variant a to v manualu.