Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla loni zvýšila odbyt elektromobilů o 87 procent na rekordních 936.172

Americká automobilka Tesla loni dodala na trh rekordních 936.172 elektromobilů, což je proti předchozímu roku nárůst o 87 procent. Firma to uvedla v tiskové zprávě.
Zpět na článek
3. 1. 2022 10:41
3. 1. 2022 12:28
3. 1. 2022 12:35
3. 1. 2022 12:55
3. 1. 2022 12:58
3. 1. 2022 13:20
3. 1. 2022 13:31
3. 1. 2022 13:44
3. 1. 2022 13:56
3. 1. 2022 14:03
3. 1. 2022 14:08
3. 1. 2022 14:16
3. 1. 2022 14:49
3. 1. 2022 14:54
3. 1. 2022 15:21
3. 1. 2022 13:51
3. 1. 2022 14:56
3. 1. 2022 15:24
4. 1. 2022 09:29
3. 1. 2022 13:14
3. 1. 2022 13:21
3. 1. 2022 13:25
3. 1. 2022 13:28
3. 1. 2022 14:07
3. 1. 2022 14:12
3. 1. 2022 14:26
3. 1. 2022 14:32
3. 1. 2022 14:39
3. 1. 2022 14:41
3. 1. 2022 14:43
3. 1. 2022 14:44
3. 1. 2022 14:46
3. 1. 2022 14:27
3. 1. 2022 14:34
3. 1. 2022 14:41
3. 1. 2022 14:38
3. 1. 2022 14:46
3. 1. 2022 14:50
3. 1. 2022 17:08
3. 1. 2022 18:58
3. 1. 2022 20:20
3. 1. 2022 20:35
3. 1. 2022 21:01
3. 1. 2022 21:11
3. 1. 2022 23:58
4. 1. 2022 08:53
4. 1. 2022 09:07
4. 1. 2022 11:28
4. 1. 2022 11:47
4. 1. 2022 11:50
4. 1. 2022 11:48
3. 1. 2022 14:52
3. 1. 2022 17:19
3. 1. 2022 14:40
3. 1. 2022 13:50
3. 1. 2022 14:15
3. 1. 2022 14:18
3. 1. 2022 15:06
4. 1. 2022 12:26
3. 1. 2022 12:54
3. 1. 2022 14:05
3. 1. 2022 14:10
3. 1. 2022 14:22
3. 1. 2022 15:35
3. 1. 2022 16:16
3. 1. 2022 16:21
3. 1. 2022 15:08
3. 1. 2022 16:22
3. 1. 2022 21:36
3. 1. 2022 15:23
3. 1. 2022 16:23
3. 1. 2022 13:22
3. 1. 2022 14:34
3. 1. 2022 16:16
Avatar - KANKUNEN
3. 1. 2022 10:29
Mě tak napadá,
že EV v Americe nebudou takový problém jako u nás. PHM tam není zdaleka tak zatížené daní.
Rozbalit vlákno
47
3. 1. 2022 11:07
Re: Mě tak napadá,
snad vsechny zeme (krome norska), ktere tezi ropu, maji na PHM nizkou spotrebni dan
pres to, ze je v USA nizka cena benzinu, tak je s podivem, ze se tam EV tak dari
vyhodnost EV v USA by mela byt daleko nizsi nez v EU, kde jsou PHM cca 2x drazsi a provoz EV vyhodnejsi
Avatar - Roman Horký
3. 1. 2022 11:17
Re: Mě tak napadá,
Všimnul sis, jak jsou EV drahé? Proč myslíš, že by při takové ceně mělo rozhodovat, jestli ušetříš 2 koruny na PHM?
3. 1. 2022 11:50
Re: Mě tak napadá,
Někde jsou tučné dotace. Třeba v Německu je nyní 9000 euro. Být to u nás, tak neváhám.
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 11:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 12:05
Re: Mě tak napadá,
Dostat dotací 230 tisíc Kč tak koupíš co ? Enyaq za 1,2 nebo Teslu 3 za 1,3 ?
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 12:48
Re: Mě tak napadá,
Z hlediska užitné hodnoty a komfortu pro rodinu rozhodně Enyaq, kdo má závodní ambice, tak vybere Teslu.
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 13:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 13:02
Re: Mě tak napadá,
S takovou dotací bude stát základní Enyaq 899 tisíc. Ve variantě s 80 kWh baterkou a příplatkovou výbavou vyjde na takových 1 150 000. To je setsakra nebezpečně blízko ke 2,0 TDI Karoq...
3. 1. 2022 13:10
Re: Mě tak napadá,
Pokud by ti stačil přebrandovaný číňan, tak bys měl https://nikrob.at/ za 25 tisíc Kč :-)
3. 1. 2022 14:57
Re: Mě tak napadá,
Nebezpečně? Pán je asi komik! :-[]
3. 1. 2022 11:46
Re: Mě tak napadá,
V USA je elektřina levná. V teplejších oblastech se topí pouze klimoškami. Cena v domácnostech je asi 15 centů za kWh. Čili částku na domácí nabíjení na měsíční provoz nosí po kapsách.
V USA se jezdí dost často v kolonách a spalovací motory jsou dost v nevýhodě. Elektrika vychází asi o polovinu levněji na spotřebu než benziňáky.
Avatar - KANKUNEN
3. 1. 2022 11:54
Re: Mě tak napadá,
No a ty jejich obry na hnůj žerou 25 jak nic.
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 11:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 19:47
Re: Mě tak napadá,
Tak to je masakr. Dřív naučím hrát kozu na klavír, než jezdit HEMI za 5,5 ;-)
Avatar - Barrichello
4. 1. 2022 14:23
Re: Mě tak napadá,
25 litrů žerou taky Pickupy řady 3500/350 a větší nebo obludy typu Hummer H1 a H2.

Nebo 40+ let starý veteráni :-)

Vše ostatní kor v US podmínkách jezdí dálky v pohodě za 9-13 litrů :-)
Avatar - Barrichello
4. 1. 2022 14:21
Re: Mě tak napadá,
Benzín stojí v USA v přepočtu (dle cen ropy) 8-14 Kč litr :-)

A přenosová distribuční sít je tam jako na úrovni roku 1950 tady, někde možná i hůř.

Takže USA a elektromobilita dopadne leda sérií obřích blackoutů :-) :-) :-)
3. 1. 2022 12:43
Re: Mě tak napadá,
Šetřit na provozních nákladech je jen vedlejší důvod k pořízení EV, tím hlavním je užívat komfort a naprosto plynulou a tichou jízdu, které spalováky nikdy nedosáhnou. Ne nadarmo se říká, kdo měl možnost řídit EV, už spalovák nechce. :-!
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2022 14:43
Re: Mě tak napadá,
Já měl a nechci, právě pro to, že tomu chybí emoce spalováku...
Avatar - Roman Horký
3. 1. 2022 14:49
Re: Mě tak napadá,
Co je za emoce na něčem, co má tendenci rozdrnčet celé auto, když chytíš ty správné rezonanční otáčky? Na něčem, co řve a netáhne? Pro mě jsou to emoce pouze negativní.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2022 14:53
Re: Mě tak napadá,
Právě ten zvuk, pokud má motor alespoń trochu objem a gradující výkon s otáčkami... To je naopak to krásné na celém spalovacím motoru, když si to nechci užívat, mohu jezdit tramvají, ta je taky bez hluku a emocí a akcelerací by si vytřela trolej s tvým Priusem :)
Avatar - Roman Horký
3. 1. 2022 14:55
Re: Mě tak napadá,
Máš soukromou tramvaj a koleje až k baráku? Nemáš. Takže to není tak úplně přesné. :-)
Avatar - Ozzman
3. 1. 2022 14:57
Re: Mě tak napadá,
Nemám, ale mám nohy a dojdu si tam. Je těžké pochopit, že spalovací motor někdo má rád? Že jsou lidi, kteří nesedají do auta znudění a chtějí se přesunout jen z bodu A do bodu B a vše je ruší ? Je spousty lidí, co obdivují stroje, techniku, elektroniku, tak proč ne spalovací motory ?
3. 1. 2022 14:59
Re: Mě tak napadá,
Bravo! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Roman Horký
3. 1. 2022 14:59
Re: Mě tak napadá,
Ale ano, můžu to pochopit, ale je to pro mě těžké. Umím si to ale přirovnat třeba s láskou ke koním. Koně taky motorem nenahradíš, má svoji specifickou hlavu a vůni :-) Nic ve zlém, snažím se nalézt jen vysvětlující paralelu, že každému se může líbit něco.
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 15:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2022 15:17
Re: Mě tak napadá,
Ale jiste, do urcite omezene miry to tak drive bylo, ale z obejktivniho hlediska je EV auto porad autem se vsemi jeho vlastnostmi. Neni vyrazne rychlejsi nez srovnatelna auta, neni vyrazne vetsi, nedela veci, co jina ICE auta nemaji, v necem je trochu lepsi v necem zase horsi. Spis ten EV se podoba tomu koni, protoze musis dlouho cekat, nez ho napojis vodou, odpocine si a vyhrebelcujes :D
Avatar - Roman Horký
3. 1. 2022 15:34
Re: Mě tak napadá,
Možná bych těch podob s koněm našel dokonce víc :-) :yes: Ale jako koníček, opravdu super.
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 15:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Roman Horký
3. 1. 2022 15:04
Re: Mě tak napadá,
"navíc my (z postsovětské zóny) asi budeme moct jezdit na ropu = až do důchodu"
Což je super, protože ti z americké okupační zóny brzo budou jezdit na naši elektřinu a nebo vůbec :yes:
Avatar - Ozzman
3. 1. 2022 15:19
Re: Mě tak napadá,
To neni pravda, mne vykouzli usmev i mnihem obycejnejsi spalovaky. Ja bych ICE za EV nevymenil, za hybrid jako daily car uz klidne, za EV jeste dlouho ne, nevidim pridanou hodnotu mimo parkovani zdarma.

Neco jineho a jen diky tomu parkovani je male EV auto do mesta, ale bude to pro mne ekvivalnet k te tramvaji ci metru ;)
3. 1. 2022 22:00
Re: Mě tak napadá,
No prozrel jsi s hybridy.
I kdyz jsi kvuli tomu musel usporadat sraz. :-)
Casem urcite prozris i s BEV.
Uz i Roman pochopil, ze TM3 je best. :yes:
Ty jsi jen o trochu pomalejsi nez my. :D

FUTURE IS... diesel??
ale kdeze, ELECTRIC ;-)

PS Libil se mi nedavno dotaz Stealthe v nejaky diskuzi: Tebe vazne bavi jezdit spalovakem? :-!
Ja bych to v tvem pripade upresnil: Tebe vazne bavi jezdit dieselovym ctyrvalcem v automatu? Se start-stopem? Vazne? :-)
To totiz vazne nechapu...
A dojezd jako zabavny ani vzrusujici nepocitam, sorry.
Avatar - Emel
3. 1. 2022 23:18
Re: Mě tak napadá,
Tak pozor pozor... Roman + DonVito = "my"? :-D
Sraz byl fajn... škoda že nedorazil Fred, protože takhle musím trošku neochotně přiznat, že nejlepší pocit z auta jsem měl ve starým bávu. V naftě. V automatu.
PS: prosím nevyvozovat z toho přehnané závěry
PPS: trpělivost majitele byla obdivuhodná :-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 06:14
Re: Mě tak napadá,
Za mne tam byl nejlepsi asi ten Allroad… v automatu a dieslu :D
Avatar - Emel
4. 1. 2022 08:44
Re: Mě tak napadá,
Nojo, v tom jsem vlastně nejel... ale pochybuju, že by triumfnul jednoduchou hravost RWD na mokrém letišti.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 08:58
Re: Mě tak napadá,
To ne, je to jinej svět. Ten Allorad by pro mne plnil definici dokonalého univerzálu pro všechny situace:

Velké prostorné kombi pro rodinu
Zvýšený podvozek a plnotučné 4x4, ale přecijen to není SUV
Opravdu silný motor ve všech situacích s kterým nemusíš čekat co chvíli na čerpačce, než se nabije :D
Komfortní jízdní vlastnosti

má to jediné mínus - v té době byla pořizovací cena v hodnotě 2KK v Praze :-[]

Můžeme namítat, že takové AUDI RS6 s obrovským benzinem je ještě lepší, v určitých pohledech jo, ale myslím, že komfort a prostupnost Allroadu nedosahuje, nicméně jsem nejel :)

BMW je jiné těsto, jak píšeš hravé.. tak, že párkrát vyletělo z dráhy do polo... stejně jako hravá Camry :-!
4. 1. 2022 07:13
Re: Mě tak napadá,
To bylo jen v tomhle prispevku. :D
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 06:11
Re: Mě tak napadá,
A tebe bavi jezdit v slabe spalovaci Honde a kazat o Tesle a její zázračné dynamice ?

Ano, mne to bavi (Startstop jde vypnout), hybrid beru jako nutne zlo s par zajímavými benefity, jako je spotreba a spolehlivost, ci realna ekologie, kdy snizi lokalni emise ve mestech, ale porad nejsem omezen zasuvkou.

EV je ekvivaltentem toho MHD - bez emocí, jen akcelerace, která je oslnivá a to beze srandy i u tramvaje či metra, když za to vezmou, jel si s tím někdy pozére se spalovákem kázající o EV? :D EV jako malé auto do města díky benefitu parkování bych bral , to tu říkám pořád, ale nejsem takový pracháč, jako ty ;) abych si ho mohl koupit ještě k těm autum, co mám, které dojedou i dál, než do centra a zpět na jedno "nabití". Jezdíš tím EV, žejo? Nebo? :D

Bavi mne diesel, bavi mne benzin, turbo i atmosfera, bavila mne vytacet i ta tvoje Honda a hezky si zaradit s manualem, mnohem vic, nez jakakoliv EV tramvajoveho charakteru , ale i nez velka cast hybridu, protoze zatimco hybrid je auto jako daily, neni vzdy extra zabavny (jsou vyjimky, samozrejme a hučící CVT - tedy spíš motor a i o solidním objemu u HEV, díky CVT je pro mne daleko slastnější zvuk, než zvuk mixéru).

Je tak tezke pochopit, ze akcelerace neni vse ? Proč vlastně reaguješ a pořád máš potřebu někoho přesvědčovat ? Vysvětli mi to ? To je jako když budu veganovi vysvětlovat, že je mi fuk, že on nejí nic živočišného, ale mne to maso prostě chutná a on mi bude neustále dokola psát, jakej jsem hlupák, že to jeho nemaso je daleko lepší a hlavně chutnější, proč to děláš ?

Jezdi si čím chceš, ale prosímtě respektuj názor druhých, že se jim líbí něco jiného, kdyby měl každý stejný názor, jezdí tu jen jeden druh aut, jeden druh telefonu, jeden druh jídla a tak dále...

A prosím, hlavně sem netahej ekologii, protože ty jsi sám pozér jak vyšitej, kterej jezdí ICE, žije konzumním životem, já v době psaní tohoto příspěvku cestuji tím nejlepším možným elektromobilem, pod zemí, říkáme mu metro, je sdílený a ekologický mnohem více, než všechny elektromobily, jenže to drtivá většina z vás ekoteroristů nepochopí, že elektromobil není ekologie, ale vzít si od huby konzum a pohodlí individuální dopravy? To ne žejo......

p.s. je zajímavé, že plnou hubu Tesly mají lidi, kteří ji nemají, a pak kdo je tu pomalejší, zatím si to pořád ty, mrkni na tabulky z letiště ;) :D

p.p.s víš co se mi líbí na hybridech? Že se tam dává právě velký spalovák, opět jsou ve hře 2-2.5 litry v mainstreamu, ale u Fordu třeba krásný 3.0 V6 ecoboost, což je pro mne takový dream pohon do rodinného auta, když už je ta ekologie povinná, škoda jen, že není v menší karoserii...i když bych takhle to SUV možná přežil..
4. 1. 2022 07:17
Re: Mě tak napadá,
No uz podle delky prispevku je videt, ze k EV jeste potrebujes dozrat. :-)
Tak snad po pristim srazu.
To ze te nechapu neznamena, ze to nerespektuju...
Je svoboda. Dokud to bude legalni, jezdi si dieselem. A "cisti vzduch" tem za tebou. :D

S Hondou mi jezdeni moc nebavilo. ;-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 07:27
Re: Mě tak napadá,
Nebavilo? Takže už si ji vyměnil? Tak se pochlub čím jezdí největší propagátor Tesly na ACZ? :) Klidně i do SZ, já ti to EV přeju, každému přeju, aby si koupil, co se mu líbí, ale ať nechá mne jezdit si čím chci.

Jinak já už asi 3 roky po městě a okolí jezdím auty benzinovými, jestli si to zaznamenal, to nevím, dokonce na to aktuální mám i na MACZ recenzi.

p.s. k EV jako dopravnímu prostředku dozraju, až bude ekvivalentem spalováku či hybridu a nebude mít negativa ceny a dojezdu. K autě pro zábavu k EV nedospěju, tam u mne vede atmosferický benzín s manuálem, ten překonaný nebude pro jeho charakter a nedostatky... je hezké, že každý máme jiné koníčky, ne ?
4. 1. 2022 08:31
Re: Mě tak napadá,
Jsem propagator vsech EV. ;-)
Jen Tesla je nejdal, viz tento clanek.

K tomu p.s. kdyz uz, tak bych dodal k benzinu, manualu jeste RWD.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 08:55
Re: Mě tak napadá,
A odpovíš mi, čím tedy teď jezdíš, když z toho jak píšeš, tak Civic je minulostí? Co jsi pořídil ?
4. 1. 2022 09:06
Re: Mě tak napadá,
Ne :-)

Jak jsem psal, chci zustat v anonymite.
Tech aut je pomerne malo...
Avatar - Ozzman
4. 1. 2022 09:15
Re: Mě tak napadá,
Tak mi napiš do SZ, víš, že nejsem anonym, známe se osobně. Nebo už se budeš teď distancovat ? Je to trochu nefér předhazovat mi tu čím jezdím já, protože si to auto pokud vím i řídil a pak dělat tajnosti s tím co máš ty :) A nebo mi tu muj diesel nepředhazuj a bude to...

edit: beru po SZ zpět, jsi fér, napsal si mi to a to auto mi dává mnohem větší smysl, než jiné... ;) At jezdí.
Avatar - Barrichello
4. 1. 2022 14:39
Re: Mě tak napadá,
jezdí leda tak tramvají, je to typický plakátový olyzovač. Stačí se podívat, kolik je na netu žvanilů o Tesle a EV plečkách a pak na prodeje Tesly v čr, dovozu ojetiny a to samé další Ev jebky.

Všichni akorát pokrytci a olyzovači plakátů.
Avatar - Barrichello
4. 1. 2022 14:24
Re: Mě tak napadá,
To sou kecy v kleci.

Sedni si někdy do Rollsu, uvidíš a uslyšíš, resp. neuslyšíš co je to tichá jízda a plynulá.
3. 1. 2022 10:41
Výroba
No, někde se řeší a kňourá jak nejsou čipy a krátí se pracovní dny, jinde se řeší, že nestíhá výroba, protože nejsou továrny resp pořád jich není dost....

Mimo téma, včera jsem si četl nejmenovaný časák, kde byl test elektromobilů na dálnici. Magazín je český, ale obsahuje část přeložených testů z Německa. No a nečekaně se testů zúčastnila většina německých aut, pak nějaká dodávka, Kia a Inoniq 5, o kterém se ví, že mu dálnice nesvědčí, ale pro jistotu ani jedna Tesla, protože by pak vítězství Méďáků, který stojí víc jak 3 mega tak nějak nevyšlo. Co víc, by by poražen a nebo dopadl stejně jako Tesla za 1,5 mega... Německé články nikdy nebyly úplně čisté, ale tohle byla teda síla :-D
Rozbalit vlákno
84
Avatar - Dinar
3. 1. 2022 12:28
Re: Výroba
Těsně před vánocemi jsem si u bmw prohlížel slušně nakonfigurovanou i4 M50 za 1,9 mio, srovnatelná Tesla model 3 performance je zhruba o 100 tis. levnější. Model 3 jsem jel, několik kusů, v té i4 jen seděl, ale řešit EV auto v této třídě ani minutu neváhám, u bmw i4 je totiž alespoň cítit, za co člověk platí, model 3 dělá dojem auta o milion levnějšího. A pokud jde o parametry, dojezd mají tyto verze podobně přes 500 km, a co jsem viděl drag race, tak je bmw rychlejší. Každopádně to je celkem jedno, absolutní dynamika je stejně u EV nepodstatná, dobrá tak na jednorázové ohromení spolujezdce. Co chci říct, ve vztahu k jásavému titulku článku, už teď je zjevné, že jakmile se do EV pustí klasické značky, dlouholetí výrobci aut, tesla bude mít problém, protože rozdíly v kvalitě produktu (auta jako celku) jsou prostě příliš výrazné.
3. 1. 2022 12:35
Re: Výroba
Problém není s odbytem EV, ale naopak nedostatečnou efektivitou výroby tradičnch výrobců. Nedávno se psalo, že zatím co VW vyrobí jeden ID.3, tesla za stejný čas vyrobí asi tři EV.
Avatar - Emel
3. 1. 2022 12:55
Re: Výroba
Tradiční výrobci jsou schopní vyrábět víc než milion aut za rok levou zadní. Můžou mít problém zajistit v takovém objemu nějaké komponenty typu baterie nebo aktuálně čipy... ale jinak výrobní kapacita limituje spíš tu Teslu, 900t aut za rok je hodně opět jen optikou EV.
3. 1. 2022 12:58
Re: Výroba
Az budou tovarny Austin a Berlin, tak to zacne byt hodne i absolutne. ;-)

Jinak Gutex ma pravdu s efektivitou Tesly.
To ji (krome jineho) dela bezkonkurencni.
Minimalne z pohledu tradicnich vyrobcu...
Avatar - Emel
3. 1. 2022 13:20
Re: Výroba
Všem je jasný trend, že se spalovákama bude dřív nebo později ámen a že Tesla má v EV hodně dobře našlápnuto hlavně ve třech oblastech, a to je a) komplexnost výroby vč. baterií a infrastruktury b) efektivita hnacího řetězce aut a c) modernost SW a nezatíženost starým balastem.

No a teď... Tesla má před sebou challenge naučit se vyrábět (a prodávat a servisovat) auta ve velkém a v dostatečné kvalitě... a tradiční výrobci co tohle umí zase mají challenge dohnat Teslu v těch třech bodech nahoře.

Jak brzy to bude potřeba, to záleží hlavně na politicích... bez dotací a zákazů by EV ještě dlouho byly okrajová záležitost, ale dle současných poměrů to vypadá na dominanci spalováků ještě tak na pět let třeba.
3. 1. 2022 13:31
Re: Výroba
Promin, koukas na Teslu trochu zuzenym pohledem petrolheada.
I kdyz ne tolik zuzenym jako Dinar...

Tesla nejsou jen auta.
Tesla je sit superchargeru.
Tesla je solarni nabijeni, akumulace energie, obchodnik s energii.
Tesla planuje autonomni auta / taxi atd.
Tesla pouziva uplne jiny technologie, viz gigapress.

Ty chalenge pro Teslu je pomerne snadny prekonat, uvidime treba jak budou Tesly vyrabet Nemci. ;-)
Narozdil od chalenge klasickych automobilek dohnat Teslu.
Avatar - Emel
3. 1. 2022 13:44
Re: Výroba
A není to hned můj bod a) - komplexnost výroby vč. baterií a infrastruktury?

Autonomní auta neplánuje jenom Tesla a co jsem tak vnímal články v poslední době, tak třeba Mercedes je taky poměrně daleko... stejně tak síť Superchargerů je něco, co má asi rozhodující náskok v USA, ale v Evropě nebo Asii to klidně může být rychle překonáno nějakým systémem se širší podporou... v Evropě třeba Ionity, v Číně nevím co letí nebo neletí (ale nečekám, že by tam dali šanci ovládnout trh Tesle).

Podle mě jsou ty challenge tak 50:50... což samozřejmě znamená, že VW vyrábějící ročně 10M bude ještě chvíli ztrácet a Tesla vyrábějící 1M dobývat.
3. 1. 2022 13:56
Re: Výroba
Ja takovy optimista jako ty nejsem, ze muze byt neco "klidne" prekonano.

Podle me je Tesla jen velice obtizne prekonatelna.

A sanci na preziti maji jen ti s jasne danym smerem.
V tomto smeru jsou nejdal VW a Hyundai.
Nekdo, kdo chce dal vyvijet spalovaky nebo vodik (pro osobaky) nema sanci.
https://www.hybrid.cz/…motoru-i-vodiku/
Avatar - Emel
3. 1. 2022 14:03
Re: Výroba
Tak třeba síť nabíječek může být klidně opět politickým rozhodnutím... EU v rámci New Green Deal podpoří výstavbu infrastruktury a za nějakých podmínek zadotuje 80% ceny - něco takovýho by mě vůbec nepřekvapilo. Ostatně veškeré úspěchy a neúspěchy EV závisí na politických rozhodnutích.
3. 1. 2022 14:08
Re: Výroba
No ale kdyz to zadotuje, tak neni vylouceny, ze dotace opet slizne Tesla :-)
Avatar - Emel
3. 1. 2022 14:16
Re: Výroba
Jako... v EU je možný všechno, když nechají Teslu "lízat" dotace za CO2... ale logický by samozřejmě bylo podpořit evropské firmy.
Avatar - Barrichello
4. 1. 2022 14:25
Re: Výroba
EU brzy zkrachuje a rozpadne se :-) :-) :-)
3. 1. 2022 14:49
Re: Výroba
Jasné je, že VW o svoje první místo v prodejích přijde. Čínské automobilky každý rok poskakují o laťku výše v žebříčku. A VW se stejnou rychlostí nikam nepohnul. Tesly taky skáče a neuvěřitelnou rychlostí, rychleji než Číňani
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 14:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 15:21
Re: Výroba
To je ještě malý problém. Už dlouho tvrdím, že konec VW v Číně resp zajímavých prodejů je u konce a ejhle:

https://www.autoforum.cz/…dit-tamni-kupce/

A pro Škodu je situace mnohem horší:

https://www.autoforum.cz/…propadly-na-dno/

Proto si myslím, že přetáhnout kompletní řetězec výroby do Evropy a zvýšit cla je jediné, co může evropské automobilky zachránit. USA třeba nutí zahraniční automobilky vyrábět v USA. EU je pro Čínu otloukánek. Díky nástupu elektromobily mají jedinečnou příležitost.
3. 1. 2022 13:51
Re: Výroba
Tesla auta vyrábět umí. Kdyby neuměla, tak už neexistuje. Umí to kvalitně, ale jen v nových továrnách, ne v prvotinách v USA. Toho se hrozí automobilky v Německu. Až postaví Giga Berlin a bude vyrábět s německou kvalitou a bez příplatků za clo a dopravu, tak nebude žádný zásadní důvod ke koupi jejich předražených aut.
Navíc se nedá vytvořit nějaká prognóza faceliftu jeho modelů a od toho navazující konkurenceschopnost na trhu, protože upgrade je neustálý. Dohnal to tak daleko, že se na dálku aktualizuje auto a to přes noc navýší trvale výkon motoru. S ničím takovým se nesetkali.
3. 1. 2022 14:56
Re: Výroba
nač navyšovat výkon, aby se zkrátil dojezd? To už iPhone "umí" snížit výkon baterie, aby sis koupil nový. Jenže Tesla má problém s kvalitou servisu, to se bude ještě dlouho učit.
3. 1. 2022 15:24
Re: Výroba
Aktualizace nezahrnuje modifikovaný plynový pedál, který šlape za řidiče a jede nonstop na plný výkon. Řidič stále může regulovat rychlost vozu sám a na pedál šlapat sám.
4. 1. 2022 09:29
Re: Výroba
V čem má problém Tesla s kvalitou servisu? Jsem v několika tesláckých skupinách a že by si tam nějak více stěžovali na pražský servis než je obvyklé jsem nezaznamenal...
3. 1. 2022 13:14
Re: Výroba
Právě, že nejsou schopní vyrábět EV levou zadní a Diess si to plně uvědomuje. Proto panika ve VW group z razantního nástupu Tesly a plány na zcela novou výrobu, ale za pět let bude i Tesla o pět let napřed. https://www.auto.cz/…-s-teslou-141535
Avatar - Dinar
3. 1. 2022 13:21
Re: Výroba
To je klidně možné, oni ti klasičtí výrobci stále vyrábějí miliony aut s ICE, nevidím důvod, proč by neměla Tesla vyrábět aktuálně třikrát víc EV než např. VW. Nepíšu o schopnosti vyrobit nějaký počet EV, ale o tom, že pokud dojde na výlučnou výrobu aut jako EV, pak bude mít tesla problém, protože ta její auta nejsou ve srovnání s konkurencí dostatečně kvalitní a ten rozdíl se jen prohloubí, tesla je okoukaná, nové modely s novým designem nikde, za to kvalita zpracování a materiálů stále stejně špatná (ve vztahu k ceně). Zatím si teslu kupují ti, kteří chtějí EV, až si budou (budou muset) EV kupovat všichni, kdo chtějí/potřebují auto, pak bude situace jiná, ty miliony vlastníků jiných značek koupí EV od té své značky, nebudou mít důvod jít k tesle, momentální srovnání prodejů značky, která dělá výhradně EV s těmi, kteří dělají také EV, je z hlediska budoucnosti celkem k ničemu.
3. 1. 2022 13:25
Re: Výroba
Bylo by fajn napsat, ze to je TVUJ laicky nazor.
Neco jako prof. Macek a jeho "analyzy".
Pises tu sve nazory jako zarucene pravdy.
Bez znalosti tematu.
Wtf
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 13:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 14:07
Re: Výroba
To snad na diskuzích pod články každy, resp. drtivá většina, ne?

Sem tam se nějaký insider najde, a to je super, ale jinak je to amatérské diskuzní forum, kapiš?

Mohl bys nám sdělit, jaký je Tvůj obor a Tvé vzdělání, profíku?

Ježíš, to jsme teda v novém roce zase začali.

Ps. Z výše uvedeným Dinarovým názorem plně souhlasím. A jen dodám - za ty ceny na ta auta stejně drtivá většina soukromníků nemá, ani tady ani na západě. Jsem zvědav, co se stane se skladbou EP, až to dostatek Hansů, Pierrů a Juanů zjistí - že si ten svůj oblíbenej Golf, Clio, Leon prostě už nekoupí.
3. 1. 2022 14:12
Re: Výroba
Ano vetsina je laiku.
A bylo by fajn, kdyby sve laicke nazory nepodsouvali jako pravdy.
Stejne jako prof. Macek.

Ja jsem narozdil od prof. Macka odbornikem v danem oboru. ;-)
Dal bych toto nechtel rozvadet, chci si dal uzivat anonymity diskuze...
Proto mam potrebu komentovat prof. Macka i Dinara.

Diskuze na tema spalovaci motory tu mely nejakou uroven.
Ale na tema elektromobily se diskuze tykaji predevsim barev a interieru...
Povrchni, smutne. :-|
3. 1. 2022 14:26
Re: Výroba
Není většího odborníka, než toho, co to o sobě hrdě hlásá... :-)
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 14:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 14:39
Re: Výroba
... :-) hezký pokus o "odklon" sarkazmu.... :-)
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 14:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 14:43
Re: Výroba
Ano, cílil jsem jinam...
3. 1. 2022 14:44
Re: Výroba
@gil54:
Ja bych to o sobe netvrdil, kdybych na to nebyl tazan. ;-)
3. 1. 2022 14:46
Re: Výroba
DonVito ...ok, ale dotaz jsi stejně nezodpověděl...
3. 1. 2022 14:27
Re: Výroba
V tom případě dopručuji (zdůrazňuji doporučuji, nenutím) o to více brát diskuze s nadhledem, neurážet, nezesměšňovat, ale o to více logicky a důstojně argumentovat.

Vždy si vzpomenu na _MT_, jak s přehledem a grácií diskutoval a ačkoli člověk věděl, že diskutuje s někým kdo fakt ví (tipoval jsem ho na FEL), nikdy člověk neměl pocit, že by byl nějak urážen...

Proto jsem napsal svůj první příspěvek - domnívám se, že to co jsi napsal Dinarovi je podpásovka, která by zde neměla být tolerována

Ps. Sorry jako, v T3 i S jsem seděl (i kousek jel) a Dinar má recht - kvalita zpracování a interiéru je děs. Protože prostě je.

A ještě bych si dovolil modelovou otázku, nemyslím to zle, Tvůj názor mě zajímá - rodina, dva učitelé, dvě malé děti. Sedlají okmbík C segmentu za cca 400, za 7 let prodají, koupí nové. Byt v paneláku. Řekněme, že jednou za cas potřebují urazit za den delší štreku, řekněme cca 1000 km.
Jak a v čem budou jezdit za 5, 10 a 15 let?
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 14:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2022 14:41
Re: Výroba
Dnes si ho klíďo za těch cca 400 dovolit mohou, řekněme že jsou cca 10 let po promoci ...

Víš vůbec, kolik dnes cca berou? Kamarád Google pomůže, zabere to 1-2 minuty...

Ps. A tomu "protnutí", tak jak bylo ještě nedávno prezentováno, odmítám věřit. Jen PR kecy (na to mám nos). To zdražení bylo v plánu, covid a čipy to jen urychlili.
3. 1. 2022 14:38
Re: Výroba
Heled ja uz parkrat s Dinarem diskutoval a sklouzlo to vzdy k povysovani z jeho strany.
A ze cerpa sve informace (o tom, ze se Zeme neotepluje) ze Science direct a podobne, jen ten odkaz neuvedl...
To jen trochu k me historii s Dinarem.

O kvalite Tesly dal diskutovat nechci.
Kvalita je zde casto zamenovana za osobni dojmy "holobyt" z designu, ktery nikomu neberu.
Ale at to tu proboha nezazniva jako nejaky meritko.

Kolik budou stat auta za pet let nevim, tudiz nedokazu radit tve modelove rodine. Kazdopadne cestovani s EV je celkem bez problemu uz dnes.
Doporucuji vyzkouset.
Existuje spousta predsudku zpusobenych spise neznalosti a strachem z neznameho.
Nabijeni pro lidi z panelaku nebude problem, jen se k tomu nesmi vyjadrovat lidi, ktery nechapou rozdil mezi AC a DC nabijenim.
Sorry.
Zakladem je dostupne (pokud mozno vsude) AC nabijeni.
3. 1. 2022 14:46
Re: Výroba
Šmarjá, chápeš jako že takoví lidé (a to se bavíme o dvou vysokoškolácích) na to prostě nemaj?

A u toho paneláku, až bude řekněme 10% EV, to prostě za těch pět let nenabiješ?

Hele, bylo by to na delší diskuzi, ale omlouvám se, neodkladné povinnosti.
3. 1. 2022 14:50
Re: Výroba
Ty jsi ucitel?
Maji dnes ucitele na auto za 400tis Kc?
A na vlastni bydleni k tomu?
Nebo kvuli tomu autu bydli v podnajmu v panelaku?

Ptal ses me, jestli jsem z oboru.
Ja ti odpovedel, ze ano.

Presto se od tebe dozvidam poucky, jak nebudou mit kde nabijet.
Odkud cerpas informace?
Wtf

PS Vis co je TCO, kdyz pises o tom, na co lidi maji a na co ne? Uz dnes jsou TCO casto srovnatelne i bez dotaci. Co teprve za pet let?
3. 1. 2022 17:08
Re: Výroba
No, poměrně slušně jsem se rozloučil, pustil jsi se do mě, odpovím:

- Ne, nejsem učitel, krom kratšího extempóre na VŠ jsem ani nikdy nebyl. Byl to jen modelový příklad.
- Ano, mají. Kolik dnes učitel +/- bere lze vygooglit. Není to těžké. Milion na auto (většinou) nemají. Pro Hamunu dtto.
- O vlastním bydlení jsem nepsal ni zbla, ale ano, znám takové... Proč ne?

- Odpověděl jsi - ano, jsi z oboru. To není úplně vypovídající odpověď (z jakého např. ;-) ), ale již výše jsem vzal na vědomí.

- BTW - ano, znám rozdíl mezi AC a DC nabíjením. Znám i AC/DC ;-)

- Pokud bude možno do pěti let bez problému zaparkovat (třeba večer) na jakémkoli sídláku a dobít EV z AC nabíječky, budu Ti dlužit omluvu. A lahev Don Papa reserva, nejlepšího rumu na světě, ať nežeru. (teď se ptám jako laik přes elektro - lze použít infrastrukturu pouličního osvětlení? Nic jiného jak by to mohlo rychle jít mě nenapadá).

- Vím, co je TCO. Jenže spousta lidí jako prvotní investici mega + nemá a půjčovat si je čím dál dražší. Zůstatková hodnota dnes nových EV po (třeba) těch sedmi letech je věštění z koule. Ceny baterek jako náhradních dílů (zatím) astronomické. A jaké budou do mého dnes koupeného modelu za 5-7 let mi nikdo na světě nezaručí.
To, že elektřina na nabíjení bude stále tak levná jak je, to si nechte pro nekoho hloupějšího. Litr benzínu dneska stojí, nezdaněný, cca 15,50. Zbytek schramstne stát. Fakt si někdo myslí, že při masivním nástupu EV a tedy masivním propadu daní z fosilních paliv to státy nebudou řešit? Tolik k výpočtu TCO u EV...

A aby bylo jasno - já si plně uvedomuji, že přechod z fosilních paliv je pro naši civilizaci nutný. Jen si nemyslím, že na to jde EU správně a mám dost obavu, jak to celé dopadne. Nakonec prostě vždy rozhodne zákazník, a pokud se EV za ceny 40-60t Euro masivněji prodávat nezačnou, celé se to zhroutí jak domeček z karet.
A to jsem velmi europozitivní člověk a přechod z fosilních zdrojů energie na obnovitelné považuji za velké dobrodružství, jež se za mého života odehraje a jako vzděláním technik se velmi zvědav, co se bude dít a kam to povede.

Ps.: To, že např. truhlář Hans aus Dresden přispívá ze svých daní 9.000 Euro na novou Teslu právníka Karla aus Munich, tedy na káru, o které se Hansovi nikdy ani nesnilo, považuji za naprostou zhůvěřilost a odpornost.
Hamuna by mě možná teď napsal něco o dotacích na naftu, takže předběhnu - ano, to je také humus.
3. 1. 2022 18:58
Re: Výroba
Diky za pomerne vecnou diskuzi. :yes:

EV samozrejme nevyresi problem na sidlisti s parkovanim. :-)

Nicmene kdyz budou nabijecky vsude - u skoly, u obchodaku, u zamestnavatelu obyvatel (vetsinu obyvatel) sidlist, tak vidim pouzivani EV i pro obyvatele sidlist jako potencialne bezproblemove.

Ja mam na dotace smiseny nazor.
Samozrejme zvysuji zajem o nakup noveho EV. :yes:
Podle me ale krivi trh a (aktualne) castecne ZVYSUJI ceny novych (nedotovanych) EV.
Ale na tom si zase automobilky hoji drahy vyvoj.
Samozrejme cim drive dotace skonci a EV budou levnejsi nez spalovaky, tim lip.
Vyhoda je, ze to neni nerealne, resp. je to jen otazka casu.
Uz dlouho se mluvi o cenove parite (porizovaci ceny) v r. 2025 (doufam, ze tim je zodpovezena tva otazka, cim bude jezdit rodina v budoucnu).
Tzn. jiz dlouho pred tim nastane (pokud jiz v nekterych pripadech nenastala) parita celkovych nakladu.

PS Neres prosim ceny nahradnich dilu potrebnych za deset let. ;-)
Viz take dole diskuze s Cesarinem.
Uz ted je zivotnost baterii cca jako zivotnost spalovaciho auta.
S pristi gen. baterek baterie auto prezije. :-!
Avatar - Emel
3. 1. 2022 20:20
Re: Výroba
Cenová parita je hezká, ale záleží, jak jí bude dosaženo :-)
Avatar - Amaterasu
3. 1. 2022 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.