Koncernová kombinace dvoulitrového TSI, 300+ koní, automatu a čtyřkolky mi za poslední roky sloužila už nesčetněkrát. Ještě nikdy ale svezení nebylo tak zábavné.
Jo, za tohle VW tleskam, dokonce to i nevypada tak zoufale, jako obyc verze. Pohon je top, trochu skoda, ze nedelaji i podobne zamereny Passat, ale cenove by pak uz lezl k 2m, kdyz toto stoji 1.5. Je super, ze VW jeste nabizi v mainstreamu 2.0tsi, moc konkrence nema. Napada mne jen Fokus ST s 280k, ale jen FWD, coz srovnavat nejde, nebo ne uplne.
K tomu infotainmentu - je s podivem, ze to porad zakaznici toleruji, vzdy si vzpomenu na letite nadavky na francouzska auta a jejich elektroniku. Nedavno jsem cetl v jine diskuzi, ze nekomu na novem Capturu zamrznul displej, kdyby se to objevilo tady, hned se zase přiživí cejch nekvalitni elektroniky, ale koukam, ze u VW ke to bezne a je dobre, ze si to Stando napsal. Aby mi u auta za 1.5M prestalo fungovat radio, to je docela síla… ja slysel i historky, ze takovej SWbug zastavil nouzove novou Oktavii, ktera si myslela, ze je v krizove situaci. No neni to hezké :/
.... zajímavé že to lidi tolerují.... já jako letitý fiaťák jsem zvyklý na ledascos, odpouštět umím, ale takhle dementní infotaiment a nebezpečné dotykáčové ovládání bych neodpustil ani Ferrari.... Ve firmě teď 3 Škodovky mám, ještě z tlačítkové éry... a jsou super.... ale nové už určitě nekupuju.... :no:
Já jezdím služebními O3 2018 a navigace jim zamrzá taky, naštěstí zbytek auta funguje..pak to má ještě přednárazový systém, že to upozorní na překážku, ale už nebrzdí, to nevím, jestli je chyba a taky se tam objeví čas od času hláška o chladící soustavě... no ale já mám rád francouze, takže na tyhle věci jsem zvyklej :D
Redaktor to napísal dobre: dajte túto pohonnú sústavu do karosérie minulého Golfa a bolo by to dokonalé auto. Takto je to špičková a v triede bezkonkurenčná technika (t.j. kombi nižšej strednej, aby zase Šimpanz nepribehol s RS4) v nedokonalom chybujúcom obale.
On ten obal ale není zlej, mne se v Rline docela líbí, interiér je taky solidní (seděl jsem jen v Highline) a líbílo se mi to, nevadil by mi ani dotykáč, ovládací prvky... ale NEFUNGUJE TO a to je bohužel velkej průser v dnešní době.
Zvonku Rko aj GTI vyzerajú dobre, tie svetlá mi síce stále nesedia tak, ako u sedmičky, ale inak fajn (najvias sa mi páči Clubsport).
Ale na tom vnútrajšku je šetrenie cítiť ešte predtým, než to vôbec naštartuješ. Z interiérového etalónu triedy sa stal priemer triedy, čo je bez debaty úpadok. A po naštartovaní prídu už radosti toho infotainmentu, ktoré to dorazia.
Je to fakt škoda, tá špičková technika by si zaslúžila aj špičkový obal, potom by sa aj tá brutálna cenovka obhajovala ľahšie.
Mne se ten highline - byl to ten dlouhodobej testovanej redakcí v loňském roce, zdál fakt pěknej, ale cenovka takového Golfu byla 1m s 1.5TSI... A to sem seděl i v zadu :) Jako ano, doba měkčených plastů všude v interiéru je pryč, ale nebylo to rozhodně nic, co by patřilo k horšímu, spíše k lepšímu. Subjektivně mi asi příjde hezčí z konkurence snad jen Mazda 3 revolution
1,5 za Golfa už je opravdu extrém. Ale tak ona i ta konkurenční Cupra stojí stejně, pokud se nepletu. Dokopali ty ceny slušně vysoko...
Nevím jestli bych si za ty peníze už osobně nekoupil rok jetou M340i ...
Mně tam spíš vadí to, že vydávají stejnou techniku za novou generaci. Jediné co je u Golfu R nové, je ten zadní diferenciál. Ostatní modely (Cupra, GTI, O4 RS) jsou stále to samé, jen s jiným designem, okleštěným interiérem a do*** infotainmentem. Opravdu to nechápu, jak můžou mezigeneračně pokazit třeba klimatizaci, že náhodně fouká z náhodných výdechů, pokud tedy zrovna funguje.
Ten novy zadni diferencial ale meni komplet cele auto.
Navic ma o 5cm delsi rozvor a tedy i vice mista uvnitr. A obecne se 8. generace podle vsech zmenila k lepsimu i v podvozku, jeho nastaveni a komfortu.
Kdyz tohle cely vezmu (a ze se toho zmenilo o dost vic i k horsimu viz infotainment), potom se vazne neda rict ze vydavaji stejnou techniku za novou generaci. Proste je to znatelna zmena.
Platforma je stejná, motor je stejný, převodovka též, diferenciál u modelů mimo golf je ten stejný haldex jako generace minulá. Měnila se elektronika a zvětšily se brzdy (byť přední třmeny se dvěma pístky už golf R měl v minulosti taky).
To, že platformu natahují sem a tam neberu jako novou techniku.
Jak jsi přišel na to, že platforma je stejná proti minulé generaci? Naopak, Golf 8 a spol. mají tzv. MQB37(W), která má zásadně novou elektroarchitekturu, včetně většiny řídících jednotek, infotainmentu, jízdních asistentů (radary, kamery), mimo jiné taky Shift by wire. Některé motory jsou nové, některé pouze mírně modifikované (např TSI 180 kW).
Spíš je asi chyba, že drahé investice nejsou pro zákazníka tolik vidět, nebo nejsou vnímané pozitivně...
Tak zrovna obyčejný Golf s Rline paketem je jedno z nejtrapnějších aut na světě. Ty hypertrofované fejkové výfuky (a nejen výfuky) jsou strašidelné i jako špatný vtip. Král továrního tuzingu je to.
Vzhľadom na ten infoteinment mi nesedí počet hviezdičiek. Zvyknú z nich dávať dole za oveľa menšie nedostatky, nehľadiac na to, že infotenment bol predmetom kritiky u "obyčajného" Golfa. Síce to spomenuli, ale mne to príde ako docela zásadná užívateľská chyba.
Tak to ja jo a na telefon strednich trid i vyssich, treba po roce pouzivani, ale to neznamena, ze nekde fungoval bezproblemove (i mne). Zalezi na vyrobci a nadstavbe
Nějakej ten HTC ONE jsem míval :D A pak nějakej, co fotil 3D fotky, akorát je uměl zobrazit jen ten telefon... to si to vždy každej v hospodě pujčoval a zkoušel vyfotit něco, co nebylo rozmazany :D:D
Nie je to tak dávno, čo som vážne zvažoval kúpu Golfa R (G7). Ale cena 37t eur mi prišla proste privysoká za mainstream so štvorvalcom (keď za tú cenu som vedel dostať prémiu so šestvalcom).
A dnes tu máme Golf R za vyše 60t eur! (OK, novinárska výbavou nabitá verzia, ale stále ide o 60t eur). To je šialená cena.
O to viac treba byť kritický k aj malým chybám, pri takejto cenovke sa nedá nad prešľapmi infotainmentu mávnuť rukou v štýle: snáď to čoskoro doladia. Nedoladia, Golf VIII už je vonku dosť dlho na to, aby sa chyby, ktoré sa dajú odstrániť, odstránili. Tu je chyba zjavne systémová a tipujem, že minimálne do faceliftu sa už nič nezlepší.
Mají dávat od nového modelového roku silnější HW a upravený SW... Akorát teda pochybuju, že tento update dostanou v rámci servisu i už prodané kusy.
Cena je bez diskuze fail, ale to je u celého koncernu od Fabie přes Cupru až po Golf R.
Už jsem to tady psal, ale kdybych konfiguroval Leon FR ve shodné výbavě a motorizaci dnes, dostal bych se na ceníkovou cenu 920 tisíc (měl bych tedy povinný automat, asistenty a sedačky v elektrice), což je 35% víc za 4 roky.
Vtipy jako Cupra za 1.25 milionu a Golf R za 1.6 milionu už raději ani nekomentuju. ;-\
Pokud se na to díváš ekonomicky, nemáš auto na operák a nebo se nevysypalo, tak dnes auta, co jsou cca do ja nevim 5-7 let stáří a nejsou moc ojetá, těchto tříd a fungují ti, nemáš reálně za co vyměnit, aby sis výrazně polepšil, když zrovna nechceš něco uplně jiného a nebo za to nechceš dát násobek ceny, které tě stálo tvé auto. Za tvého 206kw supa nekoupíš dnes nic lepšího za milion,nový není, nový Passat taky neni a prémie s tímto výkonem buď bude stát ranec a nebo to bude stejný motor, akorát třeba v balení Audi a bude stát ranec :D... je to bohužel smutné a ani u ojetin nic není... to je snad ještě horší.
edit: mne by zajímal potentát, co mi za tohle dal mínus, ať sem hodí tedy co jiného kolem milionu pořídit místo Superba TSI v adekvátní třídě?
..."značně blíží"?
M3 (rwd+MT) začíná na 83.500,- euro, M3C s awd+AT 94.500,- euro
RS3 (awd+DS) sb začíná 60.000,- euro
Obecně, jaký smysl dává srovnávat cenu auta (zbytečně) nacpaného výbavou (typicky "novinářské") se základem?
Proč bych si měl zrovna do RS3 dávat tak drahá závaží, když na sedačkách je v základu skvělá alcantara, nechci na nich ani kůži (neventilovanou!) ani těžkou a drahou elektriku s pamětí, navíc mechanická sedačka jde dát níž. Na co navigaci (do RS3), kterou musíš neustále aktualizovat, případně bohatě stačí zrcadlení z mobilu. Dvouzónová klima je v základu a těch směšných 8 litrů je příplatek za třízónovou klimu. Takže z toho co píšeš bych dal jen 8 litrů za bederku a 29 za sport. výfuk.
Obecně žádná jediná správná koncepce není, správná je (pro každého jednotlivě) ta, která vyhovuje konkrétnímu kupci a jeho potřebám/představám.
Proč by to muselo být výbavou srovnatelné, když M3 má v základu i něco, co by někdo (včetně mě) nechtěl ani zadarmo?
Podstatné je tohle -
Můžeš mít (v Německu) novou RS3 za 60 tis. euro? Můžeš a ani za tu barvu nemusíš nutně doplácet.
A můžeš mít za 60 tis. euro novou M3? Ani náhodou! ;-) Mimochodem zrovna v Německu je na M3 bez příplatku taky jen jedna barva (bílá).
Taky mi můžeš napsat, že u M3 dostaneš o třídu větší auto (což je pravda), ale o to zrovna taky nestojím (spíš naopak), nehledě na to, že M3 je i ve své nejlehčí/"správné" (rwd/MT) konfiguraci aktuálně o metrák těžší, než RS3 s awd/DS.
A ani by se mi M3 nevlezla do garáže, na druhou (kratší) pozici. Někdy může být prostě méně více.
Ale tahle diskuse/vlákno není o porovnání charakterů dvou poměrně hodně odlišných aut, ta je primárně o cenové srovnatelnosti, a pokud do srovnání vytáhneš s M3CxD, tak se pak bavíme (v německých cenách) o ceně od 60 tis. euro vs o ceně od 94.500,- euro, a to už je cenový nárůst o 57,5 %! Za ty peníze sice (pokud chceš) dostaneš o třídu větší, vybavenější, silnější, rychlejší, technicky sofistikovanější... auto, ale musíš za něj navíc dát podstatně více peněz.
RS3 dává smysl hlavně v minimalistických konfiguracích, ve kterých si, mimo jiné, i tradičně dobře drží hodnotu (lépe, než větší seStRy). Osobně bych u RS3 dal přednost kratšímu levnějšímu a praktičtějšímu sb (více místa vzadu nad hlavou a lépe přístupný a využitelný kufr) a striktně bych se vyhnul příplatkům, které neúměrně zvedají cenu RS3, a to včetně (v odkazu) zmiňovaných kk brzd, které ti za ty nemalé prachy dají stejně jen dopředu.
Novinářsky nakonfigurovaná RS3 ("ve fullu") se totiž stává hračkou za zcela nesmyslné peníze.
Líbí se mi jaký jsem rozjel vlákno. Tím obhájí jsem myslel to že dostaneš něco víc než jen další iteraci EA888 čtyřválce s ospalou odezvou na plyn a pořád nedostatečným zvukem z drahého akrapoviče. To samé platí o dalších včetně velice rychlé A45S. M3/M4 jsem letos taky zkoušel, ale to je už jiná cenová navíc s odpudivým předkem.
Souhlas, za jízdu si to zřejmě těch pět hvězd obhájí, ale hodnocení je snad za auto jako celek. A jestli běžně něco v infotainmentu nefunguje, tlačítka na volantu jsou ergonomický fail, pak je plný hvězdný zisk prostě nesmysl.
... jj, píšu to na poradě, tak holt pravopis není tak vytříbený.... :-)
jinak je to fakt scestné, prostě auto je auto a musí fungovat.... v tomto kontextu mi přijde úsměvné že se třeba Giulii QV vytýká příšerné rozlišení parkovací kamery.... OK, je to fail, ale furt to účel splní a s ohledem na zbytek auta nad tím třeba mávnu rukou.... ale aby mi nefungovalo rádio a podobné věci, to prostě fakt nejde :-)
Keď si už spomenul QV tak neviem či sa mám smiať alebo plakať keď si spomeniem za akú cenu som ju kupoval aj keď je tomu už nejaký piatok. Tie ceny narástli príšerne hlavne u mainstreamu.
Je drahý, aj keď výrobcovia spaľováky odušu zdražujú, aby sa priblížili k tým šialeným cenám baterkáčov. Hoci pôvodná myšlienka bola, že baterkáče s masovou výrobou zlacnia, realita je taká, že nezlacňujú, tak musia zdražieť spaľováky, nech tá drahota baterkáčov toľko nekričí.
Inak aj keby Golf R stál toľko, čo iD4 GTX, stále to bude o triedu lepší a dynamickejší hotheč. Nejde ani tak o ten nominálny rozdiel 320k vs 299k, ale o to, že tých 299 koní má iD4ka len po obmedzenú dobu a len za splnenia viacerých kritérií (stav nabitia baterky, teplota). A i v tomto ideálnom prípade sa dynamicky bude rovnať skôr základnému GTI než Rku (viď stovka za 6,2s, Rko má 4,8s a GTI 6,3s).
Drahe to je. Ked porovnam napr. nove E 400 estate 4Matic.AMG line,Night edition with premium pack za cca. £60 000, nie je to sportak ale 5.3 s na 100 Kmh. je slusne na 6 valcovy naftak. :-!
Tak tak, jenze to asi takhle porovnavat nejde. To bys musel aspon 53AMG a to je stale velky auto a cena uz je jinde.
Mimochodem ted tak trochu pokukuju po 53… ale tezko se hleda rozumne vybavene za rozumnou cenu … :-!
Nicmene ja souhlasim s porovnanim s 340xi, ma to svuj smysl a nejspis je zakladni BMW o poznani lepsi auto - jenze to je stale ta stejna pisnicka - stale je to drazsi, chybi tam v te cene hromada vybavy a servis je cenove taky o poznani jinde.
Kazdy ma sve misto. Pro nekoho drahy golf, pro jineho levnejsi, ale kvalitni a velmi rychle a zabavne auto. Zalezi odkud se na to divas.
neni, protoze automobilka novy technologie nabizi nejdriv tam, kde nejvic vydela - tedy u drahych a vybavenych modelu a az casem se to dostane do tech levnejsich
bylo to tak vzdycky
vem si, ktery auta nejdriv dostaly airbagy, abs, esp, klima, stahovaci okynka, xenony, led ...
vzdycky se zacinalo u drahych a luxusnich modelu
Tu hnusnou krabici, co má výkon jen při splnění asi sedmi podmínek, z toho tři meziplanetární a co jediné co umí je "sprint" ze semaforu? Tak to se rozhodně vyplatí připlatit, klidně i milion , nebo dva . :D:-[]
až na maličkost, že ta ID4 sebou tahá tři čtvrtě tuny navíc a má o parník horší dynamiku v přímce, v oblouku i na brzdách, takže vůbec není srovnatelná s Golfem R. https://zeperfs.com/…uel8922-9373.htm
Proč to kua porovnáváš s nějakým SUV verglem, který má 300 k jen nad 88 % kapacity baterie, váží jak tank a nejede více než 180 km/h? Můžeš prosím nebýt takový fanatik?
nepomazem, hlavne je to skarede, vyber diskov bieda, infotaiment fail, interier o triedu horsi ako mk7, drahe je to a priplatky su masaker, napr. handsfree co niekedy stalo kolo 220 dnes cez 400, bezklucovy pristup, alarm to iste, vsetko dvojnasobok. tak nech si to vw necha...
... aby si koupil auto za 1,5 mega s vadným infotainmentem! Dějuji, ale ani zadarmo! Stejně tak jako Octavii, ID.4, Enyaq a další skvělé VW šroty. Snad jen ty klony od Audi s vlastním systémem, má smysl si dnes pořídit.
Takže po dlhom čase to má Golf za 5 hviezdičiek aj keď za mňa by bol ideál 4 a 1/2 pretože ten predok a prístrojovka s katastrofálnym infotainmentom a samozrejme cena je čistý prúser.Technika pod kapotou špičková,spotreba adekvátna takže auto na denné pužitie OK ale za tie prachy sú síce menej výkonné ale predsa len prémiové autá typu Mercedes C alebo BMW 3.Uvidíme ako ohodnotia novú Hondu Type R.
5 hvězd je u tohodle auta opravdu špatně, hodnocení by mělo být:
-1 hvězda za katastrofální infotainment
-1 hvězda za cenu
-1 hvězda za dotykový méně kvalitní interiér
-0.5 hvězdy za nevypínatelnou stabilizaci (stále aktivní XDS+ systém není vypnutá stabilizace)
Jenže dát nejdražšímu Golfu jen 1.5 hvězdičky by tady neprošlo :D
ale to natažení u Variantu je absurdní. Sedmička měla příliš velký zadní převis, tohle má na Golfa zase absurdně velký rozvor. Golf má být kompaktní auto a ne jakýsi divný BabyPassat.
Dík, předběhl jsi mě. Popravdě nerozumím těm negativním reakcím tady..a to by měli být fandové aut. A hejtují jednu z nejzajímavějších novinek...v té záplavě EV, hybridů a spol.
Motor ma podobny, len id nema drift mod. Skor by ma zaujimala taka bezna cesta do prace, zase az tak bokom nejazdim, ako na tom videu, alebo len v malych rychlostiach na vode, aby chyba neznamenala smrt. Podla mna takou bmw i4 by som dal rovnaky cas do prace, ako s tym golfom a za rovnake peniaze je to pouzitelnejsie auto, pokial clovek nepotrebuje kufor a vyhlad dozadu. Ale uz to asi nevyskusam, take drahe spalovacie auta som nikdy neskusal.
Ani nie tunelove, ale ked mam okruh 300 km daleko a nechodim tam, tak je otazne, ci na beznej ceste v beznej premavke poskytne viac zabavy ako nejake id4 gtx, alebo i4. Ked niekto chodi na okruh s kamaratmi, tak zazitok asi bude podla vsetkeho lepsi, ale toto cielia na bezne "rodinne" auto do beznej premavky. Tam si nie som isty, ci by posluzilo lepsie, preto sa pytam. Ked ma niekto napr. doma Teslu a Golf R, ci zoberie prave ten Golf na nakup a deti do skoly, lebo Tesla a i4 neposkytne taky zazitok v beznej premavke.
A naopak mu přibývá hodně hmoty navíc (2150kg), výkon je diskutabilní, pokud musí být baterie na 89% a více (nikde jsem s enedočetl. jaký to má výkony bez těchto podmínek), maximálka 180 už taky není u takového aut anic světoborného a celkově jízdně to bude nebe a dudy (Takový malý plejtvák na kolech)
Klidně napíšu že i mimo německý dálnice. Konkrétně třeba v Itálii. Za poslední rok třeba 6x, pokaždý tempo jak v DE bez omezení, tzn. za mnou nebo přede mnou vláček místních většinou 160 - 220 km/h. V ČR se jezdí většinou do 180 km/h to zase jo…
V DE mě třeba letos překvapil jeden důchodce v 540d, kterému jsem v cca 220 km/h uhybal do pravýho a jel takhle asi 200 km, občas jsem ho dojel.
Elektroauta v 90% uklizený za kamiony. Ty co nebyli uklizený většinou jen nechtěli zdržovat při předjíždění a po chvíli stejně skončili v pravym.
S dnešníma EV jsou takové cesty, za časy co to jezdím, nemožné.
Neříkám, že je to standard nebo průměr. Ale proto mě štve, že se zrovna silný spalováky přestávaj dělat, protože slouží skvěle přesně na ty dálnice (kde to EV neumí).
Cim sa odlisuju? Ze clovek kupi type R a potom mi zavadzia v meste na rozbitej ceste? Ale zase dnes ma nechal na semafore mercedes G AMG, zacal som ho obiehat, zlakol sa a nedal mi na Citigu sancu :-) Predsa tam vykon chyba. Tak cim sa odlisuju? Pocitom lahkosti?
V zábavnosti ve svezení.
Když chce člověk dostupný sporťák použitelný pro každý den, šáhne po HH.
Elektro auta na která ty poukazuješ mají nějakou zábavnost v paži. Maximálně se snaží ohromit zrychlením v přímce. To je ale těžké vysvětlit někomu, kdo bere auta jenom jako dopravní prostředek :D
Já mám o více než 100k slabší, větší a těžší kombík s nesprávným palivem a když lehce nasněží, jdu se s ním sklouznout bokem na parkoviště a mám z toho vánoce :D Takže je to jen o úhlu pohledu :D
Já vnímám výhody ve výkonu, rychlosti a schopnostech auta/podvozku jet rychle. Samozřejmě kupovat si kombík kvůli "jízdě bokem" je mimo. Golf R stále není nějaký závoďák. Proč teda ty v tom nevidíš smysl? Jakože musíš mít víc aut k tomu abys jel rychle? Nebo nechápu co nechápeš :D
Když si kupuju rodinné auto hledám hlavně užitnou hodnotu auta.....to tohle nemá ani omylem. A auto pro moji zabavu....tak na tom mám úplně jiná měřítka.
V čem tohle nemá užitnou hodnotu ve srovnání s Golfem Variant 1.5 TSI?
A které auto má řádově jinou zábavu? Yaris GR? Porsche 911? Ale k tomu budeš potřebovat toho Golfa Variant…
Já kdysi měl variantu hot hatch + obyč SUV, ale vadilo mi že jsem nemohl kombinovat prostor/komfort s rychlým přesunem - čímž nemyslím vymetání okresek pro zábavu. Plus pár dalších věcí. A ve výsledku to bylo dost drahý, nejde jen o kupní ceny, ale platíš 2x pojištění, pneu, garáž atd. Teď jsem rád za jedno auto co umí obojí. Byť není tak zábavné.
Tak se pochlub jak to tedy řešíš ty? Já totiž moc nerozumím tomu jak to myslíš.
Ono je pekná teória, mať na rôzne účely rôzne autá. Ale odmysliac od tých praktických aspektov (máš toľko garáží/parkovacích miest?) či finančných (ako píšeš dve poistenia, dva servisy...) je tu skutočnosť, že môžeš v jednom čase sedieť len v tom jednom. Teda v športiaku máš len tú rýchlosť a zábavu, v kombi len tú praktickosť, ale často sa Ti stane, že práve keď ideš v tom kombi, potreboval by si výkon a naopak. A potom sa len blbo utešuješ: počkaj, teraz ma síce obmedzuješ a nedokážem ťa predbehnúť, lebo mám slabé kombi, ale keby som sedel vo svojom Caymane, to by som ti ukázal... :D
V hotkombi ako testovaný Golf R máš oboje, pričom kompromisy sú len malé (aj Rko je identicky praktický a využiteľný kombík ako bežný Variant, avšak súčasne má /v priamke/ dynamiku Caymanu).
S tím “kdybych seděl ve svém Caymanu” je to ale fakt pravda :D Přesně si pamatuju jak jsem musel uhybat v kopci na dálnici nebo na okresce jsem se neodvážil předjet kamion a se skřípěním zubů jsem si říkal proč nesedím ve svém druhém autě :D
A tohle jsou ty momenty, kdy jsem rád že se dnes dělají auta která zvládnou obojí. Pro mě jednoznačný argument pro Golf R Variant :yes:
V nákladech na pořízení, provoz a amortizaci.....konkrétně v porovnání s VW Golf Variant 1,5 tsi.
V otázce prostoru/rozměrů a pořizovací ceny auta vůči jeho smyslu a využití existují daleko ekonomicky výhodnější řešení....jiný typ/značka auta za stejné nebo nižší nebo podobné peníze.
A které je to výhodnější řešení? Jakože slevit z požadavků a vzít Octavii RS? Jako v poměru value/money asi jo, ale pokud chceš víc výkonu a schopností (řekněme třeba jen parametr zrychlení na stovku pod 6s) a stále vozit lidi/náklad, tak jaké máš konkrétní možnosti?
Zkus na to jít obráceně. Vem si 1,5mil a podívej se co bys za to mohl mít a přidej si k tomu parametry prostoru, výkonu, užitné hodnoty( amortizace).....já tvrdím, že 1,5mil kč za VW......Golf Variant je nesmysl po všech stránkách a žádný koně ani čas z nuly na 100 to nemůže změnit.
Jako to pak jo. Proto i říkám, že rozumím proč většina lidí sáhne po něčem jiným za ty peníze. Já to ve výsledku taky až tak jednoznačný nemám, vždy je to otázka konkrétní nabídky a dojmů. Možná jsem ovlivněný i zkušeností, že v nabušených hothatchích se v praxi cítí člověk o hodně jinak než v jejich základních variantách. Primárně chováním podvozku a příjemným zvukem motoru/výfuku je to prostě mnohem příjemnější svezení i když jedeš v klidu.
Větší problém mám třeba s Arteonem R. Ten už je cenově ve vodách podobně rychlé (i dostatečně velké) prémie a tam už se argumenty hledají hůř.
VW Passat Variant 1,9tdi
Opel Omega 3,0 V6
Ford Sierra 2,3 dohc (nejlepší!!)
Audi A6 Avant 2,7 tdi
Škoda oktavia kombi 4x4 Laurin a Clement 1,8 turbo+chiptuning 205 koni
Mazda 6 kombi 2,0 diesel
BMW 325i touring
Akože všetky tieto staré šunky máš súčasne? Alebo je to postupne? V oboch prípadoch, ani jedno nie je hotkombi, ktoré by sa čo i len s prižmúrenými očami dalo porovnať s tstovaným Golfom R. ;-)
Je to postupně. Otázku jsem pochopil tak, zda mám zkušenost s kombíkama....na 325i touring svého času co se týče jízdních vlastností a výkonu žádnej kombik v podstatě neměl.
No vidíš, chváliš si bavorák s dnes priemernou dynamikou a Golf R s parametrami o dve triedy lepšími tu haníš?!
Neviem akú generáciu si mal, 325i mala v závislosti od generácie buď 125 kW (E36), 140 kW (E46) alebo 160 kW (E90). Ak aj zoberieme ten najnovší a najsilnejší model E90, bolo to 160 kW, 270Nm, 246 kmh a 7,5s na sto. Golf R má 235 kW, 420 Nm, 270 kmh a 4,8s na sto. Teda vo všetkých parametroch o dve triedy lepší, a pritom je to nižšia stredná a mainstream.
Panebože.....fakt přestávám mít zájem reagovat. Mluvíš o něčem jiným než já....a ve finále chceš ještě porovnávat BMW (E36) s dnešním golfem. Ve své době když BMW 325i touring (E36) někde potkal Golf Variant tak jedině na parkovišti před Billou na silnici to nešlo. A poslední věc: VW......Golf.......Variant......za 1,5 mil kč. JE NESMYSL.
Každopádně v žádné době na tom nebyl 325iT tak, jak tvrdíš, tedy, že žádný! kombík na něj výkonově v podstatě neměl. To je objektivně a prokazatelně NESMYSL. :-)
Ve své době (E36) mu nemohl konkurovat žadnej jinej kombík co se týče jízdních vlastností a výkonu. Tak to prostě bylo, ale tos stočil tu diskusi jinam než byla....a je i smyslem mých příspěvků. Pointa je ta, že za 1,5mil kč koupím daleko užitečnější a smysluplnější auto než je VW Golf Variant ve výbavě/úpravě "smyky na okresce"
Jízdní vlastnosti jsou do jisté míry subjektivní záležitost, takže to by bylo na nekonečnou diskusi, ale s tím výkonem to naprosto objektivně a prokazatelně není pravda.
Ale hlavně motorizace 25i u e36 skončila právě s příchodem Touringu, takže e36 Touring! se s 25i už ani nenabízel, proto s větším R6 si e36 Touring mohl mít buď jako 328i (od 01/95), nebo 323i (od 06/95), nebo si měl prostě ho... (neboj, určitě tím nemyslím "hodně"). :-O;-)
já měl E36 dvě auta, oba sedany. Nejdříve 325tds a pak 325i a upravoval jsem to tehdy v Saarbrickenu v Hartge.....je možné že kombi bylo pouze 328i....to jsem ve vlastnictví neměl. Pouze jsem s ním párkrát jel, měl ho v té době můj společník. Já tehdy prodal naftu a koupil benzína a on taky. Akorát on kombi a teď přemýšlím, že já měl vlastně toho benzína 328i a ne E36, ale až tu následující řadu. Máš pravdu v tomto. Přesto ten kombík neměl konkurenci co se týče výkonů a jízdních vlastností. Brzdy, podvozek a výkon byly u BMW vždy na špici.....dnes už ne. Už je to cca 20 let a hezkou řádku aut.
Že bylo 328i (e36 i e46, za mě raději e46) na svou dobu skvělé auto, to asi nezpochybňuje nikdo, včetně mě... :-)
Pak ovšem nechápu proč si už hned v úvodu do seznamu svých aut uvedl 325i touring?
Aby ta tvoje (údajná) zkušenost s rychlými kombíky vypadala přesvědčivěji?
kombíky jsem tam vypsal, aut jsem měl fakt hodně. 20 let je dlouhá doba....nejvíc mně oslovil Opel Omega 3,0 V6, 211 koní zadní náhon na svoji dobu jelo velmi dobře.....proti šla kvalita elektroinstalace, velká spotřeba. Přesto krásnej zvuk motoru, lineární zátah a velkej kufr-velkýá auto. Různých BMW jsem měl za svůj život 6 typů a žádný nemělo v podstatě konkurenci a Golf Variant za peníze BMW nebo Audi je nesmysl, navíc když Oktávka kombi 2,0 tsi stoji 900tis.....aby to nezapadlo: BMW touring 328i ve své době neměl v poměru cena/výkon konkurenci oproti nesmyslu s názvem VW Golf Variant R za 1,5 mil kč.
Nejak sa v tom začínaš zamotávať. Aké auto si vlastne mal, to si akože zabudol? Je síce bežné, že iní ľudia nerozlišujú jednotlivé generácie bavorákov, ale ešte som sa nestretol s tým, že majiteľ BMW nevie, aké auto (akú generáciu) vlastne má, osobitne to platí pri benzínovej 3er, kde majitelia sú väčšinou petrolheadi a presne vedia, čo vlastne majú. Takže to Tvoje "točenie 325i, teda vlastne 328i, E36, teda vlastne E46...." vyznieva dosť nedôveryhodne a nehnevaj sa, ale akosi Ti všetky tie Tvoje autá prestávam veriť. ;-)
A jsme zpátky u mé původní otázky…nic ve zlém, ale nic z toho se současnému Golfu R ani nepřibližuje. Připomenu že testovaný Golf dá stovku pod 5s s maximálkou 270km/h. Jak jsem ti už psal, tohle je pro lidi co chtějí tu dynamiku (pro sebe) a zároveň v autě vozí víc lidí nebo nákladu.
U prémie je to dost běžné, u mainstreamu kvůli ceně už těch případů pravda tolik není. Ale já ti to řeknu jednoduše, pokud bych měl mít budget na auto 1.3M (neřeším testovanou verzi za 1.5M), určitě bych hledal kombinaci toho co mám teď (540i touring) a to v té ceně reálně nikdo nemá. Uznávám, že lepší poměr výkon/cena má třeba Octavia RS, ale tam už jsme u nulové “sportovnosti” a je to “jen” Oktávka s vyšším potenciálem a schopností zrychlovat. Asi mě napadá jediný konkurent (vyjma Cupry) a to MB CLA 35AMG Shooting brake. Vlastně bych v té cenové hladině mířil spíš tam…
Ešte raz: daj mi športiak, ktorý má parametre 270 km/h a 4,8s na stovku. Budeš sa pohybovať v teritóriu Caymana či šesťvalcových kupé typu M240i. Čiže dynamika Porsche Cayman, ale s plnou praktickosťou kombíka. Takže o akom nezmyselnom kompromise to hovoríš?
Nepíše, že Golf VaRiant je sporťák, jen chce od tebe "slyšet", který sporťák s ním má srovnatelné výkonové parametry.
A stojí 1,27 mil Kč, a i za tuhle cenu je stejně rychlý...
Existuje, RS2 Avant (právě v dobách 328iT/e36) už tehdy klidně "vytřela podlahu" i s 328iT/e36 a shodou okolností má hodně podobné dynamické parametry jako dnešní G8RV za 1.27 milionu.
RS2 vyvinutá ve spolupráci Audi a Porsche rozhodně sportovním autem byla a stále je, i když má karoserii kombi/Avant (v sedanu vznikly jen 3 kusy RS2), podobně jako později RS čtverky, typicky v provedení Avant.
Mimochodem RS2 to tvoje původní dobové kombíkové NEJ, zpochybňuje zcela určitě...
cena 328iT a Audi RS2 Avant přece nebyla stejná! Mezi nimi byl rozdíl 700tis. Proč nepoužiješ pro srovnání podobný auta, ale šermuješ tady pořád nějakým výkonem a přitom seš s pořizovací cenou úplně někde jinde?
Tvrdíš jasně a jednoznačně:
"neexistuje něco jako sporťák v kombíku."
Kde tam vidíš něco o pořizovací ceně?
Vždycky nejdřív něco napíšeš a pak se to zpětně snažíš upravit/opravit...
P.S. Mimochodem zanedlouho tu bude M3 Touring, to taky nebude sportovní auto jen proto, že to bude mít karoserii kombi? ;-)
Ne, ty a ještě jeden jste to stočili jinam. Tohle už není původní diskuse. Reaguji jenom proto, že stále pokládáte otázky. Merrito věci je v ceně 1,5 mil kč za kombíka, kterej je VW Golf tedy malé rozměry a smykujícího na okresce....jsou tady ti co to pochopili. Napsali odpověď a konec. Ty a ještě jeden jste nepochopili, že podstata není ve výkonu, rychlosti z nuly na 100, ale nesmyslné ceně a představě, že to je rodinnej kombík s dostatečnými rozměry pro rodinu a její potřeby a ještě "sporťák" nebo auto prohánějící dražší ryzí sporťáky.....takže závěrem to znovu zopakuji: VW Golf Variant za 1,5mil kč je nesmysl.
Stáčíš to tu zbaběle jinam jenom ty. A taky si rád zalžeš. Od začátku tvrdíš, že sportovní auto v kombíku je blbost, ale najednou je to otázka ceny, poměru cena/výkon atd. Došly ti argumenty a už si pouze trapný/směšný.
HH (typicky na bázi HB) jsou obecně brány jako sportovní auta, je to právě ta pomyslná hranice, kde sportovní auta začínají, nejsou to ryzí sporťáky, ale sportovní auta už ano. Stačí se podívat kolik HH už v historii získalo (od různých motoristických redakcí, včetně prestižních) titul sportovní auto roku. A pokud může být sportovním autem Golf R, jako 5dv. HB, nevidím důvod přimhouřit oko i u technicky shodné verze, akorát s karoserií kombi (počet dveří je stejný a cena taky hodně podobná). Ten o poznání delší rozvor a délka určitě nebude větší problém, v některých ohledech (celkové vyvážení a stabilita ve vysokých rychlostech) právě naopak!
A co se prostoru týče, tak aktuální Golf 8 Variant se v tomto ohledu v klidu vyrovná středně třídním prémiovým kombíkům s motory uloženými podélně, včetně vzpomínané vrcholné verze RS4 Avant, nebo přicházející M3 Touring.
Začíname sa motať dokola. Možno z definície Golf R a podobné hotkombi nezodpovedajú pojmu športiak (športové auto, typicky kupé), ale výkonovo a dynamicky si mnohé s tých definične čistých športiakov namažú na chlieb. Pretože ak je "čistým športiakom" taká Toyota Supra 2,0T (dvojmiestne kupé, RWD, zamerané čisto na jazdu), tak Golf R si ju v každej situácii natrie na chlieb, či už na okruhu, na diaľnici alebo okreske. A trúfam si povedať, že aj ten zážitok z jazdy bude v Golfe R lepší, ako v Supre. O superiorite M3 ani nehovoriac. Plus k tomu pridávajú praktickosť a priestor rodinného kombi.
Proc mam jezdit s nejakym zdechlym Golfem 1.5l kdyz muzu mit pres 300ps s 4drive? I pro rodinu s 2 detmi dostatecne velke. Ta cena vypada krute ale v realu to bude min a mimo CR asi taky.
Mam Cupru ST 2019 a parada. I zena spokojena. Driftovat nechceme a premii taky ne.
Opravili to v servisu nebo se to "samo" rozběhalo druhý den?
Mimochodem, infotainment a ovládání je důvod, proč koncern už definitivně vypadává z mého výběru. Z toho bych zešílel, kdyby se auto chovalo jako windows 95.
Myslím, že nikdo, kdo chce zábavné rodinné výkonné auto se nerozhoduje podle infotainmentu. Asi nejsi cílovka, že? A i tento problém už údajně VW vyřešil...psali to dokonce tady na webu.
Si úplne mimo. Golf Variant nie je GT3 RS, kde žiadne audio nepočúvaš a infotainment ťa nezaujíma, lebo počúvaš koncert vysokootáčkového atmo šesťvalca.
Golf je normálne rodinné auto, ktoré naložíš lyžami a ideš s rodinou na lyžovačku do Tatier. A počas tej nudnej cesty po D1 chceš počúvať hudbu a mať všetok komfort. To je potom sakra veľká vada, keď nevieš rozchodiť rádio.
A Ty s rodinou po ceste nepočúvaš rádio? Akože vám stačí počúvať charakterný zvuk štvorvalca (zrovna tebe, fanatickému priaznivcovi veľkoobjemových Amerík)? ;-)
Proste argumentácia, že záujemca o Golf kombi nerieši rádio a funkčný infotainment (notabene cez dotykovú obrazovku, cez ktorú sa ovláda úplne všetko) je mimo. To, že teba na tom nezáleží a neriešiš to je jedna vec, ale to nie je spôsobilé poprieť fakt, že 90% kupujúcich to rieši.
Jako myslíš vyřešil ve stylu, že lidi, co ty auta už reálně mají, tak mají prostě smůlu? A ti co si to auto teď koupí, tak to "možná" budou mít vyřešeno? :D
Pochybuju, že někomu vymění HW za nový, to se snad ještě nikdy nestalo. A i pokud by byl nějaký update SW, tak pokud to není vyloženě svolávačka, tak ti skoro nikdy nepřehrajou všechny jednotky, protože to může trvat i několik hodin.
No mě by třeba ten infotainmant taky nezajímal, kdyby se přes něj nemuselo pouštět rádio, hudba, klimatizace atd. Lidi, kteří kupují takové auto, očekávají že auto funguje perfektně jako celek.
Já nejsem nijak náročný automobilista, jezdím obyčejným 11 let starým autem. Ale neskutečně mě štve, když něco nefunguje správně. Až něco takového nastane a nepůjde to opravit za rozumný peníz, tak to auto půjde pryč.
Není nic horšího, než když se natěšený člověk těší na nové auto, za které dá majlant a pak tam něco funguje špatně. Pro někoho stačí i malý škrábanec nebo špatně dovírající víko nádrže. Ale tohle je totálně faux-paix.