Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Primera 2,0

Před nedávnem jsme uveřejnili test nové Primery 1,8 s manuální pětistupňovou převodovkou. Dnes se vám pokusím přiblížit pocity z jízdy v Primeře 2,0/103 kW, která byla vybavena pozoruhodnou převodovkou CVT s možností manuální volby 6 pevně daných pseudostupňů.
Zpět na článek
23. 1. 2022 09:06
"klady CVT"
.... Dalším kladem CVT je poměrně malý rozdíl oproti manuální převodovce ve zrychlení ....je to jen +1,9 s při zrychlení z klidu na 100 km/h (12,1 s)....

Zhoršení zrychení z 10 na 12 s je poměrně malý rozdíl ??
A fakt je to kladem ??? :-)
23. 1. 2022 09:01
Velmi dobré auto
ve své době velmi dobré auto, ovšem s manuální převodovkou. S CVT hrůza a děs, názor redaktora, že CVT nekazilo dynamiku ani spotřebu je legrační, kazilo a výrazně a navíc létání otáček nahoru dolů dokonale kazilo požitek z jízdy. CVT byla a je převodovka tak maximálně pro ženskou do malého auta do města, ještě lépe do skútru, pro které byla původně vyvinuta.
23. 1. 2022 10:43
Re: "klady CVT"
V USA byly oblíbené už mnohem dříve
23. 1. 2022 10:52
Re: Re: "klady CVT"
Ano, asi takovou katastrofou nebyly. S velkými motory fungovaly už kdysi, a dnes i s menšími.
CVT v autech nefunguje s vůbec žádnými motory
23. 1. 2022 10:49
Re: Re: "klady CVT"
Pretoze tam v spojeni s velkymi a silnymi motormi nevadilo, ze ubrali cast dynamiky, co sa v spojeni s malymi motormi v europskych autach nedalo povedat.
Avatar - KANKUNEN
23. 1. 2022 10:26
Re: "klady CVT"
V té době byly i HDM automaty katastrofy. Teď jsou parádní a nechce je jen ARES.
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2022 09:42
Skoda
Svojho casu to mal nissan s almerou primerou ci maximou QX v eu celkom slusne obsadene a rozbehnute.... viem ze dnes je uz celkom ina doba... vladnu uz SUV.... ( ved aj trhak a modla passat v sedane uz konci ) .. napriek tomu mi tieto nissany u nas chybaju... navyse ani micru nikde nevidno... vsetko je to uz len o juku a kaskaji... skoda no... ale tak nic uz nie je ako v zlatych 90tkach... tak preco by auta mali byt vynimkou

Snad sa raz do eu nissan aspon s tou strednou triedou vrati... u japoncov je predsa len vzdy vacsia sanca ako u tych uz skostnatenych domacich eu znackach... verime ... inak juke a kaskaj sa mi pacia... ale primeru rozhodne nenahradia... ostava teda uz len verit a cakat ...
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2022 11:45
Re: Re: Skoda
Almera v hatchi kludne mohla ostat ... kvoli t rocu tiez vw nezrusi teraz golfa ( uspech maju predsa obaja ) ... nissan to mal na prelome tisicroci vyborne v eu rozbehnute... jeho poziciu mu mohla vtedy zavidiet aj giganticka toyota ktorej yaris ( voci yarisu uz bola micra vtedy legendou ) nemal vtedy este ziadne meno ... carina sa tiez nechytala na primeru.. a pod..... a pozrime sa kde je v eu dnes toyota a kde nissan... ach jo... sikovnejsia toyota tiez logicky nezrusila corollu kvoli nejakemu ch r ... ale naopak sa corolla aj ch r navzajom doplnaju.. golf a t roc to iste... ale stale verim ze sa almera vrati... s tiidou aj s pulsarom to moc nevyslo ale nadej umiera posledna... raz to musi vyjst....nissan na to ma... len to chce asi zmenit myslenie ... donekonecna to kaskaj stejne tahat nebude .. a uz v tejto novej generacii moze nastat jeho ustup hoc je to na danu dobu najlepsi kaskaj aky kedy vznikol
Avatar - 3_diamanty
23. 1. 2022 11:34
Re: Skoda
Almera poslednej generacie... ta stou strechou a la surfova doska bola niekedy v r 2003 najpredavanejsie japonske auto v eu... drtila aj predajne uspesny este vtedy uplne prvy yaris... dodnes tento ustup nissanu nejako neviem logicky odovodnit
23. 1. 2022 11:26
Re: Re: Skoda
Je. Vyrabaju sa tam male SUV modely a elektricky Leaf.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 10:52
Re: "klady CVT"
V tu dobu já jsem měl americkýho golfa II s automatem a bylo to na tu dobu parádní do města a taky kdo neměl cit v noze mu to nesedlo. V té době to neblokovalo měnič.
23. 1. 2022 21:59
Re: S dvojkovou Průměrnou...
Jo, to mi povídej. Když jsem přesedlal do Accorda a občas ještě provětral Primeru, tak jsem při výjezdu z parkoviště na přednosti dojel až na středovou čáru. Ještě, že nic nejelo. Ale zas ta odezva na plyn, to byla proti těm elektronickým plynům úplná lahoda.
23. 1. 2022 18:09
S dvojkovou Průměrnou...
...jsem kdysi jezdil a díky té vymakané zadní nápravě seděla super na silnici. Jenom byla dost hlučná a kupodivu to moc nebrzdilo, resp. bylo potřeba vyvinout nezvykle velkou sílu na pedál.
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2022 16:01
Re: Re: Skoda
Všichni ne. Nissanu se prostě nepodařilo znova ovládnout přecpaný trh kompaktů a ve střední třídě mu asi pokazila pověst spolupráce s Renaultem, tam pak následně ještě prodeje začaly klesat. QQ byl bomba když přišel, ale dnes to ani on nemá snadné.
Avatar - wakantanka
23. 1. 2022 14:22
Re: Re: Skoda
Taká bola Almera II úspešná, že ju nahradili Quaskajom a založili radšej triedu stredných SUV. :)
Avatar - hugino
23. 1. 2022 13:43
Re: Motor 2.0 103 kw
Áno myslím že to bolo tým že vstúpili do aliancie Renault/Nissan a tento motor už som si spomenul mal označenie M4R.Oni ho myslím potom na záver dávali do Fluenca.
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 13:17
Re: "klady CVT"
v Té době byl nástup automatu VOITH do karos, náhrada za dvoustupnové pragovky, ty blokovaly měnič už při rozjezdu, měnič nahrazoval i retardér a začala doba, kdy automat byl lepší jak řidič.
23. 1. 2022 13:06
Re: Motor 2.0 103 kw
P11 primera bola uz produktom aliancie Nissan Renault a bolo to poznat v setreni na materialoch. V porovnani s cisto japonskou p10 v niektorych smeroch (napr podvozok) krok spat.ale zasa p10 mi zhnila pred ocami.
Avatar - Ozzman
23. 1. 2022 12:18
Re: Motor 2.0 103 kw
Docela by mne zajímalo, proč Renault přestal vyvíjet svuj F4R v atmo verzi a nahradil ho tímhle od Nissanu, přičemž v té stejné generaci Renaultů ostatní 2.0 s turbem byly právě Renaultí FR4T.

Tu 1.8Primeru jsem zkoušel a líbilo se mi to, takové příjemné 90s auto, škoda, jak dopadla...
23. 1. 2022 12:01
Re: Re: Re: Skoda
Napriek tomu "vyborne rozbehnutemu" v 2003 to nemeni nic na veci, ze najvyssi predaj mal v 2017, ked uz frcali SUV.
23. 1. 2022 11:39
Re: Re: Skoda
Akoze si nevies odovodnit? Pretoze sedany dnes uz nefrcia. Vsetci chcu SUV, tak Nissan naskocil na tuto vlnu (ako aj vacsina ostatnych vyrobcov).
Avatar - hugino
23. 1. 2022 11:17
Motor 2.0 103 kw
Tak tento motor som mal možno po malých úpravách v Lagune III r.v. 2009 lebo ten ťiež mal 103 kw ale 190 Nm.Ťahal dobre ale spotreba bola priemer leto okolo 9 l a v zime okolo 10 l ale bolo to dané aj tým že som prevažne jazdil krátke traťe.S manuálnou prevodovkou som mal písané zrýchlenie z 0-100 za 9s takže táto CVT určite dosť krotila dynamiku.Som vtedy presadal z Vectry 1.8 90 kw ale ten v Lagune bol dynamikou o dosť lepší.Ten vo Vectre bol taký letargický.Jediný problém sa vyskytol asi po 9 rokoch prevádzky keď odišiel katalyzátor.Ináč Primera na tú dobu bolo fakt velmi slušné auto mal ju vtedy známi s tou 1.8.Škoda že postupom času Nissan opustil segment C a D.
Avatar - twistedTSD
23. 1. 2022 15:48
Re: Re: "klady CVT"
Dnes nemusí ani CVT zhoršovat parametry auta.
23. 1. 2022 13:01
Re: "klady CVT"
Mozem potvrdit, bez blokovania menica, moze automat miestami az nasierat
Avatar - petr petrumr
23. 1. 2022 10:55
Re: Skoda
jo v anglii vyráběl nissan a nestíhal. je tam ještě vůbec ta továrna?