Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hodnocení bezpečnosti podle Euro NCAP: Elektromobily na zabití?

Organizace Euro NCAP 25 let bourá auta a hodnotí jejich bezpečnost. Automobilkám to přidělalo práci, ale přineslo to ovoce – pětihvězdičkové hodnocení se stalo téměř standardem. Teď se k testu dostavily malé elektromobily a totálně pohořely. Co se děje?
Zpět na článek
29. 1. 2022 10:22
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Ano, rozumím ti, teď však pochop i ty mně. Všechno se v testech dnes dá najít a vyhledat.

Pro komerčního uživatele ovšem stačí pouze počet hvězd a o zbytek se nezajímá. Jen čtyři ? To je nebezpečný krám, ten si nekoupím. O tom já hovořím. Nepreferovat zbytečnosti.
29. 1. 2022 10:11
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Nedělá.
Zdůraznit to nejpodstatnější...

To znamená primárně hodnotit podle tohoto parametru. Ostatní omáčku ponechat jako druhořadý doplňující parametr. Ne, že autu uberou hvězdu za to, že se hůř zapíná asistent umazaného okna.
Avatar - Roman Horký
29. 1. 2022 09:12
Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Byl jsem zvyklý, že 5 hvězd je špička a 2 hvězdy na zabití. Takže když dnes dají 3 hvězdy jen proto, že nějaký asistent, to je těžké šlápnutí vedle. Měli raději takovému dát 4-5 jako předtím. A autu s výbornými asistenty třeba 7. Tomu bych na první pohled rozuměl dobře. A rozdíl mezi 5 a 8 hvězd by stále vyjadřoval rozdíl.
29. 1. 2022 09:38
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Souhlasím, že míchat všechno dohromady není vypovídající. Alespoň by měli oddělit a zdůraznit to nejpodstatnější - jaká zranění hrozí osobám v autě po nárazech.
29. 1. 2022 11:58
EuroNCAP požírá samo sebe
Měli to řešit úplně jednoduše - hvězdy zvlášť za náraz (jako dřív) a nechat je žluté.
A hvězdy za elektronické asistenty (také 0-5) a odlišit je - např. modré.

Crash testy mě zajímají u koupě každého auta. Lze se dle toho orientovat.

Asistenti mě až tak nezajímají - k čemu je mi např. systém udržení v pruhu, když ho téměř vždy, krom dlouhých dálničních přesunů, vypínám?
Na stranu druhou - je dobré vědět že např. brzdový asistent nezmatkuje. (Protože kdo by to po každém startu vypínal).

Tzn. - pět hvězd za crashtesty základ. 3, 4, 5 za asistenty je mi buřt, jen v podrobné zprávě by mě zajímalo jestli ty věci nezmatkují a dělají co mají, když už.

Autor článku má pravdu v tom, že proč se soustředit na tuhost konstrukce, když za absenci pár elektro fíčur stejně těch hvězd dostanu málo. Tohle je kocourkov.

Ps.: Renault začal šidit bezpečnost počínaje Cliem a Capturem minulé generace - absence hlavových airbagů byla (je) zhůvěřilost. Apropos - z jakého auta že vychází Zoe? ;-)
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 11:08
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Jo, ale ty, ja, par lidi z diskuze, kdo to vi, drtiva vetsina koukne na pocet hvezd a dost jim to muze ovlivnit vyber vozu a trochu nepravem. O to jde
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 10:22
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Jenze zapominas na jednu dulezitou vec. Vse co pises je fakt, ale kdyz se vyhodnoti vysledek auta s dobrym crashtestem a spatnymi asistenty, dostane treba 3 hvezdy a ten vysledek ho odstreli totalne jako model, podivej na Zoe. Malokdo bude zkoumat, ze je to jen diky asistentum, prvni se cte vysledny verdikt - 3 hvezdy, - nebezpecne auto. Libi se mi.ˇ Navrh Romana. Dobra bezpecnost pri crashtestu 4-5hvezd a za asistenty treba 1-2 hvezdy nad to. Lidi maji za leta zazito, ze 5hvezd je bezpecne auto a cokoliv pod je pruser. Opravte mne, jestli se mylim. Popripde delat dvoji škálu, treba 5/2 hvezd. 5 za crash, 2 za asistenty
29. 1. 2022 10:28
tupost
Co jsme si tedy odnesli? Že výrobci místo směřování k bezpečnosti směřují k plnění nějakých testů, aby získali osvědčení, které vlastně s bezpečností až tolik nesouvisí.

Připomíná mi to jak do aut dávají 40l nádrže aby splnili emisní kontroly a pak zdarma nabídnou větší. Jenom lituju těch, kteří si ji zapomenou vybrat.
29. 1. 2022 09:19
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Hlavne hodnotiť všetko naraz je nezmysel. Malo by to byť zvlášť za odolnosť karosérie pri náraze, zvlášť napr. za airbagy, pásy, konštrukciu sedadiel, zvlášť za asistentov ktorí by mali pomáhať nehode predísť. Keď to všetko zamiešaš dohromady, a spravíš z toho jednu známku, nevieš vlastne o bezpečnosti auta nič.
29. 1. 2022 09:13
Re: rychlost
Aké koniny to zase vymýšľaš? Niečo sa ti snívalo?
29. 1. 2022 10:40
Re: tupost
Nemám nic proti tomu, aby v testu byly další věci navíc. Je ale špatně, podle mě, aby asistent upatlaného okna negativně ovlivnil bezpečnostní hodnocení stejně, jako nedostatečná deformační zóna. Polopatě ztrátu hvězdičky, jako bezpečnostního parametru pro lidi při výběru auta.
29. 1. 2022 10:51
Re: tupost
V tom případě jsou ty hvězdičky ale zbytečné a zavádějící.
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2022 09:20
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Tieto testy uz davnejsie stratili akusi sudnost... dnes uz o pocte hviezd ( a teda aj bezpecnosti ) rozhoduju aj nalepky na aute takze skoda debat tieto dnesne testy... cista proforma uz... lebo .. lebo musis... by ma zaujimalo ako mi zvysi bezpecnost auta nalepka na okne ked v protismere zbadam kamion... casy ked tieto testy boli hlavne o bezpecnosti karoserie ako takej su fuc... dnes su prvorade nalepky a pipatka a kdejake oblbovaky ... tie fakt proti kamionu v protismere vela pomozu... hlavne ze na papieri si fakticky nesmrtelny... ukol splnen
29. 1. 2022 08:38
Re: rychlost
Stačí jen urychlit přechod na vebloudy. Stejně nás to dříve nebo později čeká
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 22:17
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Kdyby se něco změnilo, jsi první kdo to ví :D

Nene, já jedu Arese style - 4válec, atmosféra :D
29. 1. 2022 18:21
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Blbosť. Bežný človek nemusí vedieť, že si ďalšie informácie môže vyhľadať. Mnohí sú pohodlní niečo naviac vyhľadávať. Výsledkom sú dezinformácie. Z toho vyplýva, keď zrozumiteľne nepodáš úplnú informáciu, robíš to zle a radšej neinformuj vôbec.
29. 1. 2022 17:44
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Pokud chceš zavést něco pro masové konzumenty, musí to být jednoduché a srozumitelné - ano, běžný konzument nečte doprovodné zprávy. To Ti potvrdí každý marketér.

Původní systém crashtestových hvězd toto splňoval. Ten současný nikoli a tím devalvuje sám sebe.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:26
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Přesně tak, jaký by byl problém udělat grafické znázornění se dvěma typy hvězd? Oni se ale rozhodli vydírat automobilky skrze zavedený systém hodnocení, aby montovaly maximální množství asistentů. Ve výsledku jen snížili svou relevanci.
29. 1. 2022 15:04
Re: rychlost
Je to nesmysl, ale i kdyby se to stalo, respektovat to nikdo nebude ;-)
29. 1. 2022 14:23
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Mě se aktivuje jesště později (cca 70). A jak jsem psal - při dlouhých dálničních přesunech si ho taky zapínám, nastavený na nejnižší citlivost.

Ale pokud si chceš střihnout zatáčku na normální silnici a ten bazmek ti v prostřed manévru začne stáčet volant opačně, je to nebezpečné.
29. 1. 2022 13:33
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
V tomhle případě je to prostě tak, že auto s menším počtem než 5 hvězd může být klidně naprosto bezpečné. Jen už nesmíš spoléhat na počet hvězdiček, ale musíš si přesně rozkliknout výsledky testu a ty co tě nezajímají a kvůli kterým auto třeba přišlo o body (el. asistenti), prostě odfiltrovat a ignorovat
29. 1. 2022 10:26
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Ve stejnou minutu jsme napsali stejnou věc..... :-)
29. 1. 2022 23:12
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Čo to pletieš? Koho autá nezaujímajú, tak si to nebude ani čítať. A koho práve zaujímajú, tak nemusí byť fanúšik, ale zrovna kupuje auto, alebo kúpil auto kamarát, alebo je o tom trebárs debata v krčme. Proste zhrnúť všetko udo jednej známky je mätúce a môže pôsobiť dezinformačne.
Zloženie potravín čítam dopodrobna. Samozrejme.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 22:51
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
aneb realita každé křižovatky, kdo je na tom lepe :D
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 22:17
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Lowendovej Renault to pozná a vypne ;) :D
29. 1. 2022 22:13
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ne, vážně. Snovej. Viz. výše a karl.laz.
Snovej.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 22:10
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Hele, nevím, jestli to už trochu nevylepšili, ale jakmile je kluzko, tak mi Mondeo jde dveřma do zatáčky, pak musíš dávat kontra a jedeš, někdy je to nepříjemný, v tomhle má Mikesus pravdu, když jsme zkoušeli Highlndera, ten prostě ve stejné situaci nedovolí nic, přizpůsobí výkon a rozložení sil a zatočí, Mondeo prostě jede tak, že pustí výkon na všechny 4 kola dle plynu a řidiči pos..r se :D ... když už to chvíli honíš po silnici sem a tam, tak pak jako občas zasáhne ESP, ale jinak skoro ne :D Nutno podotknout, že moje zkušenost dle Mikesuse s Lowendovymu Renaulty je stejna, jako s Toyotou - pro bezpečnost vše a auto ti nedovolí udělat hovadinu. Beru to jako zajímavější a blbuvzdornější.

Line assist - odrazíš se 2x od čáry a pak tě pošle do svodidel :D lahudka :D

Jiné hovadiny tam nemam, jo vlastně automaticky LED, ty mi fungují líp, protože na mě nebilkají auta z protisměru :-[] :-! :D
29. 1. 2022 22:07
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Jasně... Jo, nikdy nikdo ze zdejších přispivatelů si tu nedal nějakou pěknou okresku...

Jedu meziplyny, snažím se trefit apex a do toho házim blinkr, abych mě volant nehodil mírné kontra. Fajne... ;-) (Warning, humor inside!)

Teda - ty zjevně určitě ne.
29. 1. 2022 22:06
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Si vážně snovej... Svatá prostoto.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 22:06
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
V jeho Toyotě to pípá jako čínská hračka :D To auto vysloveně buzeruje za všechny přestupky :D Horší, než PČR :D :D
29. 1. 2022 22:05
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Aby Hammuna mohl studovat ty podrobný zprávy :-!

BTW - já to mám vlastně podobně - jsem chlap, co čte návody!
29. 1. 2022 22:01
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Dobrej tip, dík.

Tak až to do mě někdo zezadu kvůli emergency braking narve (nebo já zezadu do nějakýho Highlandera - Warning, humor inside!), z pojistky koupím Kugu. Nebo ten FoFo, co už skoro byl. :-!
29. 1. 2022 21:59
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Hele, necht to bejt, s Mikesusem to fakt nemá smysl.

Právě ten Lane assist jsem uváděl proto, že to se stalo snad každému (při tom říznutí zatáčky, podotýkám mírné a ve vyšší rychlosti). Na stránce kde se lidi, co maj rádi auta, o nich baví, jsem si myslel že je to jasný a neprůstřelný příklad.
Evidentně není, a spíše se domnívám, že z jeho strany je to už osobní (což nechápu, ale ten pocit zkrátka mám).
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 21:56
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Kup si Ford... tam ti asistent zareguje asi tak pul hodiny po řidiči, jestli vůbec :D Zase se s tím dá hezky blbnout ale :D
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 21:54
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Proč hned odsuzovat za to, že mu pípají asistenty? I kdyby to v tvém autě fungovalo zcela perfektně, v jeho nemusí. Moje poslední zkušenost byl E-Traveller, kterému brake assist svítil skoro permanentně. Asi počítal s tím, že ta almara jen tak nezastaví, nebo netuším.
29. 1. 2022 21:49
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Baže... ;-)

Ale zrovna od Hammuny bych i čekal něco ve smyslu "sorry, už chápu". Několikrát už to dokázal (čehož si u lidí, i v běžném životě, velmi vážím).
29. 1. 2022 21:38
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
1.) Nevím že jsi ajťák. Byl to humor, nadsázka, o archetypu ajťáka. To tam mám těch smajlíků dát pět? Napsat - "Warning, humor inside"? Sakra, jak bych měl vědět, co je tvým oborem?
Ale ano, sedí to. Během studia na mé alma mater jsem se s podobnými typy setkával běžně (nemyšleno ve zlém, řada z nich jsou dosud moji kamarádi).

2.) Bez komentáře. To fakt nemá cenu.

3.) NEJSEM (fanatickým) příznivcem jedné značky. Zrovna jsem přezbrojil z Renaultu na Jeep... Vlastně, sakra, co si to chlape dovoluješ, mi něco takového podsouvat? Argumentačně velice jednoduché... A podpásové, takovým tím primitivním způsobem.

Hele, končím. Vyzývám tě k tomu, abychom na zdejších diskuzích koexistovali vedle sebe a nějak se neřešili. Tohle mi přijde jako naprostá ztráta času. Mého i tvého. Boubín, nebaví. ;-)

Ps.: Vím, že ti to patrně nedá a zareaguješ. Já už ne. To, že se zabejčíš a nakonec zareaguješ jako poslední neznamená, že jsi vyhrál. Takhle život nefunguje.
29. 1. 2022 21:28
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Budu citovat reakci na náš spor v diskuzi pod tím kaškajem (reakci na tebe, aby bylo jasno), od diskutéra "kari.laz", jednoho z těch, kterých si velmi vážím:

"Teď se nebudu zastávat ani jednoho tábora, ale prostě pravda je jen ta tvoje a naprosto racionální argumenty a pohledy druhých na danou věc vlastně mají nulovou váhu, protože ty nejsi schopný přijmout fakt, že někdo má na věc jiný pohled."

Neřekl bych to lépe.

BTW - Výkonější motor (ten samý, jen s výše SW useklým výkonem) jsem nevzal proto, že jsem CHTĚL manuál. O tom useklém výkonu je to na delší rozpravu, ale při vši úctě, myslím že ne s tebou.
Mimochodem, ten motor, právě proto že má useklý výkon, má skvělý potenciál na chip tuning. Ten motor, neuseklý, má přes 170 Hp.

Toť na toto téma z mé strany opravdu vše.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 18:56
Re: Fight
Toyota se neumí po nárazu odemknout? To dělala snad i jedničková Fabie.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 18:53
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Tvl... k čemu je produkt, který podstatná část cílové skupiny nechápe a dezinterpretuje jej?
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 18:42
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Roky se masírovalo hvězdičkami, třeba Renault na tom měl postaven marketing (zdá se mi to, nebo už se automobilky s hvězdičkami moc nechlubí?). Teď je v hvězdičkách bordel, běžný Franta na videu vidí, že 0hvězdičkové auto drží pohromadě jak tank a víc vědět nepotřebuje. Že je figurína domlácená, zjistí málokdo.
29. 1. 2022 18:28
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Lenže niekomu to nevysvetlíš. Márny boj.
29. 1. 2022 18:19
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Nie, to je problém toho testovania, resp. jeho vyhodnotenia. Pre koho ho potom robia, keď nie pre verejnosť?
29. 1. 2022 17:40
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Přečti si co mi napsal. A přečti si naši diskuzi pod testem nového Kaškaje. Názor si udělaj sám. Howgh
29. 1. 2022 17:39
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
1.) Takže jezdíš jako ajťák ;-)

2.) Při vší úctě - hahaha ;-) . Hele, ty se tady shazuješ fakt neskutečně. Mno, tvůj boj.

3.) Nemám VW. Nikdy jsem neměl VW. Vlastnil jsem ale vozy různých značek, a ještě více jich řídil (v tomto případě i koncernová, před mnoha lety). Nejsem v žádné sektě a nikdy jsem nebyl. :-)

A protože evidentně nejsi schopen změnit způsob naší diskuze, prosím přestaň. Tohle fakt nemá cenu. A úroveň. A Abdula :-)
29. 1. 2022 17:05
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ono - původní záměr byl dobrý - zavést pokročilé asistenty co nejrychleji i do nižších kategorií.
Akorát se to zvrtlo, viz. článek. (aneb když kvůli absenci asistentů dostanu max tři hvězdy, proč bych navrhoval konstrukci na pět?).

A 3-4 hvězdy už spousta lidí bere tak, že je to cajk. Do hloubky (čtení zpráv k hodnocení) spoustalidí prostě už nejde.

Takže ano - tímto, dle mého nešťastným, způsobem hodnocení snížili svou relevanci.
29. 1. 2022 16:49
Re: tupost
No ale v těch testech jsou pouze některé jasně dané situace na které se výrobci připravují.
Potom přijde nehoda, která nebude ze scénáře a auto se rozsype jako cikánská hračka. Ovšem pět hvězdiček dostalo.
29. 1. 2022 16:48
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Však já to mám taky nastavené na minimální citlivost. Ale pokud jedeš ostřeji po nějaké zakroucené silnici s VDZ a chceš si zatáčku střihnout, tak tě to prostě "upozorní". Což je při otřejší jízdě, kdy se člověk soustřewdí na průjezd té zatáčky, prostě vopruz. Myslím, že si rozumíme. ;-)

BTW - mám to vypínatelné HW čudlem, po nastartování si to auto pamatuje. Takže, jednoduše řečeno, to zapínám při nájezdu na dálnici a při sjezdu vypínám - považuji to za přínosný asistent, zejména díky snadné aktivaci/deaktivaci. Pokud bych to musel deaktivovat po každém startu někde ve třetím podmenu, tak mě to štve.
29. 1. 2022 16:42
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
:yes: , zejména k té poslední větě. Také to tak vidím.
29. 1. 2022 16:42
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
1.) Komu nikdy zbytečně nezapípal brake assist, nechť hodí kamenem. Komu nikdy nezačal tahat volant při rychlém říznutí zatáčky na silnici s VDZ, nechť hodí kamenem. Komu ... ale, co se snažím.

2.) Popisuji svoje subjektivní dojmy řidiče s pětadvacetiletou zkušeností. Pokud má někdo zkušenost jinou, respektuji. Na rozdíl od jiných přijímat cizí nazory umím.

3.) Laskavě se chovej slušně a neurážej. Srážíš tu akorát sám sebe. Na naši diskuzi pod testem Kaškaje si pamatuji. Pokud se přes takové ostřejsí diskuzní výměny názorů neumíš přenést, tvůj problém. Ne můj.
Pokud se přes to opravdu nedokážeš předést, raději na mě, prosím, nereaguj.
Chodím se sem pobavit s jinými fandy do aut a nehodlám zabředat do vzájemných urážek, protože mi to nepřijde přínosné a prostě mě to nebaví. Děkuji.
29. 1. 2022 16:26
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Pokud jezdíš jako automat, jako po kolejích, prostě jako ajťák ;-) , tak tomu věřím.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:24
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Nejsou stejně důležití, protože pozorný řidič dodržující přestávky nepotřebuje lane assist, aby nenaboural. Ale nabourat můžeš i beze svého zavinění.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:21
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
"není problém" ale reálně to nikdo nedělá, běžný člověk neví kde to má hledat a co tam zkoumat.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:19
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Podle mě to hodnocení úplně rozesrali. I když nějaké auto objektivně dostane špatné hodnocení, tak si ten výsledek každý interpretuje podle sebe, protože vidí, že strhávají hvězdy za zbytečné pípáky. Málokdo si otevře celé hodnocení.
29. 1. 2022 18:22
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
" lowcost modelů jako např renault " - si zdravý?
29. 1. 2022 16:09
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
...máš SZ...
29. 1. 2022 15:33
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Áno, lenže koľko ľudí to urobí?
Avatar - lordlord
29. 1. 2022 10:54
Re: tupost
ta větší nádrž zvýčí co2 a taky projde homologací, automobilka tedy doufá, že ji nikdo nebude chtít, zároveň chce být konkurenceschopná a nabídnout větší nádrž
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 10:19
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Vyjmecne s tebou musim souhlasit .
Avatar - MS-sport
29. 1. 2022 11:29
Jezdit v elektromobilu se rovná
SEBEVRAŽDĚ. :no: totiž havarovat je 1000x nebezpečnější než s auty na fosilní paliva. :-! :no:
29. 1. 2022 09:19
Re: rychlost
Nemaj strach, toho sa nedožiješ. Možno v budúcom živote, a tam ti to bude jedno. ;-)
30. 1. 2022 00:17
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Není můj vzor. Rozumíš psanému textu? Nebo takhle trolíš záměrně? Přesně vím, co jsem napsal (je to o kousek víš). Tohle je demagogie nejhrubšího zrna. Což tu předvádíš už dost příspěvků nad.
30. 1. 2022 00:03
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Tzn. ESP? No, mě to taky povolí trochu víc, ale to co popisuješ to teda nejni ;-)

Renaulty - souhlas, minimálně v případě MIII. Rozhodně to bylo super přemisťovadlo, u nás nedoceněné. Taky jsme měli rovnou dva (po sobě).

Lane asist mě pinká furt, je neúnavnej :-[]

K LEDkám gratulace, někteří jiní to umí hůř.
29. 1. 2022 23:57
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Uvědomuješ si vůbec, jak moc jsi marnej?

Sorry jako. Jestli něco u lidí obdivuji, je to o tom umět zařadit zpátečku, uznat že na názoru toho druhého může být něco pravdy a nechat to být. Jestli si něčeho u lidí fakt nevážím je "zabejčení se" a trvání na té "své", jediné pravdě. I když už dávno plácají blbosti.

Přeber si to jak chceš. Za mě - marnost.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:17
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Jo ty si tam dopsal i info o vybavach, clio to ma u verze lutecia a na reagoval a ta u nas neni
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:15
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Ale porad budes trojkar :D To je fuk… Kdyz se pak budes uchazet o misto literarniho kritika, letmym pohledem jsi trojkar a uz si u pohovoru zmevyhodnen :D
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:14
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Ok, nastesti to u nas nekoupis…. Horsi budou dovozy ojetin.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:12
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
To uz do toho motas cetnosti. Jestli je zde vetsina nadprumernych aut, je to fajn, ale nemelo by to byt vnimano, ze 4 hvezdy je orumerne auto, to je cele o cem mluvim.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:09
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Jo, to je blbe. Jestli to takhle ocesali… :no:


Lutecia ale myslim neni verze pro Evropu, tedy nebyvala
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:07
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Prave, o tom mluvim. Prumerne auto by melo byt za 3. Pak by to bylo logicke
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:05
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Ok, to je pravda, ale v dobe uvedeni splnoval, holt presluhuje.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:04
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Mimo Zoe ktera auta ? Clio, Megan i Talisman 5 hvezd v dobe uvedeni na trh, vse aktualni generace. Samozrejme, kdyz zprisni metodiku, tak hvezdy budou padat dolu.. ale tohle mo vyhodil google ofiko vysledky na NCAP strankach
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 18:58
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
To je stejny problem, protoze cela škála je diky zneuzivani o tady na ACZ posunuta jinam. Takze zkreslene vninam, ze prumerne auto nema 3 hvezdy, ale 4-4,5.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 18:54
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
Jo, jiste, jen tech EV je mnohonasobne mene,a maji mnohem nizsi stari a najezdy km, hodnotit jejich horalovost je dnes jeste brzo. To je cele.


Az budou 20 ti lete Tesly slepene izolackou a spajene v garazi v HorniDolni, pak to treba bude taky pruser :D
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 19:16
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Myslis ze se na to frnata podiva ?:D
29. 1. 2022 16:26
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
ok,ok. :-)
29. 1. 2022 19:08
Hodnocení
by se mělo prostě rozdělit na dvě čisla, pasivní (deformační zóny, airbagy atd.) a aktivní bezpečnost (asistenti).
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 14:57
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Jo, minimalne na to mrknu… nekdy az po koupi :D
Avatar - miromen
29. 1. 2022 12:50
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Taky bych asistenty oddělil a za vic asistentu bych hvězdy naopak strhaval. :D
Ale u asistenta jizdnich pruhu jsem myslel, že mě bude vic štvat takže ne vždy ho deaktivuji. Navic jsem zjistil, že se aktivuje až od 61km/h
30. 1. 2022 19:49
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ok, vyřešeno. Ono se to v mobilu lehce přehlédne.
30. 1. 2022 14:24
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Žádné jen "jsem socka" jsem si nevzal. Co si to zase dovoluješ mi podsouvat?

A laskavě mě nelituj, toho fakt netřeba. Shazovat oponenta tímto způsobem je jen další ubohost z tvé starny.

A teď k tomu poslednímu, obvinění z toho, že jsem multinick - co si to, ty drzoune (v tomto případě jsem přesvědčen že si mohu dovolit to napsat), dovoluješ ? Obvinit někoho z něčeho takového, bez jakýchkoli důkazů? Mám tu, jeden a týž, nick přes třináct let. Daleko dříve, než sem začala psát Hammunnova teta Kylie, například. A mnohem, mnohem dříve než ses tu objevil ty.
Palce neřeším a nikdy jsem neřešil.
A klidně můžeme požádat admina o prověření, nemám s tím problém.
Takže znovu - nyní jsem již naprosto přesvědčený, že jsi demagog nejhrubšího zrna. Takovéhle podpásovky bez důkazů, to je opravdu, pardon za ten výraz, pr*sárna. Styď se, pokud vůbec víš co to je.
A tohle všechno může vzniknout během, zprvu nevinné, výměny názorů. :-(

Takže, naposled - nereaguj na mě, neřeš mě. Já budu činit též.
Děkuji.
30. 1. 2022 14:14
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ty tady reaguješ na vlákno které jsem založil já, ne naopak. Reagoval jsi na můj příspěvek (ten první), na můj názor. Reagoval jsi urážlivě ve smyslu "ale to bys nesměl kupovat nedodělanej zmetek" - hned v té první reakci.
Tak se nediv, že na tebe reaguji.
A jsi tak arogantní, že jsi si půl tohotle vlákna myslel, že mám VW (a nazval mě fanatikem do VW). Když jsem ti připoměl, že mám něco úplně jiného, ani za tohle jsi se neomluvil (stačilo by blbé "sorry").

Ohledně diskuze pod kaškajem - bylo to celé o jednom jediném a tím to začlo - "Obecně - dle mého je to prostě otázka preferencí, toho jak preferuji ovládat své auto. A naprosto nechápu, že tuhle jednoduchou premisu někdo nechápe. Označovat toho, kdo preferuje manuál, že jde o "sociální volbu" resp. "čistě volbu z hlediska peněženky", to mi přijde, jemně řečeno, přes čáru."
To není názor?
A celá ta diskuze pod kaškajem je nabita konkrétními příklady a argumenty. To vidí i slepý.

Bohužel, musím trvat na svém názoru že jsi demagog nejrubšího zrna, což se projevuje ve chvílích kdy si s tebou někdo dovolí nesouhlasit. Slepý a hluchý k názorům ostatních a tyto hrubě urážející.
Avatar - Ozzman
29. 1. 2022 14:59
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
To nejde srovnavat, malo aut i spalovacich hori jen tak z konstrukcni vady, dost casto je to neudrzbou majitele a nebo zbastlenym servisem.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 17:42
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Tak super. Pišu jak urvalej a přispěvek nikde.
Tak trochu stručněji. Prostě asisent jizdnich pruhu neni takovy opruz jaky jsem čekal. A neni ostara jizda jako ostra jizda. Při rychlejši jizdě nějaky ten zasah, už byl ale nic prudkeho nebo něco co by ovlivnilo manevr. Jako by tě někdo vzal za ruku a zatahl za ni a ne jako by tě někdo silně chytil a prudce zatahl. Při opravdu ostre jizdě zatim žaden zasah. Možna je tam nějaky propracovanějši algoritmus, ktery vyhodnocuje aktualni situaci, ale netušim.
Jinak deaktivace je vyloženě trivialni a ze začatku jsem k vypinani přistupoval jako ke start/stop systemu. Ale tak chtěl jsem zjistit jak vlastně funguje a relně se chova. A da se řict, že se chova tak jak bych asi čekal jen jsem si myslel, že ty zasahy budou hektičtějši či silnějši a netušil jsem, že se aktivuje až od určite rychlosti nebo to, že se za určitych podminek deaktivuje. No a kouknul jsem do manualu a tam se piše, že se lane assist aktivuje asi od 60km/h což je vlastně i me zjištěni a tedy sedi to.
Jinak obecně asistenty vubec nemusim, ale věděl jsem, že s koupi noveho auta se jim nevyhnu a měl jsem z nich da se řict obavy s tim, že je budu muset deaktivovat, ale naštěsti to neni zdaleka tak žhave. Takovy front assist v nejbenevolentnějšim nastaveni je da se řict vyloženě nepřitomny.
Z asistentu, ktere by snad mohly byt nějakym přinosem co, už mam tak delši dobu v hlavě mam akorat asistent vyparkovani a mrtvy uhel.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 15:12
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ja s timhle bazmekem žiji poměrně kratkou dobu takže se snažim všimat jak se chova.
Ale musim řict, že prvni zasahy mě docela rozesmaly a byl to pocit jako bych najel do nějake mělke podelne koleje. Prostě ten protitlak ve volantu byl hodně maly. Když jsem jej nechal aktivovany při akčnějšich jizdach na okresce tak jsem o něm vubec nevěděl. A zjistil jsem, že třeba 2-3 lehke přejeti do protisměru jej deaktivuje do doby než se opět vratiš do sveho pruhu. Rozdil je i pokud se nastavi podpora posilovače řizeni a v tom tužšim je ten učinek zasahu asistenta v pruzich jakoby meně vyrazny. Nejcitlivěji se chova v užich pruzich kde je citlivějši na jizdu středem asi logicke. A zatim jsem nezažil žadny zasah, ktery by mě vyvedl z miry takže i proto ne vždy jej deaktivuji.
I tak za mě ideal, kdyby vubec nebyl přitomen, ale že bych ho musel jistym SW zasahem trvale deaktivovat to zase ne.
29. 1. 2022 16:22
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Presne tak. Co me zajima jestli si nekdo nevyhleda detaily. To je kazdyho problem.
Avatar - 3_diamanty
29. 1. 2022 09:36
Re: rychlost
Kone osly tavy... sinusovka nepusti... vsetko sa raz vrati... skor ci neskor
30. 1. 2022 22:33
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Na to druhé zareaguji zítra - syn, první zoubky. ;-)
30. 1. 2022 18:33
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
A vyjádření k tomu obvinění že používám více nicků, k tomu nic nemáš...

Evidentně ne.

Hlavně ty věci v diskuzi pořádně vyselektovat a co se nám nehodí, ignorujeme, že? V tom jsi Kubelík, klobuk dolů, už jsem si všiml. ;-)

Ps.: Tu diskuzi pod kaškajem jsem si znovu přečetl - opět, vytahuješ marginálnost, gró toho všeho bylo úplně jinde.
30. 1. 2022 18:28
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ó ano, sekl jsem se (já, 16:42). Omlouvám se.

A ty jsi mi odpověděl (17:26) a evidentně jsi se spletl též - už tam ten VW. Sektu, božstvo apod. též.

S poslední větou, pouze v opačném gardu, bez zbytku souhlasím.
30. 1. 2022 17:42
wtf?
Och, to je zase kvalitný článok... :no:
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 16:06
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
elektro i spalovák hoří ze stejných důvodů. technická závada nebo dopravní nehoda. Jen těch požárů spalováků je řádově násobek na přepočet stejně veklé skupiny nebo kilometrového nájezdu
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:22
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Zoe dostalo mizerný výsledek z objektivních důvodů.
Avatar - xxc
29. 1. 2022 20:38
Re: Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Splnoval, ale ho "vylepšili". Pôvodné auto by dopadlo lepšie aj v dnešných testoch.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:09
Re: Hodnocení
souhlasím, klidně ještě chodce oddělit.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:06
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
https://www.euroncap.com/…nault/clio/35877

Owing to a shortage of semiconductors caused by the Covid pandemic, the Clio "Zen" "Life" "Série LimitéeLimited", "Business’’, "Intens"
and "Série Limitée Lutecia’’ versions do not have all of the safety features required for the 2019 5-star class. In particular, these vehicles
are offered without radar, which is necessary to provide effective autonomous emergency braking (AEB). Clio models with a "RS Line’’ and
"Initiale Paris’’ designations are not affected and the 5-star rating applies.
The Renault Clio E-TECH Hybrid is a variant of Clio. Some additional tests and checks have been done to ensure that the rating of the
Clio, tested in 2019, applies to the hybrid variant.

Aktuálně i Clio. Která jiná automobilka nedá bezpečnostní systémy místo třeba komfortních?
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 18:35
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
a ne snad? Dacia je co? Do jaké skupiny patří Dacia? Jak dopadl ZOE? Která jiná automobilka šetří na bezpečnosti?
Napiš jedinou jinou mainstreamovou automobilku, která šetří na bezpečnostních prvcích ( i na NCAP je napsáno, že z důvodu chybějících čipů např u Clia nejsou osazeny některými bezpečnostními prvky )
Avatar - MS-sport
29. 1. 2022 16:36
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
klasickej manipulativní blábol.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 16:33
Re: Fight
U toyoty zřejmě jen zmirnili tragedii.

"Ochrana osob se pomíjí, ale tohle mi teda nějak na jistotě nepřidá:

1. nejdou otevřít dveře
2. utržená zadní lavice

Navíc u Toyoty na rozdíl od VW:

1. levé přední kolo v prostoru kabiny
2. kolabující A sloupek
3. celá konstrukce pohnutá - spodek (tam to má Jetta taky, ale tak z 1/4), střecha, pravá strana. To auto prostě není tak pevné a celé se prohnulo nahoru a doleva.

Jako působí to na mě jako solidní průšvih, zvlášť když si vezmu, že se MQB dělá s malými dodělávkami od roku 2012, kdežto platforma Toyoty je o generaci novější."

"Nepomíjí, výslovně to tam zmiňuje, že VW má deformační zóny mimo kabinu v čumáku auta a pokud jsou síly, které na auto působí, větší, než co pohltí předek, tak se síla toho nárazu přenese na pasažéry v kabině, která zůstala v podstatě netknutá, a taky na druhý auto. U Toyoty tu sílu nárazu absorbuje celý auto, taky je po nárazu mnohem víc poškozená.
Ale dál tam říkají, že je ta Toyota na nový platformě TNGA a že prej je to mnohem lepší, než dřív. Takže nějakej progres tam asi je."
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:48
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
až na to, že ZOE je tragédie i v té nárazové části. To je zrovna špatný příklad.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 15:28
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Mam to stejně a tedy mam to u vyfuku.
29. 1. 2022 14:32
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Ozzy,ty fakt pozeras pred kupou auta na pocet hviezd v crashy?
Nikoho takeho nepoznam kto by mi co i len naznakom povedal,ze po pozreti si crashu nekupil si auto,ktore chcel.

Mna osobne to absolutne nezaujima.
Ako to mate vy ostatní?
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:42
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
to už je jejich problém ne?
29. 1. 2022 11:17
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Zoe nepohořel "jen kvůli asistentům", ale protože totálně vybouchl i v nárazovém testu, 43% za ochranu dospělých při nárazech je historický propadák. Kdyby se hodnotil jenom nárazový test, tak má Zoe jednu jedinou hvězdu, protože na 5* z nárazového testu je potřeba 80%, na 4* 70%, na 3* 60%, na 2* 50%.
Avatar - Mikesus
3. 2. 2022 18:08
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ano, chápu důvod manuálu pro některé lidi. Ale nechápu odůvodnění " protoze sportovní zážitek " ve spojení s SUV. GR yaris by mne s automatem urazil, stejně tak gr86 třeba. Ale SUV nikdy nebude sportovní náčiní.

K druhému bodů. Já se zásadně držím pravidla, že silnice je moje polovina a nezkracuju, jen pracuju se šířkou mojí části, pokud se chci "zabavit", takze pro mne silnice ma polovinu šířky a je tam rezerva na případnou chybu v podobě nedobrždění nebo špatném odhadu rychlosti. A i kdybych to chtěl, tak to není každá zatáčka a prostě si jednou pípne.
Avatar - twistedTSD
2. 2. 2022 00:58
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ty mi chceš tvrdit, že jsi fakt nikdy nikde nepřejel přes čáru v zatáčce?
1. 2. 2022 21:24
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Tak jsem se k tomu konečně dostal, sorry za zpoždění.

Už bych neřešil kdo klesl na čí úroveň, myslím že to už je zbytečné. ;-)

Nicméně omluvu samozřejmě beru, stejně jako ty tu mojí a díky za ni.

Pokusím se vychytat gró těch našich dvou "fightů", z mého úhlu pohledu:

Diskuze "kaškaj":

Snažil jsme se dozvědět, zda jsi schopen akceptovat myšlenku, že jsou lidé, kteří preferují manuál nad automatem, ekonomický faktor je irelevantní - prostě rádi řídí s manuálem. Druh vozu též irelevantní (teď myslím hlavně to SUV - snažil jsem se ti detailně popsat proč máme SUV a proč to tak vidím).
Odpověď: ano/ne?

Tato diskuze:

Uznávám, to bylo zkresleno tím mým failem. Nicméně - jsi schopen akceptovat, že někteří z nás se občas rádi projedou svižněji (tzn.,vrámci toho mého příkladu, střihnu tu zatáčku když na 100% vidím, že v protisměru nikdo není - jiná alternativa by mě nikdy ani nenapadla). Je to o stylu řízení, nikoli o tom, kdo jak umí/neumí řidit. Ostatně to tady na diskuzích nikdy ani nejsme schopni posoudit.
No a v tu chvíli ten lane assist prostě je votravnej.
Souhlas - ano/ne?

Z mé strany vše, těším se na odpověď a zakopávám válečnou sekyru, nehledě na to jaká ta odpověď bude. A jsem za to rád ;-)
1. 2. 2022 15:13
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Si rád popláču, se za to nestydim :-[]

Jo, je to boj.

Na druhou stranu, abych byl fér, on je opravdu výjimečně hodnej.
1. 2. 2022 11:57
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Dík. Jo, teď nezbývá než doufat že to bude +/- cajk ;-)
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 07:37
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
To brečí syn, počkej až vyrostou a poprvé je vyzkouší na tátovi, to budeš brečet ty :D Pevné nervy...
Avatar - Mikesus
31. 1. 2022 07:15
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Pevne nervy a ať ho to brzy přejde. Zuby už máme za sebou a naštěstí moc nezlobily
Avatar - Mikesus
30. 1. 2022 22:28
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Jo ok. :yes:
A pak se řeší neco, kdy každá strana mluví o něčem jiném.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2022 18:54
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Nemám. Ale máš pravdu, tim sem klesl na tvoji uroven. To uz jsem přehnal a omlouvám se za to. Přišlo mi to až moc evidentní.

Tka napiš co selektuju. Pořád se ohanis imaginarnimi věcmi. Já jsem otevřen diskuzi, ale zatím jsi za celou dobu nedal jediný argument a píšeš jen o tom, jak ostatní mají špatný názor.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2022 18:50
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ano. Proto jsem diskutoval s miromenem, protoze ma o rok mladší MY než jsem měl možnost naposled jezdit. Vysvětlil to a těším se, až to vyzkouším opravene
Avatar - Mikesus
30. 1. 2022 18:21
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Lituji všechny lidi, kteří se neumí chovat a jen jako děcka kopou kolem sebe. Mám to tedy vytáhnout z té diskuze z qashqaie ? Jak jsi napsal že se jako socka necítíš?
Avatar - Mikesus
30. 1. 2022 18:17
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Tak se nauč číst, na koho je reakce, to bylo na miromena. A ty jako první jsi reagoval na mně, že se nechovám slušně. ( a ještě jsi ani nenapsal, co bylo na mém příspěvků nelsusneho ). Dal už to nemá cenu komentovat, kdyz ani nepoznáš kdo na koho reaguje při 3.reakci ve vlakne.
Zamet si před svým prahem a nauč se chovat. Pak budeš hoden respektu i od ostatnich
Avatar - Mikesus
30. 1. 2022 09:14
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Kdyz nekdo si z tvého prispevku vezme jen " jsem socka", I když to tam není a pak kope jak malé dítě, a snaží se dokázat že nemáš pravdu ( s tím co jsi ani nenapsal ), říká to hodně o tom člověku. Já mu to za zlé nemám, lituji ho, že má tak smutný život, kdyz je to věc, kde se musí projevovat.
A koukám, lukas13 si udělal další tři nicky, aby mohl palcovat. Bez ohledu na kontext, všude 4 palce nahoru/dolu :-[]
Chapu uz to dětinské chování.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2022 09:11
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ale já tvůj názor nikdy nezpochybnoval, ani nemohl. Žádný jsi totiž nedal, byl jsi jen v opozici bez argumentu.
A přesně proto se ztrapnujes i když to nevidíš a snažíš se to házet na druhe, přesně jako tvůj velebený diskuter, který to dělá úplně stejně.
Až dáš argument, může se diskutovat. Ani u qashqaie ani tady jsi nenepsal jediný názor, jen píšeš něco o demagogii a uznávání názoru druhého. Aut jsem mel a projel hodne a to mi udělalo názor na ten manuál v suv. Maximálně tě můžu politovat, že se tě to dotklo, ale to je tak vše. Ale pokud se někoho dotkne fakt, takový člověk je mi u ***. Znám spousty lidí, kteří jezdí dacii a nikdy se jich nedotklo to, ze jejich nákup je ekonomická volba. A klidně řeknu, I můj HL je ekonomická volba, protoze ta nabídka z hlediska value/money byla pro mne neodolatelná, I když jsem mel v hledáčku např ještě x5 45e apod.
Tak tu přestaň brečet něco o sockach, protoze tohle jsi řekl jen ty a ne já.
Avatar - Amaterasu
30. 1. 2022 08:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 23:45
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Předpokladaš dobře pač to nebyl muj pohled.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 23:32
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
souhlasím. To na tom videu nebylo a bylo tam dost nebezpečných situací při jízdě poslepu, takže nepředpokládám, že jsi to byl ty.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 23:32
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
a víš kolik lidí to (ne)čte, protože je to nezajímá a ty které to zajímá jen občas, tak to přečtou a stejně nad tím mávnou rukou. A tohle je podle mého to samé. souhlasím s tím, že by bylo vhodnější dávat 2 různá hodnocení, ale chápu i tenhle celkový a dokážu v něm číst.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 23:04
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
a jak to zvládneš v zatáčce, do které nevidíš? věštecká koule?
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:43
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
já vím. Panda o rok později to samé. Ale spíš je to narážka, že takový člověk nejspíš nebude ani vědět, že NCAP existuje.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 23:16
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Jsou některe manevry či situace za volantem na ktere nejsem hrdy od doby co mam řidičak, ale z každe te situace se vždy snažim ponaučit. Ale jinak mam takove pravidlo, že když si nejsem ne na 99,9%, ale na 100% jisty tak to nedělej.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 23:11
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Taky to nemam rad a nevim co k tomu lidi vede, ale zde byl duvod a to test držaku founu do cd mechaniky kvuli navi, ktery se neosvědčil.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 23:07
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
nepochopím tu úchylku natáčet na vejšku.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 23:04
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Tak to pozor na blinkry mi nesahej na ty ja jsem uchyl.
Vim je to ho.vado, ale blinky musi byt...

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 23:03
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Dobrej postřeh. :yes:
Avatar - miromen
29. 1. 2022 23:00
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Zde plati takove jednoduche a sproste pravidlo. Čara neni zeď a když ti funguje hlava a umiš tak čary nevidiš a vubec nikoho neomeziš a už vubec neohroziš.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 22:58
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Ja to vidim tak, že asistenčni systemy jsou proměnna zaležitost a do jiste miry i subjektivni co do vnimani. A rozdil v jejich funkčnosti bude nejen napřič automobilkama, ale i u stejne automobilky i mezi jejimy modely. A troufnu si tvrdit, že i u stejneho modelu bude či muže dochazet k nějakym upravam či změnam v pruběhu vyroby ať, už k lepši či horši funkčnosti.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:21
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
no jestli je tvůj vzor kari.laz, který opovrhuje a ignoruje dodaná fakta, tak už chápu tvé chování a že máš stejný přístup.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:19
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
no toyota to taky někdy vypne. Ale dřív to ještě tak desetkrát nahlásí v telefonu. Ale pro jistotu vždy počká, až jsi od auta tak 100m, abys dělal něco pro své zdraví.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:18
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
ale automat.....automat. Neužiješ si vůbec zábavu a jsi ( jsme ) vlastně nemehlo za volantem.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:16
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
no, ale ty máš jinej rok výroby Renaultu, než zmiňovaný tady. Nebo se něco změnilo? Dřív to tak hrozné s ním nebylo.
Na mně teď už bliká skoro každý, kdo se přiblíží na cca 50m :D tak jim poté zablikám též. těch vyvstekaných ksichtů co už jsem viděl.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:12
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
takže se neudržíš ve svém pruhu. A tu moč aspoň zvládneš?
Ale chápu, s tím SUV je problém se udržet v pruhu, i když máš s manuálem pocit, že máš supersport.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:12
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
pípá odůvodněně. Tedy až na rozsvícená světla. Pípá při každém prdu, ale světla si můžeš nechat rozsvícená a je mu to fuk.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:09
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
lidí jako ty, kterých se dotkne konstatování faktu o ekonomické stránce nákupu, jen ukazuje to, že je to pravda. Jinak by dali argumenty a ne se hned rozčilovali. Manuál a SUV je úplně to samé jako jakékoliv jiné auto a základní motor. Je tam jen pro ty.... ale co bych psal, ještě víc se urazíš.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:05
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
když přejíždíš čáru bez směrovky, tak co asi systém udělá, který hlídá, abys ji nepřejel? Tu čáru vůbec nemáš přejíždět, obzvlášť v zatáčce.
Když by bral spáry, což dřív se dělo, pak se může stěžovat na systém. Ale sám si teď potvrdil, že ohrožuješ ostatní v zatáčkách, že přejíždíš do protisměru. Moč aspoň udržíš, když ne pruh?
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 22:03
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
a neznamenalo, že nefungoval? peugeoty neznám.
jo, máš pravdu, jak tu lítá jeho ješitnost z dřívější diskuze ( na téma SUV v manuálu, i za cenu slabšího motoru, protože je to zábavnější a ne protože je to ekonomická volba ) tak vymýšlí takové blbosti, až jsem to taky trochu přehnal.
Nicméně není to tedy nefunkční systém, ale problém je tedy Fiat, který neumí ten systém naladit/odladit.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:53
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
proto jsem to upřesňoval na stejně najeté km a velikosti množiny. Hoří i nová auta, s malým nájezdem a stále statisticky více než EV.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:48
Re: Fight
proto říkám, že mi tam chybí to hodnocení figurín. Pak bychom se mohli bavit o tom, zda energie mimo auto ( jak toho chceš docílit bez přetížení posádky ) pomáhá víc než absorbování energie celým autem. Můžeme jen spekulovat. Ten A sloupek není ideál a u dřívejších generací se lámal ještě víc. Ale nečetl jsem nikde o tom, že by se hromadně umíralo v Toyotách, tak to asi takový problém, jak se nám laikům zdá, není.
Možná i proto NCAP zařadilo kompatibilitu deformačních zón, aby se vidělo, kdo má jaký přístup.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:29
Re: ncapu
Tak různé hmotnosti nemusí testovat. Vzdyt je jasné jak to dopadne. A to je bez ohledu na značku. Pak vezmou arkanu a pošlou proti 1er a dopadne to přesně opačně.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:21
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
já kopíroval celý text z NCAP, pak až potom jsem hledal, jaká lutecia, když jsi reagoval. :-[]
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:20
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
já byl v jedné nehodě. Zastavil jsem na křižovatce, dával přednost autu na hlavní a ten za mnou pokračoval dál. Tomu sebevětší soustředění nepomůže a asistent jen v tom druhém autě. Aspoň nevím, jak bych tomu já mohl zabránit.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:18
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
franta koukat na videa? to asi ne :-[]
Avatar - miromen
29. 1. 2022 19:16
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
No ja jsem za jizdy maximalně soustředěny a snažim se o neustaly přehled co se děje před a kolem auta a snažim se hodně předvidat. Zvolňuji jen když to uznam za vhodne, kdy je např. maly provoz.
A vlastně ani jinou možnost nemam vzhledem k memu jizdnimu stylu.
A krom štěsti je to zřejmě i jeden z duvodu proč jsem ještě neboural a ani nebyl učastnikem nějake nehody.
Proto považuji asistenty za zbytečnost až přitěž než, že by mi měli byt nějak napomocni. Což se samozřejmě s věkem muže změnit.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:16
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
u nás u capturu vidím výbavy Zen, Intense a RS line.
https://www.renault.cz/…erze-a-ceny.html?…

Jediná RS line není očesaná, dle NCAP.
To samé u Clia.
https://www.renault.cz/…erze-a-ceny.html?…
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:14
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
ale takhle je přeci hodnocení NCAP. Jsou daná procenta a podle toho dostanou hvězdy. Pokud z češtiny dostanu 3, taky to může být kvůli gramatice, i když literaturu mám na 100%
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:11
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
a to samé Captur.

General comments
Owing to a shortage of semiconductors caused by the Covid pandemic, Captur vehicles in the "Zen" "Business" and "Intens" trim-lines
do not have all the safety features required for the 2019 5-star rating. In particular, these vehicles are offered without radar, which is
necessary to provide effective autonomous emergency braking (AEB). Captur vehicles with "RS Line" and "Initiale Paris" designations are
not affected and the 5-star rating applies.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:09
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
tady je průměrně za 4, protože je to dle měřených údajů, ne podle subjektivních hodnocení. Takže kvůli tomu chceš rozhodit procentní škálu?
když ve škole bude 50% jedničkářů, tak posuneš stupnici tak, aby jednička nebyla za 90%, ale za 95%
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:04
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
je to hodně dobré, obzvlášť když je z aut vidět čím dál méně. Na druhou stranu, vidíš jak na tebe z vedlejšího pruhu najíždí auto a mrtvý úhel mu splašeně bliká a stejně to nepomáhá.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:03
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
no a tam mají škálu 0-5, průměr je spíš 4, podprůměr 3 a méně je tragédie.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 19:02
Re: Fight
hlavně tahle toyota se neumí ani zamknout po rozjezdu, což mne děsně iritovalo. Takže nevím, co tam měli se zámkem.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 18:31
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
No u mrveho uhlu jsem si řikal, že by mě mohl štvat tim, že bude odvadět mou pozornost v nějem hustějšim provoze kdy bude permanentně světelně upozorňovat a navic ta plocha je u golfa dost velka, ale intenzita se da regulovat. Ale žadny vliv to na mě nema takže jej mam zapnuty.
Zatim je to pro mě zbytečnost bez ktere bych se obešel.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 18:31
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
když tě něco nezajímá, tak to budeš chtít mít na každém rohu?
Složení potravin ti taky vadí, že musíš louskat dopodrobna?
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 18:29
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
aha, už jsem v obraze. Ublíženě tu brečíš a vymýšlíš blbosti. Takže ještě jednou, manuál v SUV je z důvodu eknomického, kvůli ceně a peněžence. SUV má k zábavnosti daleko a ty SUV, které jsou "sportovní", stejně mají automat, protože i výrobci ví, že z almary na chůdách sportovní auto neudělají, bez ohledu na segment.
Sám si tvrdil, že tě značuju za socku, ale s pochopením textu máš asi problém.
O socce nepíšu nikde, ta nemá na nové auto ( většina ) a pobírá sociální dávky. Volba manuálu v SUV je jen ekonomické hledisko, není to o tom, že nemáš na víc ( sám si psal, že jsi mohl, tak proč sis nevzal výkonnější motor místo toho vzal ten základní? ), ale že nejsi schopen/ochoten utratit víc za auto. Takže volba peněženky.
Přestaň tu brečet a obhajovat si své rozhodnutí. Jestli s tím nejsi spokojen, vyměň to. Důležité je, že jsi našel odpovídající auto pro sebe a tvoji rodinu, ale netahej sem argument, že ten manuál je tam z důvodu větší zábavy za volantem ( v SUV ).
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 18:16
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
já tohle viděl u Volva, ale to bylo z r.2017, XC60. Nikde jinde. ani u toho VW, nebylo myšleno konkrétně na tebe nebo na VAG, ale spíš obecně na ten systém, že dokáže být taky k ničemu.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 18:10
Re: Fight
Poprve jsem to jen přeletěl na podruhe mi to docvaklo.
Jen bych asi doplnil, že jetta je lowendovějši golf a je na MQB z G7 a ne na MQB Evo z G8.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 18:05
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Kolem svodidel jezdim poměrně často a ještě jsem nezaznamenal, že by na ně mrtvy uhel zareagoval, ale třeba cyklistu to vzalo což jsem zatim zaregistroval jen jednou.
Vyparkovani je upozorněni při vyjižděni z přičneho stani.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 17:50
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
parádní, že už to konečně funguje aspoň normálněji. Mně se udržování pruhů taktéž automaticky vypíná při natočení volantu o více než cca 20stupňů ( odhadem ), přednáraz jsem nikdy nezažil falešný poplach, vždy jen odůvodněný. Tedy zažil, ale ne v našich autech, nýbrž právě ve VW ( Tiguan 2020 ) a i Škodě ( O3 2019 ) jako spolujezdec, kdy to začalo panicky brzdit na prázdné silnici. Naštěstí jsme tam byli sami úplně a za námi taky nikdo. Mrtvý úhel je určitě super, pokud nesnímá i svodidla apod., pak je téměř nepoužitelný naopak. A asistent vyparkování, to nevím co máš na mysli, jestli to, že to samo vyjede z místa, nebo hlídá okolní provoz a chodce.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 17:45
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Musim akorat tak pod drn jako každy jiny živy tvor. Vypinat nemusim ani start/stop system a přesto to dělam.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 17:42
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
1) jezdím jako člověk a pípá to v případech, kdy to má k tomu důvod. nevím co s tím má společného má profese. Aha, už vím. nemáš argumenty tak se chytáš stébla.

2) já nemám potřebu se shazovat. Obzvlášť na tvojí úroveň by mi to trvalo při takto, dle tebe, úspěšném pokusu, hodně dlouho. Takže jsem pořád v klidu. A čím se shazuju? že neumíš jezdit ani po 25letech a musí to za tebe řešit asistenti v autě? To jsi psal ty, já na to jen reagoval.

3.) jo to říkají ti od Tesly taky. Takže klidně pokračuj, sekta se neopouští, to chápu.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 17:36
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
hodnotí podle sebe. s tím nic nenaděláš. Takových lidí je hodně. Jsou zvyklí chovat se neslušně, tak to předpokládají od ostatních také
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 17:26
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
1.) přijď hodím si hned 2x. Zbytečně to nebylo nikdy. Dokud se čára nepřejede, nepípá.

2.) takže za 25 let nemáš zkušenosti s funčkními systémy a nedokážeš jezdit bezpečně, aby do toho ty systémy nemusely zasahovat.

3.) kde koho urážím? jo aha ty myslíš ten zmetek. Tak omlouvám se, že jsem tvůj adorovaný VW pojmenoval krámem a zmetkem. Netušil jsem, že je to tvé božstvo a myslel jsem, že sekta jsou jen lidi od Tesly, ne s VW.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 16:56
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
takže je už nemusíš vypínat. tak super, že to VW konečně odladil.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 16:30
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
Tak ještě, že jsem nekoupil nedodělanej zmetek, kde by asistenti prudily o 106. Jedna z věci ze kterych jsem měl strach.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 16:26
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
jj. je to stejně jako bych se měl rozčilovat, že někdo ani na NCAP nekouká a koupí si něco, co ani v tom nárazu nedostalo např.3 hvězdy. Jejich volba, jejich problém.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 16:22
Re: Jezdit v elektromobilu se rovná
ještě jednou díky. měl bych to víc po sobě číst :yes:
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 16:17
Re: Fight
jo tohle je určitě super. Škoda, že tam není hodnocení dopadu na posádku. Pak by to bylo víc než jen show.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 16:10
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
mně funguje od 0 a nemám s ním problém nikde. funguje výborně a nikdy jsem neměl důvod ani potřebu ho vypínat.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 16:09
Re: EuroNCAP požírá samo sebe
jj. tady je ukázka přesně toho, že si někdo koupí auto, kde elektronika nefunguje, ale je to chyba toho asistentu, ne daného výrobce auta.
Ty asistenti fungují u jiných aut dobře, ale to bys nesměl kupovat nedodělanej zmetek.
Nicméně souhlasím, že hodnocení nárazu a asistentů by bylo vhodně oddělit do 2 skupin.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:57
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
je to nesmysl. protože to je prostě stejné hodnocení jako teď, jen posunuté a několik hvězd. Naprosto zbytečné. A tady na ACZ nadáváš, že se hodnotí pouze mezi 3,5 a 5 hvězdami.
Prostě to hodnotí 0-5 hvězd a podle toho člověk pozná.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:56
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
ono jde o to, že ti astistenti eliminují třeba tvoji chybu a zabrání nehodě. Ale jak eliminuje chybu ostatních?
Dám příklad. Je 3* a 5* auto, 3* kvůli chybějícím asistentům, klidně se může stát, že to bude i 0*. Ale v ochraně posádky je na tom třeba o 15% lépe než to 5*, 80 vs 95%. Obě auta váží stejně. Ty si vybereš to "bezpečnější" 5*, jedeš po silnici 90, a proti tobě jede to nebezpečné 0-3* auto taky 90. Protože nemá asistenty, přejede do protisměru a srazíte se. Tvůj přednárazový systém dokáže snížit rychlost řekněme o 20 km/h, on nemá žádný. Takže výsledná srážka je 70vs90, ale oba vážíte stejně, takže to je u obou jako v 80 do pevné překážky. No a zde nastupuje to, že on má mnohem bezpečnější karoserii, která lépe pohlcuji a distribuuje náraz. Takže ty v 5* autě dopadneš hůř než on v 0-3* autě.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:45
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
tak si nekoupí renault, to je toho. :-[]
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:45
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
to už je ale problém automobilky a inteligence potenicálních zákazníků. Celkové hodnocení má jasná kritéria a když automobilka nestojí o peníze těchto jednoduchých lidí, nemusí řešit asistenty.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:43
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
běžný člověk když chce, tak si informace najde. Když nechce, tak ho to nezajímá
Avatar - petr petrumr
29. 1. 2022 20:18
Re: tupost
ty nádrže jsou na větší nosnost vozidla a jiné nápravy, popřípadě třeba hybrid nebo cng atd. to nemá s CO2 nic společnýho.
Avatar - petr petrumr
29. 1. 2022 20:08
Re: rychlost
V EU stím už někdo začal, vzpomínám dobu, jak jsem říkal, že bude ve městech zrušena 90 od 23-5hod, tak nikdo nevěřil a potom z 60 na 50 nonstop. Prostě mám dopravní vzdělání a nejsem jenom řidič, tak když něco napíši, tak se neptej, neřeknu ti kontakt.
Auta doszují omezovače pořád na menší rychlost jen tlučhuba fialka chce zvyšovat u nás rychlost, když v okolí se zmenšují.
29. 1. 2022 19:25
ncapu
chybaju zrovnavacie narazy. Zrazka 5 rady od BMW s Renaultom cliom bude pre clio fatalne nech ma clio aj 10 hviez. Jednoducho rozdiel hybnosti sa ignoruje. Elektroauta su tazke molochy a to bude viest k devastacnym nehodam a pri vzajomnych nehodach nas este cakaju krasne ohnostroje
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:47
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
jelikož dost často koupím auto, které ještě NCAP neprošlo, ale pokud je, kouknu. Pokud by dostalo špatné hodnocení za ochranu posádky, půjdu jinam. Ale to se spíš stane u lowcost automobilek a lowcost modelů jako např renault, které ani v hledáčku nemívám, takže z toho už moc obavy nemám

EDIT: Díky gil54 za opravu. jo to y ve slově nemívám bylo hrozné., už jsem nějaký přetažený dnes.
Avatar - Mikesus
29. 1. 2022 15:42
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
blb si nikdy nic nevyhledá a bude stejně argumentovat celkovým hodnocením.
Avatar - xxc
29. 1. 2022 11:00
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Ved Zoe nebolo len o asistentoch. Kto si chce auto kupit, pozrie si komplexne test a rozhodne sa. Zoe malo 43% a uz len taky Spring mal 49%. Dalsia najslabsia, Mokka mala 73%.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 17:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 17:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 17:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 16:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 16:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 14:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - miromen
29. 1. 2022 12:34
Fight
Nějaky EuroNCAP mě nezajima.
Na auta v ringu se alespoň lepe kouka a zřejmě budou mit i větši vypovidajici hodnotu...

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 16:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 1. 2022 12:27
Re: Myslím, že to pořádně zvorali v tom NCAP
Tie "nálepky na aute" zabránia tomu, aby si sa dostal do kolízie s kamiónom, či už v protismere alebo zozadu na diaľnici na konci stojatej kolóny. Udržiavanie auta v jazdnom pruhu, kontrola bdelosti vodiča či automatické brzdenie majú kolízii zabrániť, (rovnaký asistenti sú prítomní aj v nových kamiónoch,samozrejme), preto sú pri hodnotení bezpečnosti auta rovnako dôležití, ako pevnosť karosérie, počet airbagov ...
Preto aj aktuálne hodnotenie Euro NCAP má podobnú výpovednú hodnotu ako pred desaťročiami, auto s 5 hviezdami je bezpečnejšie ako s 2, basta. Teraz je to hodnotenie komplexnejšie, autá sú bezpečnejšie a to je žiadúce.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 10:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 14:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 14:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 10:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 10:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 14:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petr petrumr
29. 1. 2022 12:33
Re: rychlost
oco se vsadíme, že to tak bude? Nestrkej hlavu do písku, nezměníš to.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 10:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 10:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 10:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 10:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 09:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 09:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petr petrumr
29. 1. 2022 08:18
rychlost
ve městech bude rychlost 30, mimo 70 a na dálnici 100km/hod, není co řešit a kdo se chce projet 300km/hod, tak si koupí jízdenku na vlak a nemusí se auta dosazovat elektronikou. Němci to budou muset překousnout a konečně začít dělat v koncernových autech tempomat na menší rychlost.