Tak to bylo myšleno lehce nadneseně. Já poslední dny parkuju většinou ve svahu, takže to jen musím postavit někam na rovinu a nechat stéct dolů, což se na benzince asi nedá bez čekání nějakých minut 100% zrealizovat.
Tak to je dobrý, kdyby to bylo 1 dolití mezi výměnou oleje, tak je to bez problému.
Není potřeba hledat dokonale rovnou rovinu, stačí to zkontrolovat na benzince při tankování :-)
Tak hybrid od Toyoty je něco jiného, ten je ve městě a příměstském provozu nesmírně efektivní a narozdíl od běžných aut může setrvačné síly (hmotnost, rotující kola atd)využír ve svůj prospěch. A navíc to je nesmírně spolehlivé řešení.
Měl jsem s tou spotřebou samozřejmě na mysli toho testovaného Tiguana.
Tak je rozdil pokud maš infotainment na kterem nejsi až tak zavisly a ten na kterem si vyloženě zavisly a ještě k tomu je mnohem košatějši. Navic nejde jen o haprovnani, ale prostě to jak je navrženy nebo to jak rychle dokaže reagovat.
A vem si, že u VW je to sice o SW, ale určitě ne jen o něm a za řadou problemu stoji či stal kolikrat HW a o tom se zrovna nepiše, prostě VW je v ostrem hledačku diky SW. A když tam je nějaka navaznost na infotainment tak se to muže projevit pravě na něm. Ja už sleduji jak se věci maji vic než rok a ze začatku jsem to sledoval opravdu bedlivě. Takže vim, že třeba řada majitelu měla problemy ať už menši či vyloženě velke s asistenty. A ano byla nějaka obměna SW i u řidicich jednotek asistentu, ale ukazalo se, že řada těch jenotek je vadna a musela byt vyměněna. A třeba velke problemy zpusoboval i samotny kapacitni volant v navaznosti na ty asistenty takže jsou majitele, kteři maji vyměněne volanty. Ty staly za špatnou funkčnosti asistentu či dokonce jejich uplne vypadky. A je i řada HW a nejen řidici jednotky, ale napřiklad i zpětne kamery, ktere byly v pruběhu buď modifikovany či uplně obměněny.
Takže ještě u aut vyrobenych na přelomu 2020/21 bylo celkem dost problemu co hlasily majitele, ikdyž se to vyrazně zlepšilo oproti da se řict celemu předchozimu vyrobnimu roku.
Koukam na jedno forum a co tam jeden majitel čerstvě nehlasi...
"When I collected the car, the dealer told me I need a new steering wheel "to stop all of the assist system errors"."
Mne rlink funguje, nefungoval iba raz, cestou na dovolenku, ked som ho najviac potreboval :-) Asi sa prehrial na dlhej ceste, no tak som siel dost velku cast bez navigacie, podla znaciek :-) Na citroene funguje, ale uz som zazil par restartov. Ale potom to nabehlo znova. Kamery nabehnu hned, ostatne az tak neriesim.
Já neříkám, že se to nestává, ale není to takto systematický průser, jako u VW.
Koneckonců já mám nejlepší zkušenosti s Infotainmentem od Fordu, i když není nejrychlejší a nejkrásnější, vždy funguje. To stejné jsem zažil u dost zkoušených Toyot... asi platí pravidlo, někdy je méně více.
No je to tak jak pišeš a zas tak zle to neni, ale určitě to neni lepši řešeni než ta klasika. Ano umožňuje ti to sice větši funkcionalitu, ale co do ovladani je to určitě sporne. Jsou uživatele co s tim žiji uplně v pohodě a pak ti co by nejraději zpět klasicka tlačitka.
Jinak, že to bude levnějši tak s tim bych nepočital. Stejně tak jako ty tablety a virtualni kokpity. Naopak cenově bych řekl, že to bude i o dost dražši.
Vem si to, že automobilky do zakladu davaji či davaly klasiku a za připlatek nebo ve vyššich vybavovych stupnich pravě tu modernu. A ještě je na to navazano vice řidicich jednotek.
Navic jsem viděl cenu těch displeju u sedmičkoveho golfa, ktery s tim přišel po FL a to mi malem vypadly oči z dulku....řadově v desetitisicich.
Proč by to nemohlo jezdit za 5 litrů? Tedy tohle asi ne, ale takový typ auta. Po městě jezdim bezne do 5l a včera jsem měl dálku za 5.1. Padal sníh a teploty kolem nuly, tak se dalo 90 na tempomat a zpomalovalo na omezenich a v obcích. Krabice, 2.2t, automat, 20" zimní kola, 4x4. Ono to jde, ale člověk nesmí mít dalnici s tou krabicí.
diky za vysvetlenie.tak to nie je až tak zlé, ako sa na prvý pohľad zdalo. Aj tak je to ale pitomosť, jednie, že by to bolo lacnejšie ako tlačidlá - to je jediné racionálne vysvetlenie. Inak si neviem predstaviť, ako by vyzerala komunikácia vývojárov tohto riešenia.
Jožo:-Hej čo keby sme urobili dotykové ovládanie na volante?
Fero: -Hmmm neviem, no horšie sa to ovláda, furt to bude zacapkané, ľudia to nechcú a bude nás to stáť viac peňazí.
Jožo:-To znie super, poďme na to!
Ja jsem byl na tom stejně a vubec jsem si neuměl představit jak to muže realně fungovat. A tim, že se jedna o dotykove ovladani tak jsem žil v tom omylu, že stači lehky dotek či přejeti a ty dotykove plošky budou reagovat. A vlastně tohle byl pro mě asi největši strašak s přichodem noveho auta.
Nicmeně realně je to tak, že na ty dotykove plochy je potřeba vyvinout tlak jako u klasickych tlačitek což jsem netušil.
Jenže ten potřebny tlak je o něco menši a tedy citlivějši než u klasickych tlačitek minimalně v porovnani s předchozimy auty, ktere jsem vlastnil a pak je tu i jemnějši strukturovani přechodu dotykovych ploch než u klasickych tlačitek.
Takže u nějakeho nahodneho dotyku či např. sjeti ruky do mist ovladani volantu realně hrozi to, že dojde k nechtěnemu stisku dřive než u te klasiky.
A divat/nedivat bude hodně individualni. Třeba ja nemam problem po slepu ovladat audio, maximalně hodim oko, ale to jsem dělal i u předchozich aut a to nejen u ovladani volantu, prostě takova utvrzovaci pojistka 100% jistoty.
Ja si dotykový volant neviem predstaviť, Tlačítka na volante sú predsa na volante preto, že dotykom nahmatám to správne a stlačím ho.Na dotykové a (ak si to predstavujem zle oprav ma) musím dívať, aby som sa dotlok iba tej plôšky, ktorú chcem.
Krabicovitá karoserie, hmotnost skoro 2 tuny, pohon 4x4, převodovka DSG, těžká 20" kola ... za 5 litrů to prostě jezdit nebude.
Jasně, je potřeba odečíst "novinářskou težkou nohu". Spritmonitor ukazuje průměr 7,4 a jsou tam i tací, kteří mají přes 8.
Veľmi dobre, aj ja to tak subjektívne vnímam.
Ako na prvý pohľad sú tie veľkostné odskoky malé, keď áut je viac, ako segmentov a zatriedenie podľa veľkosti je nejasné. Napr. VW má T-cross, Taigo, T-roc, Tiguan a Allspace, v tomto veľkostnom poradí, ktoré ale sú len v 3 triedach. T-cross je jasným súrodencom Arony, teda segment B. T-roc je väčšie auto ako T-cross, teda by mal byť Céčko. Ale tu sú zase Ateca i Karoq, ktoré sú zjavne väčšie ako T-roc, takže radenie do rovnakej triedy nie je úplne kóšer. Detto samotný Tiguan, Allspace je o hodne väčšie auto ako krátky, takže radiť ich do rovnakej veľkostnej triedy je otázne.
Takže si musíš pomôcť tou technikou, ktorá to umožní roztriediť a teda potom je to tak, ako píšeš. Aj keď tam vždy budú vyskakovať nezrovnalosti, T-roc ako auto menšie než Karoq môže mať 300k dvojliter, kdežto väčší Karoq končí na 190k a ešte väčší Kodiaq na 245k. Ale to už je skôr marketing a product placement, aj ten Karoq by technicky mohol mať 300k, ak by v koncerne chceli.
Tak jasně je to určitě individualni. Ja si třeba na audiu potrpim, ale v miře takove u auta, že si akorat vždy připlatim za to nej co u něj lze objednat. A mam zkušenost s tim, že se to oproti zakladum oplati tedy pokud nechceš jit cestou vlastni upravy či přes nějakou firmu, ktera je na ozvučeni aut zaměřena.
No co jsem četl na forech od lidi co maji vice aut v uživani či nějakou zkušenost tak tušim to byla u renaultu arkana, ktera je prej tak na kousnuti do volantu a majitel ji dost proklinal. A naopak na čem se dost shoduji a nejlepši zkušenost co se tyče nějake ergonomie, funkčnosti tak je u BMW. A to jsem četl jak na německych tak na anglickych forech. Jeden anglan ma v uživaji součastne GTI a novou A3 a tam je to nejen dle něj prašť jak uhoď. A vzpoměl pravě 128ti od BMW, ktere měl ve vyběru a taky ji v tomhle směru vyzdvihoval.
Přesně o tom to je. O osobních preferencích. Já úplně teču, když se nějaký testér rozplývá nad prémiovou audiosoustavou s výkonem malé vodní elektrárny. Jak kdyby to u toho radiožurnálu šlo poznat :D
No jo no jak vidno ne každy to mame stejně. Ja naopak radio moc neposloucha spiš hudbu přes USB. A mam nechany default což je tušim volume 10 nebo 11.
Navic mě dneska napadla takova banalita (blik) v podobě přidrženi tlačitka +/- a vida ono to funguje. Takže mam na vyběr ze 3 možnosti jak upravovat hlasitost.
Známy má tento vynovený Allspace vo firme a až na tú cenu by to bolo fajn auto, ale ten infotainment je tragický. Viackrát ma viezol. Sadneme do auta, naštartuje, na obrazovke logo VW...dá spiatočku, cúva zo slepej uličky..na obrazovke logo VW, žiadna kamera..Vyparkuje, prejdeme asi 300 metrov a infotainment sa konečne načíta. To je strašná hanba, že to ani v roku 2022 nevedia vyriešiť. :no:
Já vím, ale píšeš v množném, proto se ptám, v kterých dalších autech si to zažil ? Pokud vím, tak třeba Renaultí Rlink funguje, až tedy na XXCho, tomu se určitě rozbil, docela spolehlivě.
Tu anabázi s novou 508 GT jsem tu už rozebíral docela dost. Nic horšího po stránce softwaru jsem nezažil. To bylo jak z béčkovýho hororu. To auto si žilo vlastním životem a servisy nebyly schopny se k tomu jakkoli postavit. Nakonec auto vykoupili zpět.
Protože ty izsi spotřeby u dieselu jsou kec a vytazene z kontextu. 6.5 je běžný prakticky jakýkoliv dvoulitr v kombinaci. Dálky dá níž, kratší trasy výš. A vypadne z toho kombinace.
Viz vyse, tohle je hodnota, za kterou sem po Praze a okoli v kombinaci jezdil s FWD dvoulitry s manualy a predokolky. Jinak viz vyse me auto se skoro totoznym pohonem jako ty.
Myšlenku chápu, ale nesouhlasím.
Šířka: Passat 1832 při rozchodu 1578, Tiguan 1859 při 1585, Golf 1789 při 1549
Cena od: Passat 823t, Tiguan 809t, Golf 580t
...mně z toho vychází Tiguan jako déčkový auto dost jednoznačně
Tak to je jasná věc, že Tiguan AS, nebo Kodiaq atd. si vezmou o dost víc, než Passat. I když ani Variant není žádnej drobek a nemá zázračnou aerodynamiku ani hmotnost.
Ono necelých 1,7T a na výšku 1,5 metru se taky projeví. Přesto umí o dost nižší čísla. A 4x4 udělá svoje. Nejen hmotností, ale i setrvačnými hmotami a taky jiným zpřevodováním. A nakonec obří a těžká kola. On je rozdíl jezdit na 255 R20, nebo na 215 R17. Jen si pořád říkám, jestli to TSI nebyla lepší volba. Spotřeby při lehké noze umí hezké. Odrazovala mě ta vyšší komprese a hlučnost a hlavně zrušení nepřímých vstřikovačů. Kdyby nechali přímý i nepřímý, jako u starších verzí, tak bych asi vzal ten benzín.
Říká se to, já zatím po pouhých cca 7 tisících nic. Teda to nic je na displayi. Trestuhodně jsem ještě nešel přeparkovat na dokonalou rovinu a zkontrolovat měrku. Asi to co nejdřív udělám. Pro klid. Měnit hodlám stejně po 15 tis., tak pokud by si vzal jednou půl litru mezi výměnami, neviděl bych to tragicky. Pokud 2x, už by to byl trošku opruz, ale furt nic tragického i když ani úžasného. Správně by motor brát olej měl, ale ne moc. Bohužel dnes se honí CO2 a tak se nechává větší vůle, aby se snížilo tření a pak to bere víc oleje. Emise z něj už asi nikoho netrápí.
Nedávno som v AMS čítal porovnávačku Tigi TDI 147 kW vs TSI 140 kW. A TDI malo priemer 7,5l a TSI 8,7l. A presne toto písali, že od TDi čakali nižšiu spotrebu, notbene keď TDI Evo poznajú ako úsporný motor. Holt väčší Allspace asi je už kus auta a čísla ako v ľahšom a aerodynamickejšom Passate asi nemožno čakať.
No ja to slidovani pravě použivam celkem čerstvě tzn ani ne měsic a je to pro mě přinosne pravě diky tomu jemnemu odstupňovani. A navic pokud za jizdy je něco co nejčastěji ovladam tak je to pravě audio tzn nějake to přeskakovani skladeb či změna hlasitosti takže k ovladani nejčastěji využivam pravě volant.
Jinak ovladani hlasitosti na středu přes tu dotyk. lištu je určitě horši než klasicke kolečko. Alespoň u ni jde delšim slidem rychle uplně ztlumit zvuk.
Možná máš pravdu a dá se naučit s tím žít. Já to nemám a za tu chvíli, co jsem to zkusil a co jsem četl a slyšel, tak jsem to nechtěl. Já si vystačím v klidu s tlačítky. A kdo si nekoupí nejdražší infotainment v Passatu/Arteonu/Superbu, tak může mít furt kolečko.
Ja ten dotykovy volant mam což byl pro mě velky strašak. Ale zatim jsem na něm neměl žaden nechtěny dotyk asi jsem šikovny, ale tak počitam s tim pač to se mi občas stavalo i u klasiky.
Ale zajimalo by mě co je u toho slidovani o nervy ?
Ja ho za začatku vubec nepoužival a považoval ho za zbytečnost.
Jenže knk golf ma velmi jemne odstupňovani hlasitosti což citlivi jedinci sice mužou ocenit ne však ja. A to mnohonasobne klikani v připadě potřeby skokovych změn mě začalo štvat. Takže jsem slidovani začal použivat bez nějakych nervu a teď jsem za něj i rad.
Přesně tohle byl také důvod k tomu, že jsme nakonec objednali Škodu Kodiaq. Rozdíl v ceně 80K bych ještě rozdýchal. Ale sednete si dovnitř a Tiguan působí jako socka. Na zadních oknech nejsou vytahovací roletky, sedadlo spolujezdce nemá Isofix, klimatizace se ovládá pitomou dotykovou ploškou, materiály ošizené, standardní sedačky jak prkno a stovka dalších věcí. Jinak jízdě, prostorem OK, o tom žádná. Ale to Kodiaq umí stejně dobře.
To je přece jasne, že za tolik jezdit nemuže, redaktoři evidentně tahaji nahodna čisla z bubnu jako kdysi při losovani matesa.
Směrodatne je přece to za kolik jezdiš ty a je jedno v čem, kde a jak.
Nemyslím si že jezdím ekojízdu a bydlím v Praze, a mám 4x4 a automat Aisin.
A přesto mám v pohodě 6,6. A v Praze nemám zásadně vyšší spotřebu, tak o 1,/ litru.
Buď nám redaktůrci jaksi zapomněli zmínit že s tím jezdili jako cvoci, nebo je tady něco špatně nebo je Mazda lepší.
Ten klimapanel je naprosto v pohodě. I když jsem měl už mnoho záseků ohledně elektroniky v novém Passatu (stále ne tolik co u Francouzů), tak ani jeden se netýkal klimy. Haptickou odezvu to nemá, ale funguje to na 100% a naprosto jednoduše se to ovládá. Dobře to vypadá a dobře se to čistí. Narozdíl od zaprášených pogumovaných koleček. Ale chápu, že se to nemusí líbit každému. Většina lidí navíc nemá nutkavou potřebu měnit teplotu každých 5 minut, když je klima automatická. Já mám jednu teplotu po celý rok a jen, když jedu hodně dlouho a je mi buď zima, nebo horko, tak ťuknu. Jeden ťuk = 0,5*C a jeden slide = tuším 4*C. A nestává se mi, že bych zmateně matlal display a nebyl schopen nastavit teplotu.
Navíc se stejně každý podívá, na kolik tu klimu má i když tady tvrdí, že to dělá vždy 100% poslepu, když má tu původní s kolečky. Takže za mě není důvod ke kritice. Pohnu rukou a nastavím co chci. Z části taky poslepu.
Ten volant už je horší fail a jsem rád, že některé varianty Passatu měly a snad stále mají normální tlačítka na volantu, která jsou opět 100% funkční. Problém jsou Arteony a R-line verze Passatů a Golfů atd. Tam bohužel to slidování je o nervy a nechtěných dotyků je až příliš.
Co máš, kde s tím jezdíš a kolik ti to žere? Já mám Passat Var. předokolku a umí to od 4-4,5/100 v létě na dálku po státovce klidným tempem, přes 5-6 svižně dálky po státovce, okolo 6 když jedu půlku po dálnici a jedu normálně 120-150, až po cca 10/100 v zimě na krátký cukačky po městě a blízkém okolí. Když v mínus 5 rozmrazuju a pak jedu na místní kopec 250 m nastoupáno na 15km lesních cest, tak taky 9-10/100 jako prd. V létě to samý za 7/100.
Verze 110kW umí jezdit o litr míň. Ale tenhle motor má zase páru.
Zase... na tu teplotu tam máš dedikovaný tlačítko... teda dotykovou plošku, nemusíš to lovit v menu... snad to má i nějakou haptickou odezvu. Jasně že kolečko by bylo lepší, ale i na to kolečko tím periferním pohledem koukáš.
To rozvržení ovládacích prvků by mi asi samo o sobě nevadilo, jestli je to tak jak píše tester, tj. že to funguje neintuitivně, nevíš co to udělá a není to jen otázka zvyku... tak to je horší.
Aktuálny Tiguan má rázvor 2679 mm a Allspace má 2789 mm a keďže šírka je pri obidvoch 1839 mm a pri G VII 1790 mm naopak Passat je 2786/1832 mm ono to vyzerá že to bude na plaforme MQB-D.Na platforme MQB-C /G VII/ je momentálne T-Roc.Každopádne to auto nevyzerá zle ale na to že je to už starší model tak tá cena je šialená.Autá síce išli hore ale za Tigiho je to fakt veľa.
V případě Kamiqu asi jo, v případě Kodiaqu naopak, tabulkově kupuješ kompakt za cenu (minimálně) Superbu. A to ani nemluvím o tom, že podle SDA je Superb E segment... tím spíš je pak Kodiaq v C segmentu na palici. Pak není divu, že nejprodávanější třída aut v Evropě jsou SUV-C :-D
No nic, mně to žíly netrhá, pro vlastní přehled to nějak zaškatulkovaný mám...
.... že se VW stále jakžtakž dobře prodává.... s ohledem na to co předvádí za interiérové faily.... :'-( normálně bych se bál do toho někoho z blízkých posadit, že při štelování toho krámu sjedou ze silnice.... :no: přehlednost a bezpečnost ovládání musí na 100% splnit i Dáčie za 300... natož kára za milión.... děsím se chvíle kdy na dotykové ovládání přejdou všichni.... snad se aspoň Bávo udrží....
jinak když za nepovedené ovládání strhnu jednu * a další půl * za materiály a vysokou cenovku, tak jsem na 3,5* - to by myslím tomu testu slušelo mnohem víc.... recenze na 4* naznačuje že auto má jen kosmetické nedostatky, což myslím v případě tohodle auta fakt neplatí....
Auto by se samozřejmě prodávalo, protože reálně stojí do 800tis v té nejdražší variantě.....ovšem prodej nesmyslných elktrovozíků stojí na místě a tak je nutné zneužívat kde co :-!
Já už to tady psal mockrát, testovali jsme to na hodně autech a ten, kdo to taky zkusil, mi to potvrdil, dvoulitr v naftě v mainstreamu prostě v čistém provozu města a poskakování ze semaforu na semafor jede za 7-10 dle typu auta. Pak to samozřejmě klesá, na dálnici jedeš i svižněji do 7, ale taky třeba za 5... vždy je to jen o tom použití :)
Tak to je jasný, proto jsem to napsal. Život na venkově je holt levnější :-D Přes Prahu taky jezdím docela často, ale po okruhu s už teplým motorem a taky je to jen epizoda z třeba 400-600 km trasy.
Ne, pro mne to není vubec překvapující, prostě auta, co mají automat, 4x4, nějaký výkon (a tady i váhu a odpor vzduchu, protože SUV) a jezdí v provozu, nejezdí za 5 na sto, pokud to není nějaký ekovůz (než se tady zase chytne Mikesus s hybridem :D). Akorát se tu vždy vyrojí tucet nechápavců, kteří to své auto jezdí "napohodu" někde mezi město a diví se, že to není běžná trasa všech ostatních. A je jedno, jestli je to benzín, či nafta.
To mi připomíná Barika, který jede vždy ekojízdu, aby v diskuzi mohl srovnávat spotřebu V8 s turbobenzínem a někdy i turbodieslem :D
Ono se to nabízí... jako že Škoda má tři SUV, Kamiq - Karoq - Kodiaq, takže SUV B-C-D.
Jenže technicky i rozměrově Kamiq není Fabia, Kamiq je Scala... a Scala je C. Ale jo, tohle je k diskusi... já se přikláním k céčku s tím, že to je Cross-Scala prostě.
SDA dává všechno do C :-)
U me je to trochu pokrivene tim, ze vsechny tiguany co kolem sebe mam jsou sluzebni, sice vzdy jen jeden majitel, ale sluzebni, takze se spotreba nijak neresi. Na druhou stranu to ale z kazdeho hned neudela zavodnika, plus ty hodnoty (8-8,5L) jsou hodnoty i odeme. Sameho me to trochu prekvapuje, ale proti klasice (passat) a castych dalnicich je tam proste rozdil v prumerne spotrebe 1,5L jako nic.
Tu se shodneme. V kodiaqu jsem nemel pocit ze delam proti superbu nejaky ustupek, kdekoliv. V tiguanu kdyz jsem ho srovnaval s passatem jo. Nic neprekonatelneho, ale zkratka za me neni tiguan alternativa passatu zcela. Je to neco za neco.
Pro mě je Touareg SUV-E.. jakožto bratr Q7... a Q7 vidím taky jako alternativu k A6, ne k A4.
Když to zkusím nějak shrnout pro koncern:
SUV-B MQB bez možnosti 4x4 (Arona)
SUV-C - MQB, v základu torzka a 1.0TSI, končí na dvoulitrech, možnost 4x4 (Ateca, Karoq)
SUV-D - MQB, víceprvek ve všech verzích, začíná na 1.5TSI a končí na dvoulitrech (Tigi, Kodi, Tarraco)
SUV-E - MLB, víceprvek všude, motor podél, šestiválce+ (Touareg, Q7, Cayenne, Q8)
Co si nejsem jistej je jednak Kamiq, který velikostně vychází ze Scaly, ale má levnější techniku... a pak ty malý VW, který jsou taky na hraně B a C... to bych musel ještě trošku nastudovat. Kamiq je teda asi SUV-C, no.
Vidiš, odpověděl sis sám, pokaždé se tu někdo diví, že i TDI umí jezdit za 8-10, ano, jistěže umí, zvláště v pražském provozu a ekvivalentech takových měst a provozu. Dálkové trasy jsou vždy nižší.
CZ + Evropa. Ale je fakt, že cukačky po malejch městech minimálně, bydlím na malým městě a když někam jedu, tak jsem za 3 minuty venku. Na cukačky mám Golfa. A tankuju kvalitní žrádlo, to dělá taky svoje.
No, já to taky měl zařazeno jako SUV-C, minimálně krátek Tiguan, navíc proti Passatu je značně ošizen v interiéru, tam je blíže Golfu, ale dle mne horší. No to je asi fuk, narostl do délky a konkuruje teď dvojicí jak jsem vždy říkal "o chlup větším" korejcům, protože SantaFe a Sorento také nešlo vyloženě přiřadit ani k Tiguanu, na ten byla dřívě větší, ale zase jim chyběla technika těch středních SUV - Turka... ale dnes je vše pomíchané :D
No já jsem asi dva roky nazpět viděl vedle sebe trojici Kodiaq-Tarraco-Tiguan a Kodiaq mi z nich přišel skoro nejlepší, nejhorší za mne bylo Tarraco, ale myslím, že od té doby přišel facelift... a vzhledem k tomu, že Tiguan vycházel z Golfu 7, tak byl vyrazně horší, právě ty výplně dveří třeba, bylo tam až až tvrdých plastů, jestli to změnili, netuším, ale vystavené kousky byly ve vysokých výbavách.
Uvnitr jsem mel vzdy pocit, ze je tiguan jen napulcesty mezi golfem a passatem. Zvlast vzadu proti passatu osizene vyplne atd pripominaly spis golf. Pro me je tiguan za cenu passatu horsim kusem auta.
Nevím jak s tím redaktor jezdil. Mám Allspace 140 kw TDi 4M a jezdím průměr 6 - 6,3. Reálná spotřeba (natankované L/km). Když táhnu karavan je to 10 - 10,5l, ale to je 12m souprava. A rozhodně nejsem žádná brzda provozu, ani s karavanem ani bez.
Technicky žádný, Allspace je jen Tiguan natažený do délky... a jasně, Tarraco je 1:1 kopie Allspacu a Kodiaq je cca. podobně velký. Krátký Tigi by sice byl délkou možná do kompatních SUV, tj. k tomu Karoqu... ale u Karoqu je přesně vidět ta technická spřízněnost s Octavií (torzka a litr v základu atd.), zatímco Tiguan i Tiguan Allspace jsou ten Passat - podle mě.
No nic, SDA to řadí do SUV-C všechno... ale můj názor je, že Kodiaq, Tarraco i oba Tiguany by měly být SUV-D
Kde s tím jezdíš ? Tohle bude kombinace i Prahy, redakce je v centru v Holešovicích a tam to prostě v koloně leze nahoru... vždy se tu najde jeden takovej a diví se, že někdo má jinou spotřebu a nedojde mu rozdíl v použití...
Takže povyrostl, protože původní byl Golf. Jaký je pak rozdíl mezi Allspacem (ten mám spřízněn s Kodiaqem a Tarracem) a klasickym Tigi ? U Škodovky je to jasné, tam Karoq (Ateca), ale Tcross a Troc mi příjdou menší.
V principu je Tiguan = Kodiaq = Passat.
Jasně, všechno je to MQB, ale nabídka motorů, víceprvek všude... dříve dokonce byly převodovky robustnější u Kodiaqu než u Superbu (i k 1.4TSI se dávalo mokrý dsg apod., tohle už je ale asi minulost). Za mě je to technicky D-segment.
Taky vzpomínate, kdy na 1,3M začínal Touareg V6 TDI ;) :D
Interiér byl dle mne slabší už při uvedení této generace, co jsem se šel o tom sám přesvědčit a krok zpět (2 Tiguany předchozí generace jsmě měli v širším okruhu rodiny, to byla na svou dobu dobrá auta i když drncavější, než některá konkurence), nicméně ten Allspace v Rline umí i vypadat dobře, nic proti. Cena je šílená, protože se vlastně pořád jedná o prodloužené SUV na základu Csegmentových aut, nebo se něco změnilo ?
A docela úsměvná je obhajoba některých diskutérů ohledně funčnosti infotainmentu nových VW, že to prý bylo jen ze začátku výroby. To už je několikátý test za posledních pár týdnů, kdy se autor zmiňuje stále o stejných problémech, takže jak to je ? Je to už funkční? Nebo pořád po skoro dvou letech ne ?