Přesně tak to má být. Zrušme malá, jednoduchá auta a budujme obří minimálně dvoutunová, ideálně dvou a půl tunová auta, žádná malá auta, to není ekologické, jen obří mastodonti zachrání planetu. A zpátky ni krok. Kdo nejezdí po Praze alespoň v pětimetrovném 2,6t vážícím autě je nepřítl ekologie.
Cele je to divne.... kedysi aj premianti chceli byt cim dostupnejsi a pokryt co najviac segmentov... ale zda sa ze dnes sa im to uz nevyplati.... svet zachrania uz len 3 tonove 5m dlhe elektra ... presne tak
Správne - nevyplatí sa im to. Od prémiovej značky chceš prémiovú techniku, prémiové materiály a prémiovú kvalitu, ale u malého auta tú prémiovost platiť nechceš, lebo tvorí významnú časť ceny a tým pádom sa ti zdá cena silne premrštená a nekúpiš. Kompakt za 25 tis. od VW alebo za 40 od Audi - čo bude úspešnejšie? Za menej to už nebude, tie časy sú preč.
Já nevím, u těch levnějších prémiových modelů moc o prémiové kvalitě asi hovořit nelze. A mainstream se v tomto ohledu dost zlepšil a prémii se hodně přiblížil (bohužel i cenově), takže jediným důvodem vzít nižší řadu prémie je asi opravdu jen ten znak na kapotě..
Tak myslím, že automobilky už dávno upozorňovali na to, že se jim výroba malých levných aut postupně přestane vyplácet a pokud dojde ke zpřísňování emisních politik, tak je přestanou vyrábět. No a to se nyní přesně děje. Těžko nutit automobilku aby vyráběla modely na kterých má minimální marži a nikdo o ně nemá zájem, loni se u nás prodalo 500 ks A6 a 80 ks A1. V Německu a dalších evropských zemích to nebude zásadně odlišné, takže zcela očekávatelný vývoj. Jinak po Praze můžeš jezdit půl tunovým Aixamem, v porovnání s Audi za směšné peníze, koupíš si jej?
Popis vozu budí obrovskou důvěru. Namátkou: Atmosféricky plněný 4-válec o objemu méně jak 1,5l a o výkonu méně jak 100 koní a krouťáku menším jak 100 Nm. Následuje info, že ho pohání i stříďák o výkonu 2!!! Koně!!!
No tak to je bomba! Moje autíčko na ovládání má víc.
Do smlouvy ti to Číňané napíšou podrobně, jelikož jde o nejprodávanější elektroauto v Číně. Dej si na čelo vlažný obklad, dýchej zhluboka a medituj o tom, že i s malým autem můžeš být šťastný a spokojený člověk :yes:
Hmm, takových by se asi našlo víc. Problém jak zastavit kolotoč má ale jen dvě řešení. Obě nic moc. První je hřbitov a druhé, abych nebyl až takový pesimista, 3. světová. :-(
Vystoupit by byla sebevražda v přímém přenosu. Jediná šance je kompletní změna EU. SOustředit se na důležité věci, neřešit nesmysly, jako že banán je zahnutý a hlavně by o různých odvětvých měli rozhodovat odborníci a ne aby elektromobilitu měl na starosti někdo, kdo vystudoval ruskou litraturu (to je fakt, to není nadsázka).
Ekologie ano, ale v nějakém logickém pokroku. Vše musí být smyslupné a ne jako teď.
Tak když EU neumožňuje vyrábět malá jednoduchá auta, tak automobilky dělají co umí. Ve 2 tunový krávě za 1,3 milionu cenu baterky schováš. V autě za 300-400 tis bohužel ne. Podívej se co to udělalo s cenou u Citigo. EV stál dvounásobek ceny jednoduchýho spalováčku, který byl do města naprosto ideální. Můžeme soudruhům poděkovat :yes:
Toyota má výhodu emisních odpustků, který získává z prodeje hybridů, takže si může dovolit takové auto vyrábět. Ono je to v tom článku co mi posíláš i uvedené citace z článku.
Kam všichni zmizeli?
Kdysi našlapaný segment supermini se za posledních pár let nepříjemně vyprázdnil. Postavit malé auto je totiž nečekaně drahé a vydělat se na něm dá jen velmi málo, malá auta také zhoršují flotilové emise a jejich elektrifikace se zatím moc nevyplatí.
a měli pravdu. I když se to před 10 roky zdálo neuvěřitelné.
Teď když máme, co jsme chtěli, do rachoty zvesela!
Ať těm, kteří za nás mřeli,
žádný hanbu nedělá.
Ref.: Vyhrňme si rukávy, když se kola zastaví, hej rup! Hola hej! Hej rup!
Hola hej! Do práce se dej!
Pockaj o 20 rokov... kdejake dalsie dane poplatky ekobuzeracia... auta s cenou uz len od melona a vyssie... k tomu extremne drahe byvanie... vysoke ceny energii aj materialov... clovek bude rad aj za horske kolo a maly byt ... auto uz budu mat len ti fakt bohati... a aj to uz len jedno... dve tri auta uz ani u nich nehrozia...o to sa uz kompetentni postaraju ... vratime sa naspat o polstorocie... este budeme potom spominat na dnesne casy...
Ako úprimne, komu by súčasné Audi chýbalo, keby zajtra štyri kruhy ohlásili koniec? Ja som mal túto značku rád a takých 20 rokov dozadu robili aj celkom pokrokové autá. Ale tie časy sú preč a Audi dnes za veľa nestojí. Miesto toho, aby koncern VW spravil z tejto značky výkladnú skriňu technológii (mimochodom, keď je reč o konci ich najmenších modelov, tak v pohode už 10 rokov mohli predávať konkurenta pre BMW i3 a etablovať elektromobily) ale nie, prišiel Dieselgate, muselo sa škrtať a Audi išlo na vedľajšiu koľaj. Je to škoda, ale nie poslednej A1 a Q2. Tie autá fakt nevedeli ponúknuť nič viac ako koncernoví súrodenci, len značku.
V tomhle jsi to trefil přesně. Neumí nabídnout nic víc než značku. Jinak se většinou modelové řady blíží mainstreamu. ... kdeže loňské sněhy jsou... a design je jen recyklace bezradnosti.