Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Volkswagen by mohl do března rozhodnout, kde postaví závod na elektromobily

27 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
když vyrábí polovinu.
Xylo
Docela zajímavý článek na https😐/interestingengineering.com/ . Jmenuje se "A new Telsa rival? Volkswagen looks to buy Huawei's self-driving business" - je to z dneška (20.2.).
Překlad (DeepL a Xylo): Co uděláte, když se obáváte nadvlády společnosti Tesla? Pořídíte si vlastní systém autonomního řízení. Alespoň to plánuje Volkswagen, jak vyplývá ze zprávy německého Manager Magazinu zveřejněné ve čtvrtek. Ukáže se tento krok jako plodný?
Volkswagen a Huawei jednají o spojení. První z nich by měl získat podnikání druhé jmenované společnosti v oblasti autonomního řízení, aby mohl konkurovat gigantům, jako je Tesla.
O ceně se v současné době nemluví, ale dohoda je označována za revoluční. Schopnosti společnosti Huawei v oblasti samořízení se v posledních letech výrazně zlepšily a brzy by mohly konkurovat schopnostem společnosti Tesla, zejména proto, že ta se v poslední době zřejmě potýká s problémy. Navzdory tvrzení generálního ředitele společnosti Tesla Elona Muska, že její technologie je bez nehod, je tento software stále všeobecně považován za 100% bezpečný, ne-li přímo nebezpečný. Volkswagen mezitím již s autonomními vozidly e😜erimentoval a prototyp plně autonomního vozu představil již na začátku roku 2017. Ačkoli o prototypu nebylo opět nic slyšet, tento podnik ukazuje, že Volkswagen má v této oblasti své zájmy a investice. A jeho nový krok dále naznačuje, že automobilka je odhodlaná v procesu udělat další krok, protože akvizice bude jistě nákladná. Divize chytrých automobilů Huawei měla jen pro rok 2021 vynaložit na výzkum a vývoj neuvěřitelnou miliardu dolarů. Měla také ambiciózní cíle vytvořit výzkumný a vývojový tým s 5 000 členy, z nichž 2 000 by se věnovalo autonomnímu řízení.
Autonomní vozidla nejsou jedinou oblastí, v níž Vokwasgen konkuruje společnosti Tesla. V roce 2018 německý výrobce představil novou řadu plně elektrických vozidel. Společnost rovněž uvedla, že do roku 2025 chce vyrobit 1,5 milionu elektromobilů. V loňském roce firma uvedla na trh model ID.4 a brzy se chystá premiéra modelu ID.5 GTX. V obou případech se jedná o slibné elektromobily, které jistě odejmou část tržního podílu společnosti Tesla.
Já Prvni_1
No, ale co to meni na tom, ze chteji stavet zavod a kapacity rech stavajich nevyuzivaji ani na 50%?
A krome toho: koupit cinskou firmu muze fakt jen... Nemec.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nic.
Ten člověk je zřejmě zaměstnance marketingu VAGu. 😒] 😒] 😒]
Xylo
Já si myslím, že čínskou firmu si nemůže jen tak někdo koupit. Jihokorejskou asi bez problémů. Věřit si může každý čemu chce . Někdo věří auto.foru, když cituje nejmenovaného zaměstnance Škody, že ztráta na jednom prodaném kusu e-CitiGo je 200 tisíc Kč, jiný věří Thomasu Schaferovi, který v rozhovoru na ČT24 řekl, že prodělečný nebyl. Někdo věří o kecičky o pokutách za CO2 (za rok 2020) a jiný věří řediteli Porsche ČR (dovozci VW do ČR), který říká, že se za 2020 žádné neplatili. Je docela zajímavé, že letos se o pokutách vůbec nemluví a vše se háže na nedostatek čipů (i když Toyota a Hyundai to nějak nepociťují).
Já Prvni_1
Huawei je ale cista Cina.
Šen-čen, jako z praku.
Xylo
To je, ale asi jí nikdo neprodá. Podle toho jak tomu rozumím jde o nákup/výměnu knowhow autonomního řízení.
Renoo
To je vcelku jedno. Nepotřebuješ žádnou továrnu v Číně a know-how si odvezeš do Německa. V tomto případě sice Huawei získá prachy, ale musí tím pokrýt průšvihy ze sankcí. Třeba Honor už prodal. Když se začne šetřit, tak postradatelné se se zamáčknutím slzy prodá. A to dělá Huawei.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Renoo
Naopak, ten nákup je super řešení. VW získá něco, co nemá, Huawei holt nemá na výběr a prodává, protože penízky nejsou. Takže na tom vydělá evropský výrobce a částečně tratí Čína. Pokud to bude "několik miliard euro", tak to není nic hrozného. Tyhle systémy se cení víc jak baterie a nebo elektromotory - ty lze koupit a nebo si nechat vyvinout. Autonomní řízení v pokročilé podobě umí jen málo hráčů a ti samozřejmě moc ochotní k prodeji nejsou.
Renoo
Dobrá práce pana Trumpa 😄 Huawei na tom není finančně nijak úžasně. Už musel prodat Honor. Před několika lety by se Huawei této divize nezbavil ani za nic a ani stát by nebyl asi nakloněn k odlivu know-how. Jenže sankce udělaly své a co je postradatelné, to se prodá.
PowerHouse
Vývoj baterií mu dělají převážně dodavatelé.
A na tom infotainmentu, autopilotu taky nebude pracovat sám. Většinu toho taky nakoupí.
Myslím si, že elektroniku do aut ovládnou USA (Google, ...) a Foxconn.

Takže VW se proměňuje v nákupčího. Bude nakupovat mimo Evropu, stejně jako Stellantis.

Game changer? First ride in the VW ID Buzz EV Multivan!
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Největší lithium-iontová baterie na světě se již podruhé zhroutila.
Společnosti Pacific Gas & Electric (PG&E) a Tesla vybudovaly jedno z největších bateriových úložišť energie. Zásobník energie vlastněný společností Vistra Energy v Moss Landingu v USA, ukrývá největší lithium-iontovou baterii na světě. Bohužel, zařízení zažilo další zhroucení, už druhé během pěti měsíců. Co se stále kazí?
Nyní je zařízení vypnuté, aby se předešlo podobným budoucím haváriím, dokud se problém nevyřeší.
https😐/techsvet.cz/…jnovejsi-zpravy/
Jojo, spolehlivé úložiště energie.
Renoo
To je tak, když sluníčkáři a větrníci mají větší slovo, než ti racionálně uvažující. Vymyslí se povolenky a pak hurá s "levnou" elektřinou na trh...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V Atlantiku už pátý den hoří loď s luxusními auty. Hašení brání baterie z elektromobilů.
„Zásah musí probíhat velmi pomalu,“ řekl João Mendes Cabeças, který šéfuje nejbližšímu přístavu na azorském ostrově Faial. „Bude to chvíli trvat,“ dodal. Podle něj lithium-iontové baterie v elektromobilech udržují oheň při životě a na hašení požáru je proto potřeba speciální zařízení, které je na cestě.
😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
https😐/cnn.iprima.cz/
Arese
Avatar - lyon667
lyon667
Ještě mě zaujal ten související článek ze včerejška o euroministerských BEV dobíjených dieselagregátem. Tohle je jedna velká elektrická fraška.
topten
ze by ta dodavka nebyla schopna ujet 60km tam a zpet bez dobijeni?
tomu sam neveris
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak si to nejdřív přečti, než budeš reagovat 😉

https😐/www.idnes.cz/…811_automoto_fdv?…
topten
na letiste a nazpatek 60 km
takze jednou 60km kdyz je vezli z letiste na prefekturu = prefektura-letiste-prefektura (tam)
a podruhe 60km kdyz je z prefektury vezli na letiste = prefektura-letiste-prefektura (zpet)
dohromady tam a zpet po 60km mi dava celkem 120km
myslis, ze ta dodavka neujede 120 km bez dobiti?

nebo myslis, ze se ta dodavka otacela nekolikrat s tim, ze jedna otocka trvala cca hodinu a ministri na sebe cekali nekolik hodiin nez je svezou na prefekturu a pak zas nekolik hodin nez je navezou na letiste?
pak by ale zas nevychazely ty pocty o spotrebe s dyslem a hlavne by se to cely protahlo tak na 2 dny
Avatar - kari.laz
kari.laz
No co na to říct. Kdyby jsi o ten kabel z diesel agregátů přímo na místě zakopl, tak to tu budeš popírat.
topten
neni to potvrzeny z aspon jednoho dalsiho duveryhodneho zdroje, takze verit necemu takovymu, kdyz to nedava smysl, muze jen ten, kdo skoci na kazdou dezinformaci.
a ze tech dezinformaci dnes je ...
Avatar - kari.laz
kari.laz
A co by taková loď mohla připomínat? Hodně elektroaut na jedno místě, klidně i cv patrech.... ;-\
Co takové parkoviště, nebo parkovací dům v nedaleké budoucnosti ;-\
Nepomůže tomu ani hašení ze stropu. Bude si to tam hořet jedno od druhého, sem tam bouchat a ikdo se k tomu nepřiblíží, ani hasiči dovnitř nepůjdou, protože nejsou sebevrazi.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nič v zlom, ale bouchat budú aj tie benzínové či dieselové ak ten požiar naberie určitú silu. Akurát zhoria skôr a skôr to nakomplet uhasia a upracú. 😊
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nafta a benzín se dá uhasit. Baterie hoří zevnitř, protože jsou nacpané materiály obsahující kyslík a další silné reagenty a okysličovadla. Vodou neuhasíš, to je ten hlavní problém, ale ty to nechceš vidět :no:
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
modleme se aby tu továrnu nakonec nepostavil u nás, to rozhazování dotací škodě od vlády budou splácet děti co už auto mět nebudou.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Souhlasím, bude to šílená ekologická zátěž.