Kia Sorento přerůstá standardní rámec střední třídy, dýchá z ní luxus, a přitom stojí méně než tradiční evropský zástupce tohoto populárního segmentu, Volkswagen Tiguan Allspace. Hledali jsme příslovečného zakopaného psa.
Ne, fakt se na mě nezlobte, ta recenze je óda na Tiguan :D
První nesmysly - kufr (jeden z plusů Tiguanu), který má sice objemem v litrech na papíře více, ale je kratší a nižší, když sundáš roletku (vycházím z tabulky), takže do Sorenta dáš prostě více objemějších věcí.... ale kdo vozí třeba vodu v kufru, tak jasný Tiguan vítězí
Dynamika - proč někdo srovnává dynamiku automatu na podržený r.s. ? To je pitomost, zvláště, když jsou odlišně odstupňované převodovky. I tak tam naprosto neodpovídá dynamika měřená a ta papírová, za kterou je Tiguan chválený. V pružném zrychlení dle slov autora Kia ujíždí, to je asi mnohem důletižější, než že z nuly se Tiguan odhrábne rychleji, ne ? Kdo, kromě Hamuny více využije 0-100 ? Já tedy radši tu pružnou dynamiku.
Podvozek - příjde zvláštní jen mne, že se testují celkem velká SUV a Kii se vytýká, že je málo "sportovní" ? K čemu? :-O:-O
I když je u Sorenta popsán až luxusní interiér, nějak mi chybí popsaný ten plastový Tiguan, kdo v něm seděl, tak ví o čem mluvím :)
No nic, už to skoro vypadalo, že koncernovwka nemívá ve zdejších testech až tak okatě nadržováno.. tady je zase vše při starém :)
I když nejsem odborník a probíranému tématu se systematicky nevěnuji, po hodinách váhání se ti pokusím odpovědět. Přemýšlel jsem nad tím velmi dlouho a ke konci úvah už jsem si nebyl jistý téměř ničím. Přesto si dovolím tvrdit, že výhoda měkčených plastů je v zásadě v tom, že jsou měkké. Tato výhoda ovšem nestojí osamoceně. Stejně důležitý je pak také fakt, že takové měkčené plasty nejsou tvrdé. Já vím, nebudeš tomu chtít uvěřit, taky jsem s tím bojoval.
Souhlas na 100%. Článek je psán silně tendenčně, přijde mi jako by to bylo předem dohodnuté, že to takto vyhodnotí. V Sorentu i Tiguanu jsem jel a teda rozdíl v prostoru, pocitu luxusu a celkovém chování auta byl výrazně ve prospěch Sorenta. Navíc srovnávali 5místný Allspace - 7 místný má sedadla o cca 7cm výš a vzniká tak schod na nákladové hraně a tím logicky opět menší kufr! Autor vůbec nezmínil vychytávky Sorenta typu vyparkování přes klíč dálkového ovladače, klimatizovaná 3 řada sedadel včetně isofixů, head up displej promítaný na sklo, nikoli na destičku, držáky nápojů vzadu ve dveřích, 7x USB. To jsou všechno věci, které rodinně zaměřené auto potřebuje. Navíc vnímám opravdu jako podstatně lepší pružnější chování auta, vnitřní šířku o cca 5-7cm větší. Takže asi tak....Navíc už Kia umí i výklopné tažné zařízení. Když si k tomu přičtu 7 let záruky a výrazně nižší cenu, nevím, nevím, které auto by Bohumile mělo vyhrát :-).....
V textu píší, že kuft Sorenta je nižší. Holt má míň litrů, jak jinak to mají hodnotit? Mě ten test v rámci běžných testů SM přijde naopak překvapivě rozumnej, žádná óda na Tiguan. I když bych taky dal vítězství Sorentu. Ale že by malovali Tiguana na růžovou? Neřekl bych.
U těchto dvou by v mém případě rozhodovala jízda. Líbí se mi obě auta. Takže by rozhodovali; reakce na plynový/brzdový pedál, nastavení automatu, pohodlí a ticho v kabině. Vyloženě problém nemám ani s jedním autem. Každé svým způsobem hezké, drží se řešení, uspořádání a designu v rámci svých koncernů... prostě moderní současný mainstream.
.... a kromě kufru budeš mít ve všem lepší auto, navíc tě to bude bavit řídit.... ;-) Full-tlačítkové, dokonale přehledné ovládání, skvělý podvozek a hlavně řízení, na poměry třídy pěkný a vyvážený design, 8st. ZF převodovka.... A není to šedá pixla jak všechno ostatní.... ;-)
V galerii pod jednou fotkou dokonce pisou "sametove"a v textu clanku je doslova "Volkswagen řadí nanejvýš sedmičku a v nižších rychlostech si občas trochu cukne. Kia má navrch ještě osmý stupeň a řadí jemněji. "
Ale to autorovi clanku nezabranilo tomu dat obema autum v tabulce stejne hodnoceni pro razeni :)
Ve vší úctě, ale Stelvio si asi nebude kupovat stejná cílovka, jako tyhle dvě auta, která jsou zaměřena na přepravní kapacitu osob. Ta není sedmimístná.
Třeba že 99% obyvatel ČR má nadprůměrný počet nohou? Jde o to, jak výsledky interpretuješ... Na statistice není špatného nic, ale nevěř žádné, kterou si sám nezfalšuješ (Churchill?)
To je krásné, jak nevýhody bagetelizuješ :D:D Prosím, přestaň se zesměšňovat... "nevadí mi" "jak často se dotýkáš palubky".
Výplň není jen vršek dveří, vrať se do VW před pár lety, nemusíš ani o padesát let, ale to je fuk. Hele, upřímě, proč reaguješ ?
Absolutně ti chybí srovnání a nadhled, nejsi schopen objektivního hodnocení skrze optiku vlastní garáže a když ti nedostatek ukážu, tak říkáš, že ti nevadí.
Mne taky nevadí vady mého auta, žádné není dokonalé, ale objektivně ty chyby ta auta mají.... je to tak prosté...
p.s. že si z hnusného tvrdého plastu na palubce udělal plus, tak to je majstrštyk ! :D:D To je skoro na zlatej ventílek za 2022 !
Já šiju do auta? Já šiju do testu, kterej je tady napsaný silně tendenčně, četl si to ? Chválit litry v kufru i přesto, že druhé auto má ten kufr větší na ten kýžený náklad a né na vodu ? Proto se tě ptám, jestli máš něco, čím by si mohl objektivně diskutovat a nebo se cítíš jen uražen na vlastní garáži a nepochopil si, o čem mluvím.
Já proti Tiguanu nic nemám, mne se Allspace docela i líbí, na rozdíl od krátké verze, až na interiér, který k autu za více, než 1M nesedí. Velké množství tvrdých plastů v této třídě aut nebývalo normální, ostatně i v textu zmíněný a dříve vysmívaný korejec je chválen za luxusní interiér, tak na tom asi něco bude, ne ? Ano, seděl jsem v tom a osahal si to, ano, znám i konkurenční auta, proto hodnotím, jak hodnotím. Máš prosím věcné komentáře ? Směle do toho, klidně mne oprav.
No prosím, vyjádři se, majiteli a obhájče nejspolehlivějších aut na světě ;) Klidně mi rozporuj, že je to jinak ? A doufám, že máš i zkušenost s konkurencí, než začneš.
Kia je naleštěná bída ? A VW je co prosímtě ?:D Já si odporuji? Napíšu, že je to nesmyslnné srovnání a právě rozporuji i výsledek testu, ve kterým si autor udělá toto srovnání a pak dá lepší známku druhému autu, zkus si ten test přečíst.
je pravda ze ten kodiaqovsky interier je este taky tradicnejsi, to iste plati aj pre tiguan, nova rada kodiaq//tiguan uz asi nebude tak privetiva. Na druhej srane, mal som pozicane nove sorento na dva dni a oproti kodiaqu je to naozaj poriadny rozdiel, to auto je proste novsie. Co sa tyka automat/motor , mal som pocit takej polopremie, dsg/2.0TDI je stale proste priemer. Spracovanie na oboch fajn. Tie vyduchy na sorente mi tiez moc nerezu.
V porovnani s jinou dodávkou možná. V porovnani s jakýmkoliv osobakem C segmentu a výš ani omylem. Člověk hned slyší, vidí i cítí při jízdě, že to je dodávka.
Možná jo... ale mě se teda Kodiaq trefuje do vkusu... ještě relativně "staromilské" ovládání s kolečkama na klimu... alcantara na sedačkách... displej zasazený do palubky. https://skoda-motorsport.s3.amazonaws.com/…/2019/05/004.jpg?…
Třeba ty výdechy ventilace u Sorenta jsou na můj vkus trošku moc výrazné, obecně nemám rád větší množství chromu ani klavíru v interiéru... problém by to nebyl, ale klidně bych si ten luxus odpustil. https://img.auto.cz/…pbWc/7570405.jpg?…
S proace mám něco najezdeno. Proace verso i proace, tedy klasická skříň i "civilní " verze. Rozdíl v nich byl jen v tom, ze jsem vzadu vezl buď sedačky, nebo krabice. Jinak to je úplně to samé, včetně "nekomfortu"
Takze proace verso je dodávka.
Na první pohled je Sorento lepší value for money - trošku víc auta za trošku míň peněz, i větší (objemnější) motor. Kdybych musel něco objednat teď hned od obrazovky, bylo by to Sorento. Ale jinak jak říkáš.
Jasny, Stelvio muzes zvazit pokud hledas auto se dvemi radami sedadel.... mimochodem, ta auta v testu jsou taky jen petimistna ne? Letmo jsem to precetl a zadne hodnoceni treti rady ani jeji fotka....
Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) je teď v ČR 1,67 dítěte na matku, dle statistik z roku 2016 to bylo 1,63. Pozorujeme však nárůst, krátce po roce 2000 to bylo jen něco málo přes jedno dítě.
My jsme se tedy 4 vešli dozadu do Š110, později Š125.
Sorry jako.
bavíme se o autě pro rodinu v porovnání s SUV nesmyslem za 1,3 mil......a Proace za 900tis s 2,0 turbodieselem 180 koní je prostě v rámci logiky užívání neporovnatelná. SUV je móda a cena přes milion navíc u Lidového vozu je totální nesmysl.
Aha, já žil v tom, že všechna ostatní auta téhle velikosti už mají měnič mimo koncern (a tam dokonce i Audiny mají a je skvělý), no nic :D Pak je to za mě plichta.
Vršek dveří měkký, střed opěrka čalouněný, spodek kapsa a repro logicky tvrdý. Jestli chceč kapsu měkkou, vrať se o padesát let zpět. Spodek palubky tvrdý. Nevadí mi. Jak často se dotýkáš vršku palubky? V čem je ta výhoda měkčeného plastu? Žádná. Jenom se musí více udržovat.
Ale baví mě jak si dokážeš v jednom příspěvku odporovat. Vadí ti měření pružnosti na konkrétní stupeň ale pružné zrychlení (což se měří na konkrétní rychle.stupeň) ti přijde u Kii málo vyzdvihnute. To nevymyslis. :-[]:-[]:-[]
Za mna rexton... ten tieto dva kusky v terene :yes: doslova rozdrti a pritom vie byt rovnako luxusny ako tato dvojica ... k tomu ma uz tiez svoj vlastny dizel a tiez vie byt 7 miestny... za mna urcite rexton ... je fakt vydareny :yes:
Zaujimave tiez moze byt porovnanie rexton vs highlander... snad raz.... :yes:
Co té rozčiluje, Kia je nalestena bída ve všech formátech, proč by to mělo u sorenta byt jinak? Neznám jediný normální korejský auto, který by podvozkově vynikalo.
Mna pobavila aj kritika ceny nahradnych dielov, Kia ma napr v serii ´´Aktivní asistent jízdy v pruzích´´ a nevies ci a aky headup display ponuka jedno ci druhe auto, podla coho zrovnavaju cenu celneho skla ?
Z kontextu vytrhnu dve sumy, bez blizsej specifikacie cien tychto poloziek. Tieto taktiky maju sposobit dojem, ze vsetky nahradne diely lacnejsej a lepsie vybavenej Kie budu sialene drahe a tam je zakopany pes v cene... zlaty VW nie ? Ubohe,..
Za mne to stojí neskutečně...
Je tomu jen pár let a prodával se VW TOUAREG Nomád 3.0 TDI za milion.. :-O
Dnes je to prostě napálené , ceny vyšroubované a interiery děsivé s těmi dotyky.. :no:
Užitkáče typu Proace, Turneo, Caddy atd. jsou jen prestavene “dobytčáky” a podle toho se s nima jezdi. Z hlediska uzitne hodnoty a racionality maji urcite svoje vyhody, ale v porovnani s klasickym kombi, pripadne MPV, je to proste žebřiňák. Zkraceně, pokud má človek rad řízení, komfort modernich osobnich aut, bude se mu s tim jezdit na renaulta. Nicmene, obtloustle vysoke tezke jebky jako Sorento, BMW X5, Tuareg atd, se ridi jeste hur. Aspon ale komfortne.
Schvalne jsem se nad tim o vikendu zamyslel a zjistil, aktualne ze mezi pribuznymi a blizkymi kamarady mame vic rodin se tremi detmi, nez se dvema nebo jednim. Dokonce mame kamarady, kteri maji pet deti a mozna jeste neskoncili.
Nevim jestli to novinari nekdy slyseli, ale rika se tomu pojisteni nebo zaruka. Pak jsou mi ceny ND volny, protoze to bud pokryje prave ta pojistka nebo dlouha zaruka. O tom si muzou nechat ve VW jen zdat a v pripade poruchy led svetla si ho zacvakat ze svyho. Ale muzou se utesovat, ze je levnejsi :D
Neviem ako sa posiela ten link / Ozzman mi to kedysi nechcel vysvetliť=vlastne ma poslal do pi..e/ ale pri teste Kia Sorento 2.2 CRDi z 14.12.2020 na ACZ je ten pozdĺžny priestor / h / 650-860 mm takže predsa bude to Volvo priestranejšie.Ono je vždy lepšie si to pozrieť a vyskúšať naživo.Každopádne je to alternatíva a tieto nové Volvá sa mi dosť páčia.
Dnes rozvor o vnitřním prostoru nemusi říct vůbec nic. Stačí mít delší kapotu viz Mazda, menší převisy a hned je uvnitř stisneneji i přes větší rozvor.
Práve to ma prekvapilo že XC 60 má dlhší rázvor ako Sorento 2865 mm vs 2815 mm,šírka 1902 mm vs 1900 mm ale za to je nižšie 1650 mm vs 1700 mm a kratšie 4690 mm vs 4810 mm.Takže vnútorný priestor bude +/- rovnaký akurát kufor bude mať Sorento väčší /ak by som potreboval viac litrov dá sa to riešiť truhlou na strechu / + možnosť sedem miestnej verzie.Naopak XC 60 má silnejší motor tým pádom lepšie parametre a 8 stupňovú HDM prevodovku čo je asi ťiež výhoda voči dvojspojke.Skladovky sa dajú kúpiť okolo 1,2-1,4 mil kč.Z týchto dvoch áut vyzerá Kia o dosť modernejšie a VW za posledný rok tak napálil ceny že je momentálne nekúpiťelný žiadny model od nich.U nás je predajca ktorý ponúka pri kúpe Volva doživotný servis grátis.Neskúmal som či to je pravda ale ako slogan to znie dobre.
Jo xc60 může být alternativa. Jak je na tom uvnitř s prostorem? Trochu se obávám, že za Sorentem bude o třídu menší. Ale nehledal jsem, je to jen pocit.
Taková zajímavost, u nás (Vysočina) kraj koupil dvě Sorenta jako výjezdové vozidlo RV, zbytek záchranky zatím používá Hyundaie IX35 a teď už minulou generaci Kie Sportage. https://www.zzsvysocina.cz/…t/d-1596/p1=1046
Dal jsem si tu praci a precetl vsechny tri recenze aktualniho Sorenta tady na webu. Zatimco u HEV a PHEV je podvozek vychvalovany za komfort a kultivovanost, u dieselove verze je kritizovany za bouchani (jak v recenzi, tak tady v testu). Ze by to bylo jinym naladenim, nebo "jen" vetsimy koly u naftove verze?
Mám 7 místný Renault GrandScenic 2.0dCi 118kw a pomalu se po 6ti letech pohlížím po náhradě. Čekám na FL Sorenta, nebo na novou generaci Santa Fe. Vždy to vychází proti sobě a ve stejný rok, počítám tedy 2023. S dieslem problém nemám, pokud je kultivovaný, tak snad ho tam udrží :-)
Sorento má posuvnou druhou řadu sedadel a nastavitelný skon opěradla. Absence 40/20/40 se dá u širšího auta částečně vyřešit, že sklopíš krajní sedadlo a pořád máš jistotu, že se tam 2 lidi vejdou. Navíc to nemá skoro žádný středový tunel...
Pokud máš 5ti členou rodinu a občas vezeš babi, dědu atd, tak prostě Sportage je na nic.... Tyhle auta mají cílovku jinde. A ano Sportage je moc povedené a věřím, že Sorento po FL dostane všechna jeho vylepšení a ještě něco navrch.
Kodiaq se da sehnat i s tim slabsim TSI ? Asi jsem se prehledl, ale to by asi stacilo. Mne se mozna vic libi Sportline.
Jo cx60 by mohl byt zajimavy a nebo pak na 1.5 zacina Lanďák a ten je taky fajn :D Ale to uz jsem utekl jinam… no ceny radsi nekomentuju, proto BYCharim
Kodiaq RS je s TSI. A nejsem si jistej, že mi to dává smysl... ta slabší 2.0TSI umí být dost úsporná, ta 180kW asi tolik ne... a honit krabici po silnici... musel bych to zkusit.
Mazda je málo SUV, což za mě není chyba... ale velikostně je to spíš Karoq než Kodiaq asi. Uvidíme co nová CX-60... ale ta bude asi drahá. Nicméně na tu bych si počkal, pokud by s šestiválcem byla někde kolem 1,4M... uff, jak rychle jsme si zvykli na ceny vysoko přes 1M.
Přesně... 40-20-40 je minimum, ocenil bych i nějakou šikovnou variabilitu typu posuvné sedačky, nastavitelný sklon opěradla... atd. Když už mají tahle auta suplovat MPV...
Ale pořád vypadá Sorento jako asi ta nejlepší nabídka na trhu.
Jinak u mě by to vyhrálo Sorento právě kvůli vnitřní šířce a isofixům ve 3tí řadě. Občas vezu 6 lidí a jedno dítě hodit spolu s pubertálním sourozencem dozadu by byla výhoda. Na Sorentu mi štvou objektivně tyto věci - nemá masážní sedadla, nemá dělení zadních sedadel 40/20/40, což nechápu proč, když předchůdce i současná Sportage to mají a hlavně LED Matrix. Jsou to ovšem věci, které jsou pro mě méně důležité, než zmíněný prostor atd....
Sorento mi přijde i lepší value for money než Kodiaq. Alternativně SantaFe taky fajn.
Kodiaq bych chtěl případně zkusit s tou 2.0TSI, to mi přijde zajímavá varianta.
RAVka za mě ne. Když menší auto, asi bych dal šanci ještě Mazdě... případně možná to Stelvio, ale to jsme asi cenově o kousek výš a po pravdě se mi moc nelíbí.
Za zajímavou cenu bývalo GLB.
PS: jinak teda třílitrová nafta je třílitrová nafta... ale Touareg začíná na 2M (a taky se mi nějak extra nelíbí).
To ano, ale jsou to rodinná SUV - tam ten kufr a prostornost hraje roli, jízda je v tomto případě druhotná, upřímě, hledat auto se dvema řadami sedadel a neřešit kufr, jdu do sedanu ;) Klidně do Alfy
:D jj je to dvojspojka, ale v olejové lázni a řadí téměř tak hladce, jako HDM. Takže malinkaté plus by mít mohla.... ;-). Nějaké zmatkovaní jsem při mé cca 40km jízdě nezaznamenal, narozdíl od zdejšího testera. Spotřebu jsem měl 7,7litru, což beru jako parádní výsledek.
A kdyby to nemusela být jen tato dvě auta ? Tak co v této kategorii ? Upřímě mne hodně rozumný příjde Kodiaq, pokud by to nemuselo být pro 7, tak RAVka HEV/PHEV dle peněženky.
Mne se líbí obě auta, nejsem příznivce SUV, ale v tom Rpaketu natáhlý Tiguan pusobí lépe, než ten krátký (ten se mi vubec nelíbí).
Kia je fajn, interiér, exteriér. Kdybych si měl vybrat, tak bych dal přednost asi nakonec Sorentu pro její automat, DSG je do sportovních aut, to s takovým SUV dělat nechci, tady víc sedí hydroměnič.
protože ta auta jsou až příliš obrovská a těžká. Já bych raději volil menší Sportage HEV. Prostorově naprosto dostačující a není tak těžkopádné, má třízonovou klimu, prý je tišší než Sorento. Plus výhody HEV (hladké rozjezdy, elektricky provoz při popojíždění, malá spotřeba ve městě). Za mega v super výbavě a 4x4. Sorento HEV bude asi přece línější a naftu prostě nemám rád.
Na statistice vůbec nic, máme ji v ČR na špičkové úrovni, ale na tom, že jste dříve jezdili Škodovkou ve 4 a srovnávat to s dneškem.... dříve si mohl taky na dovolenou maximálně tak na Lipno a stačilo to.... :D Prostě dnes nemusíš mít jen malé auto..
Když klikneš na takovej ten rozčtvrcenej čtverec v horní liště, tak se ukážou náhledy. Ale není to nic moc, ten předchozí systém s posouváním o deset fotek nebo kolik měl něco do sebe.
Tiguan se mi docela líbí krátký, ten Allspace už je takový nastavovaný. Kia výbornej čumák, zadek trošku divnej, ale jako celek lepší. Že jezdí větší auto s větším motorem za stejné spotřeby jako TDI Evo je výborné vysvědčení.
Na druhou stranu - dělení 40-20-40 by člověk v SUV čekal, moje oblíbené kritérium "schránka na brýle" je u Tiguanu i vzadu a ta palubka se mi na pohled (a asi jenom na pohled) líbí víc. Ale musel by to být v jízdě hodně velký rozdíl, abych zvažoval příplatek 100t+
můj syn to má. Vozí v tom 2 děti. Není to dodávka. V porovnání s vyskákanou sportovní VW kozou za 1,3mil kč, která nejede, žere, je v ní málo místa se není o čem bavit.
To bylo na mě? Přehlédl jsem tu větu, věděl sem, že Sorento má HDM, ale netušil, že tady je jiná skřň a u DSG píšou, že cuká a to i při popojíždění a to dělá většina dvouspojek :D No tak jsem se spletl
Sorento HEV ma papirove stejne zrychleni jako diesel, PHEV je nepatrne lepsi. Realne recenzenti rikaji, ze HEV je lepsi nez PHEV, prime porovnani s dieslem jsem nevidel (ale nejake video porovnavajici Sorento v dieselu s HEV ma Rasto Chvala, mozna to tam zminuje).
No právě! Např. Toyota Proace stoji 900tis a jeho užitná hodnota, pořizovací cena, náklady na provoz jsou řádově jinde než tahle dvě auta kvůli jejich ceně. Takže to není ani alternativa k přemýšlení.... :-! kdyby tyhle dvě kozy stály do 750tis pak můžeme diskutovat, ale takhle je to úplně zbytečný.
Já osobně nevím, které z těchto dvou bych vybral (objektivně velké plus vidím v HDM převodovce u Sorenta, dvouspojka není ideál pro takový typ auta), proti VW nic nemám a o to víc nechápu, proč se z toho dělá pořád takováhle šaráda. Faktem je, že Kia/Hyundai to na poli větších SUV hraje delší dobu a je to naprosto tvrdá konkurence proti VW a obhajoba znáčku na kapotě už je snad pouze u totálních zaslepenců, kteří udělají z mínusů plusy (viz JirkaX :D)
Já jsem NIKDE nepsal ani o nadprůměrné spolehlivosti, to jste mi vy přišili. Pouze jsem napsal moje zkušenosti. Jenom se bavím, jak do toho auta zase reješ. Co je na tom interieru tak špatné?