Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion – Hra paradoxů

Kia Sorento přerůstá standardní rámec střední třídy, dýchá z ní luxus, a přitom stojí méně než tradiční evropský zástupce tohoto populárního segmentu, Volkswagen Tiguan Allspace. Hledali jsme příslovečného zakopaného psa.
Zpět na článek
25. 3. 2022 08:21
25. 3. 2022 09:31
25. 3. 2022 09:41
25. 3. 2022 11:22
25. 3. 2022 13:21
25. 3. 2022 13:38
25. 3. 2022 09:40
25. 3. 2022 09:39
25. 3. 2022 09:57
25. 3. 2022 11:30
25. 3. 2022 09:53
25. 3. 2022 12:47
25. 3. 2022 17:54
25. 3. 2022 09:33
25. 3. 2022 12:41
25. 3. 2022 13:14
25. 3. 2022 13:18
25. 3. 2022 13:27
25. 3. 2022 13:45
25. 3. 2022 13:49
25. 3. 2022 13:54
25. 3. 2022 15:06
25. 3. 2022 22:20
25. 3. 2022 15:03
25. 3. 2022 17:08
27. 3. 2022 10:00
27. 3. 2022 22:24
29. 3. 2022 01:43
29. 3. 2022 13:49
Avatar - KANKUNEN
25. 3. 2022 08:18
Ta galerie je debilní
rychlejší je si najit fotku na googelu než to klikání. Jinak KIA na mě působí daleko luxusněji.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
25. 3. 2022 09:35
Re: Ta galerie je debilní
Když klikneš na takovej ten rozčtvrcenej čtverec v horní liště, tak se ukážou náhledy. Ale není to nic moc, ten předchozí systém s posouváním o deset fotek nebo kolik měl něco do sebe.
Avatar - Ada je zase tady
26. 3. 2022 10:14
Klíčové je
Klíčové je, zdali ty auta lze koupit v kombinaci diesel + manuální převodovka + 4x4 + ruční brzda
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 08:21
Proč by to
někdo za ty nesmyslný peníze kupoval?? :-! :-O
Rozbalit vlákno
40
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 09:29
Re: Proč by to
Protoze potrebuje do neceho dat rodinu?
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 09:31
Re: Proč by to
Že se ty necháš zviklat trollem :)
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 09:33
Re: Proč by to
To vis, poslednich 36 hodin koukam skoro v kuse do obrazovky, musim se nejak odreagovat ;-)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 09:41
Re: Proč by to
Ok :D

Připomíná mi to takovou tu debatu pod testem každého kombi pár let nazpět

" kdo sakra potřebuje vozit ty zbytečné litry vzduchu !! " :D
25. 3. 2022 11:19
Re: Proč by to
To bývalo skôr na margo MPV ako na kombi.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 11:22
Re: Proč by to
I u kombíku, pamatuji si jisté Toppery dodnes :D
Avatar - Josef-Kratochvil
28. 3. 2022 21:03
Re: Proč by to
Neni to tak dlouho, co tady jeden troll prave kombinoval vzduch a kombi.
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 12:47
Re: Proč by to
kecy stejný jako máš ty dneska :-!
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:21
Re: Proč by to
Můžeš to prosím upřesnit? To ty si tady stěžuješ, že je to auto k ničemu
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 13:26
Re: Proč by to
Můžu. Používáš ty samý "argumenty" o kterých mluvíš, že ti vadí viz "vožení litrů vzduchu navíc".
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:38
Re: Proč by to
To bylo v uvozovkach - je to citace
Avatar - MS-sport
28. 3. 2022 07:40
Re: Proč by to
citace, ale ty používáš podobný kecy.
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 12:46
Re: Proč by to
sám si vlez do misky :-!
Avatar - Roman Horký
25. 3. 2022 09:32
Re: Proč by to
Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) je teď v ČR 1,67 dítěte na matku, dle statistik z roku 2016 to bylo 1,63. Pozorujeme však nárůst, krátce po roce 2000 to bylo jen něco málo přes jedno dítě.
My jsme se tedy 4 vešli dozadu do Š110, později Š125.
Sorry jako.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 09:35
Re: Proč by to
A ti co maji tri deti maji pozadat nekoho bezdetneho, aby jim vozil 1,33 ditete tam kam potrebuji? ;-)

Ano, taky jsme jeli ve Skode 105 na dovolenou v sesti lidech. Nejmensi lezel(a) na platu u zadniho okna. Obavam se, ze dnes by to neproslo.
Avatar - Roman Horký
25. 3. 2022 09:38
Re: Proč by to
Rodinám se 3 a více dětmi, které mají zbytečné 3 mega, se laskavě povoluje kupovat tyto obludy za účelem pojíždění.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 09:40
Re: Proč by to
A nebylo by lepší koupit dvě Tesly ? Jakože na dovolenou dvě auta, 2x bezemisně = 2x0 = 0 ! Zadarmo !
Avatar - Roman Horký
25. 3. 2022 11:15
Re: Proč by to
To vůbec není špatný nápad.
Avatar - Ada je zase tady
26. 3. 2022 10:19
Re: Proč by to
Proč jen dvě? Pokud počítám dobře, tak na cestu z Plzně do Ostravy a zpět bych jich bylo zapotřebí alespoň 6... :D
Avatar - Midlosek
25. 3. 2022 11:59
Re: Proč by to
"...na platu u zadniho okna." To jako vážně někoho mohlo napadnou a udělat? To snad ne.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 09:39
Re: Proč by to
Já čekal, kdo s touhle teorií příjde a od tebe bych to nečekal :D
Avatar - Roman Horký
25. 3. 2022 09:50
Re: Proč by to
Co je špatného na statistice?
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 09:52
Re: Proč by to
Ze ji maloktery laik umi spravne interpretovat.
Avatar - Roman Horký
25. 3. 2022 09:56
Re: Proč by to
Jako že 3 a více dětí mají cca 4 procenta rodin? Nebo jak lépe bys to interpretoval?
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 09:57
Re: Proč by to
:-[] :-[] :yes: :yes:
Avatar - Emel
25. 3. 2022 11:30
Re: Proč by to
Co na tom chceš interpretovat? Prostě má mít zadní sedačka šířku 1,67 dětského zadku... možná 1,7, ať máš rezervu.
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 11:48
Re: Proč by to
A safra, nenapadlo me ze to je takhle jednoduche!
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 09:53
Re: Proč by to
Na statistice vůbec nic, máme ji v ČR na špičkové úrovni, ale na tom, že jste dříve jezdili Škodovkou ve 4 a srovnávat to s dneškem.... dříve si mohl taky na dovolenou maximálně tak na Lipno a stačilo to.... :D Prostě dnes nemusíš mít jen malé auto..
25. 3. 2022 10:43
Re: Proč by to
Třeba že 99% obyvatel ČR má nadprůměrný počet nohou? Jde o to, jak výsledky interpretuješ... Na statistice není špatného nic, ale nevěř žádné, kterou si sám nezfalšuješ (Churchill?)
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 10:54
Re: Proč by to
To jeste nic neni, ale prumerny clovek ma vic nez jednu kostru! Diky tehotnym :)
Avatar - JirkaVejrazka
28. 3. 2022 09:24
Re: Proč by to
Schvalne jsem se nad tim o vikendu zamyslel a zjistil, aktualne ze mezi pribuznymi a blizkymi kamarady mame vic rodin se tremi detmi, nez se dvema nebo jednim. Dokonce mame kamarady, kteri maji pet deti a mozna jeste neskoncili.
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 12:45
Re: Proč by to
No právě! Např. Toyota Proace stoji 900tis a jeho užitná hodnota, pořizovací cena, náklady na provoz jsou řádově jinde než tahle dvě auta kvůli jejich ceně. Takže to není ani alternativa k přemýšlení.... :-! kdyby tyhle dvě kozy stály do 750tis pak můžeme diskutovat, ale takhle je to úplně zbytečný.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 12:47
Re: Proč by to
ProAce je dodávka.... nechceš to srovnat rovnou s Tranzitem? Ten má větší kufr :)
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 12:54
Re: Proč by to
Není to dodávka :-! dodávka je určena pro převážení zboží :-)
Avatar - Mikesus
25. 3. 2022 16:51
Re: Proč by to
S proace mám něco najezdeno. Proace verso i proace, tedy klasická skříň i "civilní " verze. Rozdíl v nich byl jen v tom, ze jsem vzadu vezl buď sedačky, nebo krabice. Jinak to je úplně to samé, včetně "nekomfortu"
Takze proace verso je dodávka.
Avatar - MS-sport
25. 3. 2022 17:34
Re: Proč by to
můj syn to má. Vozí v tom 2 děti. Není to dodávka. V porovnání s vyskákanou sportovní VW kozou za 1,3mil kč, která nejede, žere, je v ní málo místa se není o čem bavit.
Avatar - Mikesus
25. 3. 2022 22:33
Re: Proč by to
V porovnani s jinou dodávkou možná. V porovnani s jakýmkoliv osobakem C segmentu a výš ani omylem. Člověk hned slyší, vidí i cítí při jízdě, že to je dodávka.
Avatar - MS-sport
26. 3. 2022 09:40
Re: Proč by to
bavíme se o autě pro rodinu v porovnání s SUV nesmyslem za 1,3 mil......a Proace za 900tis s 2,0 turbodieselem 180 koní je prostě v rámci logiky užívání neporovnatelná. SUV je móda a cena přes milion navíc u Lidového vozu je totální nesmysl.
Avatar - Josef-Kratochvil
28. 3. 2022 21:13
Re: Proč by to
Užitkáče typu Proace, Turneo, Caddy atd. jsou jen prestavene “dobytčáky” a podle toho se s nima jezdi. Z hlediska uzitne hodnoty a racionality maji urcite svoje vyhody, ale v porovnani s klasickym kombi, pripadne MPV, je to proste žebřiňák. Zkraceně, pokud má človek rad řízení, komfort modernich osobnich aut, bude se mu s tim jezdit na renaulta. Nicmene, obtloustle vysoke tezke jebky jako Sorento, BMW X5, Tuareg atd, se ridi jeste hur. Aspon ale komfortne.
Avatar - Emel
25. 3. 2022 17:54
Re: Proč by to
Na jednom se shodneme - je to zbytečný.
Avatar - Emel
25. 3. 2022 09:33
Duel
Tiguan se mi docela líbí krátký, ten Allspace už je takový nastavovaný. Kia výbornej čumák, zadek trošku divnej, ale jako celek lepší. Že jezdí větší auto s větším motorem za stejné spotřeby jako TDI Evo je výborné vysvědčení.
Na druhou stranu - dělení 40-20-40 by člověk v SUV čekal, moje oblíbené kritérium "schránka na brýle" je u Tiguanu i vzadu a ta palubka se mi na pohled (a asi jenom na pohled) líbí víc. Ale musel by to být v jízdě hodně velký rozdíl, abych zvažoval příplatek 100t+
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Tielman
25. 3. 2022 12:41
Re: Duel
U těchto dvou by v mém případě rozhodovala jízda. Líbí se mi obě auta. Takže by rozhodovali; reakce na plynový/brzdový pedál, nastavení automatu, pohodlí a ticho v kabině. Vyloženě problém nemám ani s jedním autem. Každé svým způsobem hezké, drží se řešení, uspořádání a designu v rámci svých koncernů... prostě moderní současný mainstream.
Avatar - Emel
25. 3. 2022 13:14
Re: Duel
Na první pohled je Sorento lepší value for money - trošku víc auta za trošku míň peněz, i větší (objemnější) motor. Kdybych musel něco objednat teď hned od obrazovky, bylo by to Sorento. Ale jinak jak říkáš.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:18
Re: Duel
A kdyby to nemusela být jen tato dvě auta ? Tak co v této kategorii ? Upřímě mne hodně rozumný příjde Kodiaq, pokud by to nemuselo být pro 7, tak RAVka HEV/PHEV dle peněženky.
Avatar - Emel
25. 3. 2022 13:27
Re: Duel
Sorento mi přijde i lepší value for money než Kodiaq. Alternativně SantaFe taky fajn.
Kodiaq bych chtěl případně zkusit s tou 2.0TSI, to mi přijde zajímavá varianta.
RAVka za mě ne. Když menší auto, asi bych dal šanci ještě Mazdě... případně možná to Stelvio, ale to jsme asi cenově o kousek výš a po pravdě se mi moc nelíbí.
Za zajímavou cenu bývalo GLB.
PS: jinak teda třílitrová nafta je třílitrová nafta... ale Touareg začíná na 2M (a taky se mi nějak extra nelíbí).
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:45
Re: Duel
Kodiaq RS s tim TDI je aktualne za cenu tohoto Tiguanu - 1.3M A to je zajimave.

Mazda mne nelaka, je pro mne malo SUV, libila se mi jizdne i nova Kuga, ale je to podobna karoserie, jako Mazda.

Cenove vyse mne pak bere Explorer :D
Avatar - Emel
25. 3. 2022 13:49
Re: Duel
Kodiaq RS je s TSI. A nejsem si jistej, že mi to dává smysl... ta slabší 2.0TSI umí být dost úsporná, ta 180kW asi tolik ne... a honit krabici po silnici... musel bych to zkusit.
Mazda je málo SUV, což za mě není chyba... ale velikostně je to spíš Karoq než Kodiaq asi. Uvidíme co nová CX-60... ale ta bude asi drahá. Nicméně na tu bych si počkal, pokud by s šestiválcem byla někde kolem 1,4M... uff, jak rychle jsme si zvykli na ceny vysoko přes 1M.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:54
Re: Duel
Kodiaq se da sehnat i s tim slabsim TSI ? Asi jsem se prehledl, ale to by asi stacilo. Mne se mozna vic libi Sportline.

Jo cx60 by mohl byt zajimavy a nebo pak na 1.5 zacina Lanďák a ten je taky fajn :D Ale to uz jsem utekl jinam… no ceny radsi nekomentuju, proto BYCharim
Avatar - Emel
25. 3. 2022 15:06
Re: Duel
Vždycky šel, tak snad to nevypadlo z nabídky.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 22:20
Re: Duel
Jo, je tam, přehlédl jsem ho
25. 3. 2022 15:03
Re: Re: Duel
Minimalne v interiery je kia/h o level vyssie ako kodiak, kodiak je na tom horsie ako golf 7. Z ktoreho vychadza
Avatar - Emel
25. 3. 2022 17:08
Re: Re: Duel
Možná jo... ale mě se teda Kodiaq trefuje do vkusu... ještě relativně "staromilské" ovládání s kolečkama na klimu... alcantara na sedačkách... displej zasazený do palubky.
https://skoda-motorsport.s3.amazonaws.com/…/2019/05/004.jpg?…
Třeba ty výdechy ventilace u Sorenta jsou na můj vkus trošku moc výrazné, obecně nemám rád větší množství chromu ani klavíru v interiéru... problém by to nebyl, ale klidně bych si ten luxus odpustil.
https://img.auto.cz/…pbWc/7570405.jpg?…
27. 3. 2022 10:00
Re: Re: Duel
je pravda ze ten kodiaqovsky interier je este taky tradicnejsi, to iste plati aj pre tiguan, nova rada kodiaq//tiguan uz asi nebude tak privetiva. Na druhej srane, mal som pozicane nove sorento na dva dni a oproti kodiaqu je to naozaj poriadny rozdiel, to auto je proste novsie. Co sa tyka automat/motor , mal som pocit takej polopremie, dsg/2.0TDI je stale proste priemer. Spracovanie na oboch fajn. Tie vyduchy na sorente mi tiez moc nerezu.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 09:38
Rozkaz zněl jasně!
Volkswagen musí vyhrát !

Ne, fakt se na mě nezlobte, ta recenze je óda na Tiguan :D

První nesmysly - kufr (jeden z plusů Tiguanu), který má sice objemem v litrech na papíře více, ale je kratší a nižší, když sundáš roletku (vycházím z tabulky), takže do Sorenta dáš prostě více objemějších věcí.... ale kdo vozí třeba vodu v kufru, tak jasný Tiguan vítězí

Dynamika - proč někdo srovnává dynamiku automatu na podržený r.s. ? To je pitomost, zvláště, když jsou odlišně odstupňované převodovky. I tak tam naprosto neodpovídá dynamika měřená a ta papírová, za kterou je Tiguan chválený. V pružném zrychlení dle slov autora Kia ujíždí, to je asi mnohem důletižější, než že z nuly se Tiguan odhrábne rychleji, ne ? Kdo, kromě Hamuny více využije 0-100 ? Já tedy radši tu pružnou dynamiku.

Podvozek - příjde zvláštní jen mne, že se testují celkem velká SUV a Kii se vytýká, že je málo "sportovní" ? K čemu? :-O :-O


I když je u Sorenta popsán až luxusní interiér, nějak mi chybí popsaný ten plastový Tiguan, kdo v něm seděl, tak ví o čem mluvím :)

No nic, už to skoro vypadalo, že koncernovwka nemívá ve zdejších testech až tak okatě nadržováno.. tady je zase vše při starém :)
Rozbalit vlákno
42
25. 3. 2022 10:17
Re: Rozkaz zněl jasně!
...... :-)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 10:18
Re: Rozkaz zněl jasně!
No prosím, vyjádři se, majiteli a obhájče nejspolehlivějších aut na světě ;) Klidně mi rozporuj, že je to jinak ? A doufám, že máš i zkušenost s konkurencí, než začneš.
25. 3. 2022 10:42
Re: Rozkaz zněl jasně!
Já jsem NIKDE nepsal ani o nadprůměrné spolehlivosti, to jste mi vy přišili. Pouze jsem napsal moje zkušenosti. Jenom se bavím, jak do toho auta zase reješ. Co je na tom interieru tak špatné?
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 10:51
Re: Rozkaz zněl jasně!
Já šiju do auta? Já šiju do testu, kterej je tady napsaný silně tendenčně, četl si to ? Chválit litry v kufru i přesto, že druhé auto má ten kufr větší na ten kýžený náklad a né na vodu ? Proto se tě ptám, jestli máš něco, čím by si mohl objektivně diskutovat a nebo se cítíš jen uražen na vlastní garáži a nepochopil si, o čem mluvím.

Já proti Tiguanu nic nemám, mne se Allspace docela i líbí, na rozdíl od krátké verze, až na interiér, který k autu za více, než 1M nesedí. Velké množství tvrdých plastů v této třídě aut nebývalo normální, ostatně i v textu zmíněný a dříve vysmívaný korejec je chválen za luxusní interiér, tak na tom asi něco bude, ne ? Ano, seděl jsem v tom a osahal si to, ano, znám i konkurenční auta, proto hodnotím, jak hodnotím. Máš prosím věcné komentáře ? Směle do toho, klidně mne oprav.
25. 3. 2022 11:12
Re: Rozkaz zněl jasně!
Kde ti v tom autě měkčené plasty chybí?
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 11:22
Re: Rozkaz zněl jasně!
U hodně výbav jsou tragické dveře a část výplní, spodek palubky, středový tunel.

Musím podotknout, že jestli je toto facelift, zkoušel jsem předafaceliftované kousky.
Avatar - Jerry.Gunman
25. 3. 2022 11:31
Re: Rozkaz zněl jasně!
Hele, nebudu si hrát na BY kupce, ale mým očím se ta KIA jeví být mnohem hezčí, pohlednější a příhodnější
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 12:49
Re: Rozkaz zněl jasně!
Mne se líbí obě auta, nejsem příznivce SUV, ale v tom Rpaketu natáhlý Tiguan pusobí lépe, než ten krátký (ten se mi vubec nelíbí).

Kia je fajn, interiér, exteriér. Kdybych si měl vybrat, tak bych dal přednost asi nakonec Sorentu pro její automat, DSG je do sportovních aut, to s takovým SUV dělat nechci, tady víc sedí hydroměnič.
25. 3. 2022 13:00
Re: Re: Rozkaz zněl jasně!
Sorento ma ale tiez dvojspojku 😉.
Avatar - Emel
25. 3. 2022 13:05
Re: Re: Rozkaz zněl jasně!
Ale rozkaz zněl jasně ;-)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:16
Re: Re: Rozkaz zněl jasně!
To bylo na mě? Přehlédl jsem tu větu, věděl sem, že Sorento má HDM, ale netušil, že tady je jiná skřň a u DSG píšou, že cuká a to i při popojíždění a to dělá většina dvouspojek :D No tak jsem se spletl
25. 3. 2022 13:19
Re: Re: Re: Rozkaz zněl jasně!
Sorento malo HDM v predchadzajucej generacii. Ale tato nova mokra dvojspojka sa im vraj vydarila a radi velmi jemne.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:22
Re: Re: Re: Rozkaz zněl jasně!
Nemám zkušenost, ale díky za opravu. :yes:
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 13:24
Re: Re: Re: Rozkaz zněl jasně!
V galerii pod jednou fotkou dokonce pisou "sametove"a v textu clanku je doslova "Volkswagen řadí nanejvýš sedmičku a v nižších rychlostech si občas trochu cukne. Kia má navrch ještě osmý stupeň a řadí jemněji. "

Ale to autorovi clanku nezabranilo tomu dat obema autum v tabulce stejne hodnoceni pro razeni :)
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:10
Re: Re: Rozkaz zněl jasně!
Aha, já žil v tom, že všechna ostatní auta téhle velikosti už mají měnič mimo koncern (a tam dokonce i Audiny mají a je skvělý), no nic :D Pak je to za mě plichta.
25. 3. 2022 11:32
Re: Rozkaz zněl jasně!
Vršek dveří měkký, střed opěrka čalouněný, spodek kapsa a repro logicky tvrdý. Jestli chceč kapsu měkkou, vrať se o padesát let zpět. Spodek palubky tvrdý. Nevadí mi. Jak často se dotýkáš vršku palubky? V čem je ta výhoda měkčeného plastu? Žádná. Jenom se musí více udržovat.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 11:40
Re: Rozkaz zněl jasně!
To je krásné, jak nevýhody bagetelizuješ :D :D Prosím, přestaň se zesměšňovat... "nevadí mi" "jak často se dotýkáš palubky".

Výplň není jen vršek dveří, vrať se do VW před pár lety, nemusíš ani o padesát let, ale to je fuk. Hele, upřímě, proč reaguješ ?

Absolutně ti chybí srovnání a nadhled, nejsi schopen objektivního hodnocení skrze optiku vlastní garáže a když ti nedostatek ukážu, tak říkáš, že ti nevadí.

Mne taky nevadí vady mého auta, žádné není dokonalé, ale objektivně ty chyby ta auta mají.... je to tak prosté...

p.s. že si z hnusného tvrdého plastu na palubce udělal plus, tak to je majstrštyk ! :D :D To je skoro na zlatej ventílek za 2022 !
25. 3. 2022 12:08
Re: Rozkaz zněl jasně!
Ztráta času s tebou. :no:
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 12:12
Re: Rozkaz zněl jasně!
Z nás dvou jsi to ty, kdo nechce diskutovat objektivně a jen si hájí svou garáž.
Avatar - honzaHK
25. 3. 2022 12:30
Re: Rozkaz zněl jasně!
I když nejsem odborník a probíranému tématu se systematicky nevěnuji, po hodinách váhání se ti pokusím odpovědět. Přemýšlel jsem nad tím velmi dlouho a ke konci úvah už jsem si nebyl jistý téměř ničím. Přesto si dovolím tvrdit, že výhoda měkčených plastů je v zásadě v tom, že jsou měkké. Tato výhoda ovšem nestojí osamoceně. Stejně důležitý je pak také fakt, že takové měkčené plasty nejsou tvrdé. Já vím, nebudeš tomu chtít uvěřit, taky jsem s tím bojoval.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 12:46
Re: Rozkaz zněl jasně!
Nečekaný závěr ! To je šokující objev :yes: :-[]
Avatar - _Karel_
25. 3. 2022 14:17
Re: Rozkaz zněl jasně!
V textu píší, že kuft Sorenta je nižší. Holt má míň litrů, jak jinak to mají hodnotit? Mě ten test v rámci běžných testů SM přijde naopak překvapivě rozumnej, žádná óda na Tiguan. I když bych taky dal vítězství Sorentu. Ale že by malovali Tiguana na růžovou? Neřekl bych.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 14:22
Re: Rozkaz zněl jasně!
Ale po strop je vyssi. Mne projde ze ACZ testy jsou objektivnejsi vuci VW posledni dobou
Avatar - _Karel_
25. 3. 2022 14:33
Re: Rozkaz zněl jasně!
Výška po strop je podle mě k ničemu. Na dovolenou bych si nedovolil balit nad roletku, a lednička se vejde do obou.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 14:48
Re: Rozkaz zněl jasně!
Tak to já dost řeším a tam vidím třeba u svého auta docela nedostatek oproti minulé generaci :D Já se pod roletku nevejdu ani omylem :D
Avatar - Mikesus
25. 3. 2022 16:56
Re: Rozkaz zněl jasně!
To se nedivím, ze se nevejdeš pod roletku, když se nevejdeš ani do Highlandera na šířku :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 19:53
Re: Rozkaz zněl jasně!
To sme nekdy testovali ?:D
Avatar - Mikesus
25. 3. 2022 22:34
Re: Rozkaz zněl jasně!
Stěžoval sis, že tě středový tunel ulačuje. :-[]
25. 3. 2022 11:31
Re: Rozkaz zněl jasně!
Co té rozčiluje, Kia je nalestena bída ve všech formátech, proč by to mělo u sorenta byt jinak? Neznám jediný normální korejský auto, který by podvozkově vynikalo.
25. 3. 2022 11:35
Re: Rozkaz zněl jasně!
Ale baví mě jak si dokážeš v jednom příspěvku odporovat. Vadí ti měření pružnosti na konkrétní stupeň ale pružné zrychlení (což se měří na konkrétní rychle.stupeň) ti přijde u Kii málo vyzdvihnute. To nevymyslis. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 11:41
Re: Rozkaz zněl jasně!
Kia je naleštěná bída ? A VW je co prosímtě ?:D Já si odporuji? Napíšu, že je to nesmyslnné srovnání a právě rozporuji i výsledek testu, ve kterým si autor udělá toto srovnání a pak dá lepší známku druhému autu, zkus si ten test přečíst.
Avatar - lamal
30. 3. 2022 12:53
Re: Rozkaz zněl jasně!
Mna pobavila aj kritika ceny nahradnych dielov, Kia ma napr v serii ´´Aktivní asistent jízdy v pruzích´´ a nevies ci a aky headup display ponuka jedno ci druhe auto, podla coho zrovnavaju cenu celneho skla ?

Z kontextu vytrhnu dve sumy, bez blizsej specifikacie cien tychto poloziek. Tieto taktiky maju sposobit dojem, ze vsetky nahradne diely lacnejsej a lepsie vybavenej Kie budu sialene drahe a tam je zakopany pes v cene... zlaty VW nie ? Ubohe,..
25. 3. 2022 12:28
Re: Rozkaz zněl jasně!
Souhlas na 100%. Článek je psán silně tendenčně, přijde mi jako by to bylo předem dohodnuté, že to takto vyhodnotí. V Sorentu i Tiguanu jsem jel a teda rozdíl v prostoru, pocitu luxusu a celkovém chování auta byl výrazně ve prospěch Sorenta. Navíc srovnávali 5místný Allspace - 7 místný má sedadla o cca 7cm výš a vzniká tak schod na nákladové hraně a tím logicky opět menší kufr! Autor vůbec nezmínil vychytávky Sorenta typu vyparkování přes klíč dálkového ovladače, klimatizovaná 3 řada sedadel včetně isofixů, head up displej promítaný na sklo, nikoli na destičku, držáky nápojů vzadu ve dveřích, 7x USB. To jsou všechno věci, které rodinně zaměřené auto potřebuje. Navíc vnímám opravdu jako podstatně lepší pružnější chování auta, vnitřní šířku o cca 5-7cm větší. Takže asi tak....Navíc už Kia umí i výklopné tažné zařízení. Když si k tomu přičtu 7 let záruky a výrazně nižší cenu, nevím, nevím, které auto by Bohumile mělo vyhrát :-).....
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 12:45
Re: Rozkaz zněl jasně!
Já osobně nevím, které z těchto dvou bych vybral (objektivně velké plus vidím v HDM převodovce u Sorenta, dvouspojka není ideál pro takový typ auta), proti VW nic nemám a o to víc nechápu, proč se z toho dělá pořád takováhle šaráda. Faktem je, že Kia/Hyundai to na poli větších SUV hraje delší dobu a je to naprosto tvrdá konkurence proti VW a obhajoba znáčku na kapotě už je snad pouze u totálních zaslepenců, kteří udělají z mínusů plusy (viz JirkaX :D)
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 12:51
Re: Rozkaz zněl jasně!
HDM (se sestistupnovym automatem) maji jenom hybridni Sorenta, naftove ma osmistupnovou dvojspojku.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:09
Re: Rozkaz zněl jasně!
Nevíš, proč jsem si myslel, že to je HDM :D ? No, pak je to pro mě asi plichta :D A nebo hybrid. :-[]
25. 3. 2022 13:22
Re: Rozkaz zněl jasně!
:D jj je to dvojspojka, ale v olejové lázni a řadí téměř tak hladce, jako HDM. Takže malinkaté plus by mít mohla.... ;-). Nějaké zmatkovaní jsem při mé cca 40km jízdě nezaznamenal, narozdíl od zdejšího testera. Spotřebu jsem měl 7,7litru, což beru jako parádní výsledek.
Avatar - KANKUNEN
25. 3. 2022 13:23
Re: Rozkaz zněl jasně!
Protože píšou, že je ta převodovka kulturnější.
25. 3. 2022 13:30
Re: Rozkaz zněl jasně!
Jinak u mě by to vyhrálo Sorento právě kvůli vnitřní šířce a isofixům ve 3tí řadě. Občas vezu 6 lidí a jedno dítě hodit spolu s pubertálním sourozencem dozadu by byla výhoda. Na Sorentu mi štvou objektivně tyto věci - nemá masážní sedadla, nemá dělení zadních sedadel 40/20/40, což nechápu proč, když předchůdce i současná Sportage to mají a hlavně LED Matrix. Jsou to ovšem věci, které jsou pro mě méně důležité, než zmíněný prostor atd....
Avatar - Emel
25. 3. 2022 13:38
Re: Rozkaz zněl jasně!
Přesně... 40-20-40 je minimum, ocenil bych i nějakou šikovnou variabilitu typu posuvné sedačky, nastavitelný sklon opěradla... atd. Když už mají tahle auta suplovat MPV...
Ale pořád vypadá Sorento jako asi ta nejlepší nabídka na trhu.
25. 3. 2022 14:04
Re: Rozkaz zněl jasně!
Sorento má posuvnou druhou řadu sedadel a nastavitelný skon opěradla. Absence 40/20/40 se dá u širšího auta částečně vyřešit, že sklopíš krajní sedadlo a pořád máš jistotu, že se tam 2 lidi vejdou. Navíc to nemá skoro žádný středový tunel...
25. 3. 2022 14:10
Re: Rozkaz zněl jasně!
Mám 7 místný Renault GrandScenic 2.0dCi 118kw a pomalu se po 6ti letech pohlížím po náhradě. Čekám na FL Sorenta, nebo na novou generaci Santa Fe. Vždy to vychází proti sobě a ve stejný rok, počítám tedy 2023. S dieslem problém nemám, pokud je kultivovaný, tak snad ho tam udrží :-)
25. 3. 2022 10:00
Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
.... a kromě kufru budeš mít ve všem lepší auto, navíc tě to bude bavit řídit.... ;-) Full-tlačítkové, dokonale přehledné ovládání, skvělý podvozek a hlavně řízení, na poměry třídy pěkný a vyvážený design, 8st. ZF převodovka.... A není to šedá pixla jak všechno ostatní.... ;-)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 11:12
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Ve vší úctě, ale Stelvio si asi nebude kupovat stejná cílovka, jako tyhle dvě auta, která jsou zaměřena na přepravní kapacitu osob. Ta není sedmimístná.
25. 3. 2022 12:55
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Jasny, Stelvio muzes zvazit pokud hledas auto se dvemi radami sedadel.... mimochodem, ta auta v testu jsou taky jen petimistna ne? Letmo jsem to precetl a zadne hodnoceni treti rady ani jeji fotka....
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 12:57
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Jsou volitelne sedmimistna, redakce mela zjevne petimistne verze.
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:24
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
To ano, ale jsou to rodinná SUV - tam ten kufr a prostornost hraje roli, jízda je v tomto případě druhotná, upřímě, hledat auto se dvema řadami sedadel a neřešit kufr, jdu do sedanu ;) Klidně do Alfy
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2022 12:57
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Za mna rexton... ten tieto dva kusky v terene :yes: doslova rozdrti a pritom vie byt rovnako luxusny ako tato dvojica ... k tomu ma uz tiez svoj vlastny dizel a tiez vie byt 7 miestny... za mna urcite rexton ... je fakt vydareny :yes:

Zaujimave tiez moze byt porovnanie rexton vs highlander... snad raz.... :yes:
Avatar - Ozzman
25. 3. 2022 13:23
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Nekoupil by sis Rexton, vsadil bych na to svoje boty, že kdyby si měl ty peníze, nejdeš pro něj
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2022 19:31
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
rextoa ano ... ale jednak na neho nemam a ani ho nepotrebujem... ako urcitej rextona ako sorento.. to bez debaty ... novy rexton je dokonaly :yes:
Avatar - Jaros71
29. 3. 2022 01:41
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Rexton je model od malé korejské značky která stále krachuje... :-)
Díky , to má do dokonalosti daleko.
Avatar - Emel
25. 3. 2022 13:42
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Jak mám Alfu docela rád a pro korejce slabost nemám, tak teda musím na rovinu říct, že Sorento je pro mě hezčí auto.
Avatar - hugino
25. 3. 2022 23:31
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Ja by som si za tie prachy kúpil Volvo XC 60.Ani by som nepovedal že má XC 60 väčší rázvor ako obidve testované autá.
Avatar - Mikesus
26. 3. 2022 08:18
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Jo xc60 může být alternativa. Jak je na tom uvnitř s prostorem? Trochu se obávám, že za Sorentem bude o třídu menší. Ale nehledal jsem, je to jen pocit.
Avatar - hugino
26. 3. 2022 10:19
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Práve to ma prekvapilo že XC 60 má dlhší rázvor ako Sorento 2865 mm vs 2815 mm,šírka 1902 mm vs 1900 mm ale za to je nižšie 1650 mm vs 1700 mm a kratšie 4690 mm vs 4810 mm.Takže vnútorný priestor bude +/- rovnaký akurát kufor bude mať Sorento väčší /ak by som potreboval viac litrov dá sa to riešiť truhlou na strechu / + možnosť sedem miestnej verzie.Naopak XC 60 má silnejší motor tým pádom lepšie parametre a 8 stupňovú HDM prevodovku čo je asi ťiež výhoda voči dvojspojke.Skladovky sa dajú kúpiť okolo 1,2-1,4 mil kč.Z týchto dvoch áut vyzerá Kia o dosť modernejšie a VW za posledný rok tak napálil ceny že je momentálne nekúpiťelný žiadny model od nich.U nás je predajca ktorý ponúka pri kúpe Volva doživotný servis grátis.Neskúmal som či to je pravda ale ako slogan to znie dobre.
Avatar - Mikesus
26. 3. 2022 13:13
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Dnes rozvor o vnitřním prostoru nemusi říct vůbec nic. Stačí mít delší kapotu viz Mazda, menší převisy a hned je uvnitř stisneneji i přes větší rozvor.

Tak přesně co jsem si myslel. Uvnitř je xc60 o dost mensi. Jen doufám, že kluci nezměnili metodiku měření.
https://www.auto.cz/…o-zasuvky-122158

Podélný prostor vzadu.
Sorento:164-177cm
Xc60: 96cm
Avatar - hugino
26. 3. 2022 14:28
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Neviem ako sa posiela ten link / Ozzman mi to kedysi nechcel vysvetliť=vlastne ma poslal do pi..e/ ale pri teste Kia Sorento 2.2 CRDi z 14.12.2020 na ACZ je ten pozdĺžny priestor / h / 650-860 mm takže predsa bude to Volvo priestranejšie.Ono je vždy lepšie si to pozrieť a vyskúšať naživo.Každopádne je to alternatíva a tieto nové Volvá sa mi dosť páčia.
Avatar - Mikesus
26. 3. 2022 16:24
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Takze to měří opět úplně jinak. Ok diky

Posílá se Link tak, ze dáš kopírovat a vložit a máš ho tam. ;-)
Avatar - Ozzman
26. 3. 2022 17:13
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Co kecas, rikal sem ti, ze link musis davat ve formatu http (umazat s z https) a tobe to neslo , ja si to pamatuju ;)
Avatar - hugino
26. 3. 2022 19:22
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Tak som to zle vyhodnotil.Moja chyba. :-)
Avatar - Mikesus
26. 3. 2022 23:45
Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Ale prd. Dávám i s https a funguje to.
Viz můj předešlý link. :-[]
Avatar - wakantanka
26. 3. 2022 12:42
Re: Re: Kup si za stejný prachy Alfu Stelvio....
Kamoš teraz jedno XC60 objednal, cena 60 tisíc € trošku iná cenová :)
25. 3. 2022 11:15
nekoupil bych si ani jedno z nich
protože ta auta jsou až příliš obrovská a těžká. Já bych raději volil menší Sportage HEV. Prostorově naprosto dostačující a není tak těžkopádné, má třízonovou klimu, prý je tišší než Sorento. Plus výhody HEV (hladké rozjezdy, elektricky provoz při popojíždění, malá spotřeba ve městě). Za mega v super výbavě a 4x4. Sorento HEV bude asi přece línější a naftu prostě nemám rád.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 11:25
Re: nekoupil bych si ani jedno z nich
Sorento HEV ma papirove stejne zrychleni jako diesel, PHEV je nepatrne lepsi. Realne recenzenti rikaji, ze HEV je lepsi nez PHEV, prime porovnani s dieslem jsem nevidel (ale nejake video porovnavajici Sorento v dieselu s HEV ma Rasto Chvala, mozna to tam zminuje).
25. 3. 2022 13:07
Re: Re: nekoupil bych si ani jedno z nich
Na slovenskom Kia clube porovnavali vsetky motorizacie a v sprintoch bol najrychlejsi klasicky hybrid.
Avatar - Emel
25. 3. 2022 11:28
Re: nekoupil bych si ani jedno z nich
Naftu taky nemusím... ale v takovémhle autě bych byl na vážkách. Asi podle nájezdu a typu užívání.
Prostorově dostačující - to právě jak pro koho.
25. 3. 2022 13:57
Re: nekoupil bych si ani jedno z nich
Pokud máš 5ti členou rodinu a občas vezeš babi, dědu atd, tak prostě Sportage je na nic.... Tyhle auta mají cílovku jinde. A ano Sportage je moc povedené a věřím, že Sorento po FL dostane všechna jeho vylepšení a ještě něco navrch.
25. 3. 2022 20:10
Re: nekoupil bych si ani jedno z nich
Taková zajímavost, u nás (Vysočina) kraj koupil dvě Sorenta jako výjezdové vozidlo RV, zbytek záchranky zatím používá Hyundaie IX35 a teď už minulou generaci Kie Sportage. https://www.zzsvysocina.cz/…t/d-1596/p1=1046
25. 3. 2022 14:04
výše havarijní pojistky
Jaký asi bude rozdíl v pojištění při takto markantním rozdílu v cenách náhradních dílů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JirkaVejrazka
25. 3. 2022 16:44
Podvozek Sorenta?
Dal jsem si tu praci a precetl vsechny tri recenze aktualniho Sorenta tady na webu. Zatimco u HEV a PHEV je podvozek vychvalovany za komfort a kultivovanost, u dieselove verze je kritizovany za bouchani (jak v recenzi, tak tady v testu). Ze by to bylo jinym naladenim, nebo "jen" vetsimy koly u naftove verze?
Rozbalit vlákno
1
25. 3. 2022 17:08
Re: Podvozek Sorenta?
Naftové verze bývají tvrdší a větší kola mají také podstatný vliv.
27. 3. 2022 22:24
Ceny ND
Nevim jestli to novinari nekdy slyseli, ale rika se tomu pojisteni nebo zaruka. Pak jsou mi ceny ND volny, protoze to bud pokryje prave ta pojistka nebo dlouha zaruka. O tom si muzou nechat ve VW jen zdat a v pripade poruchy led svetla si ho zacvakat ze svyho. Ale muzou se utesovat, ze je levnejsi :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
29. 3. 2022 01:43
ceny??
Za mne to stojí neskutečně...
Je tomu jen pár let a prodával se VW TOUAREG Nomád 3.0 TDI za milion.. :-O
Dnes je to prostě napálené , ceny vyšroubované a interiery děsivé s těmi dotyky.. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
29. 3. 2022 13:49
Re: ceny??
A byl k tomu aspoň volant? to byl ten úplný holobyt, do kterého nešlo ani nic připlatit ne?