Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Kia Sorento 2.2 CRDi 8DCT 4x4 vs. Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion – Hra paradoxů
133 komentářů
KANKUNEN
4
rychlejší je si najit fotku na googelu než to klikání. Jinak KIA na mě působí daleko luxusněji.
Emel
0
Když klikneš na takovej ten rozčtvrcenej čtverec v horní liště, tak se ukážou náhledy. Ale není to nic moc, ten předchozí systém s posouváním o deset fotek nebo kolik měl něco do sebe.
Ada je zase tady
2
Klíčové je, zdali ty auta lze koupit v kombinaci diesel + manuální převodovka + 4x4 + ruční brzda
white label
0
https://www.csfd.cz/…o-hrobu/prehled/
MS-sport
někdo za ty nesmyslný peníze kupoval?? :-! :-O
Protoze potrebuje do neceho dat rodinu?
Že se ty necháš zviklat trollem :)
To vis, poslednich 36 hodin koukam skoro v kuse do obrazovky, musim se nejak odreagovat ;-)
Ok :D
Připomíná mi to takovou tu debatu pod testem každého kombi pár let nazpět
" kdo sakra potřebuje vozit ty zbytečné litry vzduchu !! " :D
Připomíná mi to takovou tu debatu pod testem každého kombi pár let nazpět
" kdo sakra potřebuje vozit ty zbytečné litry vzduchu !! " :D
To bývalo skôr na margo MPV ako na kombi.
kecy stejný jako máš ty dneska :-!
Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) je teď v ČR 1,67 dítěte na matku, dle statistik z roku 2016 to bylo 1,63. Pozorujeme však nárůst, krátce po roce 2000 to bylo jen něco málo přes jedno dítě.
My jsme se tedy 4 vešli dozadu do Š110, později Š125.
Sorry jako.
My jsme se tedy 4 vešli dozadu do Š110, později Š125.
Sorry jako.
A ti co maji tri deti maji pozadat nekoho bezdetneho, aby jim vozil 1,33 ditete tam kam potrebuji? ;-)
Ano, taky jsme jeli ve Skode 105 na dovolenou v sesti lidech. Nejmensi lezel(a) na platu u zadniho okna. Obavam se, ze dnes by to neproslo.
Ano, taky jsme jeli ve Skode 105 na dovolenou v sesti lidech. Nejmensi lezel(a) na platu u zadniho okna. Obavam se, ze dnes by to neproslo.
Rodinám se 3 a více dětmi, které mají zbytečné 3 mega, se laskavě povoluje kupovat tyto obludy za účelem pojíždění.
Já čekal, kdo s touhle teorií příjde a od tebe bych to nečekal :D
Co je špatného na statistice?
Ze ji maloktery laik umi spravne interpretovat.
Na statistice vůbec nic, máme ji v ČR na špičkové úrovni, ale na tom, že jste dříve jezdili Škodovkou ve 4 a srovnávat to s dneškem.... dříve si mohl taky na dovolenou maximálně tak na Lipno a stačilo to.... :D Prostě dnes nemusíš mít jen malé auto..
Schvalne jsem se nad tim o vikendu zamyslel a zjistil, aktualne ze mezi pribuznymi a blizkymi kamarady mame vic rodin se tremi detmi, nez se dvema nebo jednim. Dokonce mame kamarady, kteri maji pet deti a mozna jeste neskoncili.
No právě! Např. Toyota Proace stoji 900tis a jeho užitná hodnota, pořizovací cena, náklady na provoz jsou řádově jinde než tahle dvě auta kvůli jejich ceně. Takže to není ani alternativa k přemýšlení.... :-! kdyby tyhle dvě kozy stály do 750tis pak můžeme diskutovat, ale takhle je to úplně zbytečný.
ProAce je dodávka.... nechceš to srovnat rovnou s Tranzitem? Ten má větší kufr :)
Není to dodávka :-! dodávka je určena pro převážení zboží :-)
S proace mám něco najezdeno. Proace verso i proace, tedy klasická skříň i "civilní " verze. Rozdíl v nich byl jen v tom, ze jsem vzadu vezl buď sedačky, nebo krabice. Jinak to je úplně to samé, včetně "nekomfortu"
Takze proace verso je dodávka.
Takze proace verso je dodávka.
můj syn to má. Vozí v tom 2 děti. Není to dodávka. V porovnání s vyskákanou sportovní VW kozou za 1,3mil kč, která nejede, žere, je v ní málo místa se není o čem bavit.
V porovnani s jinou dodávkou možná. V porovnani s jakýmkoliv osobakem C segmentu a výš ani omylem. Člověk hned slyší, vidí i cítí při jízdě, že to je dodávka.
bavíme se o autě pro rodinu v porovnání s SUV nesmyslem za 1,3 mil......a Proace za 900tis s 2,0 turbodieselem 180 koní je prostě v rámci logiky užívání neporovnatelná. SUV je móda a cena přes milion navíc u Lidového vozu je totální nesmysl.
Užitkáče typu Proace, Turneo, Caddy atd. jsou jen prestavene “dobytčáky” a podle toho se s nima jezdi. Z hlediska uzitne hodnoty a racionality maji urcite svoje vyhody, ale v porovnani s klasickym kombi, pripadne MPV, je to proste žebřiňák. Zkraceně, pokud má človek rad řízení, komfort modernich osobnich aut, bude se mu s tim jezdit na renaulta. Nicmene, obtloustle vysoke tezke jebky jako Sorento, BMW X5, Tuareg atd, se ridi jeste hur. Aspon ale komfortne.
Emel
Tiguan se mi docela líbí krátký, ten Allspace už je takový nastavovaný. Kia výbornej čumák, zadek trošku divnej, ale jako celek lepší. Že jezdí větší auto s větším motorem za stejné spotřeby jako TDI Evo je výborné vysvědčení.
Na druhou stranu - dělení 40-20-40 by člověk v SUV čekal, moje oblíbené kritérium "schránka na brýle" je u Tiguanu i vzadu a ta palubka se mi na pohled (a asi jenom na pohled) líbí víc. Ale musel by to být v jízdě hodně velký rozdíl, abych zvažoval příplatek 100t+
Na druhou stranu - dělení 40-20-40 by člověk v SUV čekal, moje oblíbené kritérium "schránka na brýle" je u Tiguanu i vzadu a ta palubka se mi na pohled (a asi jenom na pohled) líbí víc. Ale musel by to být v jízdě hodně velký rozdíl, abych zvažoval příplatek 100t+
U těchto dvou by v mém případě rozhodovala jízda. Líbí se mi obě auta. Takže by rozhodovali; reakce na plynový/brzdový pedál, nastavení automatu, pohodlí a ticho v kabině. Vyloženě problém nemám ani s jedním autem. Každé svým způsobem hezké, drží se řešení, uspořádání a designu v rámci svých koncernů... prostě moderní současný mainstream.
Na první pohled je Sorento lepší value for money - trošku víc auta za trošku míň peněz, i větší (objemnější) motor. Kdybych musel něco objednat teď hned od obrazovky, bylo by to Sorento. Ale jinak jak říkáš.
A kdyby to nemusela být jen tato dvě auta ? Tak co v této kategorii ? Upřímě mne hodně rozumný příjde Kodiaq, pokud by to nemuselo být pro 7, tak RAVka HEV/PHEV dle peněženky.
Sorento mi přijde i lepší value for money než Kodiaq. Alternativně SantaFe taky fajn.
Kodiaq bych chtěl případně zkusit s tou 2.0TSI, to mi přijde zajímavá varianta.
RAVka za mě ne. Když menší auto, asi bych dal šanci ještě Mazdě... případně možná to Stelvio, ale to jsme asi cenově o kousek výš a po pravdě se mi moc nelíbí.
Za zajímavou cenu bývalo GLB.
PS: jinak teda třílitrová nafta je třílitrová nafta... ale Touareg začíná na 2M (a taky se mi nějak extra nelíbí).
Kodiaq bych chtěl případně zkusit s tou 2.0TSI, to mi přijde zajímavá varianta.
RAVka za mě ne. Když menší auto, asi bych dal šanci ještě Mazdě... případně možná to Stelvio, ale to jsme asi cenově o kousek výš a po pravdě se mi moc nelíbí.
Za zajímavou cenu bývalo GLB.
PS: jinak teda třílitrová nafta je třílitrová nafta... ale Touareg začíná na 2M (a taky se mi nějak extra nelíbí).
Kodiaq RS s tim TDI je aktualne za cenu tohoto Tiguanu - 1.3M A to je zajimave.
Mazda mne nelaka, je pro mne malo SUV, libila se mi jizdne i nova Kuga, ale je to podobna karoserie, jako Mazda.
Cenove vyse mne pak bere Explorer :D
Mazda mne nelaka, je pro mne malo SUV, libila se mi jizdne i nova Kuga, ale je to podobna karoserie, jako Mazda.
Cenove vyse mne pak bere Explorer :D
Kodiaq RS je s TSI. A nejsem si jistej, že mi to dává smysl... ta slabší 2.0TSI umí být dost úsporná, ta 180kW asi tolik ne... a honit krabici po silnici... musel bych to zkusit.
Mazda je málo SUV, což za mě není chyba... ale velikostně je to spíš Karoq než Kodiaq asi. Uvidíme co nová CX-60... ale ta bude asi drahá. Nicméně na tu bych si počkal, pokud by s šestiválcem byla někde kolem 1,4M... uff, jak rychle jsme si zvykli na ceny vysoko přes 1M.
Mazda je málo SUV, což za mě není chyba... ale velikostně je to spíš Karoq než Kodiaq asi. Uvidíme co nová CX-60... ale ta bude asi drahá. Nicméně na tu bych si počkal, pokud by s šestiválcem byla někde kolem 1,4M... uff, jak rychle jsme si zvykli na ceny vysoko přes 1M.
Kodiaq se da sehnat i s tim slabsim TSI ? Asi jsem se prehledl, ale to by asi stacilo. Mne se mozna vic libi Sportline.
Jo cx60 by mohl byt zajimavy a nebo pak na 1.5 zacina Lanďák a ten je taky fajn :D Ale to uz jsem utekl jinam… no ceny radsi nekomentuju, proto BYCharim
Jo cx60 by mohl byt zajimavy a nebo pak na 1.5 zacina Lanďák a ten je taky fajn :D Ale to uz jsem utekl jinam… no ceny radsi nekomentuju, proto BYCharim
Minimalne v interiery je kia/h o level vyssie ako kodiak, kodiak je na tom horsie ako golf 7. Z ktoreho vychadza
Možná jo... ale mě se teda Kodiaq trefuje do vkusu... ještě relativně "staromilské" ovládání s kolečkama na klimu... alcantara na sedačkách... displej zasazený do palubky.
https://skoda-motorsport.s3.amazonaws.com/…/2019/05/004.jpg?…
Třeba ty výdechy ventilace u Sorenta jsou na můj vkus trošku moc výrazné, obecně nemám rád větší množství chromu ani klavíru v interiéru... problém by to nebyl, ale klidně bych si ten luxus odpustil.
https://img.auto.cz/…pbWc/7570405.jpg?…
https://skoda-motorsport.s3.amazonaws.com/…/2019/05/004.jpg?…
Třeba ty výdechy ventilace u Sorenta jsou na můj vkus trošku moc výrazné, obecně nemám rád větší množství chromu ani klavíru v interiéru... problém by to nebyl, ale klidně bych si ten luxus odpustil.
https://img.auto.cz/…pbWc/7570405.jpg?…
je pravda ze ten kodiaqovsky interier je este taky tradicnejsi, to iste plati aj pre tiguan, nova rada kodiaq//tiguan uz asi nebude tak privetiva. Na druhej srane, mal som pozicane nove sorento na dva dni a oproti kodiaqu je to naozaj poriadny rozdiel, to auto je proste novsie. Co sa tyka automat/motor , mal som pocit takej polopremie, dsg/2.0TDI je stale proste priemer. Spracovanie na oboch fajn. Tie vyduchy na sorente mi tiez moc nerezu.
Ozzman
Volkswagen musí vyhrát !
Ne, fakt se na mě nezlobte, ta recenze je óda na Tiguan :D
První nesmysly - kufr (jeden z plusů Tiguanu), který má sice objemem v litrech na papíře více, ale je kratší a nižší, když sundáš roletku (vycházím z tabulky), takže do Sorenta dáš prostě více objemějších věcí.... ale kdo vozí třeba vodu v kufru, tak jasný Tiguan vítězí
Dynamika - proč někdo srovnává dynamiku automatu na podržený r.s. ? To je pitomost, zvláště, když jsou odlišně odstupňované převodovky. I tak tam naprosto neodpovídá dynamika měřená a ta papírová, za kterou je Tiguan chválený. V pružném zrychlení dle slov autora Kia ujíždí, to je asi mnohem důletižější, než že z nuly se Tiguan odhrábne rychleji, ne ? Kdo, kromě Hamuny více využije 0-100 ? Já tedy radši tu pružnou dynamiku.
Podvozek - příjde zvláštní jen mne, že se testují celkem velká SUV a Kii se vytýká, že je málo "sportovní" ? K čemu? :-O :-O
I když je u Sorenta popsán až luxusní interiér, nějak mi chybí popsaný ten plastový Tiguan, kdo v něm seděl, tak ví o čem mluvím :)
No nic, už to skoro vypadalo, že koncernovwka nemívá ve zdejších testech až tak okatě nadržováno.. tady je zase vše při starém :)
Ne, fakt se na mě nezlobte, ta recenze je óda na Tiguan :D
První nesmysly - kufr (jeden z plusů Tiguanu), který má sice objemem v litrech na papíře více, ale je kratší a nižší, když sundáš roletku (vycházím z tabulky), takže do Sorenta dáš prostě více objemějších věcí.... ale kdo vozí třeba vodu v kufru, tak jasný Tiguan vítězí
Dynamika - proč někdo srovnává dynamiku automatu na podržený r.s. ? To je pitomost, zvláště, když jsou odlišně odstupňované převodovky. I tak tam naprosto neodpovídá dynamika měřená a ta papírová, za kterou je Tiguan chválený. V pružném zrychlení dle slov autora Kia ujíždí, to je asi mnohem důletižější, než že z nuly se Tiguan odhrábne rychleji, ne ? Kdo, kromě Hamuny více využije 0-100 ? Já tedy radši tu pružnou dynamiku.
Podvozek - příjde zvláštní jen mne, že se testují celkem velká SUV a Kii se vytýká, že je málo "sportovní" ? K čemu? :-O :-O
I když je u Sorenta popsán až luxusní interiér, nějak mi chybí popsaný ten plastový Tiguan, kdo v něm seděl, tak ví o čem mluvím :)
No nic, už to skoro vypadalo, že koncernovwka nemívá ve zdejších testech až tak okatě nadržováno.. tady je zase vše při starém :)
...... :-)
No prosím, vyjádři se, majiteli a obhájče nejspolehlivějších aut na světě ;) Klidně mi rozporuj, že je to jinak ? A doufám, že máš i zkušenost s konkurencí, než začneš.
Já jsem NIKDE nepsal ani o nadprůměrné spolehlivosti, to jste mi vy přišili. Pouze jsem napsal moje zkušenosti. Jenom se bavím, jak do toho auta zase reješ. Co je na tom interieru tak špatné?
Já šiju do auta? Já šiju do testu, kterej je tady napsaný silně tendenčně, četl si to ? Chválit litry v kufru i přesto, že druhé auto má ten kufr větší na ten kýžený náklad a né na vodu ? Proto se tě ptám, jestli máš něco, čím by si mohl objektivně diskutovat a nebo se cítíš jen uražen na vlastní garáži a nepochopil si, o čem mluvím.
Já proti Tiguanu nic nemám, mne se Allspace docela i líbí, na rozdíl od krátké verze, až na interiér, který k autu za více, než 1M nesedí. Velké množství tvrdých plastů v této třídě aut nebývalo normální, ostatně i v textu zmíněný a dříve vysmívaný korejec je chválen za luxusní interiér, tak na tom asi něco bude, ne ? Ano, seděl jsem v tom a osahal si to, ano, znám i konkurenční auta, proto hodnotím, jak hodnotím. Máš prosím věcné komentáře ? Směle do toho, klidně mne oprav.
Já proti Tiguanu nic nemám, mne se Allspace docela i líbí, na rozdíl od krátké verze, až na interiér, který k autu za více, než 1M nesedí. Velké množství tvrdých plastů v této třídě aut nebývalo normální, ostatně i v textu zmíněný a dříve vysmívaný korejec je chválen za luxusní interiér, tak na tom asi něco bude, ne ? Ano, seděl jsem v tom a osahal si to, ano, znám i konkurenční auta, proto hodnotím, jak hodnotím. Máš prosím věcné komentáře ? Směle do toho, klidně mne oprav.
Kde ti v tom autě měkčené plasty chybí?
U hodně výbav jsou tragické dveře a část výplní, spodek palubky, středový tunel.
Musím podotknout, že jestli je toto facelift, zkoušel jsem předafaceliftované kousky.
Musím podotknout, že jestli je toto facelift, zkoušel jsem předafaceliftované kousky.
Hele, nebudu si hrát na BY kupce, ale mým očím se ta KIA jeví být mnohem hezčí, pohlednější a příhodnější
Mne se líbí obě auta, nejsem příznivce SUV, ale v tom Rpaketu natáhlý Tiguan pusobí lépe, než ten krátký (ten se mi vubec nelíbí).
Kia je fajn, interiér, exteriér. Kdybych si měl vybrat, tak bych dal přednost asi nakonec Sorentu pro její automat, DSG je do sportovních aut, to s takovým SUV dělat nechci, tady víc sedí hydroměnič.
Kia je fajn, interiér, exteriér. Kdybych si měl vybrat, tak bych dal přednost asi nakonec Sorentu pro její automat, DSG je do sportovních aut, to s takovým SUV dělat nechci, tady víc sedí hydroměnič.
Sorento ma ale tiez dvojspojku 😉.
Ale rozkaz zněl jasně ;-)
To bylo na mě? Přehlédl jsem tu větu, věděl sem, že Sorento má HDM, ale netušil, že tady je jiná skřň a u DSG píšou, že cuká a to i při popojíždění a to dělá většina dvouspojek :D No tak jsem se spletl
Sorento malo HDM v predchadzajucej generacii. Ale tato nova mokra dvojspojka sa im vraj vydarila a radi velmi jemne.
V galerii pod jednou fotkou dokonce pisou "sametove"a v textu clanku je doslova "Volkswagen řadí nanejvýš sedmičku a v nižších rychlostech si občas trochu cukne. Kia má navrch ještě osmý stupeň a řadí jemněji. "
Ale to autorovi clanku nezabranilo tomu dat obema autum v tabulce stejne hodnoceni pro razeni :)
Ale to autorovi clanku nezabranilo tomu dat obema autum v tabulce stejne hodnoceni pro razeni :)
Aha, já žil v tom, že všechna ostatní auta téhle velikosti už mají měnič mimo koncern (a tam dokonce i Audiny mají a je skvělý), no nic :D Pak je to za mě plichta.
Vršek dveří měkký, střed opěrka čalouněný, spodek kapsa a repro logicky tvrdý. Jestli chceč kapsu měkkou, vrať se o padesát let zpět. Spodek palubky tvrdý. Nevadí mi. Jak často se dotýkáš vršku palubky? V čem je ta výhoda měkčeného plastu? Žádná. Jenom se musí více udržovat.
To je krásné, jak nevýhody bagetelizuješ :D:D Prosím, přestaň se zesměšňovat... "nevadí mi" "jak často se dotýkáš palubky".
Výplň není jen vršek dveří, vrať se do VW před pár lety, nemusíš ani o padesát let, ale to je fuk. Hele, upřímě, proč reaguješ ?
Absolutně ti chybí srovnání a nadhled, nejsi schopen objektivního hodnocení skrze optiku vlastní garáže a když ti nedostatek ukážu, tak říkáš, že ti nevadí.
Mne taky nevadí vady mého auta, žádné není dokonalé, ale objektivně ty chyby ta auta mají.... je to tak prosté...
p.s. že si z hnusného tvrdého plastu na palubce udělal plus, tak to je majstrštyk ! :D:D To je skoro na zlatej ventílek za 2022 !
Výplň není jen vršek dveří, vrať se do VW před pár lety, nemusíš ani o padesát let, ale to je fuk. Hele, upřímě, proč reaguješ ?
Absolutně ti chybí srovnání a nadhled, nejsi schopen objektivního hodnocení skrze optiku vlastní garáže a když ti nedostatek ukážu, tak říkáš, že ti nevadí.
Mne taky nevadí vady mého auta, žádné není dokonalé, ale objektivně ty chyby ta auta mají.... je to tak prosté...
p.s. že si z hnusného tvrdého plastu na palubce udělal plus, tak to je majstrštyk ! :D:D To je skoro na zlatej ventílek za 2022 !
I když nejsem odborník a probíranému tématu se systematicky nevěnuji, po hodinách váhání se ti pokusím odpovědět. Přemýšlel jsem nad tím velmi dlouho a ke konci úvah už jsem si nebyl jistý téměř ničím. Přesto si dovolím tvrdit, že výhoda měkčených plastů je v zásadě v tom, že jsou měkké. Tato výhoda ovšem nestojí osamoceně. Stejně důležitý je pak také fakt, že takové měkčené plasty nejsou tvrdé. Já vím, nebudeš tomu chtít uvěřit, taky jsem s tím bojoval.
V textu píší, že kuft Sorenta je nižší. Holt má míň litrů, jak jinak to mají hodnotit? Mě ten test v rámci běžných testů SM přijde naopak překvapivě rozumnej, žádná óda na Tiguan. I když bych taky dal vítězství Sorentu. Ale že by malovali Tiguana na růžovou? Neřekl bych.
Ale po strop je vyssi. Mne projde ze ACZ testy jsou objektivnejsi vuci VW posledni dobou
Výška po strop je podle mě k ničemu. Na dovolenou bych si nedovolil balit nad roletku, a lednička se vejde do obou.
Tak to já dost řeším a tam vidím třeba u svého auta docela nedostatek oproti minulé generaci :D Já se pod roletku nevejdu ani omylem :D
Co té rozčiluje, Kia je nalestena bída ve všech formátech, proč by to mělo u sorenta byt jinak? Neznám jediný normální korejský auto, který by podvozkově vynikalo.
Ale baví mě jak si dokážeš v jednom příspěvku odporovat. Vadí ti měření pružnosti na konkrétní stupeň ale pružné zrychlení (což se měří na konkrétní rychle.stupeň) ti přijde u Kii málo vyzdvihnute. To nevymyslis. :-[] :-[] :-[]
Kia je naleštěná bída ? A VW je co prosímtě ?:D Já si odporuji? Napíšu, že je to nesmyslnné srovnání a právě rozporuji i výsledek testu, ve kterým si autor udělá toto srovnání a pak dá lepší známku druhému autu, zkus si ten test přečíst.
Mna pobavila aj kritika ceny nahradnych dielov, Kia ma napr v serii ´´Aktivní asistent jízdy v pruzích´´ a nevies ci a aky headup display ponuka jedno ci druhe auto, podla coho zrovnavaju cenu celneho skla ?
Z kontextu vytrhnu dve sumy, bez blizsej specifikacie cien tychto poloziek. Tieto taktiky maju sposobit dojem, ze vsetky nahradne diely lacnejsej a lepsie vybavenej Kie budu sialene drahe a tam je zakopany pes v cene... zlaty VW nie ? Ubohe,..
Z kontextu vytrhnu dve sumy, bez blizsej specifikacie cien tychto poloziek. Tieto taktiky maju sposobit dojem, ze vsetky nahradne diely lacnejsej a lepsie vybavenej Kie budu sialene drahe a tam je zakopany pes v cene... zlaty VW nie ? Ubohe,..
Souhlas na 100%. Článek je psán silně tendenčně, přijde mi jako by to bylo předem dohodnuté, že to takto vyhodnotí. V Sorentu i Tiguanu jsem jel a teda rozdíl v prostoru, pocitu luxusu a celkovém chování auta byl výrazně ve prospěch Sorenta. Navíc srovnávali 5místný Allspace - 7 místný má sedadla o cca 7cm výš a vzniká tak schod na nákladové hraně a tím logicky opět menší kufr! Autor vůbec nezmínil vychytávky Sorenta typu vyparkování přes klíč dálkového ovladače, klimatizovaná 3 řada sedadel včetně isofixů, head up displej promítaný na sklo, nikoli na destičku, držáky nápojů vzadu ve dveřích, 7x USB. To jsou všechno věci, které rodinně zaměřené auto potřebuje. Navíc vnímám opravdu jako podstatně lepší pružnější chování auta, vnitřní šířku o cca 5-7cm větší. Takže asi tak....Navíc už Kia umí i výklopné tažné zařízení. Když si k tomu přičtu 7 let záruky a výrazně nižší cenu, nevím, nevím, které auto by Bohumile mělo vyhrát :-).....
Já osobně nevím, které z těchto dvou bych vybral (objektivně velké plus vidím v HDM převodovce u Sorenta, dvouspojka není ideál pro takový typ auta), proti VW nic nemám a o to víc nechápu, proč se z toho dělá pořád takováhle šaráda. Faktem je, že Kia/Hyundai to na poli větších SUV hraje delší dobu a je to naprosto tvrdá konkurence proti VW a obhajoba znáčku na kapotě už je snad pouze u totálních zaslepenců, kteří udělají z mínusů plusy (viz JirkaX :D)
HDM (se sestistupnovym automatem) maji jenom hybridni Sorenta, naftove ma osmistupnovou dvojspojku.
Nevíš, proč jsem si myslel, že to je HDM :D ? No, pak je to pro mě asi plichta :D A nebo hybrid. :-[]
:D jj je to dvojspojka, ale v olejové lázni a řadí téměř tak hladce, jako HDM. Takže malinkaté plus by mít mohla.... ;-). Nějaké zmatkovaní jsem při mé cca 40km jízdě nezaznamenal, narozdíl od zdejšího testera. Spotřebu jsem měl 7,7litru, což beru jako parádní výsledek.
Jinak u mě by to vyhrálo Sorento právě kvůli vnitřní šířce a isofixům ve 3tí řadě. Občas vezu 6 lidí a jedno dítě hodit spolu s pubertálním sourozencem dozadu by byla výhoda. Na Sorentu mi štvou objektivně tyto věci - nemá masážní sedadla, nemá dělení zadních sedadel 40/20/40, což nechápu proč, když předchůdce i současná Sportage to mají a hlavně LED Matrix. Jsou to ovšem věci, které jsou pro mě méně důležité, než zmíněný prostor atd....
Přesně... 40-20-40 je minimum, ocenil bych i nějakou šikovnou variabilitu typu posuvné sedačky, nastavitelný sklon opěradla... atd. Když už mají tahle auta suplovat MPV...
Ale pořád vypadá Sorento jako asi ta nejlepší nabídka na trhu.
Ale pořád vypadá Sorento jako asi ta nejlepší nabídka na trhu.
Sorento má posuvnou druhou řadu sedadel a nastavitelný skon opěradla. Absence 40/20/40 se dá u širšího auta částečně vyřešit, že sklopíš krajní sedadlo a pořád máš jistotu, že se tam 2 lidi vejdou. Navíc to nemá skoro žádný středový tunel...
Mám 7 místný Renault GrandScenic 2.0dCi 118kw a pomalu se po 6ti letech pohlížím po náhradě. Čekám na FL Sorenta, nebo na novou generaci Santa Fe. Vždy to vychází proti sobě a ve stejný rok, počítám tedy 2023. S dieslem problém nemám, pokud je kultivovaný, tak snad ho tam udrží :-)
Mr.Murphy
.... a kromě kufru budeš mít ve všem lepší auto, navíc tě to bude bavit řídit.... ;-) Full-tlačítkové, dokonale přehledné ovládání, skvělý podvozek a hlavně řízení, na poměry třídy pěkný a vyvážený design, 8st. ZF převodovka.... A není to šedá pixla jak všechno ostatní.... ;-)
Ve vší úctě, ale Stelvio si asi nebude kupovat stejná cílovka, jako tyhle dvě auta, která jsou zaměřena na přepravní kapacitu osob. Ta není sedmimístná.
Jasny, Stelvio muzes zvazit pokud hledas auto se dvemi radami sedadel.... mimochodem, ta auta v testu jsou taky jen petimistna ne? Letmo jsem to precetl a zadne hodnoceni treti rady ani jeji fotka....
Za mna rexton... ten tieto dva kusky v terene :yes: doslova rozdrti a pritom vie byt rovnako luxusny ako tato dvojica ... k tomu ma uz tiez svoj vlastny dizel a tiez vie byt 7 miestny... za mna urcite rexton ... je fakt vydareny :yes:
Zaujimave tiez moze byt porovnanie rexton vs highlander... snad raz.... :yes:
Zaujimave tiez moze byt porovnanie rexton vs highlander... snad raz.... :yes:
Nekoupil by sis Rexton, vsadil bych na to svoje boty, že kdyby si měl ty peníze, nejdeš pro něj
Jak mám Alfu docela rád a pro korejce slabost nemám, tak teda musím na rovinu říct, že Sorento je pro mě hezčí auto.
Ja by som si za tie prachy kúpil Volvo XC 60.Ani by som nepovedal že má XC 60 väčší rázvor ako obidve testované autá.
Jo xc60 může být alternativa. Jak je na tom uvnitř s prostorem? Trochu se obávám, že za Sorentem bude o třídu menší. Ale nehledal jsem, je to jen pocit.
Práve to ma prekvapilo že XC 60 má dlhší rázvor ako Sorento 2865 mm vs 2815 mm,šírka 1902 mm vs 1900 mm ale za to je nižšie 1650 mm vs 1700 mm a kratšie 4690 mm vs 4810 mm.Takže vnútorný priestor bude +/- rovnaký akurát kufor bude mať Sorento väčší /ak by som potreboval viac litrov dá sa to riešiť truhlou na strechu / + možnosť sedem miestnej verzie.Naopak XC 60 má silnejší motor tým pádom lepšie parametre a 8 stupňovú HDM prevodovku čo je asi ťiež výhoda voči dvojspojke.Skladovky sa dajú kúpiť okolo 1,2-1,4 mil kč.Z týchto dvoch áut vyzerá Kia o dosť modernejšie a VW za posledný rok tak napálil ceny že je momentálne nekúpiťelný žiadny model od nich.U nás je predajca ktorý ponúka pri kúpe Volva doživotný servis grátis.Neskúmal som či to je pravda ale ako slogan to znie dobre.
Dnes rozvor o vnitřním prostoru nemusi říct vůbec nic. Stačí mít delší kapotu viz Mazda, menší převisy a hned je uvnitř stisneneji i přes větší rozvor.
Tak přesně co jsem si myslel. Uvnitř je xc60 o dost mensi. Jen doufám, že kluci nezměnili metodiku měření.
https://www.auto.cz/…o-zasuvky-122158
Podélný prostor vzadu.
Sorento:164-177cm
Xc60: 96cm
Tak přesně co jsem si myslel. Uvnitř je xc60 o dost mensi. Jen doufám, že kluci nezměnili metodiku měření.
https://www.auto.cz/…o-zasuvky-122158
Podélný prostor vzadu.
Sorento:164-177cm
Xc60: 96cm
Neviem ako sa posiela ten link / Ozzman mi to kedysi nechcel vysvetliť=vlastne ma poslal do pi..e/ ale pri teste Kia Sorento 2.2 CRDi z 14.12.2020 na ACZ je ten pozdĺžny priestor / h / 650-860 mm takže predsa bude to Volvo priestranejšie.Ono je vždy lepšie si to pozrieť a vyskúšať naživo.Každopádne je to alternatíva a tieto nové Volvá sa mi dosť páčia.
Takze to měří opět úplně jinak. Ok diky
Posílá se Link tak, ze dáš kopírovat a vložit a máš ho tam. ;-)
Posílá se Link tak, ze dáš kopírovat a vložit a máš ho tam. ;-)
johny555
protože ta auta jsou až příliš obrovská a těžká. Já bych raději volil menší Sportage HEV. Prostorově naprosto dostačující a není tak těžkopádné, má třízonovou klimu, prý je tišší než Sorento. Plus výhody HEV (hladké rozjezdy, elektricky provoz při popojíždění, malá spotřeba ve městě). Za mega v super výbavě a 4x4. Sorento HEV bude asi přece línější a naftu prostě nemám rád.
Sorento HEV ma papirove stejne zrychleni jako diesel, PHEV je nepatrne lepsi. Realne recenzenti rikaji, ze HEV je lepsi nez PHEV, prime porovnani s dieslem jsem nevidel (ale nejake video porovnavajici Sorento v dieselu s HEV ma Rasto Chvala, mozna to tam zminuje).
Na slovenskom Kia clube porovnavali vsetky motorizacie a v sprintoch bol najrychlejsi klasicky hybrid.
Naftu taky nemusím... ale v takovémhle autě bych byl na vážkách. Asi podle nájezdu a typu užívání.
Prostorově dostačující - to právě jak pro koho.
Prostorově dostačující - to právě jak pro koho.
Pokud máš 5ti členou rodinu a občas vezeš babi, dědu atd, tak prostě Sportage je na nic.... Tyhle auta mají cílovku jinde. A ano Sportage je moc povedené a věřím, že Sorento po FL dostane všechna jeho vylepšení a ještě něco navrch.
Taková zajímavost, u nás (Vysočina) kraj koupil dvě Sorenta jako výjezdové vozidlo RV, zbytek záchranky zatím používá Hyundaie IX35 a teď už minulou generaci Kie Sportage. https://www.zzsvysocina.cz/…t/d-1596/p1=1046
JirkaVejrazka
Dal jsem si tu praci a precetl vsechny tri recenze aktualniho Sorenta tady na webu. Zatimco u HEV a PHEV je podvozek vychvalovany za komfort a kultivovanost, u dieselove verze je kritizovany za bouchani (jak v recenzi, tak tady v testu). Ze by to bylo jinym naladenim, nebo "jen" vetsimy koly u naftove verze?
Th0r
Nevim jestli to novinari nekdy slyseli, ale rika se tomu pojisteni nebo zaruka. Pak jsou mi ceny ND volny, protoze to bud pokryje prave ta pojistka nebo dlouha zaruka. O tom si muzou nechat ve VW jen zdat a v pripade poruchy led svetla si ho zacvakat ze svyho. Ale muzou se utesovat, ze je levnejsi :D
Jaros71
Za mne to stojí neskutečně...
Je tomu jen pár let a prodával se VW TOUAREG Nomád 3.0 TDI za milion.. :-O
Dnes je to prostě napálené , ceny vyšroubované a interiery děsivé s těmi dotyky.. :no:
Je tomu jen pár let a prodával se VW TOUAREG Nomád 3.0 TDI za milion.. :-O
Dnes je to prostě napálené , ceny vyšroubované a interiery děsivé s těmi dotyky.. :no:
A byl k tomu aspoň volant? to byl ten úplný holobyt, do kterého nešlo ani nic připlatit ne?