Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Sportage 1.6 T-GDI 4x4 HEV GT-Line – Potěší nejen skvělým podvozkem

Novou Kiu Sportage můžeme mít benzinovou, naftovou, s ručně řazenou i samočinnou převodovkou a jako předokolku nebo čtyřkolku. A jsou tu také hned tři typy elektrifikovaného pohonu. Jak jezdí hybrid s pohonem všech kol?
Zpět na článek
Avatar - radolaco
13. 4. 2022 18:16
Re: Designovka
veru, sedel som v sucasnom Tucsone a priestorovo dost tragedia. Pritom som ocakaval minimalne pocitovo ze to bude opak kvoli tej (aspon na fotkach posobiacej) vzdusnej palubovke. Vzadu na nohy to bolo pre dve deti v poriadku. Ale proste ten pocit za volantom velmi stiesneny.
13. 4. 2022 15:05
Tak když odhlédnu...
...od nesmyslného hybridního pohonu (se šílenou dálniční spotřebou) - protože si lze novou Sportage naštěstí objednat i s čistě benzinovým čtyřválcem se 6st. manuálem-, tak mně od tohoto auta silně odrazuje jeho opravdu nepovedený "kukuč", přehnaně digitalizované ovládací prvky a absurdně mělký kufr. U Kie by se měli podívat, jak krásně hluboké zavazadelníky u svých modelů dělá Škodovka! :-) :yes:
Avatar - Plautus
14. 4. 2022 06:06
Re: Hybrid
V Sportage HEV nie je dvojspojkový automat, ale hydrodynamický menič. Dvojspojky dávajú do MHEV.
14. 4. 2022 10:38
Re: Tak když odhlédnu...
Já mám porovnání Karoqa jen s Tucsonem, ale to bude s Kiou dost podobné. Karoq má kufr o něco vyšší po roletku, protože má za nakládací hranou schod dolů, kdežto Tucson rovnou plochu. Karoq pak má kufr o dost kratší. Celkově okometricky je kufr v Karoqu o kus menší než v Tucsonu a to nepočítám v TUcsonu kastlíky pod podlážkou. Takže stejně jako kolega nechápu, kde jsi vzal to válcování.

A o designu se u krabice Karoqu nebudeme bavit, ne? :)
14. 4. 2022 08:52
Re: Tak když odhlédnu...
Tak nějak nevím, jak s tim redaktor jezdil. V HEV Tucsonu jsem měl spotřebu v Praze 5l, někdy méně a těch 10l na dálnici až když jsem jel 160kmh. No mělký kufr sice má, ale pořád mělký s pořádnou plochou než v Karoqu, což je stejná kategorie jako Sportage.
13. 4. 2022 19:49
Re: Tak když odhlédnu...
Musím skutečně uznat, že v rámci zavazadelníku Karoq čaruje - klobouček.

I souhlas s názorem na Kiu - už jsem ji viděl, v téhle testované bílé, a jak se mi Hyu líbí, tady ten čumák nedávám.

Jeden dotaz - projížděl jsem kamarádův Karoq 2.0 Tdi AWD , čili s multilinkem a on recipročně projížděl náš Compass. Jak to jezdí v FWD s vlečkou?

Jo a ta dálniční spotřeba Kie je děsivá. A já si myslel, že naše auto trochu moc žere. Hybrid za víc jak mega, nekup to :D
13. 4. 2022 16:36
Re: Tak když odhlédnu...
Nuž, zvykaj si, oproti tomuto archaický Karoq tu bude už len pár rokov a Škodu to čaká tiež.
Avatar - Emel
13. 4. 2022 13:48
Hvězdičky
To je šestý test z posledních sedmi, kde je výsledek 4,5*... taky šestý ze sedmi, kde je testované SUV (ale dobře, Sportage 2x a Lex 2x). Vypadá to na "inflaci" v hvězdování :-)
13. 4. 2022 20:07
Hybridní obludka za 1.1mega
To prostě nechceš. Za mě je nejhezčí v interiéru a to je dost málo. Zadní čast celkem jde, z boku ještě taky, ale ten předek je naprosto nestravitelný. Potkal jsem ho v brčálově zelené a nic horšího jsem asi ještě neviděl, budu se muset omluvit první Multiple :-[] Hybrid, který dá dálnici za skoro 10l/100km je opravdu odvaz a vše nakonec dokoná i jeho cena přes 1 mio Kč :no:
14. 4. 2022 08:43
Re: Tak když odhlédnu...
Přesně tak, využití obestavěného prostoru na lehké a přitom pevné platformě MQB je skutečně špičkové a Škoda toho dokáže skutečně maximálně využít. Vždyť ten Karoq je o dobrých 13 cm kratší než nová Sportage, ale kufrem ji doslova válcuje (stejně jako ergonomií a designem). :-) :yes:
13. 4. 2022 15:34
Designovka
Už jsem jich pár potkal je to po dlouhé době auto, které je na první pohled jiné, působí moderně a stylově.

Předpokládám tam ale podobný problém, jako má Tucson nebo třeba Kuga - pro rodinu jsou malé, RAV4 a CRV nabízí v téhle třídě podstatně víc prostoru pro posádku i zavazadla, přitom jsou to pořád sympaticky kompaktní SUVčka.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 4. 2022 10:24
Re: Hybrid
Mam doma jak HEV od Kie, tak hybrid od Toyoty. A klidne kdykoli podepisu, ze v soucasnosti je ten hybrid od Toyoty ve vsech smerech lepsi.
14. 4. 2022 08:31
Re: Hybrid
Pro pobavení stačilo, více času Ti věnovat nemohu. Zase někdy.
Hezké Velikonoce :-)
13. 4. 2022 22:07
Re: Tak když odhlédnu...
Skoda zatim neumi kombinaci hybridu a 4x4 …. KIA v kategorii mimo Singer take nabizi pouze mezinapravovou spojku….
13. 4. 2022 21:53
Re: Hybrid
Mal som s týmto hybridom priemerku 6,8 litra a dosť ma zaráža, akú vysokú spotrebu mali v Prahe. Ja viem, že Bratislava je oproti tomu dedina, ale aj tu som v pohode v špičke jazdil za 5,5 litra. Osobne si myslím, že turbo motory ani dvojspojkové automaty nie sú ideálne pre hybridy. Tiež som nebol nijak unesený zo spotreby, ale tak je pravda, že ide o skoro 1,8-tonové SUV so 4x4.
Raz som si pozeral priemerky nového Tucsonu na nemeckom Spritmonitore, tak tam rozdiel priemerky medzi mild-hybridom a full-hybridom nebol moc veľký. V každom prípade nový Sportage je to dobré auto. :yes:
Avatar - miromen
14. 4. 2022 20:56
Re: Tak když odhlédnu...
Tak nějak, Kamiq je nejmeně škaredy z te trojice designovych škodovackych paskvilu, ale je tam i využity předpoklad, kdy Kamiq jako jediny neni krabice.
Najit něco tak lacině činskeho, zastaraleho a nepohledneho jako Karoq je opravdu těžke a to nejen mezi krabicema.
U Sportage vidim problem v předni časti, ale jinak vypada soudobě ma šmrnc a určitě nepusobi tak lacinym dojmem po strance designu jako je tomu pravě u 3K.
Avatar - Jaros71
14. 4. 2022 10:43
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
:yes: mám to podobně , interier dobrý :-) :yes:
Zadek ok...jenže ten předek je děs... :-(
Avatar - Ozzman
13. 4. 2022 14:27
Re: Hvězdičky
Mne by zajímalo, jak svítí. Ten předchozí s LED/Xenony příšerně oslňuje, když se blíží za auto. Takto nepříjemné světla nemá žádná D3 ani jiná mainstreamová auta.
14. 4. 2022 09:02
Re: Tak když odhlédnu...
Musím se na tu Sportage podívat. Máme v rodině Tucson a Karoq. A jestli má mít Karoq velkej kufr tak nevím. možná je hlubokej ale je strašně krátkej. To by měl zajímalo, čím válcuje, ale kufrem to určitě nebude.
13. 4. 2022 20:45
Re: Hybrid
Sportage ma mezinápravovou spojku, nema mezinapravovy diverencial. Ten a ani zadni nesel zavrit ani u starsich ortodoxnich Subaru. Navic, zavrit diferaky mimo tezky teren… no, to by bylo nadeleni…
Mode Sport resi jen mapu pedalu a otacky motoru. Prenos sil na zadni napravu do max. pomeru 50:50 se u Sportage resi samostatnym tlacitkem a funguje jen do 50 km/hod
Avatar - petr petrumr
13. 4. 2022 18:55
Re: Hybrid
pochybuji, že po praze si to vezme více jak 6. Oni jezdili určitě po okruhu a podle fotek na mod sport, zavřený diferáky atd.
Avatar - lamal
13. 4. 2022 18:07
Re: Designovka
Toyota ma k tomu omnoho lepsiu spotrebu, uzivatelsky je hybrid Kie podla testu vyladeny, efektivita znacne pokulhava.

S dizjanom suhlasim, divny kukuc mi nevadi, je netradicny ale ako celok vypada dobre, sebavedome a presvedcivo. Velmi dobra praca, dobre vypadajuci original sa dnes tak casto nevidi.
13. 4. 2022 17:35
Re: Tak když odhlédnu...
Jsem za toto jak ty říkáš "archaické" auto neskonale rád a počítám s tím, že už to s ním dojezdím (spolu s dalšími našimi auty). Pokud už Škodovka takové normální pořádné auto nebude v budoucnu vyrábět, její smůla, moje další peníze už nedostane. :-)
Avatar - petr petrumr
13. 4. 2022 18:46
Re: Tak když odhlédnu...
tohle nesrovnávej se škodou, ta neumí vyrobit hybrid a má jenom haldex a ještě je škoda dost předražená, kdyby se potom nekazila, ale třetinu ceny si vezme servis ještě jednou.
Avatar - Katikakus
15. 4. 2022 16:29
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
Nesouhlasim, v realu ten predek vypada vybrone. Nezvykle, nic pro konzervy, ale vyborne.
14. 4. 2022 22:46
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
Jenže ten ProCeed vypadá skvěle, což se o Sportage říci vážně nedá ;-)
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 22:38
Re: Tak když odhlédnu...
hyundai/kia měří kufr jinak jak škoda,kerá počítá i místo na rezervu.
14. 4. 2022 10:23
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
Jde o to, jak to mysliš. Pokud chceš hybrid 4x4, tak nejlevnější je výbava TOP za 960tis + pár příplatků a jsi přes milion, GT-line je od 1,07 mio 😋 Nenaděláš nic, slevy dneska moc nefrčí…
14. 4. 2022 08:57
Re: Hybrid
Je to blbost. s HEV Tucsonem jsem měl 5 ale spíš pod v Praze, klikatější okresky 5,7 a dálničních 160kmh za těch 10l. Tu spotřebu co píšou mám dlouhodobě stejnou a na dálnici menší s 4x4 132kW DCT na 19". Pochybuju, že by to Kia měla jiný, když pohonný ústrojí je stejný a aerodynamika bude u obou SUV moc nic na stejný úrovni
14. 4. 2022 08:51
Re: Hybrid
Nie, pravdu má, pomýlil som sa. A Tucson/Sportage sú na platforme Santa Fe/Sorento, takže to sedí. Ono je aj zaujímavé, že tu je 1,6 turbo, ale v Nire (aj tom novom) dávajú atmo 1,6-ku.
Ale tak som to myslel, že kvôli spotrebe aj plynulosti je podľa mňa najlepšie mať pri hybridoch eCVT alebo nejakú multimódovú prevodovku ako má Renault.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2022 20:30
Re: Tak když odhlédnu...
Protože karoq ma velký kufr jen papírově. Je to krátké a vysoké, takže realne se tam skroo nic nevejde.
15. 4. 2022 15:56
Re: Tak když odhlédnu...
Tak jednou chceš využívat možnosti LED technologií a pak ne?Kdo to bude určovat?Strana a vláda?Nebo jen ty?
Řeč je designu a jak říkám Sportage naživo vypadá parádně, a vyjadřuje vše co chtěl designer vyjádřit. Design nemusí být fotogenický, důležitý je vždy výraz v reálu.
Kona, mě přijde naživo také jako povedené.Spousta malých aut (i ClioII které máme v garáži má poměrně velké světlomety i na tu dobu a vypadá super).Kona nepotřebuje nízkými světly rozšiřovat, navíc je sladěná zepředu i zezadu, stejný styl.
Hyundai vůbec dokáže pracovat se skrytými světly,nebo výraznými,nebo pixely,...
Dokáží pracovat dle velikosti auta.
Naproti tomu pokud vezmeš Kamiq,Karoq,Kodiaq,Enyaq tak jedna linie a tam roubují násilně prvky (některé kýčovité), tak aby nevypadaly jako vysoké, uzké krabice.Problém je,že co funguje na velkém autě, nefunguje na malém a naopak.
Tragédií jak nazývaš jsou různé slepence, i když z hlediska prostoru mohou být dobré, jako Roomster.
14. 4. 2022 20:09
Re: Tak když odhlédnu...
Jediné s čím se dá souhlasit,že LED technologie dává designérům daleko větší možnosti. Ale to není jen ubohé vyšší/nižší světlo, to je sakra málo.Nízká světla můžou podtrhovat šířku auta, ale nesmíš mít pod úzkým světlem hned další, navíc naprosto fádní, bez inovace.
Sportage nepůsobí úzce ani bez nízkých světel, šířku podtrhuje celý předek auta, prostě to je umění.Ano když jem ji viděl poprvé na netu tak jsem vůbec nechápal, ale to je ono, má to hlubší myšlenku, nyní po více prozkoumání a naživo je výtečná.
14. 4. 2022 20:03
Re: Tak když odhlédnu...
Od kdy je sice vyšší ale kratší kufr lepší?U vás asi ani ve skříních neznáte police, ty jsou od toho že zvětšují ložnou plochu. Delší prostor navíc umožní převézt delší předmět.
Sportage (i Tucson) má daleko vzdušnější prostor než Karoq.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 4. 2022 15:16
Re: Tak když odhlédnu...
"redaktor písal že táto Kia išla čisto na elektriku minimálne a neustále pripájala spalovací motor"

To je uz 25 let normalni chovani vsech HEV, tj. hybridu co nemaji pripojeni na zasuvku...

Spotreba uvadena v clanku se moc neshoduje s realitou, ostatne jako u vetsiny zde recenzovanych aut. Jestli se moc nepletu tak jednou nekdo z redakce napsal, ze spotrebu na dalnici testuje na cca 2km useku nekde u Jesenice.
Avatar - hugino
14. 4. 2022 14:44
Re: Tak když odhlédnu...
Ale pokiaľ sú v ponuke štvorvalcové turbobenzíny či už s manuálom alebo automatom tak je úplne zbytočné platiť viac za hybrid keď tú spotrebu ako aj v tomto prípade ti to lepšiu neurobí lebo redaktor písal že táto Kia išla čisto na elektriku minimálne a neustále pripájala spalovací motor.Takže tu je úplne zbytočne kupovať Sportage 1.6 TGDi HEV 4x4 keď je v ponuke lacnejšie 1.6 TGDi 4x4 a ušetríš 80 000 kč a neprídeš o rezervu.A na to že má ta Kia 230 k tak parametre nič moc 8.3s/193km/h tak tá minule testovaná Ateca FR 2.0 TSI DSG 4WD190k je podľa parametrov o dosť čipernejšia pri nižšej cene a +/- rovnakej spotrebe.
14. 4. 2022 13:48
Re: Tak když odhlédnu...
Mně se z trojice KKK zdaleka nejvíc líbí Kamiq, proto jen jsem ho vynechal a uvedl jen KK, ale je to matoucí, máš pravdu. Kodiaq je divný proporčně a má utopená kola.

Pravidelně jsem dřív chodil kolem zaparkovaného nového SantaFe a jak teda na první dojem na mě působilo divně, tak čím víc ho mám nakoukané, tím zajímavější mi přijde, až jsem nakonec dospěl do fáze, kdy se mi jeho design hodně líbí. Možná to bude i případ Sportage.

Naopak třeba u Karoqa byly první dojmy dobré, ale čím častěji vidím jeho zadek, tím odpornější mi připadá.
14. 4. 2022 12:12
Re: Tak když odhlédnu...
Mně se nová Sportage taky extra nelíbí, hlavně zezadu, ale je na ní aspoň vidět, že si s ní designér dal práci. Což na K+K dvojici od Škody poznat není a završil to facelift v podobě sem tam zlomené linky, svědčící spíš o bezradnosti než o designu
14. 4. 2022 11:58
Re: Tak když odhlédnu...
Proboha, na co Hybrid? Ne každý zákazník škodovky bydlí v Praze, aby potřeboval využívat modré zóny! :-[]
Avatar - Emel
14. 4. 2022 10:43
Re: Tak když odhlédnu...
Krabice jsou to obě, ale Karoq je hezčí krabice - pro mě dost jednoznačně.
PS: v ostatních třídách je to naopak - Sorento je o kousek hezčí než Kodiaq, XCeed je mnohem hezčí než Kamiq.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 4. 2022 10:17
Re: Hvězdičky
Ty mas automaticky stmivatelna bocni zrcatka?
14. 4. 2022 07:54
Re: Hybrid
Hele, jednoduchý dotaz. Výše jsi napsal, že jezdili se Sportage se zavřenými diferáky? Opravdu si myslíš, že má KIA uzávěry diverenciálů, když nemá ani ten mezinápravový? Stačí napsal ano či ne. To bys mohl zvládnout
14. 4. 2022 07:09
Re: Hybrid
Mám několik takových vozů.
Samosvor a uzávěrka diferáku jsou zcela rozdílné věci.
Takže ještě jednou....reportéři nemohli jezdit se zavřenými diferáky, píšeš blbosti.
Vysvětlení najdeš výše
13. 4. 2022 19:00
Re: Hvězdičky
Předchozí měla světla až úplně nahoře na vysoké kapotě, tohle má světla o trochu níž, tak by to mělo být lepší
13. 4. 2022 16:33
Re: Hvězdičky
Nikto oproti mi neblikal, tak asi v pohode.
13. 4. 2022 16:24
Re: Hvězdičky
Problem u LEDek minimalne u nekterych verzi byl ten, ze se sklon svetel nastavoval manualne jako u starych H7. Coz ne kazdy ridic serizoval, jak mel. Takze souhlas
Snad to uz vychytali
13. 4. 2022 15:53
Re: Hvězdičky
Ako oslňuje/neoslňuje neviem, ale jazdil som s touto hybridnou verziou s matrix LED svetlami a svietili slušne. Jediná funkcia, ktorú som postrádal bolo prisvecovanie do zákrut.
Avatar - Emel
14. 4. 2022 12:44
Re: Tak když odhlédnu...
No já hodnotím výsledek a nedávám "body za snahu". Pokud designér dělá auto tak, že udělá základní linku a pak přemýšlí, kam by co ještě přidal, tak to z mého pohledu není ku prospěchu věci... a takový dojem mám z té Sportage.

Třeba přední světla jsou nejkřiklavější příklad. Nové LED technologie daly designérům možnost se mnohem víc odvázat... ale v 90% případů to dopadá špatně. Ať už je to Kona, Kamiq, Bayon, Sportage... dejme tomu u SantaFe se to nějak povedlo (ale pořád se mi víc líbí to Sorento).

A naopak - Sorento nebo Karoq - úplná klasika, nízká světla podtrhují šířku auta, vypadají dynamicky... ostře řezané tvary dobře zapadají do toho "krabicového" tvaru... není potřeba, aby nad tím designér dál seděl a vymýšlel kraviny.

PS: Škodovka nemá KK, ale KKK, tak úplně nevím co jsi myslel... no, mně se líbí Karoq, Kodiaq jakž takž a Kamiq se mi nelíbí.
14. 4. 2022 11:59
Re: Tak když odhlédnu...
Perfektně vystiženo, je vidět, že máš autodesign v malíku! :-) :yes:
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2022 18:41
Hybrid
Ta spotřeba mi přijde nějak vysoká. Asi záleží na jízdním stylu, protože 44 kW v takovém mastodontovi znamená, že při každém prudším zrychlení startuje spalovací motor. No aspoň, že to jede a má to poctivé 4x4.
19. 4. 2022 14:40
Re: Tak když odhlédnu...
Spotřeba Highlandera - ano, tak to i chápu. A je to skvělý výsledek.

K tomu druhému - ptal jsem se tě jen, zda jsi schopen akceptovat (nikoli chápat) fakt, že někdo preferuje manuál. I v SUV. Tečka.

A ptal jsem se nikoli poprvé. Evidentně nejsi schopen, či ochoten, pochopit otázku. Končím.
18. 4. 2022 20:14
Re: Tak když odhlédnu...
Zase jedna shoda -nízké, široké s přiměřeným rozvorem a u mě tedy i platí i přiměřené převisy.Ano i hezkou přední maskou.
Mazda 6 , krásná, Insignia tu už hodnotím níže.Superb první fotky opravdu super, osobní setkání už nic moc a nyní je to šedá myš.
Aztec ten opravdu moc krásy nepobral, ale to jsou ty disproporce,jako u Roomsteru.
Ostatní poberu v pohodě.Tuscon, na fotkách mě tolik tedy nebral a naživo super, splnuje právě ty proporce, i maska vypadá dobře, nepotřebuje vlastně světla ( při vypnutém stavu) k dotváření šířky.
Jinak jsem moc rád že se neshodneme.
Avatar - Emel
17. 4. 2022 22:05
Re: Tak když odhlédnu...
No... to je můj pohled. Nejdůležitější je pro design přední maska a pak celkové proporce. Existuje zaručený recept, aby se mi auto líbilo - nízké, široké, s přiměřeným rozvorem, s hezkou přední maskou, tj. dvě světla na šířku a tak. Takový auto je třeba Superb... nebo třeba Insignia, Mazda 6.
Dá se na to jít i jinak, experimentovat a občas to vyjde... jako že třeba jednou z dvaceti případů. Takže je zástup aut jako je Vel Satis a Multipla a Juke a Aztec a Kona a Micra a Kamiq... a pak třeba to SantaFe, kde to do sebe nějak zapadne jak má.

PS: auto, které bylo po fotkách největším zklamáním naživo, za posledních třeba pět let? Jednoznačně nový Tucson. Na fotkách dobrý, ale naživo už jen divný.
Avatar - Mikesus
17. 4. 2022 10:09
Re: Tak když odhlédnu...
Dálniční spotřeba při 130 je kolem 8l. Tech 7.5 odpovídá tak nejak německému mixu.


Jenže arese tohle začal s tím, že manual protoze je to zábavnější na okreskach...v SUV. A to je prostě jenom kec. Do toho ses připojil ty, tak jsi spadl do stejného argumentu. Jak jsem psal, argument prostě chci, není argument pro mnem jen okecavani neceho, co nechci říct. S hudbou je to dost jine, tam je to subjektivní, 100 lidi 100 chuti, to bychom spis srovnavali design než prevodovku. Jak jsem psal, dokážu to pochopit se spoustu argumentů, ale ne zabavnost a nebo sportovnost, kdyz se bavíme o SUV. To je stejne, jako že si poridis výkonnější motor s řekněme 400kw, abys měl sportovni zážitek, ale máš ho v kamionu.
16. 4. 2022 20:34
Re: Tak když odhlédnu...
S prvním odstavcem naprostý souhlas - výkyv spotřeby u nafty, dle stylu jízdy, je výrazně menší než u hybridu a i turbo benzínu. Prostě po nastudování testů si něco odečtu, zároveň si projedu spritmonitor a diskuze, zda se k tomu vyjádří i nějaký majitel. Nezaběhnutý motor taky udělá své. Dost aut jsem i projel. Myslím, že ve většině případů jsem schopen to relevantně odhadnout. Nejsme ve při, jen si nemyslím že u hybridů hovoříme o "násobně nižší spotřebě". Ta dálnice, to mi přijde nejobjektivnější. A např. pro mě, při způsobu využití auta, se jedná o nejrelevantější údaj.
BTW - spotřeba tvého auta na Spritmonitoru je cca 7.5 a to je, dle mého, na tak velké, těžké a neaerodynamické auto prostě úžasná hodnota. Tady ta použitá technologie dává sakra smysl.

K druhému odstavci - znovu bych se odvolal k té naší diskuzi pod Kaškajem.
A nebo jinak - ber to tak, že existují nějací divní lidé, kteří to tak mají. Nemusíš jim rozumět, nemusíš je chápat, jen akceptuj že existují :-)
Já taky např. nechápu, co někdo vidí na rapu, přesto nemám problém rapery respektovat. Metal, to je jiná - ač nejsem úplně fanda tohohle žánru, pár kapel mám fakt rád a plně chápu, co na tom lidé vidí... Doufám, že chápeš co tím chci říct.
Zkrátka - zkus mě, Areseho a jiné, kteří to tak mají, prostě akceptovat. A ne naznačovat tu sockovitost - to je prostě zbytečné a - promiň mi - hloupé. A taky úplně mimo.
Pak se tu nám všem bude diskutovat lépe. ;-)
Avatar - Mikesus
16. 4. 2022 16:54
Re: Tak když odhlédnu...
A jak se v té spotřebě chceš orientovat? Když pojedu brzda plyn u dieselu a u hybridu, bude nárůst spotřeby znatelne rozdílný. Pokud pojedu jako normální člověk, bude snížení u obou zase znatelne rozdílné, tentokrát u hybridu bude nasobne nižší spotřeba než u dieselu.
Argument pro manual " prostě chci" není argument. Člověk to chce z nějakého důvodu a jediny duvod bylo zabavnost a sportovnost, ktera padla v diskuzi, kdyz argument ekonomickej odmitate oba. A tu sportovnost začal arese, ke kterému ses pak připojil.
16. 4. 2022 14:07
Re: Tak když odhlédnu...
Krátce-

Rozhodně bych netvrdil že úplně jiná. Orientovat se lze.

A jen zopakuji - to, že ty nějaký argument neuznáváš neznamená, že pro jiného nemúže být validní.
A nikdy, opravdu nikdy jsem neříkal, že to je jen a pouze o zatáčkách, meziplynech, jízdě na hraně apod.. To jen ty jsi si to vyložil po svém.

Viz. Diskuze pod testem Kaškaje, indicií je v diskuzi víc než dost.
Avatar - Mikesus
16. 4. 2022 13:52
Re: Tak když odhlédnu...
Test nečtu kvůli spotřebě. Protoze spotřeba novináře a reálná je úplně jiná.
Ano, kdyby to byla reálná spotřeba, je to nesmyslné vysoká, ale ona taková není.

Manual je část ze zabavnosti u auta, to naprosto souhlasim, ale je směšné tohle řešit u krabice SUV. Pokud bychom se bavili o HB C nebo B segmentu ( nemusi byt ani nutně HH ), nějakého malého kupé tak neřeknu ani ň proti, naopak to kvituju a moc mne mrzí ( GR86 máme uz objednané) , že taková auta mizí. Ale jakmile někdo řekněme, že do SUV vzal manual, protoze je to zábavné do zatáček a můžeš si v nich řadit. To bych věřil možná kdybych neznal nic z fyziky a zároveň nikdy v žádném suv neseděl
16. 4. 2022 13:30
Re: Tak když odhlédnu...
Aha, tak proč to vlastně čteš a přispíváš, když testy mají dle tebe takovouto výpovědní hodnotu?
A asi by ses divil , kolik mám s auty zkušeností a jak se v nich vyznám/nevyznám. Mno nic, tohle je fakt na jedno brdo.
A abych byl fér - ano, i já si u testů spotřebu město/mimoměsto snižuji, neboť zajeté auto s majitelem za volantem většinou jede za míň. Ovšem dálnice - nastavím tempomat na reálných 130 a jedu. Popiš chybu.
I kdyby to po zajetí jezdilo o litr míň, zdá se mi to u SUV C segmentu s touto drahou a složitou technoligií moc.
Ano, vím co máš, víme to tady všichni. A ano, v tomto případě, pokud to jede za 8, ta technologie dává smysl, na tak velké a krabicoidní auto je to výborná hodnota.

To že ty argument o zábavnosti nebereš, ještě zdaleka neznamená že není validní. Pokud by - hypoteticky - byl manuál za příplatek, tak si připlatím.

Ale alespoň je vidět, že se můžeme relativně normálně bavit, pokud si odpustíš ta naprosto nesmyslná invektiva. (a ano, i zde, v tvém druhém příspěvku ty jemné urážky vnímám, já psanému textu rozumím, ale není to za hranou, beru, jen se pak nediv když se ti dostane podobně koncipované odpovědi)

A teď se loučím, jdu si hrát se synem. Což mi přijde jako mnohem smysluplněší činnost ;-)
16. 4. 2022 13:29
Re: Tak když odhlédnu...
Co je to normální světla? A jak mají být třeba vysoko z pohledu funkčnosti a především bezpečnosti? Celková kompozice?
A ano mohou být díky jednoduchosti fotogeničtější, ovšem v reálu je to o to větší zklamání. V reálu se totiž na ně také nebudeš dívat vždy pod ideálními úhly.
Ano jsou normální svojí průměrností, tak jako celá Ateca.
Jinak je zajímavé, jak se hodně posuzování vzhledu začne točit kolem jednoho bodu (často světla, počet, rozlenění) a přitom je to vždy celek. který by měl rozhodovat.
Je to stejné jako s tím kufrem, tlačení parametrů výšky a přitom jsou důležité další parametry ( a to mnohem více), ale ty se raději upozaďují.
Avatar - Mikesus
16. 4. 2022 13:03
Re: Tak když odhlédnu...
Spotřeba je nereálná. To vidí každý, kdo má s auty zkušenosti a se spotrebami novinářů. Zeptej se majitelů, dokonce tu i v diskuzi píšou. Nebo si to auto pujc a projed. Ačkoliv já bych tenhle hybrid též nechtěl, mam k nemu milion vyhrad, nebudu o tom psat nesmysly, jako pises ty, ta spotřeba je jinde než se píše.
Ja jezdim při tempomatu 130gps za 8l benzinu na zimnich, na letních jsem to ještě nezkoušel. A to je nasobne větší auto než to tvoje.
Ja chapu argumenty pro manual, ale ne to ve kterém ses připojil ty, a to jako argument, že je to kvůli zabavnosti....v SUV. Automat někdo nechce, protože je dražší, protoze je riziko vyssich nákladů na opravu, protoze ve městě chce řadit, tyhle argumenty naprosto chápu.
Avatar - Emel
16. 4. 2022 10:45
Re: Tak když odhlédnu...
Dobře dobře... beru na vědomí, že se i Sportage někomu líbí.

Ateca nejlépe v zelené nebo oranžové, dvoubarevná kola... něco takového https://www.largus.fr/images/images/seat-ateca-2016-122.jpg
Členění světel? Prostě tam jsou normální světla, ne?
Avatar - petr petrumr
16. 4. 2022 08:09
Re: Hybrid
a hlavně si rozdělej diferák a podívej se jak to funguje, že uzávěrka je defakto mild samosvor.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 4. 2022 22:26
Re: Hybrid
Zvykl, ale uplne spokojeny s tim hybridem s prevodovkou nejsem. HSD necuka autem, je celkove hladsi a podstatne rychleji pri rozjezdu reaguje na plyn. A to cele s nizsi spotrebou, myslim (presne to zmerene nemam).

Nemuve o tom, ze jsem leta nechapal proc vsichni kritizuji u hybridu brzdy, protoze oba me Priusy mely neznatelny prechod mezi rekuperacnim brzdenim a kotouci. U Sorenta ten prechod obcas byva znat.

Nechapej me spatne, mam to auto rad a jsem s koupi spokojeny, ale HSD je proste lepsi hybridni system.
15. 4. 2022 21:28
Re: Tak když odhlédnu...
Ano shodnout se nemusíme. Jak jsem psal výše, osobně posuzuji celek a v reálu.
Ateca?https://search.seznam.cz/obrazky/?…
No další variace se základní koncernovou linkou.
Prostě průměr, což je za 3. Nemá to přidanou hodnotu.
Ale proti vkusu, členění světel je také dost velké. :-!
Avatar - Mikesus
15. 4. 2022 20:29
Re: Tak když odhlédnu...
Další co neví jakou to má reálnou spotrebu. Ale chápu, kdyz nekdo volí z nutnosti manual v SUV, tak se bude smát tomu drazsimu ( na ktere typicky nemám alá kysele hrozny ), aby si obhájil svoje.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2022 20:25
Re: Tak když odhlédnu...
Přijď si někdy auto projet. Takovéhle nesmysly co píšeš o spotřebě jsou fakt úsměvné.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2022 20:22
Re: Tak když odhlédnu...
Jj o parním stroji se též říkalo, že to je pořádný a bytelny stroj.
Avatar - Mikesus
15. 4. 2022 20:17
Re: Hvězdičky
Pockej, ani HL tak neoslňuje?
Všichni okolo se můžou posrat a pouštějí zadní mlhovku, ale ze by pochopili, že mám světla výše než jejich zrcátka, na to jim v mozku místo nezbylo. Tak pak už nezbývá než prosvítit interiér i skrz zadní okno dálkovými. Některým se pak i rozsvítí
Avatar - Emel
15. 4. 2022 20:14
Re: Tak když odhlédnu...
Nevím, kde jsem napsal, že je chci využívat. Že je možnost místo jedněch hlavních světlometů vyrobit třeba tři páry a ještě je spojit vodorovnou linkou, tuhle možnost bych klidně nechal nevyužitou.
Ty říkáš že vypadá parádně, já že vypadá divně... no dobře, shodnout se přece nemusíme. Někomu se líbí Karoq, někomu Sportage... mně teda asi nejvíc Ateca, ale Karoq taky dobrý.
15. 4. 2022 13:20
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
Nemůžu s tebou souhlasit, ten hnusný předek se nedá ničím zamaskovat :no:
Avatar - xxc
15. 4. 2022 09:53
Re: Hvězdičky
DS4 ma stmievatelne aj bocne zrkadla. To je premia :-)
Avatar - Katikakus
14. 4. 2022 22:48
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
Sportage nazivo vypada taky skvele.
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 22:47
Re: Hybrid
Ty si ten benzín kupuješ. Třeba já jezdím s dodávkou pod deset a ten co má doma diesla, jezdí za dvacet
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 22:35
Re: Tak když odhlédnu...
pán redktor jezdil na sport+mod a plyn pořád na podlaze.
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 22:31
Re: Hvězdičky
nemám, jen vnitřní, jen se ptám.
Avatar - Emel
14. 4. 2022 21:51
Re: Tak když odhlédnu...
Že něco jde ještě neznamená, že by se to mělo dělat. V naprosté většině případů se mi ty světelné experimenty prostě nelíbí.
Sportage na fotkách byla divná a naživo je taky divná.
Největší tragédie je asi tohle:
https://aaaautoeuimg.vshcdn.net/thumb/900329658_640x480x95.jpg?91803
14. 4. 2022 10:33
Re: Hvězdičky
To už umí dnes i Fabia (aspoň na straně řidiče)
Avatar - JirkaVejrazka
14. 4. 2022 10:25
Re: Hybrid
Ja na dalnici jezdim 130 GPS a takovouhle spotrebu jsem nemel ani se Sorentem na zimacich. Nevim, jak to redakce dela nebo meri.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 4. 2022 10:18
Re: Tak když odhlédnu...
Hlavne ma redakce ve Sportage vetsi spotrebu, nez ja v o tridu vetsim Sorentu s nachlup stejnym pohonem...
13. 4. 2022 16:34
Re: Tak když odhlédnu...
Mel jsem predchozi generaci 1.6 T-GDI 4x4 AT a musim pripustit, ze spotrebu jsem mel po meste a na klidne okresce o cca 1-1.5 l/100 km vyssi a na dalnici cca stejnou jako tento hybrid
16. 4. 2022 12:24
Re: Tak když odhlédnu...
Reaguji na spotřebu v testu - 9.7 na dálnici. A ano, přijde mi vysoká. I s přihlédnutím k velikosti auta, druhu pohonu apod. Nikomu a ničemu se nesměji, jen v tomto případě mi přijde užití složitější a dražší technologie s tímto výsledkem zbytečné. Já jezdím při tempomatových 140 za cca 8.5, na zimácích a ještě to jde dolů.
Spotřeba extravilán a intravilán relativně cajk, ale taky bych čekal o něco méně.
Měl jsem za to, že jsme si to nějakým způsobem vyříkali a ono evidentně ne.
Po stopadesátéčtvrté - manuál je má soukromá volba, má priorita. Není to z "musu" ani z důvodu peněz. Plně chápu a respektuji, že někdo preferuje automat a chápu i důvody proč. A kdybych hodně času v autě trávil např. po Praze v kolonách, nebo kdybych měl trojnásobný nájezd, asi taky preferuji automat. Ale já to tak nemám, většinu jízd si užívám a k tomu mi více vyhovuje manuál.
Jestli to ani teď nechápeš, tak - a předem se za ten výrok omlouvám - jsi prostě hloupej. Nevím co více k tomu říci.
Na co já mám a nemám vím nejlépe já sám. A upřímně, kdybys trochu přemýšlel - a vím že ceník mého auta jsi studoval - tak ti dojde že pokud mám co mám a příplatek za automat byl cca 8% ceny vozu, tak to není nějaký zásadní problém. Ale chápu, o to tady vůbec nejde, že? Vůbec nechápu kde se v tobě bere ta neskutečná drzost mi něco takového podsouvat. Shazuješ tu akorát sám sebe.
Avatar - Katikakus
14. 4. 2022 20:24
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
Ta zelena je naprosto dokonala, a to jsem nikdy nemel rad zelena auta. Jeste lepe, nez na Sportage, vypada na Proceedu.
Sportage neni zepredu fotogenicka, v realu vypada super.
14. 4. 2022 16:50
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
A přitom stačilo tak málo, jen něco udělat s tím LED svícením, které to auto hyzdí…
14. 4. 2022 16:38
Re: Tak když odhlédnu...
Naprostý souhlas! :-) :yes:
Avatar - Emel
14. 4. 2022 14:01
Re: Tak když odhlédnu...
SantaFe jo - zajímavý určitě... a přitom mě to neruší. SantaFe bych mohl.
Zadní světla u původního Karoqu byly taky zvláštní... tam to ale facelift vylepšil. A obecně se asi dá říct, že si na zadní světla nepotrpím tolik, jako na přední... ty přední, to je "tvář" auta. Zadek u toho Sorenta je taky divnej mimochodem.
Kodiaq - moc nemusím hranatý podběhy, taky tam není taková ta kompaktnost krátkého Tiguanu... ale jinak celkem dobrý.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 4. 2022 12:32
Re: Tak když odhlédnu...
Mel by sis trochu obcerstvit znalosti, aby ten tvuj proud nesnasenlivosti smerem k hybridum byl aspon aktualni :)

Bezne hybridy zadny narok na modre zony nemaji.
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 08:29
Re: Hybrid
nemá hydroměnič s elektromotorem až sorento/santa fee? Testovali to s toyotou a kritizovali, že H/K nerekuperuje do klidu jak toyota a jak se rozepnou spojky, tak to řidiče rozhodí v koloně.
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 07:45
Re: Hybrid
á pán je technickýho zaměření a neví, že ten viskozní olej podle druhu spojek to může zavřít skoro uplně a ještě existuje elektronická uzávěra, kde prokluz poloosy řídí brzdy.Ty máš auta několik se samosvorem a ten dělá co? Nepleteš si to s anténou na střeše?
Avatar - petr petrumr
13. 4. 2022 23:14
Re: Hybrid
joo bylo by to nadělení, měls někdy auto se samosvorným diferákem? a krasně tos napsal, nemá to na zadek on-off, ale do max.poměru 50-50.
Avatar - petr petrumr
13. 4. 2022 22:52
Re: Tak když odhlédnu...
síla přítlaku se mění...škoda má jaký hybrid kodiag,karoq, kamiq?
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 08:13
Re: Hybrid
Ano, jezdili brzda plyn a mod sport. Máš jaký antény na střeše, to bys mohl taky se podívat kdy měnils olej v diferáku? Elektronický systém, prostě ty diferáky nebo vnitřní kolo brzdilo, že měli tak vysokou spotřebu, Že ty mody mění jen dráhu plynového/elektrickýho pedálu a otáčky si nech pro někoho jiného, tady reklamu na škodu ti nikdo nezbaští.
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 07:40
Re: Tak když odhlédnu...
firmy, neziskovky a státní instituce škodovky budou fasovat dále, normální lid co nemají peníze přešli do T,H/K kde třeba u sportage jsou tři 7-záruka, assistence a aktualizace map. ŠKODA chce peníze, že auto bonzuje i za překročení rychlosti.
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 07:33
Re: Hvězdičky
Automatický stmívatelný zrcátka nemáš?
Avatar - petr petrumr
14. 4. 2022 08:07
Re: Hybridní obludka za 1.1mega
ty kupuješ novinářskou výbavu a taky máš něco s pravou nohou?
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2022 14:04
Re: Hvězdičky
No nevypadá, Sportage prý jezdí skvěle.