Subaru Forester do roku 2022 vyrazil s několika zajímavými novinkami a vylepšeními. Některé jsou vidět na první pohled, jiné se projevují až během jízdy.
To JE skvelé auto. Ak čakáš športové výkony alebo kontinentálny dostavník, treba sa poobzerať inde. Ako rodinné auto, na každodenné bežné jazdenie, v lete na ryby, chatu, turistiku, cez zimu na lyže, univerzálny ideál.
Naopak, to co jsi popsal je pro důchodce. Použit se max ve dvou. Dálnice sporadicky. Auto plné maximálně na jaře při první cestě na chatu.
Jako něco, co se má hýbat naložené a všude to bude mírné utrpení. Jezdit se s tím dá, ALE...
Presne ako píše kari.laz, to čo uvádzaš nie je uníverzál, ale naopak auto pre dôchodcu, teda pomerne okrajový segment, dynamicky auto len pre nenáročného motoristu. Doporučujem ešte raz prečítať časť testu o dynamike: "V reálném provozu se limity pohonné jednotky projevují už při předjíždění v rychlostech okolo 100 km/h, ještě více pak v táhlých stoupáních a zejména na dálnici." S týmto by som do Tatier na lyžovačku fakt ísť nechcel.
ale srdce auta je motor. Raději elektro než poslouchat na dálnici nějakého chcípáka. A stačil by dieslový čtyřválec od BMW. Jedeš 140 po dálnici a o motoru nevíš, protože točí 2t ot. Trochu brumu, při zrychlování v malých rychlostech nevadí, protože se zvuk mění, ale monotónní atmo na dálnici je zlo.
Jj, na Bezovci už som jednu pani tlačil do kopca. :D
Ja ale tvrdím, že auto, čo má problém predbiehať pri 100vke, práve nie je na každú príležitosť. Proste trochu (trochu dosť) výkonu naviac by to nutne chcelo.
Mají tam chaty... a odkud tam jezdí?
Tipnul bych, že registrace nových Foresterů v těhle oblastech budou doslova "okrajová záležitost" :-) ... a spíš si tam lidi koupí nějakou ježděnku.
Atmo 1.6 v kompaktu, to je holt takový standard... 15-20 let zpátky. Jestli se s tím spokojí kupec nového auta za mega je věc priorit. Podle mě Forester tu hodnotu asi má... ale s mýma prioritama se to teda neslučuje.
Štvorkolku ocení aj ten, čo už autom šplhal po zľadovatelej ceste na Bezovci na parkovisko. :D Forester je pohodové auto na každú príležitosť, kto chce lietať po diaľniciach, má možnosť výberu, zatiaľ je z čoho. A zrovna Iudex je športovec. :-)
Do tatier to máš po pár drobných diaľničných kopčekoch a na Donovaloch, alebo Čertovici ťa zastavia kamióny :-[]:-[] . Na to stačí aj o tretinu menší výkon
Forester som mal vzdy rad..... no tento novy je uz fakticky bez slabin.... uplny rodinny ideal :yes:
Sused ho ma takej zaujimavej outdoorovej zelenej pred barakom .... jedine co mi vsak kusok vizualne vadi na inak dokonalom kusku su 17tky kola ( v teste vidim tiez len 17tky ) .... pritom taketo masivne zdvihnute auto znesie kludne aj 18tky bez problemov.... ale to uz sa da zariadit ;-):yes:
Normálny šofér sa obvykle prispôsobí autu a jeho možnostiam, a ten úplne normálny berie zásadný ohľad na posádku auta, obvykle rodinu. Niekedy je to vpohode ale príliš adrenalínu škodí, nie iba vodičovi. ;-)
Tvuj prispevek vyzniva tak, ze forester nejede, coz si nemyslim. Jak pises "rodinne auto", to slouzi pro prepravu clenu rodiny, nikoliv zbesile rychlostni zkousky na verejnych komunikaci. Cili forester je bezpecne a pohodlne rodinne auto, ktere do tech tater bez problemu dojede na maximum povolenych rychlosti.
Zkus si na tempomatu nastavit 125kmh a jet po dalnici touto rychlosti treba hodinu.
Aha... bude pískat, nebo vibrovat volantem, nebo vibrovat plynem. A nově prodaná auta to musí mít až od 2024, od 2022 jen nově homologovaná. A půjde to vypnout.
Z recenzie Octavie II 1,6MPI: Motorizace 1,6 (75 kW) mile překvapí, ale nenadchne. Tzn. do 100 km/h to docela táhne. Pokud není auto naložené a motor vytočený, pak už se tomu moc nechce. Hlavně pružné zrychlení není nic moc. Spíš nic, než moc.
Octaviu 1,6MPi 75 kW sme mali a išlo to primerane. Žiadny dravec, len dostatočná dynamika. Ale Octavia 2 vážila tak 1250 kíl, nemala štupeľ vo výfuku ani prísnu euronormu.
A najmä to treba hodnotiť v kontexte triedy, ceny a doby. Takže to, čo bolo akceptovateľné pred 20 rokmi v nižšej strednej za pol milióna nie je akceptovateľné v r. 2022 v strednom SUV za milión.
No práve tie Donovaly som mal na mysli. Ak chceš ten kamión predbehnúť, tak ten výkon tam treba. Samozrejme ak sa zmieriš s tým, že z Bystrice až do Ružomberka sa povlečieš za kamiónmi, na to ten Forrester stačí.
No právě. Jenže ten trh ježděnek je úplně jiná story... cena novýho auta nehraje roli a u auta co koupím za kilo mám jiný očekávání, než u auta za mega... hlavně chci, aby to jezdilo a nesypalo se to... což u toho novýho je tak nějak víc samozřejmý.
Je to skvele auto a do tater a podobnych kopecku urcite ano. Jeho vyhody spocivaji v pohodlnem a jistem podvozku a awd. Na dynamiku si vyberes jine auto.
Neni na slovensku rychlostni limit 90kmh na silnicich? A kolik je tam dlouhych dalnicnich stoupani?
No a práve podľa testu to auto asi úplne v pohodena tej diaľnici nebude, keď píšu, že už predbiehanie v 1000vke je problém: "V reálném provozu se limity pohonné jednotky projevují už při předjíždění v rychlostech okolo 100 km/h, ještě více pak v táhlých stoupáních a zejména na dálnici."
Zaujimave auto ten Forester . Ano ten motor mohol byt kapanek silnejsi na tu karoseriu. Tieto auta su dost popularne v USA neviem aky motor tam maju pocitam nieco silnejsie. Tak ako pise Ozzy dnes da kazde auto 130 - 150 km/h na dialnici a vsetko nad 150km/h bude na mastnu pokutu a zobrate body , okrem dialnic po Nemecku. Este mozno po Turecku tak moc nemeraju a maju tam vystavene makety policajnych vozov este aj s majakmi na bateriu.
Za mna aj napriek 110Kw motoru :yes:
Nezvládá stejně jako cx5 4x4 automat 2,0. Po přesednutí z mé MZD6 2,5, která točí ve 160 3t otáček je to katastrofa. Rádio hraje nejlíp v autě, ve kterém je ticho.
No, to je ten problém - je to základ = i vrchol, vždyť s tímto stejným motorem 2.0 se nabízel i před faceliftem za těch skladovkých 600-700 dle výbavy :D
Nedávno byl v nabídce ještě 2.0turbo 177kw či kolik, to má známej a i když to není trhač asfaltu, je to dynamicky velmi slušné auto (tuším 2018-19 výroba), ale v EU už není a nebude.
Základní motor ?... Nejsilnější motor :-) ... No popravdě je to velká vada u Forestru. Zasloužil by si něco silnějšího. Nicméně za mě je to jediná zásadní nevýhoda, protože Forester je jinak naprosto skvělé auto a ani to CVT není již žádný průšvih. Mám ještě jednoho Forestra, v manuálu a dieslu a nedám na něj dopustit. Kupodivu ten diesel drží a jediné, co mě na něm vadí, je filtr. Nedá se s tím jezdit na krátké trasy. A to je podle mě ještě větší problém, než ta slabá atmosféra. Takže pokud bych nyní kupoval Forestra a bylo na výběr mezi dieslem a tímhle, šel bych do toho slabého benzínu.
Výkonostně by mi to jako rodinné auto stačilo určitě, není tak dávno, co jsem měl klasický kombík se stejnou dynamikou (byť výkonnostně slabší, ale zase s turbodieslem a FWD s MT) a dalo se s tim jezdit naprosto ideálně, samozřejmě na závodění to nebylo.
Zvuk - tady to záleží na odhlučnění, atmosféra na dálnici samozřejmě bude mít větší otáčky, než turbodiesel, taky záleží kus od kusu. Nedávno jsem zkoušel Lexus ES hybrid a ten si ševelil klidně i ve 150ti a nic mne nerušilo. Na druhou stranu, tenhle Forester taky není asi auto na průlet Německem a pokud by byl pohon trvanlivý a spolehlivý, jako třeba ty hybridy od Toyoty, pak by to pro mne v rodinném autě bylo naprosto akceptovatelné.
ALE to vše u mne jako u většiny moderních Subaru naráží na cenu, kdy mi za takové auto dát 1M příjde i na dnešní poměry docela dost. Vím, lepší 4x4, než konkurence, ale i tak je to trochu na pováženou. Být to za 800, je to zajímavější (co jsem koukal, než začala krize, tak Forester s 2.0atmo se dal sehnat jako skladovka už nad 600 tisíc, takže i s cenovým růstem je ten milion za mne pořád hodně, zvláště se "základním" motorem).
Takto od stola by to zmysel pre EU davalo, objektivne dovody najlepsie pozna Subaru.
Mozme polemizovat nad tym, ci to ma vyznam z hladiska EU trhu, z hladiska image, alebo z hladiska Toyoty ci by bola ochotna a hlavne Subaru ma novu vymazlenu platformu, ktora na to nie je prichystana a stala docela balik... tym sa vratime zase k trhu EU, oplati sa im to ? Neoplati... :-)
Diskusia je výživná, musime podakovat Forestrovi za to, ze je diskusia zahrnuta v cene :-)
Vykon: Zrychlenie 0-100 12s a jazda po dialnici (1.6MPI atd,,,)
- s 1.6 MPi v O1, alebo O2 nie je po strane vykonu ziaden problem jazdit po dialnici, 130 da aj udrzi ako nič, co je rozdiel oproti Foresteru, ze ma pevny prevod a tych dajme tomu 3500ot si drzi aj do kopca, alebo po nalozeni. Pre 1.6MPI hra este do kariet 8V rozvod, kedy max krutiaceho momentu ma niekde pri 3200-3500ot a nie pri 4000-4500 ako 16V motory z JPN vratane boxera.
Forester vdaka CVT nema konzistentne prejavy a 4000+ot na dialnici po dlhsiu dobu je nezmysel z hladiska spotreby aj zvukoveho komfortu. Preto by som pri zrovnavani s 1.6 MPi zahrnul prevodovku a momentovu charakteristiku motora a hlavne mensie aero odpory, o tom vsetkom svedci aj popisovany fakt, ze Forester to na 3000ot neudrzi.
- potreba cestovat viac ako 120 kmh - myslim, ze tu sa to cele lame, su ludia co po dialnici bezne jazdia 110-120 a nijak ich to neobmedzuje a ti budu na strane toho, ze je forester OK... potom su tu ludia co jazdia po dialnici 140-150 a pre tych je to obrovsky problem. Chapem asi oba pohlady, tu si musi urobit kazdy jasno sam a na zaklade toho sa rozhodnut ci mu to auto vyhovuje, pripadne este spotreba, ktora je povedzme si trochu vyssia. Na druhej strane auto jeho rozmerov s benzinom, automatom, podobnym vykonom a pohonom 4x4 bude brat +- tych 8,4l v priemere (taky Kodiaq 1.5TSI? https://www.youtube.com/watch?…).
Je to asi opat o tom ci to ma byt dialnicny kriznik, alebo nie... ak ano, preco by si niekto kupoval Forestera ? ... to nedava zmysel.
- pruznost pri predbiehani je povedzme dostatocna na splynutie s premavkou a predbehnutie pomalsich veci (50-80kmh), predbiehanie na okreske pri 100kmh na kratkom useku asi nie je dobry napad, ale uprimne s takymto autom by som si to moc neuzival, aj ked tu take auta su a zrychluju bez kompromisu... treba si priplatit, Range Rover tu je a samozrejme aj rozne iné Xká a podobne, kto to caka od Forestra je podla mna trochu mimo
Podvozok: tu je to asi jednoduche, vzhladom na mix pozitivnych vlastnosti je TOP
Dizajn&Cena&Value: Zlozite, niekto berie auto za 1 mega ako ´´auto za mega´´, tj. to musi hlavne vypadat - 18-20 kolesa atd, niekto je zase zvyknuty si kupit kvalitnu - chap drahu vec a vyuzivat jej vlastnosti a spolahlivost po dlhy cas. Vyvoj cien je nepriaznivy a citelne to Forestrovi kazí, smola no.
Mieru streed creditu si musi kazdy urcit sam, kedze Forester je pracant asi by sa mu tie utopene a male 17ky a trochu lesny dali dizajn odpustit.
Mig_35: Na Slovensku sa toto slovo až tak nepoužíva a naopak je často označované ako bohemizmus, teda slovo prebraté z češtiny a slovenčine prispôsobené.
(a určite sa v ňom u nás nepíše e s háčikom)
Uplne nechapem, o akej hlucnosti je rec.
O aerodynamickom hluku ? To auto je vysoke. Napriek tomu je v nom celkom ticho. Samozrejme Outback je odhlucneny lepsie (a je nizsi).
O hluku motor+prevodovka ? Nezmysel.
Nehuci to ani mne a to nove modely maju este tichsiu CVT, s lepsimi reakciami.
Naviac na Forestera patria tie spravne gumy - ATcka, ktore aerodynamicky hluk asi aj prehlusia.
"Na dálnici navíc pohonné ústrojí s požadavky na výkon a efektivitu bojuje držením poměrně vysokých otáček, okolo 4000 min-1. " - to mysli pri 150 km/h ?
Podla "na dálnici Forester jezdil za 9,5 l/100 km" musel chodit 140 minimalne.
Pri 120km/h GPS moje SJcko toci cca 2300.
V novom SK som na dialnici nebol, ale 4000 je ocividne nezmysel, mozno tak do niekde kopca.
Ziadna rezerva a mala nadrz je dan za elektriku - to stve aj mna. Hlavne ta rezerva.
Nesklamal si :)
"Jinak, auto, které při výšce 22 cm (dlouhá péra) a 17" pneu nedrncá, je prostě logický výsledek, ne podvozkový král" - na tomto je vidno, ze bud umyselne zavadzas, alebo netusis, o com rozpravas. Co by teda bolo dost trapne. Naviac, ze si v tom nesedel, o tom nepochybujem.
Pozri si lubovolnu recenziu luvovolneho Subaru, co sa tyka podvozku.
To vobec nie je o nedrncani. Vybral si si z toho popisu jedno slovo, co ti vyhovovalo.
A naviac, keby si aspon spomenul vysoky profil 60 a nie rozmer R17, co s tym moc spolocne nema.
Na baaawo si ale nikto neda vacsi profil nez 35 ... (+ siltovku naopak) ;)
A k tomu interieru - je to jasne vyzdvihnutie ergonomie, co plati uz x rokov.
20 rokov stary interier su obycajne kecy. Chvalabohu, Japonci este maju rozum.
Ale dal, neboj sa. ;-) Ja som si dal na diaľnici z BA tempomatových 120, a až v Piešťanoch, keď som z diaľnice schádzal, som zbadal, že som ho zabudol vypnúť, lebo obmedzenie na 110 pri odbočke na Trnavu končí...
Zas by som redaktorovi neveril všetko doslova. Skúšal som predchádzajúci model, žiadna raketa, ale bolo to slušné zvezenie. A hlavne pohodlné. Niekomu výkon chýbať môže, niekomu nie, záleží na preferenciách. Ale rozhodne by som toto auto kvôli motoru a prevodovke neodsudzoval. Treba to skúsiť na vlastnej koži. Dosť záleží na charaktere auta, jednému môžeš vytknúť nedostatok výkonu, druhé budeš chváliť aj keď bude reálne slabšie.
Co jsou platné schopnosti v terénu, když to zazdí takovou banalitou jako je nemožnost rezervy?
K čemu je dobrý podvozek, když to znegují motorovou zdechlinou?
Proč si honí triko s hybridem, když ve výsledku papírová i reálná spotřeba je katastrofa?
Myslím, že této třídě aut potenciální kupci hledají vyvážený mix vlastností a to zde absolutně absentuje, pak se Subaru nemůže divit, že v této nabité kategorii prodali za 1Q letošního roku 28 Forestrů, v segmentu, kde se u nás prodalo 15 000 aut.
Do Tatier povedzme z Bratislavy je to 90% diaľnica.
A ja práve spochybňujem to :na dynamiku si vyberieš iné auto". Prečo, mám mať pomalého slimáka pre rodinu len preto, že mám doma druhú víkendovku? Práve to rodinné auto najazdí toho najviac, najdlhšie trasy a najviac naložené. Takže argument, že toto je síce pomalé a slabé, ale doma mám niečo silnejšie, to mi moc na tej ceste do Tatier nepomôže. ;-)
Já taky jezdil s nijak výkonným naftovým kombi, ale tam jsem se po většinu času vezl na brutálním turbokopanci. Respektive u auta s automatem mě vytáčelo, jak to pořád někde lovilo zlomky kW, to samé s manuálem jsem si užíval mnohem víc. Atmosférická krabice s CVT bude na dálnici zlo, aspoň pokud tedy motor není dokonale odizolován.
Jj, chcel som tu spomenúť CX-5ku s dvojlitrom ako blízkeho konkurenta, to je tiež slabučké a to má pritom lepšie parametre ako Forrester (121 kW, 201 kmh, 10,5s).
ne, to je tam kde češi mají chaty, široko daleko není dálnice, jsou tam jenom kotáry velké karlovice směrem na slovensko. Břeclav je rovina a ještě je tam dálnice. Tam si forestera nekoupí.
Myslíš, že 110kw a má Vmax 188 km/h nezvládne jet 130-150 po dálnici? To určitě zvládne, otázkou je jak moc je na palubě diskomfort. Já provozuju taky atmosféru a ve vyšších rychlostech je samozřejmě hlučnější, ale to neznamená, že nejede... nebo pustím rádio :)
Jak jsem psal, za mne tohle auto, jako takové klidně, jen né za cenu, za kterou je.
Vzhľadom k hustote premávky je na donovaloch predbiehanie až na pár úsekov takmer nemožné , alebo zakázané značením. Z BB do RK nemusíš ísť za kamiónom ani so slabším autom, čím netvrdím, že výkonnejšie nie je lepšie
´´treba si priplatit, Range Rover tu je a samozrejme aj rozne iné Xká a podobne´´ no pisal som, ze si treba priplatit :-) Chciet auto vlastnosti Forestera s lepsim dizajnom na 18-19kach a patricnym vykonom je asi mimo za tu cenu.
Řekl bych... jakmile v hustším provozu na dálnici nutíš kamiony tě předjíždět, tak už omezuješ plynulost provozu. Dokud nějak plyneš s nima, tak ji neomezuješ.
Policista by to měl posoudit, ty sporné situace nechat být a až ty evidentní případně řešit.
Subjektivně máš pravdu, ale troufnu si říct, že by bylo hodně těžké od policie ti za to udělit pokutu, respektive jak určit, že 70 je už omezení, ale 90 není.
Pomalé předjíždění - tady už je to dle mne něco jiného, hlavně se to dost mísí s tím, že auta na dálnici nepoužívají levý pruh k předjíždění, ale k soustavné jízdě a tam to prokazatelné bude.
Jo, bezdůvodně pomalá jízda a pomalé předjíždění jakožto omezování plynulosti provozu je přestupek... ale není tam žádná konkrétní rychlost a podle mě by to záviselo vždycky na konkrétním posouzení - třeba po prázdné dálnici asi není problém jet 70, když už by tě musely předjíždět kamiony v dopravní špičce tak už by to asi problém byl.
Tak mluví zákon, ale možná se mýlím, ale viděl jsem někdy už vyjádření, že za dobré viditelnosti a za sucha by nižší rychlost mohla být také špatně - úmyslnné blokování provozu ?
Jak to myslíš, tišší CVT? Já myslel, že se CVT vyčítá monotónní zvuk vytočeného motoru, ne že by přímo převodovka byla hlučná... nebo jo?
4000 na dálnici je hodně a i při 150 by to bylo při stabilní rychlosti hodně - starej standard byl 3000@130 (a dneska je to míň) což pak vychází na 4000@170. Chápu to tak, že tam CVT motor "pošle" při nějaké potřebě výkonu.
Na dialnici ano, tie som jazdieval 90 kou :-) Ale na bezne jazdy po meste a okoli je to v pohode pouzitelne auto, normalne obieham ostatne auta. Preto si myslim, ze aj ten Forester bude pouzitelny, vo vyssich rychlostiach dokonca lepsie.
Povidej mi o tom ? Jak nezvlda ? To auto jede skoro 200, jak by takove auto nezvladlo jet na dalnici, kde je maximalka 130 ? Vidam jich jeste dost.
To sou jen kecy lidi, kteri tim bud nikdy necestovali a nebo si to jen nepamatuji.
Jak jsem psal, mam druhe auto, co ma v Technicky stejne parametry jako tenhle Foresrer ci MPI a na dalnici kdyz chci, nemam problem drzet levy pruh, zaradit se na dalnici ci predjizdet na okresce (jo, zere to pak dost ) protoze s tebou 99 procent lidi NEZAVODI … takze ti staci i to MPi na dalnicni jizdu.
Tu nejde o adrenalín ale bezpečné obehnutie keď máš pred sebou 1-2 autá(kamióny). Ak je kolóna tak sa samozrejme neoplatí mýšičkovať.
Samozrejme každý nech si vyberie vozidlo čo mu vyhovuje a peňaženka dovolí.
Forester ´22 bude asi veľa šoférom vyhovovať ale ja k ním nepatrím.
Měli jsme doma asi 8 let Jettu s tímto motorem, takže jsem s ní pár tisíc km najezdil :) To auto bylo naprosto dostatečné... nic víc, ale nic míň :) Já asi žiji v jiné realitě, ale s autem, co má stovku kolem 12s se dá naprosto normálně jezdit pořád i dnes, u předjíždění se musíš kouknout, jestli tam něco nejede, ale jinak je to slušné.
p.s. otázkou je pružná dynamika. Naše druhé auto má taky stovku papírově za 12s, ale pružnou dynamikou je na tom velmi solidně. Ale není to SUV.
Ja úprimne Subaru nerozumiem v tom, prečo si neimplementujú riešenie hybridu od toyoty. Je to spoľahlivejšie, úspornejšie a výkonnejšie. Keby tam dali 2.5HSD so svojím pohonom 4x4, tak je to super pokrok v dynamike aj uspornosti.
Vcelku to beru, jen opakuju co psal Dinar - je zbytečný v týhle souvislosti vytahovat jakoukoli prémii, už vůbec nemá smysl mluvit o RangeRoveru (i když Disco Sport asi může být za podobné peníze). Můžeme řešit Jeep, nebo třeba Suzuki, Mazdu atd.
To auto vyzerá okrem toho že má všetko priemerné až podpriemerné prakticky stále rovnako ako posledných 10-15 rokov.Ano je všetko funkčné,spolahlivé ale kúpiš si nové auto za MELÓN a pritom to vyzerá ako 15 rokov starý model.Subaru vďaka tomu že len udržiava starú techniku ktorú "vraj" neustále vylepšuje, ako tak prežíva ale či to do budúcna bude stačiť to pochybujem.Jasne že sa s tým dá jazdiť ale dáš MELÓN a predátor dialnic /podla p .Vaculíka / Rapid TSI ťa na okreske a hlavne dialnici zosmiešni.A minule testované XV 1.6 za 750 000 kč je na tom ešte horšie.Myslím že Tarraco 2.0 TSI 140 kw DSG 4WD je lepšia volba.Tá grafika prístrojovky a infotainmentu je zúfalá.Pre pána v klobúku s bublaninou na zadnom pláte pri komótnej jazde ktorému nevadí že jazdí za 10 -12 l je to OK ale tých ortodoxných Subaristov je zdá sa čoraz menej. :-):-):-)
Protože reaguji pouze na to tvrzení, že 500 litrů je pro rodinné auto málo - nemyslím si to, myslím, že je to základ, hádání o litrech kufru bylo parketou Oktávkářů a jen o tom kufr neni, tak proto, od toho tu ty vlákna jsou, abych se mohl rozhodnout, na co a na koho v daném komentáři budu reagovat, proto nechápu, že debatu rozvíjíš zpět na něco, k čemu jsem se já nevyjádřil a vůbec ti to nerozporuji.
Ale jestli tě to potěší, zareguji i na původní smysl tvého příspěvku o hvězdách. ANO s tebou souhlasím, že Forester tak, jak je v prodeji za 1 milion korun s tímto motorem si 4 hvězdy nezaslouží. V pořádku ? A už mne nikdy prosím neházej do stejného pytle s Beefcakem, který Subaru obhajuje kdykoliv a kdekoliv i přes tristní parametry, Kapiš? :D
Reaguješ ve vláknu, které začal můj koment, který je právě o těch 4 hvězdách, tvůj koment je pak pod webpajovým, který logicky, píše o tom samém, proč 4 hvězdy ne. Takže, spíše já nechápu, proč v této debatě píšeš o tom, že ty jsi schopen žít s 500 litrovým kufrem. To s těmi čtyřmi hvězdami forestera, který si je mmj nezaslouží i pro ten, na své vnější rozměry, malý kufr, opravdu nijak nesouvisí.
Původní příspěvek se mi neodeslal, tak zkusím znovu, snad to tady nebude 2x.
Já žiji s kombíkem, který nemá ani 500 litrů s rodinou, s kočárkem, ano, je to jeho hendikep, konkurence má více (hlavně na papíře - důležitý je i tvar prostoru - ale i tak je to hendikep), proto to řeším boxem.
Jinak nevím, proč tohle píšeš na můj komentář? Příjde mi, že sis přečetl jen kousek a pak to vztáhl na někoho jiného ? Já jsem nikde nepsal, že je Forester nadprůměrný a že si zaslouží 4 hvězdy, to si pleteš s Beefcakem.
Forester má průměrnou dynamiku, která stačí na běžné použití a cestování (pouze vyvracím blbosti, že se s autem, co má stovku za 12s nedá jezdit na dálnici, dá).
Jeho parametry jsou v pořádku na normální použití jako rodinného auta/mamma caru, ale né za CENU, za kterou je k mání. V porovnání s konkurencí této cenové jsou jeho parametry (hlavně ty dynamické) silně PODPRŮMĚRNÉ.
Jak jsem psal už výše - dříve stával Forester s tímto "základním" motorem skladovka kolem 600-650 tisíc, tam ještě smysl pro někoho dával a stovka za 12s kupce trápit nemusela, to byl "entry level" SUV nižší střední třídy typu Karoq, Kuga, Tiguan se základními motorizacemi.
Ať ti neprasne žilka. :D:D Jinak, zmínky o bmw jsou v případě subaru úplně mimo, tyhle forestery dneska ztěží bojují o své místo na slunci s čímkoliv mainstreamovým. Tady se ptej, proč foresteru naloží svým esůvéčkem kia nebo hyundai, ty kšiltovko. ;-)
Když dáš na citigo střešní box, budeš mít taky 500 litrů, proč pak kupovat forestera, ne?
Jinými slovy, tenhle způsob argumentace je fakt pochybný, auto, které má být rodinné a má rozměry střední třídy, resp. SUV na pomezí nižší střední a střední, má s kufrem 500 litrů výrazný hendikep v praktičnosti. Spotřeba motoru je velmi špatná, hlavně ve vztahu k chabé dynamice, to už je několik důležitých parametrů pro hodnocení auta, ve kterých je forester podprůměrný, takže, já zpochybňuju čtyři hvězdy, což je hodnocení nadprůměrné. Kapiš?
Parametry Forestru jsou v poradku, rodinne auto do vsech podminek s prumernou dynamikou pro provoz na nejake normalni potreby rodiny/mama caru, ktera nema potrebu proletat Jednou za 14 dni autobahn, jezdi v tydnu obcas na nakup, nekdy na chatu a jednou za rok k mori. Proste pro ty, kteri doted jezdili nejakym slabsim kombikem C ci D segmentu a jezdi z bodu A do bodu B dle tolerance predpisu.
Problem je jeho cena na dane parametry…tak o 300 tisic … Za 700 by mu tech 12 na sto vymenou za AWD a automat leckdo odpustil.
P.s muj D segmentovej kombik/rodinnej nema ani tech 500l a taky ziju :D Stresni box vyresi vse
A "ježděnka" je co? Ojeté auto, ojetina? Jestli ano, proč vymýšlíte slova pro něco, co už své označení dávno má? Nebo je to nějaký středočeský krajový výraz?
No tohle zase má o dost kW víc... srovnatelná je dynamika řečí čísel, ne výkon.
Tady máš lepší odhlučnění, díky CVT se k tomu výkonu dostaneš a je tam i nějaká drobná dopomoc elektriky. Osobně teda tipuju, že to v běžném provozu bude o něco lepší než s tou OII.
že jednou budeme jásat nad dvacet let starým interiérem. Bohužel, chvála forestera v tomto směru jen ukazuje na bídu vývoje posledních let. Jinak, auto, které při výšce 22 cm (dlouhá péra) a 17" pneu nedrncá, je prostě logický výsledek, ne podvozkový král, každopádně rodinné suv s kufrem 500 litrů při délce 4,65 nebo dynamikou kompaktu z roku 1997 při spotřebě šestiválcové vyšší střední z roku 2022, mi určitě nepřijde na čtyři hvězdy. Své kupce si jistě najde, ale buď fandu značky nebo bohatého důchodce, kterému je jedno, jak vypadá auto, kterým jezdí.
Ale čo treba predbiehať na diaľnici, veď tam sú minimálne 2 pruhy, dá plyn na podlahu a pôjde v kľude v ľavom 180. Len ten komfort, čo spomínali vyššie 🙂 A ktovie akú to má spotrebu.