Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Forester 2.0ie-S Comfort – Podvozkový král

Subaru Forester do roku 2022 vyrazil s několika zajímavými novinkami a vylepšeními. Některé jsou vidět na první pohled, jiné se projevují až během jízdy.
Zpět na článek
20. 4. 2022 13:08
20. 4. 2022 13:59
20. 4. 2022 14:25
20. 4. 2022 14:40
20. 4. 2022 15:44
20. 4. 2022 15:55
21. 4. 2022 19:29
20. 4. 2022 18:25
20. 4. 2022 19:25
21. 4. 2022 10:38
21. 4. 2022 10:52
21. 4. 2022 10:40
21. 4. 2022 10:55
21. 4. 2022 11:38
21. 4. 2022 13:54
21. 4. 2022 14:49
21. 4. 2022 19:30
22. 4. 2022 21:35
22. 4. 2022 21:37
20. 4. 2022 23:59
21. 4. 2022 03:06
21. 4. 2022 10:43
21. 4. 2022 10:53
21. 4. 2022 11:37
21. 4. 2022 14:00
21. 4. 2022 14:45
20. 4. 2022 15:42
21. 4. 2022 13:41
21. 4. 2022 18:45
22. 4. 2022 09:10
21. 4. 2022 19:07
22. 4. 2022 10:03
22. 4. 2022 13:16
22. 4. 2022 14:53
22. 4. 2022 15:01
22. 4. 2022 14:57
22. 4. 2022 15:04
Avatar - kari.laz
20. 4. 2022 13:08
Pohon
Mít to normální pohon, bylo by to skvělé auto.
Rozbalit vlákno
30
20. 4. 2022 13:59
Re: Pohon
To JE skvelé auto. Ak čakáš športové výkony alebo kontinentálny dostavník, treba sa poobzerať inde. Ako rodinné auto, na každodenné bežné jazdenie, v lete na ryby, chatu, turistiku, cez zimu na lyže, univerzálny ideál.
Avatar - kari.laz
20. 4. 2022 14:25
Re: Pohon
Naopak, to co jsi popsal je pro důchodce. Použit se max ve dvou. Dálnice sporadicky. Auto plné maximálně na jaře při první cestě na chatu.
Jako něco, co se má hýbat naložené a všude to bude mírné utrpení. Jezdit se s tím dá, ALE...
Avatar - iudex
20. 4. 2022 14:40
Re: Pohon
Presne ako píše kari.laz, to čo uvádzaš nie je uníverzál, ale naopak auto pre dôchodcu, teda pomerne okrajový segment, dynamicky auto len pre nenáročného motoristu. Doporučujem ešte raz prečítať časť testu o dynamike: "V reálném provozu se limity pohonné jednotky projevují už při předjíždění v rychlostech okolo 100 km/h, ještě více pak v táhlých stoupáních a zejména na dálnici." S týmto by som do Tatier na lyžovačku fakt ísť nechcel.
Avatar - xxc
20. 4. 2022 15:44
Re: Re: Pohon
No a? Aj Citigo už má obmedzenú dynamiku v rýchlostiach nad 100 km/h a treba si dobre rozmyslieť, či obiehať, ale jazdiť sa s tým v pohode dá.
20. 4. 2022 15:55
Re: Re: Pohon
U levného městského auta jako je Citigo mi to přijde přirozené.
U středně velkého SUV za 1 mil. Kč nikoliv.
Avatar - twistedTSD
20. 4. 2022 23:55
Re: Re: Pohon
To chceš vážně srovnávat městské EV s rodinným SUV?
21. 4. 2022 13:56
Re: Re: Pohon
Teraz porovnával len jazdné výkony, typ auta s tým nič nemá.
Avatar - twistedTSD
21. 4. 2022 14:48
Re: Re: Pohon
Ale od Citigo čekáš, že na dálnici nemá smysl nic jiného než zařadit se za kamion.
Avatar - xxc
21. 4. 2022 19:29
Re: Re: Pohon
Na dialnici ano, tie som jazdieval 90 kou :-) Ale na bezne jazdy po meste a okoli je to v pohode pouzitelne auto, normalne obieham ostatne auta. Preto si myslim, ze aj ten Forester bude pouzitelny, vo vyssich rychlostiach dokonca lepsie.
20. 4. 2022 18:25
Re: Pohon
Do tatier to máš po pár drobných diaľničných kopčekoch a na Donovaloch, alebo Čertovici ťa zastavia kamióny :-[] :-[] . Na to stačí aj o tretinu menší výkon
20. 4. 2022 19:25
Re: Pohon
Štvorkolku ocení aj ten, čo už autom šplhal po zľadovatelej ceste na Bezovci na parkovisko. :D Forester je pohodové auto na každú príležitosť, kto chce lietať po diaľniciach, má možnosť výberu, zatiaľ je z čoho. A zrovna Iudex je športovec. :-)
Avatar - iudex
21. 4. 2022 10:38
Re: Pohon
Jj, na Bezovci už som jednu pani tlačil do kopca. :D
Ja ale tvrdím, že auto, čo má problém predbiehať pri 100vke, práve nie je na každú príležitosť. Proste trochu (trochu dosť) výkonu naviac by to nutne chcelo.
21. 4. 2022 10:52
Re: Pohon
Zas by som redaktorovi neveril všetko doslova. Skúšal som predchádzajúci model, žiadna raketa, ale bolo to slušné zvezenie. A hlavne pohodlné. Niekomu výkon chýbať môže, niekomu nie, záleží na preferenciách. Ale rozhodne by som toto auto kvôli motoru a prevodovke neodsudzoval. Treba to skúsiť na vlastnej koži. Dosť záleží na charaktere auta, jednému môžeš vytknúť nedostatok výkonu, druhé budeš chváliť aj keď bude reálne slabšie.
Avatar - iudex
21. 4. 2022 10:40
Re: Pohon
No práve tie Donovaly som mal na mysli. Ak chceš ten kamión predbehnúť, tak ten výkon tam treba. Samozrejme ak sa zmieriš s tým, že z Bystrice až do Ružomberka sa povlečieš za kamiónmi, na to ten Forrester stačí.
21. 4. 2022 10:55
Re: Pohon
Pravdu povediac, cez Donovaly som sa za kamiónmi nevliekol ani s Berlingom, a to má síce len 1,5 tony, ale tiež iba 100 dieslových koní. ;-)
Avatar - speedfred
21. 4. 2022 11:38
Re: Pohon
Skôr ide o to obehnúť vcelku bezpečne a ešte aj s rezervou.
21. 4. 2022 13:54
Re: Pohon
Normálny šofér sa obvykle prispôsobí autu a jeho možnostiam, a ten úplne normálny berie zásadný ohľad na posádku auta, obvykle rodinu. Niekedy je to vpohode ale príliš adrenalínu škodí, nie iba vodičovi. ;-)
Avatar - speedfred
21. 4. 2022 14:49
Re: Pohon
Tu nejde o adrenalín ale bezpečné obehnutie keď máš pred sebou 1-2 autá(kamióny). Ak je kolóna tak sa samozrejme neoplatí mýšičkovať.
Samozrejme každý nech si vyberie vozidlo čo mu vyhovuje a peňaženka dovolí.
Forester ´22 bude asi veľa šoférom vyhovovať ale ja k ním nepatrím.
Avatar - xxc
21. 4. 2022 19:30
Re: Pohon
pokial je kratka kolona, tak sa niekedy oplati risknut
22. 4. 2022 21:35
Re: Pohon
si ch.j :-[] , ale to tu o tebe vie asi každý
22. 4. 2022 21:37
Re: Pohon
Vzhľadom k hustote premávky je na donovaloch predbiehanie až na pár úsekov takmer nemožné , alebo zakázané značením. Z BB do RK nemusíš ísť za kamiónom ani so slabším autom, čím netvrdím, že výkonnejšie nie je lepšie
20. 4. 2022 23:59
Re: Re: Pohon
Zda je člověk klidný řidič vůbec nesouvisí s věkem.
Avatar - Jenik3
21. 4. 2022 03:06
Re: Pohon
Je to skvele auto a do tater a podobnych kopecku urcite ano. Jeho vyhody spocivaji v pohodlnem a jistem podvozku a awd. Na dynamiku si vyberes jine auto.
Neni na slovensku rychlostni limit 90kmh na silnicich? A kolik je tam dlouhych dalnicnich stoupani?
Avatar - iudex
21. 4. 2022 10:43
Re: Pohon
Do Tatier povedzme z Bratislavy je to 90% diaľnica.
A ja práve spochybňujem to :na dynamiku si vyberieš iné auto". Prečo, mám mať pomalého slimáka pre rodinu len preto, že mám doma druhú víkendovku? Práve to rodinné auto najazdí toho najviac, najdlhšie trasy a najviac naložené. Takže argument, že toto je síce pomalé a slabé, ale doma mám niečo silnejšie, to mi moc na tej ceste do Tatier nepomôže. ;-)
Avatar - Jenik3
21. 4. 2022 10:53
Re: Pohon
Tvuj prispevek vyzniva tak, ze forester nejede, coz si nemyslim. Jak pises "rodinne auto", to slouzi pro prepravu clenu rodiny, nikoliv zbesile rychlostni zkousky na verejnych komunikaci. Cili forester je bezpecne a pohodlne rodinne auto, ktere do tech tater bez problemu dojede na maximum povolenych rychlosti.
Zkus si na tempomatu nastavit 125kmh a jet po dalnici touto rychlosti treba hodinu.
Avatar - speedfred
21. 4. 2022 11:37
Re: Pohon
To by som nedal tých 125, jedine že by som nemal palivo alebo išiel nejakú "ekorely". :D
21. 4. 2022 14:00
Re: Pohon
Ale dal, neboj sa. ;-) Ja som si dal na diaľnici z BA tempomatových 120, a až v Piešťanoch, keď som z diaľnice schádzal, som zbadal, že som ho zabudol vypnúť, lebo obmedzenie na 110 pri odbočke na Trnavu končí...
Avatar - speedfred
21. 4. 2022 14:45
Re: Pohon
No určite nie dobrovoľne. Občas sa stane že som zavesený adaptívnom na aute vpredu ale to si všimneme tak do 10 min.
Avatar - xxc
20. 4. 2022 15:42
Re: Re: Pohon
Áno, so spotrebou 9.5 litra a hučaním na diaľnici, fakt rodinný ideál 😁
20. 4. 2022 19:19
Re: Re: Pohon
Mne sa zdá, že skôr podaktorím hučí v hlave, hlavne tým, čo sa ani nezviezli.
Avatar - KANKUNEN
20. 4. 2022 13:29
Mi se to auto opravdu líbí,
ale srdce auta je motor. Raději elektro než poslouchat na dálnici nějakého chcípáka. A stačil by dieslový čtyřválec od BMW. Jedeš 140 po dálnici a o motoru nevíš, protože točí 2t ot. Trochu brumu, při zrychlování v malých rychlostech nevadí, protože se zvuk mění, ale monotónní atmo na dálnici je zlo.
Rozbalit vlákno
61
Avatar - Ozzman
20. 4. 2022 13:46
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Tohle je strašně subjektivní.

Výkonostně by mi to jako rodinné auto stačilo určitě, není tak dávno, co jsem měl klasický kombík se stejnou dynamikou (byť výkonnostně slabší, ale zase s turbodieslem a FWD s MT) a dalo se s tim jezdit naprosto ideálně, samozřejmě na závodění to nebylo.

Zvuk - tady to záleží na odhlučnění, atmosféra na dálnici samozřejmě bude mít větší otáčky, než turbodiesel, taky záleží kus od kusu. Nedávno jsem zkoušel Lexus ES hybrid a ten si ševelil klidně i ve 150ti a nic mne nerušilo. Na druhou stranu, tenhle Forester taky není asi auto na průlet Německem a pokud by byl pohon trvanlivý a spolehlivý, jako třeba ty hybridy od Toyoty, pak by to pro mne v rodinném autě bylo naprosto akceptovatelné.

ALE to vše u mne jako u většiny moderních Subaru naráží na cenu, kdy mi za takové auto dát 1M příjde i na dnešní poměry docela dost. Vím, lepší 4x4, než konkurence, ale i tak je to trochu na pováženou. Být to za 800, je to zajímavější (co jsem koukal, než začala krize, tak Forester s 2.0atmo se dal sehnat jako skladovka už nad 600 tisíc, takže i s cenovým růstem je ten milion za mne pořád hodně, zvláště se "základním" motorem).
20. 4. 2022 14:11
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Základní motor ?... Nejsilnější motor :-) ... No popravdě je to velká vada u Forestru. Zasloužil by si něco silnějšího. Nicméně za mě je to jediná zásadní nevýhoda, protože Forester je jinak naprosto skvělé auto a ani to CVT není již žádný průšvih. Mám ještě jednoho Forestra, v manuálu a dieslu a nedám na něj dopustit. Kupodivu ten diesel drží a jediné, co mě na něm vadí, je filtr. Nedá se s tím jezdit na krátké trasy. A to je podle mě ještě větší problém, než ta slabá atmosféra. Takže pokud bych nyní kupoval Forestra a bylo na výběr mezi dieslem a tímhle, šel bych do toho slabého benzínu.
Avatar - Ozzman
20. 4. 2022 14:14
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
No, to je ten problém - je to základ = i vrchol, vždyť s tímto stejným motorem 2.0 se nabízel i před faceliftem za těch skladovkých 600-700 dle výbavy :D

Nedávno byl v nabídce ještě 2.0turbo 177kw či kolik, to má známej a i když to není trhač asfaltu, je to dynamicky velmi slušné auto (tuším 2018-19 výroba), ale v EU už není a nebude.
Avatar - KANKUNEN
20. 4. 2022 14:44
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Zvládat dálnici je pro takové auto základní základ. Nemůže být horší než Rifter za půlku.
Avatar - Ozzman
20. 4. 2022 14:47
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Myslíš, že 110kw a má Vmax 188 km/h nezvládne jet 130-150 po dálnici? To určitě zvládne, otázkou je jak moc je na palubě diskomfort. Já provozuju taky atmosféru a ve vyšších rychlostech je samozřejmě hlučnější, ale to neznamená, že nejede... nebo pustím rádio :)

Jak jsem psal, za mne tohle auto, jako takové klidně, jen né za cenu, za kterou je.
Avatar - Londonbridge
20. 4. 2022 14:57
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Zaujimave auto ten Forester . Ano ten motor mohol byt kapanek silnejsi na tu karoseriu. Tieto auta su dost popularne v USA neviem aky motor tam maju pocitam nieco silnejsie. Tak ako pise Ozzy dnes da kazde auto 130 - 150 km/h na dialnici a vsetko nad 150km/h bude na mastnu pokutu a zobrate body , okrem dialnic po Nemecku. Este mozno po Turecku tak moc nemeraju a maju tam vystavene makety policajnych vozov este aj s majakmi na bateriu.
Za mna aj napriek 110Kw motoru :yes:
20. 4. 2022 15:00
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Švýcarsko, Holandsko max 110 km/h. Od 06/22 ti bude auto při překročení 130ky pískat a vibrovat volantem...
Avatar - Emel
20. 4. 2022 16:03
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Jak to? Jako že nově prodaná auta musí mít takovou funkci?
Avatar - Emel
20. 4. 2022 19:11
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Aha... bude pískat, nebo vibrovat volantem, nebo vibrovat plynem. A nově prodaná auta to musí mít až od 2024, od 2022 jen nově homologovaná. A půjde to vypnout.
21. 4. 2022 06:08
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Tak doufejme:)
21. 4. 2022 09:23
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Většina Čechů si tento další odporný výmysl euromarxistu nechá deaktivovat. A já už si něco takového ani nekoupím! :-)
Avatar - iudex
20. 4. 2022 15:22
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
No a práve podľa testu to auto asi úplne v pohodena tej diaľnici nebude, keď píšu, že už predbiehanie v 1000vke je problém: "V reálném provozu se limity pohonné jednotky projevují už při předjíždění v rychlostech okolo 100 km/h, ještě více pak v táhlých stoupáních a zejména na dálnici."
Avatar - xxc
20. 4. 2022 15:51
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Ale čo treba predbiehať na diaľnici, veď tam sú minimálne 2 pruhy, dá plyn na podlahu a pôjde v kľude v ľavom 180. Len ten komfort, čo spomínali vyššie 🙂 A ktovie akú to má spotrebu.
Avatar - petr petrumr
20. 4. 2022 16:16
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
anebo pojede jednou za uherský rok v pravým za kamionem, majitel může bydlet v česko-slovenským pohraničí.
Avatar - Emel
20. 4. 2022 16:59
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Co je československé pohraničí, třeba Břeclav?
Avatar - petr petrumr
20. 4. 2022 17:44
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
ne, to je tam kde češi mají chaty, široko daleko není dálnice, jsou tam jenom kotáry velké karlovice směrem na slovensko. Břeclav je rovina a ještě je tam dálnice. Tam si forestera nekoupí.
Avatar - Emel
20. 4. 2022 19:13
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Mají tam chaty... a odkud tam jezdí?
Tipnul bych, že registrace nových Foresterů v těhle oblastech budou doslova "okrajová záležitost" :-) ... a spíš si tam lidi koupí nějakou ježděnku.
Avatar - Ozzman
20. 4. 2022 20:05
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Že na to nemají neznamená, že je to pro ně špatné auto :D Já bych za to tedy mega nedal i kdybych to měl... :-!
Avatar - Emel
20. 4. 2022 20:07
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
No jasně... pro někoho, kdo bydlí trošku mimo civilizaci, je tohle nepochybně skvělý auto.
Avatar - Ozzman
20. 4. 2022 20:18
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Ale reálně by se mi nabízela otázka, kde je ta hranice, kdy se vyplatí za to dát více, než 2x tolik, co za Dustera..
Avatar - petr petrumr
20. 4. 2022 21:38
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
ten kdo kupuje suzuki nebo subaru neví co je to duster.
Avatar - petr petrumr
20. 4. 2022 21:33
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
zajed se tam podívat, každý auto je ježděnka.
Avatar - Emel
20. 4. 2022 21:41
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
No právě. Jenže ten trh ježděnek je úplně jiná story... cena novýho auta nehraje roli a u auta co koupím za kilo mám jiný očekávání, než u auta za mega... hlavně chci, aby to jezdilo a nesypalo se to... což u toho novýho je tak nějak víc samozřejmý.
Avatar - Dinar
21. 4. 2022 13:32
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
A "ježděnka" je co? Ojeté auto, ojetina? Jestli ano, proč vymýšlíte slova pro něco, co už své označení dávno má? Nebo je to nějaký středočeský krajový výraz?
Avatar - Emel
21. 4. 2022 13:55
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Občas se to říká... spíš tak pro zpestření jazyka ;-)
21. 4. 2022 16:22
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
ježděnka je otrocký překlad slovenského "jazděnka". něco jako "mějte pěkný den" :-) :-) :-)
21. 4. 2022 22:18
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Mig_35: Na Slovensku sa toto slovo až tak nepoužíva a naopak je často označované ako bohemizmus, teda slovo prebraté z češtiny a slovenčine prispôsobené.
(a určite sa v ňom u nás nepíše e s háčikom)
Avatar - petr petrumr
21. 4. 2022 18:08
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
vyjedeš z autosalonu a máš ježděnku, tak jsem to myslel.
Avatar - Emel
22. 4. 2022 09:05
Re: Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Aha, tak to pak nechápu co jsi chtěl říct...
20. 4. 2022 19:21
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Redaktorov treba brať s rezervou. Keď chceš extra dynamiku, kúpiš si niečo iného.
21. 4. 2022 09:27
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
V tomto případě ovšem bohužel není k dispozici ani STANDARDNÍ dynamika (v této cenové kategorii). :-O :-( :no:
21. 4. 2022 10:57
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Platíš za dobre riešenú kabínu, a skvelý podvozok, motor nie je jediné kritérium.
Avatar - KANKUNEN
20. 4. 2022 15:21
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Nezvládá stejně jako cx5 4x4 automat 2,0. Po přesednutí z mé MZD6 2,5, která točí ve 160 3t otáček je to katastrofa. Rádio hraje nejlíp v autě, ve kterém je ticho.
Avatar - iudex
20. 4. 2022 15:24
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Jj, chcel som tu spomenúť CX-5ku s dvojlitrom ako blízkeho konkurenta, to je tiež slabučké a to má pritom lepšie parametre ako Forrester (121 kW, 201 kmh, 10,5s).
Avatar - Ozzman
20. 4. 2022 20:06
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Chcete mi říct, že to auto na dálnici bude mít horší dynamiku, než třeba Oktávka 1.6MPi ?
Avatar - Emel
20. 4. 2022 21:47
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Octavia II 1.6MPI - vMax 190 a 0-100 12,3s. Takže to bude asi tak podobný.
Avatar - Ozzman
21. 4. 2022 06:08
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
A s tou se da cestovat naprosto normalne :) . Jak rikam, neni to nic extra, ale zase proti Impreze co mela stovku kolem 15s je tohle raketa
Avatar - Emel
21. 4. 2022 09:43
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Atmo 1.6 v kompaktu, to je holt takový standard... 15-20 let zpátky. Jestli se s tím spokojí kupec nového auta za mega je věc priorit. Podle mě Forester tu hodnotu asi má... ale s mýma prioritama se to teda neslučuje.
Avatar - iudex
21. 4. 2022 10:53
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Z recenzie Octavie II 1,6MPI: Motorizace 1,6 (75 kW) mile překvapí, ale nenadchne. Tzn. do 100 km/h to docela táhne. Pokud není auto naložené a motor vytočený, pak už se tomu moc nechce. Hlavně pružné zrychlení není nic moc. Spíš nic, než moc.
Avatar - Ozzman
21. 4. 2022 14:08
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Měli jsme doma asi 8 let Jettu s tímto motorem, takže jsem s ní pár tisíc km najezdil :) To auto bylo naprosto dostatečné... nic víc, ale nic míň :) Já asi žiji v jiné realitě, ale s autem, co má stovku kolem 12s se dá naprosto normálně jezdit pořád i dnes, u předjíždění se musíš kouknout, jestli tam něco nejede, ale jinak je to slušné.

p.s. otázkou je pružná dynamika. Naše druhé auto má taky stovku papírově za 12s, ale pružnou dynamikou je na tom velmi solidně. Ale není to SUV.
Avatar - Beefcake
21. 4. 2022 18:50
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Jasne, ze da. Ale tu je kazdy pretekarom, co v meste aj mimo ide vzdy s plnym plynom. A 180max je brutalne obmedzenie :)
Avatar - xxc
21. 4. 2022 19:33
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
vraj kazdy je pretekar, sutazivy, chce mat lepsie, ako druhy :-) iny pripad su psychopati, co idu na pol plynu a brzdia ostatnych a maju radost
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 09:14
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
To auto za milion má zoufalou dynamiku, ale jezdit se s tím dá, stejně jako s tou Oktáfkou MPI...
Avatar - KANKUNEN
21. 4. 2022 08:57
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
MPI dálnici na dnešní poměry nezvládá.
Avatar - Ozzman
21. 4. 2022 17:03
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Povidej mi o tom ? Jak nezvlda ? To auto jede skoro 200, jak by takove auto nezvladlo jet na dalnici, kde je maximalka 130 ? Vidam jich jeste dost.

To sou jen kecy lidi, kteri tim bud nikdy necestovali a nebo si to jen nepamatuji.

Jak jsem psal, mam druhe auto, co ma v Technicky stejne parametry jako tenhle Foresrer ci MPI a na dalnici kdyz chci, nemam problem drzet levy pruh, zaradit se na dalnici ci predjizdet na okresce (jo, zere to pak dost ) protoze s tebou 99 procent lidi NEZAVODI … takze ti staci i to MPi na dalnicni jizdu.
Avatar - petr petrumr
21. 4. 2022 18:11
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
min. rychlost je na dálnici 80km/hod
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 09:14
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Fakt ?
Avatar - Emel
22. 4. 2022 09:24
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Maximální konstrukční rychlost auta nesmí být nižší než 80km/h, jinak nesmí na dálnici. Jinak na dálnici samozřejmě žádná minimální rychlost není.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 09:28
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Tak mluví zákon, ale možná se mýlím, ale viděl jsem někdy už vyjádření, že za dobré viditelnosti a za sucha by nižší rychlost mohla být také špatně - úmyslnné blokování provozu ?
Avatar - Emel
22. 4. 2022 09:36
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Jo, bezdůvodně pomalá jízda a pomalé předjíždění jakožto omezování plynulosti provozu je přestupek... ale není tam žádná konkrétní rychlost a podle mě by to záviselo vždycky na konkrétním posouzení - třeba po prázdné dálnici asi není problém jet 70, když už by tě musely předjíždět kamiony v dopravní špičce tak už by to asi problém byl.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 09:41
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Subjektivně máš pravdu, ale troufnu si říct, že by bylo hodně těžké od policie ti za to udělit pokutu, respektive jak určit, že 70 je už omezení, ale 90 není.

Pomalé předjíždění - tady už je to dle mne něco jiného, hlavně se to dost mísí s tím, že auta na dálnici nepoužívají levý pruh k předjíždění, ale k soustavné jízdě a tam to prokazatelné bude.
Avatar - Emel
22. 4. 2022 10:01
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Řekl bych... jakmile v hustším provozu na dálnici nutíš kamiony tě předjíždět, tak už omezuješ plynulost provozu. Dokud nějak plyneš s nima, tak ji neomezuješ.
Policista by to měl posoudit, ty sporné situace nechat být a až ty evidentní případně řešit.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 10:05
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
No, tak kamiony... já jezdím 90 po dálnici do práce, občas mne kamion předjíždí, jsem brzda? :D Asi jo, ale zase za tu spotřebu to stojí :D
Avatar - Emel
22. 4. 2022 11:03
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
No když myslíš...
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 11:07
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Jezdím na druhej sjezd od Phy, je tam provoz, takže se držím mezi nákladaky a nejsem zdaleka sám :) V levém se jede tak 100-110-
21. 4. 2022 09:28
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Srovnávat nesrovnatelné, v tom je ta potíž! :-)
Avatar - iudex
21. 4. 2022 10:51
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Octaviu 1,6MPi 75 kW sme mali a išlo to primerane. Žiadny dravec, len dostatočná dynamika. Ale Octavia 2 vážila tak 1250 kíl, nemala štupeľ vo výfuku ani prísnu euronormu.
A najmä to treba hodnotiť v kontexte triedy, ceny a doby. Takže to, čo bolo akceptovateľné pred 20 rokmi v nižšej strednej za pol milióna nie je akceptovateľné v r. 2022 v strednom SUV za milión.
Avatar - Emel
21. 4. 2022 11:50
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
No tohle zase má o dost kW víc... srovnatelná je dynamika řečí čísel, ne výkon.
Tady máš lepší odhlučnění, díky CVT se k tomu výkonu dostaneš a je tam i nějaká drobná dopomoc elektriky. Osobně teda tipuju, že to v běžném provozu bude o něco lepší než s tou OII.
Avatar - Ozzman
21. 4. 2022 17:09
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Cena je spatne, to sel psal hned, sle psat, ze Mpi nezvlada jizdu po dalnici je proste pitomost jako nekteri :)
Avatar - twistedTSD
21. 4. 2022 00:03
Re: Mi se to auto opravdu líbí,
Já taky jezdil s nijak výkonným naftovým kombi, ale tam jsem se po většinu času vezl na brutálním turbokopanci. Respektive u auta s automatem mě vytáčelo, jak to pořád někde lovilo zlomky kW, to samé s manuálem jsem si užíval mnohem víc. Atmosférická krabice s CVT bude na dálnici zlo, aspoň pokud tedy motor není dokonale odizolován.
Avatar - 3_diamanty
20. 4. 2022 14:55
Dokonaly chameleon
Forester som mal vzdy rad..... no tento novy je uz fakticky bez slabin.... uplny rodinny ideal :yes:

Sused ho ma takej zaujimavej outdoorovej zelenej pred barakom .... jedine co mi vsak kusok vizualne vadi na inak dokonalom kusku su 17tky kola ( v teste vidim tiez len 17tky ) .... pritom taketo masivne zdvihnute auto znesie kludne aj 18tky bez problemov.... ale to uz sa da zariadit ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petr petrumr
20. 4. 2022 16:21
Re: Dokonaly chameleon
lesník u nás má forestera xx roků, ale má ho na lpg-vstřikování kapalného a jak se dívám na ty fotky, dá se tam vůbec za tu baterku dát nádrž na lpg?
22. 4. 2022 10:06
Re: Dokonaly chameleon
nie si nahodou z Kosic KVP? Vidam tu biele Polo a nedaleko zeleny Forester
Avatar - lamal
22. 4. 2022 15:27
Re: Dokonaly chameleon
skocite na kafčo do Sky coffee a preberiete klenoty japonskej éry aka lancer, ASX :yes:
Avatar - Dinar
21. 4. 2022 13:41
Kdo by řekl,
že jednou budeme jásat nad dvacet let starým interiérem. Bohužel, chvála forestera v tomto směru jen ukazuje na bídu vývoje posledních let. Jinak, auto, které při výšce 22 cm (dlouhá péra) a 17" pneu nedrncá, je prostě logický výsledek, ne podvozkový král, každopádně rodinné suv s kufrem 500 litrů při délce 4,65 nebo dynamikou kompaktu z roku 1997 při spotřebě šestiválcové vyšší střední z roku 2022, mi určitě nepřijde na čtyři hvězdy. Své kupce si jistě najde, ale buď fandu značky nebo bohatého důchodce, kterému je jedno, jak vypadá auto, kterým jezdí.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Beefcake
21. 4. 2022 18:27
Re: Kdo by řekl,
Nesklamal si :)
"Jinak, auto, které při výšce 22 cm (dlouhá péra) a 17" pneu nedrncá, je prostě logický výsledek, ne podvozkový král" - na tomto je vidno, ze bud umyselne zavadzas, alebo netusis, o com rozpravas. Co by teda bolo dost trapne. Naviac, ze si v tom nesedel, o tom nepochybujem.
Pozri si lubovolnu recenziu luvovolneho Subaru, co sa tyka podvozku.
To vobec nie je o nedrncani. Vybral si si z toho popisu jedno slovo, co ti vyhovovalo.
A naviac, keby si aspon spomenul vysoky profil 60 a nie rozmer R17, co s tym moc spolocne nema.
Na baaawo si ale nikto neda vacsi profil nez 35 ... (+ siltovku naopak) ;)

A k tomu interieru - je to jasne vyzdvihnutie ergonomie, co plati uz x rokov.
20 rokov stary interier su obycajne kecy. Chvalabohu, Japonci este maju rozum.
22. 4. 2022 04:31
Re: Kdo by řekl,
Fakta: "rodinné suv s kufrem 500 litrů při délce 4,65 nebo dynamikou kompaktu z roku 1997 při spotřebě šestiválcové vyšší střední z roku 2022"

Dětinská reakce: "Na baaawo si ale nikto neda vacsi profil nez 35 ... (+ siltovku naopak) ;)"

Dynamika vs spotřeba u Foresteru se ti zdá být nadprůměrně dobrá? 4*
500l ve středním SUV je nadprůměrně dobrých? 4*
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 06:05
Re: Kdo by řekl,
Parametry Forestru jsou v poradku, rodinne auto do vsech podminek s prumernou dynamikou pro provoz na nejake normalni potreby rodiny/mama caru, ktera nema potrebu proletat Jednou za 14 dni autobahn, jezdi v tydnu obcas na nakup, nekdy na chatu a jednou za rok k mori. Proste pro ty, kteri doted jezdili nejakym slabsim kombikem C ci D segmentu a jezdi z bodu A do bodu B dle tolerance predpisu.


Problem je jeho cena na dane parametry…tak o 300 tisic … Za 700 by mu tech 12 na sto vymenou za AWD a automat leckdo odpustil.

P.s muj D segmentovej kombik/rodinnej nema ani tech 500l a taky ziju :D Stresni box vyresi vse
Avatar - Dinar
22. 4. 2022 08:35
Re: Kdo by řekl,
Když dáš na citigo střešní box, budeš mít taky 500 litrů, proč pak kupovat forestera, ne?
Jinými slovy, tenhle způsob argumentace je fakt pochybný, auto, které má být rodinné a má rozměry střední třídy, resp. SUV na pomezí nižší střední a střední, má s kufrem 500 litrů výrazný hendikep v praktičnosti. Spotřeba motoru je velmi špatná, hlavně ve vztahu k chabé dynamice, to už je několik důležitých parametrů pro hodnocení auta, ve kterých je forester podprůměrný, takže, já zpochybňuju čtyři hvězdy, což je hodnocení nadprůměrné. Kapiš?
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 09:04
Re: Kdo by řekl,
Původní příspěvek se mi neodeslal, tak zkusím znovu, snad to tady nebude 2x.

Já žiji s kombíkem, který nemá ani 500 litrů s rodinou, s kočárkem, ano, je to jeho hendikep, konkurence má více (hlavně na papíře - důležitý je i tvar prostoru - ale i tak je to hendikep), proto to řeším boxem.

Jinak nevím, proč tohle píšeš na můj komentář? Příjde mi, že sis přečetl jen kousek a pak to vztáhl na někoho jiného ? Já jsem nikde nepsal, že je Forester nadprůměrný a že si zaslouží 4 hvězdy, to si pleteš s Beefcakem.

Forester má průměrnou dynamiku, která stačí na běžné použití a cestování (pouze vyvracím blbosti, že se s autem, co má stovku za 12s nedá jezdit na dálnici, dá).

Jeho parametry jsou v pořádku na normální použití jako rodinného auta/mamma caru, ale né za CENU, za kterou je k mání. V porovnání s konkurencí této cenové jsou jeho parametry (hlavně ty dynamické) silně PODPRŮMĚRNÉ.

Jak jsem psal už výše - dříve stával Forester s tímto "základním" motorem skladovka kolem 600-650 tisíc, tam ještě smysl pro někoho dával a stovka za 12s kupce trápit nemusela, to byl "entry level" SUV nižší střední třídy typu Karoq, Kuga, Tiguan se základními motorizacemi.
Avatar - Dinar
22. 4. 2022 09:39
Re: Kdo by řekl,
Reaguješ ve vláknu, které začal můj koment, který je právě o těch 4 hvězdách, tvůj koment je pak pod webpajovým, který logicky, píše o tom samém, proč 4 hvězdy ne. Takže, spíše já nechápu, proč v této debatě píšeš o tom, že ty jsi schopen žít s 500 litrovým kufrem. To s těmi čtyřmi hvězdami forestera, který si je mmj nezaslouží i pro ten, na své vnější rozměry, malý kufr, opravdu nijak nesouvisí.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2022 09:44
Re: Kdo by řekl,
Protože reaguji pouze na to tvrzení, že 500 litrů je pro rodinné auto málo - nemyslím si to, myslím, že je to základ, hádání o litrech kufru bylo parketou Oktávkářů a jen o tom kufr neni, tak proto, od toho tu ty vlákna jsou, abych se mohl rozhodnout, na co a na koho v daném komentáři budu reagovat, proto nechápu, že debatu rozvíjíš zpět na něco, k čemu jsem se já nevyjádřil a vůbec ti to nerozporuji.

Ale jestli tě to potěší, zareguji i na původní smysl tvého příspěvku o hvězdách. ANO s tebou souhlasím, že Forester tak, jak je v prodeji za 1 milion korun s tímto motorem si 4 hvězdy nezaslouží. V pořádku ? A už mne nikdy prosím neházej do stejného pytle s Beefcakem, který Subaru obhajuje kdykoliv a kdekoliv i přes tristní parametry, Kapiš? :D
Avatar - Dinar
22. 4. 2022 08:38
Re: Kdo by řekl,
Ať ti neprasne žilka. :D :D Jinak, zmínky o bmw jsou v případě subaru úplně mimo, tyhle forestery dneska ztěží bojují o své místo na slunci s čímkoliv mainstreamovým. Tady se ptej, proč foresteru naloží svým esůvéčkem kia nebo hyundai, ty kšiltovko. ;-)
Avatar - Beefcake
21. 4. 2022 18:45
Par dodatkov
Uplne nechapem, o akej hlucnosti je rec.
O aerodynamickom hluku ? To auto je vysoke. Napriek tomu je v nom celkom ticho. Samozrejme Outback je odhlucneny lepsie (a je nizsi).
O hluku motor+prevodovka ? Nezmysel.
Nehuci to ani mne a to nove modely maju este tichsiu CVT, s lepsimi reakciami.

Naviac na Forestera patria tie spravne gumy - ATcka, ktore aerodynamicky hluk asi aj prehlusia.

"Na dálnici navíc pohonné ústrojí s požadavky na výkon a efektivitu bojuje držením poměrně vysokých otáček, okolo 4000 min-1. " - to mysli pri 150 km/h ?
Podla "na dálnici Forester jezdil za 9,5 l/100 km" musel chodit 140 minimalne.

Pri 120km/h GPS moje SJcko toci cca 2300.
V novom SK som na dialnici nebol, ale 4000 je ocividne nezmysel, mozno tak do niekde kopca.

Ziadna rezerva a mala nadrz je dan za elektriku - to stve aj mna. Hlavne ta rezerva.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
22. 4. 2022 09:10
Re: Par dodatkov
Jak to myslíš, tišší CVT? Já myslel, že se CVT vyčítá monotónní zvuk vytočeného motoru, ne že by přímo převodovka byla hlučná... nebo jo?
4000 na dálnici je hodně a i při 150 by to bylo při stabilní rychlosti hodně - starej standard byl 3000@130 (a dneska je to míň) což pak vychází na 4000@170. Chápu to tak, že tam CVT motor "pošle" při nějaké potřebě výkonu.
22. 4. 2022 19:58
Re: Par dodatkov
Tá CVT dnes funguje tak, že má prednastavené prevody, medzi ktorými hladko preraďuje. Laik ani nespozná, že tam má CVT.
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2022 20:39
Re: Par dodatkov
To nefunguje tak, že auto vždy jezdí na přednastavené stupně. Ty se používají až při akceleraci.
Avatar - Beefcake
21. 4. 2022 19:07
Recenzia
Je inak fajn. Vidno, ze autor si to auto osahal a spomenul aj veci obvykle ignorovane, ci neposimnute.
:yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
21. 4. 2022 20:49
Ohňostroj protikladů
Co jsou platné schopnosti v terénu, když to zazdí takovou banalitou jako je nemožnost rezervy?
K čemu je dobrý podvozek, když to znegují motorovou zdechlinou?
Proč si honí triko s hybridem, když ve výsledku papírová i reálná spotřeba je katastrofa?

Myslím, že této třídě aut potenciální kupci hledají vyvážený mix vlastností a to zde absolutně absentuje, pak se Subaru nemůže divit, že v této nabité kategorii prodali za 1Q letošního roku 28 Forestrů, v segmentu, kde se u nás prodalo 15 000 aut.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - xxc
21. 4. 2022 22:29
Re: Ohňostroj protikladů
segment lesnikov preda 15 000 aut?
Avatar - Ham.
21. 4. 2022 23:01
Re: Ohňostroj protikladů
Segment středně velkých SUV.
Avatar - hugino
22. 4. 2022 10:03
A čo design ?
To auto vyzerá okrem toho že má všetko priemerné až podpriemerné prakticky stále rovnako ako posledných 10-15 rokov.Ano je všetko funkčné,spolahlivé ale kúpiš si nové auto za MELÓN a pritom to vyzerá ako 15 rokov starý model.Subaru vďaka tomu že len udržiava starú techniku ktorú "vraj" neustále vylepšuje, ako tak prežíva ale či to do budúcna bude stačiť to pochybujem.Jasne že sa s tým dá jazdiť ale dáš MELÓN a predátor dialnic /podla p .Vaculíka / Rapid TSI ťa na okreske a hlavne dialnici zosmiešni.A minule testované XV 1.6 za 750 000 kč je na tom ešte horšie.Myslím že Tarraco 2.0 TSI 140 kw DSG 4WD je lepšia volba.Tá grafika prístrojovky a infotainmentu je zúfalá.Pre pána v klobúku s bublaninou na zadnom pláte pri komótnej jazde ktorému nevadí že jazdí za 10 -12 l je to OK ale tých ortodoxných Subaristov je zdá sa čoraz menej. :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
22. 4. 2022 13:26
Re: A čo design ?
´´Rapid TSI ťa na okreske a hlavne dialnici zosmiešni.´´ Krasne mentalne zrkadlo :D :yes:
Mas auto za mega pitcho a zosmiesni ta na dialnici Rapid TSi.
Avatar - lamal
22. 4. 2022 13:16
výživa
Diskusia je výživná, musime podakovat Forestrovi za to, ze je diskusia zahrnuta v cene :-)

Vykon: Zrychlenie 0-100 12s a jazda po dialnici (1.6MPI atd,,,)

- s 1.6 MPi v O1, alebo O2 nie je po strane vykonu ziaden problem jazdit po dialnici, 130 da aj udrzi ako nič, co je rozdiel oproti Foresteru, ze ma pevny prevod a tych dajme tomu 3500ot si drzi aj do kopca, alebo po nalozeni. Pre 1.6MPI hra este do kariet 8V rozvod, kedy max krutiaceho momentu ma niekde pri 3200-3500ot a nie pri 4000-4500 ako 16V motory z JPN vratane boxera.
Forester vdaka CVT nema konzistentne prejavy a 4000+ot na dialnici po dlhsiu dobu je nezmysel z hladiska spotreby aj zvukoveho komfortu. Preto by som pri zrovnavani s 1.6 MPi zahrnul prevodovku a momentovu charakteristiku motora a hlavne mensie aero odpory, o tom vsetkom svedci aj popisovany fakt, ze Forester to na 3000ot neudrzi.

- potreba cestovat viac ako 120 kmh - myslim, ze tu sa to cele lame, su ludia co po dialnici bezne jazdia 110-120 a nijak ich to neobmedzuje a ti budu na strane toho, ze je forester OK... potom su tu ludia co jazdia po dialnici 140-150 a pre tych je to obrovsky problem. Chapem asi oba pohlady, tu si musi urobit kazdy jasno sam a na zaklade toho sa rozhodnut ci mu to auto vyhovuje, pripadne este spotreba, ktora je povedzme si trochu vyssia. Na druhej strane auto jeho rozmerov s benzinom, automatom, podobnym vykonom a pohonom 4x4 bude brat +- tych 8,4l v priemere (taky Kodiaq 1.5TSI? https://www.youtube.com/watch?…).
Je to asi opat o tom ci to ma byt dialnicny kriznik, alebo nie... ak ano, preco by si niekto kupoval Forestera ? ... to nedava zmysel.

- pruznost pri predbiehani je povedzme dostatocna na splynutie s premavkou a predbehnutie pomalsich veci (50-80kmh), predbiehanie na okreske pri 100kmh na kratkom useku asi nie je dobry napad, ale uprimne s takymto autom by som si to moc neuzival, aj ked tu take auta su a zrychluju bez kompromisu... treba si priplatit, Range Rover tu je a samozrejme aj rozne iné Xká a podobne, kto to caka od Forestra je podla mna trochu mimo

Podvozok: tu je to asi jednoduche, vzhladom na mix pozitivnych vlastnosti je TOP

Dizajn&Cena&Value: Zlozite, niekto berie auto za 1 mega ako ´´auto za mega´´, tj. to musi hlavne vypadat - 18-20 kolesa atd, niekto je zase zvyknuty si kupit kvalitnu - chap drahu vec a vyuzivat jej vlastnosti a spolahlivost po dlhy cas. Vyvoj cien je nepriaznivy a citelne to Forestrovi kazí, smola no.
Mieru streed creditu si musi kazdy urcit sam, kedze Forester je pracant asi by sa mu tie utopene a male 17ky a trochu lesny dali dizajn odpustit.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
22. 4. 2022 14:53
Re: výživa
Vcelku to beru, jen opakuju co psal Dinar - je zbytečný v týhle souvislosti vytahovat jakoukoli prémii, už vůbec nemá smysl mluvit o RangeRoveru (i když Disco Sport asi může být za podobné peníze). Můžeme řešit Jeep, nebo třeba Suzuki, Mazdu atd.
Avatar - lamal
22. 4. 2022 15:01
Re: výživa
´´treba si priplatit, Range Rover tu je a samozrejme aj rozne iné Xká a podobne´´ no pisal som, ze si treba priplatit :-) Chciet auto vlastnosti Forestera s lepsim dizajnom na 18-19kach a patricnym vykonom je asi mimo za tu cenu.
22. 4. 2022 14:57
Re: výživa
Ja úprimne Subaru nerozumiem v tom, prečo si neimplementujú riešenie hybridu od toyoty. Je to spoľahlivejšie, úspornejšie a výkonnejšie. Keby tam dali 2.5HSD so svojím pohonom 4x4, tak je to super pokrok v dynamike aj uspornosti.
Avatar - lamal
22. 4. 2022 15:04
Re: výživa
Takto od stola by to zmysel pre EU davalo, objektivne dovody najlepsie pozna Subaru.
Mozme polemizovat nad tym, ci to ma vyznam z hladiska EU trhu, z hladiska image, alebo z hladiska Toyoty ci by bola ochotna a hlavne Subaru ma novu vymazlenu platformu, ktora na to nie je prichystana a stala docela balik... tym sa vratime zase k trhu EU, oplati sa im to ? Neoplati... :-)
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2022 20:37
Re: výživa
Proč by bylo mimo čekat od Foresteru, že bude zvládat předjížděcí manévry? V minulosti to uměl.