Absurdní situace vznikla na trhu s elektromobily, kde jsou auta z druhé ruky dražší než nové kusy objednané do výroby. Překupníci inzerují i nedodané kusy.
No, automobilkám zoufale chybí díly a teď už i suroviny, např. různé vzácné kovy a těch zkratomobily potřebují mnohem víc, než normální auta. Co je na tom tak nepochopitelné? :-)
neni to tak cernobile jak si myslis, protoze SantaFecka maj cekacku jen cca 2 mesice, prodejce me proste zdelil, ze Ioniq5 ma az moc objednavek proti vyrobni kapacite (byla i prej nejaka odstavka na 2 tydny ve vyrobe kvuli nejake zmene na podvozku) a je proste vybranej, a ze neni vyjimkou ze u nich brali Ioniq5 lidi co predtim vlastnili mnohem drazsi nemeckou premii typu x3/x5 Q5/Q7 a GLE a podobne
a rikam si ze Ioniq5 by mohl celkem fungovat, cca tyden jsem si s nim zkousel co umi a jak jezdi, a v pohode i na delsi cestovani napric republikou, za ten tyden jsem ujel temer 2500km a nejdelsi cesta byla temer 1100km a sla za ten den vpohode ujet, z 90% cesty dalnice a slo to absolvovat se 2 nabijenima po ceste po 15 minuctach a jednim nabijenim v Mnichove kdy se auto nabijelo kdys jsem si vyrizoval kontrakt s jinou firmou, takze vesmes stejne jako to jezdim s Taycanem
ale uoha, pri objednavce na roomu jim vyskocilo, ze na 3 auta budem cekat 9-12 mesicu, jo asi o ne je tak malej zajem ze se na ne musi cekat, vybava Style, jednomotorova a ta vetsi baterka
Re: Zatímco experti z diskuzí tvrdí že jsou ojetá EV jsou ne
Dej si ten článek ještě jednou a pak ti to dojde o čem autor píše ;-) Jednak popisuje to, co se děje v Australii - přepodávání ještě nedodaných (čili nových, jen přeprodaných aut) a pak o “vyčůraném” chování Tesly… :no: Nic víc, nic míň…
podobně dlouhé čekačky má i třeba Tesla, která na dodávkách dílů není závislá, protože si většinu věcí dokáže vyrábět sama, případně pružně reagovat na změny HW.
třeba pro ID4 padali v německu hlavy, i majitel si myslel, že se to bude lépe prodávat, největší problém je ten, že to má vysokou spotřebu a jak v norsku testeři čekali až dojede enyaq, tak potom nevěděli co a jak, neboť byl vyštavěn norskou zimou.
kdybys nekecal. Tesla do Ruska oficiálně nedodávala. Nemá tam dealery, servis, ani Superchargery.
A že by byly Tesly ihned k dodání, toho jsem si taky nevšiml.
u nás je to jinak, koncern má nápisy ihned odjedete a tesly jsou též ihned k dodání, protože jim nefunguje ruský odbyt. Jinak k těm lepším elektro je to jiné.