Novinky
Já tohle auto prostě miluju. 321 koní je paráda a bude to určitě parádní svezeníčko alá Mazda. Jsem moc zvědavý na parametry nového 6-ti válce v benzínu :yes: :yes: :yes: :yes:
"Většina lidí stejně PHEV nedobíjí." - rika kdo? Narazis na ten jeden vyzkum mezi zamestnanci firmy co PHEV fasovali, nebo se uz objvila nejaka realna data?
Mne sa tiez paci, len radsej plugin na bezne pouzitie 😄 Nebude 6 valec ten skyactiv x, ktory bude mat plno vykonu a jazdit ako 4 valec? 😁
takze budto velmi slusne vypadajici phev nebo sestivalcova nafta. Do eu idealni nabidka. A ted mi reknete kdo si vedle tohodle koupi Kodiaq rs nebo jinej derivat golfu
a kde jinde by ho teda měla nabízet, když pro USA není CX-60 určeno. V japonsku ? Jako umím si představit, že si místní zastoupení Mazdy může myslet, že pro českého zákazníka takový motor nebude zajímavý, ale že by se nenabízel v celé Evropě ?
To se děje v zemích, kde mají phev extrémní daňové zvýhodnění. V Česku, kde skoro žádné zvýhodnění není, si nikdo nebude pořizovat drahý phev, aby ho následně používal tak nesmyslným způsobem (snad leda nějaký korporát honící papírové emise CO2).
Pro specifické použití (mnoho krátkých pojížděk několikrát denně a k tomu sem tam delší cesta) to přináší to lepší z obou světů. Na rozdíl od elektromobilu to člověk dobije z obyč. zásuvky na 230 V a na rozdíl od spalováku to ušetří bambilion studených startů. Alespoň taková RAV4 PHEV takto funguje (phev, který v zimě používá spalovák jako topení a že takové jsou, bych nechtěl). Přijde mi to rozumnější, než pro takový účel mít dvě auta.
Jestli do toho dají trabantí sedačky a bude v tom místa jako v CX-5, tak holt nezbyde než ten Tiguan/Kodiaq. A je teda fakt, že z fotek to na nějaké moc dobré využití vnitřního prostoru nevypadá. Ta přední kapota má snad půldruhýho metru a paradoxem je, že ve výsledku to nějak extra atraktivnímu vzhledu moc nepomáhá (takové Stelvio je stále o dost hezčí 😁)
Záleží na tom, jestli je to CX-5 nebo M6 - výška karoserie + 4x4.
U CX-5 s 4x4 lze jezdit dlouhodobě okolo 7,5 -8 litrů. Ale moc zábava to není. Realita je okolo 9. U M6 bych odhadovat klidně i o 1,5 litru méně
U CX-5 s 4x4 lze jezdit dlouhodobě okolo 7,5 -8 litrů. Ale moc zábava to není. Realita je okolo 9. U M6 bych odhadovat klidně i o 1,5 litru méně
Jasné, čisté elektro by bolo podstatne jednoduchšie (detto čistý spaľovák). Ale pri súčasnom stave techniky nie je reálne, aby CX-60 ako čistý elektromobil bola univerzálne použiteľným autom, bolo by to len auto do mesta a blízkeho okolia. Moja skúsenosť s EV od Mazdy (MX-30) bola dosť odstrašujúca. Kdežto ako hybrid je to univerzálne použiteľné, po meste nesmradíš a ideš potichu na elektrinu, zároveň dáš štreku do Chorvátska na jedno natankovanie.
Súhlas. Nižšia cena, nižšia hmotnosť, jednoduchšia technika s menšou náchylnosťou pokaziť sa... A spotreby by som sa vôbec nebál, Skyactivy vedia jazdiť za veľmi nízke čísla. Cez víkend som v rámci okreskovej kochačky spravil s 2,5G spotrebu 5,0 l.
Ja jsem jednu studii nasel: https😐/www.researchgate.net/publication/340880971_Why_do_some_consumers_not_charge_their_plug-in_hybrid_vehicles_Evidence_from_Californian_plug-in_hybrid_owners
Tvrdi tam, ze z tech to nabijet realne mohou byli nejhorsi majitele Priusu Plugin, kde skoro 20% majitelu vubec nenabijelo. Tyka se to ale prvni generace Priusu PHEV, ktera byla jen e😜erimentem s cca 15-17 km elektrickeho dojezdu. A navic ta studie probehla v Kalifornii, kde je benzin na podobne cenove urovni jako elektrika.
Az bude nejaka novejsi studie pokryvajici lepsi generace PHEV idealne na evropskych datech, rad si ji prectu.
Porad cekam, ze WinDiesel hodi ten link...
Tvrdi tam, ze z tech to nabijet realne mohou byli nejhorsi majitele Priusu Plugin, kde skoro 20% majitelu vubec nenabijelo. Tyka se to ale prvni generace Priusu PHEV, ktera byla jen e😜erimentem s cca 15-17 km elektrickeho dojezdu. A navic ta studie probehla v Kalifornii, kde je benzin na podobne cenove urovni jako elektrika.
Az bude nejaka novejsi studie pokryvajici lepsi generace PHEV idealne na evropskych datech, rad si ji prectu.
Porad cekam, ze WinDiesel hodi ten link...
Mám doma solární elektrárnu a zvláště v létě posílám dost el.energie do sítě. Bylo by fajn jí nacpat do auta. 😄
Když Mazda, tak benzín. Měl jsem slavný 2,2 D v M6 a už po naftě v Mazdě netoužím. Motor nebyl špatný, dokonce i profláknuté vačky byly OK. Bohužel spotřeba nebyla úžasně nízká, a to nemluvím o dolévání AdBlue, filtru pevných částic a vyšším nároku a citlivosti na servis oleje. Nehaním, jen konstatuji. 2,5 v mojí CX-5 je parádní, i když netvrdím, že by nepotřebovala US verzi s kompresorem.
Když pomineme dnes už společenskou nepřijatelnost hlučného dieselového smradláka v osobní dopravě, tak zrovna příběhů o mazdích dieselech je plný internet (pro Japonce je to naprosto okrajový segment a zřejmě to ani moc neumějí).
Jj, naša dlhodobá bez obmedzovania je 7,2l. Toto bol samozrejme extrém, uvádzal som to ako ilustráciu, že aj pomerne veľkoobjemový benzín môže jazdiť prekvapivo úsporne.
Reálná data mají Němci a dokonce už i EK, která chystá kroky ke kontrole, zda PHEváci také někdy dobíjí.
V Holandsku bylo zjištěno, že skoro 80% uživatelů PHEV na kabel nikdy nesáhlo. Kabely leží nedotčené v kufru vozidla.
Když nebudeš líný, snadno si to vygooglíš.
V Holandsku bylo zjištěno, že skoro 80% uživatelů PHEV na kabel nikdy nesáhlo. Kabely leží nedotčené v kufru vozidla.
Když nebudeš líný, snadno si to vygooglíš.
Na druhej strane, jazdit za 5? No, mozno sa to da, ale riskujes zanesenie karbonom. Je to priamovstrek, tam obcas treba "vyhnat pavuky z vyfuku"...