Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-60 se ukazuje ve velké galerii, zatím pořád jen s plug-inem

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 4. 2022 • 21:34
85
26
Zobrazit náhledy (85)
Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60

Největší SUV japonské automobilky na evropském trhu, které nabídne i zcela nový šestiválec, se představuje ve velké galerii, která nabídne i zcela nové snímky.

Mazda představila nové SUV CX-60, s délkou 4,7 metru největší v evropské nabídce značky, začátkem března tohoto roku a nedlouho poté zveřejnila i první české ceny. Ty se zatím týkají pouze 2,5litrového plug-in hybridu, známého například již z modelů CX-5 a 6, který nabídne kombinovaný výkon 241 kW, točivý moment 500 Nm a elektrický dojezd až 63 km.

Do budoucna však bude model CX-60 dostupný také s řadovým šestiválcem – jak zážehovým, tak i vznětovým. Zatímco ostatní automobilky od vznětových motorů a šestiválců ustupují, Mazda nabídne CX-60 s novým vznětovým šestiválcem dokonce ve dvou výkonnostních provedeních. Silnější s 48V mild-hybridní technologií nabídne nejvyšší výkon až 187 kW a 550 Nm točivého momentu, slabší verze bez mild-hybridu pak nabídne stále solidních 170 kW a 500 Nm točivého momentu.

V Evropě bude Mazda CX-60 se šestiválcovým motorem Skyactiv-D standardně nabízena s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Zákazníci si však budou moci volitelně připlatit za čtyřkolku.

Video se připravuje ...

Dodejme, že na ceny šestiválců si zatím budeme muset počkat, plug-in hybridní motorizace ve výbavě Prime-Line ovšem začíná od částky 1.293.690 Kč. V základu přitom nabídne celkem bohatou výbavu, které nechybí dvouzónová klimatizace, navigace, zadní parkovací senzory, sledování mrtvého úhlu či prevence čelního nárazu. Využít můžete rovněž bezdrátového připojení chytrého telefonu prostřednictvím služeb Apple CarPlay a Android Auto.

Vůz přitom na první pohled zaujme elegantním designem s dlouhou kapotou a jasnými rysy moderních vozů značky Mazda. Interiér slibuje moderní technologickou výbavu, včetně velkého digitálního přístrojového štítu a infotainmentu, přesto nechybí ani klasické ovládání tlačítky a vysoký důraz byl zřejmě kladen i na materiály. Víc si však o kabině řekneme až v článku z prvních jízd.

Související články

Témata
Avatar - JirkaVejrazka
27. 4. 2022 08:48
Re: Čistý benzín by mohl být levnější
Ja jsem jednu studii nasel: https://www.researchgate.net/publication/340880971_Why_do_some_consumers_not_charge_their_plug-in_hybrid_vehicles_Evidence_from_Californian_plug-in_hybrid_owners

Tvrdi tam, ze z tech to nabijet realne mohou byli nejhorsi majitele Priusu Plugin, kde skoro 20% majitelu vubec nenabijelo. Tyka se to ale prvni generace Priusu PHEV, ktera byla jen experimentem s cca 15-17 km elektrickeho dojezdu. A navic ta studie probehla v Kalifornii, kde je benzin na podobne cenove urovni jako elektrika.

Az bude nejaka novejsi studie pokryvajici lepsi generace PHEV idealne na evropskych datech, rad si ji prectu.

Porad cekam, ze WinDiesel hodi ten link...
26. 4. 2022 11:32
Re: Čistý benzín by mohl být levnější
Mám doma solární elektrárnu a zvláště v létě posílám dost el.energie do sítě. Bylo by fajn jí nacpat do auta. :-)
26. 4. 2022 11:30
Re: Čistý benzín by mohl být levnější
Záleží na tom, jestli je to CX-5 nebo M6 - výška karoserie + 4x4.
U CX-5 s 4x4 lze jezdit dlouhodobě okolo 7,5 -8 litrů. Ale moc zábava to není. Realita je okolo 9. U M6 bych odhadovat klidně i o 1,5 litru méně
26. 4. 2022 11:26
Re: CX - 60
Když Mazda, tak benzín. Měl jsem slavný 2,2 D v M6 a už po naftě v Mazdě netoužím. Motor nebyl špatný, dokonce i profláknuté vačky byly OK. Bohužel spotřeba nebyla úžasně nízká, a to nemluvím o dolévání AdBlue, filtru pevných částic a vyšším nároku a citlivosti na servis oleje. Nehaním, jen konstatuji. 2,5 v mojí CX-5 je parádní, i když netvrdím, že by nepotřebovala US verzi s kompresorem.
Avatar - Barry Lyndon
26. 4. 2022 11:26
Re: CX - 60
Když pomineme dnes už společenskou nepřijatelnost hlučného dieselového smradláka v osobní dopravě, tak zrovna příběhů o mazdích dieselech je plný internet (pro Japonce je to naprosto okrajový segment a zřejmě to ani moc neumějí).
Články odjinud