Renault Safrane nabídl spoustu prostoru a pohodlí v hávu praktického pětidveřového liftbacku, ale proti německé konkurenci bohužel neuspěl. Verze Biturbo s pohonem všech kol je dnes ceněná...
Pamatuji si když to auto vyšlo jako novinka, jak hodně lidí kritizovalo příliš usedlý vzhled, ale musím říct, že interiér byl opravdu luxusní, ta palubní deska s "hifi věží", ne sedadla, ale křesla se vzduchovými polštáři, které umožnovaly individuální nastavení jednotlivých segmentů a komfortní podvozek s nastavováním světlé výšky a elektronickým tlumením. To byl pravý luxus po francouzsku :yes:
Bacara to byl zase jiný svět, dělo, které jelo jako nějaký sporťák a díky biturbu, mělo vždy dostatek síly pro zrychlování :yes: staré časy ....
V rodině jeden kousek byl... nějak zázračně to nejelo, ale že by v tom něco vrzalo si nepamatuju. Prostě takové obyč auto... konzervativní, pohodlné, prostorné. V klidu si odkroutilo svých 200t a šlo dál.
Formálně to je jiná třída... ale fakticky se dá Talisman brát jako nástupce Safrane.
Renault měl v době Safrane slušnou tradici v té třídě, ve které VW mimochodem žádné auto neměl... R16 -> R20/30 -> R25 byly úspěšné modely... ale ke konci století už main vyšší střední spěla ke svému konci - zespodu kanibalizovaná rostoucí střední, shora prémií.
Spalovací auta jsou mrtvá, tam už se nikdo o nic pokoušet nebude.
jako malého mě v tom občas svezli, přechod ze š120 byl úžasný, el. sedačky i vzadu, dofukovací sedačky vpředu, 2DIN rádio na CD, digi klima, výklopné výdechy, V6....
dopadol rovnako, Renault to na nemecku D3 ani na Japoncov stale nedotiahol v tejto triede. Asi by sa nemal pokusat, vzhladom na historiu by to bolo rozumne :D
Jezdím v něm dodnes. Safran 2,5 20V. Je to supr auto, pohodlný, prostorný i když R25 kterou jsem měl před tím byla ještě pohodlnější. 👍 Ale design zvenku i zevnitř mě naprosto vyhovuje ! 👌
kolega s tím obchodoval, protože to byly luxusní auta za přijatelnou cenu. No byly to střepy že hrůza, vrzalo tam vždy úplně vše a nikdy vše nefungovalo. Prostě rychlo auto zcvakané plastovými knoflíky. Takový Golf po 100t km byl kvalitou úplně jinde a hlavně Corolla z roku 93. V té byl kravál na dálnici a nevrzalo tam nic.